Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5)

Gepost door Sketcher 
BleuZ NL
Ziet er goed uit! Inderdaad een stuk toffer zo.

Dank, ja zeker beter dan het blauwe LED'jes

Brent®
Haha, toevallig bekende upgrade! Staat hem goed! thumbs up

Ja idd toevallig, moest al lachen toen ik die van jou zag.
Even naar volgende pagina kopiëren, wel zo makkelijk.

Sketcher
Ik heb ooit LED's gestoken in de kleine lichtjes voor omdat die met de gloeilampjes zo zielig branden. Hoewel het licht idd een stuk mooier was ergerde ik me aan de kleur. Het blauw naast het geel van de koplampen staat gewoon niet mooi.

Voor ik de gloeilampen weet terug zet dacht ik probeer eens oranje LED's die mooi bij mijn sidemarkers passen. Wellicht geïnspireerd door mijn recente trip naar de VS. (In de VS zou dit lampje namelijk ook oranje zijn)

Niet slecht vind ik zelf. Knipperlicht zit er boven. Vraag me alleen af of mensen niet in de war gaan raken. maar denk dat dat meevalt omdat mijn sidemarkers ook al zichtbaar zijn van de voorkant.

EDIT: Knipperlicht is een stuk feller trouwens. Wel zo veilig. op de foto's ziet het er uit of ze heel fel zijn maar dat valt heel erg mee.
Er is mij een Discovery II V8 aangeboden. In zilver grijs in redelijke conditie en niet teveel km's. Ongeveer zelfde leeftijd als mij Discovery.

Net te ver om zomaar even te gaan kijken maar voor een goede prijs.

De V8 is niet een heel goede motor, ze moeten redelijk vaak herbouwd worden en deze schijnt nog goed te zijn maar heeft een misfire. Zou enkel de kabels zijn maar met zulke dingen denk ik altijd waarom doe je het zelf dan niet?

Nou ja net als de Alfa is de prijs zo dat als ik het in delen verkoop dat ik dan nog winst maak dus interesse heb ik wel. Nog maar even over nadenken.
Ha, mooi!! Nog iets minder betalen, ophalen en lekker verbeteren. Jij hebt inmiddels voldoende bewezen dat logisch denken en een goede werkplaats manual je verder brengt! Mooi project!! En wat je zegt, verliezen kun je er bijna niet op.
Dit is hem trouwens. Aan de bumper te zien heeft hij zeker de nodige Off road ervaring want die is half afgezaagd. Dat doen ze omdat ze anders nogal kwetsbaar zijn.

Het grootste probleem is ga ik een heel eind rijden om hem te zien en dat hij dan tegenvalt. Wil ik dat stuk ook weer terug met een auto die niet goed werkt (de V8) en de vraag of ik mijn tijd niet liever in een ander project steek.

Ik heb nog wat vragen gesteld, ik moet bijvoorbeeld het kenteken nog hebben zodat ik kan kijken of er nog financiën uitstaan op de auto. Ik wacht ook nog op betere foto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2017 08:52 door Sketcher.
Nog geen nieuws over de V8, ik heb een bod gedaan maar de eigenaar wil hem misschien toch zef houden.

Wel net deze besteld voor de Td5. 2x gasveren van de Range Rover. Paar beugeltjes maken en dan installeren. Wel fijn als de kap gewoon omhoog blijft staan..........was vooral handig geweest bij 2x een cilinder kop vervangen spinning smiley sticking its tongue out

Zilveren V8 Disco II klinkt wel erg gaaf natuurlijk. Is de verkoper een bekende? Als het beetje lijkt alsof de verkoper expres de kentekenplaat probeert te verhullen denk ik dat je van het ergste uit moet gaan. Vraag in elk geval ook om goede foto's van het interieur uit zo veel mogelijk hoeken.
Zilveren Discovery gaat helaas niet door, eigenaar houdt hem toch liever zelf. nut smiley

Ook nog gekeken naar een Grand Cherokee V8 maar die was te slecht, interesse is wel gewekt.

En een XC90 Ocean race staat ook op het menu, met D5 helaas. Hele goede motor maar zou graag de V8 willen.

Gisteren ook even een vriend geholpen met zijn auto's. Sommige mensen moeten gewoon geen auto's bezitten.
Zijn vorige Rover 45 heeft hij in de soep laten lopen door gewoon nooit naar de olie te kijken.
Zijn BMW e46 heeft hij wel gecontroleerd en olie bijgevuld maar veel te veel. Dat er dus maar uitgehaald. Denk zeker 2 liter er uit gehaald.

Ook heeft hij er koelvloeistof bijgegooid zonder te checken welke soort er in zit confused smiley

Bij zijn focus de rem blokken vervangen maar eigenlijk moeten de schijven ook.

Vandaag eerst maar eens stuk noord met de Discovery. Beetje sneeuw plezier opzoeken en ergens een mooie wandeling maken.
Ik kwam in de buurt A3, zijn echter richting Buxton gereden en een heerlijke wandeling gemaakt en de Discovery even in de natuur uitgelaten. Wat is het toch een heerlijke reiswagen en unstoppable off road.

Perfecte muziek erbij en gaan (Dire Straits - You And Your Friend) Perfect voor besneeuwde, mistige kleine weggetjes.
Je kunt zien dat het aardig mistig was:
video: [flic.kr]

Geen heftige off road gedaan, had immers mijn vrouw, 4 jarige en 4 maanden oude zoons bij me maar delen door een bos gereden waar ik helaas geen plaatjes van maar wel van deze snowdrift hoop (tracks zijn al die van mij, dit was op de weg terug)

Ook nog even in de arreslee gezeten en me laten trekken door dit koppig ezeltje

Zit flink te dubben over mijn volgende set banden (nu winterbanden trouwens, niet echt geschikt voor off road)
Zou graag een maatje groter willen maar moet dan een ouder type band of iets breder. Breder + Hoger is al snel aanlopen bij insturen zelfs met mijn verhoging en verbreding.

Het gaat in elk geval tussen de opvolger van mijn huidige All terreain banden
General grabber AT3 +- £125 per band

of de zeer goed bekende

BFGoodrich All Terrain T/A KO 2 -+ 170 per band

Beide zijn met sneeuwvlok logo dus kan ik ook gebruiken in Duitsland/Oostenrijk en dan kan ik mijn winterbanden verkopen en het hele jaar gewoon op 1 set rijden (handig want ze drogen normaal gezien eerder uit dan je het profiel op rijdt). Uiteraard zijn ze nooit zo goed als echte winterbanden die ik nu heb maar het is een goed compromis.

Ben erg tevreden met mijn huidige General Grabbers maar de BFG's schijnen beter te presteren in de regen op de weg en hebben 3 lagen in de zijwand wat lekrijden voorkomt. Er staan wat rijzen in de planning met veel en lang off road dus dan zijn de BF's wel geruststellend. Maar zijn wel een stuk duurder, komt neer op een verschil van ruim £220 (Heb er 5 nodig)

Keuzes keuzes eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2017 11:09 door Sketcher.
Wat onderdelen goedkoop op de kop kunnen tikken. Een nette intercooler die ik ga schoonmaken en voor mijn oude verruilen. Een uitlaatspruitstuk en Turbo. De turbo ga ik opknappen (niete internals er in) en in mijn Disco zetten en de spruitstuk waarschijnlijk verkopen (heb er al een op voorraad)

Eindelijk ook mijn antenne kabel gerepareerd en heb eindelijk weer behalve bluetooth en usb ook radio.

Ook een set achterlichten meegenomen en denk dat ik die ga aanpassen. Denk aan met de 3d printer er een nieuwe achterkant voor te printen en LED er in te zetten. Het moet er wel OEM uitzien en zeker geen Johnny tuning worden, dus hopelijk de induvuele LED's niet zichtbaar (wel op photoshop maar vind dat niet zo mooi). Net even een <5min photoshop gemaakt hoe dat er uit zou kunnen zien.

Meningen welkom.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2017 21:01 door Sketcher.
Ik geloof dat deze storm ook naar jullie komt vanavond. Hier al flink wat schade gedaan. Liep hier niet lang geleden zelf. Stond net een stukje verder met iemand te spreken over een pan die van ons dak (werk) gewaaid was en die zijn auto maar net gemist had toen ik deze zag omvallen.

Muur is van een oude kerk uit 1205, geen idee hoe oud de muur is maar wel erg oud, zonde.

Auto's kwamen er ook niet zo goed van, gelukkig staat die van mij er niet tussen.

PS geen meningen over de LED achterlichten? Ik denk jullie gaan helemaal los met kritische comments smiling smiley Aangezien ik zelf ook nog niet overtuigd ben had ik er wel zin in. smiling smiley
Ik zeg doen, op de shop ziet het er strak uit, en als t niks is kan je ze altijd nog verkopen. Hobbyen blijft leuk!
Sketcher
(..)

PS geen meningen over de LED achterlichten? Ik denk jullie gaan helemaal los met kritische comments smiling smiley Aangezien ik zelf ook nog niet overtuigd ben had ik er wel zin in. smiling smiley

Jawel. Ik zag je schrijven dat het er OEM moest uitzien. Naar mijn mening was deze generatie Disco toch nooit leverbaar, af fabriek, met LED achterlichten? Dat wilde ik nog ff checken op het net voordat ik ging schrijven dat het er weliswaar wel redelijk netjes uitziet.. maar dat het toch aftermarket tjoening blijft naar mijn mening.

Dat checken heb ik niet meer gedaan.. dus overtuig mij maar dat ik het mis heb (of niet). winking smiley
Het achterlichtplaatje doet het niet meer.
Zie ik daar een GT op de omgevallen-boom-foto?
Durashift
Sketcher
(..)

Jawel. Ik zag je schrijven dat het er OEM moest uitzien. Naar mijn mening was deze generatie Disco toch nooit leverbaar, af fabriek, met LED achterlichten? Dat wilde ik nog ff checken op het net voordat ik ging schrijven dat het er weliswaar wel redelijk netjes uitziet.. maar dat het toch aftermarket tjoening blijft naar mijn mening.

Dat checken heb ik niet meer gedaan.. dus overtuig mij maar dat ik het mis heb (of niet). winking smiley

Nee zeker nooit met LED geleverd. Deze is uit 2000, geïntroduceerd in 1998, toen waren er nog geen LED lichten (enigste LED in auto's was een cassete tape met LEDzeppelin smiling smiley ), zeker niet bij Land Rover. Met OEM bedoel ik meer dat het er uit moet zien alsof het zo gemaakt zou kunnen zijn. Heb er zelf niets op tegen om de auto te moderniseren maar begrijp je punt.

@PM
Het achterlichtplaatje doet het niet meer.
Zie ik daar een GT op de omgevallen-boom-foto?

Thanks, gerepareerd.
En jup, met een lelijke deuk bij de buitenspiegel van die boom.

Had bij het aanpassen van de oranje lichten een dop net goed genoeg dicht gedaan dus had wat vocht in de koplamp.......dus toen mijn vrouw even weg was smiling smiley

en daarna met haar föhn (ik heb geen haar smiling smiley ) even goed doorgeblazen.

Ook nog een zeer kleine cosmetische aanpassing gedaan. Bij alle koplampen krijg je door hoe de lamp gemaakt is een witte rand om de koplampen. Als je die zwart verft vallen die weg en ziet het er netter uit. Niemand gaat dat zien behalve ik maar daar gaat het om. Het is een beetje een grap onder auto ontwerpers, die willen dit graag maar om een heel aantal redenen gebeurd dat vaak niet.

Standaard

Met zwarte randen, je ziet het vooral bij de rand naast de gril. Nog een voordeel is dat die rand niet meer (zichtbaar) vies kan worden waardoor de koplamp er een beetje smotsig uit kan zien hoe goed je hem ook poetst.
A3-White
Laat Bofkont het niet zien

Ik denk juist dat Bofkont het wel kan waarderen. Zo blijft het juist heel netjes en ziet er heel keurig uit. Vind wel dat het alleen op donkere auto's met zwarte inleg in de koplampen werkt. Zou dit in andere gevallen zeker niet doen.
Ziet er niet verkeerd uit, die achterlichten smiling smiley
Ik vind die LED lampen er wel gaaf uitzien zo op de photoshop. Ik zeg doen. thumbs up
Zo tijd hier niet geweest, heb heel wat gemist zie ik. Zelfs 8 pagina's Braad entertainment gemist, ben ik nog even aan het inhalen net als veel andere topics die ik volg.

Erg druk op het werk, veel nieuwe projecten gestart. Erg leuke moet ik zeggen voor verschillende auto fabrikanten. Ik probeer hier niet heel interessant te lopen doen maar ben oprecht enthousiast. Zal wat delen zodra het kan, oktober wordt er een luxe touringcar onthult die ik ontworpen heb en auto's zullen later volgen in de komende jaren. Ook flink wat gereisd dus weinig tijd voor mijn eigen auto's (en gezin) gehad.

Tussendoor, 10 minuten hier 5 daar wel een reserve wiel dat ik eerder op de kop getikt had weer opgeknapt. Was behoorlijk wat werk om die weer strak te maken.

Eerst flink schuren

Dan filler spuiten en stukjes bij schuren waar de inperfecties zitten

en weer filler spuiten, schuren en dat keer of 10 smiling smiley
Zoals jullie wellicht al weten zijn mijn 18" zomer velgen in de kleur van de carrosserie gespoten (Niagara grey) maar de lak die ik heb gebruikt is te zacht (Halfords UK) waardoor ze mede dor het off-roaden wel al flink wat schade hebben na 2 jaar. Kleine putjes hier en daar van stenen en takken. Dus ze moeten her-spoten worden. Nu heb ik het nieuwe reserve wiel toch doe, dan maar gelijk een testje voor een mogelijke andere kleur. Zelfde als de Alfa Romeo. Zilver, tikje dieper en donkerder dan standaard zilver. (let niet op band, die moet worden weggegooid)

even voor de auto gezet:

Niet on aardig, beter dan op de foto's en zal nog dieper ogen als de blanke lak er ook op gaat maar heb toch besloten het bij de Niagara Grey te houden. al hoe wel, dit staat ook wel leuk smiling smiley

Het reserve wiel en de 4 gewone dus nog spuiten.

Dan de banden. Hoewel er nog voldoende profiel op zit, zijn de banden gewoon te oud en vertonen scheurtjes dus worden vervangen. Lang getwijfeld over welke AT (all terein) het moesten worden en in welke maat. Heb besloten voor de General Grabber AT3 te gaan (Heb nu de AT2). Klein risico, want gloed nieuwe band dus weinig reviews en getest maar ik heb goede ervaringen met mijn Grabbers gehad dus ik durf het wel aan.

Ook besloten, mede omdat de maat ik zou willen (255-60-r18) er nog niet is voor deze band , dat ik bij mijn standaard maat van 255-55 r18 blijf. Groter betekend toch meer gezeik met de verzekering (moet je melden) zwaarder voor de aandrijflijn en afwijking bij de teller, ook nieuwe reserve band waar ik nog een goede voor heb.

Van de week bestel ik ze maar voorlopig blijf ik even op de winter banden door rijden.

Dan vandaag met hulp....

...mijn intercooler vervangen. Dacht dat hij alleen vies was het had een schone liggen maar toen hij er eenmaal uit was bleek dat het hard nodig was. Hij lekte nog niet maar dat ging niet lang meer duren.

Ook nog mijn bekabeling, nog van de kopwissel, aangepakt en weer netjes gemaakt. Oude bescherming was er inmiddels afgevallen en bij de kop wissel had ik het er allemaal afgehaald.

voor:

na:

Nog niet helemaal klaar maar al een stuk beter.

oh ja in lokaal nieuws, was getuigen an dit sterk staaltje inparkeren bij ons in town (mag geen dorp of stad zeggen van de Engelsen)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 23:17 door Sketcher.
Ben erg benieuwd naar je projecten!

En weer lekker bezig zijn met de auto's is ook wel eens lekker als ontspanning, hopelijk heb je binnenkort wat meer tijd om ons te vermaken met verhalen drinking smiley.
Wow die Polo! Knap gedaan zeg.

Vwb led achterlichten: ik vind het heel gaaf staan!
Thanks beide. Ja of die LED lichten er ooit komen weet ik niet. Het is een leuk idee, ik heb de lichten hier maar zoveel andere dingen te doen. Eerst de banden en velgen maar eens op orde, dan een deel van de uitlaat vervangen zijn de prioriteiten.
De helper heeft oog voor detail!! Mooi werk met de familie.
Zo hey echt netjes weer, die bekabeling en velgen thumbs up
Thanks,

Even met Continental banden gesproken, de eigenaar van General Grabber. Maatje groter is beschikbaar en kan met voorrang voor me besteld worden. Verleidelijk maar ik hou het toch maar bij de standaard maat denk ik. Aangezien er nog niet zoveel reviews zijn van de nieuwe AT3 willen ze misschien wel een deal met me maken als ik er over schrijf/ vlog maak. Nog even bakkeleien met de marketing afdeling.

Nog kleine update, achterruit getint zodat de buggy etc niet gelijk zichtbaar is als de auto geparkeerd staat. Staat bovendien netter vind ik. Past goed bij mijn cargo achterramen.

Helemaal perfect is het niet. Ga ik nog eens over (laten) doen maar voor nu prima.
Oude banden verkocht voor een heel redelijk £165. Had ik niet verwacht. Zou het er zelf niet voor over hebben gehad maar ik was eerlijk in mijn ebay advertentie dus prima dan. Liggen nu op pallet te wachten om opgehaald te worden.

Rij al lang zonder cover op de motor, heeft ook helemaal geen nut maar toch maar even netjes gemaakt om er weer eens terug op te zetten tzt.

En na het zwart maken van mijn hemel nu ook de twee covers voor de achterramen zwart gespoten met plasi-dip. Voelt alsof het zo hoort en ziet er netjes uit

Nu dagje Cambridge met de Discovery.
Wat ziet dat er toch weer strak uit. Krijg direct zin om mijn velgen op te gaan knappen. winking smiley
Banden besteld, helaas niet gesponsord eye rolling smiley. De 'deal' die General me bood was duurder dan ze zelf bestellen zonder korting en bij mijn banden mannetjes laten monteren en balanceren, nah, lekker sponsordeal dan.

Nou ja, was het proberen waard natuurlijk maar nu kan ik ze toch nog eerlijk zonder gesponsord te zijn beoordelen.

Ben uiteindelijk toch voor een maatje groter gegaan, 255-60 ip van 255-55. Het is niet veel maar net een beetje hoger (diff vooral) en iets comfortabeler, de wielkasten worden wat beter gevuld wat er weer beter uit ziet. Past ook prima doordat de Disco 30mm hoger op zijn poten staan dan standaard. Ik ben heel benieuwd!

Nog wel even de velgen opknappen. Ben nog niet ver gekomen. Een is er in kleur gespoten maar moet nog in de blanke lak en de ander 4 moeten nog helemaal gedaan worden. Maar heb geen verwarmde ruimte dus ben wel een beetje afhankelijk van wat warmer weer.
Je hebt toch een woonkamer drinking smiley. Of zit je daar in de kou?
Micha D.
Je hebt toch een woonkamer drinking smiley. Of zit je daar in de kou?

Hahaha mijn vrouw heeft best wat geduld dat ik in het verleden zeker op de proef heb gesteldt. Denk aan hele grote hemel uit de Discovery die een tijdje in de woonkamer gewoont heeft, koplampen in de oven, motor onderdelen in de vaatwasser, rond moeten rijden in half gedemonteerde interieurs, stukjes off road gaan maar dan vast komen te zitten en te laat op verjaardagen komen etc. Denk dat als ik met een 6mnd oude baby velgen binnen ga spuiten dat mijn geluk snel opraakt winking smiley

Kan het trouwens wel op kantoor doen, we hebben een speciale spraybooth met professionele apparatuur. Is alleen een hoop health and safety gezeik die ik fan eerst door moet. Daar heb ik geen zin in.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2017 16:48 door Sketcher.
I rest my case big smile smiley. Maar nee, spuiten zou ik ook niet binnen doen, maar je kunt ze natuurlijk wel binnen laten drogen als ze zijn uitgedampt.
Zo mijn banden worden vandaag geleverd, of in elk geval 2 van de 4 bestelde banden. Omdat ze niet in de A of B zuinigheid categorie behoren (ze hebben het F label, van F*cking veel Fuel smiling smiley ) kon ik ze niet bij mijn vaste banden garage bestellen dus heb ik ze online bestelt.

Ik had ze bijna bij [alltyres365.co.uk] bestelt maar toen ik wilde afrekenen kon dat niet in £, vreems voor een .co.uk website. Na wat research bleken er ook geen enkele referenties en of ervaringen met dit bedrijf op internet te staan (nu wel op trustpilot). Raar, ook geen reactie op mijn emails. Ze hebben ook europese websites die wel goed schijnen te werken. Volgens deze website was er echter een hoog risico dus maar ergens anders besteld.

Ik zat eens na te denken en realiseerde me dat ik nog nooit nieuwe banden gekocht heb. Raar maar waar.

Mijn eerste auto (Golf II) had nieuwe banden toen ik hem kocht, iets van 3 jaar mee gedaan en nooit vervangen hoeven te worden, idem bij mijn 2de Golf III.

Mijn Ford Focus II ook maar nadat ik er een lek reed (en de velg vernielde die ik maar niet kon vinden in redelijke conditie) op een stoeprand in de sneeuw heb ik daar toen bijna nieuwe maar gebruikte winterbanden op stalen velg voor gekocht en voor de zomer gebruikte maar goede grotere velgen met goede banden onder gezet.

De Land Rover kwam met redelijke banden, die heb ik vervangen voor nieuwe winterbanden maar die kocht ik van een particulier die ze niet meer nodig had. Toen voor de zomer mijn 18" Mondials gekocht. De banden daarop waren niet al te best en die heb ik toen vervangen voor een set gebruikte General grabber die ik nu dus nog voor £168 verkocht heb.

Bizar eigenlijk maar op veiligheid heb ik nooit bezuinigd naar mijn idee. Ik liep tegen elk van deze banden aan via via of via een merk/model forum.

Enige uitzondering daarop is de Alfa Romeo. Die staat op Chinese banden die ik gelijk zou vervangen....ware het niet dat ik steeds (en nog niet) weet hoe lang ik hem hou en gezien de weinige KM's die ik er mee rij wacht ik er maar mee. Ook moet ik zeggen dat ze me helemaal niet tegenvallen. Ook niet in nat of bij flink remmen. Maar dat het beter kan staat buiten kijf natuurlijk. Hier zou ik toch eigenlijk ook maar eens naar moeten kijken.

Hoe dan ook ik kan niet wachten om mijn eerste echte nieuwe banden in ontvangst te nemen. Helaas zijn de velgen nog niet af dus kunnen ze er nog niet onder. Gelukkig is het hier ook koud en voldoen de winterbanden dus nog prima smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2017 12:16 door Sketcher.
Ik wordt gelijk niet meer serieus genomen nu ik bekend heb dat dt mijn eerste nieuwe banden zijn. Ben er zelf ook nog steeds verbaast over smiling smiley

Hoe dan ook ze zijn gearriveerd! Alle 4 maar omdat ik een maatje groter ga komt er ook een 5de. Dan ga ik ze roteren.

Mooie kleurtjes

Mooi profiel, leuk detail ook die logo's in de side lugs.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2017 11:40 door Sketcher.
Sketcher
Ik wordt gelijk niet meer serieus genomen nu ik bekend heb dat dt mijn eerste nieuwe banden zijn. Ben er zelf ook nog steeds verbaast over smiling smiley

Dat valt best mee hoor spinning smiley sticking its tongue out Als je toevallig goedkoop tegen tweedehands maar nog goede banden aan loopt zou je gek zijn als je dat niet zou doen, denk ik. Zolang je de veiligheid maar goed in acht neemt is daar niets mis mee.

De nieuwe bandjes zien er trouwens goed uit! Wàt een profiel zeg thumbs up
Zo, dat zijn flinke jongens! Daar kom je wel ergens mee. smileys with beer

Gaat dit niet erg 'zingen' op de snelweg?
Ik denk niet dat een set goede banden voor de Alfa verloren geld is. Aan de andere kant zijn auto's in t VK wel goedkoper.

Ik heb ook nog geen nieuwe banden gekocht hoor Sketcher, tot nog toe precies hetzelfde winking smiley set velgen met goede banden, andere set voor weinig over kunnen nemen met vredestein sporttrac. Dus de eerste nieuwe zullen wel komen als die op zijn?
Dank voel me al een beetje beter :-) Was maar een grapje natuurlijk. maar toen ik er aan dacht verbaasde het me dat ik in de 17 jaar dat ik auto's heb, geen enkele nieuwe band gekocht heb. Hoe dan ook de cherry is popped smiling smiley

Nico GTR
Ik denk niet dat een set goede banden voor de Alfa verloren geld is.

Klopt maar gaat een koper daar naar kijken? Eerst de rest van de auto maar netjes maken dan zie ik wel verder.

BleuZ NL
De nieuwe bandjes zien er trouwens goed uit! Wàt een profiel zeg thumbs up

TYN
Zo, dat zijn flinke jongens! Daar kom je wel ergens mee. smileys with beer

Gaat dit niet erg 'zingen' op de snelweg?

Dit zijn Alll Terrain, dat betekent ongeveer 50% weg 50% terrein. Het zijn dus geen volle modder banden maar het profiel is groot genoeg om zichzelf te reinigen. Zingen doen ze niet (modderbanden wel bijvoorbeeld), maar ze maken meer geluid en zijn onzuiniger dan straatbanden natuurlijk maar dat hoort er bij, het stoort me niet. Ze zouden stiller moeten zijn dan mijn vorige AT's trouwens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2017 12:09 door Sketcher.
Mechanix
Hoeveel mm profiel zit er op die banden?grinning smiley

Zal even meten maar veel. Dacht iets van 12mm. Net als bij mijn oude banden is het vaak niet het profiel dat slijt maar het rubber dat uitdroogt en te oud wordt.
Dan kan je inderdaad een eindje sturen voordat je op 1,6 mm zit.
Holy crap wat een banden eye popping smiley.

Ik kocht m'n huidige Panda velgen zonder banden en de Pony had ook nodig nieuwe nodig, dus ik heb er al twee keer aan moeten geloven crying smilie. Maarja, zie maar eens tweedehands velgen met banden voor een Pony te vinden.
Micha D.
Holy crap wat een banden eye popping smiley.

Ik kocht m'n huidige Panda velgen zonder banden en de Pony had ook nodig nieuwe nodig, dus ik heb er al twee keer aan moeten geloven crying smilie. Maarja, zie maar eens tweedehands velgen met banden voor een Pony te vinden.

Geen probleem toch?

Nu zullen Panda en Pony banden wel iets goedkoper zijn dan deze vermoed ik. Mijn nieuwe banden waren £130 per hoek. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2017 18:10 door Sketcher.
Hahahaha drinking smiley.

Dat is waar. Panda banden waren dacht ik 45 euro per stuk (voor Goodyear), dus dat viel goed mee.
Ik koop meestal wel nieuwe banden als het nodig is, alleen toen iemand jong-gebruikte winterbanden in precies de juiste maand aanbood op het forum van de Alfaclub heb ik die maar ingepikt. Was er niet naar op zoek of zo, liep er gewoon tegenaan. Inmiddels zijn twee van mijn 'oude' winterbanden versleten, dus die worden binnenkort vervangen door twee van de 'nieuwe', de andere twee mogen nog een jaartje (of twee, zoveel km rij ik nou ook weer niet) in de schuur liggen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close