As good as it Getz: Peter's Rover Streetwise, aangevuld met Y10 & Rover 45 verhalen.

Gepost door Peter O 
@SVF: De echte kwaliteitsimpuls bij AustinRover en later Rover is ingezet toen Honda en AustinRover begonnen met de ontwikkeling van de Rover 800 begin jaren 80. Eigenlijk heeft Rover na de jaren 80 opvallend goede auto's in de markt gezet. En als je je dan ook realiseert dat Rover vrijwel altijd geld tekort kwam is dat een hele prestatie. Leuk om te weten is dat na de overname door BMW een ontwikkelingsbudget door BMW meegegeven was om de 75 te ontwikkelen de Rover engineers zich geen raad wisten met die hoeveelheid geld.
Zelf heb ik het grootste gedeelte van mijn automobiele carrière rondgereden in auto's waar jij omheen zou willen lopen is er eigenlijk bij mij weinig op aan te merken geweest. Natuurlijk is de koppakking van de K-motor een dingetje, die heb ik in mijn 400 ook gehad. Laat onverlet dat de K-motor een juweel van een motor is.

[en.wikipedia.org]

Ik wens Peter O veel plezier met zijn StreetWise. Een model dat zijn tijd ver vooruit was.
Nogmaals gefeliciteerd met je Rover Streetwise Peter! Echt een leuke auto die bij je past. Geniet ervan.
Eindelijk die felbegeerde Rover! Van harte gefeliciteerd, dat hij maar net zo goed dienst mag doen als de Getz.
Ja tijden van afscheid...ik ken ze...daarom staat de Clio ook nog op bokjes in de tuin en moet ik hem als de wiedeweerga voor de verhuizing in orde gaan maken.

Maar dit is wel gaaf hoor! Echt een tof ding, mooie historie, ziet er onwijs strak uit ik denk dat je echt wel veel plezier van de Rover gaat beleven. Dat is ook heel veel waard!
Gefeliciteerd met de aanschaf, leuk kleurtje!
Toen ik net mijn rijbewijs had ook naar die 25'jes gekeken, maar werd toch afgeschrikt van de slechte reputatie wat ik op het internet las.

Als je nog wel eens in Groningen rijdt, spot ik je vast wel een keer! Assen kom ik zelf ook nog wel vaak genoeg met de motor, dus zal de ogen openhouden :-)
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga iedereen beantwoorden, ik vind als mensen moeite doen om een bericht te sturen, is een reactie wel het minste wat ik kan doen. Deel 1:

406c
Van harte gefeliciteerd! Hij ziet er super strak uit, ga je veel plezier aan beleven thumbs up

Thanks!!! Ja hij is net zo mooi, wat misschien nog mooier dan op de foto’s!

Zadelsnuiver
Wat een wijze Rover! Logisch dat je de Getz gaat missen maar dat duurt vast niet lang met zo'n mooie Streetwise onder de bips smiling smiley veel plezier ermee thumbs up

Dankje EINDELIJK een Rover he? Die bips zit trouwens op erg fijne kuipstoelen zoals een collega ze noemde. De Rover is een veel mooiere auto, zeker in deze staat. De Getz en ik waren vrienden, we hebben samen vele avonturen gehad, dus dat boekje moet ik nu dicht doen.
Mach1
Wat een leuke en originele keuze! Jammer van de Getz, maar aan alles komt een eind.
Bedankt Ivo! Eigenlijk was ik nog niet eens echt aan het zoeken, ik had werkelijk niet gedacht dat ie zoo mooi zou zijn. Qua Getz is het vooral jammer van de band, en de verhalen en trips die ik ermee heb gedaan, en dat het boek nu (bijna) dicht is.
SVF
Dat is snel gegaan zeg. Geweldig leuke auto!thumbs up Hopelijk heb je hier lang plezier van en kun je de Getz snel uit je hoofd zetten. Mijn onderbuik gevoel zegt dat je beter met een boog om deze Rovers heen kunt lopen maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben. Jij hebt via je ouders in elk geval wel ervaring met het merk en de laatste generaties totdat het merk failliet ging schijnen zo slecht nog niet te zijn. Als ze met Honda motoren waren geleverd dan had ik er zeer waarschijnlijk al lang een gehad.

Ik snap je opmerking, Rover heeft een (erg) slechte naam inderdaad. Echter de late modellen zijn helemaal niet slecht , de oude 45 van mijn vader heeft 10 jaar gereden zonder enig mankement. De K-Series motor is een koppaking eter, maar vervang je die door eentje van een Land Rover Freelander, heb je nooit meer ergens last van.

Ik moet zeggen, ik was er zelfs nog niet over uit , repareren of een andere kopen. Dit was echt een lot uit de loterij (qua staat, prijs kilometers) , had ik niet meteen de wauw, had ik misschien nog wel de Getz gerepareerd.

SSander
Mooie opvolger!

Bedankt Sander!!

Durashift
Mooi man, goede keuze denk ik. Lekker fris kleurtje, dat blauw. Mooi interieur.
Maar, je weer dus niet of deze Rover de juiste koppakking heeft (met de stalen centreerpennen ipv kunststof, was het toch?).
Enfin, jullie hebben het juiste adres voor Rover onderhoud al wel, dus dat moet wel goed gaan in de toekomst.
Nog even met de kat een afscheidsrondje doen om de Getz?

Dankje! Ik overdrijf niet, maar zelfs bij de verkoper sprong de blauwe kleur eruit!

Klopt, het fijne van de K-Series is wel dat ie meer vloeistof gaat gebruiken, dus het gaat opvallen. Ik begreep al van mijn vader en ook van Thomas dat het niet zo is als bij de Getz, dat het zo ineens gedaan is. Gelukkig kan Erin het ook, en anders gaat ie in naar Rovee.

Ayo geeft al meegereden! Ik moet nog wel even kijken als we een keer langer op pad moeten, hoe we dat doen. Ik heb nu (half) leer, en laat er nu 1 ding zijn waar ze dol op is… (inderdaad leer) Dus dat word denk ik in dekens of hoezen investeren.

Barri
Heel gaaf ding! Hopen dat je er net zoveel plezier mee gaat hebben als met de Getz! Die mag je een schouderklopje geven en dan mag ie in een ander land een tweede leven in.

Bedankt Barri!! Ja de Getz heeft zijn ding erg goed gedaan, hij staat nog bij Erin, dus als ik de spullen haal, krijgt ie inderdaad een ai over zijn bol ofzo!

Frits79
Ik had nooit zoveel met deze Rovers, maar nu jaren later begin ik ze steeds waarderen. Die 45 is een plaatje, maar ook deze Streetwise ziet er goed uit en daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Thanks!! Ik zal ook mijn vader vertellen over de 45 smiling smiley Toen Young Mister Rover, ofwel de 200, uit kwam vond ik hem echt prachtig. Dat was echt een auto die ik van A tot Z prachtig vond qua design. In zekere zin dus nu een jeugdliefde gekocht.

uwbuurman
Haha, mooi man, een aankoop vanuit het hart, het gevoel. Veel plezier met je Streetwise!

Thanks, pap zei al “Straks wil de Rover club beide Rovers op een stand.” Het was een echt gelukje deze, daarom dacht ik ook “hoppa meteen kijken, stel hij is echt zoo mooi “

Jay DoubleYou
Begreep na een tweede keer lezen pas dat je ‘m al gekocht hebt, anders zou ik zeggen dat je de MG ZS ook niet moet vergeten.

Haha, ja ik had misschien een beetje het beter moeten verwoorden. smileys with beer

Twix
Zo,ik heb even bijgelezen. Had al een tijdje niet gekeken in dit topic.

Ik was de avonturen met betrekking tot de lekkage nog aan het lezen en dacht terug aan mijn oude Hyundai Scoupe. Daarvan lekte iets van het kofferdeksel. Ik had echter geen zin om alles los te haken en heb toen 2 gaatjes geboord in de onderkant van de klep, zodat er geen water in bleef staan.

Ik wou ook nog reageren dat je de Getz niet meer moest laten repareren. Daar is hij eigenlijk te oud voor...

Maar goed, dat was allemaal niet nodig. Je hebt een mooie auto gekocht. Gewoon lekker gaan genieten. Zowel links als rechts smileys with beer

Ondanks de band die je met een auto opbouwt, is het slechts een vergankelijk ding.

Het ging snel he? Ik heb er echt wel over na gedacht. Rationeel gezien is repareren geen optie nee, echter het is verder een okay auto. Er was vrij weinig mee. Als het repareren ervoor zorgde dat ik misschien nog 5 jaar onbezorgd kan rijden, had ik het zeker gedaan. Ik had nu wel in mijn achterhoofd, het is en blijft een roestgevoelige auto, en ook dat hoeft niet veel te kosten, maar die kosten blijven terug komen. En met dat in het achterhoofd EN denkend hoe de kop is opgeblazen had ik twijfel. EN toen kwam de Streetwise ineens.

Ah van de lekkage is ook slim, hier in Assen woont volgens mij een liefhebber, want ik heb bij een APK-station al 2 verschillende zien staan. Beide niet zo lang overschreven.

Genieten gaat wel lukken, Streetwise rijdt erg lekker!

Pietzoveel
Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit op de foto's!

Bedankt Piet, mijn collega’s zeiden al “Oh dat is die glimmende blauwe zeker” toen ik vertelde over de auto.

Engineer2
Dat is even spannend zo.

De band met de Getz was duidelijk. Maar je eerdere twijfels zo nu en dan en de toch gewoon doorgaande veroudering en slijtage maken dat een afscheidsmoment toch ooit zou komen. Het is immers wel de auto die je nodig hebt, niet een oldtimer die je gewoon kan laten staan als die er een dag geen zin in heeft of er een forse reparatie aankomt. Dat een koppakking dan de doorslaggevende reden is snap ik dan ook helemaal.

Een Rover Streetwise is dan ook wel weer een heel erg leuke keuze. En wat staat deze er inderdaad mooi bij! En met hoe jij thuis bent in de Rovers en in het wereldje is zo'n auto met soms toch ook een beetje eigenaardigheden ook gewoon goed te gebruiken. En mooi op tijd toegeslagen met de aankoop. Gefeliciteerd!

Thanks smiling smiley Ja hij moet het altijd doen inderdaad, en ik heb helaas geen ruimte (en geld) voor meerdere auto’s. De Getz is natuurlijk een werkpaard geweest, ik heb wel eens een beetje gedacht misschien is er nu langzaam tijd voor een andere, maar aan de andere kant, is het nog te fixen, waarom ook.

Ik heb in leven wel vaker auto’s bekeken, eigenlijk was het altijd minder mooi dan verwacht. Toen ik de Getz kocht heb ik ook meerder Rovers (en FIAT Brava’s) bekeken, 200’s nog trouwens, en alles was meuk EN mooier gemaakt dan gezegd. Alleen de 45 was natuurlijk bovengemiddeld mooi. Ik dacht bij deze dus ook letterlijk “het zal wel”.

Jaa Thomas is natuurlijk mijn orakel, die stond al op “speed dial” dus die heb ik al gestalked voor allerlei info.

Klassiekerrijder
De kleur maakt deze auto, maar hij ziet er in elk geval op de foto's ook wel erg strak uit. Gefeliciteerd, ik hoop dat je nu weer zorgeloos kunt rijden!

Wordt de trekhaak van de sloper er nog onder geschroefd?

Bedankt Tom! Ja wanneer de sloper weggaat dan halen ze de trekhaak eraf en bellen ze, in mijn gedachte kunnen we het daarna zelf (bij de blauw Yp ook gedaan) en anders kan Erin helpen, die wil ook wel sleutelen aan een Rover. (Een Daewoo was een no go, net wat jij zei)

omniradius
Zo, ik reageer ook even. Ik lees nog steeds mee hoor in sommige topics, ondanks dat ik zelf verder vrij inactief ben op het forum grinning smiley

Heel jammer om te lezen dat er een einde is gekomen aan het Getz tijdperk. Ik heb hem nog in het echt mogen aanschouwen, die herinnering zal ik koesteren tongue sticking out smiley
De Rover ziet er echt leuk uit. Ik heb zelf vrijwel geen kennis van het merk Rover maar aangezien jij die wel hebt ga ik er vanuit dat je een weloverwogen keuze hebt gemaakt.

Veel leuke en plezierige kilometers toegewenst! thumbs up

Ha Ramon, wat leuk om wat van jou te horen! Hoe gaat het met jou EN de Paseo, en de Beater 2.0? Dit vraag ik ook namens de baassssss in huis natuurlijk :0

Ik denk dat we (donderdag) 12-5 tot een nationale herdenkingsdag voor de Getz moeten bombarderen he?

Rover is natuurlijk niet Japanse auto of Koreaan. Dus er zou misschien 1x vaker een lampje branden, maar over het algemeen is de naam slechter dan dat de auto is.
Nou eerlijk is eerlijk, het is een niet overwogen keuze geweest, erg he? Had je niet verwacht he? Ayo heeft al 3 avonden op de kast ipv op het bed geslapen!

Rutger DC
Wat een mooie aankoop! Ik heb ook wel een beetje een zwak voor de Streetwise. Dat is toch een van de beter gelukte urban onroaders. Een leuke kleur is toch wel erg belangrijk bij een auto, een vlotte kleur zoals deze blauwtint doet de auto een stuk frisser ogen. Hopelijk weert de auto zich de komende jaren kranig!

Wel jammer dat er (bijna) een einde is gekomen aan het Getz-tijdperk. Ik denk dat je wel kunt stellen dat je er het maximale uitgehaald hebt. Alle problemen konden tot nu toe worden opgelost, maar nu zijn die een brug te ver (of kostbaar navenant dagwaarde) gebleken.

Je kunt de Streetwise zelfs nog aanpassen naar een MG3 SW, de naam waaronder de auto in China zijn leven voortzette. Moet je dat aanpassen willen? Nee.

Ik had nog twee foto's van de Heitrover, drie weken terug bij het Autotron. Er zat een fryske boy achter het stuur, de eigenaar zat achterin, maar de zoon van de eigenaar bleek spoorloos.

Ik quote jou met foto’s, hoewel dat sommigen zeggen dat dit verboden is! winking smiley

JIJ als aangever van de bijnaam van de Streetwise, Rovee. Wat een lol hadden we bij British- dinges he?! Zoals mijn collega’s zouden zeggen “zooo gezellll”
Ja heit liet zich mooi rijden he, eerst door de zoon, en terug door de Fryske boy. Ja de zoon die was een boy op de fiets aan het zoeken, die was zijn handdoek vergeten.

Ik ben het met je eens, de grijze (sloop) Streetwise oogde veel minder dan dat deze blauwe doet. Een wijs man, die anti ballonnen is, dat is immers slecht voor de air, zei het ook al dat blue een mooie kleur is voor een voiture. Ik moet me nog eens verdiepen in de kleuren, er zijn meen ik de 2 verschillende blauwe

Waarschijnlijk gaat de Getz naar Erin, dus hij blijft in leven. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar was Rovee niet zo mooi als dat ie is, dan had ik misschien wel de auto gemaakt.

Nou nee… ombouwen naar een MG, dat ga ik niet doen nee, er zijn wel mensen die die achterlichten op hun Streetwise doen, mij niet bellen hoor! Wel wil ik het modelletje, ik werd al op een blauwe geattendeerd!

Die foto’s van de heit-mobiel zijn ook leuk, ik stuur ze door meteen door, merci!

De rest van de berichten komen eraan , net als de de eerste keer bofkonten aan de Streetwise EN de eerste update smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2022 18:29 door Peter O.
Peter O
Jay DoubleYou
Begreep na een tweede keer lezen pas dat je ‘m al gekocht hebt, anders zou ik zeggen dat je de MG ZS ook niet moet vergeten.

Haha, ja ik had misschien een beetje het beter moeten verwoorden. smileys with beer

Maakt niet uit hoor. Zelf bedoelde ik natuurlijk de MG ZR bedenk ik me nu.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2022 19:24 door Jay DoubleYou.
Jay DoubleYou
Peter O
Jay DoubleYou

Ha, ja inderdaad de ZR. Maar je bent niet de enige... Pas hebben we voor m'n vader een raammotor gehaald, die kwam uit een ZR (en was dus anders) toen we zeiden , maar een ZR is geen 45 maar een 25, "nee hoor, dat is niet waar. De kleine is de ZS." We hebben maar neits meer gezegd winking smiley

Ik had eigenlijk wel door dat je de ZR bedoelde winking smiley
Erg leuk Peter! Niet dat de Getz is gaan hemelen, natuurlijk, maar zijn opvolger is echt heel leuk. Deze auto past zo goed bij je en het is erg tof om een auto te hebben die bijna als nieuw voelt. Hopelijk ga je er minstens zoveel plezier mee beleven als met de Getz!
Peter O
Jay DoubleYou
Peter O
Jay DoubleYou

Ha, ja inderdaad de ZR. Maar je bent niet de enige... Pas hebben we voor m'n vader een raammotor gehaald, die kwam uit een ZR (en was dus anders) toen we zeiden , maar een ZR is geen 45 maar een 25, "nee hoor, dat is niet waar. De kleine is de ZS." We hebben maar neits meer gezegd winking smiley

Oké. Misschien ooit ook nog eens leuk om te bezitten. tongue sticking out smiley
haarr
Ziet er goed uit, veel plezier ermee! Waardige opvolger.

Bedankt haarr, ik ben er ook erg blij mee! Hij rijdt goed, ziet er prachtig uit.

Timo
Een Streetwise, gaaf! En wat een lekker kleurtje. Veel veilige kilometers gewenst!
Bedankt Timo! Ja de kleur doet het hem volledig, ik jok niet maar hij viel enorm op bij de verkoper op het terrein. De kleur is echt heel fel/sprekend.

ginkelvanmichiel
Het is jammer van de Getz, maar die heeft het kranig volgehouden. Op een bepaald moment is het klaar. Als hij verder in nieuwstaat was geweest dan maak je misschien andere keuzes, maar gezien de historie met roest e.d. in het verleden is het denk ik een goede zet geweest het besluit te nemen een andere wagen aan te schaffen. En, zeg nu zelf, zo'n Streetwise is ook wel heel erg gaaf!

Het is inderdaad “goed” hoewel het nog steeds een beetje voelt alsof ik in een mooie Rover rij, het is nog niet helemaal mijn mooie Rover. Maar dat komt wel. Hij rijdt heel fijn. En de Getz heeft een mooi en goede tijd gehad bij mij.

MR PMG
Mooie streetwise, cool smileyén tanken bij de komass. Je kent de adresjes wél spinning smiley sticking its tongue out

Dankje! Jazeker, ik meen de goedkoopste pomp van Drenthe, dat zei een vriend ooit eens tegen me.

F Mitsi
Hey, wat vervelend van de Getz. Maar wel een supermooie opvolger gevonden zeg smileys with beer

Ik moest even twee keer kijken naar de achterbank, maar het lijkt zo een echte vierzitter te zijn. Met twee min of meer normale stoelen achterin, gaaf zeg. Veel plezier met je neiuwe aanwinst

Bedankt F Mitsi, mooi is ie he? Klopt inderdaad het is een vierzitter, er is ook een vijfzitter versie. Ik vond het ook wel erg gaaf zo net een stapje meer bijzonder he?!

verlichting2
Heel mooie 25! Het lijkt op de foto's bijna een nieuwe. De herinneringen aan de Getz zullen blijven maar deze mooie Rover maakt de overgang wel een heel stuk makkelijker!

Bedankt Verlichting! Ja echt he? Hij is inderdaad echt haast nog nieuw. Ik dacht (ik had het al eens gezegd) maar het leek haast te mooi om waar te zijn. Ik ben dan ook blij dat ik ben gaan kijken! Viel ie tegen, dan was ik een echte zoektocht begonnen, en dan was de kans erg groot dat er een Koreaan was gekomen. Hoewel ik hoop dat ik jaren met de Rover kan doen, weet ik al welke auto deze gaat opvolgen, een 2e generatie i20. Ik ben wel echt Hyundai-fan geworden. Ik heb al 2 collega’s een Hyundai aangesmeerd, nouja dat ze daar naar moesten kijken.

En inderdaad, de Getz is een deel van mijn leven geweest, ik heb vele mooie trips met ‘m gedaan, vakanties ook. Hoewel ik heel rationeel ben, met een auto heb ik toch een band, zeker ook omdat je jaren samen bent geweest.

Olav Geleyns
@SVF: De echte kwaliteitsimpuls bij AustinRover en later Rover is ingezet toen Honda en AustinRover begonnen met de ontwikkeling van de Rover 800 begin jaren 80. Eigenlijk heeft Rover na de jaren 80 opvallend goede auto's in de markt gezet. En als je je dan ook realiseert dat Rover vrijwel altijd geld tekort kwam is dat een hele prestatie. Leuk om te weten is dat na de overname door BMW een ontwikkelingsbudget door BMW meegegeven was om de 75 te ontwikkelen de Rover engineers zich geen raad wisten met die hoeveelheid geld.
Zelf heb ik het grootste gedeelte van mijn automobiele carrière rondgereden in auto's waar jij omheen zou willen lopen is er eigenlijk bij mij weinig op aan te merken geweest. Natuurlijk is de koppakking van de K-motor een dingetje, die heb ik in mijn 400 ook gehad. Laat onverlet dat de K-motor een juweel van een motor is.

[en.wikipedia.org]
Ik wens Peter O veel plezier met zijn StreetWise. Een model dat zijn tijd ver vooruit was.

Bedankt Olav! Ik denk dat het helemaal goed gaat komen! Ik merk nu al dat het een fijne auto is!

Tja Rover heeft (helaas) een slechte naam, inderdaad niet terecht, mijn vader rijdt nu in zijn 2e 45 en de eerste was zijn meest betrouwbare auto ooit.

Marc 827 3500
Nogmaals gefeliciteerd met je Rover Streetwise Peter! Echt een leuke auto die bij je past. Geniet ervan.

Bedankt Marc, ik voelde me al een beetje jou, ik heb al gepoetst en zag al schroefjes die ik wil vervangen (of verven)

Mechanix
Eindelijk die felbegeerde Rover! Van harte gefeliciteerd, dat hij maar net zo goed dienst mag doen als de Getz.

Haha ja, eindelijk he? Bedankt!! Dit is wel een lot uit de loterij, of zo voelt het nog. Ik hoop ook dat hij zo fijne vriend gaat zijn als de Getz, ik denk van wel!

Nico GTR
Ja tijden van afscheid...ik ken ze...daarom staat de Clio ook nog op bokjes in de tuin en moet ik hem als de wiedeweerga voor de verhuizing in orde gaan maken.

Maar dit is wel gaaf hoor! Echt een tof ding, mooie historie, ziet er onwijs strak uit ik denk dat je echt wel veel plezier van de Rover gaat beleven. Dat is ook heel veel waard!

Bedankt Nico, ja afscheid is lastig inderdaad, zeker bij eerste auto of een lange “relatie” En ik merk ook wel dat ik me hecht aan een auto.

Ik heb wel een lot uit de loterij gevoel bij de auto nog, hij is echt knap, ja ik vind het een goede aankoop. Hoewel ik nog geen “dit is mijn auto”-gevoel, wel denk ik als ik instap “wat is ie mooi.”

Haze
Gefeliciteerd met de aanschaf, leuk kleurtje!
Toen ik net mijn rijbewijs had ook naar die 25'jes gekeken, maar werd toch afgeschrikt van de slechte reputatie wat ik op het internet las.

Als je nog wel eens in Groningen rijdt, spot ik je vast wel een keer! Assen kom ik zelf ook nog wel vaak genoeg met de motor, dus zal de ogen openhouden :-)

Thanks!! Ja Rover heeft een slechte naam, helaas niet helemaal terecht.

Ik rij elke dag naar Groningen, richting Hoogkerk. Een glimmende blauwe Rover is niet te missen, meestal tussen 7-30-45 😊
Elco
Erg leuk Peter! Niet dat de Getz is gaan hemelen, natuurlijk, maar zijn opvolger is echt heel leuk. Deze auto past zo goed bij je en het is erg tof om een auto te hebben die bijna als nieuw voelt. Hopelijk ga je er minstens zoveel plezier mee beleven als met de Getz!

Thanks Elco! Ik vind het schrikken, zoveel rook, zo abrupt. Maar goed, de Rover voelt als en lot uit de loterij, zo mooi, zo netjes en bijna nieuw, hij rijdt goed en ik heb een open dakje, ik ben nu al fan!
Peter O
Bedankt Marc, ik voelde me al een beetje jou, ik heb al gepoetst en zag al schroefjes die ik wil vervangen (of verven)

Haha, dat doen sommige autos met je. winking smiley
Nogmaals gefeliciteerd met de Streetwise Peter! Super leuk dat je nu ook Rover hebt, een blauwe zelfs! smiling bouncing smiley

Hoop dat je er lang plezier aan hebt, ze kunnen veel kilometers hebben smiling smiley

Staan trouwens nog wat zeldzame new old stock accessoires op Marktplaats eye popping smiley klik, klik, klik, klik, of klik.

Zou er zo uit kunnen zien. Weet niet of ik het mooier vind, maar je kon de auto flink upgraden.

Dat is lang geleden dat ik hier gereageerd heb maar van harte gefeliciteerd met je nieuwe voiture, op de foto's ziet hij er erg fraai uit.
Het gezegde "waar de ene deur sluit gaat een andere open" is nergens zo van toepassing als op jouw autowissel lijkt het wel. Enerzijds is een afscheid na zo'n lange tijd natuurlijk lastig, anderzijds heb je nu wel een droom van een auto kunnen kopen. Eentje die, als ik het goed begrijp, al een tijdje op je want to have lijstje stond. Heel veel veilige kilometers voor jou en de Ayo en blijf ons maar lekker spammen met mooie foto's!
Wat een leuke Rover Peter, geweldige kleur ook!
Zeer uniek, zie je zelden deze auto, dus extra leuk.
Marc 827 3500
Peter O
Haha, dat doen sommige autos met je. winking smiley
Haha, ja! Gelukkig begin ik iets jonger met poetsen dan dat mijn vader deed drinking smiley
Thomas3006
Nogmaals gefeliciteerd met de Streetwise Peter! Super leuk dat je nu ook Rover hebt, een blauwe zelfs! smiling bouncing smiley

Hoop dat je er lang plezier aan hebt, ze kunnen veel kilometers hebben smiling smiley

Staan trouwens nog wat zeldzame new old stock accessoires op Marktplaats eye popping smiley klik, klik, klik, klik, of klik.

Zou er zo uit kunnen zien. Weet niet of ik het mooier vind, maar je kon de auto flink upgraden.

Haha ja, blauwe Rovers zijn meuk he? EN trap ik daar ook nog eens in! Nogmaals bedankt voor je info tips! smileys with beer

Ik vind die roosters voor de lampen niet mooi, ik heb het eens gezien op een Streetwise. Die matten vind ik wel boeiend, maar 70 euro verzendkosten… Een wijs man zou gillen “Wat issss ditttt..”

Rovee, zoals ie gedoopt is, bedankt Rutger, rijdt erg fijn vind ik. Nu 4 dagen ermee naar kantoor geweest, de stoelen zitten ook goed, ik hoop op vele ritten.
Gewoon Dirk
Dat is lang geleden dat ik hier gereageerd heb maar van harte gefeliciteerd met je nieuwe voiture, op de foto's ziet hij er erg fraai uit.
Het gezegde "waar de ene deur sluit gaat een andere open" is nergens zo van toepassing als op jouw autowissel lijkt het wel. Enerzijds is een afscheid na zo'n lange tijd natuurlijk lastig, anderzijds heb je nu wel een droom van een auto kunnen kopen. Eentje die, als ik het goed begrijp, al een tijdje op je want to have lijstje stond. Heel veel veilige kilometers voor jou en de Ayo en blijf ons maar lekker spammen met mooie foto's!

Bedankt Dirk! smiling smiley Ja elk nadeel hep ze voordeel zeggen we dan maar. Ja de 200 vond ik altijd al prachtig, maar er was nooit een mooie als ik een auto nodig had. Vorig jaar zag ik wel een mooie 25, dat was de eerste keer dat ik echt dacht hier moet ik achteraan. Deze was toen verkocht. Grappig dat ie dit jaar weer te koop stond, maar het gevoel was toen wel weg.

En toen kwam de Getzit, dat Rovee zo mooi is, maakte het wel makkelijk om “meteen toe te slaan”

bofkontZ4
Wat een leuke Rover Peter, geweldige kleur ook!
Zeer uniek, zie je zelden deze auto, dus extra leuk.

Bedankt Bofkont! Ik heb ‘m al gewassen en wat gepoetst, als een ECHT Bofkont (junior) begon ik al over lelijke schroefjes, mijn vader zei al “je bent net Bofkont” . En volgende week ga ik hem helemaal poetsen.

En dan gaan we nu over op de orde van de dag!

Als eerste begin ik nog een keer over de Getz, hoewel ik een export-bod had en er op Marktplaats vele kopers zijn die zoeken naar (oude) Huyundai’s Getz, i10, Atoz en i20, i30 etc. gaat de Getz naar Erin en die gaat hem met zijn bevriende collega in orde maken. Deze collega is niet Nederlands en nog niet zo lang in ons land, hij zag er veel in en wil de auto dan (misschien) ook zelf gaan gebruiken.

Zakelijk gezien misschien stom, maar aan de andere kant de rekening van de afgelopen APK stond nog open . (mijn monteur is niet een snelle boekhouder) met gesloten beurs gaat de auto naar zijn nieuwe baasjes. En ik vind het ook een fijne gedachte dat ie toch nog goed terecht komt. Als er iemand wat aan verdiend, heb ik liever dat het iemand is die het verdiend EN het goed kan gebruiken.

Mijn vader heeft vandaag de papieren naar Erin gebracht, en ik begreep dat ie de hele auto al leeggehaald heeft. Dus ik ga dit weekend afscheid nemen.

En dan gaan we weer naar de Rover.

Zaterdags hebben we als eerste geprobeerd om de kofferklep te openen, dus het knopje op de afstandsbediening van de kofferklep werkend te maken. Die mistte, maar ik had een reserve van de sloper meegekregen. Mijn vader heeft het knopje gesoldeerd, maar dat mocht niet helpen. Ook de zekeringen zijn goed, dus dat was een beetje jammer. De kofferbak is alleen met de afstandsbediening te openen , dankzij de bezuinigingsdrang bij Rover is het andere knopje komen te vervallen.

Dus dat wordt maandag met het inlees-bedrijf bellen.

Terwijl mijn vader bezig was ging ik de auto maar eens stofzuigen, niet dat de auto vies is natuurlijk.

Waar de 45 wat chique oogt, is de Streetwise echt een “auto voor jongeren”
Op zondag was het tijd voor het echte werk! Poetsen!!

Ook onder motorkap bezig geweest, eerlijk is eerlijk, zo glimmend binnenkant en de koets is, onder de kap glimt het iets minder. Ik heb nog proberen te ontdekken of ik ergens een sticker kon ontdekken waar de auto misschien als eerste heeft gereden. Helaas niets te vinden, wel dat auto in Eindhoven wat onderhoud heeft gehad.

Deze sticker geeft ook geen info, wel grappig dat het een Rover 25 Streetwise is, volgens deze sticker. SE is de meest luxe uitvoering (in NL)

Ik heb voor het eerst met de 2 emmer methode gewerkt, ja nog even en ik ga poetsinstructies geven!

De kleur blauw glimt echt enorm, natuurlijk nog meer na een wasbeurt natuurlijk. Maar ik heb al wel door, deze kleur nodigt uit om vaker wat te wassen en te poetsen.

Hier is toch wel een resultaat te zien.

Daarna heb ik de eerste pimpbeurt gedaan:

Ik heb een dealer sticker van Rovee op de auto geplakt, hier had eerder een andere sticker gezeten en dat kregen we met geen mogelijkheid netjes weg. Gelukkig had mijn vader er nog eentje liggen. Voor de rest blijft de achterkant lekker clean!

Deze rij knopjes vind ik leuk om te benoemen, het een na rechtse knopje is het kinderslot voor de elektrische ramen achter. Nog leuker het meest rechtse knopje… 3 raden wat dit is…

Al een idee?

Nou laat ik het maar zeggen, dit is een toeter! Een bonus-toeter zelfs! Want ook op het stuur is de toeter te bedienen.

Daarna kwam de 2e actie, ik heb stuurbediening voor de radio, dus we gingen kijken hoe dat dit zit. Daarom gingen we de radio even vervangen door de radio die voor pap uit een sloper hebben gehaald een tijdje terug, hij mag mijn Getz-radio hebben, de Rover-radio is ook mooi, maar zo onhandig dat we die niet monteren.

Zonder te veel poespas was de radio meteen werkend EN kan ik de zenders switchen en ABBA op standje 100 afdraaien. Omdat mijn vader geen stuurbediening heeft, mag de radio bij mij blijven.

De afgelopen dagen ben ik heerlijk naar kantoor gereden. Wat zitten de stoelen goed, maar je moet niet al te dik zijn.
Ik ben nu al fan van het zonnedakje, dat is echt fijn vind ik . Ik merk al dat ik inmiddels weer meer rij zonder airco maar met het dakje open.

Ik heb 2 wendingetjes, a de ramen.. de knopjes zitten bij de pook. Dat valt nog mee, maar ze gaan andersom in vergelijking met de Getz. EN de koppeling, die is erg kort/strak.

Ik heb het idee dat de Rover op hoge toeren een wat mooier geluid heeft qua motor/uitlaat, maar ook wat luier is qua toeren, niet te laag. En hij ligt vrij stabiel op de weg, helt niet over ook.

Tot slot nog de afstandsbediening..

Mijn vader heeft met het bedrijf wat het ingelezen heeft gebeld, daar kwam een vaag verhaal. Lang verhaal kort, misschien komt het ook nog wel doordat de centrale computer niet goed is (aangesloten) dus ik ga morgen naar Rovee, als het tegen zit moet de centrale computer vervangen worden, zit het mee dan is het alleen inlezen van de afstandsbediening. Echter kunnen we dan meteen ook de klok vervangen, de hele middenconsole is er dan toch uit.

Het vervangen is 2 keer met de ogen knipperen, immers bij Rovee kennen ze Rovers zo blind, dat het allemaal niet zo spannend is.

Dus morgen de eerste lange rit in de Streetwise.
Zit er geen handmatige / noodbediening ergens voor de achterklep?

Even een centrale computer vervangen lijkt mij geen tientjes werk qua onderdeel..
Durashift
Zit er geen handmatige / noodbediening ergens voor de achterklep?

Even een centrale computer vervangen lijkt mij geen tientjes werk qua onderdeel..

Nee sad smiley EN nee sad smiley

In het laatste jaar (maar ook daarvoor al) was Rover enorm bezig met bezuinigen. Bij de laatste facelift zijn er weer dingen vervallen, zoals de kofferklep openers. Bij mijn vader zijn 45 is dat ook zo (en die van de Fryske Boy ook) Zij hebben nog wel eentje naast de stoel, maar op de kofferklep zelf zit niets. Zelfs geen slot OF handvat. De Streetwise heeft dan wel een handvat op de klep, pure luxe!

Ook bijvoorbeeld de spiegels. Toen de 25 en 45 op de markt kwamen hadden ze iets anders spiegels dan in het 2e jaar, toen kregen ze dezelfde spiegels als dat de 75 heeft.

Het vervangen van de centrale computer valt (gelukkig) mee, bij mijn vader zijn 45 hebben we het 6 weken terug ofzo ook moeten doen, dat was toen 300 euro inclusief 2 nieuwe handzenders (en het vervangen van het klokje) .

Ik heb verder geen uitval van dingen, dus ik hoop dat het slechts de handzender inlezen is. Aan de andere kant, de handelaar heeft het raammechanisme vervangen EN ze hebben wel lopen klooien met de computer...

Een kleine domper is het wel, maar de eerste lange rit met de Streetwise is ook leuk zeggen we dan maar!! winking smiley
Gefeliciteerd met de Rover!
Leuke auto en een mooie kleur, als ik op zoek was naar een goedkope daily, dan had ik deze zelf ook gekozen.
MX6
Gefeliciteerd met de Rover!
Leuke auto en een mooie kleur, als ik op zoek was naar een goedkope daily, dan had ik deze zelf ook gekozen.

Bedankt! Ik kan een Rover met een gerust hart aanmoedigen, mijn vader heeft zijn 2e Rover 45 nu, mijn kameraad rijdt ook al een jaar in zijn 45 zonder veel gekke dingen.

En dan nu de Rovee die naar Rovee gaat.

De auto rijdt super fijn, ligt als een blok op de weg, helt niet over en is redelijk stil(natuurlijk moderne auto’s doen dit beter, maar och) . De stoelen zijn super fijn, ze bieden veel steun, omsluiten me haast als kuipstoelen. Ze zijn wel wat hard, maar wel comfortabel. Dikke pluspunten zijn dan ook nog het zonnedakje, die voor de regen met enige regelmaat open hadden EN (niet lachen) de stuurbediening van de radio.

De reis ging wel goed, het was best druk, echter ging ineens het motormanagement lampje knipperen, paniek. Maar hij knipperde een paar keer kort (2 telen in totaal ofzo) Stom was ook dat het knopje van de alarmlichten EN mistlampen voor het niet deed, nouia ze bleven niet hangen. Moet ik eigenlijk zeggen.

De moed zonk me eerlijk gezegd een beetje in de schoenen, ik dacht aan de Opel die de Fryske boy eens kocht, die was opgelapt door de garage EN de storingslampen waren afgeplakt. Was het dan toch een miskoop..

Gelukkig kon ik niet al te lang piekeren, want we waren al bij Rovee. Als eerste werd de computer gereset, maar helaas dat bood geen oplossing, de kofferklep bleef dicht.

Mijn verhaal van de knopjes EN dan het storingslampje maakten eigenlijk de conclusie duidelijk, de boosdoener was toch de computer. Balen, maar ik hield er al een beetje rekening mee.

Vrij snel was dit het beeld.

De nieuwe collega deed zijn werk goed, dingen vasthouden en aangeven.

Toen kon alles weer ingelezen worden, we hadden nog hoop of we het eerste land van registratie konden achterhalen maar helaas niet.

Dat het motormanagement lampje plots knipperde kwam waarschijnlijk door de combinatie computer EN afstelling, dat is nu ook opgelost.

En toen kwam het mooiste, de kofferbak is weer te openen, daarnaast doen de knopjes het ook weer.

Bonus is dat nu ook de vergrendeling beter werkt, niet alleen gaat de auto op slot, maar is ie dubbel op slot dankzij het nu goed werkende alarm systeem. Zet ik de auto op slot, en iemand zou een raam intikken, dan kan het slot pennetje niet omhoog worden getrokken. Ook gaat de auto nu ook (weer) tijdens rijden op slot. Bij een snelheid van 20 gaat ie op slot, en bij parkeren gaat ie weer open.

Voor nieuwe auto’s vast standaard of niet zo spannend, maar zo luxe heb ik het nog niet gehad.

We hebben meteen ook het andere werkende klokje gemonteerd. Een unicum, want de klokjes zijn een drama en doen het haast nooit!

De nepmatten mochten echt niet in zo’n mooie Streetwise, dus ik heb deze nieuwe set overgenomen! #happy

Het is een beetje een Braadslee manier, maar dik 400 km op een halve tank is best zuinig vind ik!

En dan thuis, toen het eindelijk wat minder hoosde, de kofferbak is open!

De factuur komt nog, links een domper, maar rechts stel het valt tegen dan zit ik nog niet eens op de helft wat mijn vader voor zijn Rover betaald heeft, en heb ik misschien voor de 2e keer echt een mega goede (en goedkope) aanschaf gedaan.

Het fijne na 400 km is dat ik langzaam vrienden wordt met de koppeling (die is erg ferm) en begint de Rover langzaam mijn auto te worden, het is nu nog vooral een erg knappe mooie Rover waar ik in rijd.
Jay DoubleYou
Peter O
Jay DoubleYou
Peter O
Jay DoubleYou
Oké. Misschien ooit ook nog eens leuk om te bezitten. tongue sticking out smiley

MG was echt niet altijd even logisch, maar hoe later in het alfabet, hoe groter de auto. Net een Mercedes. winking smiley

Gefeliciteerd met de aanwinst Peter! Die eigen Rover moest er natuurlijk een keer van komen, en zo'n Streetwise is een hartstikke leuk ding. Echt een hele nette, jij weet vast hoe breekbaar sommige zaken in het interieur (ventilatieklepjes, etc.) zijn, maar deze ziet er nog helemaal top uit. Hoeveel heeft hij gelopen?
afentoe

MG was echt niet altijd even logisch, maar hoe later in het alfabet, hoe groter de auto. Net een Mercedes. winking smiley

Gefeliciteerd met de aanwinst Peter! Die eigen Rover moest er natuurlijk een keer van komen, en zo'n Streetwise is een hartstikke leuk ding. Echt een hele nette, jij weet vast hoe breekbaar sommige zaken in het interieur (ventilatieklepjes, etc.) zijn, maar deze ziet er nog helemaal top uit. Hoeveel heeft hij gelopen?

Dankje!! Ja EINDELIJK he? Wel door de jaren op meerdere momenten een 200 of 25 bekeken maar die waren nooit echt wat. ( ik heb zelfs voor ik de Ypsilin kocht nog eens gekeken naar eentje, maar toen waren we nog VW minded, ) Ook bij de Getz-aankoop-traject kwam de 200 weer voorbij, en ook de 25 maar steeds waren ze niets

Deze vinkte alle boxen af, ik heb net de 92.000 aangetikt. Eigenlijk is er slechts 1 ventilatierooster meh, ik heb nog een sloper op het oog, dus ik ga daar binnenkort eens langs.

Al met al ben ik dus megablij met mijn aankoop!

Gisteren mijn vader nog blij gemaakt, omdat hij zijn radio had afgestaan had hij een andere gemonteerd, en in eens linksvoor geen geluid meer. Omdat mijn radio uit de Getz was gehaald (met mijn teerbeminde Diana Ross CD erin) hebben we die gemonteerd bij hem.

Hij weer helemaal blij met goed geluid, ik heb mijn cd weer terug.

Daarna nog wezen prutsen aan de Rover

De teller-verlichting werkt ook weer volledig!

Bij de Grtz kon ik veel spullen bij het reservewiel kwijt. Dan kan nu niet (meer) dus ik heb een gereedschap-tas gemaakt met allerlei auto dingen En een kratje voor de andere spullen. In vakjes en bakjes ga ik wel op achteruit, maar dit is de grootste kofferbak die ik zelf heb gehad.

En de auto eigen gemaakt, dus Teigertje zit weer aan de versnellingspook. Teigertje rijdt al sinds mijn rode Polo met me mee en ook mijn sleutelhanger-Koe hangt aan de spiegel.

Vandaag ook nog even langs de Hundee gereden, om afscheid te nemen.

Als ik hem zo zie staan, dan denk ik wel "waarom, er is niets mis met je. Kom ik neem je mee."

Ik heb de Rover ernaast gezet, alsof ie kon zien wie mijn nieuwe vriend is nu.

Ik heb afscheid genomen, mijn hart is nog bij Gesha, na al die jaren waren we vrienden geworden. De mooie Rover voelt vooral nog als een mooie Rover, langzaam maar zeker begint ie te voelen als mijn auto. Want hij rijdt wel heel erg fijn en als ik naar de auto loop denk ik toch wel, wat een mooie auto is het ook.
Eerlijk is eerlijk, dat lekkere harde blauw ziet er een stuk kekker uit. En je hebt plezier met de Getz gehad, als autoliefhebber is een wisseling ook leuk op z'n tijd.
yujhhhhhhhhhhhhhhh,.
Klassiekerrijder
Eerlijk is eerlijk, dat lekkere harde blauw ziet er een stuk kekker uit. En je hebt plezier met de Getz gehad, als autoliefhebber is een wisseling ook leuk op z'n tijd.

Bedankt!! Ja het blauw is echt "heftig" zelfs collega's die niets met auto's hebben begonnen al over de kleur. En dan gaan we hem vrijdag ook nog eens poetsen. nut smiley

Maar vrachtauto's zien hem dus wel over het hoofd, want maandag (en ook vrijdag) stond ik ingeparkeerd.

Gelukkig is de Streetwise een echte urban onroader, en kon ik de stoeprandjes en de parkeerplaatsen dwars oversteken zodat ik op tijd op kantoor was.
Oh en dan is er toch echt een einde aan de relatie met de Getz:

Morgen eindelijk na 2 jaar weer naar oldtimershow in Bakkeveen, samen met Erin, mijn vader en de fryske boy. Mooi begin van het lange weekend dacht ik zo!
Peter O
afentoe
Dankje!! Ja EINDELIJK he? Wel door de jaren op meerdere momenten een 200 of 25 bekeken maar die waren nooit echt wat. ( ik heb zelfs voor ik de Ypsilin kocht nog eens gekeken naar eentje, maar toen waren we nog VW minded, ) Ook bij de Getz-aankoop-traject kwam de 200 weer voorbij, en ook de 25 maar steeds waren ze niets
Deze vinkte alle boxen af, ik heb net de 92.000 aangetikt. Eigenlijk is er slechts 1 ventilatierooster meh, ik heb nog een sloper op het oog, dus ik ga daar binnenkort eens langs.
En qua kleur past hij ook nog eens bij de 45. Het is je gegund! Als je er eens mee in het zuiden bent, altijd welkom om hem langs de ZS te komen zetten.
Peter O
(..)

Maar vrachtauto's zien hem dus wel over het hoofd, want maandag (en ook vrijdag) stond ik ingeparkeerd.
(..)

Gelukkig is de Streetwise een echte urban onroader, en kon ik de stoeprandjes en de parkeerplaatsen dwars oversteken zodat ik op tijd op kantoor was.
(..)

Kan je beter bij je buren langsgaan met de opdracht dat zij dat hek op tijd opendoen. Hoeft de chauffeur daar niet voor te wachten.
Leuke Rover met een mooie kleur! Ik heb zelf rijlessen in een Rover gehad, eerst een 420 D, de SP-JJ-98,die rijschoolhouder is toen gestopt, overgestapt naar een andere rijschoolhouder waar ik mijn rijbewijs heb gehaald, die had een Rover 216 GSI,de ZK-91-SH, die auto is gesloopt en de 420 D geexporteerd.
afentoe
Peter O
afentoe
En qua kleur past hij ook nog eens bij de 45. Het is je gegund! Als je er eens mee in het zuiden bent, altijd welkom om hem langs de ZS te komen zetten.

Dat ga ik onthouden, als jij weer eens in het Noorden bent, app me maar, misschien ga ik nog naar de British car Jumblee (of hoe je het ook schrijft) in Waalwijk. Dat is op 19-6. Misschien leuk om ook te bezoeken met de ZS. Het is een leuk en gratis event!

Durashift
Peter O
(..)

(..)

(..)

Kan je beter bij je buren langsgaan met de opdracht dat zij dat hek op tijd opendoen. Hoeft de chauffeur daar niet voor te wachten.

Nou, het terrein gaat om 8 uur open, dus om 7.20 een truck is ehm… ietsje te vroeg…

JFR
Leuke Rover met een mooie kleur! Ik heb zelf rijlessen in een Rover gehad, eerst een 420 D, de SP-JJ-98,die rijschoolhouder is toen gestopt, overgestapt naar een andere rijschoolhouder waar ik mijn rijbewijs heb gehaald, die had een Rover 216 GSI,de ZK-91-SH, die auto is gesloopt en de 420 D geexporteerd.

Hey Charger JFR, dankje thumbs up heb jij in of rond Drachten gereden? Het valt/viel me op dat de Roverdichtheid daar vrij groot was. Mede dankzij Hofstee natuurlijk. Ik hou altijd mijn ogen open voor een groene Mini als ik in Friesland ben, maar ik heb je nog niet gezien!

Donderdag was het eindelijk na 2 jaar weer tijd voor oldtimerdag in Hoornsterzwaag. Voor wie er niet bekend mee is, dit is een gigantisch weiland evenement met naast honderden oldtimers, ook onderdelenmarkt, zwarte cross en kermis.

Bijna altijd gaan we met zijn vieren Erin, m’n vader en ik pikken dan vlakbij de Fryske boy op. We hadden al geschoten dat wel wat drukkig zou kunnen worden, en dus zouden we om 8.30-45 bij mijn vader verzamelen en dan die kant op. In Donkerbroek zou de Fryske boy dan aansluiten.

Erin belde woensdag nog , of het misschien niet een idee was om ietsje eerder weg te gaan. We gingen met 1 auto, we maakten al grapjes, maar de Streetwise met de hoge bodemspeling was natuurlijk het meest ideaal 😉

En zo waren we uit eindelijk al om 9,25 op de parking.

En daar waren meteen oog in oog met een bekende Audi:

De welbekende ex-Fryske Boy Audi.

Na een rondje om de auto en wat foto’s van een andere bezoekersauto liepen we richting het feestterrein.

Al vrij snel was dit het beeld, een file. We hadden bij de kassa 1 minuut wachttijd, maar later de dag hebben mensen er dus 2 uur over gedaan om op de parking te komen, was de wachttijd bij de kassa soms een half uur en hebben de mensen die het terrein gingen verlaten er een uur over gedaan. Kortom het was echt MEGA druk.

Ik ben altijd verbaasd over wat er staat, veel heel veel Opels. Maar ook Amerikaanse auto’s zijn goed vertegenwoordigd. Natuurlijk de standaard auto’s (uit de buurt ook) en meestal ook veel echt toffe dingen, een kleine, hele kleine greep van mijn hoogtepunten:

Een Ford Fairmont Wagon, ik heb niet heel veel met USA=auto’s. De Sleeën zijn imposant en gaaf, maar ik word vooral blij van die sullige, ietwat compacte auto’s zoals deze.

Deze DeSoto is niet gerestaureerd en een ex-diplomaten auto.

Waarschijnlijk woont er ergens in het Noorden een verzamelaar of liefhebber van de Aston Martin Lagonda. Vorige editie was er een cabriolet en er was ook een keer eentje die van een Koning is geweest.

Ditmaal was er dus deze Aston Martin Lagonda Shooting Brake, uit 1980. Gebouwd door Roos Engineering Switzerland en er zijn slechts 3 gebouwd (naar het schijnt)

Hoe vaak zie je een Derby, nou nooit eigenlijk he?

Ook leuk vind ik deze Simca.

Een Taunus zie je af en toe nog wel, maar een turnier zie je niet veel is mijn gevoel.

Gaaf deze Niva met een soort bodykit.

Busjes die oud zijn spot ik niet vaak. Deze Trafic is uit 1980. Leuk ook dat ie origineel Nederlands is.

Ik val mega door de mand, maar dit is denk ik de meest toffe auto van het event, een origineel Nederlandse AMC Gremlin.

Hier is wel te zien hoe druk het is.. Het begint langzaam tijd te worden om richting huis te gaan.

Op de parking stond deze, Erin als 305-eigenaar zei hierover “Meiddd, deze kan zooo mee, een strikje is niet nodig. Mijn vrouw snapt het ook zonder strik.”

En op de terugweg zagen we deze vriend:

Wat een plaatje deze 2104.

Al met al een superleuke dag, het voelde echt weer als vanouds ergens heen gaan. Dit nodigde ook weer uit om met de Y10 weer wat aan de slag te gaan. Een wijs man, bijgenaamd de Fryske boy zei ook al “het is fijn dat de Coronette voorbij is.”

En de Streetwise is ook goedgekeurd door Erin, als ik een Daewoo had gekocht of een Smart dan was onze vriendschap voorbij. “Deze jeepachtige is perfect voor weiland-eventssss. En de geluidsinstallatie die Diana (Ross) zooo puik laat klinken… Het opendakje, perfect!! Alleen, kan er wel een motorblok in de kofferrr? “

Al met al een geslaagde dag dus!
Gave foto's Peter, de Lagonda en Derby zijn mijn favorieten. Leuk evenement!
Ik heb niet rond Drachten gereden, ik kom uit de buurt van Sneek. Mooie foto's van de oldtimerdag, het is dat ik hemelvaartsdag altijd een autocross bijwoon, anders was ik er zeker een keertje gaan kijken, die Ford Fairmont wagon ben ik bij de autocross een keer tegen gekomen tussen de auto's van het publiek, ik heb die auto ook een keer in Bolsward zien staan.
Jammer dat het zo slecht stond aangegeven in (en/of rondom) Drachten. Anders was ik zeker wel even gaan kijken.
Wat een ontzettend leuk ding die Streetwise! Jammer dat het zo is afgelopen met de Getz, maar je hebt er wat moois voor terug. thumbs up
ginkelvanmichiel
die Trafic!!! Wow, wat gaaf zo'n vroege!
Dankje!! Ik was ook mega verbaasd, zo’n oude Trafic,als busje en niet als camper vond ik echt wel uniek!
Klassiekerrijder
Gave foto's Peter, de Lagonda en Derby zijn mijn favorieten. Leuk evenement!

Hoornsterzwaag is echt een aanrader, het is echt een groot (weiland) event, dankje. Ik ben altijd verbaasd dat er vele echt top auto’s zijn, die ik niet ken. Natuurlijk ook veel “oh die is er ook” De Derby was denk ik mijn nummer 1 ook.

JFR
Ik heb niet rond Drachten gereden, ik kom uit de buurt van Sneek. Mooie foto's van de oldtimerdag, het is dat ik hemelvaartsdag altijd een autocross bijwoon, anders was ik er zeker een keertje gaan kijken, die Ford Fairmont wagon ben ik bij de autocross een keer tegen gekomen tussen de auto's van het publiek, ik heb die auto ook een keer in Bolsward zien staan.
Ach ja, dat wist ik (achteraf) ook wel. Ik dacht Rovers, dus meteen aan Hofstee. Ja die Ford is mooi he? Het is echt een aanrader om eens een keer te kijken hoor, heel groot en leuk ook! Boel mooie dingen ook!

Jay DoubleYou
Jammer dat het zo slecht stond aangegeven in (en/of rondom) Drachten. Anders was ik zeker wel even gaan kijken.
Volgens mij was het dankzij de grote C, dat er minder of niet zoveel trucks als borden stonden. Het was een groot succes, dus volgend jaar is er weer een nieuwe editie, hopelijk wel beter georganiseerd, want alle Gerda’s op Facebook klaagden steen en been. De arme meiden moesten ver lopen, stonden in de file. VRE-SE-LUK allemaal, ik voelde natuurlijk alleen maar medeleven!
Bossinkje
Wat een ontzettend leuk ding die Streetwise! Jammer dat het zo is afgelopen met de Getz, maar je hebt er wat moois voor terug. thumbs up

Hey Justin! smiling smiley Thanks! Ja links is het zuur, maar ik heb er nu vrede mee. De Rover rijdt mega fijn, heeft alle luxe die zou kunnen wensen (relatief in vergelijking met modernere auto’s) en rijdt erg goed.

Vorige week heb ik iets langer doorgewerkt, iets met achterstand dankzij Pinksteren. Toen ik naar huis reed op dinsdag zag ik op de afrit ineens een Hyundai Getz, blauw met kenteken 42-NT… Toen ik nog een keer keek zag ik dat het RN was, of wel mijn Gesha! De volgende donderdag was ik bij Erin, en hij vertelde me dat ze met Pinksteren de auto hadden gemaakt, de pakking en wat kleine dingen.

Links was ik even sneu, ik had dus best door kunnen rijden. Maar toen Erin verteld hoe blij de vriend is met de auto, hoe goed ie rijdt en ie nu goed mobiel is, wist ik dat het goed was. Ik ben zelf megablij met de Rover, hij rijdt enorm fijn, is mooi, heeft een schuifdak waar ik dol op ben.

Afgelopen zaterdag ben ik naar Bockhorn Oldtimermarkt geweest, en zelfs snelheden met 150 km/u waren te doen, de auto maakt me elk ritje een beetje meer blij en ik kijk inmiddels al om als ik bij ‘m wegloop. En nee dat is niet omdat ik bang ben dat ie niet op slot is winking smiley

Ik heb zelfs een poetsupdate, maar dat komt tzt, net als het Bockhorn-verhaal. Ik had zelfs al een fan daar!
Peter O
Jay DoubleYou
Volgens mij was het dankzij de grote C, dat er minder of niet zoveel trucks als borden stonden. Het was een groot succes, dus volgend jaar is er weer een nieuwe editie, hopelijk wel beter georganiseerd, want alle Gerda’s op Facebook klaagden steen en been. De arme meiden moesten ver lopen, stonden in de file. VRE-SE-LUK allemaal, ik voelde natuurlijk alleen maar medeleven!

Ik zal volgend jaar even beter opletten.

Peter O
Hey Justin!

Hey Peter! big smile smiley
Jay DoubleYou

Peter O
Hey Justin!

Hey Peter! big smile smiley

cool smiley ik was even vergeten dat jij ook zo heet, ha!

In het vorige bericht had ik het over poetsen... dat is dit verhaal:

De dag na Hoornsterzwaag toog ik weer naar het Friesche land, om samen met de Fryske boy de auto te poetsen enzo.

Ik snap wassen en poetsen ook wel, maar heb zelf nooit echt de enorme drang om dit te doen. Voor mij persoonlijk is het best zwaar, dan speelt mijn “handicap” , zeker het vroegere autopoetsen, dat vond ik best pittig.

We begonnen met de 2 emmers , terwijl ik dat deed..

Gingen mijn velgen dankzij Fryske vingers van dit

Naar dit glimmende resultaat:

Toen ging ik kleien, dat vond ik echt geweldig. Op den duur was het als of ik de auto aaide.

Het begint al wat te lijken, met het kleinen kwam er veel troep af. De spiegels, motorkap en de onderste delen van de zijkant zorgden voor veel troep.

Het poetsen, dit middel was heel anders als wat ik vroeger gebruikte, beetje op de doek, en dan daarna meteen uitpoetsen. Geen krachten of veel moeite.

Zo is wel te zien hoe krachtig de kleur is, en hoe hij glimt

EN natuurlijk het rubber gedaan, hier zie het verschil voor was nog niet gedaan, achter wel.

Onder de motorkap ook even wat gedaan, immers is Rover, zeker blauwe, meuk en staat de motorkap vaker open dan dicht 😉

Inside ook gedaan, stofzuigen, leer behandelen EN het kunststof ook. Je zit de slimme duren, links ruimte voor kaarten, dan een flesje EN dan kun je 3 cd’s kwijt of andere spullen.

Op Hoornsterzwaag stond een camper met het bordje, “jij bent welkom maar je schoenen niet!” Ik zit er over te denken om dit ook in de auto te hangen!

Het eind resultaat.

En nog even naast zijn Rovervriendje!

Inmiddels heb ik denk ik 1500 kilometer gereden ermee, en ik kan wel zeggen “ik ben blij dat ie zo mooi is als dat we dachten.”

Hij heeft wel nukken, het alarm bijvoorbeeld. In principe kan ik hem afsluiten en het dak open laten, echter is er een briesje gaat het alarm af, en dat maak HEEEEEEL VEEL kabaal. Ik dacht dat het komt als het ver open staat, maar ook op zeg maar het tochtstandje. Dat komt doordat de bewegingssensor bovenin tegen het dak zit. EN hij heeft geen benzinelampje voor een lege tank. En ik mis wat vakjes, de voorste bekerhouders zijn meh, net als het gebrek aan vakken aan de voorstoelen. Maar ja ach, er moet wat te wensen overblijven zeggen we dan maar!

De auto rijdt erg goed, de stoelen zijn stevig, maar bieden veel steun. Zeker op wat langere ritten is dat prettig.
Radiobediening op het stuur is makkelijk, en het zonnedak is heerlijk. Ik merk dat ik vaker het dak open heb, en de airco uit.

De auto is ruimer in alle punten dat dan de Getz is, de kofferbak is niet meteen vol, en ook in de breedte merk ik dat er meer ruimte is. Hoofdruimte is wel ietsje minder. Maar ach met mijn 1.72 heb ik geen klagen natuurlijk.

Stil is niet zo, maar dat komt waarschijnlijk ook door de banden. Die zijn Chinees . Echter zijn ze nieuw dus die kunnen nog wel even. En ook het zonnedakje klappert soms wat, zeker als ie open is of dat ik de hemel niet heb teruggeschoven.

Zuinig is ie ook, gemiddeld was mijn eerste tankbeurt 1.147.Niet veel minder dan de Getz. Wel is ie lui, je moet op toeren rijden om snel te versnellen, zeker bij 100+. Ook merk ik dat ie als een blok op de weg ligt, geen overhellen, en drempels neemt ie ook wat stugger, de Getz was wat sportiever op dat gebied. In Duitsland heb ik de 150 aangetikt, ik wou kijken hoe hard ie kon, maar de weg was 4 baans en vrij druk, dus ik dacht ik laat het hierbij. Dat ging soepel, en de auto voelde groter aan. Daar bedoel ik mee, in de Getz was dit niet heel fijn, met de Rover kun je dat langer volhouden.

Wel merk ik de stress van een mooie auto, ik ben als de dood voor stoepranden, en ook wil ik de auto alleen maar op parkings zetten waar er maar 1 auto naast kan staan, of op ruime plekken, maar 1 auto heeft de voorkeur.

Natuurlijk ben ik altijd zuinig met de auto, maar nu ietsje meer. Al met al een goede aankoop dus, en doordat ik dus weet de Getz in goede handen is, kom ik meer en meer in het volgende hoofdstuk van mijn autogeschiedenis. EN hoop ik met de Rover ook net zo lang te doen als met de Getz.

Dan is de opvolger die ik wil ook weer goedkoper, en dat wordt, super rationeel, waarschijnlijk deze:

Een bruine i20, maar die zoektocht begint hopelijk pas over minstens 5 jaar!

Voor nu wil ik deze week de garage nog een keer bellen hoe het zit met de trekhaak, die zou vorige week eraf worden gehaald. EN moet ik 2 schroefdopjes op de voorste kentekenplaat.
Zo, dit heb ik gemist! Wat jammer van die situatie met de Getz, dat zal flink schrikken zijn geweest. Ik herken wel veel van wat je schrijft – vooral dat gevoel van een mooie auto te rijden, maar nog niet jouw auto.

Dan door naar de nieuwe aanwinst! Een hele unieke wagen en wat een leuke kleur zeg; een waardige opvolger voor de Getz, en ik hoop van harte dat 'ie je ook zo trouw ten dienste gaat staan als Gesha dat heeft gedaan. 't Is ook aan 'm te zien dat 'ie nog maar net is ingereden, dat geeft inderdaad een heel prettig gevoel als nieuwe berijder. Lekker fris!

Ik kijk ernaar uit om meer over jullie ervaringen te lezen smileys with beer
Geen lampje voor een laag brandstofniveau heb ik op twee auto's meegemaakt. Op mijn allereerste Golf uit 1981 in de crisisuitvoering en op mijn Spacestar Instyle uit 2016. Maar die had een digitale meter waarbij het laatste blokje ging knipperen. Als het laatste blokje wegviel dan ging de hele digitale meter knipperen. Dat is behoorlijk "in your face" zeg maar. Nooit zonder brandstof gestaan.

Mooi dat de Rover goed bevalt. De kleur was al mooi maar na de poetsbeurt kleurt ie nog beter. Fraaie kar. Leuk dat je ook een open dakje hebt. Had ik ook op mijn Getz. Daar raak je snel aan verslaafd. Jammer dat ik steeds geen opvolger vond met een fabrieksdakje. Om nou de blikschade in je auto te laten zetten? BRRR. Nee, moet ik niet aan denken.

Mooi dat je Getz een nieuwe eigenaar heeft gevonden. Met het gerepareerde blok zal de roest denk ik de auto uiteindelijk de das om doen. Die 1300 blijft wel lopen.

Ik vond de 1300 van de Getz ook een prettig blok. Begrijp dat de 1400 van je Streetwise wat meer op toeren moet worden gehouden. Klopt dat?

Over 5 jaar terug naar Hyundai? Strak plan. Die Getz heeft je naast Rover-fan ook Hyundai-fan gemaakt.
Prachtig werk hoor aan de Streetwise! Blijft een vrolijke auto om te zien. big smile smiley
Durashift
Glimt goed, de Streetwise. thumbs up

Klassiekerrijder
Mooi poetswerk, ziet er geweldig uit! thumbs up

Bedankt Durashift & Tom! Jaa, het is echt een poets kleur vind ik, echt 100x meer dan de Hundee. Mijn collega’s zeiden al, “hou op, we moeten dan met een zonnebril langs de auto.”

BleuZ NL
Zo, dit heb ik gemist! Wat jammer van die situatie met de Getz, dat zal flink schrikken zijn geweest. Ik herken wel veel van wat je schrijft – vooral dat gevoel van een mooie auto te rijden, maar nog niet jouw auto.
Dan door naar de nieuwe aanwinst! Een hele unieke wagen en wat een leuke kleur zeg; een waardige opvolger voor de Getz, en ik hoop van harte dat 'ie je ook zo trouw ten dienste gaat staan als Gesha dat heeft gedaan. 't Is ook aan 'm te zien dat 'ie nog maar net is ingereden, dat geeft inderdaad een heel prettig gevoel als nieuwe berijder. Lekker fris!
Ik kijk ernaar uit om meer over jullie ervaringen te lezen smileys with beer
Jaa, ik vond het wel schrikken inderdaad, ik zag mega veel rook aan de achterkant, en letterlijk toen ik voor keek was het daar ook, echt enorm, ik dacht even, hij staat in de fik.

De Streetwise is inderdaad erg fijn, met parkeren ben ik echt weer bezig om hem ruim neer te zetten, dus slechts naast 1 auto, en ook stoeprandjes, trotseer ik met de spiegels naar beneden gedraaid, zodat ik ze niet kan missen.

Voor de rest ben ik inmiddels erg blij ermee, ik reed tot vorige week elke dag er in. Het is fijne auto, met heerlijke stoelen die enorm veel steun bieden.

verlichting2
Geen lampje voor een laag brandstofniveau heb ik op twee auto's meegemaakt. Op mijn allereerste Golf uit 1981 in de crisisuitvoering en op mijn Spacestar Instyle uit 2016. Maar die had een digitale meter waarbij het laatste blokje ging knipperen. Als het laatste blokje wegviel dan ging de hele digitale meter knipperen. Dat is behoorlijk "in your face" zeg maar. Nooit zonder brandstof gestaan.

Mooi dat de Rover goed bevalt. De kleur was al mooi maar na de poetsbeurt kleurt ie nog beter. Fraaie kar. Leuk dat je ook een open dakje hebt. Had ik ook op mijn Getz. Daar raak je snel aan verslaafd. Jammer dat ik steeds geen opvolger vond met een fabrieksdakje. Om nou de blikschade in je auto te laten zetten? BRRR. Nee, moet ik niet aan denken.

Mooi dat je Getz een nieuwe eigenaar heeft gevonden. Met het gerepareerde blok zal de roest denk ik de auto uiteindelijk de das om doen. Die 1300 blijft wel lopen.

Ik vond de 1300 van de Getz ook een prettig blok. Begrijp dat de 1400 van je Streetwise wat meer op toeren moet worden gehouden. Klopt dat?

Over 5 jaar terug naar Hyundai? Strak plan. Die Getz heeft je naast Rover-fan ook Hyundai-fan gemaakt.

Ha Verlichting! Nou ik vind dat lampje echt een gemis, en ook echt een tegenvaller om eerlijk te zijn. Nu weet ik dat in het laatste jaar alles is wegbezuinigd bij Rover, als er 10 cent op te verdienen viel….

Ik ben dus een lampjes rijder, zodra hij 1x aanvloept weet ik dat ik moet gaan tanken, dan kan ik nog wel naar huis rijden ofzo, maar dan weet ik dat ik nog ongeveer 50 km kan rijden. Bij de Getz ging dat vrij vroeg aan, maar toch. Geeft me een soort van zekerheid. Op de een of andere manier.

Het dakje is erg fijn, het klappert wel een beetje als ie open is, maar ach. Ah jij had een Cool dus, ik meen dat de introductie serie in ons blauw was met een opendakje ook. Ik zou ook niet zelf een dak maken, ik heb wel in de Getz op een aangegeven plek geboord om een spoiler te monteren, maar dat is toch anders he?

Ik heb ook het idee dat achteraf monteren nooit helemaal lekker is, ik heb ooit schade gehad met mijn Polo en daarna op de snelweg klapperde het altijd, terwijl het door een professional gerepareerd was (nieuwe deuren).

Jaa de 1.3 van Hyundai is een fijne motor, lekker pittig ook wel, nooit problemen met heuvels zelfs niet met de vouwwagen erachter. De 1400 motor is anders, net als het rijgedrag. Ik vind de Hyundai zelfs was sportief, ook in bochten. De Rover is stabiel, een baksteen haast. Helt niet over, maar nodigt ook niet uit om even lekker een bochtenweggetje te nemen, hij is meer comfortabel, hij voelt iets groter aan, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.

Qua toeren is wel wat minder gunstig in vergelijking met de Getz, 50 in de 5 ging daar in goed, bij de Rover niet zo. Het is een wat meer toeren motor, maar dat kan ook aan de versnellingsbak liggen.

De oude Rover van pap (ook een 1600) moest je echt op toeren rijden, 30 in zijn 2, nou echt niet. 50 in de 3, nou liever niet. 80 in de 5, wat denk je zelf. Maar de nieuwe heeft dezelfde motor maar die is dus veel lager in de toeren, 30 in 2… doe normaal.

Erin vertelde me dat zijn vriend zo blij met de auto, ik had Erin verteld dat ik hem had gespot, die jongen zei al hij moet dan de volgende keer toeteren en zwaaien, “bedank hem. Ik ben zo blij met de auto. “ Dat is alleen maar mooi, en wellicht als de roest wat erger wordt, gaat de auto misschien wel naar het geboorteland van de vriend.

Jazeker Hyundai heeft me enorm verrast, Was ik een zoektocht gestart (en dus niet tegen deze Rover aangelopen was) , was de kans groot dat een Rio of i20 zou zijn gekocht.

Ik merk in mijn autohistorie dat het om en om gaat van liefhebber naar rationeel en weer liefhebber en dan weer rationeel.

Maar goed ik hoop dat ik eerst nog lang in de Streetwise mag rijden, altijd als ik er naar toe loop denk ik “wat is het een leuke auto”.

Marc 827 3500
Prachtig werk hoor aan de Streetwise! Blijft een vrolijke auto om te zien. big smile smiley

Thanks Marc! Ja ik vind de auto ook nog altijd super mooi om te zien, zeker in deze kleur een vrolijke auto inderdaad!

Ik ben lid van een FB-groep, en daar zijn vooral veel Engelsen lid. Iemand met eentje in dezelfde kleur vertelde me dat er in Engeland slechts 650 meer schijnen te bestaan. Nou in ons land ons land zijn er slechts 226 bekend volgens kentekentv. Daar schrok ik best van, de 45 en 25 zijn beide veel geliefder met bijna 500 stuks.

Anyhow, vriend Thomas attendeerde me nog op deze (mooie) 45:

Bijna net zo mooi als die van pap, in een mindere kleur, maar ook met een RH-KK kenteken. Dat lijkt wel echt een serie van Rover te zijn geweest.

Op 8 juli 2003 zag de Streetwise het levenslicht, ter ere van deze memorabele dag hebben Ayo en ik natuurlijk een glas geproost. Helaas geen ruimte voor feestjes, ik zit vanwege Corona-klachten in quarantaine. Wel gaven slimme Britse automensen aan dat de Streetwise ver zijn tijd vooruit was,

Pas was hier TT, super leuk uiteraard, maar omdat ik bijna midden in het centrum woon en de boel hier afgesloten is, mocht de Streetwise logeren bij mijn ouders.

Goednieuws, want hij kreeg meteen een wasbeurt:

Helaas is er ook slecht nieuws, de trekhaak die op de sloop Streetwise zat kon er met geen mogelijkheid af… Dus nu opzoek naar een trekhaak, in Joure ligt een Streetwise, dus wellicht dat ik daar ga kijken. En anders naar de Venyard, maar dat is qua afstand niet handig natuurlijk.
Nou, het werd toch trekhaak halen bij de Venyard. Ik had 2 lijntjes, Joure en nog in de semi buurt, en beide wouden bijna 100 euro hebben voor de trekhaak. Bezorgen zou rond de 15-20 euro worden, halen iets minder natuurlijk.

Bij de Venyard is een trekhaak slechts 40 euro. Er staan ook Panda's, dus wellicht zou er ook eentje voor de Y10 geschikt zijn.

EN zo gingen pap en ik om 7.20 op pad. De Venyard is voor ons bijna 3 uur rijden..

Onderweg op de snelweg was het wel druk, nog geen zwarte zaterdag, want alle Fransen leken hier te zijn.

Ik heb nog gedacht om de originele roosters op de koplampen eraf te halen, maar uiteindelijk dacht ik toch laat maar.
Het fijne van de Venyard is dat je op asfalt bezig bent, EN dat de auto's op stenen staan. Natuurlijk kon de kofferklep niet open, zodoende konden we de bumper niet verwijderen, maar toch hadden we binnen 30 minuten de trekhaak los.

Daarna was het tijd voor de bijvangsten, ventilatir-roosters it is!

Waar een Rover toch echt wel degelijk is, of aanvoelt, hebben ze (naast de bezuinigingsdrang) echt 1 ding matig gemaakt, en dat zijn de ventilator-roosters. Je kunt bijna stellen, kijk je er naar, dan zijn ze al stuk. Dus we dachten een paar mee te nemen, tot pap op het heldere moment kwam "Ik heb chroom, volgens mij heb jij mat"

Niet dat ik rook in de auto, maar voor klein afval altijd handig. Nu alleen de sigaren-geur kwijt zien te raken!

En ik heb deze opener gehaald, niet verkleurd zoals de mijne.

En voor mijn vader hebben we een originele Rover Radio meegenomen, dezelfde die ik heb overgenomen/opgeëist. Hier was Streetwise 2 een goede donor.

We wilden van deze Panda de trekhaak meenemen, voor de Y10, maar dit was toch weer anders dan we dachten, dus die hebben we laten zitten.

Getzen waren er in allerlei soorten en kleuren.

Nog een paar opvallende auto's:

Ik ben nog nooit bij de Venyard geweest, wordt eens tijd.
Gaaf zeg, twee Streetwises daar. En die blauwe is echt identiek! Die koplamproosters vind ik ook wel leuk.
Fijn dat je geslaagd bent vwb de trekhaak.

Wat een topkleur voor dit model, dat blauw.
Barri
Ik ben nog nooit bij de Venyard geweest, wordt eens tijd.
Gaaf zeg, twee Streetwises daar. En die blauwe is echt identiek! Die koplamproosters vind ik ook wel leuk.
Fijn dat je geslaagd bent vwb de trekhaak.

Wat een topkleur voor dit model, dat blauw.

Ja Venyard is leuk, ik had ook van te voren gedacht, omdat er ook oude/bijzondere auto's staan is het net wat leuker om rond te lopen.

De roosters vond ik ook tof, maar geen 10, ik heb wel echt zitten dubben om ze wel mee te nemen. Maar ik dacht toch nee.

De Blauwe was inderdaad identiek qua kleur, helaas minder qua staat. Dus plaatwerk was niet nodig.

Hoewel het even duurde, maar inmiddels voelt de Streetwise als mijn auto, ik kijk om als ik erbij weg loop. En deze blauw is wel mijn favo-kleur, rood is een goede 2e.
Een goede reden / excuus om bij de Venyard te kijken, natuurlijk. Voor het prijsvoordeel hoef je het niet te doen, natuurlijk. 40 euro maar ook wel zo'n zes tientjes aan brandstof om heen en weer te rijden, denk ik. Lood om oud ijzer dus, die €'s winking smiley
Durashift
Een goede reden / excuus om bij de Venyard te kijken, natuurlijk. Voor het prijsvoordeel hoef je het niet te doen, natuurlijk. 40 euro maar ook wel zo'n zes tientjes aan brandstof om heen en weer te rijden, denk ik. Lood om oud ijzer dus, die €'s winking smiley

Inderdaad, het zou meevallen als we ook de Panda-trekhaak hadden meegenomen. Dan konden we het over 2 auto's uitsmeren. Onder de streep nu zijn we iets goedkoper uit, het voordeel van zelf loshalen is dat je weet hoe die er onder moet. (dat is de logica van pap)

Er zijn geweest is ook leuk natuurlijk. Ik vond het een leuk concept, en je kon sleutelen zonder meteen helemaal vies te worden.

Nog wat andere dingen meegenomen, vooral de radio is zijn geld waard, helaas zijn die gekoppeld aan het chassisnummer, en dus gekoppeld met een beveiligingscode. We hadden nog stille hoop dat misschien "mijn" code zou werken, maar helaas. Het chassisnummer heb ik kunnen achterhalen, morgen even met Rovee bellen en dan heeft ook pap weer orignele Rover-radio in de auto.

Dit weekend komt waarschijnlijk de trekhaak onder de auto, fijn want over een maand heb ik vakantie, Helaas wordt mijn moeder vlak voor de vakantie geopereerd (dat zou 2 weken terug al gebeuren, de chirurg had corona) dus waarschijnlijk niet met mijn vader op pad. Wellicht met de vouwwagen op pad, maar dan moet ik nog kijken of ik die zo goed kan afsluiten , die is immers niet poes-proof.
De Streetwise mag en kan mijn vaders caravan ook trekken, volgens de site caravan-trekker is het zelfs een veilige combinatie. Rechtdoor, en het bedienen van de mover beheers ik, bochtjes gaan ook wel, maar dat vind ik nog wel spannend. Dus alleen met de caravan zie ik nog neit zitten.

De Streetwise heeft mijn plannen wel wat in de war geschopt, dus dat wordt even kijken hoe ik dat wil en ga oplossen, het zou waarschijnlijk wel weer Duitsland of België worden. Niet te ver op dit moment.
Vorig weekend was het eindelijk tijd voor operatie trekhaak.

Dus toen ik om 13uur kantoor verliet en snel wat spulletjes thuis haalde, en Ayo en ik naar mijn ouders trokken.

Ayo vind de Rover inmiddels wel te pruimen, ik ben nog wat huiverig. Immers is leer de beste plek om de nagels in te zetten.

Het startpunt.

Het bumper losmaken leverde 2 schroeven uitboren op. En om dan ook nog de afdekplaten die voor de buis zaten te verwijderen. Natuurlijk waren ze plamuur weggewerkt over de bout, dus ook dat ging niet makkelijk. (Ik miste toen helemaal de Getz, daar is alles voorbereid)

Gewapend met een moker kregen we het naar het midden, natuurlijk moesten we nieuwe gaten boren om zo de bouten vast te maken. De uitlaat moest natuurlijk eerst los gemaakt worden, het zou ook makkelijk gaan!

Toen we het midden vast hadden, konden we de nieuwe gaten boren, en ging uiteindelijk vrij snel, het uitmeten en denken duurde haast langer dan het vast maken. Dit soort dingen besteed ik uit aan mijn vader.

Ik ging namelijk even snel wat anders doen:

Zo was het!

[/url]
En zo werd het, nieuwe schroeven EN afdekrondjes.

En toen was ik weer team Heit, de draden aansluiten ging snel, nouja daar heb ik me niet mee bemoeid, ik ging maar even wat anders doen. EN daarna konden we afronden, we kregen controle:

Ayo keurde het goed, en zo kon ik deze foto maken:

Het eindresultaat, best netjes dacht ik zo!

Ik kon met dit verhaal ook iemand op internet helpen, er is namelijk een heuse “Streetwise, 200/25” groep op Facebook. En de Engelsen worden helemaal wild als een buitenlander iets deelt.

Verder is elke kilometer genieten, elke rit vind ik de Streetwise fijner zitten en ben ik inmiddels een vriend van de auto. De kilometers tikken nu aan, ik vind het haast zonde, stom eigenlijk.

Mijn tante, haar partner en mijn neef waren ook enthousiast , ze noemden mijn Rover leuker dan die van pap. EN dat op zijn verjaardag.

Ik ben inmiddels echt vrienden met Young Mister Rover (zo noemde Rover de 200)
Mechanix
Keurig hoor dat jullie zelf die trekhaak monteren. Mooi werk.

Dankje!! Het was wel tijdsintensief, dat maar qua uitmeten ook wat werk, maar niet een moeilijke klus. Onder mijn oude Ypsilon hebben we jaren terug ook de trekhaak samen gemonteerd, toen was pap nog wat jonger natuurlijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.