Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // sneeuwpret..

Gepost door Zadelsnuiver 
Zadelsnuiver
(..) Ik koop echt nooit meer een auto met roest, zelfs al is het maar een een klein plekje.

(..) De 318Ci staat nu te koop, nu begint de spuurtocht naar iets nieuws un Nederland. Willen jullie helpen?

- budget: graag onder of rond de 4.000 (beetje ruimte voor onderhandelen mag) dus vraagprijs max. 5k?
- niet te oud, vanaf '95 ongeveer
- bewezen betrouwbaar
- sportief!
- mag een Coupé zijn, cabriolet, sedan.. Sommige hatchbacks zal ik ook overwegen
- benzine
- airco (handmatig is prima)

Verder laat ik me graag verassen smiling smiley

Duss, de belangrijkste 'harde' eis staat er niet bij: roestvrij. winking smiley

Succes man. cool smiley
Zadelsnuiver

Verder laat ik me graag verassen smiling smiley

Is dat niet vroeg?
@AsconaGT, Dank je! En sowieso is hij nog niet weg hè, hij staat nu te koop maar als er niemand zich komt melden dan ga ik nog een paar spuiters langs voor een second opinion.

@Durashift je hebt natuurlijk helemaal gelijk; geen roest!!! Haha goed punt thumbs up

@Speedtouch beter te vroeg dan te laat toch winking smiley

Verder nog even wat auto's die ik interessant vind, gewoon als voorbeeldjes:

- Alfa 145/146
- Alfa 156
- Fiat Coupé
- BMW 3-serie in alle soorten en maten
- Jaguar X-type (vooral de station vind ik über mooi)
- Grote Koreanen
- Honda CRX of andere Coupés
- Saab 900/9-3
- Rover 800 series Coupé
- Rover 200 series Coupé
- Mercedes W202/W203 (de W203 dan wel van na de 2004 facelift)
- Audi TT
- Audi A4
- Golf GTI/VR6/V5
- Mini (Cooper)
- VW Passat
En vast nog een hoop andere, ben de tel een beetje kwijt..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2017 13:34 door Zadelsnuiver.
Vind dat je wel erg hard van stapel loopt Zadelsnuiver, het is jammer dat je daar in het Buitenland zit anders had ik je langs mijn mannetje gestuurd.
Heb je foto's van de roest en wat er moet gebeuren.

Trouwens het lijstje auto's wat je nu allemaal opsomt hebben zonder uitzondering bijna ook allemaal roest problemen.
156 is helemaal erg kwa bodem, dus weet wat je doet zou ik zeggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2017 15:20 door Bofkont.
Ik heb geen uitgebreide foto's van alle roest, maar alle 4 de wielkastranden hebben blaasjes en op sommige plekken is het al door. Op de raamstijl zitten 2 plekken met bubbels, bijna door. Strip onder de kofferbak zitten 3 grote blaasjes, kofferbak zelf net onder het randje en dan nog die deuk in het achterscherm en een stuk van de achterbumper is meegedeukt.

Maar ik ga volgende week nog wat spuiters bellen, al is het alleen maar om wat prijzen te kunnen vergelijken. Ik weet dat die neef van m'n vrouw echt top kwaliteit levert maar hij is absoluut niet goedkoop.
Zadelsnuiver
Ik heb geen uitgebreide foto's van alle roest, maar alle 4 de wielkastranden hebben blaasjes en op sommige plekken is het al door. Op de raamstijl zitten 2 plekken met bubbels, bijna door. Strip onder de kofferbak zitten 3 grote blaasjes, kofferbak zelf net onder het randje en dan nog die deuk in het achterscherm en een stuk van de achterbumper is meegedeukt.

Al die roest niet gezien bij de aankoop?
Phaeton W12
Zadelsnuiver

Al die roest niet gezien bij de aankoop?

Yep, uiteraard gezien en heb de auto vrijwel voor inkoopprijs meegekregen. Had alleen niet ingeschat dat de prijzen van her spuitwerk zo tegen zouden vallen. En voor Finse begrippen is het vrij normale roest, de meeste auto's van deze leeftijd hebben er in dezelfde mate last van. Ik ben alleen zo'n zeurkous dat het echt een doorn in het oog is terwijl de gemiddelde automobilist hier zoiets heeft van 'ach, hoort erbij'. De spuiter heeft de huidige waarde van de auto ingeschat op ongeveer 4500 en dat is meer dan wat ik er voor betaald heb.
Het is dus niet zo dat ik een miskoop gedaan heb (althans, weet je pas echt wanneer de auto verkocht is natuurlijk..) maar ik dacht dat zo'n 1200-1500 wel genoeg zou zijn om de auto weer helemaal strak te krijgen.
Ja dat is best veel roest dan Zadelsnuiver, had ik toch echt eentje uit Duitsland gehaald, voor jou goed te doen en zoveel aanbod en kwa prijzen zeer gunstig.
Hoeveel kost het bij Bofkont zijn mannetje en hoeveel kost het voor de boot en benzine? Wellicht heb je dan alsnog genoeg aan 1500
De boot alleen al kost 1200, dan nog benzine, is ook niet iets wat in 3 dagen klaar is natuurlijk..
Hoeveel kost de boot naar Tallinn? Wellicht dat het interessant is om het in één van de Baltische staten te laten doen. Durf absoluut geen inschatting qua prijs te doen, maar het zal allicht een stuk goedkoper zijn dan in Finland.

Als je wil kan ik hier in Litouwen wel eens rondvragen voor een goed bedrijf.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2017 19:16 door TYN.
Ja dat is geen gek idee TYN, ik zat ook al te denken om wat te informeren bij mijn Estse collega, er wonen hier logischerwijs vrij veel Esten en velen hebben ook een autobedrijfje/garage. Hij kent er wellicht wel een paar die goed werk leveren voor een strakke prijs thumbs up
Oh Sh!ps deze is leuk zeg!

[link.marktplaats.nl]

Helaas zal deze wel al verkocht zijn vóór 3 juni, dan ben ik pas in Nederland sad smiley
Zadelsnuiver
(..) En voor Finse begrippen is het vrij normale roest, de meeste auto's van deze leeftijd hebben er in dezelfde mate last van. Ik ben alleen zo'n zeurkous dat het echt een doorn in het oog is terwijl de gemiddelde automobilist hier zoiets heeft van 'ach, hoort erbij'. (..)

Beetje integreren joh.. en wat van die 'hoort erbij' houding proberen aan te nemen. Scheelt je een hoop geld, denk ik. winking smiley
Rustig hier.. BMW is nog niet verkocht, krijg er wel veel reactie op via de email maar nog geen mensen gehad die echt willen komen kijken. Verder ook geen probleem, heb er absoluut geen haast mee en rij er elke dag nog met veel plezier in. Over 9 dagen vertrek ik naar Nederland dus als hij dan nog niet verkocht is haal ik 'm van Internet en ga ik naar de zomer op zoek naar een andere spuiter die wel gewoon de roest aan wilt pakken ipv alleen maar nieuwe panelen te monteren.

Nog wel dit:

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Sonax is gewoon erg goed spul! Erg ondergeschoven kindje onder de poetsspullen. Die velgenreiniger is briljant, maar ik heb afgelopen weekend voor het eerst Sonax Xtreme BrillantShine Detailer geprobeerd. Absoluut geniaal product. Ruikt lekker, heel makkelijk aan te brengen en de glans is echt ongelooflijk eye popping smiley thumbs up

Ik had natuurlijk al de spraywax van Sonax maar was wat minder te spreken over de waterafstotendheid van het spul, na elke regenbui zat m'n auto weer onder de vlekken. Nu dus bovenstaande detailer gekocht en zojuist aangebracht. Wat evuniebn al aangaf klopt, ruikt heerlijk, wrijft soepel weg en het geeft echt een hele mooie shine. Als ik de video's moet geloven is het zo hydrilofobisch als teflon! Foto's houden jullie nog te goed maar ik hoop dat het vannacht/morgen gaat regenen dan kan ik echt zien of de detailer doet wat het beloofd.
Rustig hier..
Heb je een mooie shortlist van opties samengesteld? Audi's, Lexussen, BMW's 6-cilinder? Benieuwd wat je uiteindelijk mee gaat nemen naar in Finland.
Stilte voor de storm hopelijk Joop winking smiley maar zolang de BMW niet verkocht is kan ik ook niets nieuws halen in NL helaas dus daar hangt het even van af.

Ik ben maar gestopt met op MP kijken, wekt alleen maar frustratie op dit moment.
De detailer van sonax gebruik ik ook sinds kort, echt super goedje!
Bizar hoe water afstotend het is, en kwa standtijd doet hij het erg goed, meerdere weken.
Ja hij is goed hè? Gisteren hadden we wat regen, echt een hele mooie beading van de waterdruppels en toen ik vanochtend even langsreed stond hij er vrijwel nog net zo fris bij als vóór de regenbui thumbs up ik gebruik hem in combinatie met die Sonax Carnauba spraywax en dat is imho gewoon een hele fijne manier om de auto te behandelen zonder dat het uren duurt of handenvol geld hoeft te kosten.
Absoluut een topper Zadelsnuiver, ik ben er dol op thumbs up
Om even de wagen snel op te frissen is het geweldig.
Zou zo'n auto na reparatie niet weer snel opnieuw gaan roesten? Daar zou ik wel bang voor zijn.
Als je het goed doet niet Mechanix, daar zit precies ook het pijnpunt, bij een kloot die het even oppervlakkig hersteld ziet het er voor het oog weer een een tijdje goed uit, maar jaartje verder staan de bloemkolen er weer op, de de vakman haalt compleet alle roest weg plus goede behandeling van het metaal.
Daar zit het verschil en die is duurder.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-05-2017 21:25 door Bofkont.
Roestende wielkastranden betekent bijna altijd roest van binnenuit. Buitenkant behandelen heeft dan weinig zin. Je ontkomt dan niet aan het inlassen van nieuwe stukken. Vaak zie je ook dan t.z.t. wel weer roest terugkomen omdat de lasnaden/puntlassen gevoelig zijn.
De lasnaden zou je dan ook eigenlijk moeten vertinnen als je heel serieus bezig bent
Daar komt het inderdaad op neer, daarom was ik wat geschrokken van de prijs want er komt veel meer bij kijken dan een beetje schuren en plamuren. En nu snap ik ook waarom de meeste Finnen het maar gewoon laten zoals het is want als het eenmaal begint te roesten is er bijna niet tegenaan te werken, tenzij je dus echt panelen gaat vervangen, slijpen, lassen etc.
Zadelsnuiver
Stilte voor de storm hopelijk Joop winking smiley maar zolang de BMW niet verkocht is kan ik ook niets nieuws halen in NL helaas dus daar hangt het even van af.

Ik ben maar gestopt met op MP kijken, wekt alleen maar frustratie op dit moment.

Ah eerst de BMW verkopen en dan iets nieuws, verstandig. Scheelt ook een paar vakantiedagen auto's bekijken. Tot die tijd hier maar geen plaatjes van begeerlijke occassions meer plakken winking smiley.
Goede reis (en rustige met de kids op de achterbank) naar Nederland.
Stomme vraag misschien hoor... Maar Is die roest echt een "gevaar" voor de auto op korte termijn? Als in, dat ie er echt apk problemen door zou krijgen? Of is het grotendeels esthetisch en meer gewoon, niet zo mooi... maar prima mee te rijden?

Indien het 't laatste is... is het dan ècht geen optie voor je om de wagen lekker te houden en er gewoon voorlopig mee te rijden en van te genieten?

Gewoon even een random gedachte hoor winking smiley
Inderdaad het laatste Omniradius. We hebben de auto ook van onderen bekeken en daar zat gek genoeg niets bijzonders, ze hebben blijkbaar veel moeite gedaan om de bodem te beschermen maar de lak is echt bij 75% van de E46en hier gewoon slecht. Ik zou waarschijnlijk nog jaren kunnen rijden met deze roest, het is echt puur een esthetisch dingetje wat voor mij het plezier wel goed vergalt. Aan de andere kant, elke keer als ik naar de auto kijk en zie hoe mooi hij nog glimt en hoe lekker hij rijdt dan besef ik zelf ook wel dat ik gewoon loop te mierenneuken maar als ik bijvoorbeeld in de stad rij denk ik heel de tijd dat iedereen maar naar m'n roest zit te staren. En als ik dan ergens een nette E46 (zonder roest, leuke velgjes, dubbel uitlaat dus 6 cilinder...) tegenkom bij het stoplicht ofzo heb ik er aardig de balen in.

Maargoed, hij staat te koop. Als iemand hem wilt kopen vind ik het fijn, als ik er nog een jaar in 'moet' rijden vind ik het ook prima.
En dan zit je zomaar in Bergen op Zoom een ijsje te eten met Zadelsnuiver...

Het was gezellig, erg leuk om eens het gezicht (en gezin) achter de usernaam te ontmoeten. Een hele geruststelling ook om te weten dat je een heel normale jongen bent die geen fetisj heeft voor de geur van zadels. winking smiley
De Prius stond er ook erg strak bij, mooi glimmend en wel. Mochten we nog eens bij elkaar in de buurt zijn dan maken we er zeker een wat meer uitgebreide bijeenkomst van. thumbs up

Natuurlijk heb ik ook nog een paar foto's van de boomknuffelaar vs aardopwarmer.

Mooie foto's Dirk! Het was erg leuk jou en jouw vrouw te ontmoeten, en de rit in de Eldorado was echt een festijn! Heb al in aardig wat grote krachtpatsers gereden maar hoe deze wagen aan de haal met je gaat was echt een hele bijzondere ervaring waarbij je niets anders kan dan glimlachen als een idioot big smile smiley
Zadelsnuiver
jou en jouw vrouw te ontmoeten

Beste opmerking van de week! smileys with beer
Ah Zadelsnuivert is in het land? Leuk! thumbs up Ben je ook toevallig nog in de buurt van Utrecht? Je bent altijd welkom smileys with beer
@Nico, hoezo? Heb ik iets raars geschreven? yawning smiley

@Omniradius morgen vertrekken we weer, we komen dan wel langs Utrecht meer veel tijd om te stoppen is er dan denk ik niet sad smiley
Zadelsnuiver

Nee hoor. drinking smiley

Idd goede reis terug, zal bijna 2000 km zijn, die doe je hopelijk niet in een keer toch? Overnachting bij Malmo?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2017 15:28 door Nico GTR.
Zadelsnuiver

Nico's hormonen spelen op denk ik!grinning smiley

Grappig dat op de foto's de Prius haast 'dikker' lijkt dan de Eldorado. Is dat in het echt ook zo?
Zadelsnuiver
Mooie foto's Dirk! Het was erg leuk jou en jouw vrouw te ontmoeten, en de rit in de Eldorado was echt een festijn! Heb al in aardig wat grote krachtpatsers gereden maar hoe deze wagen aan de haal met je gaat was echt een hele bijzondere ervaring waarbij je niets anders kan dan glimlachen als een idioot big smile smiley

Mijn vriendin en ik vonden het ook erg gezellig. (Is het mysterie rond Nico's opmerking ook weer opgehelderd)
Gelukkig heb jij de Eldorado ook kunnen ervaren anders had je je steeds maar afgevraagd waarom ik zo'n idiote glimlach op mijn gezicht had. big smile smiley Nu nog de fluwelen voet een beetje trainen. drinking smiley

Wel thuis morgen!
Nico GTR
Zadelsnuiver

Nee hoor. drinking smiley

Idd goede reis terug, zal bijna 2000 km zijn, die doe je hopelijk niet in een keer toch? Overnachting bij Malmo?

Net iets meer dan 1500 km. Eerste overnachting in Lübeck, 2e overnachting in Jönköping en dan vanaf Stockholm de boot op naar Helsinki.

@Mechanix, in het echt is de Eldo veel en veel dikker dan de Prius. Dirk kreeg ook echt rondom duimen en complimenten, dat gebeurt me nu nooit met de Prius big smile smiley

@Dirk ah nu snap ik het, ja als je zo oud ben als ik ga je er maar van uit dat iedereen getrouwd is met minstens 2,4 kinderen. Die fluwelen voet komt wel, in December zijn we er weer big smile smiley komt goed!
Zadelsnuiver
@AsconaGT, Dank je! En sowieso is hij nog niet weg hè, hij staat nu te koop maar als er niemand zich komt melden dan ga ik nog een paar spuiters langs voor een second opinion.

@Durashift je hebt natuurlijk helemaal gelijk; geen roest!!! Haha goed punt thumbs up

- Alfa 145/146
- Alfa 156
- Fiat Coupé
- Grote Koreanen
- Saab 900/9-3
- Rover 800 series Coupé
- Rover 200 series Coupé
- Audi TT
- Audi A4
- Golf GTI/VR6/V5
- Mini (Cooper)
- VW Passat

De BMW is verkocht en in de plaats staat er nu een auto uit bovenstaand rijtje voor de deur. Nu op het werk dus later wat meer info smiling smiley
Zadelsnuiver
Zadelsnuiver

- Alfa 145/146
- Alfa 156
- Fiat Coupé
- Ferrari LaFerrari
- Grote Koreanen
- Saab 900/9-3
- Rover 800 series Coupé
- Rover 200 series Coupé
- Audi TT
- Audi A4
- Golf GTI/VR6/V5
- Mini (Cooper)
- VW Passat

De BMW is verkocht en in de plaats staat er nu een auto uit bovenstaand rijtje voor de deur. Nu op het werk dus later wat meer info smiling smiley

Ben benieuwd naar de foto's!
Hahaha nee geen BMW en heen Ferrari, stuk meer bescheiden maar imho wel erg leuk. En de auto is helemaal origineel, iets wat je volgens mij niet vaak meer ziet bij dit model. Oh en hij is zwart smiling smiley
Gefeliciteerd Zadel! Ben heel benieuwd naar je aanwinst. Heb je al een lijstje voor diens opvolger? winking smiley
Dodge magnum? nut smiley

Nee geintje.. Golf?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2017 15:27 door DodgeMagnum.
DodgeMagnum
Dodge magnum? nut smiley

Nee geintje.. Golf?

We hebben een winnaar! Het is een 2003 Golf Mk4 GTI 1.8 Turbo. 5 deuren dus lekker praktisch en van binnen bijna als nieuw. Geen roest of grote beschadigingen maar hij moet wel een keertje echt goed gepoetst worden. Distributieriem is vorig jaar gedaan en het boekje is netjes bijgehouden. Ik ben de derde eigenaar, de eerste eigenaar heeft 'm 1 jaar gehad, daarna heeft nummer 2 er 13 jaar in gereden. Verder vrij basis; stoffen sportstoelen, climatronic en cruisecontrol volgens mij allemaal standaard GTI spul. Er zit een Pioneer radio in en hij heeft een trekhaak, verder 100% origineel, zelfs niet eens gechipt! Die trekhaak ga ik wel verwijderen denk ik, daar heb ik echt niets aan big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 17:48 door Zadelsnuiver.
Nog steeds heel fraai, zo'n dikke Golf IV. thumbs up

Houdt 'm netjes bij en je schrijft er waarschijnlijk geen euro op af.
Dat is inderdaad een hele leuke youngtimer. Overigens kan ik de IV GTI aan de buitenkant niet onderscheiden van zijn minder bedeelde broertjes.
De 1.8 5v Turbo is wel een erg goede motor volgens mij.
Even mooi polijsten en in het interieur de dingetjes waar de softlak vanaf is en dan is ie weer perfect.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.