Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Schroefset en andere Sjonnieficaties - Nieuwe foto's!

Gepost door Zadelsnuiver 
Dank voor de link Bofkont, ik zal eens kijken of ze iets soortgelijks ook hier in Finland leveren thumbs up
Fijne webshop en Carclean bezorgt ook in Finland.

Bestel je voor een lager bedrag, dan hangen de verzendkosten af van de grootte, het gewicht en de totale prijs van je bestelling. Zo zorgen we ervoor dat je altijd een eerlijk bedrag voor verzending betaalt. We verzenden ook naar alle EU-landen, in je winkelmandje kun je de kosten per land direct bekijken.

Als je beetje goochelt met je bestelling voor minder dan 20 euro bezorgkosten op je stoep afgeleverd.
Ik heb ondertussen lokaal ook wat gevonden, een setje van turtle wax of een setje van Philips. Beide werken volgens het principe van wetsanden en polijsten/beschermen. Hopelijk vanmiddag even langs de winkel en kijken of het wat is.

Verder heb ik via een goede vriend in België een setje Sporting/HGT sideskirts kunnen regelen. Helaas moet ik wel even wachten tot de kerst voordat ik weer in de lage landen ben, maar zo heb ik wel de tijd om de plekjes op de dorpels aan te pakken.

Zo ziet het er dan ongeveer uit:

Hey wat een toffe Punto Zadelsnuiver! Die uitvoering, met koplamp-sproeiers EN vooral de verwarmde stoelen, geweldig! Het blijft in mijn ogen één van de leukste "kleintjes" zo'n Punto.

Inderdaad, koppaking in de gaten houden! Veel veilige kilometers ermee!
Dank Pjötr, ik deel jouw mening mbt de leukste kleintjes. De 106 vind ik ook erg gaaf maar dan alleen in de sportieve uitvoeringen (GTI, S16, XSI, Ralley etc.)
Verder zijn er imho niet zo veel karretjes in dit segment welke zo volwassen rijden én er nog zo leuk uitzien ook.
Nog steeds een heel leuk karretje inderdaad. Ontworpen door een Duitser ook nog!
Het is overigens voor het eerst dat ik 'm zie met (dubbele) koplampsproeiers. Wist niet dat dat bestond voor de Punto. Vind het altijd heel stoer staan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2016 11:46 door Lancia Lover.
Over het algemeen niet zo'n fan van dat model Punto, maar die van jou is toch een zeer fraai wagentje thumbs up
@Lancia Lover (Cool James?), ik vind de sproeiers ook heel gaaf, maakt het net iets anders.

@Gijs, Dank je voor je leuke reactie.

Straks deze set proberen

Lancia Lover
Ontworpen door een Duitser ook nog!

Wie was dat dan wel?
Zadelsnuiver
Dank Pjötr, ik deel jouw mening mbt de leukste kleintjes. De 106 vind ik ook erg gaaf maar dan alleen in de sportieve uitvoeringen (GTI, S16, XSI, Ralley etc.)
Verder zijn er imho niet zo veel karretjes in dit segment welke zo volwassen rijden én er nog zo leuk uitzien ook.

De 106 is dan ook wel weer een maatje kleiner. Een Polo rijdt ook behoorlijk volwassen, maar er zit geen snufje plezier aan. Ergo, goede keuze die Punto!
Even een uurtje aan het stoeien geweest met bovenstaande restore kit en hier het resultaat:

Before:

After:

Andere kant (helaas geen Before foto)

Korte samenvatting: makkelijk te gebruiken, ben verrast met het resultaat. De koplampen waren eigenlijk te ver heen om ze echt weer als nieuw te krijgen maar nu zien ze er in elk geval weer normaal uit. Op de (slechte) foto's is het verschil minder goed te zien dan in het echt. De laatste laag (een soort sealer) moet eigenlijk 24 uur uitharden dus morgen maar even kijken of ze daarna nog steeds zo helder zijn.
cirKel
Wie was dat dan wel?

Peter Fassbender als ik me goed herinner. Heb 2 van dit type gehad (Sportings). Ze reden geweldig, zagen er super uit en waren nog betrouwbaar ook.
Jammer dat de bodem na een jaar of 8 wat aandacht nodig had. Ik mis m'n laatste Sprint Blue Sporting nog steeds...
@Bofkont, Dank! Als jij onder de indruk bent, betekent het echt iets thumbs up

@Frederiksen, een sprint blauwe Sporting (of HGT) heeft al heel lang op het verlanglijstje van mijn vrouw gestaan, zelfs al toen we de vorige Mk2 kochten in ~2005. Helaas nooit van gekomen, maar de bleu Teseo is wellicht een waardig alternatief (al vind ik de Grigio Orione nog steeds de mooiste kleur op de Mk2).
Ha Nico, dank je! Helaas is mijn Punto niet voorzien van Xenon. Er zit wel een soort van projectie-lamp in maar het is gewoon allemaal halogeen naar mijn weten.
Zadelsnuiver
Ha Nico, dank je! Helaas is mijn Punto niet voorzien van Xenon. Er zit wel een soort van projectie-lamp in maar het is gewoon allemaal halogeen naar mijn weten.

Ah H7 maar dan kan er xenon in. winking smiley
Nico GTR
Zadelsnuiver

Ah H7 maar dan kan er xenon in. winking smiley

Klopt, en dat was toendertijd in de hoogtij dagen van "tuning" en de Punto Sportivo Club een vaak toegepaste upgrade. Helaas gaf de achteraf ingebouwde Xenon wel vaak storingen op het CAN-bus systeem. Alhoewel de winst in lichtopbrengst aanzienlijk is, blijf ik toch liever uit de buurt van dat soort dingen.
Hangt er van af. Mijn eerste Sporting uit 2000 in de kleur Giallo Ginestra had H7 pitjes die vrij snel aan hun eind kwamen. Ieder jaar moesten er wel een setje nieuwe in. De blauwe uit 2003 had H4 units welke véél langer mee gingen. Maar misschien is dat in andere landen dan Nederland wel anders geweest. De Italianen rommelden wel eens wat aan met uitvoeringen en opties.
Beide Punto's waren wel voorzien van de zogenaamde projectielampen welke een erg strak lichtbeeld gaven met een wat blauwe zweem aan de randen van dat beeld. Vond ik erg cool cool smiley .

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2016 23:10 door Frederiksen.
Frederiksen
Peter Fassbender als ik me goed herinner.

Oh ja, die naam herinner ik me ook nog. Is nog steeds bij FCA, maar dan in Brazilië.
Frederiksen
cirKel
Wie was dat dan wel?

Peter Fassbender als ik me goed herinner.

Klopt. Hij heeft ook bijv. de Stilo en de Toro getekend.

Koplampen zijn mooi opgeknapt! Je ziet weleens auto's rondrijden waarbij je je afvraagt hoe die in hemelsnaam door de APK zijn gekomen.
Blijft een leuk model, deze generatie Punto. Veel plezier ermee!

Koplampen zijn mooi geworden. Die van mijn Lexus beginnen ook een beetje vaal te worden, moet ik ook nog eens naar kijken.
Ik heb hier in de buurt een setje Lancia Delta Integrale 16v wielen te koop gezien, 15 inch. Zou dat goed staan onder de Punto icm een verlaging? Steek en naafgat enzo zijn geschikt voor de Punto.

Deze dus:
En offset? Maar wat mij betreft als jij dat het geld waard vind. Doen! Moet echt King staan. drinking smiley
Als ze hem gratis erbij geven zal ik hem zeker niet afslaan! Mag er zelfs een beetje roest op zitten en een lege tank vind ik dan ook niet erg big smile smiley
Net de verlaging besteld, na veel reviews te hebben gelezen en heel veel zaken op een rijtje te hebben gezet is het uiteindelijk een schroefset van FK geworden. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon erg goed, en ik vind het een fijn idee dat ik de set iets hoger kan afstellen voor de winterse omstandigheden bijvoorbeeld.

Nu hopen dat ze snel komen cool smiley
Nou, het blokje is pittig zat, ik vind alleen dat de versnellingsbakverhoudingen niet helemaal lekker gekozen zijn. Als je 'm echt lekker doortrekt in z'n 1 en je schakelt naar z'n 2 val je eigenlijk net iets te ver terug in toeren, vlak voor de powerband naar mijn gevoel. Ik denk dat ze daarom de 6-bak in de Sporting gebruikt hebben, maakt hem net wat levendiger denk ik.

Maar dit blokje tunen heeft weinig zin denk ik, dan gooi ik er liever een 1.6 16V van een Brava/Marea in, dan heb je gelijk 105 pk en ben je voor een paar honderd Euro klaar.
De Lancia velgen waren helaas al verkocht.

Maar ik heb nog wel de tijd, het winterseizoen staat voor de deur dus zoals gezegd heb ik nu eerst winterbanden besteld welke op de huidige velgen komen te liggen. Het zijn de Firestone Winterhawk 3 geworden, volgens de ADAC een zeer aanbevolen winterband welke in de test van 2013 op de 3e plaats eindigde met een beter resultaat dan merken zoals Michelin, Nokia en Goodyear. Ben benieuwd!
Zadelsnuiver
Net de verlaging besteld, na veel reviews te hebben gelezen en heel veel zaken op een rijtje te hebben gezet is het uiteindelijk een schroefset van FK geworden. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon erg goed, en ik vind het een fijn idee dat ik de set iets hoger kan afstellen voor de winterse omstandigheden bijvoorbeeld.

Nu hopen dat ze snel komen cool smiley

Voor zaterdag hoop ik. Ben erg benieuwd hoe zoiets staat!
Ik vrees dat het niet zo snel gaat Rob, de eerste toko waar ik ze besteld had stuurden gisteren een berichtje dat ze niet meer geleverd kunnen worden, dus snel een andere tent gezocht en gevonden die ze (als alles goed gaat) nog wel in voorraad heeft. Ik heb in elk geval nog geen tegenbericht gekregen en de betaling is geaccepteerd dus ik heb goede hoop! Als ze donderdag of vrijdag aankomen kan ik heel misschien in de ochtend nog wat regelen aangezien ik de avondploeg heb deze week maar uit ervaring zeg ik dat ze waarschijnlijk pas na het weekend komen.
Haha, ik heb even snel gelezen en deze geshopt! Ik vind het wel wat hebben, of het helemaal waarheidsgetrouw is, zal wel niet maar het geeft een beeld!

Ziet er erg lekker uit Brent, dank je hiervoor! Zoals gezegd is de set die ik op het oog had al verkocht maar ik blijf gewoon zoeken naar een andere set, het staat imho toch wel erg wreed! cool smiley
Overigens had ik ook set Barchetta velgen op het oog maar die set is helaas ook al verkocht. In de zelfde kleurstelling als bovenstaande Lancia velgen lijkt me dat ook best lekker staan.

Er komt dan in mijn geval een 195/45R15 bandje omheen, de enige maat goedgekeurd voor mijn Punto in 15".

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-09-2016 10:23 door Zadelsnuiver.
Brent®
Haha, ik heb even snel gelezen en deze geshopt!
Da's een aardig shopje! thumbs up Ik moet zeggen dat ik het ook wel wat vind al kan ik niet precies aangeven waar het 'm nou in zit. Misschien zit dit type wiel in je geheugen gebakken als een HF exemplaar en associeer je dat niet zo snel met een MkII? Hmmm... aardige redenatie, al zeg ik het zelf grinning smiley .
Die Barchetta velgen zijn ook op de Punto geleverd, als ik me niet vergis op de Sporting uitvoering.
Barri
Die Barchetta velgen zijn ook op de Punto geleverd, als ik me niet vergis op de Sporting uitvoering.

Volgens mij onder de Mk2a Sportsound thumbs up

Hier in de buurt iemand gevonden met 4 originele Punto Mk1 GT wielen. Deze zijn 14" maar ik denk dat ik ze wel ga kopen, opknappen en dan als winterset ga gebruiken. De huidige Sporting velgen verkoop ik dan denk ik en voor de zomer komt er dan een 15" set.
Zo ziet die Sportsound eruit:

Wat dacht je van de optionele l.m. velgen van de barchetta?

Ik ben niet zo'n held in photoshoppen, maar dat zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-09-2016 11:06 door cirKel.
Dat wordt nog een lastige keuze vrees ik. Wat je ook doet: zet er geen zwarte wielen onder. Daar wordt het een hele sombere auto van geloof ik. Ik heb ooit een setje witte onder een blue Teseo gezien en dat was best mooi. Ik meende dat het een setje Speedline's was maar ik kan me vergissen. Ik denk deze:

Zullen wel prijzig zijn...
Als ik zo vrij mag zijn mijn mening te spuwen: ik zou eerder op zoek gaan naar de Fiat-skirts dan andere velgen. Geeft een auto (in mijn ogen) veel meer smoel dan een stel velgen die er eigenlijk niet onder horen. Vooral in combinatie met je huidige velgen zal dat erg goed gaan staan!
RobEU
Als ik zo vrij mag zijn mijn mening te spuwen: ik zou eerder op zoek gaan naar de Fiat-skirts dan andere velgen. Geeft een auto (in mijn ogen) veel meer smoel dan een stel velgen die er eigenlijk niet onder horen. Vooral in combinatie met je huidige velgen zal dat erg goed gaan staan!

Ben ik opzich eens met Rob, ook omdat ik de huidige velgjes wel erg mooi vind. Maar een mooie set velgen doet IMO net zoveel als de skirts.
Dat ben ik zeker met je eens, maar die zitten er nu ook al onder. Het semi-ranke design van de onderste helft van de Punto nodigt in mijn ogen minder uit tot andere/grotere velgen, mits er die skirts zijn. Geeft net wat meer body aan de auto.
Zadelsnuiver
Verder heb ik via een goede vriend in België een setje Sporting/HGT sideskirts kunnen regelen. Helaas moet ik wel even wachten tot de kerst voordat ik weer in de lage landen ben, maar zo heb ik wel de tijd om de plekjes op de dorpels aan te pakken.

Zo ziet het er dan ongeveer uit:

Ik zou persoonlijk niet de Punto laten ombouwen naar RHD. Dat is echt onhandig, ook in Finland. Maar ja, het is Zadelsnuiver zijn auto. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.