Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Schroefset en andere Sjonnieficaties - Nieuwe foto's!

Gepost door Zadelsnuiver 
De meeste beetles hebben de 2.0. Deze de 1.8 en dat is echt een pluspunt. Ik zou het wel weten!
Quote
Barri
De meeste beetles hebben de 2.0. Deze de 1.8 en dat is echt een pluspunt. Ik zou het wel weten!

Klopt Barri, een hele fijne motor en ik zou denk ik niet echt geïnteresseerd zijn in een gewone 2.0, dan liever een TDI denk ik.

Heb ondertussen een tegenbod gekregen voor de Beetle, We komen al in de buurt.
Dat had cirKel snel gevonden.
Leuke Beetle, lekkere turbomotor. Geel is 1 van de beste keuzes op dit model.
Boekjes en stickers onder de kap ontbreken dus, kan je het voor aankoop door je garage laten "keuren"? Geeft ook duidelijkheid.
Bij een wat oudere tweedehands auto is er eigenlijk maar een doorslaggevende factor: de staat van onderhoud. Wat bij mij de vraag oproept waarom iemand alles waarmee die staat te verklaren is ineens 'kwijt' is? Hou ik niet van.
Quote
s velthuis
Bij een wat oudere tweedehands auto is er eigenlijk maar een doorslaggevende factor: de staat van onderhoud. Wat bij mij de vraag oproept waarom iemand alles waarmee die staat te verklaren is ineens 'kwijt' is? Hou ik niet van.

Dit verhaal
Quote
Zadelsnuiver
... maar er is nu iets met die dochter gebeurd (echt geen idee wat) waardoor die auto nu niet meer gebruikt wordt.
is ook wat vaag natuurlijk.

Aan de ene kant wil je niet vragen wat er aan de hand is, aan de andere kant wil je wel weten hoe het zit omdat het een reden kan zijn om het niet te vertrouwen. Of de prijs moet heel bijzonder zijn, maar dit is hier geloof ik niet aan de hand.
Quote
Jp053
Dat had cirKel snel gevonden.
Leuke Beetle, lekkere turbomotor. Geel is 1 van de beste keuzes op dit model.
Boekjes en stickers onder de kap ontbreken dus, kan je het voor aankoop door je garage laten "keuren"? Geeft ook duidelijkheid.

Ik denk dat ik dat wel ga proberen Joop. Ik heb voorlopig nu een afspraak met de verkoper voor Dinsdag staan, ik ga ondertussen proberen een VW specialist te boeken die even naar de riem kan kijken in welke staat deze verkeert. In het ergste geval is de riem nooit vervangen, volgens mij is het elke 5 jaar óf 180.000 km. Het kan best zijn dat ze hem gewoon bij elke beurt hebben geïnspecteerd, ik lees dat ze dat bij deze motor wel vaker doen omdat die 5 jaar natuurlijk vrij kort is in verhouding met die 180.000 kilometer. Als de riem in principe nog goed is en je zit nog niet aan de 180 dkm (in dit geval 151 dkm) kan ik het me voorstellen dat je hem nog niet vervangt.
Aan de andere kant, 17 jaar is erg lang voor een stukje rubber en blijkbaar is de OEM waterpomp ook zo'n onderdeel welke vaak vroegtijdig de geest geeft dus ik kan het me bijna niet voorstellen dat er nooit een nieuwe riem om is gelegd.
Dinsdag weten we meer.
Quote
s velthuis
Bij een wat oudere tweedehands auto is er eigenlijk maar een doorslaggevende factor: de staat van onderhoud. Wat bij mij de vraag oproept waarom iemand alles waarmee die staat te verklaren is ineens 'kwijt' is? Hou ik niet van.

Ben ik met je eens, en normaal gezien zou ik ook snel weg zijn gelopen. Echter is de auto in zo'n nette staat (op de typische mk4 slijtage aan het interieurplastic na) dat ik bijna niet kan geloven dat er echt maar minimaal onderhoud aan is gepleegd. Ik heb al veel auto's bekeken, en om in Finland een 17 jaar oude auto zonder deuken, roest of andere schade aan te treffen is eigenlijk een unicum.
Quote
Zadelsnuiver
Quote
s velthuis
Bij een wat oudere tweedehands auto is er eigenlijk maar een doorslaggevende factor: de staat van onderhoud. Wat bij mij de vraag oproept waarom iemand alles waarmee die staat te verklaren is ineens 'kwijt' is? Hou ik niet van.

Ben ik met je eens, en normaal gezien zou ik ook snel weg zijn gelopen. Echter is de auto in zo'n nette staat (op de typische mk4 slijtage aan het interieurplastic na) dat ik bijna niet kan geloven dat er echt maar minimaal onderhoud aan is gepleegd.

Misschien. Maar dit is wel de bekende valkuil die handelaars elke keer graven voor makkelijk te verleiden autokopers.
Goed onderhoud kost tijd en geld, maar een auto poetsen en het interieur reinigen, wat deukjes/krassen gladstrijken kun je voor een fractie van de kosten.
En dan verkoop je iemand zo een kat in de zak.
Quote
cirKel

Dit verhaal
Quote
Zadelsnuiver
... maar er is nu iets met die dochter gebeurd (echt geen idee wat) waardoor die auto nu niet meer gebruikt wordt.
is ook wat vaag natuurlijk.

Aan de ene kant wil je niet vragen wat er aan de hand is, aan de andere kant wil je wel weten hoe het zit omdat het een reden kan zijn om het niet te vertrouwen. Of de prijs moet heel bijzonder zijn, maar dit is hier geloof ik niet aan de hand.

Er is iets vrij ernstig aan de hand vrees ik. De verkoper was echt compleet katje lam nog toen ik er was. Ik heb eigenlijk alleen maar met z'n vriendin gesproken en ze zei dat hij al sinds de kerst aan één stuk aan het zuipen is. Hij was niet eens in staat om de auto aan de aanwezige oplader te hangen, na 2 minuten moest 'ie weer naar binnen om even te gaan liggen, kerel was ook echt zo rood als een kreeft. Ik hoop maar dat er geen ernstig ongeval met die dochter is geweest ofzo en dat 'ie zich daarom compleet van de wereld aan het zuipen is.

De prijs is echter wel vrij aantrekkelijk, zelfs in Nederland kon ik zo snel geen New Beetle Turbo vinden met zo'n lage kilometerstand voor deze prijs.

Ohja, er was ook maar 1 sleutel aanwezig..
Quote
herman m
Quote
Zadelsnuiver
Quote
s velthuis
Bij een wat oudere tweedehands auto is er eigenlijk maar een doorslaggevende factor: de staat van onderhoud. Wat bij mij de vraag oproept waarom iemand alles waarmee die staat te verklaren is ineens 'kwijt' is? Hou ik niet van.

Ben ik met je eens, en normaal gezien zou ik ook snel weg zijn gelopen. Echter is de auto in zo'n nette staat (op de typische mk4 slijtage aan het interieurplastic na) dat ik bijna niet kan geloven dat er echt maar minimaal onderhoud aan is gepleegd.

Misschien. Maar dit is wel de bekende valkuil die handelaars elke keer graven voor makkelijk te verleiden autokopers.
Goed onderhoud kost tijd en geld, maar een auto poetsen en het interieur reinigen, wat deukjes/krassen gladstrijken kun je voor een fractie van de kosten.
En dan verkoop je iemand zo een kat in de zak.

Klopt, maar hij staat gewoon bij een particulier, en als ik een snelle inschatting zou moeten maken van de verkopers hebben ze wel andere dingen aan hun hoofd dan mensen op te lichten met tweedehands auto's. Daarnaast Was de auto ook niet gepoetst ofzo, hij was juist vrij vies, ook van binnen maar alles zag er wel gewoon netjes uit.
Ach ik heb ook geen boekjes, maar wel allemaal strak onderhouden wagens.
Het boekje wat in de Sierra lag heb ik een week na aankoop bekeken, dat van de Focus een jaar later toen ik in het dashboardkastje keek

De boekjes liggen nu in een kast in m'n woonkamer er zijn sinds 2012 dus niet meer ingevuld
Wat een vreemd verhaal van die verkoper. Het gaat uiteindelijk om de auto, maar toch...
@Zadelsnuiver
Okee dat is wel bijzonder ja, dan heb ik niets gezegd.
Maar van iemand die volkomen lam is zou ik niks kopen, eerst maar even nuchter zijn.
Quote
herman m
@Zadelsnuiver
Okee dat is wel bijzonder ja, dan heb ik niets gezegd.
Maar van iemand die volkomen lam is zou ik niks kopen, eerst maar even nuchter zijn.

Vind ik ook Herman, het lijkt me ook vrij onmogelijk iets zinnigs met die man te bespreken gezien de staat waar hij in verkeerde en ik dénk zelfs dat je juridisch gezien niet eens een auto over zou kunnen schrijven wanneer je onder de invloed bent.
Zijn vriendin had beloofd dat hij dinsdag nuchter zal blijven thumbs up
Wat een bizar verhaal. Ik zou toch wel een beetje willen weten wat er speelt, om een goede indruk te krijgen van de werkelijke reden van verkoop. Ik mag toch aannemen dat de verkopende partij dat ook begrijpt.
Quote
Mechanix
Wat een vreemd verhaal van die verkoper. Het gaat uiteindelijk om de auto, maar toch...

Uiteindelijk gaat het inderdaad om de auto, oftie nu van een pastoor of van een souteneur geweest is maakt me verder niet uit. Ieder huis heeft z'n kruis, het verschil zit hem vaak alleen in hoe open je er mee bent.
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Mechanix
Wat een vreemd verhaal van die verkoper. Het gaat uiteindelijk om de auto, maar toch...

Uiteindelijk gaat het inderdaad om de auto, oftie nu van een pastoor of van een souteneur geweest is maakt me verder niet uit. Ieder huis heeft z'n kruis, het verschil zit hem vaak alleen in hoe open je er mee bent.

Eens. Persoonlijk zou ik alleen altijd eerst met het hoofd kiezen en dan pas met het hart.
Quote
s velthuis
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Mechanix
Wat een vreemd verhaal van die verkoper. Het gaat uiteindelijk om de auto, maar toch...

Uiteindelijk gaat het inderdaad om de auto, oftie nu van een pastoor of van een souteneur geweest is maakt me verder niet uit. Ieder huis heeft z'n kruis, het verschil zit hem vaak alleen in hoe open je er mee bent.

Eens. Persoonlijk zou ik alleen altijd eerst met het hoofd kiezen en dan pas met het hart.

Klopt, en ik heb er vannacht nog flink over nagedacht en ik ga de afspraak voor dinsdag afzeggen. Gewoon teveel vraagtekens bij deze auto. De verkoper van de Corsa heb ik ook al een mailtje gestuurd dat ik voorlopig m'n bod intrek, ik heb gewoon iets meer tijd nodig om op een rijtje te zetten wat ik nu precies wil cq nodig heb.

De verkoop van de Punto is overigens niet doorgegaan, ik krijg constant mailtjes maar telkens geen antwoord terug.
Quote
Zadelsnuiver
(..)ik heb gewoon iets meer tijd nodig om op een rijtje te zetten wat ik nu precies wil cq nodig heb.

De verkoop van de Punto is overigens niet doorgegaan, ik krijg constant mailtjes maar telkens geen antwoord terug.

Ok.. je had toch eigenlijk per gisteravond vervoer nodig?

Misschien toch nog eens reparatie overdenken?

Als onderdelen er zijn.. kan ie snel gemaakt zijn toch?

winking smiley
Quote
Durashift
Quote
Zadelsnuiver
(..)ik heb gewoon iets meer tijd nodig om op een rijtje te zetten wat ik nu precies wil cq nodig heb.

De verkoop van de Punto is overigens niet doorgegaan, ik krijg constant mailtjes maar telkens geen antwoord terug.

Ok.. je had toch eigenlijk per gisteravond vervoer nodig?

Misschien toch nog eens reparatie overdenken?

Als onderdelen er zijn.. kan ie snel gemaakt zijn toch?

winking smiley

Ik heb deze week de ochtendploeg. Vanochtend met de Taxi naar het werk gegaan en m'n vrouw is me op komen halen. Daarjuist heb ik de auto van m'n schoonmoeder opgehaald, die heb ik tot het einde van de week te leen.

Punto repareren ga ik in elk geval niet meer aan beginnen, het is financieel gezien gewoon echt geen valide optie. Iemand met wat meer kennis van sleutelen en een werkplaats kan er misschien voor weinig weer een leuk rijdend karretje van maken, maar dat gun ik een ander wel.
Quote
Zadelsnuiver
Quote
Durashift
Quote
Zadelsnuiver
(..)ik heb gewoon iets meer tijd nodig om op een rijtje te zetten wat ik nu precies wil cq nodig heb.

De verkoop van de Punto is overigens niet doorgegaan, ik krijg constant mailtjes maar telkens geen antwoord terug.

Ok.. je had toch eigenlijk per gisteravond vervoer nodig?

Misschien toch nog eens reparatie overdenken?

Als onderdelen er zijn.. kan ie snel gemaakt zijn toch?

winking smiley

(..) Daarjuist heb ik de auto van m'n schoonmoeder opgehaald, die heb ik tot het einde van de week te leen.

thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2017 18:26 door Durashift.
Quote
Zadelsnuiver
Woensdagavond naar deze kijken:

[www.nettiauto.com]


Ik heb me bij die New Beetle ingehouden, maar dit is een 10x leukere keuze! Eh, 100x.
Zie ik daar een Webasto standkachel?
Quote
cirKel
Quote
Zadelsnuiver
Woensdagavond naar deze kijken:

[www.nettiauto.com]


Ik heb me bij die New Beetle ingehouden, maar dit is een 10x leukere keuze! Eh, 100x.
Zie ik daar een Webasto standkachel?

Hahaha ja dat dacht ik wel dat een (gele) Beetle niet bij iedereen in de smaak zou vallen, maar het ís wel een model waar ik elke keer naar omkijk als ik er één zie, en die 1.8T 20V is natuurlijk een heerlijke motor. Maar wat ik nu op het oog heb past denk ik beter bij mij. En ja er zit een Webasto in én een blokverwarming.
De Beetle vind ik zelf ook interessanter. Alles wat een beetje kleur geeft aan ons toch al immens grijze wagenpark is mooi meegenomen. Maar het is toch ook wel prettig als de basis een beetje klopt... Zelf pas geleden een gele MG TF laten staan omdat het hoofd zei dat het niet verstandig was wat er stond. Hoe hard het hart ook stond te juichen... Die BMW, zitten daar wel papieren bij? Mijn Fins is niet zo heel denderend...
Quote
Zadelsnuiver
Hahaha ja dat dacht ik wel dat een (gele) Beetle niet bij iedereen in de smaak zou vallen, maar het ís wel een model waar ik elke keer naar omkijk als ik er één zie, en die 1.8T 20V is natuurlijk een heerlijke motor. Maar wat ik nu op het oog heb past denk ik beter bij mij. En ja er zit een Webasto in én een blokverwarming.

Het is alleen jammer dat het een 316ti (1,8 liter, 116 pk) is en geen 318ti (2 liter, 143 pk). Maar ik zie tenminste wel alle boekjes, en er zijn twee sets banden.
Quote
s velthuis
De Beetle vind ik zelf ook interessanter. Alles wat een beetje kleur geeft aan ons toch al immens grijze wagenpark is mooi meegenomen. Maar het is toch ook wel prettig als de basis een beetje klopt... Zelf pas geleden een gele MG TF laten staan omdat het hoofd zei dat het niet verstandig was wat er stond. Hoe hard het hart ook stond te juichen... Die BMW, zitten daar wel papieren bij? Mijn Fins is niet zo heel denderend...

Boekjes zitten er bij inderdaad, moet het woensdag even allemaal uitpluizen natuurlijk maar er schijnt een hele uitgebreide onderhoudshistorie bij te zitten. Ketting is pas geleden nog nagekeken, spanning was prima en de Vanos is ook een paar maanden geleden gereviseerd of in elk geval wat onderdelen van vernieuwd.
Zadelvrind wil een driftmonster. En gezien de sneeuw is een 316 dan voldoende. winking smiley
Quote
cirKel
Quote
Zadelsnuiver
Hahaha ja dat dacht ik wel dat een (gele) Beetle niet bij iedereen in de smaak zou vallen, maar het ís wel een model waar ik elke keer naar omkijk als ik er één zie, en die 1.8T 20V is natuurlijk een heerlijke motor. Maar wat ik nu op het oog heb past denk ik beter bij mij. En ja er zit een Webasto in én een blokverwarming.

Het is alleen jammer dat het een 316ti (1,8 liter, 116 pk) is en geen 318ti (2 liter, 143 pk). Maar ik zie tenminste wel alle boekjes, en er zijn twee sets banden.

Ja vind ik ook wel jammer hoor, 116 pk op 1300 kg houdt natuurlijk niet over, met bijna 150 pk heb je dan natuurlijk een motor die veel beter past bij het karakter van de auto maar voor nu vind ik een lage kilometerstand, goed onderhoud en gewoon een verzorgde auto belangrijker dan het vermogen. Mocht ik alsnog een 318Ti in de buurt tegenkomen in een vergelijkbare staat/prijs zou deze waarschijnlijk wel de voorkeur krijgen.
Quote
Zadelsnuiver
Quote
s velthuis
De Beetle vind ik zelf ook interessanter. Alles wat een beetje kleur geeft aan ons toch al immens grijze wagenpark is mooi meegenomen. Maar het is toch ook wel prettig als de basis een beetje klopt... Zelf pas geleden een gele MG TF laten staan omdat het hoofd zei dat het niet verstandig was wat er stond. Hoe hard het hart ook stond te juichen... Die BMW, zitten daar wel papieren bij? Mijn Fins is niet zo heel denderend...

Boekjes zitten er bij inderdaad, moet het woensdag even allemaal uitpluizen natuurlijk maar er schijnt een hele uitgebreide onderhoudshistorie bij te zitten. Ketting is pas geleden nog nagekeken, spanning was prima en de Vanos is ook een paar maanden geleden gereviseerd of in elk geval wat onderdelen van vernieuwd.

Klinkt goed. Ben benieuwd.
Volgens mij heb je niets te vrezen en ga je er altijd op vooruit...

Ja ik denk ook dat het op alle fronten een verbetering zal zijn, alleen in de kosten zullen We wat omhoog gaan maar dat neem ik graag voor lief.

Heb eventueel nog een mooie 318i Coupé op de reservebank zitten mocht de compact alsnog tegenvallen, maar daar geef ik later nog wel een likje van.
Wederom heeft er iemand zich gemeld die op zaterdag naar de Punto wilt komen kijken, nu maar hopen dat 'ie echt o0 komt dagen.

Gisteren bij de Compact wezen kijken, leuk ding, vrij goed onderhouden maar mis toch de klik.
Blijf even verder kijken dus, op de shortlist staan Citroën C4 Coupé en de Alfa 147. Hier in de buurt staat een mooie C4 Coupé VTS met 180 pk, iemand wat meer inzage in de zwakke punten?
Jammer dat de klik ontbreekt bij de BMW.

Ik ken iemand met een C4 1.6. Die wil niet echt zuinig rijden, behalve als je echt op de buitenweg blijft en met een fluwelen voetje rijdt. En ik vind dat hij tamelijk lawaaiig is. Verder is de elektronica wat temperamentvol: de achterklep gaat nogal eens van het slot, het portierraam reageert niet altijd op de bedieningsknop en de cruise control/snelheidsbegrenzer geeft foutmeldingen als je hem aanzet (dit zijn dingen die hij altijd gehad heeft, ook al toen hij nog jong was maar net uit de garantie). De 180 pk versie zal niet zuiniger zijn, gok ik zo.

Een Alfa 147 is natuurlijk wel familie van de Punto. Misschien klikt die meer met je dan de Citroën.
Quote
Zadelsnuiver
Niemand met tips? Vind het wel een mooie auto om te zien hoor.


Zeker mooie auto om te zien hoor, dat is de enige tip die ik kan geven big smile smiley.

Zoiets ook een optie? Heeft een zelfde soort achterruitconstructie.

Quote
cirKel
Jammer dat de klik ontbreekt bij de BMW.

Ik ken iemand met een C4 1.6. Die wil niet echt zuinig rijden, behalve als je echt op de buitenweg blijft en met een fluwelen voetje rijdt. En ik vind dat hij tamelijk lawaaiig is. Verder is de elektronica wat temperamentvol: de achterklep gaat nogal eens van het slot, het portierraam reageert niet altijd op de bedieningsknop en de cruise control/snelheidsbegrenzer geeft foutmeldingen als je hem aanzet (dit zijn dingen die hij altijd gehad heeft, ook al toen hij nog jong was maar net uit de garantie). De 180 pk versie zal niet zuiniger zijn, gok ik zo.

Een Alfa 147 is natuurlijk wel familie van de Punto. Misschien klikt die meer met je dan de Citroën.

Dank voor jouw nuttige bijdrage, zeker dingen waar ik op zal letten bij de proefrit welke hopelijk zaterdagochtend gaat plaatsvinden.
Het verbruik Is verder niet zo superbelangrijk, ik zal met deze auto ongeveer 7.000 km per jaar rijden want de lange ritjes worden met de Prius gedaan. Mocht het zo zijn dat ik gemiddeld 1 op 10 rij met de C4, is dat ongeveer 80€ per maand tov de 50€ per maand die ik met de Punto aan benzinekosten had, die 3 tientjes ga ik me geen zorgen om maken. Volgens spritmonitor doet de VTS het zelfs ruim beter dan 1 op 10, namelijk 8.4L/100km dus 1 op 12 bijna.
Quote
Jp053
Quote
Zadelsnuiver
Niemand met tips? Vind het wel een mooie auto om te zien hoor.


Zeker mooie auto om te zien hoor, dat is de enige tip die ik kan geven big smile smiley.

Zoiets ook een optie? Heeft een zelfde soort achterruitconstructie.


Zeker mooi zo'n Civic Type-R! Alleen vragen ze voor een net exemplaar hier makkelijk 15.000€, dat is me toch iets te gortig. Overigens is de "gewone" sport versie van deze generatie Civic hier wel erg populair, je ziet ze best vaak voor een auto die zo apart is vormgegeven thumbs up
Wow wat een ontwikkelingen. Allereerst, wat vervelend dat de punto een vroegtijdige exit heeft gemaakt. Jammer, leuk ding em met de recente aanpassingen alleen maar leuker. Daar hadden die gouden velgjes ook mooi onder gestaan.

Nu wel weer op zoek naar een nieuwe auto wat altijd spannend is en leuk voor ons.

Opel GTC is leuk, en die generatie staat niet slecht bekend dacht ik. Is een Mazda 6 een optie? Prima auto's, let wel op roest.
Alfa 147 is altijd mooi, zeker de moeite van het zoeken waard. Megane met leuke kont? Vind dat ook nog altijd een leuk model en ook in 3 deurs te krijgen (heb de indruk dat daar je voorkeur naar uit gaat)

Succes, zal nog eens nadenken.
Quote
Zadelsnuiver
(..)
Het verbruik Is verder niet zo superbelangrijk, ik zal met deze auto ongeveer 7.000 km per jaar rijden want de lange ritjes worden met de Prius gedaan. Mocht het zo zijn dat ik gemiddeld 1 op 10 rij met de C4, is dat ongeveer 80€ per maand tov de 50€ per maand die ik met de Punto aan benzinekosten had, die 3 tientjes ga ik me geen zorgen om maken. Volgens spritmonitor doet de VTS het zelfs ruim beter dan 1 op 10, namelijk 8.4L/100km dus 1 op 12 bijna.

AW deed, tijdens een test in 2005, ongeveer 1 op 9 met de 2 liter 16 klepper en 180 pk.
Lijkt mij realistisch.

[www.autoweek.nl]

Wil je 1 op 12.. zal je, denk ik, toch voor de 1,6 in VTS 'trim' moeten gaan..

Voor specifieke C4 info zou je even op www.citroen-forum.nl kunnen kijken.
Quote
Durashift
Quote
Zadelsnuiver
(..)
Het verbruik Is verder niet zo superbelangrijk, ik zal met deze auto ongeveer 7.000 km per jaar rijden want de lange ritjes worden met de Prius gedaan. Mocht het zo zijn dat ik gemiddeld 1 op 10 rij met de C4, is dat ongeveer 80€ per maand tov de 50€ per maand die ik met de Punto aan benzinekosten had, die 3 tientjes ga ik me geen zorgen om maken. Volgens spritmonitor doet de VTS het zelfs ruim beter dan 1 op 10, namelijk 8.4L/100km dus 1 op 12 bijna.

AW deed, tijdens een test in 2005, ongeveer 1 op 9 met de 2 liter 16 klepper en 180 pk.
Lijkt mij realistisch.

[www.autoweek.nl]

Wil je 1 op 12.. zal je, denk ik, toch voor de 1,6 in VTS 'trim' moeten gaan..

Voor specifieke C4 info zou je even op www.citroen-forum.nl kunnen kijken.

Ja ik vind de 1 op 12 van spritmonitor ook vrij optimistisch, maar ook al zou het 1 op 9 zijn maakt het met mijn kilometers echt niet zo veel uit per maand. Liever 1 op 9 in een "echte" VTS dan 1 op 12 in een 1.6
Quote
Sketcher
Wow wat een ontwikkelingen. Allereerst, wat vervelend dat de punto een vroegtijdige exit heeft gemaakt. Jammer, leuk ding em met de recente aanpassingen alleen maar leuker. Daar hadden die gouden velgjes ook mooi onder gestaan.

Nu wel weer op zoek naar een nieuwe auto wat altijd spannend is en leuk voor ons.

Opel GTC is leuk, en die generatie staat niet slecht bekend dacht ik. Is een Mazda 6 een optie? Prima auto's, let wel op roest.
Alfa 147 is altijd mooi, zeker de moeite van het zoeken waard. Megane met leuke kont? Vind dat ook nog altijd een leuk model en ook in 3 deurs te krijgen (heb de indruk dat daar je voorkeur naar uit gaat)

Succes, zal nog eens nadenken.

Dank je voor het meedenken smiling smiley

Een collega van mij Had nog een sportieve Mazda 6 voorgesteld, een 2.3 sport. Leuk ding maar ik zie ze hier roesten alsof het een lieve lust is. De Megane vind ik ook heel stoer maar dan zou ik het liefst een Megane 3 Coupé willen hebben en die kosten hier toch aardig wat centjes nog. De Megane 2 vind ik gek genoeg het mooist in Break uitvoering en dan nog de pre-facelift en dat Is dan weer net niet waar ik nu naar op zoek ben.

De Alfa 147 die ik op het oog heb staat vrij ver weg, dus eerst een uitgebreide email met vragen gesteld maar heb nog geen reactie ontvangen helaas.
De Citroën C4 Coupé is een auto waar ik met veel plezier aan terugdenk.
Tussen 2011 en 2013 heb ik een kleine 60.000 kilometer ervaring op mogen doen in zo'n wagen.
Motorisch kan ik je weinig tips geven, ik had namelijk de heerlijk smeuïge 2.0 HDIf. Qua rijplezier vond ik het een erg prettige auto. Het onderstel is communicatief genoeg zodat je voelt wat er gebeurt maar aan de andere kant ook comfortabel genoeg dat je niet de stoel uit stuitert bij iedere hobbel. De 17" velgen met banden met lage wang zorgden niet voor een hinderlijk verlies aan comfort (ik geloof dat deze standaard waren voor de VTS).

Verder was mijn dieselende VTS behoorlijk afgeladen met gadgets. Buiten het stuur met vaste kern (de eerste keer dat je stuurt denk je echt even, hey dit klopt niet!) zat er een Navigatiesysteem in, audio van JBL met cd-wisselaar en subwooffer in de kofferbak. Meedraaiende Bi-xenon verlichting, Autotelefoon door middel van een simkaartsleuf in het dashboard. Halflederen sportstoelen, parkeersensoren en God weet wat nog meer. Al die elektronica zorgde ook in mijn geval wel eens voor problemen al beperkte zich dat tot een cruise control die er soms geen zin in had (dit was overigens voorgoed opgelost door een nieuwe sensor onder het rempedaal, deze zorgt ook voor brandende remlichten. Als deze stuk is branden de remlichten continu). Verder wilde soms de navigatie helemaal niet opstarten, soms gaf hij geen problemen en soms kon ik enkel radio luisteren, geen cd's.

Op de C4 Coupé is een terugroepactie geweest betreffende de doorvoer van de kabelboom naar de achterklep. Deze kon te makkelijk slijten waardoor de kabelboom kon breken met mogelijk kortsluiting en brand tot gevolg. Elke willekeurige Citroëngarage kan je vertellen of deze C4 daarvoor al binnen is geweest, indien dit niet het geval is kan je daar kosteloos een afspraak voor maken. Dit was bij mij in ieder geval aan de orde.

Kort samengevat is het een heerlijk eigenwijze Fransoos (let bijvoorbeeld op de haast nutteloze mini-achterruitwisser, het opbergvak in de hoek van de kofferbak welke precies groot genoeg is voor een fles wijn) met goede rij-eigenschappen en een hoop fijne extra's. Alleen die extra's hebben af en toe een dagje vrij.
Quote
Gewoon Dirk
De Citroën C4 Coupé is een auto waar ik met veel plezier aan terugdenk.
Tussen 2011 en 2013 heb ik een kleine 60.000 kilometer ervaring op mogen doen in zo'n wagen.
Motorisch kan ik je weinig tips geven, ik had namelijk de heerlijk smeuïge 2.0 HDIf. Qua rijplezier vond ik het een erg prettige auto. Het onderstel is communicatief genoeg zodat je voelt wat er gebeurt maar aan de andere kant ook comfortabel genoeg dat je niet de stoel uit stuitert bij iedere hobbel. De 17" velgen met banden met lage wang zorgden niet voor een hinderlijk verlies aan comfort (ik geloof dat deze standaard waren voor de VTS).

Verder was mijn dieselende VTS behoorlijk afgeladen met gadgets. Buiten het stuur met vaste kern (de eerste keer dat je stuurt denk je echt even, hey dit klopt niet!) zat er een Navigatiesysteem in, audio van JBL met cd-wisselaar en subwooffer in de kofferbak. Meedraaiende Bi-xenon verlichting, Autotelefoon door middel van een simkaartsleuf in het dashboard. Halflederen sportstoelen, parkeersensoren en God weet wat nog meer. Al die elektronica zorgde ook in mijn geval wel eens voor problemen al beperkte zich dat tot een cruise control die er soms geen zin in had (dit was overigens voorgoed opgelost door een nieuwe sensor onder het rempedaal, deze zorgt ook voor brandende remlichten. Als deze stuk is branden de remlichten continu). Verder wilde soms de navigatie helemaal niet opstarten, soms gaf hij geen problemen en soms kon ik enkel radio luisteren, geen cd's.

Op de C4 Coupé is een terugroepactie geweest betreffende de doorvoer van de kabelboom naar de achterklep. Deze kon te makkelijk slijten waardoor de kabelboom kon breken met mogelijk kortsluiting en brand tot gevolg. Elke willekeurige Citroëngarage kan je vertellen of deze C4 daarvoor al binnen is geweest, indien dit niet het geval is kan je daar kosteloos een afspraak voor maken. Dit was bij mij in ieder geval aan de orde.

Kort samengevat is het een heerlijk eigenwijze Fransoos (let bijvoorbeeld op de haast nutteloze mini-achterruitwisser, het opbergvak in de hoek van de kofferbak welke precies groot genoeg is voor een fles wijn) met goede rij-eigenschappen en een hoop fijne extra's. Alleen die extra's hebben af en toe een dagje vrij.

Dank voor jouw input Dirk, vooral die van de terugroepactie is erg nuttig! Ik ga eerst een zeer uitgebreide proefrit maken en alle gadgets eens goed uitproberen om te zien of alles werkt, zal nog even extra goed op de remlichten letten.

Volgens mij hebben We wel redelijk dezelfde smaak; Stilo Abarth in Grigio Orione, nu de C4 Coupé.. wel grappig thumbs up

Vanmiddag naar Lohja voor een proefrit cool smiley
Quote
Boblafrance Ralph
Veel plezier met de proefrit.
Gaat mevrouw Zadelsnuiver ook mee!?

Jawel, anders heb ik geen vervoer ernaartoe big smile smiley
Inderdaad opvallend die overeenkomst. Misschien moet je eens gaan kijken voor een Cadillac Eldorado. smileys with beer

Ik heb net even de advertentie opgezocht van "jouw" C4, hij ziet er goed uit. Wat me meteen opviel is dat deze niet het navigatiesysteem heeft maar wel vollederen stoelen met elektrische verstelling. Ik moest het doen met halfleder en handmatige verstelling.
Wat ik me ook nog bedacht, die voorkant is laag, lager dan op het oog lijkt. Bij mij was (voornamelijk door steenslag) de kentekenplaathouder finaal kapot, verder viel het qua schade mee. Ik kan me voorstellen dat onder meer de mistlampen voor ook vrij kwetsbaar kunnen zijn door hun lage plaatsing.

Een ander minpuntje wat me te binnen schiet, veel C4's hebben hier last van, door de plaatsing van het logo in de motorkap kan het hier rondom makkelijk gaan roesten (vuil en water kan blijven staan, trillingen maken dat de lak rond de bevestigingsgaten verzwakt raken). Meestal uit dit zich in een paar kleine roestblaasjes net boven het logo, makkelijk te controleren dus.

Veel plezier vanmiddag! thumbs up
Even terugkomende op de overeenkomende smaak, was jij het niet die mij wees op de huilende rappers (hilarisch slecht, en dat bedoel ik positief) in het wat luister jij nu topic? Alweer een overeenkomst. winking smiley Weet je zeker dat je niet van de melkboer bent? drinking smiley
Mijn zwager heeft een C4 Coupe. Leuke auto, heel ruim voorin en echt bijzonder. Je zit er ook erg comfortabel in. Wel een dure auto in onderhoud volgens mij, hij heeft / had er regelmatig iets mee.
Zadelsnuiver,

Leuke zoektocht thumbs up
Die civic is overigens een type s geen R.
Dus een sportuitvoering met een lichtere motor., ben benieuwd waar je mee komt aanzetten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.