Sketcher's Disco Fever (Land Rover Discovery II Td5) - Money Pit

Gepost door Sketcher 
Lijkt me geen slechte deal, ja je zelf wellicht voor minder maar wat je zelf zegt. Lekker uitlaten deze winter!! Mensen uit de sneeuw trekken, en dan maar een vergoeding vragen.
Ik zou toch even feedback geven over die twee puntjes, inderdaad raar dat men niet even gebeld heeft. Maar het ziet er wel netjes uit zo!
A3 White
Lijkt me geen slechte deal, ja je zelf wellicht voor minder maar wat je zelf zegt. Lekker uitlaten deze winter!! Mensen uit de sneeuw trekken, en dan maar een vergoeding vragen.

Het vervangen van het chassis ging ik sowieso niet zelf doen, de remmen ook prima. Het is meer dat ik toch die (en een betere) sensor had liggen. Als ze even gebeld hadden dat hadden ze die kunnen pakken en er in zetten, scheelt toch weer een euro of 50.

Geld vragen voor het uit de sneeuw trekken gaat natuurlijk niet samen met vrijwilligerswerk dus dat blijft lekker gratis. Op zich heb ik geen gekke kosten gehad in de 10 jaar, tot nu was het duurste eens een compressor in Hongarije (1000 euro) in het eerste jaar en de koppakking die ik zelf heb gedaan (iets van 600 inclusief gereviseerde kop). Verder valt het reuze mee en niet zon't probleem (was er liever mee op vakantie gegaan maar ja)

Barri
Ik zou toch even feedback geven over die twee puntjes, inderdaad raar dat men niet even gebeld heeft. Maar het ziet er wel netjes uit zo!

Ja zeker, al gedaan. Twijfel nog even of ik dat in een publieke review zet, zo'n groot probleem wil ik er ook niet van maken. Belangrijker is dat het er nog mooi uit ziet na een jaar (en langer)
En dan rest nu alleen nog deze vraag (onder het motto "voorkomen is beter als genezen"winking smiley:
Ga je nu ook gelijk afwateringsgaten boren in het laagste punt van die bocht in het chassis?
Ik zou ze gewoon even bellen, helemaal voor die sensor is het natuurlijk zonde geld.
Ik zou het gewoon even rustig bespreken. 150 pond voor het vervangen van de remleiding + remvloeistof lijkt me geen gek bedrag? Als in; ik heb zelf niet de indruk dat die hoogtesensor echt 50 zou hebben gekost?
Waarmee ze natuurlijk wel nog steeds meer hebben gedaan dan vooraf aangeduid, dat is alleen maar terecht dat je daar iets van wil zeggen.

Het chassis ziet er wel netjes uit, overigens!
Ik vind het ook geen gek bedrag, tien procent is een gangbare grens van meerkosten zónder voorafgaand overleg. Ik vraag me alleen een beetje af in hoeverre deze werkzaamheden niet reeds voorzien waren. Hoe dan ook, mooi dat de Discovery blijft en weer even door kan! thumbs up
Bij het ophalen heb ik inderdaad gezegd dat ik vond dat ze me wel even hadden kunnen bellen, vooral omdat die sensor zo onnodig was maar daar laat ik het verder bij. Ik concentreer me op de volgende stappen en ben verder blij met het werk.

Ik kwam deze tegen, toepasselijk
Ik had ook niet verwacht dat dit zo snel gedaan zou zijn: dacht eigenlijk dat de Disco hierdoor de hele winter van de weg zou zijn.
Sketcher
(..)

Het vervangen van het chassis ging ik sowieso niet zelf doen, de remmen ook prima. Het is meer dat ik toch die (en een betere) sensor had liggen. Als ze even gebeld hadden dat hadden ze die kunnen pakken en er in zetten, scheelt toch weer een euro of 50.

(..)

Je kan het ook zien als: nu heb jij nog een OEM reserve in de deurkaart liggen. Anders had je nu geld moeten besteden aan het inkopen van zo'n sensor om je voorraad aan te vullen. winking smiley

Tja. Naar mijn idee hebben de werkzaamheden toch wel met de opdracht tot chassis(deel)vervanging te maken. Remleidingen zullen beoordeeld zijn na demontage van oude chassis en zodoende de beschadigingen duidelijk zichtbaar?

Na montage nieuw chassis de auto controleren op de juiste rij-hoogte klinkt mij ook niet vreemd in de oren. Kennelijk lukte dat niet door de kapotte sensor.
Ja, een belletje had wellicht netjes geweest.. maar kost ook tijd.. voor hetzelfde geld neem je de telefoon niet op.. moet er weer een vm ingesproken worden en wachten totdat jij terugbelt met wel of niet akkoord.. Zit dat bedrijf niet op te wachten, die zorgt gewoon voor een goede reparatie en nette aflevering. thumbs up
Zoals je zelf al zegt, zou je de werkzaamheden (met uitzondering van die sensor misschien) toch hebben laten doen. Dan is het een kwestie van een vormfout en daar moet je maar niet te moeilijk over doen.

Ziet er allemaal netjes uit. Hoop dat ze ook nog foto's van het proces sturen. Zou ik ook graag zien...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.