Zadelsnuiver - '10 Toyota Prius 3 // '05 BMW 118d - De tuning-fairy is langsgeweest?

Gepost door Zadelsnuiver 
Hoi allen,

Heb besloten hier een topic te maken over mijn huidige auto; een Fiat Stilo Abarth uit 2002.
Het is mijn 3e Stilo, en mijn 2e Abarth. De andere was een JTD.

De Stilo staat bekend als onbetrouwbare auto. Ik ga dit niet tegenspreken want bij mijn eerste Abarth was de motor in de soep gelopen (welliswaar door een slecht gerepareerde krukaslager door de vorige eigenaar, maar toch)
Toch kon ik het niet laten weer een Abarth aan te schaffen. Ze zijn nu erg betaalbaar, blijf het een mooie auto vinden en ze rijden gewoon heerlijk met die dikke 5 pitter.
De JTD was overigens wel betrouwbaar, naast regulier onderhoud ooit een turbodruk sensor moeten vervangen en een ruitenwisser motor.

Mijn huidige Abarth staat nu op 136dkm. Heb hem compleet origineel met 123d op de teller gekocht en ben sinds dien druk bezig geweest met het rondom oplossen van wat kleine euveltjes en tegelijkertijd ook de auto wat leuker aan het maken.

Ben nu redelijk blij met hoe de auto er bij staat, voor het mooie zou ik de velgen opnieuw moeten spuiten of poedercoaten want die zijn van dichtbij niet helemaal strak meer. Een ander setje velgen zou ook leuk zijn, had onder mijn oude Abarth een set 18" Novitec velgen maar die zijn bijna niet meer te vinden.

Wat er verder aan gebeurt is:
- Embleemloze grille
- Verlaagd met Apex veren -40mm
- Ramen getint
- Dension Iphone adapter voor de Connect Nav+
- interieurdelen vervangen (handschoenenkastje, deurpanelen, diverse plastic onderdelen) deze waren niet mooi meer.
- Nieuwe Uniroyal Rainsport 2 banden
- Nieuwe Accu
- Nieuwe remschijven en blokken rondom
- Veel onderdelen in stuurinrichting en ophanging vernieuwd
- Uitgelijnd
- Selespeed opnieuw gecalibreerd

Verder hoop ik nog vele kilometers van deze Italiaanse schone te mogen genieten. Vragen beantwoord ik graag en voor nu alvast een paar fototjes smiling smiley









(en ja ik woon inderdaad in het buitenland..)

*Update September 2014* Stilo is verkocht, nu een Prius "Special edition" uit 2009 voor de deur.







*Update Augustus 2016* Fiat Punto 1.2 16V uit 2002 erbij gekocht.



*Update Januari 2017* Punto overleden, distributieriem gebroken.

*Update Januari 2017 #2* 2005 Citroën C4 Coupé VTS 180 pk gekocht!



*Update Maart 2017* C4 verkocht, 2003 BMW 318Ci 2.0 gekocht!



*Update Augustus 2017* BMW verkocht, 2003 Golf GTI 1.8T 20V gekocht!



*Update April 2018* Golf verkocht, '99 Kawasaki VN800 & 2003 Renault Mégane II 2.0 16V gekocht!





*Update Mei 2019* Mégane en Vulcan verkocht, '05 BMW 118d gekocht!





49 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2019 17:53 door Zadelsnuiver.
Hele mooie auto! En met de Selespeed transmissie een perfecte automaat die goed bij de auto past.
Wat een fraaie Stilo is dit zeg! Hij kan de aanpassingen goed hebben. Waar woon je als ik vragen mag?
Mooie auto inderdaad. De aanpassingen zijn niet zo mijn ding, maar het staat 'm best goed. Alleen die grill vind ik niet echt mooi zo. Ook erg dapper van je. Toevallig keek ik gisteren nog naar tweedehands Stilo's, en voor zo'n 1.000 euro heb je tegenwoordig al een Abarth! Erg jammer, want het schijnt een geweldige auto te zijn! thumbs up
Dank voor de reacties!

Ik woon in Finland, in Helsinki om precies te zijn. Heb de auto zelf ingevoerd vanuit Nederland aangezien de Stilo Abarth hier nooit verkocht is geweest. Ik ben zelf ook erg blij met hoe de Stilo er nu bij staat, net iets sportiever zonder een te hoog Sjonnie gehalte.

De grille is inderdaad persoonlijke smaak, maar omdat ze hem goed hebben gematched met de andere roosters in de voorbumper vind ik dat het wel mooi past in het geheel. Je kan ook een Abarth embleem van de GP Abarth op de originele grille schroeven, maar dat logo vind ik persoonllijk iets te groot.

En ja ze zijn erg betaalbaar geworden. €1000 is wel erg weinig maar als dat een auto is die aan een nieuwe distributieriem toe is en wellicht nog wat andere euveltjes heeft kan het goed kloppen. Distributieriem is een klus waar de officiele garage rond de €1200 voor vraagt. Dit omdat de motor eigenlijk eruit moet. De meeste garage's gooien echter aan de bakkant de motorsteun los en dan heb je net genoeg ruimte om er bij te kunnen.

Ze rijden inderdaad erg fijn en zijn goed uitgerust, mooie DVD navigatie, Climate control, eigenlijk zo'n beetje alle opties zitten er standaard op. Mensen denken echter vaak dat het een GTI achtige auto is en dat klopt niet. Het sturen gaat scherp en de remmen bijten goed maar het is allemaal net wat minder strak dan bij een GTI. De Stilo Abarth is meer een GT, gemaakt om in luxe met hoge kruissnelheden door heel Europa te cruisen. Toen ik de auto kocht heb ik deze via Duitsland, Denemarken en Zweden naar Finland gereden en je stapt na elke rit gewoon fris als een hoentje uit.
Erg leuke wagen, ben zelf ook altijd gecharmeerd geweest van de Stilo abarth.
Een goede vriend van mij heeft ook eentje gehad, zijn zoon rijdt er inmiddels in, maar die heeft er nooit wat mee gehad.
Ook zijn zoon niet, en die heeft toch een vrij forse rijstijl om zo maar te zeggen.

Zie ze het liefst origineel, maar dat is ieder zijn eigen thumbs up
Toffe auto zeg, respect dat je het aandurft... Ik ben vorig jaar verliefd geworden op een 5 deurs Stilo, met alle denkbare luxe, ik las horror-verhalen en "hemel-in-prijzigingen", ik heb toen een grote Fiat-dealer gebeld, en de hoofdmonteur raadde het me echt af, hij noemde het nog niet een waardeloze auto, maar het scheelde niet veel.

Je aanpassingen kan ik ook wel waarderen, het is subtiel en vooral niet "te" in mijn ogen.

Wordt Fiat wel geleverd in Finland? Toen ik in Noorwegen gestrand was met een losse Katalysator, was het zoeken naar een Fiat-garage redelijk pittig, en zat er één op 3 uur rijden. Kortom redelijk dun bezaaid..

Ju......kiitos kuvat autosi
(ik dacht dat in Finland het ook Tak en bill was, zoals in de rest van Scandinavë, maar toen schoten me de plaatsnamen en andere "vreemdsoortige woorden" binnen. Had toch meer moeten opletten toen ik een Fins-game-vriendje had)
5 deurs Stilo is inderdaad een hele fijne auto. Erg practisch ook. De 1.2 en 1.6 16V en natuurlijk de JTD's zijn erg betrouwbaar. Maar meestal is wel het devies "wat er niet op zit kan ook niet stuk" bij Fiat, en zeker bij de Stilo. Mijn Stilo JTD was een Active (instap) model maar wel met cruise control en handmatige airco. Dat was echt een prima betrouwbare auto die ik toen der tijd met slechts 50dkm op de klok kocht voor de helft van de nieuwprijs. De slechte naam heeft dus wel zijn voordelen voor de mensen die wel een gokje durven te wagen.

Hier in Finland verkopen ze wel Fiat, maar op een laag pitje en meestal zijn het een beetje de crisismodellen. Dus geen Abarth of HGT modellen of snelle diesels. maar de wat simpelere 8V blokjes vind je genoeg.

En ik rijd al sins 2003 Fiat dus wist goed waar ik me mee inliet smiling smiley
Quote
Phaeton W12
Hele mooie auto! En met de Selespeed transmissie een perfecte automaat die goed bij de auto past.

volgens mij werd er unaniem destijds in de autotesten de selespeed als grote misser gezien. Hij was ook niet als handbak leverbaar als ik het mij goed herinner. Heb er nooit mee gereden maar zo'n 5 pitter lijkt mij prima voor zo'n auto thumbs up

maar; ik zit geregeld in een gewone 3 deurs stilo 1.4, en als ik zie wat voor een vreemde dingen hij allemaal al niet heeft... Meldingen van kapotte lampen terwijl die het gewoon doen. Achterklep wil nu weer niet open, bobines, diverse storingen in de tellerbak. Vrijwel de meeste storingen zijn elektronisch. Bij de fiat dealer hier willen ze ook geen stilo's meer verkopen, zelfs niet als het een mooi jong exemplaar is. Gaat gelijk door naar de handel omdat ze te veel gezeur naderhand hebben.

Neemt niet weg dat het een mooie auto is om te zien thumbs up en gelukkig zijn er mensen die het wel aandurven.
Quote
Zadelsnuiver
Hier in Finland verkopen ze wel Fiat, maar op een laag pitje en meestal zijn het een beetje de crisismodellen. Dus geen Abarth of HGT modellen of snelle diesels. maar de wat simpelere 8V blokjes vind je genoeg.

Hoe gaat het dan met onderhoud? Wordt dat goed gedaan door die Finnen? Ik kan mee indenken dat ze wat moeite hebben met modellen die ze niet leveren. Zeker als dat de luxe modellen zijn.
Heb zelf ook een Stilo Abarth 3d aangeschaft in 2002(nieuw). Heerlijke auto, geen kraakje en gaan als de brandweer. Op een plunjer in de bak en storing aan de gewichtsdetectie (Siemens onderdeel) in de bijrijdersstoel geen enkel probleem gehad. Voor die tijd zal alles wat erin kon, in de auto. De eerste modellen hadden wat later bleek best wel veel storingen. Dit is na de facelift sterk verbeterd.
De versnellingsbak was van het type Selespeed II wat een verbeterde versie was. Je moet een beetje spelen met het gas om de bak snel te laten schakelen. In de automaat-stand kan deze wel eens onverwacht en stoterig schakelen. Menige bijrijder was verrast door de power van de 5 pitter.
Ik kon voluit in 1 - 49; 2 - 98; 3 - 147; 4 - 196 en in 5 - 245 km/h.
Veel plezier met de Stilo en vele veilige kilometers.
Ja de meningen zijn best verdeeld over de Selespeed. Het idee is goed maar in praktijk is het systeem gewoon niet geavanceerd genoeg om het een verbetering te noemen tov een gewone handbak. Die handbak is overigens wel voor de laatste modeljaren geleverd.
Ik ben zelf een groot fan van Selespeed, niet zo traag als een gewone automaat maar wel lekker de handen vrij en natuurlijk is het erg leuk om af en toe lekker met die "flappy pedals" te spelen.
Je moet wel wennen aan de Selespeed, je voet goed op het gas houden dan schakelt ie lekker vlot cool smiley

Bobines zijn wel een zwak punt bij de Stilo. Ik had in mijn oude Abarth er ook altijd 1 reserve in het handschoenkastje liggen. Vertrek morgen toevallig naar Nederland dus denk dat ik direct 1 oppik bij de Fiat garage.

Brengt me gelijk bij het volgende topic; onderhoud. Het is een beetje lastig inderdaad omdat de auto hier nooit verkocht is maar veel van de techniek zit ook in Alfa Romeo's die hier dan wel lekker aangekleed te vinden zijn. Gelukkig kom ik ook nog regelmatig in Nederland. Meestal probeer ik het zo te plannen dat ik ten tijde van de volgende beurt daar ben want die Finse jongens zijn best handig maar ze durven wel de hoofdprijs te vragen! Gelukkig kan ik veel kleine dingetjes zelf en als ik hulp nodig heb kom ik er met wat googlen altijd wel uit.

En ik sta ook soms nog steeds verbaasd van de prestaties van de Abarth. 170 pk klinkt tegenwoordig niet bijzonder meer, een beetje 4 pitter diesel kan dat tegenwoordig ook behalen maar het blijft toch echt een vlotte auto. Op papier 8,5 seconden naar 100 en een top van 215. Nou dat doet ie volgens mij in de noodloop. 240 haalt ie makkelijk en met stoplichtsprintjes heb ik al voldoende auto's goed kunnen bijhouden die op papier toch een stuk sneller zouden moeten zijn.
Ik heb zelf voor mijn Bravo een Stilo 1.6 16v dynamic gereden. Dus met dezelfde velgen en bodykit zoals jij die hebt. Echter dan in het zwart.
Jouw kleur is wel echt onwijs mooi! Ik blijf een zwak houden voor dit model. Voor mij de meest tijdloze c-segmenter uit zijn tijd. Ziet er nog altijd zeer bij de tijd uit!

Echter, doe nou toch geen embleemloze gril! Sjonny en juist daterende ogend. Geef die Stilo de grill die het verdiend met een mooi Abarth logo voorop. Zou die blij van worden! winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2014 08:54 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
AsconaGT,

2004 de stilo abarth 5m17
Handgeschakeld thumbs up
Kijk zo leer je altijd nog wat. Ergens is het wel blijven hangen dat de handbak niet leverbaar was, maar dat was dit in de eerste jaren thumbs up
Goh dit topic bijna helemaal vergeten. Helaas is de Stilo september vorig jaar verkocht, had er graag nog langer van willen genieten maar had net de Prius gekocht en had (toen) geen tweede auto nodig.

Ben nu wel op een laag pitje op zoek naar een tweede auto, had eerst bedacht om een terreinwagen of flinke SUV te kopen omdat ik graag ook een caravan wilde kopen. Dat plan is nu even op de lange baan geschoven en nu komt mijn zwak voor Italiaanse volbloedjes weer naar boven.

Vandaag even gebeld voor een mooie '95er Lancia Kappa 2.0 20V die hier in de regio te koop stond. Helaas was deze echter al verkocht. Ben nu rustig ook de Nederlandse, Belgische en Duitse markt aan het bekijken maar er zit veel kaf tussen het koren en de prijzen lijken soms compleet uit de lucht gegrepen.

Maargoed, we blijven zoeken.. wie weet binnenkort een update smiling smiley
Ik ook Bofkont! De Kappa staat bij mij nu op de eerste plaats, echt een mooi tijdloos model imho, doet een beetje denken aan de Quattroporte van dezelfde periode, en hij moet zwart zijn. Ik weet alleen nog niet wat voor motor ik er in wil; aan de ene kant denk ik dat de 2.0 de meest verstandige keus is, maar 150 pk op 1500 kg is ook niet echt denderend. Dan doet de 2.4 het beter maarja, een 3.0 Busso is ook altijd een droom geweest dus dat gaat dan ook weer kriebelen. En wil je in zo'n auto zelf schakelen of kies je toch voor het comfort van een automaat? Uiteindelijk is de keuze natuurlijk erg beperkt, ik moet waarschijnlijk gewoon de auto kopen met de meeste plussen. Wat dat betreft dan liever een 2.0 die van binnen en buiten perfect is dan een V6 met een uitgeleefd interieur.
Die 2.0 Kappa hebben wij hier op de HTS ook staan, er zit nu een turbo op en hij heeft 365 pk.

Eerst een ander injectiesysteem, vervolgens een remap (chiptune) toen had die motor net 200 pk te geven.
Dus qua vermogen valt er veel te halen want het is wel een ijzersterk blok.
Quote
Nissan GT-R, awesome
Die 2.0 Kappa hebben wij hier op de HTS ook staan, er zit nu een turbo op en hij heeft 365 pk.

Eerst een ander injectiesysteem, vervolgens een remap (chiptune) toen had die motor net 200 pk te geven.
Dus qua vermogen valt er veel te halen want het is wel een ijzersterk blok.

Dat klopt, de Kappa is er overigens ook af-fabriek met de 2.0 20V Turbo. Een goede vriend van mij heeft zo'n blok uit een Coupe Fiat in zijn Bravo HGT gelepeld, grotere turbo erop etc. Valt niet fatsoenlijk mee te rijden zo snel is dat ding.
De meeste Kappa's hebben (in NL iig) de 2.0 vijfcilinder. Lijkt mij echt net aan voor deze auto. Overigens, Lancia leverde de 2.0 20v met twee verschillende handbakken: een bak met langere versnellingen (en hogere topsnelheid) en eentje met kortere versnellingen, die dan wat sneller is op de sprint.

Zat een paar dagen geleden toevallig op autoscout.it naar Kappa's te zoeken (zou er ook wel eentje willen...) en toen kwam ik deze tegen:





Kappa 2.0 20v Turbo SW

(kwijl kwijl ...)
Foei dat is wel een hele fraaie, schitterende kleurcombinatie ook, alhoewel het leder wel iets donkerder mag zijn. De prijs is ook niet mals, maar dit is dan ook wel een van de mooiste die ik tot nu toe gezien heb. Overigens een goed idee om op de Italiaanse Autoscout te kijken, was nog niet eens bij me opgekomen.

Grappig trouwens om te zien wat voor prijsverschillen er zitten tussen de limousine, de Coupe en de SW, waarbij de limousine vaak minder dan de helft kost van de andere twee carrosserie varianten. Gelukkig vind ik de sedan wel veruit het mooist, de Coupe heeft mij nooit kunnen bekoren maar daar zal ik vast de enige in zijn. Vind de verhoudingen wat vreemd en de plaatsing en grootte van de achterste wielkast komt bij mij wat oncharmant over waardoor de achterwielen bijna verdwijnen onder een massa van plaatwerk.
Deze ziet er overigens ook wel okay uit, onderhoud zou in elk geval netjes op peil moeten zijn. Staat alleen ruim 400km hier vandaan.. misschien morgen maar eens bellen.

[www.nettiauto.com]
Ik vind de coupe ook niet de mooiste, hoor. Helaas is de wielbasis iets te veel ingekort voor het mooie. Wel weer mooi is dat de deurpanelen met de houtdecoraties iets sierlijker zijn dan bij de sedan/SW.

Die Finse K ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Ik zou er denk ik alleen eentje van na '98 zoeken. Die heeft ondermeer standaard cruise control en een ander ontwerp (lees: minder lomp) stuurwiel.
Ik denk dat ik de eerder gelinkte Kappa aan me voorbij laat gaan. Ten eerste is deze niet zwart en ten tweede zijn de foto's te slecht om echt goed in te kunnen schatten of de auto een trip van 800 km waard is. Aan de ene kant denk ik dat hij in betere staat is dan wat ik van de advertentie kan inschatten, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ik ernaast zit.

Handige tip Lancia lover! Ik zal er proberen rekening mee te houden.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/238548444?asrc=st|as ?

oh wacht, je zit niet in NL smiling bouncing smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2015 17:38 door Carfanatic.
We blijven nog rustig doorzoeken naar een mooie Italiaan, maar heel toevallig kwam ik deze Talbot nog tegen:

[www.nettiauto.com]

Ziet er zo op het eerste gezicht nog erg goed uit. Geen roest en dat is volgens mij uniek voor een Talbot en dan zeker eentje die al zo oud is. Voor mij extra leuk omdat 'ie van hetzelfde bouwjaar is als ik en volgens mij is deze gebouwd hier in Finland bij Valmet Automotive waar nu bijvoorbeeld de nieuwe A-klasse word gebouwd en voorheen de Porsche Boxster en de Fisker Karma.
Aan de andere kant vraag ik me toch sterk af of ik nou wel gelukkig zou worden van die 1.3 onder de motorkap big smile smiley
Als het een beetje meezit gaan we maandag naar een auto kijken. Verder laat ik even in het midden hoe of wat want het staat nu nog wat op losse schroeven maar ik heb er goede hoop in. Het is echter geen Italiaan, maar wel hèèl groot en aardig wat cylindertjes onder de motorkap.
Nee geen VAG product.

Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een heel sensatie verhaal van te maken, ik wil het alleen nog niet zeggen voordat ik zeker weet dat het echt gaat gebeuren. Wil hier niet met allerlei poespas groots gaan verkondigen dat ik die en die auto wil kopen en dat er vervolgens niks van komt. Maar ik ben wel erg enthousiast en wilde het toch met jullie delen.
Niks sensatie aan. Leuk toch zo'n zoektocht en dat te delen. Geeft vaak leuke inzichten en tips van anderen waar je zelf dan weer niet aan gedacht had. Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een auto voor er bij. Dat kan volgende maand zijn maar net zo goed helemaal niet door gaan. Gewoon lekker delen.thumbs upwinking smiley
Ik vind het wel sensatiezoekerij! Een beetje stille hints hier lopen geven, maar niets van de auto prijs geven. En dan straks iedereen zeker ineens verrassen?!

Pffff....



smileys with beer
Nouja, hoeveel auto's zijn nou langer dan 5 meter?
Een C6 redt dat al niet eens.. toch een flinke sloep. Helaas, die valt af. :-)
Geen VAG, een ontwijkende reactie op 'Duits'. Een S-Klasse!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2015 14:43 door der Magistrat.
Quote
Rob0032
Ik vind het wel sensatiezoekerij! Een beetje stille hints hier lopen geven, maar niets van de auto prijs geven. En dan straks iedereen zeker ineens verrassen?!

Pffff....



smileys with beer

Haha ja Rob je hebt me door! Ik zal nog een hint geven, dan zal het voor de meeste wel vrij duidelijk zijn dan is het hele sensatie-circus ook weer voorbij big smile smiley. In mijn ogen is deze auto een spirituele opvolger of misschien zelfs een nagezaat van jouw Crown, maar dan wel pak 'm beet 15 jaar jonger en met 2 extra cylinders winking smiley
Quote
Zadelsnuiver
Geen turbo, auto is langer dan 5 meter big smile smiley

Maar het scheelt niet veel!
lengte		5005 mm
Lexus LS 400 inderdaad. De verkoper heeft de afspraak voor maandag ondertussen bevestigd dus we zijn in elk geval een stukje dichterbij. Hij heeft al een hele berg kilometers gelopen maar volgens de verkoper nog in hele mooie, nette staat en een volledige onderhoudshistorie zou er ook bij moeten zitten.

Nu maar hopen dat ik het hele project niet heb "gejinxt" (huid verkopen voor de beer geschoten is etc.)
Nee joh dat is maar bijgeloof.
Als het zaakje onverhoopt niet doorgaat ben je net zo'n toffe peer als daarvoor. :-)
Mooi man, ben heel benieuwd. Echt een dijk van een auto. Volgens mij stond er een tijdje terug in Youngtimer Magazine of AW Classics een stuk over welke LS je wel en niet moet hebben.
Fijn om te weten, Rob. Heb je ook enig idee of dit artikel ergens online beschikbaar is? Van wat ik er over heb gelezen is de LS400 vanaf 1995 wat lichter, zuiniger en sneller dan de eerste bouwjaren en zijn er tevens betere remmen gebruikt.

Ik wil toch even een linkje delen met jullie. Heb even wat reviews gelezen over deze handelaar en er zitten toch wat dingen tussen waar ik wat van geschrokken ben. Ik zou het zeer waarderen als iemand iets zou kunnen over deze handelaar en wat de eerste indrukken zijn van de auto. Prijs is erg laag maar de kilometerstand is dan weer erg hoog dus ik kan me voorstellen dat er maar weinig animo voor zo'n auto is. Op de foto's ziet hij er echt nog heel goed uit, op die lelijke velgen na dan.

In de advertentie staat overigens ook dat de auto van eerste eigenaar is, dat trok mij in eerste instantie maar toen ik er naar vroeg kwam het antwoord dat "het een standaard text" was. Zomoto geeft aan dat er 13 vorige eigenaren zijn geweest, 6 bedrijven en 7 particulieren.

Bij navraag over de distributieriem en wanneer deze laatst vervangen is geweest kwam het antwoord dat er een ketting in ligt. Ik was met lunchpauze en had weinig tijd om met de verkoper in discussie te gaan maar ik weet 100% zeker dat deze Lexus een riem heeft en vervangen is echt een rotklus. Ik vind dat dan weer echt zo'n typische opmerking dat ik nu, mede ook dankzij de negatieve reviews er wel een wat onrustig gevoel bij heb.

Maargoed, hier is de link, ben benieuwd naar de meningen.

[api.autotrader.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2015 19:29 door Zadelsnuiver.
Mwoah..

De combinatie van foute velgen, lage prijs, gepoetste motorruimte en discutabele aanbieder maken mij niet echt enthousiast.

Dan lijkt dit mij een betere (eerlijkere!) basis. Of verhoog je budget iets. Een goede LS400 hoeft geen vermogen te kosten.
Topkeuze, een LS400! thumbs up

Ik zou dit specifieke exemplaar niet zo snel kopen. Een handelaar met een wat discutabele reputatie en de aftermarket verlgen op een dergelijke auto geven mij ook niet het juiste gevoel.

In deze prijsklasse lijkt me dit exemplaar uit 1996 een betere keuze. Deze wordt rechtstreeks door de eigenaar verkocht die de auto al 11 jaar in bezit heeft, je kunt dus alles vragen over het gedane onderhoud. Onderhoud is veel belangrijker dan de kilometerstand bij dit soort wagens. Ik zie in de advertentie dat deze te koop staat wegens aanschaf van een LS430, dit betekent in ieder geval dat hij er tevreden over geweest is de afgelopen jaren.



Quote
TYN
Mwoah..

De combinatie van foute velgen, lage prijs, gepoetste motorruimte en discutabele aanbieder maken mij niet echt enthousiast.

Dan lijkt dit mij een betere (eerlijkere!) basis. Of verhoog je budget iets. Een goede LS400 hoeft geen vermogen te kosten.
Eens!
Wel een bijzondere auto trouwens!

edit: en is die zwarte kleur wel origineel? Nog nooit gezien. Meestal antraciet, donkergroen of donkerblauw.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2015 19:55 door Barri.
Quote
TYN
Mwoah..

De combinatie van foute velgen, lage prijs, gepoetste motorruimte en discutabele aanbieder maken mij niet echt enthousiast.

Dan lijkt dit mij een betere (eerlijkere!) basis. Of verhoog je budget iets. Een goede LS400 hoeft geen vermogen te kosten.

Hahaha, we dachten tegelijk exact hetzelfde. smileys with beer Ik was alleen iets langer met mijn post bezig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.