Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // sneeuwpret..

Gepost door Zadelsnuiver 
Pietzoveel
Heeft die V8 niet zo'n vervelend waterpijpje?

Waterpijpje?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2020 13:38 door Zadelsnuiver.
Koelvloeistofbuisje bij de M62 V8 wordt vast bedoeld. Die dingen gaan er wel eens aan en dan moet je de halve motor uitelkaar hebben. Nare maar gekende klus aan dat type motor. In de e34 de m60b40.
Ja die koelvloeistof transport buis, maar dat is bij meerdere BMW V8 een probleem dacht ik. Er is tegenwoordig ook een betere oplossing voor handen; een buis die telescopische uitschuift zodat de motor niet uit elkaar hoeft thumbs up
Hi BMW ers,

Zadelsnuiver en Uwbuurman, De laatste tijd te veel auto video's gezien.
Zo ook over BMW. En wat blijkt, de oude BMW's zijn
beter te onderhouden dan de nieuwe.
Maar dat wisten jullie al lang. Koppaking vervangen b.v. Bij een oude haal je de kop er af, en je plaats een nieuwe. 300 a 400 euro reparatie.
Nee, dan een moderne V8 , waar van alles over de koppaking heen loopt, en allemaal injectoren en kabels , de hele motor moet er uitgehaald een klus van een kleine 2000 a 2500 duizend euro.
Wauw, maar ja, het vermogen is wel het 3 voudige van een oude BMW.
In iedergeval, BMW rijders hebben smaak.
Gaan niet voor gemiddeld.

Zadelsnuiver, harstikke mooi wagen !

Uwbuurman, indrukwekkende verzameling Biemers!
Dank je Ralph! Oudere BMW's vind ik ook nog steeds helemaal fantastisch, de modellen uit de jaren '70 en '80 ze zijn gewoon allemaal mooi! big smile smiley
In de zomer toen mijn 530i zo lang bij de garage stond kwam ik een donkerblauwe E28 518 uit mijn bouwjaar tegen op nettiauto. Het was wel echt een project en ik moest er even goed over nadenken maar toen ik wilde bellen voor een afspraak was 'ie al verkocht. Ooit komt er nog wel zoiets op de oprit te staan smiling smiley
Ik ken niemand aan wie ik dit zou kunnen vragen, dus dan maar hier aan jou: is dit verhaal overdreven, heel erg overdreven of totale onzin?
Haha ja het klinkt wel als een typische donderdag of vrijdagavond. De vrouwen hier winden er absoluut geen doekjes om en tegen het einde van de avond zijn de meeste mannen inderdaad aardig van de kaart. Maar het is erg afhankelijk van naar welke kroeg/club je gaat, sommige staan écht bekend om het hoeren en snoeren en op andere plekken kun je gewoon wat meer relaxen zeg maar. Ik werkte vroeger voor een marketingbedrijf met een groot kantoor in Helsinki, en elke eerste donderdag van de maand hadden we de zgn trainingsweek waar al het nieuwe talent van alle kantoren naar Helsinki werden overgevlogen voor salestraining. We gingen dan steevast op donderdagavond met de karaokebus door het centrum, flessen wodka in de rugtassen en wanneer die leeg waren gingen we naar Kalle, exact zo'n club waar iedereen gewoon op jacht is naar een scharrel. Verliefd verloofd of getrouwd maakt dan allemaal niet uit, alles mag. De grootste test kwam dan op vrijdagochtend waar alle nieuwkomers een test moesten ondergaan, dat valt natuurlijk niet mee met een stuk in je kraag big smile smiley
Mooie tijden wel hoor maar na een paar keer is de lol er ook wel een beetje vanaf.
Klinkt wel als een heftige zuipstad ja haha nut smiley
"Vroegah" kon ik er wel wat van maar nu drinkt waarschijnlijk zelfs de meest gematige Fin mij met gemak onder de tafel. Zou het niet lang volhouden op zo'n avond vrees ik. Wil wel nog steeds graag eens een keer Scandinavië bezoeken, dat is nog steeds er nooit van gekomen.
Throwback Thursday! Dit gekke jaar is bijna voorbij, tijd om naar de toekomst te kijken maar ook om oude foto's boven water te halen.

Mijn aller eerste auto, een Austin Mini 1000 Jet Black (foto circa 1999)

Renault 19 16V Chamade (foto circa 2002)

Fiat Brava (foto circa 2005)

Fiat Stilo Abarth Selespeed #1 (foto circa 2006)

Fiat Stilo Abarth Selespeed #2 (foto circa 2012)

Citroën C5 Break (foto circa 2010)

Fijne feestdagen allemaal!
Leuk, ik wist niet dat jij into de snelle Fiats bent geweest!thumbs up Ook die 19 is een bijzonder ding. Ik denk dat je die nu nergens meer kan vinden.
Ik mis nog de Punto, BMW, C4, Golf, Meriva, Mercedes en waarschijnlijk waren er nog meer?

Edit: lijstje gevonden...

Austin Mini 1000e
VW Golf II 1.3 met G60 look
Seat Ibiza 1.9D
Renault 19 Chamade 16V
Fiat Bravo 1.9 TD100 Abarth
Fiat Brava 1.8 16V
Fiat Stilo 1.9 JTD
Fiat Punto Mk2 1.2 16V
Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed
VW Polo 1.3i
Mercedes Benz C180
Opel Meriva 1.6i
Citroën C5 2.0 HDI
Toyota Prius
Fiat Punto Mk2 1.2 16V
Citroën C4 Coupé VTS 180
BMW 318 CI
Golf 4 GTI

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2020 12:23 door Tydelyck.
Tydelyck
Ik mis nog de Punto, BMW, C4, Golf, Meriva, Mercedes en waarschijnlijk waren er nog meer?

Edit: lijstje gevonden...

Austin Mini 1000e
VW Golf II 1.3 met G60 look
Seat Ibiza 1.9D
Renault 19 Chamade 16V
Fiat Bravo 1.9 TD100 Abarth
Fiat Brava 1.8 16V
Fiat Stilo 1.9 JTD
Fiat Punto Mk2 1.2 16V
VW Polo 1.3i
Mercedes Benz C180
Opel Meriva 1.6i
Citroën C5 2.0 HDI
Toyota Prius
Fiat Punto Mk2 1.2 16V
Citroën C4 Coupé VTS 180
BMW 318 CI
Golf 4 GTI

+ Mégane & 118D toch? big smile smiley
Ja jullie hebben helemaal gelijk, van sommige auto's heb ik gewoon geen foto's meer en de andere meer recente zijn al uitgebreid in dit topic aan bod gekomen big smile smiley

Nog wel een foto gevonden van de Golf, dit zal in '00 geweest zijn

De R19 was echt een hele fijne auto, maar ik ging toen van ~30 km per dag naar bijna ~200 km per dag dus moest er een diesel komen. Achteraf gezien had ik 'm gewoon moeten houden natuurlijk, zou de investering meer dan waard zijn geweest maar you live and learn zullen we maar zeggen..
omniradius
Haha wat een toffe foto, met je Golf big smile smiley thumbs up

Haha ja grappig hè big smile smiley mijn maatje staat er naast met z'n grijze Golf maar die heb ik voor privacy redenen maar afgeknipt. Ook grappig dat ik dacht dat ik er naar mijn idee heel hip uitzag, nu 20 jaar later snap ik niet dat ik zonder gêne zo de deur uit ging big smile smiley
Helpt ook niet mee dat mijn lichaam toen in een hele rare fase zat, ik was net gestopt met voetballen en mijn bovenbenen waren daarvoor al best ontwikkeld maar toen kwam die lekkere vetlaag er nog over heen big smile smiley gelukkig begon ik niet lang daarna weer met trainen en is het uiteindelijk toch nog goed gekomen.
Lol ik zie nu wat je bedoelt ja haha... had niet zo in detail gekeken in eerste instantie, maar je benen lijken wel breder dan je bovenlichaam big smile smiley

En ach, ik liep in begin 2000 in van die alto 'overseas' broeken. Die waren ook zeg maar even wijd als een soepjurk nut smiley ohja en dan had ik er ook nog 3 kettingen aan hangen, want dat was stoer enzo.
We hebben hier nu een vrij pittige winter, in de afgelopen dagen is er nu al meer dan een meter sneeuw gevallen! Helaas werkt de combinatie van RWD, automaat en een verlaagd onderstel niet echt helemaal optimaal in zulke omstandigheden met als resultaat dat ik al een paar keer vast ben komen zitten te zitten met de BMW, maar ja hoort er een beetje bij zullen we maar zeggen. Wel typisch dat de winters van de afgelopen jaren vrij mild waren en nu net dat ik dacht dat ik rustig m'n auto goed kon verlagen dat we dit soort weer krijgen big smile smiley

Mijn vrouw vindt dat ik een SUV moet kopen, een GLK of X3 ofzo zou toch wel leuk zijn denk ik.. Eerst maar even afwachten hoe deze winter verloopt want ik ben emotioneel nog niet klaar om de E60 te verkopen big smile smiley
Gewoon een pekelkonijn erbij voor de sneeuw. Jeep grand cherokee v8 ofzo.
Of voor nu een Terios ofzo, om je vrouw te tonen dat een SUV echt niks is! big smile smiley
@buurman, had er ook al aan gedacht om een leuke pekelbak er bij te kopen, maar bij ons nieuwe huis zijn er helaas maar vier parkeerplaatsen; 2 voor ons en 2 voor de buren. Wellicht binnenkort met de buren bespreken of we nog extra parkeerplekken aan kunnen leggen thumbs up

@Barri ja of een Lada Niva big smile smiley

Nog maar een plaatje? BMW + sneeuw + nieuw huis

Leuk huisje. Wonen jullie in de bewoonde wereld of in no mans land. Snap wel dat de vrouw een suv wilt met zulke omstandigheden.
Dank je! Het is nog wel bewoonde wereld hoor, net geen 30 km van het centrum (centraal station) van Helsinki. Maar deze buurt is nog volop in ontwikkeling de komende 2-3 jaren dus we zijn één van de eersten big smile smiley
omniradius
Je Bimmer matcht mooi kwa kleur met je huis. winking smiley

Haha ja dat klopt! Alleen is het huis wel echt meer donkerbruin en de BMW donkerblauw maar zo in de schemering matchen ze wel aardig.

De Prius matcht dan weer mooi met de sneeuw winking smiley

Mooi hoor!! En de sneeuw is daar laag genoeg voor de Bimmer haha
Zo lullig wanneer je 3 meter voor de garage vast komt te zitten in de sneeuw

Gelukkig was er snel een sleepwagen voorhanden..
(Foto's dankzij mevrouw Zadelsnuiver)

@Lexarno ja ik moet bekennen dat ik de afgelopen dagen al een paar keer op nettiauto heb zitten kijken. Zag een hele mooie Range Rover maar ik ben een beetje bang voor de betrouwbaarheid van de 4.4 V8 en zaken als luchtvering etc.
Een X3 heb ik nog niet in de juiste specs kunnen vinden, X5 ook nog niet. GLK vind ik wel ok maar niet mijn eerste keuze denk ik. Porsche Cayenne is waarschijnlijk een heel slecht idee of anders misschien een Touareg? Moet er nog maar eens goed over nadenken vrees ik big smile smiley

@uwbuurman ik was op weg naar huis, de hele rit was al een drama maar ik kon gelukkig overal door komen. In onze straat begon het al aardig spannend te worden, en toen ik de oprit naar de garage omdraaide was de pijp echt uit en zat ik muurvast.
Haha, wat een lol met een achterwielaandrijver in Noord-Europa. grinning smiley
Is het niet de betere optie om smallere winterbanden te monteren op een velg met een kleinere j maat? Meer druk per cm2 betekent meer grip in sneeuw.
Nja dit was niet zozeer door de banden of de achterwielaandrijving, ik was met de bodem vastgelopen. Gewoon puur té weinig bodemvrijheid dan krijg je dit. Eigen schuld dikke bult dus big smile smiley
Een Touareg? Is een dikke Audi met quattro niks dan?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2021 22:17 door Lexarno.
Zo, dat is wel wat anders dan hier, type ik terwijl ik de regen hoor tikken. Leuk nieuw huis ook. Blijkbaar zitten jullie nog middenin de verhuizing?

Zadelsnuiver
Nja dit was niet zozeer door de banden of de achterwielaandrijving, ik was met de bodem vastgelopen. Gewoon puur té weinig bodemvrijheid dan krijg je dit. Eigen schuld dikke bult dus big smile smiley
Hahaha, maar het staat zo stoer hè, vastgelopen op de stoep. grinning smiley tongue sticking out smiley
@Lexarno ja zou zeker kunnen nog, maar van de moderne Audis zijn er niet zo veel modellen die ik echt mooi vind. Maar een dikke A8 ofzo zeg ik geen nee tegen winking smiley

@MWH de verhuizing is inderdaad nog in volle gang. De kinderen moeten nog t/m week 7 naar de huidige school, daarna kunnen we pas echt over zeg maar. En ja wie schoon wilt zijn moet pijn lijden zullen we maar zeggen big smile smiley
Zadelsnuiver
.. Range Rover maar ik ben een beetje bang voor de betrouwbaarheid van de 4.4 V8 en zaken als luchtvering etc. ..

Ik heb zakelijk nog een RR sport diesel, en alles wat kapot kan gaan is de afgelopen jaren ook kapot gegaan, gewoon niet aan beginnen grinning smiley
Beter een w164 thumbs up
Goed om te weten Gullwing, gewoon geen goed idee dus.

Zoiets als dit zie ik ook wel zitten hoor, of is er iets met de 3.0 TDI? Stond me iets van bij dat het geen probleemloze motor was.
[m.nettiauto.com]
Mooie auto's!! Je woont in een prachtig land! Ik zat in de Fiat onderdelen lijst te kijken en zag dat ze voor Fiat speciale deurrubbers/raamrubbers hadden voor noord europa , is dat bij BMW ook? Oftewel , is de auto aangepast naar de weersomstandigheden?
Bij BMW en Mercedes zijn alle modellen getest en goed bevonden onder de meest extreme omstandigheden, van de Noordpool tot Death Valley. Extra aanpassingen zijn dus niet aan de orde en overbodig.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2021 09:48 door Sport Leicht.
Ha Moreno, dank je! Ik weet wel dat Fiat hier door de importeur vaak worden uitgerust met stoelverwarming en koplamp sproeiers, dus als je een origineel geleverd exemplaar koopt dan hoef je je geen zorgen te maken om dat soort dingen. Zou goed kunnen dat ze ook andere deurrubbers etc. installeren (y) Voor mijn E46 coupe weet ik wel dat BMW een andere carterventilatie installeert voor koude landen, dus daar doen ze het af-fabriek al zeg maar.

@SL, er zitten toch wel wat kleine verschillen tussen verschillende landen, maar zoals gezegd passen ze dat in de fabriek al aan. Toch wel fijn om te weten dat ze rekening houden met dit soort zaken (y)
Wil je geen benzine meer? Ben niet bekend met die dikke VAG motoren, volgens mij is het best een oud blok wat is doorontwikkeld. Wel een dikke A8 vind de 6 en 5 van die generatie mooier.
Benzine of diesel maakt mij niet zoveel uit, vanuit maatschappelijk oogpunt liever benzine, maar diesel is hier best populair nog omdat de wegenbelasting maar 400 Euro per jaar duurder is dan benzine en dan heeft diesel toch ook zo zijn voordelen.

A6 vanaf 2011 vind ik ook mooi, maar voor mij voelt het dan niet echt als een upgrade tov de huidige 530i. A5 is als Coupé onpraktisch en als liftback.. mwa er zijn mooiere auto's. A7 zal ik nog eens kijken misschien thumbs up

Hier krijg ik het ook wel warm van eerlijk gezegd:
[m.nettiauto.com]
Kalm aan, nog 8 weekjes, dan is de dooi er weer, ook bij jou, en heb je 9 maanden plezier met de 530i voor de boeg.
uwbuurman
Kalm aan, nog 8 weekjes, dan is de dooi er weer, ook bij jou, en heb je 9 maanden plezier met de 530i voor de boeg.

Inderdaad, een RWD BMW voor de wintermaanden en dan een Quattro voor in de lente zeker. grinning smiley

Laat onverlet dat een "drieliter TDI Quattro" een beer van een aandrijflijn is, los van de auto die eromheen zit.
Jullie hebben eigenlijk gelijk natuurlijk, ik ben nog lang niet uitgekeken op de 530i en dat is logisch na amper 6-7 maanden in bezit. Misschien moet ik gewoon even wachten tot die troep (sneeuw) weer allemaal weg is. Die Cayenne staat echter wel vlakbij m'n nieuwe huis, toch verleidelijk om morgen even binnen te wippen misschien..
Als je wacht dan is die Cayenne ook niet meer nodig smiling smiley. Misschien toch de verlaging maar ongedaan maken?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.