Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // sneeuwpret..

Gepost door Zadelsnuiver 
We gaan verder op de volgende pagina:

Nico GTR
Ik had het ook moeten doen. Merk nu pas hoe hoog het ding staat achter. nut smiley

Wellicht donderdag nieuwe veren ophalen. thumbs up Weet alleen niet wanneer ze eronder gaan. tongue sticking out smiley

Ja Nico, had ik je al verteld toen de veer gebroken was hé big smile smiley En als ze eenmaal onder de keukentafel liggen gaat het toch kriebelen en liggen ze er veel eerder onder dan je gepland had thumbs up wat voor set heb je voor ogen?

Nog maar even 2 plaatjes van gisteren:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 17:28 door Zadelsnuiver.
Ik zou ze zelf niet gekozen hebben omdat het geen E46-velg is, maar eerlijk is eerlijk, het staat verrassend goed! thumbs up

Qua kleur ook nog steeds een topper.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2017 09:53 door TYN.
Zadelsnuiver
Ja Nico, had ik je al verteld toen de veer gebroken was hé big smile smiley En als ze eenmaal onder de keukentafel liggen gaat het toch kriebelen en liggen ze er veel eerder onder dan je gepland had thumbs up wat voor set heb je voor ogen?

Goedkope rommel, maar ja gegeven paard en zo. Zien wel of het wat is.

Persoonlijk wil ik kijken hoe de betrouwbaarheid van het karretje blijft. Ik ga ervan uit dat die na de zomer weer als nieuw presteert en dan gaan voor een Eibach pro kit met nieuwe veerpoten.
@TYN, het zijn inderdaad geen E46 velgen, ze komen origineel van onder een Z4 vandaan. Ik vind dat juist wel wat hebben, velgen van hetzelfde merk maar van een ander model. Kan ook verschrikkelijk mis gaan, dan denk ik bijvoorbeeld aan moderne AMG velgen onder een oude Benz ofzo. Maar naar mijn bescheiden mening passen deze Style 103 velgen eigenlijk prima onder de E46 Coupé. Of ze onder een Touring of sedan ook goed zouden staan betwijfel ik wel een beetje.

@Nico, ach toen ik mijn schroefset kocht voor de Punto bleek achteraf ook dat FK en TA (en weet ik veel welke merken nog meer) allemaal uit dezelfde fabriek komen dus dat zal met veren ook wel zo zijn. Ik weet dus niet zozeer of goedkoop altijd slecht is of dat er gewoon een dikkere marge zit op de merknaam. Maargoed, gewoon lekker verlagen die handel! Ben erg benieuwd naar het resultaat thumbs up
De velgen staan inderdaad echt heel mooi. Vullen mooi de wielkasten. Niet té, maar wel opvallend. Toch prefereer ik de oude velgen. Niet omdat deze niet mooi genoeg zijn, maar omdat ik die gewoon ontzettend mooi vind. Ik hou wel van die bescheiden wielen, zonder dat ze truttig ogen.
Desalniettemin een erg mooie aanwinst en absoluut geen miskoop.
Bedankt Rob, ik zelf vind de Style 46 wielen ook erg fraai, maar wilde voor de zomer net een maatje groter, rijdt toch net wat strakker allemaal. En omdat de zomerwielen die bij de auto zaten, net als de Style 46 ook 16" zijn én niet origineel BMW was de keuze snel gemaakt om voor iets anders te kijken. Fijn om te horen dat je deze wielen in elk geval kunt waarderen thumbs up

Volgende stap is nu de EtaBeta zomerwielen te koop te zetten, heb er zelf geen plaatje van maar ze zien er zo uit: [www.vannehaku.fi]
Dank je Damian! Een auto staat of valt met z'n wielen inderdaad en zeker bij een oudere BMW moet je daar imho wat voorzichtig mee zijn; het slaat al gauw de verkeerde kant op. Gelukkig zijn de reacties tot nu louter positief dus ik denk dat het een geslaagde zet is geweest smiling smiley
OEM wielen van een ander model onder de auto zetten ben ik vaak beetje huiverig voor, maar dit is erg smaakvol! Mooie frisse velg en look, meer heeft ie ook niet nodig qua grootte.
Ja, hier kun je mee voor de dag komen. Staat totaal niet petjesachtig. Gewoon mooie combinatie, goed uitgezocht.
@Soloman, vind ik ook van de kleur! Op de een of andere manier denk ik dat ze onder een zwarte of rode bijvoorbeeld veel minder goed zouden staan. Ook fijn om te horen dat je het geen petjeswagen vindt nu big smile smiley thumbs up

@Springbok, ik snap inderdaad wat je bedoelt, vaak zie je bijvoorbeeld Style 65 (E39 M5) wielen in de verkeerde maten onder een E36 ofzo en dat schreeuwt gelijk "imitatie!" dus je kan zeker niet zomaar elke BMW velg eronder hangen. Ik hoop dat het bij deze combinatie in elk geval niet het geval is.
Soloman
Ja, hier kun je mee voor de dag komen. Staat totaal niet petjesachtig. Gewoon mooie combinatie, goed uitgezocht.

Pfff, ik vind het maar een petjeswagen hoor!

Ja maar baarden en petjes gaan goed samen, kijk maar naar je profielfoto big smile smiley

En ik ben zo kaal als een neet natuurlijk en het ís hier nog best koud crying smilie
TYN
Ik zou ze zelf niet gekozen hebben omdat het geen E46-velg is, maar eerlijk is eerlijk, het staat verrassend goed! thumbs up

Qua kleur ook nog steeds een topper.

Was ook mijn idee, maar het staat idd verrassend goedthumbs up
Ik haf al een tijdje niet meer gereageerd, gekeken in je topic.. dus ik moest nog even bekomen van het feit dat de C4 was ingeruild voor zo'n mooie BMW!

Boh wat een gave auto zeg, prachtige kleur, configuratie zeg! En ook de nieuwe velgen vind ik tof! Toevallig gisteren met Bofkont gesproken op de TT-baan en toen reed er ook een mooie E46 Coupé langs,geweldig we waren het er bijna over eens dat dit prachtige ontwerp amper verfraaiingen nodig is!
Maar de velgen zijn een mooie update!

Ik weet overigens niet wat ik erger vind, een petje in een Bimmer, of een man met een Duckface-posedrinking smiley (het beste is denk ik dat ik maar helemaal niets daarop zeg, en nog maar eens herhaal dat ik je Bimmer heeeeeeeel mooi vind! big smile smiley )
Pjötr
Ik haf al een tijdje niet meer gereageerd, gekeken in je topic.. dus ik moest nog even bekomen van het feit dat de C4 was ingeruild voor zo'n mooie BMW!

Boh wat een gave auto zeg, prachtige kleur, configuratie zeg! En ook de nieuwe velgen vind ik tof! Toevallig gisteren met Bofkont gesproken op de TT-baan en toen reed er ook een mooie E46 Coupé langs,geweldig we waren het er bijna over eens dat dit prachtige ontwerp amper verfraaiingen nodig is!
Maar de velgen zijn een mooie update!

Ik weet overigens niet wat ik erger vind, een petje in een Bimmer, of een man met een Duckface-posedrinking smiley (het beste is denk ik dat ik maar helemaal niets daarop zeg, en nog maar eens herhaal dat ik je Bimmer heeeeeeeel mooi vind! big smile smiley )

Hahaha nou dat valt toch wel mee met die duckface? big smile smiley volgende keer zal ik er extra op letten. En die pet tsja, ik draag die eigenlijk al zo'n beetje heel m'n leven. Als kind omdat het stoer was, toen als 16 jarige want helmhaar scoor je ook niet mee en op m'n 18e begon ik al flinke inhammen te kweken dus was het wel handig om die pet op te houden big smile smiley Maar over een paar jaar ben ik oud genoeg voor een hoed, dan kan de pet de kast in.

Maar Dank voor jouw bericht, ik vind de Coupé zo standaard ook het mooiste, heeft helemaal geen M-Sport bumpers of overdreven grote velgen nodig.

@Rob, size isn't everything big smile smiley

Zojuist de Prius en de BMW af wezen spuiten en ook de bandenspanning netjes op peil gebracht, mocht best een peut lucht bij dus nu rijdt 'ie nóg lekkerderder. Een plaatje doet het altijd goed, toch?

Haha, ik zeg niets meer, behalve "Dikke BEEEMWEEEEEEEEE" (nu hoop ik dat je het filmpje kent, want anders is het een beetje een fail)

Maar eens, een E46-coupé heeft niets nodig, die van gister had volgens mij BBS-velgen, van die oldschool-achtige, dat was ook tof hoor!
Ja ik ken het filmpje wel, had die kreet al een paar keer voorbij zijn komen big smile smiley Wat een gênant filmpje is dat zeg..

En met oldskool BBSen kun je eigenlijk bijna niet fout gaan natuurlijk thumbs up
Vandaag dakdragers opgehaald voor de Prius, straks in de zomer gaan we met de "Giant tooth" naar de lage landen dus moet er een skibox op. Absoluut geen enkele ervaring mee, maar het schijnt nogal flink te kunnen suizen? Iemand hier ervaring mee? We hebben de box zelf nog niet dus ik hoop daar wel de juiste keuze in te maken straks.

Prius staat nu nog op winterbanden, denk dat ik volgend weekend de zomerbanden eronder gooi, het schijnt deze week weer lekker koud te worden angry smily

Oh en van de week een boodschap gedaan, toevallig naast 2 andere witte Toyota Hybrides geparkeerd. Vond het wel een grappig plaatje:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 17:32 door Zadelsnuiver.
Zo, die velgen steun bijzonder lekker.

Trouwens, over petjes en BMWs. Ik heb ook vaak een petje op als we met een der BMWs onderweg zijn. Helemaal niets mis mee dus.
Ik dacht altijd dat de ekte ekte "petjes" auto's meer de golfjes gti en de honda civic's waren tongue sticking out smiley

Maar ach, elke auto heeft wel een bepaald stigma.... denk ik. grinning smiley
Zie maar één dakdrager, ik zou een skibox van het merk Yuri van Gelder of Epke Zonderland aanschaffen grinning smiley.
Verlaagde Golf 2 1.1 thumbs up Petjesauto sowieso.

Overigens heeft pa ook vaak een petje op. Dus V60 D4 Ocean Race is ook wel petje denk ik. Bass zit er wel in met het premium sound dus wat dat betreft zitten we al goed.
Nu nog zover krijgen dat er te grote velgen onder mogen.....grinning smiley
@Twix, ach petje moet kunnen vind ik, sowieso kun je beter iemand beoordelen op basis van een gesprek dan wat voor kleren ze dragen. En bedankt voor het compliment mbt de wielen thumbs up

@Omni die auto's heb ik ook gehad big smile smiley en verlaagde Punto's en Stilo's en snelle Renaults met luide uitlaten en een Ibiza met veel te grote velgen en een subwoofer in de kofferbak waar je bang van zou worden etc. etc. Ach mooie tijden waren dat cool smiley

@Joop, klopt, er zat er even eentje op om te testen ze komen van een Prius 2 maar passen dus ook op een Prius 3. Ik vind het altijd wel wat hebben van die dakdragers, zeker met een skikoffer in kleur en als het kan z'n wind-diffuser er nog op.
@Nico, mijn tweede auto was een '87 Golf II 1.3 met 55 pk en 4 bak. Deze was echter wel compleet G60 uitgebouwd door m'n schoonbroer. Hij werkte bij de VW dealer en had dat allemaal origineel ergens vandaan gehaald. Di g liep bijna 180! Zat ook een Remus onder met een geluid als Godzilla met maagkrampen big smile smiley
Zadelsnuiver
@Nico, mijn tweede auto was een '87 Golf II 1.3 met 55 pk en 4 bak. Deze was echter wel compleet G60 uitgebouwd door m'n schoonbroer. Hij werkte bij de VW dealer en had dat allemaal origineel ergens vandaan gehaald. Di g liep bijna 180! Zat ook een Remus onder met een geluid als Godzilla met maagkrampen big smile smiley

Blijft wel gaaf spul, plat op zijn bek, minimaal 4 cm. Echt superdik!
Zadelsnuiver
@Joop, klopt, er zat er even eentje op om te testen ze komen van een Prius 2 maar passen dus ook op een Prius 3. Ik vind het altijd wel wat hebben van die dakdragers, zeker met een skikoffer in kleur en als het kan z'n wind-diffuser er nog op.

Netjes tochthumbs up.

*klikkerdeklik*
Wat een heerlijk contrast, de burgerlijke rationele Prius naast de petjes met emotie gekozen E46.
De nieuwe velgen staan erg mooi op de Beemer en wat een leuke foto van die Toyota's. Maar met zoveel wit op de weg lijkt het in de winter vast heel rustig....drinking smiley
Vergeet tijdens de grand tour niet nog even contact op te nemen. winking smiley
Hahaha ja dat klopt Dirk, het contrast is erg groot, alhoewel een Prius echt wel een liefhebbers auto kan zijn. Kijk maar naar wat een bizar grote community er zit op Priuschat bijvoorbeeld en dat gaat echt niet alleen maar over hypermiling ofzo.
Gisteren reden we nog achter een Pontiac Firebird uit ik gok '77, heerlijk geluid, gewoon vette bak om te zien. Dan is het wel jammer dat ik wel van zijn auto kan genieten maar hij waarschijnlijk het liefst m'n Prius het kanaal in zou zien rijden. Kom hier ook regelmatig van dat soort Amerikaans spul tegen met stickers als "F#ck your Prius" enzo er op. Ik haal ze meestal in, krijgen ze een duimpje en dan weten ze niet zo goed wat ze moeten doen big smile smiley
Ach, ik kan er wel om lachen thumbs up
Ohhja de prius "haat" haha!

Ik zal eerlijk toegeven, ik heb er zelf ook wel eens aan meegedaan eye rolling smiley en echt mooi heb ik de prius nooit gevonden met alle respect...

Toch heb ik vrijwel alleen maar positieve dingen gehoord/gelezen wbt de Prius. Zeer degelijk, betrouwbaar, uiteraard zuinig en schijnbaarcnog heel behoorlijke rijeigenschappen.

Ik zou toch stiekem wel eens een paar blokjes in een Prius willen sturen om hem eens zelf te ervaren. Wie weet wordt mn volgende car review wel in een P.... tongue sticking out smiley
Nou Dirk en Omni, ik ben vanaf 5 juni voor een weekje of 2 bij jullie in de buurt dus daar is denk ik wel iets voor te regelen big smile smiley thumbs up
Mooi opgelost dat soort Priusbashing! Overigens vind ik dat soort afgunst wel weer grappig, uiteindelijk kan ik om heel vele lachen maar ook van heel veel genieten. Ik heb eens meegereden in een Prius en was onder de indruk van de stilte maar ook de kracht, fijne wagen toch! Ik kan me daarom best voorstellen dat er ook rond deze rijdende computermuis (vooral het design van de II voldoet hier in mijn ogen aan) een hele community te vinden is.

Ik zal 5 t/m 19 juni omcirkelen op de kalender, het aanbod staat nog steeds. smileys with beer
Wauw, geweldig die velgen man, staat echt super thumbs up. En wat een heerlijke kleur blijft het. Komt op elke foto echt prachtig naar voren.
Zien er goed uit, die velgen smileys with beer

Voor wat betreft het interieur: ik weet niet of donkerder hout je aanstaat? Vind ik persoonlijk dé finishing touch bij een zwart lederen interieur.

@Dirk, komt goed!

@Nico, doet ook dienst als dakdrager denk ik big smile smiley

@Micha, bedankt voor je reactie man, kan ik echt heel erg waarderen thumbs up

@Bluez ja ik vind dit ook wel mooi, maar omdat het binnen wel vrij donker is allemaal zou ik denk ik liever een lichter kleurtje kiezen. Ik denk dat een meer berken/beuken/dennen/kersenhout kleurtje net wat meer frivool zou staan. Maar Dank voor je input, op een zwarte of donkere auto os dit donkere hout absoluut de beste keuze thumbs up
Blijf het een machtig mooie e46 vinden. Ik wil ook weer een e46 in de vloot!!!
uwbuurman
Blijf het een machtig mooie e46 vinden. Ik wil ook weer een e46 in de vloot!!!

Dankuwel mijnheer de buurman! Ik zou het zeker doen, de allermooiste exemplaren zijn nu nog te vinden, over een paar jaar zullen de meesten niet meer zo mooi zijn vrees ik.

Zojuist maar weer een keertje afgespoten, had het hele Paasweekend maar stilgestaan dus net een lekker blokje om geweest thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2019 17:35 door Zadelsnuiver.
Blijft een topper die nooit gaat vervelen Zadelsnuiver cool smileythumbs up

Uwbuurman,

Leuke plannen ik zeg doen!!
Heb jij eigenlijk een voorspoiler onder je Prius?

Ik heb een tijdje terug een testdrive gedaan in een nieuwe Prius, nou ik moet zeggen, ik ben fan! Erg fijne auto.
Wie weet ooit (als opvolger van de Hudee)....

Ohhhh behaaaavvvvveeeeee... (jammer dat er geen Austin Powers Films meer zijn dan de 3)
@Bofkont, ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Ik hoor het wel als de foto's beginnen te vervelen big smile smiley

@Pjotr, nee niet dat ik weet. Er zit een stukje rubber wat verder onder de bumper om de onderkant van de bumper te beschermen maar verder zit er niets. Ik heb er weleens aan gedacht hoor de Prius wat op te leuken: 18" lichtgewicht JDM velgen, beetje verlagen, wellicht wat rode accenten zoals de Kia Pro Cee'd GT en inderdaad een soort voorlipje ofzo maar 1. vindt mijn vrouw dat geen goed idee en 2. is het een Prius en alhoewel lichtere velgen en verlaging de auto wellicht zuiniger kunnen maken, echt sportief gaat het nooit worden natuurlijk.

En ja Austin Powers.. fantastische films natuurlijk. Vooral goldmember (het personage) vond ik geweldig, ook al klopte er geen zak van en was hij meer Duits dan Dutch maargoed.. Toit like a toiger! Hoop dat er ooit nog eens een nieuwe reeks films van komt of misschien zelfs een Netflix serie ofzo.
Een goede set ST coils maakt hem wellicht wel iets sportiever....
Mooie Recaro's erin en wellicht word het nog wat. drinking smiley
Nico GTR
Een goede set ST coils maakt hem wellicht wel iets sportiever....
Mooie Recaro's erin en wellicht word het nog wat. drinking smiley

Haha nee dat gaat 'm niet worden. De Prius is perfect en blijft gewoon lekker 100% origineel. M'n vrouw ziet me al aankomen met een paar Recaro's voor "haar" auto drinking smiley

Alle extra dingetjes blijven tot nu toe voorbehouden aan de BMW. Spuitwerk, nieuwe emblemen, nieuwe kentekenplaat en dan nog een setje andere interieurlijsten dan is het wel mooi geweest. Heeeel misschien dat ik nog eens een paar veren voor de BMW ergens op de kop tik maar dat bungelt echt ergens onderaan m'n prioriteiten lijstje.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.