Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5)

Gepost door Sketcher 
Quote
@PM
Quote
Sketcher
nieuwe axillary belt (NL?)

Geen NL, ook geen Engels als je het mij vraagt winking smiley Maar een auxiliary belt is een v-snaar of een multiriem, afhankelijk van de vorm.

Mooie plaatjes! Zoals al eerder gezegd wel een hele andere omgeving dan ons platte NL met drie vlokken sneeuw smiling smiley[/quote,]

Wat betreft de auxiliary belt : Doh! Maar goed v snaar dus.

Dank, ja ik wordt nog steeds blij bij elke heuvel die ik zie het maakt het landschap wat gevarieerder maar als ik nu in NL ben ben ik ook erg onder de indruk van hoe plat NL is en dat heeft ook wel iets.
Heerlijk topic blijft dit. Leuke info over de Disco, en prachtige plaatjes van de natuur en natuurlijk de F-type. Hoe is het met de elektronica van deze auto? Volgens mij is dat niet zijn sterkste punt of wel?
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Heerlijk topic blijft dit. Leuke info over de Disco, en prachtige plaatjes van de natuur en natuurlijk de F-type.

Dank.

Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Hoe is het met de elektronica van deze auto? Volgens mij is dat niet zijn sterkste punt of wel?

De Disco? Nee de elektronica is juist heel solide op deze auto's. Enigste problemen met elektronica komt door lekkages van de dakramen maar dat is gewoon een kwestie van tijdig ingrijpen en de XYZ schakelaar van de automaat bak hangt precies onder de afvoer van de airco...handig.

Ik denk dat je in de war bent met de Discovery 3, die staat daar wel bekend om. Het fijne van deze is dat er juist niet zoveel elektronica in zit, een van de hoofdredenen voor mij toen ik voor de keuze stond en nog geen spijt van gehad ook niet na een uitvoerige testrit in een Disco 4 een tijdje terug. Wat mij betreft is de Discovery II precies goed. Perfecte mix tussen mechanische en elektronische delen maar dat is erg subjectief natuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2016 11:35 door Sketcher.
Even een updateje over de auto plannen van 2016

Vorige week heb ik via mijn vrienden bij Land Rover R&D een weekend een Discovery 4 mee gehad, aangezien ze nu goedkoper worden heb ik er wel eens over gedacht er een te kopen. Ik had er al eens een paar keer in gereden maar dit was een mooie gelegenheid om eens te kijken of een Disco 3 of 4 echt een goede vervanger zou zijn..............nou nee dus.

Ondanks dat hij heus lekker rijd en behoorlijk luxe is vond ik het toch helemaal niets. Hier zat een TDV8 in en was uiteraard heerlijk snel en soepel maar het interieur vond ik maar niks. Zowel exterieur als interieur vond ik niet echt goed afgewerkt. Dat is bij die van mij ook maar daar verwacht je gezien de leeftijd en prijs minder van. Ik kon me er niet in vinden. Ik blijf het een mooie auto vinden maar denk niet dat het iets voor mij is.


Materialen zijn saai en niet echt mooi op het matte chroom na.

De TDV8 is te duur en complex en de TDv6 staat niet echt goed bekend. Zo zijn er geen interne onderdelen te krijgen en moet dus al snel de hele motor vervangen worden. Voor beide motoren geldt dat ze erg ver naar achter zitten waardoor je er moeilijk bij kunt. Voor veel vrij simpele reparaties moet het de hele body van het chassis.


foto geleend maar was precies het zelfde

Ik ben ook off road gegaan maar ook dat vond ik niet echt super. Dat ding komt overal doorheen, misschien nog wel verder dan die van mij maar het is zo saai en je hebt zo weinig controle. De computer doet het allemaal, zo is de lol er wel snel van af.
Als ik toch iets luxers wil met een groen ovaal dan maar een RR Vogue (L322)

Ik heb op mijn werk een promotie gemaakt en ben nu een associate wat in de praktijk niet veel betekend behalve dat ik mijn auto belasting vergoed krijg en een vaste vergoeding boven op mijn ruime KM vergoeding krijg per maand. Nu is de gemiddelde auto belasting hier een 10de van wat jullie betalen maar het is toch mooi mee genomen, De Disco kost me bijvoorbeeld maar £240 per jaar, in NL rond de 3000 euro. Een andere auto zou wellicht meer kosten dus ik heb er even wat meer werk van gemaakt zodat ik daar wellicht de hogere belasting van een 2de auto zou kunnen terugkrijgen ipv voor de Disco.

Ik heb wat onderzoek gedaan en weet nu beter wat ik wil. Het wordt zeker een SAAB 9-5, de enige andere auto die echt mijn interesse trekt is een Alfa 159 SW.
Recent ben ik een 9-5 gaan bezoeken maar onderweg (bijna een uur verder) werd ik gebeld dat de auto net verkocht was na da hij 3 weken te koop had gestaan. Grrrrr

Komend weekend ga ik er weer een proberen te rijden en weet nu waar ik op moet letten en wat de opties zijn. Het wordt bijna zeker de automaat aangezien mijn vrouw er anders niet in wil rijden (kan ook een voordeel zijn natuurlijk). Ook zou ik het lieft een Aoro uitvoering hebben, aangrezien die gewoon dikker is.

Vector:

Aero:


Het liefs zou ik een Aero TTid nemen.
+ Aero is net ff mooier en zeldzamer
+ Meer vermogen, 187bh i.p.v 158bhp
+ Vaak volgeladen met alle spulletjes die ik graag wil (entertainment systeem, head-up display, de velgen die ik wil)
+ 2 Turbo's F*ck Yeh! smiling smiley

-Onderdelen van de motor schijnen zeer zeldzaam te zijn c.q niet meer verkrijgbaar. Ook informatie als er wat fout gaat is moeilijk te vinden net als specialisten. Onderdelen moeten opgestuurd worden om te worden gereviseerd.
- Hoger verbruik, hogere verzekerings-premie
- Duurder, boven mijn budget dus zou dan wachten en er ff voor door sparen.

Alternatief is een Tid:
+ Onderdelen redelijk voorradig. Deels gedeeld met de 2.0 motor in Opel's
+ Beter verbruik (gem 48mpg), en verzekering en wegenbelasting heel redelijk.
+ Binnen budget
+ Nog altijd snel en lekker, zeker in vergelijking met de Disco smiling smiley

- Aero versie is even zoeken. De dichtstbijzijnde staat 200km verder.
- Als je dan toch een speciaal model hebt doe het dan goed?

De 2.0 benzine is zeker ook een mogelijkheid.
+ Meer vermogen 217bhp
+ Bijna standaard GM motor
+ Benzine is hier goedkoper......(maar zie verbruik)
+ Mag langer steden in met het oog op de toekomst
+ Al lang geen benzine gehad
+ klein beetje minder belasting

- Verbruik (gem34mpg, niet heel veel beter dan de Disco)
- Moeilijker te vinden
- Meer vertrouwen in diesel voor heel veel KM's
- Duurder

Ook weet ik beter waar ik voor moet opletten. Zo moeten de achterlichten (het deel op de kofferbak het doen) en even spelen met het geheugen van de boordcomputer omdat als dat kapot is het een duur grapje is om het te repareren, 2.500 euro duur eye popping smiley.

Maar nu komt het.
Mijn vrouw heeft haar Moldavische rijbewijs in België omgeruild voor een Belgische (in België kan dat gewoon, ze nemen bijna elk rijbewijs aan) en moet nu haar rijbewijs weer omruilen naar een Engelse. Als ze zien dat die is omgeruild is moet ze haar rijbewijs hier opnieuw halen. Ze rijdt verder netjes dus dat komt wel goed alleen moet ze dan oefenen met een hand bak. Nu denk ik er over om tijdelijk een auto onder de 1000 te scoren waar ze lekker in kan rond rijden.

Ik denk zelf aan een E39, die zijn goedkoop, mooi en makkelijk weer verhandelbaar. Ik weet dat zij de oude Citroen C3 leuk vind en die zijn ook zeker voor die prijs te vinden. Suggesties zeker welkom.
Zo, wat een verhaal! Allereerst gefeliciteerd met je promotie.

Jammer dat de Disco 4 zo tegen viel, ik vind ze wel heel mooi. Maar als dat niet je ding is natuurlijk ook niet kopen. Een L322 vind ik echt heel gaaf, zou ik zelf ook heel graag een keer mee willen rijden/hebben. Ik vraag me wel af of die je in het terrein zoveel meer betrekt bij het rijden dan een Discovery.

Die Saab is ook echt helemaal goed, zeker als Aero, hoewel de Vector ook erg mooi is.

Voor de <1000 auto zou ik inderdaad vooral kijken naar iets dat heel snel en makkelijk te verkopen is, dan maar iets saaiers, het is toch maar voor tijdelijk.
Quote
Caspian
Zo, wat een verhaal! Allereerst gefeliciteerd met je promotie.

Jammer dat de Disco 4 zo tegen viel, ik vind ze wel heel mooi. Maar als dat niet je ding is natuurlijk ook niet kopen. Een L322 vind ik echt heel gaaf, zou ik zelf ook heel graag een keer mee willen rijden/hebben. Ik vraag me wel af of die je in het terrein zoveel meer betrekt bij het rijden dan een Discovery.
Ik vind de Disco 4 ook mooi, zeker met wat off road spul er op maar voor de prijs vond ik het het gewoon niet waard. De L233 RR kan behoorlijk wat off road maar doe je dat ook? Die zie ik sowieso niet als vervanging voor mijn huidige Discovery en voor er bij is hij te duur, dan liever iets anders.

Quote
Caspian
Die Saab is ook echt helemaal goed, zeker als Aero, hoewel de Vector ook erg mooi is.
[/quote]
Ja beide zijn mooi en als ik een mooie niet-Aero voor een goede prijs kan vinden zal ik het zeker niet laten.

Quote
Caspian
Voor de <1000 auto zou ik inderdaad vooral kijken naar iets dat heel snel en makkelijk te verkopen is, dan maar iets saaiers, het is toch maar voor tijdelijk.
Leuk is altijd leuker ook als het maar tijdelijk is smiling smiley
Ik vind de Disco4 erg mooi al mocht ik niet met een V8 op pad.....(was een TDV6) en erg lekker rijden en erg netjes van binnen. Maar inderdaad vergeleken met de Volvo van pa erg zwak...

Ik zeg ook Aero, met handbak. Gewoon doen, kan je vrouw er straks ook in rijden.

En daarover gesproken.....e39 kan uiteraard. Maar een E36. Kun je straks het diff vastlassen.....en dan? Driftcar! big smile smiley
Of anders een mooie oude Volvo.
Deze morgen even bekijken

Jaguar x type

Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2016 23:55 door Sketcher.
Mooie auto, inderdaad geen geld. Jammer dat er geen xenon op zit, en zeer waarschijnlijk ook geen cruisecontrol.
Quote
Wouter82
Mooie auto, inderdaad geen geld. Jammer dat er geen xenon op zit, en zeer waarschijnlijk ook geen cruisecontrol.

Beggars can't be choosers zeggen ze hier.
Quote
Sketcher
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Heerlijk topic blijft dit. Leuke info over de Disco, en prachtige plaatjes van de natuur en natuurlijk de F-type.

Dank.

Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Hoe is het met de elektronica van deze auto? Volgens mij is dat niet zijn sterkste punt of wel?

De Disco? Nee de elektronica is juist heel solide op deze auto's. Enigste problemen met elektronica komt door lekkages van de dakramen maar dat is gewoon een kwestie van tijdig ingrijpen en de XYZ schakelaar van de automaat bak hangt precies onder de afvoer van de airco...handig.

Ik denk dat je in de war bent met de Discovery 3, die staat daar wel bekend om. Het fijne van deze is dat er juist niet zoveel elektronica in zit, een van de hoofdredenen voor mij toen ik voor de keuze stond en nog geen spijt van gehad ook niet na een uitvoerige testrit in een Disco 4 een tijdje terug. Wat mij betreft is de Discovery II precies goed. Perfecte mix tussen mechanische en elektronische delen maar dat is erg subjectief natuurlijk.

Dat was het inderdaad. Had de modellen even door elkaar gehaald. Had daar ooit een heel relaas over gelezen.

Zo'n Saab 9-5 Aero is wel heel erg gaaf! Ik zag laatst nog ergens een station versie ervan staan, maar die was iets van 75000 euro. nut smiley Schijnt een zeldzaamheidje te gaan worden.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
Quote
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet

Zo'n Saab 9-5 Aero is wel heel erg gaaf! Ik zag laatst nog ergens een station versie ervan staan, maar die was iets van 75000 euro. nut smiley Schijnt een zeldzaamheidje te gaan worden.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

De Sportswgon is zeker zeldzaam. Daar zijn er maar heel weinig van gemaakt, er zijn er maar 27 bekend. Veel van de Sportscombi's die er gemaakt zijn ware pre-producties zoals deze

Hij is nog te koop voor maar 60k Net boven mijn budget en ik zou er geen aanrijding mee willen hebben smiling smiley Je zou maar iemand achterop krijgen. Ai Ai. Wel erg tof.

Plan is nu dus een goedkope auto scoren, en dan op zijn tijd een mooie 9-5.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2016 12:23 door Sketcher.
WAUW! wat een verhaal en wat tof. Ik snap wat mensen erin zien. Hij is tof. Maar lekker rijden vind ik hem niet. De oude 9-5 die rijdt lekker.

Maar goed. Tof verhaal. En heel goed dat ie heeft doorgezet.
Deze even gebeld: Volvo V70. Altijd mooi model gevonden en erg goedkoop. Motor zou slecht lopen alsof er weinig olie druk is. Ik ben vrij handig dus afhankelijk van wat het is durf ik het wel aan.
Volvo V70

Even research gedaan naar waar op te letten bij een V70 en de lijst was 4x langer dan van de Jaguar. Schrok er toch wel van maar ga toch even kijken morgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2016 18:41 door Sketcher.
Quote
Sketcher
Deze even gebeld: Volvo V70. Altijd mooi model gevonden en erg goedkoop. Motor zou slecht lopen alsof er weinig olie druk is. Ik ben vrij handig dus afhankelijk van wat het is durf ik het wel aan.
Volvo V70

Even research gedaan naar waar op te letten bij een V70 en de lijst was 4x langer dan van de Jaguar. Schrok er toch wel van maar ga toch even kijken morgen.

"op letten" meestal bij Volvo is dat voornamelijk kijk of dit niet stuk kan gaan in de komende 300.000 km. Meeste van die autos hebben zoveel gereden.
Maar ben benieuwd. Kunnen we beetje meehelpen diagnosticeren.
Quote
Nissan GT-R, awesome
. Kunnen we beetje meehelpen diagnosticeren.

Ja graag maar nu weet ik nog niet veel. Als er echt weinig olie druk is kan de schade natuurlijk al enorm zijn.

Deze site heeft vaak een goed overzicht van problemen bij bepaalde modellen.
Quote
Sketcher
Balen, had afspraak gemaakt voor vandaag maar Jaaaag is weg sad smiley

Dat is jammer. En de V70?
Quote
Nissan GT-R, awesome
Quote
Sketcher
Balen, had afspraak gemaakt voor vandaag maar Jaaaag is weg sad smiley

Dat is jammer. En de V70?

Ja maar omdat het probleem een beetje vaag is is het risico ook erg groot. Maar ga wel even kijken.
Risico is groot inderdaad. Maar ja......het kan een simpele verstopping zijn. Of een oliepomp die bijna kapot is. Heb je een aanhangwagen voor een auto? Of kun je die lenen?
Quote
Nissan GT-R, awesome
Risico is groot inderdaad. Maar ja......het kan een simpele verstopping zijn. Of een oliepomp die bijna kapot is. Heb je een aanhangwagen voor een auto? Of kun je die lenen?

Ik heb even wat onderzoek gedaan. Door vervuiling verstopt de zeef/filter van de olie pomp. Dat is waarschijnlijk waarom de olie druk te laag is. Komt veel voor bij deze motor schijnt.

De vraag is nu hoelang er mee is doorgereden en wat de schade is. Ik denk dat de rod bearings kapot zijn, ga morgen even kijken en vooral luisteren

Update : ga zo even kijken. Mag auto starten maar niet rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-01-2016 11:26 door Sketcher.
Dat rijden snap ik. Ach lage oliedruk is even afhankelijk van waar de pomp zit het meeste schadelijk voor de kop. Dus als die nog goed is......zou ik het wel aandurven.
Mocht het achteraf tegenvallen, als je het interieur los verkoopt en de rest naar de sloop brengt heb je de kosten er alweer uit toch?
Quote
Barri
Mocht het achteraf tegenvallen, als je het interieur los verkoopt en de rest naar de sloop brengt heb je de kosten er alweer uit toch?

Versnellingsbak lever ook nog wel wat op. Plaatdelen ook wel, verlichting als die goed is. Zijn genoeg mensen die hun trouwe zweed goedkoop weer op de weg willen krijgen. Dus zoveel risico zit er inderdaad niet in.
Zo wezen kijken.

Diet is het verhaal. Garage (beunhazen) hadden deze auto 3 maanden geleden verkocht en teruggenomen na een week. Daarna heeft de auto 3 maanden stil gestaan. Alle remmen (schijven en klauwen) zwaar verroest, alle banden staan leeg en schimmels in het interieur (maar dat was bij al hun auto's zo, heel raar). Wel deden alle sloten het en was de auto op doffe lampen na netjes.



De motor dan. Die klonk echt verschrikkelijk. Alsof er een stel bouten ingegooid waren. Opzich verwacht als kwam het gelijk niet vandaag de rod bearings maar veel hoger. Denk dus dat de kop echt kapot is. Kleppen en cylinders.
De motor moet zeker gewisseld worden dit is niet meer betrouwbaar te krijgen.

Ook zich geen probleem, kan voor £100 een andere kopen. Maar de tijd hè.

Ik denk er nog over na om een bod te doen maar ondertussen....

Ik denk dat de koppakking van de Disco kapot is. Verlies heel veel koelvloeistof. Het kan nog enkel de dop zijn, die willen nog wel eens lekken.
Alle koelvloeistof lekt via de overdruk van de dop er uit. Slangen zijn hard maar nog wel wat in te drukken (dus moeilijk te zeggen of het harder is dan normaal) . Ik moet gewoon even een druk meter er op zetten en een nieuwe dop proberen. Normale druk moet rond de 1bar zijn. Bij 1.3 bar hoort de dop de druk te verlichten.

Olie ziet er prima uit en komt niet omhoog en gaat ook niet omlaag. Even verder kijken dus want een nieuwe koppakking gaat ook veel tijd en of geld kosten.

Niet echt de tijd dus om de Volvo ook nog aan te pakken. Snel even diagnosticeren en dan kunnen we verder beslissen.

Typisch..... Zucht.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-01-2016 18:46 door Sketcher.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Dus dat wordt hem niet?

Nog niet definitief besloten. Even diagnose afwachten van de Disco want 2 projecten tegelijk wordt het zeker niet.

Speel nog met de gedachte een laag bod te doen en het ding op mij pad te parkeren tot in de lente.
Quote
Sketcher
Quote
Nissan GT-R, awesome
Dus dat wordt hem niet?

Nog niet definitief besloten. Even diagnose afwachten van de Disco want 2 projecten tegelijk wordt het zeker niet.

Speel nog met de gedachte een laag bod te doen en het ding op mij pad te parkeren tot in de lente.

Ik heb ff gemist wat is er mis met de Disco?

Ook slim, klonk de motor trouwens wel redelijk? Want als je het ziet zitten om dat te doen is het leuk als ze een laag bod accepteren.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Quote
Sketcher
Quote
Nissan GT-R, awesome
Dus dat wordt hem niet?

Nog niet definitief besloten. Even diagnose afwachten van de Disco want 2 projecten tegelijk wordt het zeker niet.

Speel nog met de gedachte een laag bod te doen en het ding op mij pad te parkeren tot in de lente.

Ik heb ff gemist wat is er mis met de Disco?

Ook slim, klonk de motor trouwens wel redelijk? Want als je het ziet zitten om dat te doen is het leuk als ze een laag bod accepteren.

Sorry handmatig img link geprobeerd te plaatsen daardoor is deel van tekst weggevallen van stuk hierboven. Nu gerepareerd
Nu de hele tekst

Quote
Sketcher
Zo wezen kijken.

Dit is het verhaal. Garage (beunhazen) hadden deze auto 3 maanden geleden verkocht en teruggenomen na een week. Daarna heeft de auto 3 maanden stil gestaan. Alle remmen (schijven en klauwen) zwaar verroest, alle banden staan leeg en schimmels in het interieur (maar dat was bij al hun auto's zo, heel raar). Wel deden alle sloten het en was de auto op doffe lampen na netjes.



De motor dan. Die klonk echt verschrikkelijk. Alsof er een stel bouten ingegooid waren. Opzich verwacht als kwam het gelijk niet vandaag de rod bearings maar veel hoger. Denk dus dat de kop echt kapot is. Kleppen en cylinders.
De motor moet zeker gewisseld worden dit is niet meer betrouwbaar te krijgen.

Ook zich geen probleem, kan voor £100 een andere kopen. Maar de tijd hè.

Ik denk er nog over na om een bod te doen maar ondertussen....

Ik denk dat de koppakking van de Disco kapot is. Verlies heel veel koelvloeistof. Het kan nog enkel de dop zijn, die willen nog wel eens lekken.
Alle koelvloeistof lekt via de overdruk van de dop er uit. Slangen zijn hard maar nog wel wat in te drukken (dus moeilijk te zeggen of het harder is dan normaal) . Ik moet gewoon even een druk meter er op zetten en een nieuwe dop proberen. Normale druk moet rond de 1bar zijn. Bij 1.3 bar hoort de dop de druk te verlichten.

Olie ziet er prima uit en komt niet omhoog en gaat ook niet omlaag. Even verder kijken dus want een nieuwe koppakking gaat ook veel tijd en of geld kosten.

Niet echt de tijd dus om de Volvo ook nog aan te pakken. Snel even diagnosticeren en dan kunnen we verder beslissen.

Typisch..... Zucht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-01-2016 18:49 door Sketcher.
Quote
Nissan GT-R, awesome
AH oke, ja dat is jammer inderdaad.

Ja zeker maar ga nog een overhaastige conclusies trekken. Het kan de dop nog zijn die zijn daar gevoelig voor. Nieuwe is bestelt. Ga ook nog even een compressie test doen en de druk meten.

Hij werd wat heet maar enkel omdat de koelvloeistof laag was. Met voldoende vloeistof blijft hij netjes onder de 90c. Ook zie ik geen bubbeltjes in de vloeistof en ruikt het ook niet naar uitlaat gassen. Ook geen witte rook. We zullen het even aan kijken.

De Volvo. Denk er nog altijd over na.


Kan een goede motor vinden voor 100 pond, al met iemand gesproken.

dan vloeistoffen, koppeling plaat (mocht het nodig zijn is het wel zo handig) pakkingen en slangen, 4 banden en ander spul zoals motor steunen.
Huur motor kraan.

Eigenlijk allemaal te overzien. Financieel is het geen enkel risico, dat krijg ik wel terug idd. De vraag is heb ik er tijd voor? Ben erg druk op het moment en heb al geen tijd om mijn lange to do lijst af te werken.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Maakt niet uit, gewoon rustig tussendoor als je tijd hebt ff een paar uurtje aan besteden.

Nou met een drukke baan, dingen er naast, kinderen en een vrouw die soms wat aandacht wil zal je dat nog tegen vallen. Die uurtjes zijn schaars. Een half uur hier en daar werkt niet.

Maar denk er nog steeds over na.
Quote
Sketcher
Quote
Nissan GT-R, awesome
Maakt niet uit, gewoon rustig tussendoor als je tijd hebt ff een paar uurtje aan besteden.

Nou met een drukke baan, dingen er naast, kinderen en een vrouw die soms wat aandacht wil zal je dat nog tegen vallen. Die uurtjes zijn schaars. Een half uur hier en daar werkt niet.

Maar denk er nog steeds over na.

Dat is zo, ik kan nog gewoon een heel weekend die tijd nemen. Maar ja.....single, jong, student....dan werkt dat nog.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Dat is zo, ik kan nog gewoon een heel weekend die tijd nemen. Maar ja.....single, jong, student....dan werkt dat nog.

Ja dat waren nog eens tijden. Vroeger had ik de tijd nu het geld om dat soort dingen te doen. (Niet dat ik veel geld heb hoor! maar zit zeker iets ruimer in de was dan toen ik student was)

Afijn. Ik heb een andere dop opgespoord (een OEM) en die zit er nu op. So far so good. Heb een kleine test rid van een half uur en kreeg het koelwater tot 88c. De slangen voelden net zo hard als eerst maar geen druppel uit het expansie vat gelekt. Nog te vroeg om de vlag te hijsen maar er is hoop.

Terwijl de auto liep op de oprit met een papiertje onder het expansie vat (zodat ik de rode druppels zou kunnen zien ook nog even tijd gehad om wat aan het bed te doen voor mijn zoontje. Hopelijk heb ik daar meer tijd voor de komende week.





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2016 20:36 door Sketcher.
Je verdient niet slecht neem ik aan, en inderdaad. Ik werk me maand na maand in de schulden....niet dat het erg is. Maar als je een paar toetsen niet haalt denk ik daar toch het meeste aan.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Hij wil ook wel een disco inruilen. winking smiley

Ja las het winking smiley maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Denk ook niet dat hij een LHD wil. Ga hem wel aan bieden met hem een goede te vinden. Maar er moet wel flink wat van de prijs af want de kans dat er een nieuwe motor in moet of veel werk gedaan moet worden is aanzienlijk. Morgen eens bellen.

Ook X-type is nog in het achterhoofd en ook een aantal andere modellen. Errs maar eens zeker weten of de Disco echt geen lekke koppakking heeft. Ik ben nog niet overtuigd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2016 21:49 door Sketcher.
De witte V70 wordt het (voorlopig) niet. Ik heb hem gesproken en hij houdt vast aan de prijs en dat is het me met mogelijke motor wissel niet waard. Voor dat geld koop je met wat geluk een die gewoon netjes loopt. Jammer.
Quote
Sketcher
De witte V70 wordt het (voorlopig) niet. Ik heb hem gesproken en hij houdt vast aan de prijs en dat is het me met mogelijke motor wissel niet waard. Voor dat geld koop je met wat geluk een die gewoon netjes loopt. Jammer.

Ja dan schat hij zijn auto nog erg hoog in de markt inderdaad.
Even een recap:

Disco gooide al zijn koelwater er uit. De Td5 heeft wel een beetje een reputatie om de koppakking te breken. Dat kan verschillende symptomen opwekken. Koelwater in olie, olie in koelwater, lekken bij het blok of zoals in mijn geval een hoge druk en dan gaat het koelwater er bij de dop uit als het boven de 1.4bar komt.

Verloor al enige tijd koelwater en had een klein lekje gevonden bij een afgesloten pijp. Gerepareerd en zaterdag verloor ik plots nog meer koelwater. Het kwam er langs de dop lang. Dat was niet goed........confused smiley

Nu schreef ik het al, het komt voor dat de doppen gaan lekken dus heb er een andere dop opgezet en gisteren een stukje test gereden. Alles okay. Vanmorgen de Disco even een uurtje test gereden. Snelweg, file en kleine wegen. Temperatuur volgens de computer (Nanocomem diagnose apparaat) netjes onder de 90c en geen druppel verloren. Nu lijkt het meer voor de hand dat het de dop was. Storm in glas water dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2016 11:52 door Sketcher.
Beter zo dan andersom toch. Fijn dat het zo'n simpele oplossing lijkt te zijn.

Leuke zoektocht om te volgen trouwens thumbs up.
Quote
Micha D.
Beter zo dan andersom toch. Fijn dat het zo'n simpele oplossing lijkt te zijn.

Leuke zoektocht om te volgen trouwens thumbs up.

Zeker, maar ik verlies toch nog een beetje koelvoeistof elke rit of erna, zei het niet zo dramatisch meer. Maar goed daar heb ik die dop ooit eens voor vervangen, vandaar dat ik die nog op de plank had liggen voor een noog geval als dit. Een nieuw OEM is onderweg en hoop dat dit het helemaal oplost. Zolang ik toch ergens koelvloeistof verlies kan ik een koppakking nog niet uitsluiten. Dop zou vandaag of morgen binnen moeten zijn.

De zoektocht gaat voor. De Volvo die 3 maanden te koop stond en afgelopen zaterdag ben wezen bekijken is nog de zelfde middag verkocht dus die is helaas weg maar daar had ik toch ook mijn bedenking bij. Ik heb er nog wat op het oog en sta ook in de reserve voor een Discovery II met V8. 4.0 liter v8 om precies te zijn. Ook deze verliest koelvloeistof maar ik moet nog even gaan kijken of het verder wat is. Zag er netjes uit op de plaatjes.
Onverwachte wending maar ga morgen even bij deze kijken:

Alfa Romeo 156

Iemand ervaring mee, waar moet ik op letten?
Vind je? Vond het wel mee vallen op de stoel na. Die krijg ik wel schoon of vervang ik. Ga morgen even kijken in elk geval.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close