SVF's groene topic over de Groendai i20 1.2 Dynamic uit 2009 en de mooie Twentsche groene wijde buitenwereld...

Gepost door SVF 
SVF
Nou vandaag de Fiat Punto wieldoppen gemonteerd:
Oh, dat staat wel goed zeg! thumbs up
lybra
SVF

Ja, dezelfde stijl als je LM velgen.
Gefeliciteerd nog met je (vrij) nieuwe baan SVF!

De wieldoppen staan erg tof zeg, super!!
haarr
lybra
SVF

Ja, dezelfde stijl als je LM velgen.

Ja ik vind het zelf ook verrassend goed staan en de wieldoppen lijken (door de dunnere rand?) optisch ietsje groter:

Peter O
Gefeliciteerd nog met je (vrij) nieuwe baan SVF!

Dank je. Vandaag helaas te horen gekregen dat het voorlopig vanaf 1 april ophoudt vanwege de actualiteit zullen we maar zeggen (ik krijg dat C woord niet meer over m'n lippen!) Komt voor mij niet uit de lucht vallen want de laatste tijd was het al aanzienlijk rustiger met klanten en bestellingen en ook de aanvoer van schadeauto's. Voor de rest van het personeel wordt waarschijnlijk deeltijd ww aangevraagd. Erg zuur omdat ik na een lange kwakkelperiode eindelijk weer mijn plek gevonden dacht te hebben.sad smiley Ze willen me wel weer terug als de situatie weer normaal is maar hoe lang dat duurt weet niemand....
Grappig, die Fiat-wieldoppen onder de Hyundai. Het misstaat zeker niet, die doppen zien er goed uit. Het valt me op dat de koplampen een beetje dof zijn, een kwaal waar veel modernere auto's aan lijden, volgens mij is dat iets dat met een middeltje eenvoudig te verhelpen is en het geheel weer net zo fris zal doen ogen als de gifgroene carrosseriekleur. Forummer Carkiller liet het eens op een AW Forummeeting zien. Zal ook weer eens in je topics in Knutselhoek reageren, ik kijk er regelmatig maar laat te vaak na om een reactie achter te laten, zelfs toen je een leuke Hyundai Scoupe Liftback had geknutseld. smiling smiley
Balen van je baan zeg sad smiley Hopen dat dat snel weer goedkomt.
Die doppen op de Hyundai staan goed!
Dat is echt K.U.D. qua baan zeg! Natuurlijk kan je zeggen logisch gezien alles, maar zeker ook vanwege de kwakkelperiode... Nee geen mooi nieuws! Hopelijk trekt het snel weer aan.

Ik moet zeggen, ik dacht aan veel bedrijven, maar niet aan sloperij/demontage die last zouden hebben van de C-Crisis. Balen zeg!
Vervelend inderdaad, van die baan. Hopelijk is die coronacrisis snel voorbij en kun je weer terug in dienst...

Dat die doppen goed op een i10 zouden staan heb je goed gezien. Vaak valt een auto met doppen van een 'verkeerd' merk meteen door de mand, maar deze doppen hebben geen typische Fiat-uitstraling terwijl je wel ziet dat het OEM-kwaliteit is. Universele doppen zien er vaak toch goedkoop en lullig uit. Je ziet dat er iets niet klopt, al is niet altijd aan te wijzen waardoor dat komt. Het extra werk waard, wat mij betreft thumbs up.
Waardeloos van je baan, ik kan er over mee praten,
bij ons alles bijna dicht tot 11 Mei (!)
En wat mijn baan betreft Half juli ( !!!)
Mijn baas vraagd een uitkering aan bij de staat.
Hoelang dat zal duren.....
Alles ging lekker, we verdiende genoeg, brood op elke plank en dan DIT.
Ik hou de moed er in, zoals je kan lezen op mijn blogje, maar leuk is anders.
Dus ik wens je veel geluk voor de toekomst, het tij zal wel keren, doet het altijd.
Tijd voor een kleine update. De i20 bevalt nog steeds uitstekend, wel 2 kleine dingetjes:

Sinds een paar weken brandt het airbaglampje op het dashboard. Ik heb onder de stoelen gekeken maar zie geen losse contacten of connectors. De zekeringen zijn ook goed. Zou het kunnen dat de accu minder wordt? Die is in elk geval minimaal 2½ jaar oud (zolang ik de auto heb) Bij mijn vorige auto heb ik dat ook gehad en ik meen mij te herinneren dat bij een nieuwe accu ook het airbaglampje uit was... Ik heb hier nu geen goede multimeter, die komt als het goed is in de zak van Sinterklaas.tongue sticking out smiley

Tweede punt is een bijgeluid rechtsachter bij het remmen, een tjoektjoek geluid alsof je in een trein zit. Even de boel gedemonteerd en er zit een rare plek / oneffenheid op de achterkant van de schijf:

Het lijkt net of er iets in ingevreten, kan dit door remvloeistof? Het niveau in het reservoir is op peil en ik zie ook geen sporen van lekkage. Ook geen breuk, de andere kant is mooi glad. Ik heb het wat opgeschuurd met schuurpapier en het geluid is iets minder maar het is duidelijk dat er een nieuwe schijf / schijven op moeten.

Edit: wat betreft mijn werksituatie is er het afgelopen half jaar een hoop gebeurd. Lang verhaal kort: ik werk niet bij Kleine Staarman maar na heel veel jobhoppen sinds kort in het magazijn bij een bedrijf in Nijverdal. Dit zal waarschijnlijk zeker niet mijn laatste baan zijn maar daarover vertel ik later wel meer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2020 14:00 door SVF.
Lekker om weer 'onder de pannen' te zijn toch? Thuis zitten wordt je ook niet wijzer van.
Gek plekje op de remschijf. Maar het is dus een verhoging, gezien het geluid?
Barri
Gek plekje op de remschijf. Maar het is dus een verhoging, gezien het geluid?

Het voelt inderdaad wat ruw en bobbelig maar er zitten ook wat diepere putjes in. Op marktplaats wordt deze remschijf aangeboden. Ja ik weet dat je die dingen normaal per 2 vervangt maar ik vind het zonde om een nog goede remschijf te vervangen. Ik heb de adverteerder een bericht gestuurd en gevraagd hoe dik de schijf nog is. Als het verschil met de andere kant niet te groot is moet het prima kunnen lijkt me.
Hm raar van de rijmschijf. Je zou haast denken inderdaad dat het vloeistof zo is, aanlopen lijkt me niet.

Fijn om te lezen dat je weer werkt SVF, tof nieuws!!
@ Carkiller, dat is inderdaad spotgoedkoop!eye popping smiley Ik heb ze ook gezien voor 45 euro.

@ Barri, ik betwijfel het. Het zit vrij diep en het geluid werd de laatste tijd steeds luider.

Ik schat in dat het niet gevaarlijk is maar er moet wel zsm wat aan gebeuren.
Ik heb zoiets wel vaker gezien op een remschijf maar geen idee wat het is. Als nieuwe schijven echt zo goedkoop zijn zou ik ze Lekker vervangen smiling smiley fijn dat je weer aan het werk bent, in deze tijden moet je gewoon lekker bezig blijven thumbs up
Ik vermoed een probleem bij het gieten van de schijf.... gewoon goede nieuwe bestellen! (en monteren, incl blokken)
Pietzoveel
Ik vermoed een probleem bij het gieten van de schijf....

Goedkoop Koreaans pisbakkenstaal dus!drinking smiley

Pietzoveel
gewoon goede nieuwe bestellen!

Dat ga ik zeker doen! Ik denk dat ik die uit de link van Carkiller ga bestellen al vraag ik me af of er geen goedkope Chinese adder onder het gifgroene gras zit...

Pietzoveel
en monteren

Dank je, goede tip!thumbs upgrinning smiley

Remblokken zijn eigenlijk nog prima, maar dat veranderd natuurlijk snel als ik hiermee te lang blijf doorrijden.

Wat betreft mijn werksituatie: het is inderdaad fijn om weer onder de pannen te zijn en je nuttig te voelen ipv thuis zitten. Ik ben overigens alweer vanaf juli weer aaneengesloten aan het werk maar wel bij verschillende werkgevers en diverse uiteenlopende werkzaamheden. Opzich zijn er nog voldoende vacatures ondanks de crisis!

Het lukt alleen nog niet om mijn draai te vinden en ben eigenlijk niet meer helemaal happy in het magazijn. Dat klinkt nogal depri maar zo erg is het ook weer niet. Ik heb bijna 10 jaar met heel veel plezier bij Akzo Nobel gewerkt als heftruckchauffeur, met name het laden en lossen van vrachtwagens en zeecontainers. Wel telkens via het uitzendbureau Helaas hield het daar begin vorig jaar op aangezien het logistieke deel is uitbesteed aan BOLK transport. De laatste 1½ jaar daarvan heb ik in het buitengebied tussen Enschede en Hengelo gewerkt waar ik leidingen en boorinstallaties in de typische Twentse zouthuisjes moest controleren vanwege de slecht onderhouden oude leidingen en als gevolg daarvan de veelvuldige lekkages. Heerlijk buiten in de Twentse bossen weilanden en de natuur op plekken waar je normaal gesproken nooit komt of mag komen: ik voelde me net Columbus!big smile smiley Ik ben hierdoor dus een beetje verwend geraakt en tot de conclusie gekomen dat ik meer een buitenmens ben dan het gehaast en gestress tussen de 4 muren van een stoffig magazijn, waar overwerken tegenwoordig meer regel dan uitzondering is...

Ik heb van augustus tot november dan ook een tijdje in de groenvoorziening gewerkt bij een tweetal bedrijven waaronder de gemeente Enschede. Het is echt veel meer dan alleen schoffelen en harken maar bv ook klein onderhoud en reperaties van bruggetjes in het buitengebied, asfaltreparaties, wegafzettingen en borden plaatsen en controle en soms ook opruimen en afvoeren van illegaal gestorte rommel en veel koffie drinken en ouweh**ren!tongue sticking out smiley Ook heb ik 2 weken met een bootje door beken en rivieren in het mooie Twentsche landschap gevaren (o.a. de Vecht en Regge bij Ommen en Hardenberg) om exotische vijverplanten uit het water te hengelen. Soms best fysiek zwaar werk maar vaak ook gewoon een paar uur varen zonder dat je iets vind: net of je op vakantie of een dagje uit bent! En natuurlijk veel rijden met auto met boottrailer naar de locatie en afval afvoeren naar een speciaal depot. Kortom: ik voelde me erg happy! Ik heb via de gemeente ook mijn VCA certificaat gehaald (cursus veilig werken) dat vragen ze tegenwoordig bij heel veel bedrijven maar omdat het in deze tijd van het jaar wat minder wordt met werken in de groenvoorziening hield het helaas even op. Zodra het weer aantrekt in februari of maart kan ik er echter weer terug en ze bieden me ook de mogelijkheid om verder door te groeien en cursussen te volgen (voor bv het werken met bepaalde machines) of eventueel een CE rijbewijs te halen.

Ik sta dus op een soort tweesprong en overweeg serieus de overstap naar de mooie wijde groene al dan niet vloeibare buitenwereld, ondanks de onzekerhied in de wintermaanden....

Edit: een kleine selectie van de vele honderden plaatjes die ik heb gemaakt tijdens mijn werk:

En tijdens mijn werk op het boorterrein bij Akzo:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2020 21:42 door SVF.
Mooie foto's SVF, dat is mooi qua werk. Lastige keuze inderdaad. Mijn neef doet volgens mij vergelijkbaar werk, maar dan in Groningen. Hij zit in de winter op de strooi auto meen ik. Misschien is het per gemeente anders. Wellicht is het zo dat als je er langer werkt, dat je wel winterse klusjes kan doen..?

Ik kom nog even terug op Autodoc... Ik heb mijn condensor daar gekocht, ik ben daarover wel tevreden... Ik lees veel negatieve reviews wel, de verzending en contact is slecht. Het duurde heel lang, en er is 0 communicatie. Ook mijn vriend die aan mijn en andere auto's sleutelt is niet heel erg blij over Autodoc. Hoewel zowel hij als ik geen foute of verkeerde producten hebben gekregen, het is meer het gevoel.

Persoonlijk was het voor mij eens maar niet weer, het prijsverschil met Winparts was niet zo groot (achteraf) en zij geven wel betere service als het product niet goed is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.