Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5)

Gepost door Sketcher 
Hey wat cool, ben je gewoon even op tv morgen? Ik heb geen kabel tongue sticking out smiley kijk alleen maar amazon en netflix haha. Maar gaaf hoor, succes!
Sketcher
Zou een reparatie van een kwartier moeten zijn, koste me ruim een halve dag.

Herkenbaar. Gelukkig had ik wel ruimte voor de slijptol. winking smiley

Jinek, oh cool! Ik ga kijken!

edit: Ziggo ligt eruit..... sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2017 22:57 door Nico GTR.
Wij vliegen morgen ook naar NL aankomst 1245
A3-White

Ah ook aan de kroketten morgen dus smiling smiley Ik land 15:20 geloof ik. Veel plezier, daarna vloog je toch nog naar de VS of is dat later dit jaar?
Nico GTR
Sketcher
Zou een reparatie van een kwartier moeten zijn, koste me ruim een halve dag.

Herkenbaar. Gelukkig had ik wel ruimte voor de slijptol. winking smiley
O
Jinek, oh cool! Ik ga kijken!

edit: Ziggo ligt eruit..... sad smiley

Morgen ook want dan ben ik pas op tv. smiling smiley
Sketcher

De bout onder draaide door dus kreeg de moer er niet af. Op geen manier kon ik het draaien tegen gaan. Eerst geprobeerd met een tang het draaien te stoppen, no luck.

Oe, dit is maar al te herkenbaar, alleen dan met de moer van een fuseekogel. Uiteindelijk ten einde raad het babyzaagje uit de beugel gehaald, doekie om het uiteinde en eindeloos gezaagd met het handje. Monnikenklus. Wordt er soms nog zwetend wakker van.

Mooie plaatjes van Wales, gaan deze zomer naar het zuiden ervan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2017 23:48 door s velthuis.
Sketcher
A3-White

Ah ook aan de kroketten morgen dus smiling smiley Ik land 15:20 geloof ik. Veel plezier, daarna vloog je toch nog naar de VS of is dat later dit jaar?

Zondag Ams naar Chicago, zit klaar en wacht op de taxi, wavhten kan soms lang duren
A3-White
Sketcher
A3-White

Zondag Ams naar Chicago, zit klaar en wacht op de taxi, wavhten kan soms lang duren

Waar vlieg je van eigenlijk als je woont waar je woont? (naar NL bedoel ik dan)
Nico GT
Ziggo ligt eruit.....

Je kunt gewoon op www.npo.nl/live kijken zolang je maar internet hebt.
Leeds, £110 per persoon retour, met de nationale trots, KLM
Zo dat was even geleden. Na mijn TV debuut weer gelijk terug aan het werk. Was een beetje druk, paar dagen achterelkaar tot 3am gewerkt drinking smiley Gelukkig ben ik getraind met kleine kinderen, daarna op vakantie dus even 'rust'.......oops MOT (APK) vergeten, die verloopt net als ik terug kom na mijn vakantie.

Gelukkig is de Discovery in goede staat en voor de APK is enkel een paar kleine aandachtspunten nodig.

• Auto ook van onderen wassen
  • Chassis achter heeft wat aandacht nodig. Jaarlijkse roest preventie.
  • Achterste deel van de uitlaat heeft een gaatje. Nieuwe uitlaat al een jaar geleden besteld maar aangezien het gaatje tot paar weken geleden nog dicht was (reparatie van vorig jaar) latten zitten. Nu dus maar even 'snel' doen anders blijft het weer liggen en daar wordt de nieuwe uitlaat ook niet beter van.
  • Dag voor de vakantie reed mijn vrouw in de Discovery en ging aan de kant vooreen wit busje die vervolgens vol de zijspiegel raakte. Flinke klap., Kinderen huilen, busje stopt maar rijdt dan weer door. Schade: gelukkig enkel gebroken spiegelglas. Dus besteld en gereed na de vakantie.
  • Mijn oranje lichtjes voor wisselen voor wit.

Wat mist hier, hint het is geen Tesla.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht, die uitlaat vervang ik wel even. Eerder had ik al eens de bouten er af geslepen met 0.0 resultaat dus ik had beter moeten weten. Wat zat dat kreng goed vast aan het midden stuk.

Eerst geprobeerd met verwarmen en boren de rest van de bouten er nog uit te krijgen, geen succes. Toen het oude deel net voor de verbinding er afgeslepen zodat ik er beter bij kon.

Die bouten zijn zo hard dat ik (weer) menig boortjes er op bot gemaakt heb. Ondanks lage snelheid en geduld wilde het maar niet lukken. Uiteindelijk maar het oude stuk dat nog over was er op elk van de 3 hoeken er voorzichtig afgeslepen tot hij er af was.

Kapotte glas nog...

... en klaar.

Ben net terug, en de Disco is weer voor een jaar, zonder andere opmerkingen, veilig verklaard. Opgelucht aangezien de APK al verlopen was gisteren en ik er dan niet meer mee mag rijden maar niet verbaast natuurlijk. Al 4 jaar land zeggen ze hier elk jaar dat het de netste Discovery is die ze daar ooit gezien hebben. Dat ik mijn chassis elk jaar netjes verf en veel preventief onderhoud doe zal daar zeker mee te maken hebben.

Binnenkort de eerste Land Rover show van het seizoen, dus ga weer op jacht naar iets leuks. Op de nominatie staan Treesliders, zwart lederen interieur, en de nodige bodem beschermers en wellicht een winch of anders een volledig roofrack voor een rooftent en bovenop de nominatie een chiptune van Alive, iedereen zegt dat het de Discovery zou transformeren. Eens kijken wat ik kan vinden op de show voor een leuke prijs.

ook ga ik daar een nachtje kamperen, gezellig met de andere van de Discovery 2 groep.

Ook ligt er een steeringguard klaar (beschermingsplaat net achter/onder de voorbumper) en een hidden winchmount die ik binnenkort ga monteren.

EDIT: oh en nieuwe band en matching reserve velg natuurlijk zodat ik de banden kan rouleren. Past helaas mijn zeldzame en nette cover niet meer, vind vooral mijn vrouw erg, ik minder omdat ik het reserve wiel zichtbaar achter ook wel wat vind hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2017 14:22 door Sketcher.
Zo, leuke updates weer! thumbs up Wel aso van dat busje dat die dan gewoon doorrijdt na die 'botsing'. Gelukkig minimale schade... maar toch.
omniradius
Zo, leuke updates weer! thumbs up Wel aso van dat busje dat die dan gewoon doorrijdt na die 'botsing'. Gelukkig minimale schade... maar toch.

Ja zeker, en mijn vrouw was er wel van geschrokken. Gelukkig zijn mijn spiegels ongespoten en vrij sterk. Er zit wel een kras op helaas maar die is nauwelijks zichtbaar. Wellicht dat ik de kap nog eens vervang om de inner bofkont in me tevreden te stellen smiling smiley .
Nu ik dit zo lees denk ik on ons uitlaat projectje dan maar te laten doen.

Geen hulp gehad?
Nee geen hulp gehad, maar het heeft ook weinig zin om er met 2 mensen aan te werken. Is een rotsklus, maar moest gebeuren. Had de nieuwe uitlaat al anders had ik hem ook ergens weggebracht.

Kon zo snel geen cobalt boortje vinden anders was het wel sneller gegaan vermoet ik.
Zo nu de Disco weer een vol jaar APK heeft en de Alfa ook (Ja gisteren geslaagd) is het tijd voor wat TLC en goodies.

Veel kleine en grotere dingen die aandacht nodig hebben maar eerst de eerste van 2 Land Rover/Off-Road shows:

Zoals dat hoort was het heel modderig en veel regen. Helaas kon ik pas zondag dus alle echte koopjes waren natuurlijk al lang weg. Toch mooie dag met veel mooie green ovals

Wie kan zich de Camel Trophy nog herinneren? De reden voor mijn liefde voor het groene ovaaltje. Wat was dat machtig mooi. Hoewl de G4 Challenge (de oranje auto's) ook super was had het toch niet die aantrekkingskracht. Jammer dat beide events er niet meer zijn. Zou graag een originele event auto hebben.

Een in België gebouwde Series 1. Geen gewone maar gebaseerd op de zogenaamde Light Weight en met een Belgische twist. Heette de Minerva. Vrij zeldzaam nu, zeker in Engeland.

Originele Range Rover P38A Pre-Productie auto die is ingezet als Politie demonstratie auto. Land Rover leende deze aan verschillende Politie korpsen uit om te testen, later deed hij dienst als Politie auto in London waar hij oa de rouw stoet begeleide van Diana.

Bewijs dat niet alle Range Rovers clique zijn. Hoelwe het netter kan vond ik hem wel gaaf

Op de parkeerplaats stond ook een Discovery II die het zelfde had gedaan maar die dat vond ik lang niet zo mooi.

Niet alles was Land Rover made maar niet minder gaaf:

Volgende week is er weer een show, dit keer breder, gericht op alle 4x4's. Als ik niet met spoed naar NL moet (voor ziek familie lid) dan zullen jullie daar ook nog foto's van zien.

Er was ook wat zeer licht off-road werk aangezien het veld waar we parkeerde een grote modder moel geworden was. Resulteerde wel in dit close upje

Ik heb op de show niks gekocht helaas maar bij terugkomst besloten wat van de eerder gekochte dingen te monteren. Begonnen met het loshalen van de bumper zodat ik de hidden wichtray (voor de toekomstige lier) en steering guard ) Plaat die stuurstangen beschermt tegen geradicaliseerde stenen smiling smiley

Tegelijkertijd de snorkel eens goed bekeken en de top er afgehaald. Dit kwam er onderuit, niet fraai. Mantec die ze maakt is een top merk, ben zulke roest niet eerder tegengekomen. Snel behandelen dus maar. Dat had ik wellicht iets eerder moeten doen sad smiley

Heb de top eerst in kleur (Niagara Grey) gespoten maar zie daar nu weer van af. Die wordt gewoon weer satin zwart.

Komende dagen haal ik op gemak de bumper er af, pas die aan zodat de lier bak past en zet het dan terug. Ook vervang ik het midden gedeelte van de uitlaat nog voor een zonder demper en verschillende TLC werkjes. Ook staat een afspraak bij de tuner gepland.
Terwijl onze Bofkont zijn bumper vervangt voor een kleine schade (en terecht maar dit is een ander soort auto, niet dat ik er niet heel zuinig op ben maar het is toch meer een gereedschap dan een kunstwerkje) dacht ik, kom laat ik in mijn bumper eens een gat zagen spinning smiley sticking its tongue out

En wel hier om: Een plek om een lier te monteren. Netjes verscholen achter de originele bumper, net zoals Land Rover dat ook deed bij de introductie reis van Londen naar Singapore.

Ik had ook een stale lier bumper kunnen kopen maar ik hou het graag zo origineel mogelijk. Bovendien heb ik zelf kinderen en iemand aanrijden met een stalen bumper zou ik mezelf nooit vergeven.

De veren voor had ik er al voor vervangen zodat die het hogere gewicht aan kunnen. De lier heb ik nog niet en ik heb ook geen haast. Maar ik had nu wat tijd dus dacht waarom niet alvast de bak monteren. Die heb ik nog gekocht voor ik naar Engeland verhuisde, nu ruim 4,5 jaar geleden smiling smiley

Ook komt er zoals eerder gezegd een plaat die de stuur stangen beschermt maar die blijkt niet goed te passen met de lierbak dus dat wordt wat zagen en modificeren.

Ook de kans gepakt alles goed schoon te maken en het chassis achter de bumper van een verse laag beschermd verf te voorzien.

Hier schoon gemaakt maar nog niet geverfd. Niet dat het schoonmaken veel uitgaat halen want komend weekend ga ik weer off-road. spinning smiley sticking its tongue out
Mooie plaatjes, mooi klusje.

Hebben de hulptroepen nog geholpen met schoonmaken, konden er vast makkelijk bij?
De hulp troepen zijn met hun moeder naar haar thuisland op bezoek. Ik volg later dus ik heb tijd om naast mijn werk dit soort klusjes te doen.

En natuurlijk tijd om wat off road te gaan. Foto's volgen later (ben nu met spoed naar NL gegaan met de Alfa voor mijn moeder maar die maakt het inmiddels goed)

Wel nog video van het off road parkoers. Zoals altijd zie je niet hoe stijl het in het echt is. Was daar nog nooit eerder geweest. Leuk parkoers, peulenschil voor de Discovery, niet echt uitdagend wel leuk.

video: [youtu.be]
Sketcher
Wel nog video van het off road parkoers. Zoals altijd zie je niet hoe stijl het in het echt is. Was daar nog nooit eerder geweest. Leuk parkoers, peulenschil voor de Discovery, niet echt uitdagend wel leuk.

Toch coole video hoor, zichtbaar steil of niet.

Maar... hoe is de camera opgehangen? Deze blijft superlevel met de horizon terwijl de auto alle kanten op wiebelt, schudt en schokt. Dat is geen simpel dashcammetje...
cirKel
Sketcher

Toch coole video hoor, zichtbaar steil of niet.

Maar... hoe is de camera opgehangen? Deze blijft superlevel met de horizon terwijl de auto alle kanten op wiebelt, schudt en schokt. Dat is geen simpel dashcammetje...

Ik kan hele stoere verhalen ophangen maar het was puur dom geluk. Had niet echt iets gepland maar dacht eenmaal daar dat het wel leuk was om wat te filmen met mijn telefoon. Dus houder iets hoger gezet en door dom toeval kennelijk precies in het midden zodat hij super stabiel is. Software op telefoon (denk ik) deed de rest. Geluk is met de domme. Was zelf ook ook verbaasd ;-D
Oh je had gerust een stoer verhaal mogen plaatsen hoor. Dat kan soms leuker zijn dan de waarheid.
Maar inderdaad: verbaasd!
Nog een foto van het plonsje door het water.

Gaaf hoor. thumbs up Zitten behoorlijk steile en diepe stukken tussen!
Eerst even dit, weet niet of het AW is of mijn laptop maar dit is de 3de keer dat ik dit nu schrijf. Nu in Word want steeds verdwijnt mijn verhaal halverwege, erg frustrerend. Laptop ligt nu buiten aan de andere kant van een gebroken raam winking smiley

Eerste update, Heb deze stickers laten maken, grapje om de internationale achtergrond van mijn gezinnetje te benadrukken. Yeah team Netherlands Moldova!

Anders dan in NL mag je hier WEL off road rijden op veel zogenaamde greenlanes. Dit zijn niet geprepareerde wegen die wel onder het legale wegen net vallen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de route door Wales, een paar posts omhoog. Vaak zijn de paden echter een stuk ruiger en een flinke uitdaging. Een groot goed dat het kan hier kan, al is er op lokaal niveau ook een hoop weerstand tegen. Ik ben lid van een organisatie die die paden beschermt tegen sluiting, onderhoud en gebruikers probeert op het hart te drukken om het fatsoenlijk te doen en zich te gedragen (niet buiten de paden te rijden bijvoorbeeld)

Ik was derhalve gevraagd een locale lane te controleren of het illegaal afval dat er vorige week gedumpt was was opgeruimd was en of of er geen nieuw afval gestort was etc. Mooie gelegenheid om deze mooie lane eens te rijden zo dacht ik. Ik was alleen iets cruciaals vergeten te vragen over deze lane.

Hoe dan ook, het is een mooie lane, door bos, langs velden en een heel stuk door een rivier die uit zijn oevers getreden is. Een leuke uitdaging.

Ook te zien op deze foto mijn nieuwe fairlead op mijn bumper. Klaar om daarachter de lier te verstoppen. Ziet er nu al erg tof uit. Ben opzoek naar een lier, liefst

Wat ik dus had moeten vragen is, hoe scratchy is deze lane? In andere woorden, hoe kras gevaarlijk is deze route? Nou behoorlijk scratchy dus. Dit is geen vuil maar zijn krassen. AU! (Bofkont even wegkijken voor je gezondheid)

Aan beide kanten ongeveer even erg. Eenmaal thuis eens goed gewassen en beken en de rest van mijn plannen voor het weekend gecancelled.

De poetsmachine, poetsmiddel en pad die klaar lagen voor de lak van de Alfa Romeo gepakt en begonnen kras voor kras heel voorzichtig te wetsanden met 1500 en 2000 grit schuurpapier om dan vervolgens te poetsen.

Gelukkig alle krassen er tot nog toe uitgekregen met maar een paar zeer lichte sporen als uitzondering.

Nu weer gladder dan een koorknaapje en zeker gladder en mooier dan ik de lak ooit gezien heb.

Heb nu een kant gedaan en ben aan de andere begonnen maar de pad (Chemical Guys Hex-Logic Orange Medium Cutting Pad) begaf het en was niet meer effectief. Dus nu wachten tot de nieuwe orange en fijnere zwarte geleverd worden om het af te maken.

Het koste allemaal zuur veel tijd. Uiteraard kan ik leven met een krasje hier en daar, dat hoort bij offroaden maar dit was niet tof uiteraard. Hier moet ik wel iets op bedenken.

3M vinyl? Gun grey metallic is erg mooi en beschermt de lak en is wellicht een goede optie.

Andere optie is een andere Discovery (of ander off roader) er bij kopen en die te verven met een heel harde verf, (Raptor bijvoorbeeld)
Sowieso dit sort greenlanes maar even vermeiden want dit kun je niet blijven doen natuurlijk, sterker nog dit lijkt me een eenmalige redding.

Ook nog even de koplampen weer gedroogd, zat wat water in van 2 weken terug. Heel irritant maar heb het lek gevanden, het zijn de kapjes, denk hier eens flink wat vaseline of iets op te doen zodat ze beter sealen.

Ook klonk de toeter een beetje zielig. Een van de 2 claxons deed het niet meer. Dal ook wel iets met het plasje water te maken hebben dat er uit kwam.
Haha, dat moet een toffe ervaring zijn geweest zeg! Die krassen, pffff..... je moet het maar willen maar ziet er weer netjes uit na het poetsen. drinking smiley
OEI! Dat heb je weer mooi opgeknapt zeg, maar ik denk dat je wel even zat te balen sad smiley. Respect hoor, zal een flinke klus zijn geweest.

Overigens moet je met die Hex Logic pads (en elke andere pad met sleuven erin) heel erg oppassen dat je randen en oneffenheden niet raakt. De sleuven in de pad zorgen ervoor dat de pad elke keer als hij over die oneffenheid gaat een klap krijgt, daardoor kun je hem flink uit elkaar trekken. Dan kun je voor de oneffenheden beter een gladde pad pakken.
Ja niet echt tof, zeker de 30min van het stukje off road niet waard maar ja, zeker niet omdat ik zondag eigenlijk de hele dag zou gaan maar dat nu gecancelled heb. Maarja, such is life.

Gelukkig valt de schade mee tot nog toe. Moet nu nog een achterscherm en het dak en de motorkap (waar 1 kras in zit, de rest zijn swirls en andere kleine dingen maar die neem ik gelijk mee).
Auw, die krassen zagen er even heel ernstig uit zeg, het is maar goed dat je Bofkont alvast gewaarschuwd hebt ! winking smiley

Fijn dat je ze eruit hebt weten te krijgen. thumbs up
Wow, dat je dat er nog kan uitpoetsen ! eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2017 16:51 door Barri.
Zo weer even bij gelezen. Was wat achter gebleven. Altijd leuk jouw updates te lezen en al die klussen.... winking smiley
Stukje video van het niet zo heel krappe stuk, al hoor je de takken ook hier schrapen.

Dat heb je heel netjes weer weten weg te werken! Nu snap ik waarom de meeste Land Rovers in de LRO er zo gehavend uitzien big smile smiley
Wauw ik was ook verbaasd om te zien dat je dat gewoon weer goed hebt weten te krijgen. Netjes!

Eigenlijk zou je idd een soort keiharde, haast krasbestendige lak op dit soort auto's moeten verwachten als je weet in wat voor omstandigheden/terrein ze gebruikt kunnen worden.
Dat is een knap staaltje bofkonten wat je daar laat zien!
Het lijkt me overigens erg tof om ook eens zo'n trail te rijden.
En wat Michel1975 zegt daar ben ik het helemaal mee eens. Ik neem niet altijd de tijd om te reageren in je topics maar het is altijd smullen om weer te lezen over je avonturen!
Volgend mij hebben wij hier een nieuwe lucky ass! Mooi werk en ik denk nu aan een Engeland Autoweek meeting.
Met de krassen nog niet veel verder gekomen, op werk plots heel druk met erg leuke projecten, letterlijk op de weg, zee en in de lucht. Transport design op z'n best.

Ook op vakantie geweest, naar Moldavië, helaas niet met de Discovery. Los vast plan is dat om het volgend jaar wel te doen en dan te combineren met een off-road trek in Transylvania. Well een Disco vriendje gevonden.

Voor de rest rond getoerd in de familie Lada.

Ook de kleinste had er lol in, nu bijna 1 jaar oud

Genoeg facebook niveau updates en terug naar de Discovery.

Plots had ik een rood lampje van de ACE op het dashboard (het briljante maar dure hydraulische anti-overhel systeem) maar geen foutmelding in het systeem. Kwam steeds op het dashboard en verdween weer. Vloeistoffen op niveau, geen lekkages en is inmiddels weer weg en nooit terug gekomen. Vreemd, ben benieuwd of het nog eens terug komt.

Maar bij inspectie kwam ik wel een ander probleem tegen voor het echt een probleem was. Een van mijn dure silicone slangen had een scheurtje. Gelukkig had ik het origineel nog liggen dus kon ik de slang vervangen voor het een probleem gaf.

Ook een kleine update. Het hitteschild rond de turbo houdt de hitte vast waardoor het uitlaat spruitstuk voor de helft warm blijft en de andere kant afkoelt waardoor ze nog wel eens willen kromtrekken. Nu heb ik een jasje gekocht voor de turbo die de hitte beter afschermt van het uitlaat spruitstuk. We zullen het zien, het zou ook de lucht die uit de intercooler komt koeler moeten houden omdat de hitte van het hete deel van de turbo (daar waar de uitlaat gassen door stromen) beter afschermt. Ik ben daar wat sceptisch over maar goed, de hitte wordt in elk geval beter geïsoleerd.

Ook is er een vervanger aan de horizon voor de Alfa. Een waar mijn vrouw in gaat rijden (zodat ik mijn Discovery terug krijgt) een 4x4 met 5 cilinder diesel maar geen Land Rover.

Ook komt er nog een andere update aan, deels staal, deels nulletjes en eentjes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2017 11:08 door Sketcher.
Allemense, ik had niet verwacht dat je die krassen er met de polijstmachine uit zou krijgen! eye popping smiley thumbs up Heel netjes!

Verder lekker bezig weer; mooie updates.
Dus een Volvo XC voor madam Sketcher en een uitlaat + chipje voor de Disco, nice! big smile smiley
Zo die krassen, ik had niet gedacht dat die er nog uit zouden gaan. De toeter was een onderwatertoeter gewordenspinning smiley sticking its tongue out. Een 5 cilinder diesel met 4x4 dat zou wel eens een touareg 2.5 tdi kunnen zijn of een xc90 D5 awd.
Wat een ontzettend gaaf topic is dit, ik ga hier eens wat vaker meelezen smiling smiley
Of een Mercedes ML 270 cdi of een Ssangyong Rexton 270 xdi
Of een Audi A6 2.5 TDI quattro ofzoiets winking smiley Het hoeft natuurlijk geen terreinwagen te zijn.
Sketcher
Ja niet echt tof, zeker de 30min van het stukje off road niet waard maar ja, zeker niet omdat ik zondag eigenlijk de hele dag zou gaan maar dat nu gecancelled heb. Maarja, such is life.

Gelukkig valt de schade mee tot nog toe. Moet nu nog een achterscherm en het dak en de motorkap (waar 1 kras in zit, de rest zijn swirls en andere kleine dingen maar die neem ik gelijk mee).

Maar is hij daar ook niet gewoon 'Discovery' voor geworden? Die krassen onderscheiden de 4x4 nou eenmaal van de blufsuf... Meer dan stoere lampen of wieltjes dat ooit zullen doen, zou ik denken.
Dank voor alle leuke reacties.

Sommige zitten erg goed in de richting.@Barri: Ik zou graag een Audi Allroad kopen maar dat vind mijn vrouw niks, de XC90 wordt het dus. Lekker veilig en nette auto die eigenlijk heel goed gebouwd is.
Plan is om mijn vrouw eerst met de Alfa (handbak) haar Engelse rijbewijs te laten halen (Ze kan haar Belgisch rijbewijs niet inwisselen, (is heel verhaal) en dan op zoek te gaan naar een mooie XC90 met automaat......of een die ik eerst repareer. "Droom" is een Ocean race maar een andere mooie versie is ook goed. Voorlopig nog even genieten van de Alfa en de laatste puntjes op de i zetten voor ik die verkoop. Mijn 5 jarige is het er vast niet mee eens, die vind de Alfa te mooi om weg te doen.

Straight Through uitlaat is net binnen, ook goed geraden. De Discovery had eigenlijk zondag al ge-tuned moeten worden op een LR show maar zijn chipjes voor automaten waren op (er moet fysiek een andere chip in gesoldeerd worden) Plan is dan van 138pk naar ongeveer 180pk te gaan. Nog steeds geen racemonster maar volgens velen een veel beter rijdende auto. Mensen zijn er lyrisch over de de tuner is zeer gerespecteerd en doet het al een tijdje dus durf het wel aan.

Wat betreft de krassen,
Zeker een punt S Velthuis maar ik kan niet om mezelf heen. Het is ook mijn dagelijkse auto, dat maakt hem juist zo leuk dat hij dat beide kan. Ik rij al 5 jaar aardig wat off road met het ding en dit is de eerste keer dat ik zoveel krassen had. Als er nog een heel avontuur achter de krassen zou zitten was het een ander verhaal geweest maar dit was gewoon dom en praktisch om de hoek.

Ik overweeg nog een off roader te kopen waarbij krassen geen probleem is (Leuke Niva, FJ40, Jeep of Defender misschien) maar dat zit er nu even niet in met andere kosten en vooral de weinige tijd die ik nu al heb om de huidige 2 auto's te onderhouden.
Bovendien is deel van de spanning van het offroad rijden voor mij om de boel ook heel te houden. Door de bagger scheuren en lomp op het gas trappen kan iedereen. Ik ben meer van de Land Rover filosofie: As Slow as Possible. As Fast as Necessary
Ook weer even bijgelezen, ontzettend gaaf, al is het voor mij horror al dat modder en water haha.
Knap staaltje poetswerk zeg!, idd een verschrikkelijk aanzicht die krassen nut smiley
Wetsanden blijft altijd wat tricky, je kunt niet oneindig doorgaan, en zonder lakmeter weet je niet hoever je kunt gaan.
Leuke wagen voor de vrouw ook komt er!
Afgelopen weekend tussen overwerk en familie bezoek, true pitstop style mijn midden demper vervangen voor een straighthrough exemplaar (wat is daar de Nederlandse term voor??) Netjes binnen de 20 minuten icl gereedschap opruimen, beter dan de dag + van de vorige keer. Dit keer geen pijp hoeven doorslijpen en bouten doorboren.

Geluid valt mee, sterker nog een vervelende zacht gefluit tussen de 60 en 70mph die ik al een tijdje aan het zoeken was is nu weg dus ook op snelheid klinkt hij een stuk beter. Heb nog niet gemerkt dat hij ook sneller zou zijn, maar zal allicht een heel klein beetje schelen.
Gewoon een open pijp dus? big smile smiley

Zo'n XC90 is echt gaaf. Haast de enige SUV die ik heel gaaf vind!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close