Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Schroefset en andere Sjonnieficaties - Nieuwe foto's!

Gepost door Zadelsnuiver 
Hardop lachen big smile smiley zat al te denken om vanavond te gaan snorren bij het vliegveld grinning smiley

Zadelsnuiver
Vandaag telefoontje gehad dat mijn auto eind van de week klaar zou moeten zijn en of ik de Auris terug wilde brengen. Vervangauto 3 is een heuse 2016 E200 BlueTec CDI Automaat. Rijdt voortreffelijk, ietsje te soft geveerd wellicht en wel een erg hoog Taxi-gehalte. Maar ga niet klagen, tot nu toe de beste vervangauto ooit big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2020 19:27 door Zadelsnuiver.
@Barri ja ideaal toch? Zou er wel aan kunnen wennen denk ik, elke week een andere auto big smile smiley

@Omniradius ik zal het je sterker vertellen, het is daadwerkelijk een ex-taxi. In 4 jaar 168 dkm gelopen dus valt imho nog wel mee. Aan de auto echter niets te merken, rijdt en voelt bijna als een nieuwe auto.

@Tydelyck, verleidelijk maar de boetes zijn niet mals. Dan liever dronken jongedames oppikken tegen betaling in natura big smile smiley Nee zonder gekheid ik zou best part-time taxi willen rijden alleen géén idee hoe of wat aangezien uber enzo hier illegaal is.

Nog een plaatje van het Uber-duo, na een lange dag hard werken zij-aan-zij in de garage voor een welverdiende nachtrust big smile smiley

Haha! Prius en E-klasse zijn inderdaad het ultieme Uber-duo.
Wel top geregeld door je garage zeg, en stiekem best leuk dat wisselen.

Een W212 is verder een top auto. Pas maar op, dadelijk hoef je de BMW geeneens terug. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-07-2020 00:40 door TYN.
Inderdaad TYN, een dikke pluim voor de garage! En ze weten ook dat ik het leuk vind, daarnaast ben ik nog steeds erg blij dat ze de issues met de 530i zonder morren hebben opgepakt dus vind ik het absoluut niet erg om wat flexibeler te zijn.

Mijn vrouw is helemaal onder de indruk van de Benz, in het begin was ze wat terughoudend, misschien zelfs een beetje opgelaten om in zo'n auto gezien te worden maar gisterenavond vroeg ze al of ik geïnteresseerd zou zijn om deze auto te kopen. Nu mag deze E200 nog 23k kosten, dus moet er wel erg veel geld bij en eerlijk is eerlijk ik vind de E60 toch mooier en de motor in de W212 is adequaat maar niet op hetzelfde niveau als die heerlijke zes in de BMW. Maar wie weet komt er na de E60 een mooie Mercedes smiling smiley
Tja, een goed samengestelde en goed gemotoriseerde Mercedes E of S klasse blijft toch de maatstaf hoe fijn een BMW ook is.
Is het zo’n grote operatie an de BMW? Die is toch al even weg?
@Joël daarom koop jij nu een BMW toch? big smile smiley

@FH welkom terug! Dat geloof ik zeer zeker, deze auto met wat meer vermogen lijkt me echt een feestje thumbs up

@Aras de onderdelen stonden in backorder, gisteren binnengekomen en hopelijk morgen of overmorgen klaar. Ik had aangegeven niet met de storing nog te willen rijden dus vandaar de auto al omgeruild voordat de werkzaamheden aan zouden vangen.
FH163500
Tja, een goed samengestelde en goed gemotoriseerde Mercedes E of S klasse blijft toch de maatstaf hoe fijn een BMW ook is.

Gelukkig mogen meningen verschillen.
Zo krijg je in ieder geval genoeg indrukken van andere auto's, dat is dan misschien nog een "leuke" bijkomstigheid. Overigens regelen ze het wel heel netjes, waarvoor hulde!
Zadelsnuiver
Maar wie weet komt er na de E60 een mooie Mercedes smiling smiley

Haha, eerst eens lekker met de E60 rijden! Een beetje afwisselen is wel leuk, zo'n E is zelfs als viercilinder al een heel fijne wagen.
@uwbuurman sowieso zijn het naar mijn mening toch auto's voor verschillende doelgroepen, BMW's zijn over het algemeen toch een stuk sportiever en Mercedes wat meer op comfort. Wat de betere auto is ligt dus grotendeels aan het type bestuurder.

@Brent dat is zeker waar, al zoubik zelf nooit een i40 of Auris kopen. De E200 was wel een goede zet van de verkoper want dit is ook daadwerkelijk een auto waar ik in geïnteresseerd zou kunnen zijn.

@funf ja je hebt gelijk hoor, eerst maar eens een poos van de E60 genieten, hoop dat hij daadwerkelijk einde van de week toch wel klaar is. En inderdaad de E rijdt ook prima met slechts 135 pk aan boord; het koppel en de versnellingsbak maken veel goed.
Ach, wat is sportief tegenwoordig? Dat je je auto uitstuitert met runflat, verlaging en sportstoelen en dat er 24 BMW M logootjes op een basis BMW zitten met een M-pakket? Het is allemaal zo achterhaald. In bijvoorbeeld de 70-er jaren met de 2002/ti/tii/turbo vs Mercedes had ik het begrepen maar met de huidige modellen niet. Veel unieke 'sportieve key features' heeft BMW al verlaten, denk aan de nieuwe 1-serie zonder achterwielaandrijving en zonder zescilinder. Begrijp goed, ik ben zowel BMW als Mercedes liefhebber, rijd met beide merken maar ik moet altijd beetje lachen om de omschrijving 'sportief'.
Ik heb het niet zozeer over sport-pakketten en valse M-logo's, mij valt op dat in de basis een BMW gewoon directer stuurt en wat sportiever is afgesteld dan een equivalent uit Stuttgart. Maargoed wellicht dat een Mercedes met AMG onderstel/pakket weer een stuk strakker rijdt, daar heb ik geen ervaring mee.
Ondertussen rijden we alweer anderhalve week in de Benz en nog steeds geen nieuws van de garage. Heb ze twee keer een bericht gestuurd maar geen reactie. Aan de ene kant vind ik het prima, de E200 rijdt heerlijk en goedkoop, aan de andere kant ook wel spannend want de BMW had een week geleden al klaar moeten zijn. Begin een beetje te vrezen dat er wellicht meer aan de hand is en dat het daarom langer duurt.. En in dat geval denk ik dat de garage zit te wachten op een besluit van de verkoper en dat er daarom nog niks gebeurd? Want als het simpelweg een kwestie zou zijn van uitgelopen werk hadden ze vast wel iets kunnen terugsturen toch?

Wordt vervolgd..

@Brent dat is zeker waar, al zoubik zelf nooit een i40 of Auris kopen. De E200 was wel een goede zet van de verkoper want dit is ook daadwerkelijk een auto waar ik in geïnteresseerd zou kunnen zijn.

Je geeft zelf het antwoord al en je vrouw had al besloten eigenlijk toch? drinking smiley winking smiley
Haha ja het zou best kunnen dat ze het op die manier bekijken, maar dan moet er van mijn kant wel even plusminus 12 rooitjes bij, en ik weet niet of ik dat er voor over heb. De auto is bijna 11 jaar jonger, heeft 60 dkm minder op de klok maar het is een diesel, 50% vermogen van de E60 én het is een ex-taxi.. Maargoed mochten ze met een mooi inruilvoorstel komen heb ik er zeker oren naar thumbs up
Vervelend dat je nog niks gehoord hebt zeg! Los van dat je het prima hebt in de Mercedes is het niet hebben van je eigen auto vervelender. sad smiley
Zeker waar Brent, ik heb de auto 7 dagen in bezit gehad en staat nu al ruim 3 weken bij de garage, beetje kromme verhouding en ik kan me bijna niet eens meer herinneren hoe de auto rijdt. Maargoed ik rij door omstandigheden nu ~120 km per dag in plaats van de normale 30 km per dag dus het is wel een uitkomt dat ik deze extra kilometers niet in eigen auto hoef te maken. Desondanks zou ik gewoon graag willen weten wat er aan de hand is smiling smiley
Ik zou er ff een b elletje aan wagen. Lijkt me dat je na een week of drie toch wel "recht" hebt op wat info.
Wat balen van de gang van zaken zeg. sad smiley

Gelukkig hoef je nu niet meer in de Hyundai rond te crossen, laten we hopen dat de Benz niet verkocht wordt zolang jij op je Beemer wacht. Als hij straks weer helemaal ok is dan ben je dit waarschijnlijk zo weer vergeten. cool smiley
...en alsof de duvel er mee speelt krijg ik nu net een berichtje terug dat de BMW klaar is om opgehaald te worden big smile smiley hopelijk vandaag na het werk nog tijd, anders wordt het morgen. Grote blij! big smile smiley
Zouden ze stiekem meelezen hier?spinning smiley sticking its tongue out

Veel plezier weer met de BMW!
Kijk dat zijn de betere berichten! Hebben ze wellicht meer ‘verborgen’ problemen hebben opgelost onder garantie gezien het zo lang heeft geduurd?
Mooi! Niets zo fijn als een zes in lijn tenslotte. cool smiley
Gewoon Dirk
Zouden ze stiekem meelezen hier?spinning smiley sticking its tongue out

Veel plezier weer met de BMW!

Anders dan in Zweden waar er best veel mensen zijn die enigzins Nederlands beheersen (er wonen heel veel met Nederlandse roots en de taal is qua leze best te doen) is dat toch wat minder in Finland. Maar Google Translate kan natuurlijk nog bedenk ik me terwijl ik het schrijf.

Goed nieuws! Nu maar wat meer dagen rijden voordat die weer een werkplaats ziet big smile smiley
Enne... die Benz niet iets om de Prius te vervangen nut smiley
@Dirk ik zat er ook al aan te denken big smile smiley eerst mocht ik de i40 terugbrengen nadat ik me er hier negatief over had uitgelaten en nu dit.

@Damian ik heb de rekening heel vluchtig bekeken, ligt nu in het handschoenenkastje maar zag zo snel niks geks. Ik duik er straks nog even in thumbs up

@de Schaduw absoluut waar, de gretigheid van die zes in lijn is gewoon fantastisch, overal past het karakter van de BMW mij meer dan de Mercedes besef ik me nu.

@Engineer inderdaad Google translate is best goed met Fins/Engels/Nederlands, en wellicht dat ze met een reverse image search hier terecht zijn gekomen wie zal het zeggen? Trouwens geen gek idee om de Prius in te ruilen voor de Benz smileys with beer
En je hebt gelijk dat ik nu voorlopig even niet aan de werkplaats zou hoeven denken..

Maar...

Het lampje is weer terug. Jep, na nog géén uur, vlak voordat ik thuiskwam brand 'ie weer alsof 'ie nooit weg is geweest. Foto gemaakt en naar de verkoper gestuurd maar die geeft nu even geen gehoor natuurlijk want alles is al dicht. Hopelijk morgenvroeg snel een oplossing bedenken want ik krijg hier nu wel een puntzak van moody smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2020 18:52 door Zadelsnuiver.
Meen je niet.. Hoop dat het makkelijk gefixt is en geen gebed zonder eind wordt. Reed het wel weer vertrouwd of toch weer wennen?

De Prius tzt vervangen door een Benz is natuurlijk wel een gegeven nu. "Weet je nog schat, die Mercedes die we toen te leen hadden?" Beste van 2 werelden op de oprit dan.
Misschien heb ik niet helemaal goed opgelet, maar begrijp ik goed dat de auto is gerepareerd door een ander bedrijf dan (en dus in opdracht van) het bedrijf waar je hem had gekocht (omdat er een rekening in het dashboardkastje lag)?

Ik neem aan dat ze hem zo kunnen uitlezen en dan zien of het lampje op hetzelfde euvel duidt, of dat er iets anders aan de hand is. Bovendien kan het zijn dat er nog ergens iets niet goed is vastgezet, een stekkertje los zit, etc. wat allemaal kan als je na een reparatie niet helemaal zorgvuldig alles weer in orde hebt gemaakt.
@TYN dat was exact mijn reactie: "dat meen je niet!" Maar toch helaas wel echt het geval. De auto gaat vanmiddag weer terug naar de verkoper, dan komt er weer een leenauto en hoor ik wel wat er om doet. Ik heb al aangegeven dat als de auto nu weer niet goed gerepareerd wordt, ik de koop wil ontbinden. Hopelijk is het iets kleins en ik vind wel dat ze nog een kans verdienen om het goed te maken.

Het was zeker weer even wennen! De Mercedes was echt veel comfortabeler, zowel qua onderstel als sturen. De BMW stuurt veel zwaarder maar directer met meer feedback en hetzelfde geldt ook voor het onderstel. De automaat van de Benz is ook zijdezacht, nu doet die van de BMW er niet veel voor onder maar je merkt wel dat het een andere generatie bak is. Toch blijven de comfort-stoelen in de BMW heer en meester, ook al had de Benz ook een orthopedische stoel die van BMW zijn echt beter.

Die Benz komt er tzt wel, maar of mijn vrouw ooit afstand wilt doen van de Prius.. big smile smiley

@Tydelyck er zijn 3 partijen in het spel; de verkopende garage, mijn eigen garage en de garage waar de verkopende garage haar onderhoud/reparaties laat uitvoeren. Laten we ze respectievelijk garage 1, 2 en 3 noemen.

Ik ging zelf naar garage 2 voor een uitlezing en kostenraming. Voorgelegd aan garage 1 maar zij wilden het werk uitbesteden aan garage 3. Ik heb zelf geen contact met garage 3, alles loopt via garage 1. Garage 3 heeft nu de auto "gerepareerd" en de auto weer naar garage 1 gebracht. Toen ik gisteren de auto op ging halen bij garage 1 kreeg ik een factuur voor eigen administratie van garage 3 waar ale werkzaamheden op staan vermeld.

Vanmiddag gaat de auto dus weer terug naar garage 1, die brengen hem naar garage 3 en dan afwachten wat er gaat gebeuren big smile smiley

Ik ga er in elk geval niet tussen zitten, ik vind dat ze dit onderling op moeten lossen. Ik zou de auto wel uit kunnen laten lezen bij garage 2 want ik ben ook wel benieuwd of dit nu hetzelfde probleem is als eerst, maar heb er gewoon geen tijd/zin voor. Het zou inderdaad een stekkertje of iets anders kleins kunnen zijn, of wellicht is er een verkeerde diagnose gesteld en zit het probleem toch ergens anders? Hopelijk weet ik binnenkort meer thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2020 11:27 door Zadelsnuiver.
BMW weer ingeleverd en de E200 weer mee mogen nemen. Nooit gedacht dat ik binnen 24 uur weer in de Benz zou rijden maar het zij zo.
Ik had de rekening van de garage nog even bekeken, naast het vervangen van de Vanos units hebben ze ook nog een bijhorend ventiel vervangen en een nieuwe pakking voor het kleppendeksel. Tevens was er nog een lekkage geconstateerd (begreep niet wat voor vloeistof) en die is ook gelijk gefixed, wellicht dat het daarom allemaal wat langer duurde?

In ander nieuws: de Prius heeft na 250.000 kilometer eindelijk nieuwe remmen! Vanochtend afgeleverd en een paar uur later was 'ie alweer klaar. 350 Euro af mogen rekenen, echt geen geld als je het mij vraagt. Nu op naar de volgende 250 dkm winking smiley
Ze geven je natuurlijk die Mercedes mee omdat ze weten dat die in ieder geval niet kapot gaat. cool smiley
Prijs je gelukkig dat de verkopende partij het zo voortvarend op pakt. Ik zag dat het nogal een forse onderneming is, dan heeft het verlies draaien op 1 auto allicht minder impact.

Die 350 euro is voor 4 nieuwe blokken en schijven? Inderdaad geen geld! Het is dat het rijdt als een draak (tongue sticking out smiley), maar rationeel gezien valt er bar weinig tegen zo'n Prius in te brengen.
Ik heb de rekening van de Prius nog niet gezien, dus ik moet nog even checken of het echte alle schijven en blokken zijn maar ik kan me niet voorstellen dat de schijven na 250 dkm nog niet op zouden zijn.

En het wordt nog beter, ze hebben ook de gordijnairbags kosteloos vervangen! Waarschijnlijk een terugroepactie geweest ofzo, maar je hoort mij niet klagen big smile smiley
Wat klote van dat motorlampje. Dot is een traject van verliezers, niemand is blij. Hoop dat jij dat zeer binnenkort wel bent.

Top van de Toyo!!
Ha buurman, helaas nog niks gehoord dus geen idee wat er nu gaat gebeuren. Gisteren was het precies 4 weken geleden dat ik de BMW naar de garage heb gebracht en naar mijn gevoel zijn we in de tussentijd nog helemaal niks opgeschoten. Het is ook wel een beetje gek dat er nu alweer 5 dagen verstreken zijn en ik nog niks heb gehoord, je zou toch denken dat ze wel een soort prioriteit zouden stellen en uitlezen/berichtje sturen is gewoon minutenwerk.

In de tussentijd nog wel ander auto nieuws: mijn schoonmoeder is recentelijk gestopt met werken en had mij gevraagd haar Grande Punto te verkopen. Wellicht een nieuw record: binnen 15 uur de auto verkocht big smile smiley
Zadelsnuiver
Ik heb de rekening van de Prius nog niet gezien, dus ik moet nog even checken of het echte alle schijven en blokken zijn maar ik kan me niet voorstellen dat de schijven na 250 dkm nog niet op zouden zijn.

En het wordt nog beter, ze hebben ook de gordijnairbags kosteloos vervangen! Waarschijnlijk een terugroepactie geweest ofzo, maar je hoort mij niet klagen big smile smiley

Achter slijt het spul vaak heel langzaam. Misschien bij een hybride nog langzamer. Ik was destijds voor een Fiesta 260 euro kwijt voor alleen de voorkant, dan zou ik 350 euro rondom voor een grotere auto wel heel goedkoop vinden. Of ze hebben mij destijds gewoon een poot uitgedraaid. grinning smiley

Knap balen dat de BMW zoveel storing vertoont. Met dit soort auto's moet je blijkbaar toch wat geluk hebben. Hopelijk blijft de verkopende partij goed meewerken.
Volgende keer een Lexus GS300/450h?
Ik heb bij die auto's nog nooit een motorstoringslampje zien branden. Heb er 2 gehad met vergelijkbare kilometerstand als de BMW.
Bij mijn Cadillac hebben ze ooit het motorstoringslampje onklaar gemaakt dat is blijkbaar ook een optie, of ik daar blij mee ben is een tweedespinning smiley sticking its tongue out
@Mechanix ik heb de rekening nog een keer bekeken en het waren inderdaad alleen de remmen vóór. De achteremmen zullen bij een half miljoen kilometers wel aan de beurt zijn big smile smiley

Het is inderdaad flink balen met de BMW, alweer een week voorbij nu. Maar hopelijk wordt het nu perfect gemaakt en ondertussen blijf ik volop genieten van de Mercedes thumbs up

@MLL Lexus maakt zeker goede auto's, de GS zou wel goed staan naast de Prius maar liever een LS400 dat blijft echt een droomauto voor mij.

Dat ze dat lampje onklaar hadden gemaakt is wel een goeie, ik ga sowieso de auto bij mijn eigen garage uit laten lezen zodra ik hem terug heb want zulke grappen moeten we niet hebben natuurlijk.
Zadelsnuiver

Dat ze dat lampje onklaar hadden gemaakt is wel een goeie, ik ga sowieso de auto bij mijn eigen garage uit laten lezen zodra ik hem terug heb want zulke grappen moeten we niet hebben natuurlijk.

Da's niet moeilijk te controleren, als je de auto op contact zet brandt het motorstoringslampje als je de motor start moet het lampje binnen een seconde o.i.d. uit gaan.
Bij mijn auto brandt er nooit meer een motorstoringslampje, motor loopt goed en haalt 1 liter op 11km op lange afstand,

Voor een 3,6l V6 niet heel verkeerd, hij had wel moeite om door de apk te komen in april, Co2 was ietwat te hoog.
@MLL ja dat is is waar wat betreft dat lampje, had ik niet eens aan gedacht thumbs up misschien toch een keer de moeite om de Cadillac uit te laten lezen?

De Prius mocht gisteren weer voor de jaarlijkse APK, binnen zeven minuten had de keurmeester al genoeg gezien en was de auto weer goedgekeurd zonder opmerkingen. Hoe ze dat zo snel doen weet ik niet maar goed is goed natuurlijk big smile smiley zat wel wat verschil tussen remkracht links en rechts dus binnenkort maar even vragen bij de Toyota garage of ze alles wel goed hebben gedaan bij het vervangen van de remmen big smile smiley

Verder is het vandaag 5 weken sinds de BMW bij de garage staat, vorige week nog contact gezocht maar geen reactie. Ik weet echt niet meer wat ik er van moet denken. Morgen maar weer eens bellen denk ik.
Zadelsnuiver
@MLL ja dat is is waar wat betreft dat lampje, had ik niet eens aan gedacht thumbs up misschien toch een keer de moeite om de Cadillac uit te laten lezen?

De Prius mocht gisteren weer voor de jaarlijkse APK, binnen zeven minuten had de keurmeester al genoeg gezien en was de auto weer goedgekeurd zonder opmerkingen. Hoe ze dat zo snel doen weet ik niet maar goed is goed natuurlijk big smile smiley zat wel wat verschil tussen remkracht links en rechts dus binnenkort maar even vragen bij de Toyota garage of ze alles wel goed hebben gedaan bij het vervangen van de remmen big smile smiley

Verder is het vandaag 5 weken sinds de BMW bij de garage staat, vorige week nog contact gezocht maar geen reactie. Ik weet echt niet meer wat ik er van moet denken. Morgen maar weer eens bellen denk ik.

Hij is al uitgelezen het is een lambdasensor of katalysator , hij mag 19 augustus naar de garage. Hoop dat de mijne wel binnen 5 weken klaar isgrinning smiley
Zadelsnuiver
(...)

Je zou de topictitel beter aanpassen naar '16 Mercedes-Benz E200 BlueTec CDI. grinning smiley
Jij bent een geduldig mens, Snuifmans. Ik had een week of 2 geleden al gebeld dat ze dat ding in de fik mochten steken en dat ik mijn eurootjes terugwilde. En ik ben een heuse BMWadept. Het is dan ook vooral de wijze waarop er niet gecommuniceerd wordt, je weet steeds niks van de problemen of de acties of wanneer alles klaar zou moeten zijn. Daar kan ik zo slecht tegen... Kortom, je bent een geduldig mens. Mooie eigenschap!
Haha ja jullie hebben wel gelijk natuurlijk.. het ligt wellicht wat meer gevoelig omdat ik de verkoper zoals gezegd persoonlijk ken. Maar dat is alsnog geen reden om gewoon niet om mijn berichten te reageren. Ik zit er sterk aan te denken om vanmiddag gewoon even langs te rijden, beetje met de vuist op tafel enzo en kijken wat er uit gaat komen.
Ik zou inderdaad gewoon langsrijden en duidelijk maken hoe je erover denkt. Ik heb het ook weleens meegemaakt met goed persoonlijk contact toch zaken die tegenvallen of waar ik het niet mee eens was/ben, een verhelderend gesprek onderling maakt het voor beide partijen alleen maar fijner om samen te werken want je weet beiden waar je aan toe bent.

Blijft in ieder geval bijzonder dat ze zo stil zijn, zeker omdat jullie elkaar ook persoonlijk kennen. nut smiley
En je raadt het al, zojuist kwam het belletje dat de auto klaar is. Mijn connectie is op vakantie dus vandaar dat het antwoord uitbleef. Vanmiddag de auto ophalen, even goed dat lampje in de gaten houden bij het starten big smile smiley
Zadelsnuiver
...even goed dat lampje in de gaten houden bij het starten

Misschien moet je, analoog aan unboxing videos, gewoon de camera even mee laten lopen bij het ophalen, instappen, sleutel in het contact, starten... zodat we er op een later moment vrijwel als in het echt getuige van kunnen zijn! Ook leuk voor jezelf voor later natuurlijk...
Haha, ze lezen mee. Bang voor jouw vuist op tafel. Ben benieuwd!!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.