Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // sneeuwpret..

Gepost door Zadelsnuiver 
Ja blijft leuk spul zo'n VTS thumbs up qua vermogen was het wel echt een tandje hoger dan de 318Ci, vooral boven de 4.000 gaat dat ding er vandoor als een haas aan de XTC big smile smiley
Er staat voor morgenochtend een afspraak bij de spuiter voor een prijsopgave van het spuitwerk. Ik ben toch wel benieuwd en een beetje nerveus wat er uit gaat komen. Toch 4 wielkasten, 1 raamstijl en dat deukje in het achterpaneel en eigenlijk zou de kofferbak ook aangepakt moeten worden. En dan hopen dat de roest maar oppervlakkig is..

Durft er iemand alvast een gok te wagen wat het zal kosten? En wat denken jullie wat nog een 'ok' bedrag zou zijn om in de BMW te investeren?
Vier wielkasten, dat is wel wat werk. Wat zou het waard zijn? Daarna is ie weer in nieuwstaat natuurlijk. Max €1000 zou ik zeggen, maar ik heb er niet echt verstand van. Nu ik er nog eens over nadenk is €1000 misschien wat veel, ik heb geen idee.
Ik heb van mijn buurjongen een goed en goedkoop adres gekregen voor dit soort dingen, ik kan het je wel aanraden, en natuurlijk woon ik in het noorden en is de afstand daardoor iets minder groot, maar veul heb je daar vrees ik niet aan he?

Ik denk, de prijzen 250-350 per deel? Ik denk even aan het bedrijf wat mijn spatbord wou spuiten.. dus ik denk ook 1000 (minstens). Maar ja dat was een bedrijf wat niet echt mijn spatbord wou doen, als ik het schade herstel van mijn auto terug bekijk, pfff dat is ook best een hoog bedrag, en dat waren 2 deuren spuiten, 900 euro.
Tja, ligt er aan hoe lang je wilt rijden ermee, en hoeveel geld je kan missen. Succes morgen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2017 23:16 door Pjötr.
Nou ik mag in m'n handen knijpen als het rond de 1000€ blijft, daar zou ik echt heel blij mee zijn. Het is natuurlijk wel voor een vriendenprijsje maar goed werk is niet goedkoop.

En het is niet zo dat de BMW staat weg te rotten ofzo, je moet echt goed kijken om de plekjes te zien maar ik stoor me er zo ontiegelijk aan.. maar stel nou dat dit ruim 2000€ gaat kosten.. dan is het misschien financieel gezien slimmer om de auto as-is te verkopen, krijg er hopelijk dan m'n eigen geld weer voor terug en die 2000 dan bij te leggen op een andere BMW zonder roest en misschien toch die 6 in lijn..

Aan de andere kant ben ik zo gek met deze auto dat ik er niet aan wil denken om hem nu alweer in te ruilen. Deze kleur en uitvoering zie je echt nooit, zelfs op Internet amper te vinden.. vergeleken met alle zilveren en zwarte Ci's.

Laten we hopen dat de prijs mooi meevalt thumbs up
Bmwe46csl
Hoeveel heeft deze gelopen?

225 dkm, wat voor Finland eigenlijk relatief laag is voor een dergelijke auto. Onderhoudsboekje volledig ingevuld, volgende beurt in 21 dkm en ik ben de 3e eigenaar.

Waarde van de auto hier in Finland.. denk dat als ik 'm voor € 4.750 te koop zet er vrij vlot iemand komt om hem voor € 4.500 op te halen. Waarde na spuitwerk zal misschien 750€ meer zijn maar zal er dan wel een poos mee moeten leuren. Daar doe ik het echter niet voor, wil gewoon een strakke, foutloze auto waar ik nog jaren mee vooruit kan.

Aan de andere kant heb ik wel een gezin met 3 kinderen en heb ik ook een verantwoording aan hun af te leggen. Als ik nu zomaar 2500 Euro meer in deze auto stop (bovenop de dure wielen, banden en speakers) en die nooit meer terug ga zien vind ik dat ook niet helemaal netjes naar hun toe zeg maar.

Maargoed, we zullen zien.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2017 07:56 door Zadelsnuiver.
Nou.. net terug van de spuiter, niet al te best nieuws.

Prijs is bekend, hij raadt aan het niet te doen. Om de auto echt helemaal zo strak te krijgen zoals ik wil wegen de kosten gewoon niet op tegen de baten. Hij denkt ook dat de waarde van de auto op dit moment rond de 4500 zit, met alles weer helemaal netjes hooguit 5500.

Even goed nadenken wat ik wil, anders komt 'ie vanavond nog te koop..
Aah, dat zou ik toch oprecht zonde vinden! Deze kleurstelling is m.i. inderdaad veel leuker dan het standaard zilver of zwart... maar aan de andere kant heeft zo'n zes-in-lijn ook wel wat kan ik me voorstellen.
Dat is balen Zadelsnuiver. Maar de andere reacies lezend is het plusminus 1000 euro, zit de spuiter er flink boven?
Het kan lonen nog ergens anders te informeren. Als je iets anders koopt, moet je maar afwachten hoe dat uitpakt.
Moeilijk kiezen, succes met het nadenken.
Ja Joop, helaas ruim het dubbele.. Hij wilt beide zijschermen vervangen, dat is de enige garantie dat de roest niet terug komt. Op het spuitwerk krijg ik korting, maar ook dat is blijkbaar niet eenvoudig bij deze kleur maar dan nog met alle materiaalkosten komt het gewoon hoger uit dan gedacht.

Nu ben de eerste 2/3 weken van Juni in NL dus ik denk dat ik de 318Ci verkoop en in Nederland een auto ga kopen. Minder kilometers, minder roest en meer keuze voor dezelfde prijs. Alleen even kijken hoe we dat doen met 2 auto's terug..
Pfoei...ik heb het voor mijn oude Transit eens opgevraagd, ongeveer €650,- om nieuwe delen in te lassen (achterschermen) en rond de €500,- spuiten.

Wel zelf delen aanleveren.
Zadelsnuiver
..... even kijken hoe we dat doen met 2 auto's terug..

Een keertje contact leggen met de jonge Braadslee? Wellicht heeft hij (vrije) tijd en we weten dat hij het leuk vindt om in een BMW te rijden. Misschien houdt hij er een zakcentje aan over om de Vergiet-Polo mee op te knappen.
smileys with beer
Zadelsnuiver
en misschien toch die 6 in lijn..

Daar zou ik voor gaan. Je krijgt er zoveel plezier voor terug. Elke kilometer weer. De vermaarde BMW 6 in lijn. grinning smiley
@Boppie, ja goedkoop is het nooit maar dit was wel even schrikken. Ik koop echt nooit meer een auto met roest, zelfs al is het maar een een klein plekje.

@Altai, lijkt me wel gezellig maar hoe moet onze jonge Jedi dan terug naar huis? Maar ik heb een oplossing.. hieronder meer.

@P. Klieder, grote kans dat het inderdaad een lekkere BMW 6 gaat worden, maar ik sluit andere opties zeker niet uit.

Heb net te horen gekregen dat mijn schoonvader in dezelfde periode in Brussel zal zijn. Hij heeft aangegeven best wel met de auto terug te willen rijden. De 318Ci staat nu te koop, nu begint de spuurtocht naar iets nieuws un Nederland. Willen jullie helpen?

- budget: graag onder of rond de 4.000 (beetje ruimte voor onderhandelen mag) dus vraagprijs max. 5k?
- niet te oud, vanaf '95 ongeveer
- bewezen betrouwbaar
- sportief!
- mag een Coupé zijn, cabriolet, sedan.. Sommige hatchbacks zal ik ook overwegen
- benzine
- airco (handmatig is prima)

Verder laat ik me graag verassen smiling smiley
Oef, jammer zeg, de BMW was zo mooi, maar goed, een zoektocht is ook leuk!

Ik lees sportief, jammer zeg, ik wou je net een een grote Koreaan aanraden winking smiley Maar ja die zijn nou niet echt sportief sad smiley
Een leuke hothatch geen optie? Iedergeval weer een chique 3'er coupe is natuurlijk helemaal top!

[www.autoscout24.nl]

[www.autoscout24.nl]
Oh wat jammer man sad smiley
Maar als er een lekkere zes lijn voor terug komt zeg ik doen!! big smile smiley
Zeer benieuwd weer, je blijft lekker bezig laatste tijd zo.
Wel boven budget...maar wat een mooie wagen.

Sedan, geen zes in lijn maar in een V...misschien valt er over de prijs nog te praten?

Sorry...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2017 20:45 door Boppie.
Zadelsnuiver
Verder laat ik me graag verassen smiling smiley

Daar zou ik zo lang mogelijk mee wachten.drinking smiley

Random suggestie: Peugeot 406 V6 Coupe?
@Pjotr, met sportief bedoel ik vooral dat het wel enigszins vlot vooruit wilt, laten we zeggen 0-100 onder de 10 seconden. Voor de rest mag een best een statige sloep zijn hoor, no worries!

@Damian, een E46 coupe behoort zeker weer tot de mogelijkheden! Bedankt voor het zoeken thumbs up

@Bofkont, jammer ja, maar het leven is te kort om altijd maar in dezelfde auto te rijden alhoewel ik graag wel een paar jaartjes in de 318Ci had willen blijven sturen

@Boppie, ja ik heb deze al vaker voorbij zien komen. Leuk ding maar ik vind een grijs interieur echt een no-go. Maar een W202 vind ik verder gewoon een topper, behoort zeker tot de kanshebbers.

@D. Elzinga, zeker een goeie suggestie! Neem hem mee in het lijstje thumbs up
Persoonlijk vind ik deze prachtig. Ik denk nog even aan ons "gesprek" over de grote Koreanen.

De Grandeur, een auto die in zijn naam al "style" heeft, en ook nog eens onder de 10-seconden op 100 zit big smile smiley
Hundee

De prijzen vallen me trouwens nog best tegen, ik had eigenlijk verwacht dat ze voor een appel en een ei te koop zouden staan, maar dat valt best tegen.

BMW heb je gehad(nouja ik loop misschien iets te vooruit winking smiley ) en dit is natuurlijk op alle fronten anders, ik wist het wel!
(ik voel me nu trouwens wel een beetje een tel-sell-verkoper).

Oh en tot slot, mijn aller aller laatste argument, je wilt toch geen auto van een merk waarover een dikke oude vrouw half naakt op de grond loopt te krijsen? (de filmpjes van "dikke Hyundai maken ze denk ik niet eens in Korea winking smiley )
Heb je gelijk in Zadelsnuiver, daar weet ik alles van big smile smiley
Maar als je toch een paar jaartjes wil blijven sturen in die coupe van je kun je toch gerust wat investeren?

Trouwens dit vind ik ook zo'n topper!!
Wel subtiel verlagen.
[www.micexclusive.nl]

Lekkere dikke Hyundai Peterthumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2017 22:02 door Bofkont.
Bofkont

Trouwens dit vind ik ook zo'n topper!!
Wel subtiel verlagen.
[www.micexclusive.nl]

)

Oeh ja deze vind ik ook gaaf!! grinning smiley
Grandeur is mooi maar mist wel weer net die uitstraling die je bijvoorbeeld bij een Magentis of XG wel hebt. Misschien in een donker kleurtje?

Die Accord vind ik ook erg strak maar wel wat duur. Als hij een 1500 wilt zakken en hij staat er nog in juni wil ik wel even gaan kijken.

Ik wil er trouwens nog bij zeggen dat ik een hoge kilometerstand niet erg vind mits de auto gewoon in nette staat is.
Ik heb een kennis die zijn 323Ci wil verkopen en voor een 125 of 130D aan t kijken is. Dat gaat voor juni...dus moet ik ff vragen?

Staat ook al meer dan 250k op de teller, 6 in lijn. E46. Blauw.

Dijk van een motor; snel en betrouwbaar. Goed design, toffe kleur, luxe...
Vandaar dat ze rondrijden met 4+ ton op de klok, omdat ze bij het minste of geringste stuk gaan....
Een C70 misschien? Of een CLK?

Outsiders:
[www.autoscout24.nl]
[www.autoscout24.nl]
Leuke E46: [www.autoscout24.nl]
Of een stapje groter, een E39: [www.autoscout24.nl]
IS300 Sportcross op Zweeds? kenteken: [www.autoscout24.nl]
Heerlijk allemaal!
Zadelsnuiver
.....hoe moet onze jonge Jedi dan terug naar huis? Maar ik heb een oplossing.. hieronder meer.

Heb net te horen gekregen dat mijn schoonvader in dezelfde periode in Brussel zal zijn. Hij heeft aangegeven best wel met de auto terug te willen rijden. ....

Schoonvader komt dus in Finland wonen. Schoonvader woont natuurlijk in Finland Altai daarom auto terug rijden.thumbs up
drinking smiley

Speurtocht:
V6 in een Hyundai in 8,2 op de 100: Hyundai Coupe FX 2.7iV6 127dkm uit 2002 in het zwart voor € 3744
[www.autotrader.nl]
Ford Cougar uit 2001 2,5 24V V6 zwart 159dkm € 1944
[www.autotrader.nl]
Of toch een Een groene sloep Cadillac Seville 4.6 STS sedan met 84dkm in 7,6 naar 100 voor € 3499
[www.autowereld.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2017 23:39 door Altai.
Het onderdeel kost 5 tientjes....ga jij om die reden een auto wegdoen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2017 23:12 door Nico GTR.
input word afgeschoten, laat maar.

edit: uitleg toegevoegd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2017 23:15 door Nico GTR.
Nico GTR

Als het om zo'n luttel onderdeel gaat dan is er dus niets om je druk over te maken. Ik denk dat jij vast belangrijkere minpunten kunt noemen van dit model. Geartronic misschien?
RobEU
Nico GTR

Als het om zo'n luttel onderdeel gaat dan is er dus niets om je druk over te maken. Ik denk dat jij vast belangrijkere minpunten kunt noemen van dit model. Geartronic misschien?

Ik houd niet van rammeljes en kraakjes, ja ik weet t que de Renault grapjes.

Wat is er mis met geartronic? Je moet er niet mee trekken en tijdig de olie vervangen. Verder prima bak. Maar ja dat geld voor de meeste automaten.

Verder waar je voor moet opletten is de remschoenen van de handrem, die kunnen los komen en derhalve je achterwiel blokkeren, de D5, spanner van de distributieriem is niet ideaal.....de CV en de stabilisatorstangen.
Iedereen bedankt voor de suggesties, zal ze later even allemaal nalopen.

Vandaag wat foto's gemaakt voor de advertentie..

Blijft toch een plaatje om te zien. Maar hij is nog niet weg! Eerst maar eens de juiste koper vinden big smile smiley

Gek misschien, maar ik zit nu een beetje te kijken naar Mini's. Koop je dan voor rond de 4k wel iets fatsoenlijk of veel kans op problemen? Waren niet echt de allerbetrouwbaarste auto's geloof ik, versnellingsbak was een puntje dacht ik? Een "gewone" Cooper of zelfs een leuk uitgevoerde One zou voor mij al voldoende zijn, en voor 6k zag ik al een Cabriolet! Wat zeggen jullie?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 17:41 door Zadelsnuiver.
Duur in onderhoud vanwege de minieme ruimte, niet al te betrouwbaar, versnellingsbak prut. Neh. Laten staan.

Echt Zadel, ik zou dat ding laten spuiten. Echt!
RobEU
Ik zeg: eerste series mijden alsof je leven ervan afhangt!

LOL Ok, duidelijk big smile smiley wat was er zo slecht aan de eerste serie en vanaf welk bouwjaar zijn ze verbeterd?
Na 2007 hebben we het enkel nog over de distributieketting en zo nu en dan een versnellingsbak. winking smiley
Jammer dat de Mini idd zo onbetrouwbaar blijkt te zijn... ik heb er ook altijd een zwak voor gehad, ontzettend leuke wagens om te zien smiling smiley
Vooral uiteraard de variant met de engelse vlag op t dak grinning smiley

Zadelsnuiver

Blijft toch een plaatje om te zien. Maar hij is nog niet weg! Eerst maar eens de juiste koper vinden big smile smiley

Plaatje, ik zou hem bijna kopengrinning smiley.

Dit is ook mooi, maar geen BMW;

Hyundai Coupé 2.7 V6

Leg dit maar eens uit aan mevr. Zadelsnuivercool smiley;

Mitsubishi 3000 GT

Slecht voorbeeld, maar een 3000 GT is lekker. Maar een BMW zescilinder gaat het worden?
3000GT zooooo'n vette bak!! (maar de witte hierboven niet echt..) +1 voor die hoe onwaarschijnlijk ook
@Nico, Ok dus de Mini vanaf 2007 is beter, ik zal het in gedachte houden. Sowieso mijzelf nog wat inlezen verder.

@Omniradius, ja ik zou er zo eentje met de Union Jack echt gaaf vinden, staat er ook een op MP voor een super aantrekkelijke prijs maar APK is bijna af en de verkoper doet er blijkbaar geen moeite voor, zelfs de foto's gemaakt met de wagen onder het stof..
[link.marktplaats.nl]

@Joop, special price you buying yeees? big smile smiley
Hyundai Coupé vind ik als geheel wel een mooie wagen maar enkele details vind ik minder zoals de vrij smalle opening van de grille. Dit exemplaar wat je laat zien ziet er echter wel lekker dik uit. Ik hou 'm in de gaten thumbs up
3000 GT is echt iets te exotisch, en zwaar dacht ik ook.

@Damian misschien een mooi project voor jezelf big smile smiley
Mooie foto zo thumbs up jammer dat hij weg gaat. Maar er komt vast ook wel iets moois voor terug smileys with beer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.