Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Throwback Thursday!

Gepost door Zadelsnuiver 
Goede keuze en hopelijk zal het zal top rijden. Ook optisch staat een schroefset fantastisch op zo’n e60 met M pakket thumbs up
Ja ik ben ook erg benieuwd Damian, ik heb een berg YouTube video's gekeken en reviews gelezen, en eerlijk gezegd ziet deze set er bijna net zo hoogwaardig uit als een set van Koni of Bilstein. Ik had mijn gevoel liever wat meer geld uitgegeven maar deze was snel levwrbaar dus we gaan het meemaken. Sowieso ken ik JOM als merk uit Duitsland en stond het vroeger altijd in de D&W catalogus dus ben benieuwd smiling smiley
De Schroefset is verstuurd, zou vandaag of morgen binnen moeten komen dus dat schiet lekker op thumbs up

Vandaag kreeg ik ook bericht dat mijn bestelling bij Schmiedmann binnen was, dus ook daar even langs geweest. Ik had een nieuw logo nodig voor op de kofferbak want die is niet zo mooi meer, en ik een gekke bui heb ik nog wat anders op het lijstje gezet..

Nieuw logo. Niet zo spannend, wel duur! (60 pop!)

En wat zit er in die doos?

Ja ja, zwarte nieren big smile smiley oh zo fout maar oh zo leuk. Nu nog even denken wanneer ik ze in ga bouwen, voor maximaal effect zou ik het eigenlijk na het verlagen moeten doen maar andere kant kan ik ook niet wachten om te zien hoe het staat yawning smiley
Oeh nice! Lekker bezig thumbs up

Snap dat je het nu al wilt inbouwen ja, maar anderzijds is het ook tof als je alles in een keer doet, dus na het verlagen zeg maar. Naja, your choice. Ben benieuwd naar de foto's alvast smiling smiley
Ben benieuwd naar het nieuwe onderstel, vind hem eigenlijk wel mooi staan zo qua hoogte. Tint eraf en zonnerollo's inbouwen zou ook wel wat zijn.
Ik kon de verleiding toch niet weerstaan, dus ben zojuist maar even aan de slag geweest. Viel overal best mee, wel wat priegelwerk want je moet met je handen achter de bumper komen om die pinnetjes los te drukken maar gelukkig ging alles goed en is er niks kapot gegaan big smile smiley Ook het embleem was even opletten want hij zat erg strak tegen de carrosserie aan en een dikke kras van een schroevendraaier op de achterklep zou ik mezelf nooit vergeven.

Halverwege de operatie: gelijk even al het vuil achter de nieren schoongemaakt.

De oude nieren zijn nog in goede staat, dus netjes bewaren in het doosje voor het geval ik me ooit nog bedenk

Even twee matige foto's van het resultaat, ze steken nu erg af omdat de rest van de auto gewoon erg vies is. Morgen maar even wassen smiling smiley

Het oude logo, het vakje linksonder was bijna totaal zilver uitgeslagen in plaats van wit

Toch een stuk beter gezicht thumbs up

Ik moet er zelf nog even aan wennen denk ik, wanneer de auto weer helemaal schoon is klopt het geheel een stuk beter denk ik.
Haha, nice. Lekker hoor, een e60 met zwarte nieren. Dat zie je niet vaak hahaha. Maar ach, het misstaat niet. Nu nog even het ding op zijn bek leggen en klaar. Ben erg benieuwd naar het eindplaatje.
@ibud ik ben er ook erg benieuwd naar, qua rijhoogte wil ik gewoon dat de wielkasten goed gevuld zijn, van 3-4 vingers naar 1 vinger zeg maar. Met een Schroefset kun je dat precies netjes afstellen. Die Rollo's zijn geen gek idee overigens thumbs up

@uwbuurman haha ja echt origineel is het niet natuurlijk. Maar aangezien de rest van de auto ook shadowline is, denk ik dat 'ie het wel kan hebben, zeker in combinatie met de Msport bumpers etc.
Lekker bezig met Sjonnieficeren (mooie term, die houd ik er maar in als mede-Sjonnie drinking smiley )
Fris logo en zwarte nieren staan goed hoor, mooie upgrade lijkt mij zo thumbs up
@Joël ik ook! Zojuist Schroefset opgehaald en de auto bij de garage afgegooid, zodat ze er eventueel morgen aan kunnen beginnen thumbs up

@omni staat hem echt goed vind ik nu wel, moest even wennen maar in daglicht klopt het gewoon.

Zoals gezegd de auto al eerder afgeleverd bij de garage dan wat was afgesproken, dus het wassen is er even bij ingeschoten. Toch nog een snelle foto van een natte auto:

Hopelijk einde van de week dan eindelijk verlaagd cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2020 20:32 door Zadelsnuiver.
Het is mij niet duidelijk of deze foto voor of na het verlagen is, maar op basis van deze plaat zou ik zeggen een paar spporverbreders erin. Niks crazy, maar net even een halve cm naar buiten. En een setje Style 172.
@RW zwarte velgen vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, antraciet kan wel goed staan maar ik blijf liever bij origineel BMW denk ik.

@dagdromen de auto is nog niet verlaagd, hopelijk morgen of vrijdag klaar. De 172 vind ik zeker de mooiste velg voor de E60, wellicht voor de nabije toekomst thumbs up in de tussentijd sluit ik een spacertje voor de huidige velgen zeker niet uit smiling smiley
@NVE87 dank je!

@Lexarno dat komt goed, hij is nog niet verlaagd; deze foto is van vanmiddag, auto staat nu bij de garage thumbs up
Vandaag de auto eindelijk terug gekregen van de garage, vooral het demonteren van de oude schokdempers heeft erg lang geduurd; blijkbaar waren er componenten van een 5-serie met EDC onderstel (elektrisch verstelbaar) gebruikt en aangezien dat helemaal niet past hebben ze flink moeten frotten om alles op z'n plek te krijgen en dus ook weer om te verwijderen. Maargoed het is nu allemaal weer goed en de auto rijdt voortreffelijk. Absoluut een stuk stugger dan eerst maar niet stuiterig, en qua looks vind ik het echt een ontzettende verbetering; laag genoeg om te zien dat het niet standaard is maar nét niet ordinair laag.

De auto gelijk even met de hand laten wassen en wat foto's gemaakt natuurlijk big smile smiley

Er zaten dus niet alleen onjuiste veren op, maar ook ander spul dat er niet op hoort? Mooi dat het nu weer allemaal klopt!
Ik denk dat je voor zulke foto's toch even door de knieën moet gaan, dan zie je beter hoeveel lager hij is geworden.
Staat goed zo! Niet leuk als je er achter komt dat er raar aan je auto gesleuteld is.
En stras maar zeggen dat zo'n taxi 200e zoveel comfortabeler is hahahahaha.

Zonder dollen, hij staat er weer netjes bij en wat toch een mooie auto met de goede kleur is dit. De vorige eigenaar heeft wel lopen rotzooien aan zijn auto, zeg...
@Barri het was blijkbaar inderdaad nogal een rotzooitje. Maar nu hoef ik me er voorlopig geen zorgen meer om te maken thumbs up

@Tydelyck geen gek idee! Wellicht waag ik er morgen nog een kleine fotosessie aan smiling smiley

@Lexarno het geeft inderdaad geen goed gevoel, maar hopelijk is het nu allemaal zoals het moet zijn.

@uwbuurman dank je! Die vorige eigenaar zou ik graag een keer willen spreken big smile smiley en zo'n Benz rijdt echt niet verkeerd hoor.
Lekker hoor! Ziet er wel bad-ass uit vind ik zo cool smiley

Nu beetje gaan cruisen, raampje open en deze track vol uit de speakers knallen: Cypress Hill - Lowrider
@Omniradius een lowrider zou ik het nog niet noemen big smile smiley dan vind ik deze eigenlijk leuker. Foto's ook naar m'n vrienden gestuurd, die vroegen of ik niet in de verdovende middelen zat yawning smiley

@Marc dank je! Ik vind het zelf ook een knappe verschijning, 15 jaar geleden was dat misschien anders al doet een goede kleur en Msport ook een hoop natuurlijk smiling smiley
Wat leuk die zwarte nieren! Ik vind de verlaging ook mooi, jammer van de beunhaasperikelen van de vorige eigenaar, gelukkig ben jij er nu!

Heb je al sneeuw?
Nu nog een 545i uitlaat eind stuk (79mm ipv 55mm zo uit het hoofd) en je bent klaar.

Ziet er goed uit!
Het blijft een hele nette E60, maar de wijzigingen had ik niet gedaan. De auto was door z’n kleurstelling en M-pakket al stoer genoeg, en was optisch nog helemaal zoals ie ooit de fabriek verlaten heeft. Dat gooi je met dit soort aanpassingen (zwarte nieren, extra verlaging, te donker glas) overboord, waardoor zo’n oudere BMW al snel een wat foute uitstraling krijgt. Maar dat is mijn mening.
@bofkont dank je! Ben er zelf ook helemaal happy mee thumbs up

@Peter gelukkig nog geen sneeuw big smile smiley ik verwacht hier in Helsinki pas rond Januari.

@Dagdromer dat is een fijne tip! Zat al een beetje te denken dat de standaard uitlaten wat onderbemeten over komen. Ik ga me er in verdiepen thumbs up

@Sportleicht ja niet iedereen hecht evenveel waarde aan originaliteit en hoeveel is er nog over van het originele ontwerp wanneer een auto uiteindelijk in productie gaat? Als ik kijk naar concept-tekeningen bijvoorbeeld dan zie je vaak dat er minimale ruimte in de wielkasten zit. Nadat de Engineers en boekhouder er nog een keer overheen zijn geweest staat er toch vaak opeens een veel mildere auto. Met een verlaging lijkt een auto imho altijd meer dynamisch in meer in lijn met hoe de ontwerper de auto voor ogen had. Maar ik snap je punt en dank je voor de complimenten thumbs up

Uitstraling trek ik me sowieso weinig van aan, zie mijn andere auto big smile smiley
Een week of wat geleden beide auto's weer op winterbanden gezet. De Prius was zo gepiept:

De BMW nam wat meer tijd in beslag; de krik paste er niet onder big smile smiley De auto eerst met de voorwielen op een paar houten planken gereden, toen ging het prima thumbs up De auto vandaag weer laten wassen, was echt ontzettend smerig! Staat nu in de garage op te warmen, vanavond even een laagje wax aanbrengen.

Het zijn overigens 17" generieke aftermarketvelgen waarvan ik het merk niet eens weet. De banden zijn Nokian Nordman 5 met studs, dezelfde als onder de Prius tongue sticking out smiley
Ziet er weer strak en clean uit hoor thumbs up

Ik zelf doe niet aan winterbanden want de NL winters zijn toch vaak zo slap (plus als thuiswerker pak ik tegenwoordig nauwelijks de auto meer eye rolling smiley )
Anderzijds, het was vanmorgen wel een schokkend koude -1,5 graden hier dus de winter gaat keihard los momenteel eye popping smiley grinning smiley
@uwbuurman, mistaat zeker niet! Ze zijn overduidelijk wel voor een BMW gemaakt. Wat ik er zelf mooi aan vind is dat ze een beetje ee "concave" effect hebben, staat wel dik thumbs up

@Omniradius, winterbanden in NL lijkt me ook wat overkill, alhoewel ze vanaf al 7 graden toch wel profijt schijnen te geven, iets met de compound van het rubber zo dat het optimaal presteert bij lagere temperaturen. Hier in Helsinki zijn de winters ook al een paar jaar erg mild hoor, de laatste witte kerst was ook alweer een paar jaar geleden. Hoe anders was dat toen ik hier kwam wonen! Winters met -27 graden en zoveel sneeuw dat de voordeur niet meer open kon!
Maargoed het is nog steeds verplicht dus we doen het maar gewoon. Wel ga ik de volgende keer winterbanden zonder studs kopen want die hebben we hier écht niet meer nodig.
Die 7 graden is een hardnekkig fabeltje. Bandenboeren spinnen er overigens wel garen bij, dat dan weer wel.
Hoezo dat dan? Als je een set winterbanden en een set zomerbanden hebt, kun je op die 2 sets dan minder kilometers rijden dan op twee sets zomerbanden of all seasons ofzo?

Ieder moet t voor zich weten, maar ik denk niet dat ik minder word van een setje winterbanden. Ik word er zelfs beter van, want de zomerset is een breedset en een inch groter, dus de winterset is goedkoper en zuiniger haha
uwbuurman
Hoezo dat dan? Als je een set winterbanden en een set zomerbanden hebt, kun je op die 2 sets dan minder kilometers rijden dan op twee sets zomerbanden of all seasons ofzo?

Ieder moet t voor zich weten, maar ik denk niet dat ik minder word van een setje winterbanden. Ik word er zelfs beter van, want de zomerset is een breedset en een inch groter, dus de winterset is goedkoper en zuiniger haha

Volgens mij is een winterband eerder afgeschreven als een zomerband ( vanaf 4 mm profieldiepte is ie minder effectief) , en slijt een winterband harder bij een hogere temperatuur volgens mij
Geweldige auto die BMW die je hebt! Toen deze uitkwam vond ik hem al prachtig en nu die ouder wordt waardeer ik hem nog meer, mede vanwege de heerlijke motoren die in nieuwe generaties helaas steeds zeldzamer worden. Zelf kijk ik nog weleens met een schuin oog naar een 5-serie E34.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2020 15:31 door Thomas3006.
Tsja die winterbanden.. hier os het simpelweg verplicht dus hoef ik er ook niet over na te denken big smile smiley

@Thomas dank voor je bericht! Inderdaad jammer dat zulke grote motoren steeds zeldzamer gaan worden. Een E34 is ook nog steeds een hele sjieke verschijning vind ik, goede exemplaren worden wel schaars!
Kwam deze advertentie net tegen, handgeschakelde 523i met heel weinig kilometers. Voor wie de looks van mijn 530i kan waarderen zou ik zeggen: "sla je slag!" big smile smiley

[www.autoscout24.nl]

@Damian jij ook nog bedankt voor je bericht natuurlijk thumbs up

@Peter, om nog op jouw vorige post terug te komen: we hebben elke dag wel wat sneeuw, maar tegen de avond is het alweer weg. Hopelijk gaat het na vrijdag flink los met dat witte spul, dan heb ik namelijk 3 weken vakantie yawning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2020 20:09 door Zadelsnuiver.
Vriend van me heeft een schitterende e34 540i te koop, met V8. Schitterende auto en nog geen 115k km op de teller, gedocumenteerd uiteraard.

Maar de e60 523i, fijne auto, heerlijke 6pitter, maar substantieel ander karaker dan jouw 530i. De looks blijver gped, Bangleauto's worden fris ouder. En elke keer als ik uit de f31 in de e91 stap, merk ik dat de hydraulische stuurbekrachtiging zoveel fijner is dande elektronische. Dat heeft de e6x ook nog. Heerlijk sturen, je hebt een mooie bolide, Van Snuivenstein!!
Dank je buurman! Zo'n E34 540i is ook helemaal te gek natuurlijk, wat een heerlijke machine lijkt me dat. Waar zou je aan moeten denken qua richtprijs zeg maar voor zoiets?
Verkoopprijs is mij nog niet bekend, krijgt eerst nog een stevige ronde onderhoud. Denk dat je niet kunt ruilen zonder bijbetalen....
Maar ruilen zonder bijbetalen gebeurt sowieso toch bijna nooit? Ja tenzij je een Bmw 540i in topstaat probeert om te ruilen voor een Toyota Paseo ofzo (goeie deal wel trouwens, kan het aanbevelen big smile smiley )
@uwbuurman, zou ik ook niet verwachten inderdaad, een nette E34 in topuitvoering kan best nog weleens serieus geld waard worden. Ik denk zelfs dat een knappe E34 525i met juiste opties al meer opbrengt dan de gemiddelde E60. Kijk TZT wel uit naar een linkje wanneer je 'm hebt thumbs up

@Omniradius niet geschoten is altijd mis toch big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.