Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5)

Gepost door Sketcher 
Sketcher
Wel erg vervelend dat een zogenaamd geteste kop dan dus toch een probleem heeft

Weet je ook wat dat 'testen' precies inhoudt? En dus ook wat ze evt. met jouw kop (nou ja, die van je motor) zouden doen?
cirKel
Sketcher
Wel erg vervelend dat een zogenaamd geteste kop dan dus toch een probleem heeft

Weet je ook wat dat 'testen' precies inhoudt? En dus ook wat ze evt. met jouw kop (nou ja, die van je motor) zouden doen?

Hij zou op vacuum en op druk getest moeten zijn maar het is maar net hoe ze het testen. Die test is vooral bedoeld om scheuren te vinden bij kleppen en water en gas poorten op het vlak zelf. Deze scheur zit waarschijnlijk aan de bovenkant van de kop en is niet of nauwelijks met het blote oog te zien.

Je kunt ook testen op de diesel kanalen en poorten maar het is maar de vraag of dat ook echt gebeurt is. Dat wordt nu nagegaan door de verkoper en die belt vanmiddag terug. We zullen zien.
Zo gehoord van de verkoper van de lekkende kop. Hij heeft nog niet terug gehoord van zijn tester maar kwam wel met een redelijk voorstel. Tegen de verwachting on is hij heel behulpzaam.

Deal is als volgt. Ik beng hem mijn kop. Deze wordt getest en eventueel geplakt. Schroefgat van uitlaat spruitstuk wordt netjes gerepareerd met helicoil.

'nieuwe' kop mag ik houden, kan ik na reparatie eventueel nog verkopen.

Kost me dus wel weer 150 aan spullen en een dag a twee werk maar dan heb je dus ook wat....... confused smiley

Hopelijk binnen 2 weken weer gedaan en dit keer wel goed.
Wat voor waarde zit er nog in die oude kop dan?

Wel nette oplossing.
Het klinkt bijna alsof hij al weet dat die kop die hij geleverd heeft niet okay is, en dat je hem daarom mag houden...
Sketcher
s velthuis
Je hebt de distributieketting gewoon laten zitten, inclusief nokkenastandwiel. Hoe gaat dat qua timing? Geen risico op verlopen onder bij de krukas?

Ja volgens de workshop moest het zo en eigenlijk is dat wel slim. Zo weinig kans op het verschieten.

De kop is vastgezet met een timing pin (zichtbaar op een van de foto's en het onderblok is vastgezet met een andere timing pin in het vliegwiel. Zo zijn beide dus vast.

Op het nokkenastandwiel zit een teken en de ketting heeft 2 anders gekleurde schakels die tussen het teken moeten staan, zolang dat het geval is zit je goed.
Voor de kop los ging heb ik de kettingspanners losgemaakt en het tandwiel er af gehaald en voorzichtig op de ketting laten rusten. Toen eenmaal de de nieuwe kop er op zit heb ik ook daar ook daar de pin in de nokkenas gezet (die kan maar op één plek in de nokkenas en is dan dus in de juiste positie) vervolgens doe je het tandwiel terug. Aangezien het blok ook op slot zit kan die nooit zijn bewogen en zolang de 2 schakels tussen het teken staan zit je dus goed.

Vervolgens met de kop er weer op schroef je het nokkenastandwiel er losjes op, de kettingspanners doen de rest voordat je de schroeven op de tandwiel met loctite en de juiste nm weer vast zet. Overigens was de ketting ook zonder spanners nog snaar strak. Geen VAG wantoestanden hier.

Hopelijk is het duidelijk, met de timing pinnen is het dus redelijk fool proof.

Sorry, niet eerder gereageerd. Dit is inderdaad helemaal duidelijk thumbs up Slim, simpel doordacht systeem.
Dat injectorscheurtje is niet TIG te lassen zonder de kop weer te verwijderen?
Ai, dat is toch wel balen. Gelukkig blijf je er koel onder. Mooie leerschool meteen, dat is ook wat waard.

Ben erg benieuwd naar de foto's big smile smiley.
Nico GTR
Wat voor waarde zit er nog in die oude kop dan?

Wel nette oplossing.

Niets tot ik die gerepareerd heb. Heb iemand gevonden die dat doet voor 150. Dat plus de 180 die het me in eerste plaats koste kan ik er een heel magere winst op maken. Denk ongeveer max £70. Als ik de kapotte kop aan die gast die ze repareert kapot verkoopt geeft hij me ook 50dus dat is makkelijker. Geen vetpot

s velthuis
Dat injectorscheurtje is niet TIG te lassen zonder de kop weer te verwijderen?

Helaas niet hij moet op een werkbank staan en lassen op een blok dat nog vol met olie en diesel is is wellicht ook niet handig. Hij zal ook weer getest moeten worden en daarvoor moet hij er ook af. Bovendien is het te ver om te rijden.

Micha D.
Ai, dat is toch wel balen. Gelukkig blijf je er koel onder. Mooie leerschool meteen, dat is ook wat waard.

Ben erg benieuwd naar de foto's big smile smiley.

Ja het is niet anders. Rustig is niet helemaal juist, gelaten is misschien beter. Het is niet anders. Trip hielp om er wat afstand van te nemen. Had het niet graag gelijk het volgende weekend willen doen.
Sketcher
(..)

Eerste tegenvaller. De nieuwe kop bleek 3 afgebroken bouten te hebben die er eerst uit geboord moesten worden. Altijd riskant met een aluminium kop, voor je het weet zit je in de kop te boren. Kleine guide gemaakt die de boor in het midden houdt. Het dondert nooit zonder regen dus hield mijn boor er mee, op en toen de accu boor ook sad smiley Geprobeerd te repareren helaas zonder succes. Nieuwe boor gekocht dus en toen kwamen ze er netjes uit met een extractor.

(..)

Dat uitboren kan de scheur niet veroorzaakt hebben?

Het is achteraf 'lullen'.. maar qua tijd had het misschien zo gek niet geweest om je eigen kop te laten repareren?
Het adagium 'je weet wat je hebt, niet wat je krijgt' is hier misschien toch van toepassing, helaas??
Durashift
Sketcher
(..)

Eerste tegenvaller. De nieuwe kop bleek 3 afgebroken bouten te hebben die er eerst uit geboord moesten worden. Altijd riskant met een aluminium kop, voor je het weet zit je in de kop te boren. Kleine guide gemaakt die de boor in het midden houdt. Het dondert nooit zonder regen dus hield mijn boor er mee, op en toen de accu boor ook sad smiley Geprobeerd te repareren helaas zonder succes. Nieuwe boor gekocht dus en toen kwamen ze er netjes uit met een extractor.

(..)

Dat uitboren kan de scheur niet veroorzaakt hebben?

Het is achteraf 'lullen'.. maar qua tijd had het misschien zo gek niet geweest om je eigen kop te laten repareren?
Het adagium 'je weet wat je hebt, niet wat je krijgt' is hier misschien toch van toepassing, helaas??

Nee dit is compleet ergens anders. Zal een plaatje schieten om het te laten zien.

Ja achteraf had ik idd beter mijn eigen kop kunnen laten repareren en testen maar dit leek sneller en met een geteste kop ook een goede deal. Achter af kun je met een kwartje de wereld rond is hier zeker van toepassing. Toch met wat ik wist leek dit de beste weg, jammer dat het niet gelukt is zoals bedoeld. Vallen, opstaan, afkloppen en doorgaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2017 21:52 door Sketcher.
Morgen verwacht ik mijn cilinder kop terug, getest en gerepareerd (hopelijk) en hoop dan komend weekend de kop weer installeren.

Ik heb het eerder gezegd, ik ben niet bijgelovig maar..........ben blij als mijn (op zich lieve) schoonmoeder a.s. zondag weer naar huis gaat. Ze heeft nog altijd geen goede invloed op de Discovery.

Klein overzichtje spinning smiley sticking its tongue out:
2013: Op bezoek naar haar: Luchtvering (compressor) onderweg gerepareerd maar toen ze instapte stond hij weer op zijn kont (bleek omgekeerde draadjes te zijn , toen een Koelslang en later MAF sensor allemaal met haar.

2014: Deur achter wilde niet meer open toen ze op bezoek kwam.

2015: Stuurbekrachtiging slang plots kapot tijdens haar bezoek.

2016: Koppakking terwijl ze op bezoek is.

en maandag, klang......linker voor ruit valt naar beneden. Mechanisme kapot, wel ja kan er ook nog wel bij. Nu even omhoog gehouden door een op maat gehouden houtje. Nieuw mechanisme net op kantoor gearriveerd.

Ik schreef het al even, was voor werk in Las Vegas voor CES. (Consumenten Electronica Show met veel auto's) en het was was goed. Nu al weer ruim een week lang en breed terug maar was erg druk met werk.

Show is enorm maar wel interessant. Juiste mensen kunnen spreken en we mogen het al succesvol noemen. Laatste 2 dagen een auto gehuurd en eerst de strip verkend, op de laatste dag naar de Grand Canyon gereden via de Hoover dam. Erg indrukwekkend.

Paar auto gerelateerde foto's van mijn tijd in Las Vegas

Veel mooie auto's, lastig kiezen dit, ik ben maar gaan lopen. smiling smiley

Beter niet door rood lopen.

Limo's heel veel limo's

Ons voornaamste vervoermiddel, blijft toch zeer betaalbaar in de VS

De show zelf was zoals gezegd indrukwekkend, vond de Faraday Future erg goed. Mocht er dicht bij komen en heb er zelfs kort ingezeten maar mocht absoluut geen foto's van het interieur maken.

Deze 3D geprinte auto was ook erg interessant.

Ze kwamen uit een milieu vriendelijke hoek wat nogal verrassend was. Volgens hun is 3d printen veel natuur vriendelijker wat zeker zou kunnen kloppen. Deze mannen printen ook in metaal wat dus veel mogelijkheden geeft. 3d geprinte bumper balk

LeEco was ook erg indrukwekkend, vond vooral het stuur erg mooi

Er was uiteraard erg veel andere auto's en interessante technologieën, ik heb letterlijk 1000den foto's maar laat het hierbij bij tenzij iemand iets specifieks wil zien/weten.

Op de beurs ook meteen dikke 7 serie gereden en de I8. De lekkerste 3 cylinder die ik ooit gehoord heb. Wat een wagen! Mochten hem ondanks dat we op de openbare weg reden (wel op vast traject en de I8 met BMW meisje, de 7 serie met tracker) flink op zijn staart trappen.

Zondag was de beurs om 3PM afgelopen en Maandag middag mochten we pas het vliegtuig in dus bleef er nog wat tijd over om te werken te spelen.
Zondag middag de Mustang cabrio opgehaald en de strip nog eens verkend. Kost ook echt niets. ($150 inclusief brandstof ongeveer)

Voor Bofkont bewijs dat er ook bij temperaturen rond nul ook kaal open gereden is smiling smiley Was wel koud en ben al geen grote cabrio fan. Denk omdat ik mijn wilde haren al kwijt ben smiling smiley

Op Maandag een rit naar de Grand Canyon en de Hoover dam gemaakt, uiteraard in de Mustang (en Camaro omdat het kan).

"Keep your lane" bleek nog steeds erg populair dus zowel links als recht inhalen

Over de brug bij de Hoover dam, weinig te zien behalve de elektriciteits kabels. Bumps op de motorkap van de Mustang zijn best imposant.

In de woestijn gestopt omdat het begon te sneeuwen en regenen, dus kap weer dicht en even tijd voor foto's

Na de Grand Canyon weer terug en dit keer met stop bij de Hoover dam

We komen door hele kleine (trailer park) gehuchtjes.

maar overwegend is de weg heel leeg en uitgestorven.

Vlak bij de Hoover dan komt deze bloed mooie auto nog even langs, lekker galmen tegen de rotsen.

De Hoover dam zelf vond ik enorm indrukwekkend. Vanaf de dam gezien, de brug waar we eerder over reden:

En van die brug gezien de dam zelf, WOW!

Op de parkeerplaats de Camero nog even naast 'mijn' Mustang gezet. " heerlijke moderne/retro iconen.

Mijn jas kleurt mooi bij de Mustang. Mijn collega was zijn gele jas denk ik vergeten smiling smiley

Als afsluiter deze, wellicht een idee om mijn Discovery om te bouwen smiling smiley Lijkt me echt geweldig dit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2017 19:02 door Sketcher.
Leuke foto's. thumbs up

Die Camaro had geen kentekenplaat voorop nodig?

~~~~

Ik zou naar Amerika verhuizen.. als je die ombouw van de Disco wilt doen. Is toch wat verder weg voor schoonmoeder om telkens op en neer te komen voor kleinkinderen bezoek..winking smiley
Durashift
Leuke foto's. thumbs up

~~~~

Nope, volgens mij hoeft dat niet in Nevada. Reden ongeveer 20 tot 30% zonder plaat voor. De Mustang was geregistreerd in Californië (net als de meeste huur auto's) dus die had er wel één.
Durashift

Ik heb in de VS wel eens een huurauto gehad waarop zowel voor als achter geen kentekenplaat zat: de auto was net afgeleverd (mijlenstand: circa 10) en de platen waren er nog niet. Was geen probleem volgens de verhuurder. En inderdaad, nooit aan de kant gezet in die week...
cirKel
Durashift

Ik heb in de VS wel eens een huurauto gehad waarop zowel voor als achter geen kentekenplaat zat: de auto was net afgeleverd (mijlenstand: circa 10) en de platen waren er nog niet. Was geen probleem volgens de verhuurder. En inderdaad, nooit aan de kant gezet in die week...

Dat kan kloppen en per staat verschillen. Toen ik in upstate New York woonde had ik ook een paar weken geen platen, enkel een briefje achter de ruit. Californië staat bekend om de lange tijd dat je zonder platen mag rijden. Moet je in NL niet proberen, geef je een dag voor je van de weg geplukt wordt winking smiley
i8 is echt een fantastische auto. Heb ik gereden op de Automotive Week 2015 al weer.....pffff in Helmond. Echt prachtige en goed rijdende auto!

Verder gaaf! thumbs up
Mooi verhaal en plaatjes, deze week in Vegas; the world of concrete!
Heerlijk die USA road trip foto's!!

Je bent langs veel plekken gekomen waar wij ook (in de Mustang smileys with beer ) langs zijn gereden. Heimwee, als ik die foto's zie.... Was echt geweldig mooi en imposant allemaal. En inderdaad kwa auto's (ook al ben ik niet zo'n goede spotter) rijdt er ontzettend veel mooi spul rond daar big smile smiley
Net bericht gekregen, mijn kop moet gevlakt worden. Is dus ook wat krom getrokken. Ben er niet blij mee, wordt daar een beetje nerveus van. Land Rover zegt officieel dat het niet mag. Nu zeiden ze dat ook bij de 300tdi en die wordt ook heel veel gevlakt zonder problemen. Bij de Td5 steken de kleppen er niet uit (in dichte toestand) dus in principe zou ik, anders dan ik eerst dacht, gewoon de zelfde dikte gasket kunnen gebruiken. Alles nu bestelt met een beetje geluk komt alles voor of op zaterdag nog aan en kan ik alsnog dit weekend aan de gang.

In ruil voor het gratis vlakken van mijn kop willen ze de kapotte kop wel terug. Geen probleem natuurlijk. Wat moet ik er mee, kan er hoogstens £50 op terug verdienen.

omniradius
Heerlijk die USA road trip foto's!!

Je bent langs veel plekken gekomen waar wij ook (in de Mustang smileys with beer ) langs zijn gereden. Heimwee, als ik die foto's zie.... Was echt geweldig mooi en imposant allemaal. En inderdaad kwa auto's (ook al ben ik niet zo'n goede spotter) rijdt er ontzettend veel mooi spul rond daar big smile smiley

Zeker een hoop mooi spul. Ben ook niet zo'n spotter maar als ik zonder foto's thuis kom van auto's stuurt mijn 4jarige me weer weg.

Nog wat spots:
Een van mijn favourite auto's ooit: Honda/Acura NSX

A-team replica

Datsun

Hell Yeah!

Op de Hoover dam

Deze maakt het rio van modene muscle cars compleet
Beste Sketcher,

Ten eerste balen van je Discovery, maar met jou expertise en geduld moet dat helemaal goed komen thumbs up
Wat een ontzettend gave foto's man, ben jaloers op die mooie trip, en ja bewijs gezien haha geweldig, als de wegen schoon zijn toer ik ook gerust open met die temperaturen hoor grinning smiley

De I8 ben ik ook zeer benieuwd naar, komend voorjaar ga ik daar een stukje in toeren, een goede kennis die ik heb leren kennen via de SLK club heeft eentje, die rijdt hem zakelijk, is vermogens beheerder.
Het motor geluid is grotendeels nep overigens, komt uit de speakers.

Zijn wel de betere werk gerelateerde reisjes hoor, wat doe je precies in de automotive als vragen mag??

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2017 17:11 door Bofkont.
Hopelijk komt alles op tijd aan en is de Discovery weer helemaal 100% na het weekend. Ik heb voor de inlaat pakking een mindere kwaliteit moeten accepteren om het op tijd geleverd te hebben (rest OEM of beter). Als de cilinderkop geen vertraging heeft is die ook morgen klaar om opgehaald te worden. Dan hoop ik zaterdag de boel te wisselen en klaar te hebben met eventuele uitloop naar de zondag.

I8 was echt geweldig, de Mustang reed ik een paar uur later en het verschil in gevoel van kwaliteit, rijeigenschappen en beleving was enorm. Ben benieuwd naar jouw ervaring. Ik weet niet hoe het in NL is maar hier zie ik ze nog regelmatig rond rijden. Weet er 2 in dit dorp (en een in onderdeeltjes bij JLR tongue sticking out smiley)

We gaan elk jaar naar CES (maar wisselen af) niet alleen om de auto's maar ook alle andere tech. Ik werk voor een groot ontwerp/ engineering bureau en we ontwikkelen van alles van tandenborstel tot vliegtuig interieur. Ook veel consumer electronics dus zo houden we de vinger aan de pols. Zelf ben ik (mede) verantwoordelijk voor de Transportsector en we werken veel aan interieur projecten voor de (voornamelijk) britse auto industrie. Mag helaas niet zeggen wat en voor wie. Anders dan werk voor de andere industrieën mogen we er niets over zeggen ook niet als het eenmaal in productie is.
Enorm gave baan Sketcher eye popping smiley

Ik zal mijn bevindingen met de I8 tzt delen, lijkt me enorm gaaf.
Bofkont
Enorm gave baan Sketcher eye popping smiley

Ik zal mijn bevindingen met de I8 tzt delen, lijkt me enorm gaaf.

Soms wel, soms niet. Ben zelf ongeveer 50% manager en 50% aan het ontwerpen. Net als elke baan heeft het leuke en minder leuke kanten.

Wat betreft de Alfa begint het weer een beetje te kriebelen. Wellicht is het weer tijd voor wat anders. Hier wordt ik wel heel hebberig van

V8 Baby!
Balen van die kop zeg!!! Maar mooie foto's van wat er uit ziet als een gave trip!

Ik deel je mening over de i8. Wat een mooi stuk speelgoed, soundcomposer werkt perfect en laat de auto aanvoelen als een v8.
Zo alle onderdelen zijn binnen, kop is gevlakt en opgehaald. Ziet er keurig uit ik kan niet anders zeggen.

Ga het een beetje anders doen. Ga vanavond de kop in de auto strippen (inlaat en uitlaat spruitstuk, injectoren, nokkenas etc) en dan binnen ik de keuken mijn eigen gevlakte kop terug opbouwen.

Dan morgen in een keer de wissel. De gestripte kop er uit en opgebouwde kop er gelijk in. Ik denk dat dat wat efficiënter is.

Hoop het morgen avond klaar te hebben maar dat wordt moeilijk want heb ook nog wat papa dingen te doen (voetbal les etc dat heeft voorrang natuurlijk)
Sketcher
Soms wel, soms niet. Ben zelf ongeveer 50% manager en 50% aan het ontwerpen.

Lijkt mij echt de ideale combinatie. Waar heb je eigenlijk gestudeerd als ik vragen mag?
Dank Durashift en Zevens

Micha D.
Sketcher
Soms wel, soms niet. Ben zelf ongeveer 50% manager en 50% aan het ontwerpen.

Lijkt mij echt de ideale combinatie. Waar heb je eigenlijk gestudeerd als ik vragen mag?

Het is soms met hand en tand verdedigen om die verdeling te houden. Het 'managen' wil soms de tijd wel eens overnemen. Ik ben verantwoordelijk voor een deel nieuw business en het leiden van projecten dus dat wil nog wel eens in de weg staan van op mijn wacom of papier te schetsen en CAD modellen te bouwen.

Ik heb gestudeerd aan The Design Academy in Eindhoven. Afdeling Mobility. Voor dat het meer een kunstacademie werd angry smily (laatste jaren is het steeds verder afgedreven van echte product ontwikkeling. ik zou er nu niet meer voor kiezen in elk geval)

Terug naar de Discovery.

Helaas niet afgekregen, schiet soms niet op met een 4 jarige die 'mee wilt helpen' eye rolling smiley Maar wel leuk natuurlijk. De kapotte kop in de auto is gestript en uit de auto en mijn kop is nu helemaal opgebouwd en klaar om weer op het blok gezet te worden. Eerst midden in de nacht mijn schoon moeder wegbrengen naar het vliegveld (halleluja voor de Alfa) en dan morgen de boel afmaken.

Planning voor morgen
Iemand vinden die met me de kop er weer optilt.
Alles aansluiten
Olie filters wisselen (olie met diesel er zo veel mogelijk uit) (binnen een paar weken nog een wissel)
Nieuwe olie en koelvloeistof en starten (inc. ontluchten)

Ik heb in de kapotte kop geen scheuren kunnen vinden met het blote oog (had ik liever wel duidelijk gezien) maar de druk is daar zo hoog dat die wel eens heel klein kunnen zijn. Ze gebruiken er vaak speciaal spul voor om de scheuren zichtbaar te maken dus zo raar is het wellicht niet. Ik ben heel benieuwd ,zoals jullie wel kunnen begrijpen. Hoop echt dat het nu goed is. De lol is er wel een beetje af. In theorie zou het ook een kapotte injector kunnen zijn maar dat is zeer zeldzaam en heb ik geen bewijs van gezien. Hij rijdt ook prima dus dat lijkt zeer onwaarschijnlijk.

Dan raammechanisme repareren
Update

Now, het zit er weer allemaal op. Heb geen onderdelen over dus het zal wel goed zijn smiling smiley

Ben wel een uur bezig geweest de olie filter er af te halen. Wat zat die vast. Zelfs met de kop er af (dus veel meer toegang) kreeg ik er geen beweging in. Had hem er zelf omgedraaid dus kan alleen naar mezelf wijzen. Maar illustreert wel dat het vaak de simpele dingen zijn die plots flink kunnen tegen zitten.

Bij de eerste keer starten en lopen lekte er fors diesel van de fuel pressure regulator. Die er weer afgehaald en bleek de nieuwe pakking (van de FPR) niet goed te zijn. Had ik niet gezien. Er moet een ribbel rond om zitten en die zat er maar gedeeltelijk ingestanst. Oude uit de kliko gehaald en die er op gedaan.
Britpart die ze maakt wordt niet voor niets Shitpart genoemd. Wordt wel een beetje moe van nieuwe onderdelen die gewoon niet goed zijn.

Test rit verliep prima. Gaan de komende dagen alles goed in de gaten houden en kijken wat de vloeistoffen doen. Ben er wel een beetje klaar mee dus hoop dat het nu goed is.

So far so good. Olie rook na 20km nog niet naar diesel. Dat was de vorige keer wel het geval, al zei het licht.

Raam is ook weer gemaakt en gaat weer netjes open en dicht.

We gaan duimen en dromen van probleemloze km's.
Ik duim mee!

Design Academy heeft daar tegenwoordig wel wat weg van. Komt binnenkort een nieuwe opleiding vanuit Fontys, TU/e en de Design Academy om dat industrieel ontwerpen weer wat meer techniek te laten bevatten.....althans dat zijn de geruchten als wij eindelijk naar het nieuwe gebouw verhuizen.

(TNO schijnt op te houden en wij krijgen als Automotive een deel.)
Maar je hebt toch in Eindhoven op de TU ook een Industrieel Ontwerpen opleiding, daar zit ook wel wat techniek in dacht ik. Maar nu moet ik zeggen dat ik als Delftenaar niet helemaal het verschil tussen TU/e en Design Acadamy in m'n hoofd heb.

ONTOPIC: Goed bezig, ik zal voor je duimen big smile smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2017 23:57 door Micha D..
Micha D.
Maar je hebt toch in Eindhoven op de TU ook een Industrieel Ontwerpen opleiding, daar zit ook wel wat techniek in dacht ik. Maar nu moet ik zeggen dat ik als Delftenaar niet helemaal het verschil tussen TU/e en Design Acadamy in m'n hoofd heb.

ONTOPIC: Goed bezig, ik zal voor je duimen big smile smiley.

Ja zeker weten!

Als karaktersetting Micha. De Industrial design van de TU doet met alle techniek opleidingen mee in de openingsactiviteiten wat niet meer behelst dan praten, bier en een bbq samen met nog wat festival achtigs op het terrein van de TU.

Design Academy doet een speurtocht door de stad waarbij 1 van de opdrachten was om handtekeningen op vrouwelijke delen van 1 van de sjaars te verzamelen van vreemden......beetje alternatief zogezegd. tongue sticking out smiley

Industrieel ontwerpen is niet my cup of tea maar wel een gezellige studie! Geschikte gasten hebben met Inmotion een hele hoop goed werk geleverd op de designschetsen van de IM/01
Oké. Ja ik ben nooit echt in Eindhoven geweest om bij de opleiding te kijken. Ik weet alleen dat het veel vrijer is dan wat wij in Delft doen. Delft past veel meer bij mij, stuk meer techniek er ook omheen.

Ach, Inmotion, zullen we het daar maar niet over hebben drinking smiley.
Micha D.
Oké. Ja ik ben nooit echt in Eindhoven geweest om bij de opleiding te kijken. Ik weet alleen dat het veel vrijer is dan wat wij in Delft doen. Delft past veel meer bij mij, stuk meer techniek er ook omheen.

Ach, Inmotion, zullen we het daar maar niet over hebben drinking smiley.

Ik vind dat persoonlijk een heel strak plan! thumbs up Heb nog wel verhalen voor je t.z.t. smileys with beer
Mooi! Hopelijk is deze keer de kop dicht!! Dus ik kan met een gerust hart zeggen: sketcher, hou je kop dicht!drinking smiley
uwbuurman
Mooi! Hopelijk is deze keer de kop dicht!! Dus ik kan met een gerust hart zeggen: sketcher, hou je kop dicht!drinking smiley

LOL, graag!

EDIT:
Resultaat van 2x een olie en koelvloeistof wissel. Hier mist nog een olie kan van 5l. Er gaat behoorlijk wat olie en koelvloeistof in dus dat telt wel op.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-01-2017 10:06 door Sketcher.
Ruim 50 Km verder en elke dag de olie gecontroleerd (en de koelvloeistof + druk) en ik kan voorzichtig zeggen dat het er goed uit ziet. De olie is lekker dik (in de morgen als de motor helemaal koud is) en begint langzaam weer iets donkerder te worden, ruikt niet en blijft netjes precies tussen + en min staan. Allemaal goed nieuws dus maar nog iets te vroeg om definitief de vlag uit te hangen.

Dit weekend maar eens ergens heen rijden, beetje een KM's onder de wielen rollen en dan durf ik wat boutere uitspraken te maken.

Ik kan andere velgen + banden overnemen voor een goede prijs. 19" ipv 18 op Discovery 4 velgen. Dit waren vroeger mijn 'droom' velgen voor onder de Discovery maar denk dat ik toch maar blij mijn eigen Niagara Grey 18" originele "Mondials" blijf. Vind dat gewoon erg mooie velgen en in het terrein is 19" weer een stapje minder. Ga voor mijn volgende set banden wel een maatje groter als ik het kan vinden. (255-55-18 naar 255 60 of 65).

Hier beide op archief. De mijne is de achterste, de Disco er voor heeft de velgen die me zijn aangeboden.

Voor diegenen geïnteresseerd in nog een laatste berichtje over CES, mijn nieuwsartikel op onze webpagina over de show. Komt wellicht ook nog een kleine video bij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2017 10:54 door Sketcher.
Die zilveren velgen zijn wel ontzettend gaaf! Maar ik kan me voorstellen dat de huidige comfortabeler zijn, en dat lijkt me belangrijker winking smiley
cirKel
Ben jij dat op dat smart bed op CES? Hahaha.

Ja tot veel LOL's van mijn collega's ook. Ze hadden een caption contest gestart, hier de beste:

‘Elton and David were absolutely delighted with their decision to install a mirrored ceiling in the bedroom.’

“How do I tell him this is a bit weird?”

Left – Oh gosh, I’m dying with all this walking!
Right – I’m already dead!

Please don’t tell the wife.

New DCA dating app may need modifications !!!

big smile smiley

Het bed was trouwens een absolute topper, zou daar grof geld voor neerleggen, maar liever wel zonder collega smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2017 14:15 door Sketcher.
BleuZ NL
Die zilveren velgen zijn wel ontzettend gaaf! Maar ik kan me voorstellen dat de huidige comfortabeler zijn, en dat lijkt me belangrijker winking smiley

Ik denk dat je zelfs met 19 inch meer dan genoeg comfort over houd in de Disco. winking smiley
Nico GTR
BleuZ NL

Ik denk dat je zelfs met 19 inch meer dan genoeg comfort overhoudt in de Disco. winking smiley

Je voelt het verschil wel maar het is mij niet om de comfort te doen maar om de off-road eigenschappen. Hoe meer rubber hoe beter. Minder kans op schade of lekken als de rand van de velg verder van de grond zit. Ook kun je met hogere banden beter met de luchtdruk spelen. Dan is er nog het aanbod en kosten van de banden die beter uitpakken voor de 18" al is dat de laatste jaren wel enorm verbeterd (de originele reden dat ik een paar jaar terug de 19 links had laten liggen)
Goed bezig sketcher ,
Hoop dat alles goed blijft, na al die
Inspanning.
Voor off road kan je beter meer rubbber hebben .
Bijf liever on road, en lieft een beetje snel.
Leuk inkijkje in het bedrijf waar je voor werkt.

Misschien nog een idee om je ervaringen met dat bed te combineren met jullie RED DOT award winning concept (reis)bed?
Ik heb ooit LED's gestoken in de kleine lichtjes voor omdat die met de gloeilampjes zo zielig branden. Hoewel het licht idd een stuk mooier was ergerde ik me aan de kleur. Het blauw naast het geel van de koplampen staat gewoon niet mooi.

Voor ik de gloeilampen weet terug zet dacht ik probeer eens oranje LED's die mooi bij mijn sidemarkers passen. Wellicht geïnspireerd door mijn recente trip naar de VS. (In de VS zou dit lampje namelijk ook oranje zijn)

Niet slecht vind ik zelf. Knipperlicht zit er boven. Vraag me alleen af of mensen niet in de war gaan raken. maar denk dat dat meevalt omdat mijn sidemarkers ook al zichtbaar zijn van de voorkant.

EDIT: Knipperlicht is een stuk feller trouwens. Wel zo veilig. op de foto's ziet het er uit of ze heel fel zijn maar dat valt heel erg mee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2017 10:02 door Sketcher.
Ziet er goed uit! Inderdaad een stuk toffer zo.
Haha, toevallig bekende upgrade! Staat hem goed! thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close