Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 530iA M-Sport // Schroefset en andere Sjonnieficaties - Nieuwe foto's!

Gepost door Zadelsnuiver 
Heb 2 lekkertjes op het oog, vrij unieke kleur, 1 sedan, de ander coupť maar helaas "slechts" 318i. Gelukkig dan weer wel de latere 318i met de 2.0 140 pk en relatief weinig kilometers. Staan allebei ook weer lekker onmogelijk ver weg maar daar is altijd wel wat voor te regelen. Nu alleen de afweging of ik die 140 nogwat pk wel voldoende ga vinden.
E46 idd. Kan de Coupť al niet meer vinden dus die zal ondertussen wel verkocht zijn.
Jammer dat die cabriolet waarschijnlijk niet door kan gaan. Hij zag er op de foto's zeker netjes uit. Alleen die velgen vind ik niet echt passen, zeker zo zonder naafkapjes.
Een sedan lijkt me misschien wel wat te gewoontjes maar aan de andere kant, de coupes zijn een stuk minder dik gezaaid. Alsje een cabriolet wilt die ook in de winter goed zijn mannetje staat kan ik je als outsider nog de Saab 9-3 aanbevelen. Die hebben een extra geÔsoleerd dak wat maakt dat ze vrij goed warm te stoken zijn. Een softtop cabriolet is van zichzelf wel wat makkelijker vochtig in het interieur (stijlloze portieren zijn daar mede verantwoordelijk voor) en daarom kan airco zeer welkom zijn in de natte maanden. Daarmee, was in ieder geval mijn ervaring, kan je makkelijk je ramen droog krijgen enzo.
Persoonlijk denk ik niet dat die 1000 euro zo gek is, als de wagen verder helemaal naar je zin is ben je dat klein geld zo vergeten.
En zoals eerder al aangegeven een E36 325i cabrio in deze nette staat gaat alleen nog maar meer waard worden.
Uiteraard onder voorbehoud dat het een echt net exemplaar is, zou hem goed op de brug nakijken en zoveel mogelijk lostrekken waar je bij kunt komen, zoals kofferbak bekleding etc etc etc
@Bofkont Je hebt gelijk, die 1000Ä is op lange termijn natuurlijk peanuts maar het gaat mij ook een beetje om de houding van de verkoper. Volgens mij Ūs het echt een jong verwend pikkie en hij zegt dat hij zelf al 4 auto's heeft en eigenlijk niet zit te wachten op een CitroŽn. Kijk, geld is geld maar dan zie ik liever dat de C4 naar een liefhebber gaat of iemand die hem in elk geval kan waarderen.

@Dirk, de Saab heb ik ook nog even aan gedacht maar ik heb er nog geen kunnen vinden naar mijn gading.
Beste Zadelsnuiver,

Als die E36 verder naar je zin is zou ik het gewoon doen, dat je C4 naar een liefhebber gaat zou leuk zijn, maar laten we eerlijk zijn wat maakt het verder uit?? weg is weg.

Die E36 is absoluut een goede investering, maar wees goed op je hoede, er kan veel achterstallig onderhoud zijn waardoor je zo 1000/2000 euro verder bent.
Zadelsnuiver
@Dirk, de Saab heb ik ook nog even aan gedacht maar ik heb er nog geen kunnen vinden naar mijn gading.

Dat zou weer een Finse auto (t/m bouwjaar 2003 dan) zijn smiling smiley
Maar weer een inruilvoorstel gestuurd, dit keer voor een Mercedes. Maar eens zien wat er uit gaat komen big smile smiley
Een W140 S300 met 280 dkm op de teller. Net ingereden dus big smile smiley
Ah, een Helmut Kohl auto. Ja, dat zijn mastodonten. Die gaan zeker een miljoen km mee. Is wel heel wat anders dan een sportief Puntootje of C4'tje.
Ik gok dat er voorlopig geen nieuwe auto komt.
Mechanix
Ik gok dat er voorlopig geen nieuwe auto komt.

We zullen zien. Als de C4 niet verkoopt zal het erg afhankelijk zijn van wat er op het vlak van inruilen te realiseren valt. Ik heb dit weekend alles in totaal zeker 12 inruilvoorstellen uitgestuurd dus als daar niets uitkomt zal ik inderdaad wat meer geduld moeten hebben. Grote kans ook dat ik als ik de C4 particulier verkocht heb dat ik Nederland een auto kom halen. Maar wat ik vanaf het begin gezegd heb: ik blijf anders net zo lief in de C4 rijden, ben de auto absoluut niet beu ofzo en het Ūs elke keer weer een klein feestje om te rijden met dat vermogen thumbs up
Zadelsnuiver

Gaaf. cool smiley Al iets gehoord?
TYN
Zadelsnuiver

Gaaf. cool smiley Al iets gehoord?

Nee, hij staat bij een handelaar en ik denk dat ze vandaag dicht zijn want het is hier "Laskiainen" een soort feestdag.

Heb zojuist nog een inruilvoorstel gedaan voor een andere W140, deze is volgens de eigenaar van het Estse consulaat geweest!
Heb je wat foto's? Ben wel benieuwd.

Hoe staat het eigenlijk met roest daar in Finland? Als auto's er in dat klimaat bovenmatig last van hebben is het bij zo'n Benz die z'n hele leven al in Finland slijt wel goed uitkijken.
Ja roest kan wel een probleem vormen, je moet echt altijd heel goed elke tweedehands auto inspecteren, liefst op de brug en ook aan de onderkant van de deuren, wielkastranden etc. Het hoort er gewoon een beetje bij zeg maar. Meestal staat het ook expliciet in de advertentie vermeld of de auto roest heeft en ook waar. De meeste mensen proberen de auto wel roestvrij te houden natuurlijk, regelmatig wassen/afspoelen in de winter en vrijwel elke auto hier krijgt wel een tectyl behandeling en in de Punto had ik bijvoorbeeld ook extra plastic kappen in de wielkastranden.

Dit is de ex-consulaat 300 SE: [www.nettiauto.com]
Lekkere wagen zo'n W140, en idd zeer robuust degelijk, maar kan ook genoeg aan mankeren hoor wat vrij duur is.
En eigenlijk moet je de V8 hebben om wat leuk te rijden, loodzware wagen.
Leuke is dat de V8 amper meer verbruikt dan de zes cilinders in de S W140.
Vreemd dat zo'n consul (ik neem aan dat de grijze 300 SE zijn auto was) geen L-uitvoering had, want hij zal ongetwijfeld een chauffeur gehad hebben en zelf op de achterbank gezeten hebben.
Bofkont
Lekkere wagen zo'n W140, en idd zeer robuust degelijk, maar kan ook genoeg aan mankeren hoor wat vrij duur is.
En eigenlijk moet je de V8 hebben om wat leuk te rijden, loodzware wagen.
Leuke is dat de V8 amper meer verbruikt dan de zes cilinders in de S W140.

Eens dat de V8 natuurlijk beter zou zijn. Er staat nog een 400SE te koop met ongeveer evenveel kilometers maar die is heel saai blauw. Een mooie blauschwarzer S500 heeft al snel 350+ dkm op de teller als je onder de 6k wilt blijven. Maar hoe zit het met de onderhoudskosten van zo'n M119? Is dat vergeleken met een M104 nog te behappen of heb je het dan echt over significant hogere bedragen?
cirKel
Vreemd dat zo'n consul (ik neem aan dat de grijze 300 SE zijn auto was) geen L-uitvoering had, want hij zal ongetwijfeld een chauffeur gehad hebben en zelf op de achterbank gezeten hebben.

Vond ik ook al raar, er zit blijkbaar wel pantserglas in alhoewel de verkoper misschien het verschil niet ziet met dubbelglas zoals de W140 wel vaker heeft. Ach, ik ken een diplomaat die rijdt in een 3-serie dus dan is een gewone W140 niet zo gek.
De M119 V8 is een vrij probleemloze motor, De V12 is van een heel andere orde en kan ook potentieel veel duurdere problemen hebben.
Uiteraard is een V8 rijden ook niet goed koop te noemen, 16 bougies als ik het goed heb en 8 liter olie.
Maar nogmaals deze Mb V8 is vrij probleemloos in het algemeen.
De C4 is verkocht! Zojuist afgeleverd in Porvoo. De nieuwe eigenaar is een hele aardige jongen, een echte liefhebber van het merk. Zo kwam hij zelf met een XM V6 Exclusive welke hij zelf in Nederland (toeval!) heeft gekocht.
Het beste is nog dat ik er zelf geen cent armer op ben geworden thumbs up

De zoektocht gaat verder cool smiley
Haha, jeetje zeg, wat gaat het weer snel hier. Jammer dat de C4 weer weg is, maar super natuurlijk hoe je dit hebt aangepakt. Ik ben erg benieuwd wat ervoor in de plaats komt. Maar als ik de opties hier zo lees, dan wacht ik watertandend op de volgende bolide!
Mooi dat je niet meer hoeft in te ruilen. Ben benieuwd wat er volgt! thumbs up
Gefeliciteerd met de verkoop! thumbs up

Ik ben ook zeer benieuwd wat ervoor in de plaats gaat komen. Toch een mooie 3-serie? drinking smiley
We gaan het zien!
Dat is snel gegaan! Van harte smiling smiley. Ben benieuwd naar de opvolger.
Dat heb je snel geregeld zeg. Ik ben benieuwd wat je ervoor terugkoopt!
Ja ik hou het een beetje open. Heb die jongen van de E36 cabrio nog maar een berichtje gestuurd wat zijn beste cash prijs is, en heb nog 2 lijntjes openstaan voor een E46 328i. Vrijdag een proefrit gemaakt in een schitterende E39 523i maar daar kreeg ik helaas gisteren bericht van dat 'ie al verkocht was. Passat B5.5 2.8 V6 4-motion lijkt me wel wat maar betrouwbaarheid vind ik moeilijk in te schatten en zelfde geldt voor Audi A4/A6.
Aan de andere kant zijn de prijzen voor een leuke E90 ook niet zo gek meer, en doen de nette E46's daar niet veel meer voor onder. Audi A8, BMW 7 en Mercedes S worden qua vaste lasten toch iets te gek en dan nog de factor "wat als er iets stuk gaat?"

Voorkeur gaat nu in elk geval wel uit naar BMW.
Zo hey snel gegaan thumbs up
Zeer benieuwd naar de opvolger, lekkere zes lijn zo te horen!!
Bofkont
Zo hey snel gegaan thumbs up
Zeer benieuwd naar de opvolger, lekkere zes lijn zo te horen!!

Ja best vlot! Auto is in 2 weken tijd verkocht, dat is volgens mij best snel. Volgens mij Had ik wel echt mazzel dat er op dit moment een koper was, hij gaf aan zelf al 3 maanden op zoek te zijn geweest naar de perfecte C4. Hij zal de mijne toen ik hem kocht net niet gezien hebben want donderdagavond kwam hij online en vrijdagmiddag had ik 'm al gekocht spinning smiley sticking its tongue out

Morgenochtend afspraak voor een 328i thumbs up
Ik weet 100% zeker dat de C4 erg blij is met zijn nieuwe baasje! Zoals ik zei had hij zelf een XM V6 en zijn vriendin een 306 Cabrio. Hij heeft ook wat meer geduld met Franse auto's.. waar ik al zenuwachtig werd wanneer de ruitenwissersproeiers even haperen zei hij al "ach 'tis een CitroŽn". Gisteren de auto uiteraard gewassen en nieuwe vloermatten erin gedaan, bij het wegrijden zat de achterremmen vast! Na een keer vooruit en achteruit was hij gelukkig weer los, maar wel vandaag netjes gemeld bij de nieuwe eigenaar. Wederom "ja, typisch Frans".. Jongen maakt zich niet zo druk en als het stuk is maakt 'ie zelf dus komt helemaal goed thumbs up
Dat is lekker snel gegaan. Gefeliciteerd.

Qua opvolgers zit je in een mooie hoek te kijken. Met de E36 heb ik geen ervaring, maar E46 en zeker E90 / E93 des te meer. Daar kan je bijna geen foute keuze in maken. Kies wel voor een fijne motor en uitrusting. Daar ga je anders spijt van krijgen.
Wat trouwens in Finland mij ook een heerlijke 6 cilinder, betrouwbare, maar unieke auto lijkt, is een Subaru Legacy 3.0R spec. B.
Gefeliciteerd met de verkoop, gelukkig is hij naar een liefhebber gegaan!
Met een gezonde dosis ongeduld wachten we de opvolger af.
Ik word zelf ook aardig ongeduldig moet ik eerlijk zeggen. De afspraak met de 328i van vandaag is niet doorgegaan, en vanmiddag is er net een mooie Audi A4 B6 Quattro aan m'n neus voorbij gegaan, was een half uurtje te laat met bellen!
Ach je hebt in ieder geval je handen vrij.

En idd, als het net niet helemaal werkt. Schaar het onder karakter, wel zo makkelijk. winking smiley Mijn remmen zaten trouwens ook vaak vast, nu ik nieuwe remschoenen heb niet meer. Heel vreemd. drinking smiley
Begin nu wel aan wat te dingen te merken dat de E46 echt al een oudere auto is. Vrijwel elke auto welke ik tot nu toe bekeken heb heeft wel enigszins last van beginnende roest en wat andere (kleine) euveltjes. Nu zit ik niet in het allerhoogste segment van de markt te shoppen maar zeker niet in het laagste. De overgang E46/E90 zit zo rond de 7-8k en ik zoek rond de 5-6k maar echt veel hele mooie zijn er gewoon niet meer en als ze te vinden zijn, zijn ze heel snel verkocht.
Nu mijn ogen op een zilveren E46 318i Touring. Pre-facelift maar wel met de 143 pk sterke 2.0 dus vrij uniek denk ik? Deze zou roestvrij moeten zijn en de Touring heb ik altijd geweldig vonden, heeft op dit moment zelfs de voorkeur over een Coupť.
Krijg alleen de eigenaar niet te pakken dus ik hoop dat de auto nog te koop staat..
Helaas heb je daar gelijk in Zadelsnuiver, een echt nette E46 is al vrij schaars aan het worden, en met een budget van 5-6K zijn ze moeilijk te vinden.
Een echte nette 325i/328i/330i gaat al snel richting de 10k of fors meer.

Coupe heeft ook mijn voorkeur, zo mooi!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 11:23 door Bofkont.
Bofkont
Helaas heb je daar gelijk in Zadelsnuiver, een echt nette E46 is al vrij schaars aan het worden, en met een budget van 5-6K zijn ze moeilijk te vinden.
Een echte nette 325i/328i/330i gaat al snel richting de 10k of fors meer.

Een facelift 318i 2.0i is op zich niet zo heel erg uniek hoor, zijn in Nederland/Duitsland vrij veel van verkocht.

Eens met bovenstaande, maar afgezien van de M3/cabrio modellen zijn er hier bijna geen "gewone" E46's meer te vinden voor rond de 10k, hooguit een 330xi uit de laatste bouwjaren met weinig kilometers maar daar ben ik niet naar op zoek. Voor een pre-facelift sedan of Touring is 7k wel het matje, iets meer voor een Coupť en rond dat punt komen de eerste E90's al in beeld. Je zou dus denken dat je voor 6k wel een nette zou kunnen vinden.

En de zilveren 318i is een pre-facelift 2.0, ik dacht dat de 2.0 alleen in de facelift geleverd was, vandaar.
Zowel de nieuwere 4 en 6 cilinder motoren zijn nog een half jaartje geplaatst in de pre facelift modellen.

Ik begrijp je gedachten wel kwa prijzen, maar denk niet dat je moet gaan vergelijken met een E90, de E46 en zeker de nette zwaardere 6 cilinders zijn echt liefhebbers auto's aan het worden en dat zie je duidelijk aan de prijzen, met een 5/6k budget zit je echt aan de onderkant helaas.

15k tot 20k zie ik al E46 coupe's voorbij komen met lage kmstanden en dat zijn dan nog maar een 330ci.
De M3 gaat al richting de 30k en meer.
Praat ik uiteraard over de mooiste uitvoeringen/staat/kmstanden.
Duitsland waar het aanbod veel groter is zie je ook duidelijk dat de prijzen hard stijgen.
Ja ach je kan het moeilijk met elkaar vergelijken natuurlijk, 2 verschillende landen, aanbod en dus prijzen kunnen heel anders zijn. Wat ik zo zie is dat onderkant van de E46 markt begint rond de 1500Ä, dan koop je een sedan 316i uit '00 met veel kilometers en een roestige achterklep. [www.nettiauto.com]

Als ik dan zie dat de duurste "gewone" pre-facelift E46's zo rond de 7k zitten dan denk ik niet dat 6k onderkant van de markt is? Ik heb het nu even niet over de Coupť maar de gewone sedan of Touring.
Is Finland eigenlijk duur kwa auto aanschaf / bezit?

Ik kijk soms wel eens van die joetoep filmpjes van Carthrottle (komen uit de UK) en die roepen dan dat je echt de meest toffe wagens voor ruim onder de 10K kan kopen, zoals een Nissan 350Z of idd een dikke 330 serie. In de UK zijn auto's volgens mij gewoon veel goedkoper.... want hier vind je zo'n wagen niet snel onder de 10K tenzij het een is met een monsterlijke km stand of achterstallig onderhoud.
Verschillende landen zal idd ook mee spelen, maar ook in NL vind je wel een oude aftandse 316i voor 1500 euro.
6/7k zul je idd wel een knap exemplaar voor kunnen vinden met wat geduld, maar heel erg groot zal het aanbod niet zijn.
Exemplaren met 150k plus op de teller kun je prima kopen als het onderhoud maar goed is gedaan.
Ramon,

UK liggen de prijzen van de auto's echt laag, maar de verzekering premies zijn daar echt achterlijk hoog weer.
Daar betaal je voor een 330i duizenden euro's p/jaar aan verzekering weer.
Bofkont
Ramon,

UK liggen de prijzen van de auto's echt laag, maar de verzekering premies zijn daar echt achterlijk hoog weer.
Daar betaal je voor een 330i duizenden euro's p/jaar aan verzekering weer.

Ahh, daar komt de financiele nekslag dus pas NA de aankoop! winking smiley tongue sticking out smiley
omniradius
Is Finland eigenlijk duur kwa auto aanschaf / bezit?

Ik kijk soms wel eens van die joetoep filmpjes van Carthrottle (komen uit de UK) en die roepen dan dat je echt de meest toffe wagens voor ruim onder de 10K kan kopen, zoals een Nissan 350Z of idd een dikke 330 serie. In de UK zijn auto's volgens mij gewoon veel goedkoper.... want hier vind je zo'n wagen niet snel onder de 10K tenzij het een is met een monsterlijke km stand of achterstallig onderhoud.

Ja het is wel lastig uit te leggen, alles is hier vrijwel duurder in aanschaf, maar maandelijkse lasten zijn dan weer wat gunstiger evenals de benzineprijs. Wat wel een nadeel is is dat het een vrij beperkte markt is en dus ook beperkt aanbod. We zitten hier in een land 8 maal groter dan Nederland maar met slechts 5 miljoen inwoners. Sommige plekken zijn zo dunbevolkt dat er misschien een paar duizend man wonen in een gebied zo groot als heel Nederland. Om het bij BMW'S te houden, wanneer er hier in omgeving Helsinki een net exemplaar aan word geboden is het vrij normaal dat er een wachtlijst is met geÔnteresseerden en zal een auto vaak binnen een dag verkocht zijn omdat er simpelweg meer vraag is dan aanbod.
Wat je ook vaak ziet is dat auto's gewoon hogere kilometerstanden hebben. Waar je in Nederland het liefst onder de 200 dkm blijft, is het hier vrij normaal om een auto met 300 dkm nog voor een fikse prijs op marktplaats te zetten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.