Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Schroefset en andere Sjonnieficaties - Nieuwe foto's!

Gepost door Zadelsnuiver 
Gewoon Dirk
Even terugkomende op de overeenkomende smaak, was jij het niet die mij wees op de huilende rappers (hilarisch slecht, en dat bedoel ik positief) in het wat luister jij nu topic? Alweer een overeenkomst. winking smiley Weet je zeker dat je niet van de melkboer bent? drinking smiley

Jaaaa! Dat van de huilende rappers was ik inderdaad naar aanleiding van jouw post over Noisia. Blijft gewoon geweldig leuk om naar te luisteren.

Vandaag dus naar de C4 gekeken, jouw tips waren ook heel behulpzaam en gelukkig waren er geen problemen! Ik heb de auto dus ook maar gelijk gekocht. Hij rijdt echt heel goed, super comfortabel, lekkere stoelen en gewoon lekker in de opties: zwart leder, stoelverwarming, JBL geluid, winterbanden op de 17" Resolfen en zomerbanden op 18" Brock velgen (waar ik nog niet helemaal over uit ben of ik ze mooi vind), uiteraard automatische Climate control, cruise control, parkeersensoren rondom, meedraaiende Xenon en zelfs een zgn "perfume diffuser".

Minpunten zijn dat de originele radio er niet meer in zit en dat er een speaker kapje mist maar dat hebben we wel in de prijs kunnen verrekenen. Ach zo is er nog wat te doen aan de auto smiling smiley

Het beste Is nog dat ik 6 maanden garantie heb gekregen op motor, versnellingsbak en enkele andere componenten.

Even een slechte foto voor nu; later meer voor de geïnteresseerden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2019 22:15 door Zadelsnuiver.
Gaaf bakkie man! Moet je eens voorstellen hoe die eruit ziet met een subtiele 3 cm drop. winking smiley
Gefeliciteerd! Erg gaaf, de 17" velgen vind ik persoonlijk echt heel mooi bij dit model.
Ik was die parfumeur haast vergeten. Ik weet dat ik daar bij de Citroëndealer in Bergen op Zoom destijds de laatste navulling van had gekocht. Die zijn vreemd genoeg ook voor ieder model weer anders. Ik zou even moeten zoeken maar misschien heb ik nog een ongeopend exemplaar liggen voor je.

In de tussentijd wacht ik rustig af tot je je eerste Cadillac koopt...drinking smiley
Dank voor de reacties heren! De originele Resolfen velgen vind ik zelf ook echt grandioos mooi, het zijn de 18" zomervelgen van het merk Brock waar ik niet helemaal warm van loop. Wellicht probeer ik ze nog te ruilen voor een andere set Resolfen cool smiley

Dirk, die Cadillac kan ik niet beloven maar als je nog zo'n parfum cartridge heb liggen hou ik me aanbevolen. Ik ben ergens in de lente waarschijnlijk weer bij jou in de contreien.
Ik vind dit echt een prachtige auto met dé perfecte velgen! Ben echt heel benieuwd naar meer foto's smiling smiley. Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop.
Nico GTR
Gaaf bakkie man! Moet je eens voorstellen hoe die eruit ziet met een subtiele 3 cm drop. winking smiley

Nico ik zal het je sterker vertellen; bij aankomst viel me op dat er vrij weinig ruimte Was tussen band en wielkast. Een snelle blik in de wielkuip bevestigde mijn vermoeden dat de auto al verlaagd is! Ik moet nog even uitzoeken wat voor een set er precies onder hangt maar ik zag in elk geval rode veren.
Micha D.
Ik vind dit echt een prachtige auto met dé perfecte velgen! Ben echt heel benieuwd naar meer foto's smiling smiley. Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop.

Dank je Micha smiling smiley ik ben ook echt in m'n nopjes ermee.

Hier nog een foto van in de parkeergarage

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2019 22:15 door Zadelsnuiver.
Ik vermoedde het wel maar durfde het niet zeker te zeggen.

Maar daarom ligt die zo mooi! Dan is mijn eerste idee wat ik wilde typen van 2 cm nog beter dan 3.
Tenzij die dan te laag word.
Gefeliciteerd Zadelsnuiver thumbs up.
Mooie, dikke aangeklede C4 Coupé, aanwinst voor dit forum. Wat voor motor hangt er eigenlijk in, 1.6, 1.8 of 2.0?
Die verlaging staat m prima hoor, hij heeft standaard inderdaad best een flinke ruimte tussen wiel en body.
Als ik ff mag spammen, hier een drietal foto's van mijn ex.

Jp053
Gefeliciteerd Zadelsnuiver thumbs up.
Mooie, dikke aangeklede C4 Coupé, aanwinst voor dit forum. Wat voor motor hangt er eigenlijk in, 1.6, 1.8 of 2.0?

Dank je Joop! Het ís een 2.0 16V VTS met 180 pk en handbak. Ik wilde speciaal de VTS voor het extra vermogen en het ietwat sportievere voorkomen.
Gefeliciteerd. Laten we hopen dat deze langer meegaat dan de vorige.
Gefeliciteerd Zadel! Jammer dat het Punto-avontuur zo is afgelopen, maar als ik de opvolger zie dan ben ik niet rouwig meer. Wat een geweldig ding! Een van m'n favoriete auto's van begin deze eeuw. Fantastisch design, toen Citroën weer even lekker gek deed.
Heel veel plezier ermee en ik wens je veel fijne en veilige kilometers ermee.
Dirk, schitterende kleur! En navigatie! Ik ga eens informeren of dat achteraf nog in te bouwen valt.

Cirkel bedankt, ik hoop het ook echt heel, héél erg smiling smiley

Rob fijn om te horen dat de C4 het leed wat heeft kunnen verzachten yawning smiley
Ook hier felicitaties, wat een prachtige wagen!

Die velgen zijn echt een van de mooiste ooit en zeker met de verlaging zit ik hier te kwijlen.

Ben zelf meer van de 5 deurs...... Met uitzondering van dit model. Hij is vreemd, anders maar klopt toch helemaal. Dat is echt heel moeilijk.

Wat voor interieur zit er in? Ik ben benieuwd.
Sketcher
Ook hier felicitaties, wat een prachtige wagen!

Die velgen zijn echt een van de mooiste ooit en zeker met de verlaging zit ik hier te kwijlen.

Ben zelf meer van de 5 deurs...... Met uitzondering van dit model. Hij is vreemd, anders maar klopt toch helemaal. Dat is echt heel moeilijk.

Wat voor interieur zit er in? Ik ben benieuwd.

Dank voor de lovende woorden Sketcher, het interieur is vrij eenvoudig zwart leder, stoelen zijn vrij sportief vormgegeven maar reuze comfortabel. Veel amberkleurige schermen, leder sportstuurtje en hier en daar een stukje aluminium. Ik ga vanavond in de garage proberen nog wat foto's te maken.
Zo hey wat een bijzonder mooie wagen!! de topper van de C4 cool smiley
Ik ben altijd al een groot fan van deze wagen geweest, ook best exclusief.
Leuk ding joh! Lekker excentriek design en die verlaging staat 'm heerlijk!!
Wederom Dank voor de felicitaties thumbs up

De verlaging maakt hem imho net even iets meer speciaal. Het doet me bijna denken aan een concept auto, die schetsen hebben altijd van die overdreven grote wielen en bijna geen "wheelgap". En sowieso helemaal in mijn straatje natuurlijk!
Ik heb precies hetzelfde bij die verlaging, het staat als een Concept car. Dat maakt het zo tof!
Zoals beloofd nog een foto van het interieur

Hij is al aardig vies..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2019 22:17 door Zadelsnuiver.
Gave wagen man! Echt heel mooi.

Ik denk idd wel dat ie nog steeds niet overdreven laag is. Twijfel wel of het functioneel laag is. Maar hoe hoog stond die af-fabriek dan wel niet.

Maar ik denk dat je het zo laat want ik zeg ook al bijna een jaar dat ik hem wil verlagen. grinning smiley
Aangetrokken door de mysterieuze topic titel maar even geklikt en wat zie ik dan een gave auto zeg. Zoals terecht opgemerkt: aanwinst voor het forum.
Wauwie, erg gaaf. Lijken geen originele achterlichten? En ik vraag me altijd af of dat die vaste stuurkern nou lekker rijdt?
Ik denk dat je je daar op verkijkt Nico, zie de sideskirt, deze zit onderaan de deur. Hieronder zit nog zo'n 5 tot 10 cm dorpel. Hoe hoog hij af fabriek stond? Zie de foto's van mijn ex... winking smiley

Verder: Wat een heerlijke bak blijft het toch. De eigenwijze vaste kern (went snel), die tweedelige achterruit, het heerlijke zitmeubilair. Dit triggert wel wat nostalgische gevoelens bij mij. winking smiley Overigens is hij ook lekker praktisch. Mevrouw Zadelsnuiver zal vast content zijn met de tassenhaak aan haar kant van de middenconsole. De opberglades uiterst links en rechts op het dash zijn perfect geschikt voor creditcards, tolpassen, noem maar op. Er zit zelfs een gaatje onderin zodat je met je vinger je pasje gemakkelijk naar boven kan duwen...

Geniet ervan!
@Nico, hij staat inderdaad lager dan je denkt, die rubber strip geeft een vertekend beeld van waar de carrosserie eindigt, die gaat nog een stukje verder zeg maar. Op deze foto misschien iets beter te zien.

(Hij staat hier op de handrem op een heuveltje en de zomervelgen achterin, vandaar dat 'ie wat doorzakt van achteren)

@Twix, Dank voor je leuke reactie. Ik ben er zelf ook echt mega blij mee! Sportief, comfortabel en exclusief in een vrij onverwachte verpakking.

@Bmwe46cls, de achterlichten zijn inderdaad niet origineel! Scherp opgemerkt thumbs up Ik ben er zelf nog niet over uit of ze kan waarderen of niet, in principe geven ze heel mooi licht, vooral in het donker. Misschien zet ik wel een advertentie op het Finse Citroën forum of iemand ze wilt ruilen tegen de originelen. Het stuurtje went echt snel, absoluut geen probleem.

Hier de achterlichten:

En hier nog een foto van de 18" zomervelgen. Zo los van de wagen vind ik ze vrij lelijk, ik ga ze denk ik spuiten of plasti-dippen ofzo en dan even kijken hoe het staat als ze er onder liggen.

@Dirk, klopt helemaal wat je zegt. Die tassenhaak is een grappig detail, dat was ook letterlijk het eerste wat m'n vrouw opviel toen ze deur aan haar kant open deed. Het mini ruitenwissertje achter Is ook echt hilarisch, ding zit daar echt voor spek & bonen big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2019 22:18 door Zadelsnuiver.
Ondanks dat ik de C4 niet zo'n mooie auto vind, is deze toch wel heel erg gaaf! Die verlaging, fantastische velgen, 3 deurs, spoiler en heldere achterlichten maken hem een stuk stoerder. Echt heel vet!

Het interieur blijf ik wel jammer vinden. Dat stuur vind ik niet om aan te zien en ook die tellers in het midden is niet mijn ding. Buiten dat, wel een strak ding! Ben benieuwd naar meer foto's.
In deze auto heb ik mijn eerste tienduizenden kilometers gereden. De leaseauto van mijn moeder destijds. Wat ik mij nog herinner zijn de fantastische stoelen, de snelheid waarmee je over drempels kon en de parfum. Ook het verbruik van de diesel was ongelooflijk. 1 op 28 lukte makkelijk.
Heerlijke auto, eerlijk waar. Handige bediening van de cruise controle ook. Destijds veel complimenten gekregen tijdens het rijden.

Vooral in jouw uitvoering is die wel erg gaaf! Wat een mooi ding! Ik zou van die wintervelgen je zomervelgen maken en omgekeerd. Veel plezier ermee.
Ik vind die achterlichten zo op de foto eigenlijk niet eens misstaan. Beetje Saab.
@Zevens, Dank! Het interieur is inderdaad typisch Citroën en daarmee niet ieders smaak. Toen ik die 4 amberkleurige schermen op de foto's zag vond ik het ook wat overdreven maar gek genoeg klopt het wel gewoon wanneer je in de auto zit.

@Evuniebn, leuk om te horen! Het comfort kan ik beamen, zowel qua ergonomische zaken als ook het rijcomfort. Zelfs met de verlaging is de auto erg prettig gedempt. Over de velgen kan ik zeggen dat ik het liefst het hele jaar op Resolfen zou rijden dus ik ga gewoon op zoek naar een tweede set, maar eerst wil ik wel uit nieuwsgierigheid weten hoe de 18" zullen staan thumbs up

@s velthuis, ook mijn idee. De C4 kan zulke gekke achterlichten best hebben en een leek zal het niet eens opvallen dat ze niet origineel zijn. Ik moet er nog eens goed over nadenken.
Achterlichten staan niet heel gek inderdaad. Verlaging is net op het randje. Veel lager moet het niet.

Ik ben even zo vrij geweest om de velgen wat te Photoshoppen. winking smiley

Ziet er zo al een stuk beter uit! Als je een foto van de zijkant van je auto kan maken, dan wil ik ze er wel voor je onder shoppen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2017 16:09 door Joël D..
Nou Joël, super dat je even een sopje hebt gemaakt, en wat voor één! Niet van echt te onderscheiden joh thumbs up

Ik heb nu even geen foto van de zijkant behalve die van de verkoper, kun je daar wat mee?

Niet overdrijven hoor. winking smiley Was 1 minuut werk.

Basisfoto is niet ideaal, maar voor het idee.
Joël D.
Niet overdrijven hoor. winking smiley Was 1 minuut werk.

Basisfoto is niet ideaal, maar voor het idee.

thumbs up thumbs up thumbs up

Staat niet eens zo slecht! Mijn dank Is groot smileys with beer
Punto is verkocht, een keurige oude heer van 70 jaar oud heeft 'm gekocht. Ik vroeg me af wat hij ermee en ging doen en hij gaat hem samen met zijn kleinzoon opknappen. De Punto komt hopelijk dus gewoon weer op de weg thumbs up

Terug naar de C4: bij de proefrit merkte ik dat de ruitenwisser vloeistof op was, of althans dat dacht ik. Gisteren bijgevuld maar er ging niet bijster veel in, ik begon 'm al een beetje te knijpen... Stukje gaan rijden, geprobeerd of het nu werkte.. niets. Achterste ruitenwisser sproeier geprobeerd, ja die doet het! De pomp doet het dus. Na nog een paar proberen kwamen de sproeiers vóór eindelijk tot leven! Geen idee wat het nu was, misschien de leidingen gedeeltelijk bevroren? Zat er vuil of lucht in het systeem? Ik denk dat de vloeistof die er in zat misschien wat te dun gemengd was en dat de vloeistof die ik er bij heb gedaan nu het systeem heeft "ontdooid". Maar even goed in de gaten houden dus.
Mengsel 1 op 1 geeft -20 bij mij. Denk dat dat te weinig of teveel is voor Finse winters. winking smiley
Ja je hebt natuurlijk verschillende soorten en varianten van ruitenwisser vloeistof maar ik koop 'm meestal kant en klaar in de -20 variant en dat gaat meestal goed. Ga je deze echter verdunnen dan ben je wel de Sjaak. Kan best zijn dat ze er vlak voor verkoop even een litertje water bij hebben gegooid ofzo.

Anyway ik nu deze vloeistof gekocht, er zit TFC in en dat soort er blijkbaar voor dat vuil zich weer minder snel aan de voorruit hecht.

cirKel
Ik ken iemand met een C4 1.6. Die wil niet echt zuinig rijden, behalve als je echt op de buitenweg blijft en met een fluwelen voetje rijdt. En ik vind dat hij tamelijk lawaaiig is. Verder is de elektronica wat temperamentvol: de achterklep gaat nogal eens van het slot, het portierraam reageert niet altijd op de bedieningsknop en de cruise control/snelheidsbegrenzer geeft foutmeldingen als je hem aanzet (dit zijn dingen die hij altijd gehad heeft, ook al toen hij nog jong was maar net uit de garantie). De 180 pk versie zal niet zuiniger zijn, gok ik zo.

Ik heb 5 jaar een C4 1.6 VTR+ Coupé gehad en eigenlijk zelden zo'n lekkere Citroën gehad. Zeer comfortabel, en toch erg lekker sturend.

Storingen: alleen de cruisecontrol viel af en toe uit: slecht contact van het bedieningswieltje op het stuurwiel. Typisch kwaaltje. Verder is het frame van de bestuurdersstoel ook een keer afgebroken. Ook een typisch Coupé probleem. Verder heerlijk stil! en niks geen storingen. En 1 op 13,8 gemiddeld in al die tijd. En dan rijd ik niet als een bejaarde.

Oh ja, nog een minputje: de vorm van de achterlichten heeft mij een flinke jaap bezorgd boven mijn wenkbrauw toen ik een keer voorover iets uit de kofferbak wilde pakken. De vorm van de opening loopt sterk taps toe...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2017 15:12 door Elaste.
Mooi exemplaar deze VTS trouwens! Mooie achterlichten ook. En ik ben ook verknocht aan de Resolfen velgen!
Verdomd mooie C4 VTS.
Gefeliciteerd, met je aankoop Zadelsnuiver.
Dat korrek Pro ziet er stoer uit, neem aan dat het
Goed werkt, finse winters lijken me geen grap.
Veel Citroën plezier!
Groetjes,
Ralph.
Elaste
Mooi exemplaar deze VTS trouwens! Mooie achterlichten ook. En ik ben ook verknocht aan de Resolfen velgen!

Dank Elaste, leuk om te horen ook dat jouw VTR zo goed beviel. Ik ben nog steeds helemaal op wolk 9 met de C4 en kan niet wachten tot de volgende rit, ik heb zelfs zin om morgen weer te gaan werken!

Maar alle gekheid op een stokje, het ís echt een hele comfortabele auto om te rijden. Sturen, schakelen, remmen, koppelen het gaat allemaal gewoon ontzettend soepel. En dan de motor! Vandaag voor het eerst een paar keer de motor flink opengetrokken, wat een geweld! Onder de 4.000 toeren blijft het allemaal vrij beschaafd, maar daarboven krijg je me toch opeens een duw in de rug! Maar ook gewoon op koppel ís het heerlijk rijden, bij 50 km/h in z'n 3 gewoon wat gas geven en hij pakt echt heerlijk op. Has ik veel eerder moeten kopen zo'n VTS big smile smiley
Boblafrance Ralph
Verdomd mooie C4 VTS.
Gefeliciteerd, met je aankoop Zadelsnuiver.
Dat korrek Pro ziet er stoer uit, neem aan dat het
Goed werkt, finse winters lijken me geen grap.
Veel Citroën plezier!
Groetjes,
Ralph.

Dank je Ralph, en de winters zijn hier inderdaad niet mals! Dat spul van Korrek ziet er stoer uit ja, maar uiteindelijk gaat het toch om Hoe het werkt, of het nu in een suffe jerrycan zit of in een hi-tech zak. Ik kan je wel vertellen dat het vullen vanuit zo'n zak ontzettend makkelijk gaat, geen trechter ofzo nodig, je giet er zo in. En volgens mij las ik 60% minder plastic vergeleken met zo'n jerrycan dus nog goed voor het milieu ook (We blijven Prius rijders hè; ) )
Overigens heb ik vandaag nog wat meer poets-spulletjes gekocht voor de C4, zo'n zwarte bolide moet wel een beetje in topstaat blijven natuurlijk em je ziet er werkelijk alles op.

Geen fancy duur spul, dat Is aan mij niet besteed maar een goede shampoo, velgenreiniger, spraywax en leder verzorger weet ik wel raad mee. Vandaag de volgende spulletjes aangeschaft:

Een auto shampoo van Korrek waar ook een plantaardig oplosmiddel in zit zodat het vuil extra los weekt.

Ook van Korrek, een cleaner en verzorger voor het lederen interieur, komt ook goed van pas voor de Prius.

Een spraywax met carnauba van Sonax, ik ben niet van het urenlang waxen maar met zo'n spray heb je toch binnen enkele minuten een lekkere glans en bescherming.

En ook van Sonax de Xtreme velgenreiniger plus. Ik heb eerder al eens een soortgelijk product gebruikt van Sonax, werkt heel fijn en je ziet het vuil letterlijk van de velgen afdruipen.

Morgen de late, dus hopelijk in de ochtend tijd om even aan de bak te gaan. Ben alleen nog vergeten een gritvanger te kopen voor m'n emmers dus die haal ik morgen hopelijk nog even thumbs up
Goed bezig, die Coupé staat straks te shinen als een malle! cool smiley
Sonax is gewoon erg goed spul! Erg ondergeschoven kindje onder de poetsspullen. Die velgenreiniger is briljant, maar ik heb afgelopen weekend voor het eerst Sonax Xtreme BrillantShine Detailer geprobeerd. Absoluut geniaal product. Ruikt lekker, heel makkelijk aan te brengen en de glans is echt ongelooflijk eye popping smiley thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-01-2017 09:56 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Kwestie van verpakking verkoopt het product? Het ziet er meer uit als spul wat ze bij de Action verkopen drinking smiley. Maar als het werkt perfect toch thumbs up.
@Dirk, of het vandaag nog gaat lukken weet ik niet. Helaas kreeg ik vanochtend een telefoontje of ik niet wat eerder kon komen werken vandaag dus het wassen en poetsen gaat voor nu even nog niet Door.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Sonax is gewoon erg goed spul! Erg ondergeschoven kindje onder de poetsspullen. Die velgenreiniger is briljant, maar ik heb afgelopen weekend voor het eerst Sonax Xtreme BrillantShine Detailer geprobeerd. Absoluut geniaal product. Ruikt lekker, heel makkelijk aan te brengen en de glans is echt ongelooflijk eye popping smiley thumbs up

Volgens mij heb ik op YouTube een filmpje gezien van die Sonax Xtreme detailer, de waterafstotendheid van dat spul ís gewoon bizar, net teflon!

@Micha, het ziet er inderdaad niet spanned uit ofzo, maar ik lees en hoor eigenlijk alleen maar goede dingen over Sonax. Ach ik hoef niet mee te doen aan een concours d'elegance maar als het lekker makkelijk aan te brengen ís en de auto mooi laat glimmen ben ik al snel tevreden hoor.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.