Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Schroefset en andere Sjonnieficaties - Nieuwe foto's!

Gepost door Zadelsnuiver 
Ga voor een Kia Pride, die schijn je vrij goedkoop te kunnen rijden een jaar heb ik gehoord cool smileytongue sticking out smiley
Zo dan onze beste Zadelsnuiver is ook altijd bezig met wat nieuws thumbs up
Benieuwd naar je nieuwe motor!
@Omniradius, niet eens zo'n gek idee een Pride big smile smiley maar volgens mij bestaan die hier helemaal niet. Sowieso auto's zoals de Cinquecento, C1, Ka etc. zie je hier bijna nooit. Dus waarschijnlijk ga ik een maatje of twee groter.

@Bofkont, we houden het wel lekker afwisselend natuurlijk winking smiley de motor die ik op het oog heb is een Japanse V-Twin chopper/cruiser. Was eerst overtuigd dat ik een Harley Davidson Sportster wilde maar ik ben simpelweg te lang/groot voor zo'n ding. Als de koop morgen doorgaat post ik wel een plaatje of 2 thumbs up
Leuk van de motor Zadelsnuiver! thumbs up Ben benieuwd!

Gek he dat ze in sommige landen al die kleine auto's niet kennen. Toen ik in IJsland was, had ik een Yaris gehuurd, daar sprak ik met mensen en toen vroegen ze wat ik allemaal gezien had, en ze konden zich niet voorstellen dat ik in die kleine auto zoveel gereden had (ze hadden zelf een Nissan Patrol op van die dikke wielen) en dat ik "in dat kleine wagentje meer gezien had dan zij"
Ik ben ook echt enthousiast Pjötr! Vrijdag de motor al wezen bekijken, staat in Salo; zo'n 125 km hier vandaan. Zag er erg goed uit en klonk werkelijk als een beest! Helaas geen proefrit kunnen maken, daar was het weer gewoon niet naar maar ik hoop dat het morgen wat mooier zal zijn. Voor nu geven ze +7 graden op en regen; niet de meest prettige omstandigheden naar wel te doen.
Heb ik elk geval al mn notorkledij al uit de kast getrokken, inclusief extra lange onderbroek winking smiley

Van die kleine autootjes snap ik wel, het land is groot dus over het algemeen legt men hier veel grotere afstanden af. Daarnaast hebben we slechts zo'n 800 km snelweg, grotendeels allemaal in omgeving Helsinki. Ga je richting het Noorden dan houdt de grote weg na zo'n 200km al op en ben je toegewezen op provinciale wegen vol bochten en heuvels. Er zijn op die wegen maar weinig plekken om veilig in te halen, en het langzame vrachtverkeer is natuurlijk ook op deze wegen aangewezen. Om die vrachtwagens en zulks rap voorbij te kunnen steken is een beetje extra vermogen dus wel wenselijk en dan kom je niet zo ver met A-segmenter met 60 pk oid. Tel daarbij op ijs, sneeuw, rendieren en ander wild wat wel eens onaangekondigd durft over te steken en je snapt waarom men hier liever toch iets groters rijdt.
Spannend!! Ben echt benieuwd! Ik heb een beetje een beeld van de motor, maar heb er echt amper verstand van hoor.

Ik ben een stuk door Finland gereden, vanaf de Hamerfest. Inderdaad, net als in IJsland was het niet echt snelweg. Wat dat aangaat zijn we hier in Nederland best wel verwend, want ook in Polen/Letland/Litouwen zijn er minder snelwegen dan hier.
Zo.. we zijn weer thuis! Het was gelijk een mooie rit van 125 km door weer en wind (regen en zo'n 5 graden Celsius) maar de motorfiets bevalt erg goed!

Het is een Kawasaki VN800 "Vulcan" uit '99 geworden. Door de vorige eigenaar al wat aangepast, helemaal naar mijn smaak thumbs up De V-Twin is voor mij ruim voldoende snel en roffelt er heerlijk op los met z'n open uitlaten. Alhoewel er bijna geen vering of bescherming aanwezig is was het toch prima toeven, alhoewel dit natuurlijk niet het type fiets is waar je duizend kilometer per dag mee af gaat leggen.

Bij thuiskomst zaten zowel ikzelf als de Kawasaki flink onder de bagger, dus gelijk het zooitje maar even gewassen en een paar snelle foto's met de telefoon gemaakt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2018 11:28 door Zadelsnuiver.
Gave machine! Ik ben geen motor liefhebber maar dit kan ik wel waarderen. Ziet er snel uit, stoer en ook relaxed. Het rijden zal die elementen ook wel hebben.
WAUW, ja zo had ik hem in mijn beeld! Gaaf ding zeg!

Ik heb nu wel een Zadelsnuiver-beeld gemaakt, iets met sons of anarchy...
Zo, die is mooi Zadelsnuiver thumbs up Mooi gepersonaliseerd.
Bedankt voor de leuke reacties allen smiling smiley

@Engineer2, klopt wel wat je zegt, het ding rijdt eigenlijk precies zoals het er uit ziet. Wilt ook nog redelijk van z'n plaats voor wat het is cool smiley

@Pjötr, haha ja Sons of Anarchy ken ik wel, maar heb er nog nooit een aflevering van gezien. Misschien maar eens mee beginnen, of zal ik me aanmelden bij No Surrender? drinking smileybig smile smiley

@Nico, toen ik jouw leeftijd had zou dit ook niet mijn smaak geweest zijn, maar verandering van spijs enzo.. Ik denk dat je na een ritje wel verkocht zou zijn winking smiley

@Carkiller, ik wist dat deze vraag ging komen smileys with beerthumbs upbig smile smiley Uiteraard ruikt een échte Zadelsnuiver nooit aan z'n eigen zadel winking smiley

@Phaeton, dank je! Er staan heel erg veel chopper en cruisers en spul te koop, maar deze trok direct mijn aandacht. Vind hem zelf ook echt heel geslaagd thumbs up
Zoals ik je laatst al zei: wat een heerlijk dik ding! Mooie vloeiende lijn en een moddervet achterste. Ziet er relaxt uit en dat past wel weer bij je persoonlijkheid. Nu maar hopen op een lange lente en zomer met heel veel droge dagen! thumbs up
Dank je Dirk! Ik hoop zelf ook op een lekker lange en droge zomer, maar dat is hier in Finland altijd maar afwachten natuurlijk big smile smiley
Ook ik heb niet echt iets met motoren, maar ik vind dit wel een stoer ding hoor! Lekker bad boy zeg maar tongue sticking out smiley

Alleen lijkt het me wel dat je in Finland maar enkele maanden per jaar kan genieten van weer wat lekker genoeg is om op zo'n motor te rijden?
Motoren zijn eindeloos veel interessanter aan het worden dan auto's. Veel persoonlijker, veel meer variatie, veel meer huisvlijt. Misschien toch ook maar eens aan een rijbewijs gaan denken...
Zadelsnuiver

@Pjötr, haha ja Sons of Anarchy ken ik wel, maar heb er nog nooit een aflevering van gezien. Misschien maar eens mee beginnen, of zal ik me aanmelden bij No Surrender? drinking smileybig smile smiley

Haha, ja of Satudarah. Maar wel een gaaf ding, ik heb echt nul verstand van motoren trouwens, maar heeft ie geen achterlicht?
Wie weet Zadelsnuiver....KTM Superduke heeft ook een V-twin immers. smiling bouncing smiley
@Omniradius, dat zij een kameraad van mij ook al; "b-b-bad to the bone" aldus hem big smile smiley

Overigens rij ik zelf meestal van april/mei tot september/oktober, in 2016 zelfs nog in december kunnen rijden als ik het me goed herinner. Maar een goede 6/7 maanden moet kunnen als je niet bang bent voor een beetje regen en koude winking smiley Ik heb wel de stelregel dat ik niet rij wanneer het vriest, alhoewel ik daar wel al een paar keer een uitzondering op heb moeten maken tongue sticking out smiley

@s velthuis, zo denk ik er ook over. Er zijn periodes dat ik even geen behoefte heb aan motorrijden, maar toch ben ik er sinds m'n 16e altijd mee bezig geweest en lijkt het een soort virus waar ik maar niet vanaf kom.
Ik kan het een ieder aanraden om het A-rijbewijs te behalen, nu het nog kan.. thumbs up
@Pjötr, haha ja Satudarah kan ook nog natuurlijk winking smiley
Het achterlicht hangt net boven de kentekenplaat, links van het achterwiel. De knipperlichten zitten verstopt onder het zadel, die zie je bijna alleen als ze knipperen smiling smiley ik zal proberen wat betere foto's te maken van de setup als je dat interessant vindt thumbs up

@Nico, KTM Superduke is een fraaie fiets! Wel een pittig ding hoor voor een opstapper..
Wat vindt je van de Husqvarna Svartpilen? Lijkt me wel een mooi apparaat om mee te leren rijden thumbs up
Zadelsnuiver
....of zal ik me aanmelden bij No Surrender? drinking smileybig smile smiley

Dat is een beste brommer Zadelvrind. thumbs up
En ik kon het niet na laten om te zoeken naar het geluid van zo'n Vulcan:
[www.youtube.com]
Lekker geluidje. smileys with beer
Ook Altai heeft het virus. Kom ik nooit meer vanaf.

Je kan je ook aanmelden bij de club van Bert Visscher, No Calendar.

Uit de nieuwste voorstelling; Hij wordt vanzelf moe.
grinning smiley
Leuk Zadelsnuiver cool smileythumbs up
Stoer ding zeg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2018 11:45 door Bofkont.
@Pjötr, zoals beloofd hier nog een foto van het achterlicht + knipperlichtjes.

@Altai, zo dat is ook een hele mooie Vulcan! Klinkt ook erg bruut zeg cool smiley

Heb zelf ook een kort filmpje gemaakt van het geluid. Heb het wel rustig aan gedaan want het is al laat en ik wil geen ruzie met de buren. Maar wellicht geeft het een idee van hoe het klinkt thumbs up

[youtu.be]

En Bertje vis blijft altijd leuk big smile smiley

@Bofkont, dank je! Zou wel iets zijn voor jou zo'n motorfiets denk ik, kun je ook je flink je poets-hart mee ophalen maar ben je alleen wel een stuk sneller klaar winking smiley
Motoren vind ik zeer zeker leuk!
Heb alleen mijn motor rijbewijs niet. Ben jaren Zundapp bezitter geweest, in mijn jeugdjaren had ik een 529-05 KS50 van 1979.
Precies deze.
[www.zundapp529.nl]

Enkele jaren geleden verkocht in een dolle bui, denk er over weer eentje te kopen wellicht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2018 22:06 door Bofkont.
Tof!!! Gaaf die lampjes, en dat geluid, ik ben fan!

Trouwens:

Deze eerste aflevering heb ik al gezien, de motor lijkt op de jouwe en Peggy Bundy is de moeder. Ondanks dat ik met mijn maat Netflix en Chill deed zijn die dingen blijven hangen. Het Chill was trouwens veel bier drinken, veel toffer dan dat wat anderen doen! smiling smiley
Gaaf apparaat! Veel plezier ermee.

Pjötr
Ondanks dat ik met mijn maat Netflix en Chill deed zijn die dingen blijven hangen.

Bij Netflix&Chill heb ik andere associaties.
@ Enzo, zie de rest van m'n opmerking winking smiley "Het Chill was trouwens veel bier drinken, veel toffer dan dat wat anderen doen! "
Zadelsnuiver
@Nico, KTM Superduke is een fraaie fiets! Wel een pittig ding hoor voor een opstapper..
Wat vindt je van de Husqvarna Svartpilen? Lijkt me wel een mooi apparaat om mee te leren rijden thumbs up

Vind ik wel leuk design! Getuigt ook wel van lef om dat zo op de markt te brengen.

Maar dan wil ik wel de Vitpilen. big smile smiley En is ook leuk trouwens want de 701 heeft dus dezelfde aandrijflijn als een KTM Duke 690. smileys with beer
@Bofkont, kijk eens aan, een Zündapp liefhebber! Dat waren nog eens gave brommers thumbs up zijn nu ook serieus veel geld waar blijkbaar. Maar vroeger waren er echt veel leukere brommers dan nu: Kreidler, Flandria, Malanca noem maar op. Ga je geen spijt van krijgen denk ik als je er ooit weer eentje koopt smiling smiley

@Pjötr, leuk dat de Vulcan er een fan bij heeft, nu zijn we al met z'n tweeën big smile smiley
Trouwens toen ik net een stukje ging rijden kreeg ik een duimpje van een jonge gast op een Dax/Monkey achtige brommer, dus het gaat hard met de fans!
En nu moet ik toch maar SoA gaan kijken, sowieso voor de motoren en ik heb altijd een zwak gehad voor Peggy Bundy yawning smiley

@Enzo, dank je! En ook hier een andere associatie met "Netflix & Chill" big smile smiley
Al heb ik zelf geen Netflix.. winking smiley
Nico dan is het plan duidelijk; beginnen met een Vitpilen, dan overstappen op een Superduke thumbs up
Wanneer begin je met lessen? tongue sticking out smiley
Ooh hebben ze dat al opgetrokken naar 24? In mijn tijd mocht je op je 21e al voor je grote rijbewijs.
Ik zou niet te lang wachten hoor, straks rekken ze het op naar 26 winking smiley
Jaa Bij ons was het vooral Netflix en chillen (lees bier zuipen) maar uiteraard gingen we eerst playstationen en chillen (bierzuipen dus ) en daarvoor pizza eten en bier zuipen en daarvoor bier zuipen.

Tussendoor ook nog goede gesprekken, hoewel die na potje 8 van Viva niet zo goed lopend meer waren, maar boeiend...

Ik ben ook Peggy Bundy Fan, ook van Al en ik geniet dan ook mega van Modern Family! smiling smiley
Nou eigenlijk hebben ze het met ingang van dit jaar juist iets afgezwakt. Je mag met 21 voor A maar dan krijg je code 80 erbij. Dat zijn dan de regels voor A2 die dan vervallen als je 2 jaar het rijbewijs hebt. En dan hoef je niet opnieuw, of je wordt 24 tegen die tijd.

Maar ik heb eerst een andere wens.
Ja ook de oude bromfietsen zijn explosief duur aan het worden.
Voor een nette KS50 ben je zo 2000 euro verder en dat loopt zo door naar de 4000 euro voor een bijzonder exemplaar.
Wow, wat een gave motor. Deze lijkt licht aangepast, maar wel erg smaakvol. M.i. precies hoe een cruiser eruit hoort te zien.

Ik rij nu een naked, maar zo'n chopper blijft ook wel lonken... grinning smiley Misschien maar eens een keer een huren.

s velthuis
Motoren zijn eindeloos veel interessanter aan het worden dan auto's. Veel persoonlijker, veel meer variatie, veel meer huisvlijt. Misschien toch ook maar eens aan een rijbewijs gaan denken...

Helemaal mee eens. Voor de prijs van een beetje truttenschudder koop je een serieus leuke motor waar je bergen lol mee beleeft. En tussen verschillende typen motor zit dag en nacht verschil, niet alleen in rijbeleving maar ook in cultuur rondom het merk/type motor. Bijna alle motorrijders zijn hobbyisten voor wie hun motor veel meer is dan slechts een vervoermiddel. Kan het alleen maar aanraden!thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2018 10:17 door Mechanix.
@Pjötr, ik hoor het al, potje bier gaat er altijd wel in natuurlijk drinking smiley Ben je stiekem toch geen Fin toevallig?

@Nico, alles op z'n tijd. Eerst maar even die 19 16V aanschaffen, de motoren komen daarna wel winking smiley

@Bofkont, misschien toch een goed moment om te gaan investeren dan big smile smiley En als je er eentje kunt vinden die wat aandacht nodig heeft heb je gelijk een mooi project erbij natuurlijk thumbs up

@Mechanix, dank je! De Vulcan is vrijwel precies zoals ik hem zelf gebouwd zou hebben. Grappig was ook dat de vorige eigenaar zo mijn vader had kunnen zijn, we lijken echt veel op elkaar! We zullen dus wel de zelfde smaak hebben denk ik smiling smiley

Choppers rijden fijn hoor, al zitten ze niet allemaal even lekker. Ik had een poosje geleden een Yamaha Dragstar 650 voor een weekendje proefrijden maar mijn onderrug trok het maar voor een half uurtje op dat ding. De Vulcan is daarentegen perfect voor mij, zelfs na 2 uur sturen nergens last van.

Een mooie mix tussen naked en cruiser is trouwens de Yamaha Bulldog, dat is echt een hele fijne; motor en karakter van een dikke 1100 chopper maar sturen als een sportfiets thumbs up

Ik moet wel andere handvaten kopen, deze die er nu opzitten zijn mooi maar bieden niet veel grip. Misschien vanmiddag even naar de motorzaak, kan ik ook gelijk nog even voor een nieuwe jas kijken.

Over een half uurtje komt er iemand voor de Golf kijken, dus misschien later vandaag nog een update smiling smiley
Dat je goed zit is wel heel belangrijk. Je hoort mensen vaak klagen dat je op een chopper niet lekker zit. Maar dat is natuurlijk per persoon en per fiets verschillend. Een Intruder 800 lijkt me ook wel wat. Het is jammer dat de Japanse merken bijna geen echte choppers meer in het assortiment hebben.
Toen ik las dat zowel jij als de motor onder de bagger zaten en je foto's had gemaakt van het schoonmaken was ik even bang....gelukkig zijn de foto's beperkt gebleven tot de motor.

Mooie motor, gefeliciteerd en veel plezier!
@Mechanix, een intruder is ook een mooie fiets, en eindeloos te personaliseren natuurlijk thumbs up

@Boppie, die foto's zal ik jullie maar besparen big smile smiley maar bedankt en komt goed!

Golfje is verkocht, nu even opzoek naar een barreltje voor d'r bij smiling smiley
Zadelsnuiver

Golfje is verkocht, nu even opzoek naar een barreltje voor d'r bij smiling smiley

Aan welke eisen moet ie voldoen?
speedtouch
Zadelsnuiver

Aan welke eisen moet ie voldoen?

Weet ik nog niet eigenlijk.. beetje in de buurt, Lange APK, goede banden en een achterbank. Budget varieert van 500 tot zo'n 3000 Euro denk ik.
Zag net een mooie Omega B CD, even een berichtje gestuurd thumbs up
Dat die foto's bestaan is voor mij al een reden om bezorgt te zijndrinking smiley.
Boppie je moest eens weten waar ik allemaal foto's van heb tongue sticking out smiley
Goed zeg dat de Golf weg is, wel jammer want ik vond hem echt heel erg gaaf, maar goed! smiling smiley

Haha, ja bier gaat er wel in heur, ik ben niet Fins nee, maar kan wel drinken (of dat nu iets is om trots op te zijn is weer een ander verhaal winking smiley )
Gefelicteerd met de kawasaki en de verkoop van de golf! Ben benieuwd wat voor barrel er binnenkort op de stoep staat
De Golf heb je toch nog snel verkocht!

Ik zie redelijk wat Fiats in je 'mijn auto' lijstje staan. Is een van de eerste Grande Punto's niet iets voor je? Tijdloos design, frivool interieur en prima rij-eigenschappen. Moet voor jouw budget vast wel iets te vinden zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2018 20:23 door Enzo Ferrari.
@Pjötr, de Golf was zeker leuk, heb er toch ruim 9 maanden lang van kunnen genieten en nu is het gewoon weer tijd voor iets nieuws.

@Damian, dank je! Ik ben ook wel benieuwd wat er straks komt. Kan iets heel truttig zijn, of toch weer sportief.. Ik zie wel waar ik tegenaan loop big smile smiley

@Enzo, ja uiteindelijk toch best vlot gegaan, maandje geduurd ofzo? Enfin de Grande Punto vind ik zeker een mooie bak! Mijn schoonmoeder heeft recentelijk haar Punto Mk2a ingeruild op een Grande, ding rijdt echt goed en ziet er inderdaad nog steeds erg modern uit. Nu zijn de meeste GP's hier helaas uitgevoerd met die 1.2 8V uit de prehistorie en dat past gewoon absoluut niet bij zo'n vlotte verschijning. Mocht ik echter tegen een leuke 16V aanlopen zou dat zeker een kanshebber kunnen zijn thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.