As good as it Getz, avonturen van een Hundee, een Y10 & soms ook een Rover 45

Gepost door Peter O 
De Suds zijn geweldig natuurlijk! Ik heb ook ooit een Vento gehad zelf. Dat was mijn eerste Diesel auto; gekocht met mijn afstuderen. Een 90pk TDI en het was een actiemodel dus best aardig uitgerust. Was er eentje in een groene kleur; iets lichter dan BRG. Rondom elektrische ramen etc. Voor mij was een Vento veel leuker dan een Golf. Nog geen 3 maanden plezier van gehad want toen vloog er een Mercedes 190 uit de bocht en hadden we een frontale aanrijding.
@Engineer2: klinkt als Dragongreen, zelfde als mijn ouders, die kleur zit op velen VW's uit die periode.
Leuk Sjon, ja ik denk dat je door bepaalde auto's, uit de jeugd, wel een voorliefde hebt voor bepaalde merken. Ik heb daardoor ook een wel een voorliefde voor Volkswagen. Ik vind VAG niet persé een charmante organisatie, en eigenlijk vind ik alleen VW mooi. Een mooie Polo of Golf vind ik een auto die ik toch altijd wel zou meenemen als toekomstige auto. Passat, Jetta vind ik ook mooi, maar voor mezelf iets te groot. En dan natuurlijk de Transporters, mooi!!

Ik had ook rijles in een Golf 3, dus dat was wel herkenning (uiteraard had ik nooit gereden winking smiley , ahum) vlak voor mijn rijexamen kocht mijn leraar een andere auto, en Nissan Almera 2. Ook mooi, ik weet nog hoe trots meneer er op was. De luxe, het surftail dakje... Reed wel heel anders dan de Golf. Ik was de eerste die er in mocht rijden.

@ Engineer.
Jaa die SUD's... Pa is nog altijd fan, de toenmalige dealer spoot overal tectyl in, dus pa is waarschijnlijk de enige geweest die geen last had van roestende SUD's. Bernard, mijn vaders maat en die ook sleutelt aan onze auto's, had in 83/84 ook een nieuwe SUD gekocht, die heeft hij tot 90 (ofzo) gehad, en was toen ook nog roestvrij. Die auto leeft nog steeds en is van iemand binnen de Alfa-club. Bernard heeft nu een 33, die kocht hij in 90 en die heeft ie nog steeds. Die auto gaat de baan ook op, maar ziet er nog altijd goed uit. Tappel leverde de verkochte Alfa's goed aan! winking smiley

Ik vind een Vento een mooie auto, geen schoonheid, maar wel mooi. En met een enorme kofferbak! De Bora was kleiner, qua looks misschien mooier, en omdat de kofferbak niet handig was, is mijn vader gestopt met VW. Passat, Audi A4 en A3 kwamen nog voorbij, en zelfs een Sharan, maar uiteindelijk werd het de Rover. Alfa 156 was ook lang een kanshebber, maar die we toen hebben bekeken hadden geen neerklapbare achterbank.

Ik ken die groene kleur wel, dat is een hele mooie kleur, mijn ouders wouden een "wijnrode" maar die kleur was nummer 2.

Ik geloof deze kleur, hoewel er misschien een ietsje lichtere misschien was. Of in in ieder geval in mijn beleving.

Toen pa de grijze kocht, kreeg ik deze smiling smiley Ik was er altijd heel zuinig op en heb hem nog steeds.

speedtouch
Leuk, al die belevenissen op die oldtimerdagen!

Dankjewel! Leuk om te horen!
Peter O
Marc 827 3500
Bedankt voor het delen van je foto's hier. Echt een mooi verslag geworden. En ook bedankt voor het persoonlijke compliment! smiling smiley ik vond het ook ontzettend leuk om jou weer te treffen en ook om je vader te ontmoeten. Wat mij betreft tot snel. smiling smiley

Graag gedaan Marc, ik stuur je (ooit) een linkje naar alle foto's op Flickr. Er zijn er nog meer! Ik vond het ook erg leuk om jou weer te zien. Zoals ik al zei je bent de leukste Marc die ik ken, en nee dat zeg ik niet omdat je 3 koppen groter bent winking smiley Mijn vader was ook enorm te spreken, die vond jou, maar ook de andere mensen erg leuk.
Hoewel we een beetje anti-boxtel zijn, probeer ik hem zover te krijgen om daar ook te kijken. Thomas was het ook al aan het pluggen, dus wie weet tot dan?

Ja wat mij betreft zeker als ik kan! smiling smiley
Nou dan moet ik nog maar even het verhaal van Bockhorn delen, dat doe ik in 2 delen (want anders worden het wel heel veel foto's).

Oldtimermarkt Bockhorn is gigantisch groot, ik was vorig jaar op zondag geweest en we zouden dit jaar het weekend gaan, helaas moest Leon werken tot 's avonds, dus dat zou inhouden dat we rond 23uur pas zouden aankomen. Dat werd wel erg laat en dus besloten we om dan maar op zaterdag vroeg te gaan rijden. Bockhorn is ongeveer 2 uur rijden, dus tegen 7 uur gingen we rijden, via mijn ouders om mijn vader op te pikken, en om de vouwwagen aan te koppelen.

Ayo ging ook mee, nouja naar mijn moeder. En zo had zij haar eerste rit in een Audi.

Onderweg hadden we af en toe wat regen, en zo kwamen we rond 9.05 ofzo in Bockhorn. Op naar de Oldtimer camping, die zit op het terrein. Echter, die was aan de andere kant, wij stonden totaal verkeerd. Ter beeldvorming dit is een overzicht van alle velden!

Wij stonden bij west, we moesten naar ost, en uiteindelijk kwamen we terecht op sud.

Helaas was het geen camping maar een veld, gelukkig hadden we een bbq mee, en waren er wel wc’s. Uiteraard op een jaar lopen. 

De vouwwagen stond snel en toen op naar het festijn, voor dat ik wou gaan appte een bekende nog dat hij ook onderweg was. Zij gingen ook kamperen, en dus bood ik aan om als een echte Duitser een plek voor hem vrij te houden..

Bij gebrek aan handdoeken...

Toen gingen we het terrein op, er waren naar schatting 5000(!!) auto's, dus het is een verslag van mijn hoogtepunten (van dag 1) vanaf onze plek liep je het terrein op, daar was een veld met kraampjes/meuk/onderdelen. Een stuk of 100, met daarnaast weer een veld met 100 kramen. En een veld met vrachtwagens/trekkers.
Naast kraamveld 2 stonden ook wat kramen en auto's en nog een autoveld. Dan oversteken en kwam je weer op een onderdelenveld, met 100-en kramen. daarnaast rechts was nog een onderdelenveld met veel kramen, en tientallen auto's die te koop stonden. Ging je echter eerder de andere andere kant op, kwam je op nog een onderdelenveld en dan had je een mega-terrein met auto's, met daarachter de oldtimer-camping. en naast het auto-veld nog een auto-veld, hier stonden denk ik wel 1000 auto's. Ik heb tot mijn spijt niet eens de 3(!) bezoekers-parkings bekeken, en ook de camping en ons veld stond vol met klassiekers, kortom een echt walhalla en een aanrader om eens te gaan kijken!

Toen we het terrein op wouden gaan kwam deze FIAT ons tegemoet:

We begonnen bij de kraampjes en daar stond deze Hummer:

En ook deze Panda stond ook daar:

Deze generatie Audi 100 zie je bij ons nooit, zeker een 2 deurs is een auto die ik nooit zie.

Wij mochten het veld niet op, de Audi was nieuwer dan 1984. Nu geld dat volgens mij ook voor deze Britse W124 limo.

Een echte vooroorlogse Maybach! eye popping smiley

Een bijzondere Borgward:

En nog een Maybach:

Als VW-boy kreeg ik het wel warm van deze Derby!

Een CX-Tissier, of hoe die ook heet. Terwijl ik Leon uitlegde wat dit was, hoorde ik een slimme man uitleggen dat dit een ambulance was. Ik zweeg maar, hoewel hij een verbetering verdiende, gezien het feit dat hij tot 2x toe door mijn fotobeeld liep, want ja hij als M*f heeft daar natuurlijk recht op omdat te doen.

Kevers waren er ook, maar wel minder dan op een Nederlands event. Snoeken, MG's, Italiaans, Brits en Frans waren samen met Japans toch minder aanwezig.

Nog een zwaailicht-wagen, deze Kadett

Volkswagen K70, in ons land zijn ze haast met een zaklamp te vinden, hier waren er denk ik een stuk of 5

Er was ook een Deense Ford-club, deze Taunus was er een van en heeft nog oude kentekenplaten

Om deze Lada hoefde geen strikje!

Meerdere Kevers die in de oorlog hadden gediend waren aanwezig

Eindelijk een Japanner, en dan meteen een mooie Galant!

Dit is een Osi, Leon zijn schouder is nog blauw van mijn tik toen ik deze zag!

Dit was nog maar 1 veld, van dag 1. Een vervolg volgt hieronder! smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2019 16:56 door Peter O.
Mooie foto reeks weer! Zo blijven we op de hoogte van al het moois.
Wauw Peter!

Wat ontzettend mooi om te zien!
Genieten zeker om eens een lekker stapje terug in de tijd te doen!

Tof dat je dit deelt!
Ik smul van zulke foto'ssmiling smiley
Wow heel gaaf evenement! Lijkt me echt tof, beetje parkeren en bbqen tussen de oldtimers thumbs up
Die CX Tissier is ook heel mooi, vroeger kwamen we onderweg naar school altijd langs een groot hotel, en daar stond vaak zo'n Tissier. Mijn vader vertelde toen dat deze gebruikt werden om buitenlandse kranten af te leveren, midden in de nacht gedrukt in bijvoorbeeld Frankrijk, 's ochtends bij alle grote hotels afgeleverd zodat de buitenlandse gasten hun favoriete krantje bij het ontbijt hadden. Tegenwoordig in dit digitale tijdperk niet meer voor te stellen maar toen was het gedrukte nieuws zo belangrijk dat ze er internationale koeriers voor gebruikten.
Bedankt voor jullie leuke reacties!! Fijn dat jullie er ook van genieten thumbs up thumbs up

Ik was het eigenlijk een beetje vergeten, een drukke week op werk, ik ben met Leon en Rutger naar Japanese Classic Sunday geweest, en gisteren oldtimerdag Diever.

Maar ik moet dus nog verder aan het Bockhorn-verhaal. smileys with beer

Wat betreft de Tissier, dat klopt geloof ik inderdaad Zadelsnuiver. Dat heb ik ook al eens gelezen/gehoord. Dit is trouwens mijn tweede Tissier, ik heb er eens in Polen ook eentje gezien, er was toen een Citroën-Event, en de hele camping stond toen vol met Citroëns, die daar heen gingen.

Wat een machine zeg...
Deze foto is verloren in de vorige post, dus ik zet hem er nu tussen:

Bestuurd door een oude meneer, die heel wat peentjes heeft gezweet om de krappe doorgang te passeren.

We hebben niet helemaal synchroon gelopen, er kwamen een paar druppels, dus we starten bij de "te koop auto's"
Deel 2, op naar het volgende veld!

Nog een Limo,

Jeej, een Lancia! Een Beta Berlina, wat deze moest kosten weet ik niet meer, maar wat was ie mooi!

Maagdelijk deze Polo, helaas geen Steilheck, anders nam ik hem mee! Hij was slechts 7.000 euro!

Deze schuurvondst was slechts 500 euro!

Mini's zijn geld waard, en terecht, maar 30.000 euro is misschien wel een beetje teveel voor een 1999 model.

Handel in Japanse auto's is volgens mij niet zo denderend, deze stond er vorig jaar ook.

En dan weer door, via het onderdelen veld, waar deze Panda stond, die mijn vader wel erg interessant vond!

Op naar het grote veld!

Een Steyr-FIAT, ja ik zie ze dagelijks, nee echt!

Passat 3deurs, ook dagelijkse kost voor mij, met er naast een Quantum, ofwel een Amerikaanse Passat.

Gave SAAB, een van de weinige!

2x NSU Prinz, leuk!!

Een Mercedes-Benz cabrio zoals deze kende ik alleen uit de boeken. Of het origineel is, geen idee eigenlijk.

Mijn hart sloeg over, mijn kin lag op de grond… Een Chrysler 2 Litres. De laatste keer dat ik eentje zag, was…… (vanmorgen, ik heb een Majorette op mijn boekenkast)

Nederlands trots, een oude KIP-caravan.

Een Spatz, jaja.

Wel heel erg gaaf, deze oude Combi-Camp.

Alfa’s waren er niet veel, maar wel een SUD gewoon.

Een Carina!! Dit was rennen drukken en bidden dat de foto gelukt was.

Mooi deze Maserati! De enige ook.

Een 104 van Peugeot, net op tijd voor een foto!

Heel veel oude Audi’s!

Een heuse Panther! (stiekem was er gewoon nog eentje! )

Prachtige Zhiguli

Na het grote veld liepen we naar de camping, op het terrein dus, uiteraard overbodig om te zeggen, maar daar stonden ook heel veel leuke dingen.

Zoals deze 2 leuke Opel-duo’s:

Ook leuke campers:

Mooi deze Landcruiser, ik heb hem doorgestuurd naar mijn huisgenoot, ik zie me hier wel mee op vakantie gaan, Ayo was het er niet mee eens, te spartaans aldus madam..

Deze viel wel in de smaak. Mijn vriend Erin heeft er ook eentje, maar die is minder mooi als deze.

Leuke Barkas!
Toen liepen we terug naar onze camping, het was een mooie lange dag… dus tijd voor de BBQ, en pivo!

Die brandde mooi, een mooie aankoop ook trouwens, voor 2 euro. Die blijft dus standaard in de vouwwagen liggen!

Tijdens het eten kwamen er de meeste toffe auto’s voorbij, tijdens de “zien en gezien worden” parade over de camping/veld.

De koopjes van de dag, ik heb hier slechts 12 euro voor betaald, vooral de Hyundai, die 2,50 kostte was een koopje:

En dit was niet de enige die voor zo’n absurd bedrag te koop stond.

En dan nog een ronde over “de camping”

Waar deze nieuwe Niva, ehm 4x4 stond.

Ook een leuke camper, deze LandRover!

Ex-ambulance, ook leuk om een camper van te maken.

Een mooie micro-car, met oude nummerplaten.

Een oer Accord, gaaf!!

Mercedes-Limo’s hadden we al eerder gezien, maar oude Deense nog niet!

Mooie, ehm Pontiac? Of Buick. 1979 Chevrolet Monte Carlo dus, aldus Zadelsnuiver!

Ook gaaf deze Magirus.

Inmiddels was het al laat, en donker aan het worden. En omdat we “morgen” al om 8 uur richting het event willen, gingen we maar niet al te laat slapen. Onder het genot van de luide muziek van andere overnachters gingen we proberen te slapen.

Ik hoorde de volgende dag dat mensen heel slecht geslapen hadden, onze buren. Maar ook pa en Leon. Ik had gelukkig oordopjes mee, en was moe, dus ik heb redelijk geslapen.

De zondag van Bockhorn komt hierna.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2019 20:29 door Peter O.
Peter O

Mooie, ehm Pontiac? Of Buick.

1979 Chevrolet Monte Carlo winking smiley
Wat een mooie foto’s, geweldig!! Vooral die 2 NSU’s (kwijl) en die oude Kip...Fan-tas-tisch!! Een stukje Hoogeveense Topkwaliteit. Die Kever met dat vouwwagentje, óók geweldig. En dan die 2 A Ascona’s, prachtig. Zo’n voyager hebben wij vroeger thuis gehad, een lichtbruin metallic, nu een zeldzaam model. Dank je wel voor deze plaatjes, ik word er gewoon blij van... Super...
Heel gaaf event zeg.... Teveel eigenlijk om op elke auto in te gaan. Bijzondere auto's ook.

Ik sluit me aan bij de Chevy Monte-Carlo.. klopt!
Bedankt voor de correctie Zadelsnuiver!

@ mr PMG

jaa, er waren zoveel toppers. Het is echt een mega groot event. Zoveel, vooral Duitse auto's, die je bij ons amper ziet. Heel veel Opels, maar ook Audi's en Granada's, Passats.... Zelfs de jaren 70 Audi 80 stonden er bij bosjes, ik heb zelfs op den duur deze auto's overgeslagen. Om op de foto te zetten, want ik heb uiteindelijk ruim 1000 foto's gemaakt geloof ik .

Ik vind de oude caravans & campers ook altijd erg leuk, dus die leg ik ook vast. Er waren ook brommers/motoren/tractors en die vind ik zelf altijd een tandje minder boeiend, die heb ik dus wat overgeslagen. We waren nu 2 dagen, maar zelfs nu was het bijna te groot om alles te zien. Ik was ook een kraampje kwijt, die kon ik pas na 5x rondlopen weer vinden.

Mooi he die auto's die je van vroeger kent, ik vind dat ook altijd erg leuk. Trouwens dat wou ik je al heel lang vragen, is dit jouw Corsa ?

Ik ga misschien zaterdag even kijken bij oldtimerdag Coevorden, ken je dat?

@Engineer2

bedankt, ja het is echt een aanrader. Misschien leuk om eens met de LT te bezoeken smiling smiley
En dan Bockhorn Zondag, dag 2...

Nou zondagmorgen was een drama, we hadden gezegd om rond 8uur richting het veld te gaan, toen de wekker om 7uur ging had iedereen zijn oogjes nog half toe. De halve nacht was er muziek, geschreeuw en weet ik veel wat nog meer, dus niemand leek goed geslapen te hebben, behalve ik. Nouja redelijk om eerlijk te zijn, laten we het niet mooier maken dan dat het is.

Toen ik rond 7.15 van het toilet kwam, stond er al een file van mensen die het event opgingen. Na koffie en een broodje gingen wij ook die kant op, ook nu weer een verslagje met mijn hoogtepunten.

Zoals ik al zei, er was een lange file,

Mooie Adenauer!

Nog een zwarte limo, ditmaal een Tatra!

Ladaaa, ja ik wil!!

Ik wist niet wat ik zag, een Heku Car-camp. Een caravan op een Opel Astra. Ik kende het alleen van foto’s, toen ik dit zag steigerde ik uiteraard.

Mooie oude Landcruiser, een plaatje deze!

Toen was het tijd voor wat rondjes lopen, heel handig dat ik de telefoon in de vouwwagen had laten liggen. Pa en Leon gingen met de Audi het terrein op, en ik zou naar hun lopen, en onderweg wat foto’s maken. Alleen stond ik natuurlijk aan de verkeerde kant, zij stonden op een ander veldje.

Tijdens het naar elkaar toe lopen (en verkeerd lopen) kreeg ik al enige parels voor mijn lens, zoals deze Taunus Pick-up.

Maar ook deze maagdelijke Siera kon mijn goedkeuring verdragen.

Hoewel denk ik 70% van de auto’s van Duitse makelij zijn, waren de “non-Duitsters”erg gaaf of bijzonder. Zoals deze Espace mk1.

Mede-forummer Otto en zijn broer waren er ook, ik heb ze gemist. Pa had wel met de broers gesproken.

Naast zeg maar de oldtimers, was er dit jaar op zondag ook een “Youngtimer deel” met leuke auto’s tot bouwjaar 1994, geloof ik was je welkom.
Zij stond niet apart, maar gewoon in het veld. Deze Vento was er een van, een hele mooie nette deze, in dezelfde kleur die wij vroeger hebben gehad.

Zoals gezegd, Britse auto’s waren er weinig. Dit was geloof ik ook de enige Rover, maar wat een machine deze SD1.

Nog een lichtkleurige exclusieve auto, ditmaal een Mazda 929. Volgens het bordje is dit een Amerikaanse versie, met airco en handbak.

Super gaaf, een heuse Passat-Brandweer.

Een Celebrity ken ik uit mijn jaarboeken, waar hij vroeger al in stond. Ik kan me trouwens niet herinneren er ooit een op Nederlands kenteken te hebben gezien.

Nog een mooie Lada 2101. Rusland was erg goed vertegenwoordigd!

Een hele mooie Beta Coupé, een late uit de jaren 80.

Een 5deurs Cuore, ik kan me niet meer herinneren om eentje gezien te hebben. De laatste jaren sowieso niet meer. Volgens mij is alleen een Alto een kleintje die ik nog wel zie, de rest amper meer.

Thunderbird, en een hele mooie ook.

Ook heel mooi deze Ponton Combi, de eerste die ik hier ooit van heb gezien.

Een FIAT Tipo GT, die mag wel op mijn oprit. Echt een hele mooie!

In mijn posts lijkt het wel dat er veel Japanse autos waren, dat is niet helemaal waar. Maar de meesten waren zo uniek dat ik ze meeneem. Zoals deze Colt met de 8-versnellingen.

Een hele boel sterren naast elkaar!

Net zo leuk, deze 4 Trabantjes!

Nog een hoogtepunt voor mij, een verlengde Audi V8, een auto die ik alleen ken vanuit de boeken. Weer een auto die ik kan afvinken dus.
Hoewel ik nog een stukje van Bockhorn deel 2 wil maken, nouja moet maken, zit ik de laatste dagen eens te denken, hardop te denken soms. En ik ben wel nieuwsgierig hoe de medelezers erin staan. Vandaar ook dat ik het hier plaats, en niet een heel topic open.

Ik ben nu met mijn vierde auto bezig, mijn rode Polo heb tot 2003 gehad, volgens mij 2 jaar maar het kan ook 3 zijn.

Dat was eigenlijk een tankje, ging nooit stuk. Bij de laatste APK vroeg de dealer of ik hem niet wou verkopen, hij zocht een auto voor zijn zus. De verkocht met amper afschrijving.

Toen kocht ik een Polo 6N, die was niet al te best, en na 2 jaar heb ik hem ingeruild. Op mijn favoriete auto, een Lancia Ypsilon.

Deze heb ik 7 jaar gehad, en wellicht had ik er nu nog in gereden als ik niet een ongeluk heb gehad, waar de auto totalloss raakte.

Die tot mijn schrik al 6 jaar dit jaar bij mij is.

En dan hebben mijn vader en ik natuurlijk samen ons projectje, de Y10.

Die hebben we vooral voor de leuk, en proberen we wat op te lappen.

Dat is natuurlijk groot bekend hier, maar soms ben ik er een beetje zat van, onderdelen zijn een drama. Het lijkt soms dat elke mankement wordt opgevolgd door het volgende. Allemaal niet groot, maar toch. Omdat we het vooral zelf willen doen, heb ik zelf niet alles in de hand. Ik ben dan afhankelijk van mijn vader, sommige dingen lukken niet in één keer en moeten dan nog eens. (het spuiten bijvoorbeeld) . Dat is meteen ook weer het dubbele, want het zelf doen geeft wel heel veel genoegen, een trots.

Rijplezier is er ook niet echt, nouja dat is overdreven maar ik bedoel het is bijvoorbeeld geen cabrio. Na de vakantie met Leon besef ik wel dat een Cabrio een hele andere manier van rijden is, dan heb je veel meer het "plezierritje"-gevoel. En dat heeft de Y10 gewoon minder.

Plus nog een paar zaken, die niets met de auto te maken hebben, doen me soms afvragen of ik nog blij word van de auto. Ik ben zelf, redelijk trouw aan spullen. Iets vervangen als het stuk is. Zo heb ik ook al bijna 10 jaar dezelfde vouwwagen.

Ik kijk nooit op marktplaats naar andere auto's, hoewel soms wel naar goedkope klapcaravans, ik heb ook zelden de drang "die moet ik kopen", er zijn maar weinig modellen die ik op kan noemen die zo 123 de Y10 kunnen vervangen. De enige keer dat ik op marktplaats kijk is als de APK er aankomt, en dat is dan vooral voor de dagelijkse auto uiteraard.

Soms, zeker de laatste week ineens, zou ik wel iets anders willen, een auto die niet perse perfect is, maar waarbij een plekje of inperfectie niet zo erg is. Of misschien een leuke (goedkope) cabrio. Een Lada, of Wartburg bijvoorbeeld. Of misschien een MG F of Rover 100. Een Golf Cabrio misschien. Een MX5 vind ik ook erg leuk. Een Eend ook, of een Dyane.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, wanneer jullie overgaan naar een andere auto. Wanneer gaat het kriebelen, of misschien helemaal niet.
Aan mij heb je dan een slechte raadgever Peter, ik wissel té vaak van auto. In de laatste 3 jaar van Punto naar C4 VTS naar 318ci naar GTI naar Mégane en nu de 118d dus gemiddeld genomen elk half jaar iets anders. De Prius aan de andere kant is nu al bijna 5 jaar in bezit en de gedachte om hem weg te doen is werkelijk nog nooit bij me opgekomen.

Waar die kriebel vandaan komt weet ik eigenlijk niet. Op een gegeven moment ben ik gewoon uitgekeken op een auto maar het kan ook komen door een kleine imperfectie waar ik me mateloos aan stoor. Verder ben ik niet emotioneel gehecht aan deze auto's ofzo, laat ik het zo zeggen; de drang om zo veel mogelijk verschillende auto's te hebben ervaren is groter dan de drang om al mijn tijd en energie in één bepaald exemplaar te stoppen. Daarnaast zijn de auto's die ik rij in zekere zin best gewild dus kan ik ze altijd ook weer vlot verkopen, vaak zonder afschrijving.

Wat in jouw geval verstandig is, is moeilijk te zeggen. Ik vind de Y10 een heel gaaf ding, maar uiteindelijk moet je er wel plezier van hebben en wanneer je merkt dat dit niet meer zo vanzelfsprekend is lijkt het mij het juiste moment om naar iets anders te gaan kijken.
Ah bedankt Zadelsnuiver, leuk jouw kant te lezen. Ja jij bent wat dat aangaat totaal anders he? Voor mij is het zo dat ik een klik moet hebben. Ik vind ontzettend veel dingen leuk, maar niet perse voor mezelf.

Ik had het zaterdag nog met Leon erover, we staan naast een Cressida, mega geweldig, maar nee ik zou hem niet willen. Maar dat was ook zo toen we gingen kijken naar de Y10, zelfs de auto's die ik bijna episch vind, hadden geen "ja ik wil" . De Y10 had dit wel, en nog steeds ben ik nog altijd wel blij ermee, misschien is mijn post iets te negatief.

Het is ook niet zo dat er morgen een bordje opkomt hoor, maar ik schrok wel een beetje van mezelf. Maar ik denk dan ook wel eens aan mijn vader, die is natuurlijk ook 70+ dus continu onder een auto liggen is dan ook niet het beste wat je kan doen, hoewel hij het ook leuk vind om te doen hoor.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoe het bij anderen zit, wanneer komt de kriebel zeg maar.
Ha Peter. De kriebel heb ik regelmatig als ik iets tegenkom waar ik een klik mee heb. En meestal is dat dan iets heel anders als wat ik al heb.

Waar ik een stuk slechter in ben is afstand nemen van een auto. Ik hecht er nogal aan (of meestal meer aan de herinneringen met de auto). Voor de dagelijkse auto kan ik er wat rationeler in staan gelukkig maar zelfs daar is het weleens met pijn in het hart. De SAAB wordt bijvoorbeeld nog steeds gemist en de Alfa 156 ook.
Qua hobby auto's; de 164 was de eerste. En ja die hebben we nog steeds.

Ik baal er ook vaak van als er iets stuk is. Ik heb het meeste plezier van kleine klusjes.. een paar wiellagers wisselen heb ik hier en daar weleens gedaan en is een perfect voorbeeld van een klus die ik niet graag doe.

Eerlijk gezegd.. soms neem ik ook even een beetje afstand. En soms ga ik op zo'n twijfel moment juist iets doen met de auto.
Bedankt ook voor het meedenken Engineer. Ik ben wel rationeel, dus ik wil sowieso geen tweede hobby-auto. Los van de ruimte, word ik daar neit gelukkig van.

Maar afstand nemen is misschien wel een goede ja, of gewoon even de dingen negeren en gewoon "genieten" .

Ik merk ook wel dat ik een beetje aan dingen hecht, ik heb dan wel spijt van het verkopen van de rode Polo, en de Ypsilon is natuurlijk een ander verhaal. Maar goed de Getz mag/moet nog jaren mee (denk ik).
Precies. Ga gewoon even lekker rijden en laat de klusjes even zitten. Of negeer de Y even een paar weken.

Eventueel kan je ook eens kijken om een klusje uit te besteden. Je hebt wel wat sleutelvrienden begrijp ik zo en misschien kan je eens iemand vragen wat voor je te doen tegen een redelijke vergoeding. Het hoeft niet altijd meteen een dure garage te zijn.
Ik heb het nu met de 164. Daar moet de uitlaat van voor tot achter vervangen worden. Ik heb daar niet heel veel zin want op een oprit is dat een stuk vervelender om te doen dan op een brug. Nu gaat de Alfa toch al naar de werkplaats voor APK en dergelijke dus mogen zij dat doen. Ik vermaak me wel even met de Suzuki.

Zo kan je ook een beetje kijken naar hoe je (zonder dat hij het merkt) je vader een beetje ontziet. Ik herken het wel dat vaders of schoonvaders soms vergeten dat boven de 60 ze wel de klus ervaring hebben maar sommige dingen toch echt beter gingen toen ze 20 waren. Nu klus ik aan de auto's vrijwel niet met pa of schoonpa maar toch herken ik het. Dus kijk een beetje naar klusjes die iets ergonomischer zijn of probeer het tempo een beetje af te remmen. Het samen klussen aan de auto is wel een band die jij met je vader hebt - zeker door het samen ermee naar evenementen te gaan.
Hallo Peter, nóg meer mooie plaatjes thumbs up er is er één die er voor mij uitspringt en dat is die mooie Bèta coupé. Wát een prachtige wagen. Om antwoord te geven op je vraag; Dat is niet mijn Corsa, de mijne is een 2 deurs hatchback 1.4i uit ‘91 We zijn net weer 2 weken terug uit zuid-Frankrijk met de Corsa + Alpenkreuzer. Het Opeltje heeft geen klap verkeerd gegeven, sterker nog, het is mij 100% meegevallen. Het was niet eens afzien in zo’n oud auto’tje. Als cabrio tip kan ik je nog geven; Renault megane en Peugeot 306. Groeten van een naamgenoot. MrPMG
Goede input weer Engineer! Ik ga er eens even over na denken. Het is namelijk niet zo dat ik er helemaal zat van ben natuurlijk, maar ik heb nu pas voor het eerst een soort "das misschien ook wel leuk" .

We gaan sowieso zaterdag een event pakken, het wordt mooi weer en dan doen we ook mee aan de rondrit daar.

@mr PMG
bedankt, Bockhorn kan ik je echt aanraden, volgend jaar met de Corsa heen en dan de vouwwagen erachter! smiling smiley Jij hebt geen topic hier he? Jammer, zou leuk zijn om je Corsa verhalen te lezen. Mooi dat je zo op vakantie bent geweest.
Toen ik naar Zuidfrankrijk ging, reed ik niet harder dan 100. De vouwwagen heeft kleine wieltjes en ik heb eens een klapband gehad, dus je bent altijd voorzichtig. Vaak op de vlakke stukken reed iedereen ons voorbij, met de caravans kon je natuurlijk veel harder, maar heuvel op, dan kon ik gewoon terugschakelen en gaan, en ik haalde al die lui weer in.
Waar ben je geweest in Frankrijk?

Bedankt ook voor de cabrio-tips, Ik ben een beetje lastig, ik moet echt een klik hebben met een auto, ik kan dat niet zo goed omschrijven. Ik vind heel veel auto's leuk, maar niet voor mijzelf. Nouja voorlopig ga ik nog niet op zoek naar iets anders, maar een cabrio is naast "oostblok-meuk" wel iets wat ik zou willen.

Ik heb nog een bericht trouwens van Bockhorn, dus er komt nog een Foto-verhaal smiling smiley
Hallo Peter, o jee, nog meer foto’s? Prachtig. Ik heb idd niet zelf een topic, maar ben ook niet zo’n schrijver. We zijn op 3 plaatsen geweest in Frankrijk. Dag één hebben we 1138 km gereden, 04.00uur vertrokken in Hoogeveen, 17.30uur gearriveerd in Crest, vlot kunnen doorrijden, beetje oponthoud bij Lyon. Een paar dagen later binnendoor gereden naar Anduze en daar hebben we anderhalve week gestaan. Op de terugweg hebben we een paar dagen gestaan in Liverdun (vlakbij Nancy) en Schin op Geul in zuid Limburg. Inmiddels al weer 2 weken gewerkt eye rolling smiley
Ja....uitgekeken raak ik ook niet snel op spullen. Plus daarbij inderdaad de herinneringen die van een auto komen...tsja. Feit blijft ook wel dat in deze veranderende tijden je toch wel op moet letten voor bepaalde financiële transacties en een auto is niet slim om te hebben. tongue sticking out smiley

Ach ja ik rijd mijn Clio nog wel lekker door. tongue sticking out smiley Vind ik niet erg. winking smiley
Jammer eigenlijk, je Corsa maar misschien de avonturen zijn leuk zat! Je hebt ook brommers/motoren toch? Niet dat ik je wil dwingen voor een topic hoor, maar er zijn inmiddels maar een paar echt leuke topics. Voor mij is het vaak de klik, als iemand vol enthousiasme een Hyundai wast elke week met action-spul, vind ik dat misschien net zo leuk als iemand of wel leuker dan iemand die een speciale Rolls laat restaureren. Gelukkig zijn er sowieso altijd (een paar) mensen die trouw en enthousiast reageren in de mijn-auto's.

Vakantie klinkt tof, 1138, boh dat ik doe ik je niet na, heb je dan wel gestopt? Voor mij zijn reisdagen van 500-600 km wel de max, zeker omdat ik af en toe moet stoppen (last van rug/moe etc, dankzij een ongeluk). Ligt er ook aan waar je mee reist, met de vouwwagen kan je wel iets sneller dan met de caravan. Vilnius Warschau deden we met de vouwwagen zelfs met verkeerd rijden tussen 9 en 16. Met de caravan was het 8.30 tot 17.30 bijna.

Ja er komt nog een deel, ik ben al aan het typen smiling smiley
Helder Nico, qua financiën zal het wel meevallen, de Y10 is voor weinig gekocht, dus zoveel risico zit daar niet in. Plus ik/wij hebben veel zelf gedaan. Dus ja leeglopen doe ik er niet op.

Mooi dat je nog zo geniet van je Clio! thumbs up
Goed en dan deel 2 van zondag.

De Audi stond in goed gezelschap, naast eentje met een oud kenteken!

Zoals eerder gezegd waren er waarschijnlijk 5000 auto’s, en het was bijna onmogelijk om alles op de foto te zetten, weer een kleine greep:

Deze GS was wel enorm vet, er mooie staat.

Als dit nu smaakvol is, daar zeg ik maar neits over. Vet was ie wel, de boy achter het stuur had last met inparkeren, als vriendelijke bezoeker heb ik hem wat hulp gegeven. Stiekem vind ik dit wel gaaf, niet mooi.

In ons land heb ik deze kleur nog niet eerder gezien, maar dit was wel een erg mooie Steilheck.

Zaterdag was er een zwarte Tatra, nu een witte.

Er was niet 1, maar 3 Bonra’s. (met er naast een oude Volga) Dit is dus ook een auto waar ik wel heel erg blij van word, echter past die niet onder de carport van mijn ouders bedenk ik me.

Nummer 2

En nummer 3, zo in het zwart is toch wel ultieme KGB-auto!

En dan de oudere Volga, ook gaaf maar een Bonra vind ik persoonlijk toffer.

Deze opbouw kende ik niet op een T2.

Er was zelfs een BX, jeej!

Een Sunny van deze generatie is wel bijzonder, maar een US-spec is wel erg uniek! Mooi!!

Deze Omega hoorde bij het Youngtimer-deel, erg leuke auto.

Ik weet niet of deze origineel is, maar de mensen eromheen waren erg geïnteresseerd.

Een Lloyd Alexander, dit is niet een auto die je bij ons nog vaak ziet.

Een Teterossa, met een 512 kenteken, jammer. Wel episch tof natuurlijk!

Passat 1 van na de facelift, in ons land zijn er -4 ofzo. Hier zag je meerdere exemplaren.

Karmann-Ghia’s, de lievelingen van mijn vader.

Deze Caravan moet ik nog opzoeken, het leek wel een soort amerikaanse Pick-up caravan, het gekke is er waren 2 van deze Fendt’s.

Als nieuw, deze Renault 9.

Nederlands trots was ook represent!

Fraaie Bentley!

Speciaal voor mr PMG, deze Corsa Cabrio.

Mini Cluban, stiekem zou ik ook wel een Mini willen ja. Zelfs een Clubman.

Toffe Corolla Coupé.

En nog een leuke Japanner, deze 121 Cabrio-top.

Ook niet alledaags, deze Simca Tourist.

Ik ging toen opzoek naar een kraampje, die hadden modelletjes voor een euro, dus daar wou ik nog even wat kopen. Ik kon het niet vinden uiteraard, pap en Leon waren inmiddels bij de auto. Toen ik het kraampje eindelijk had gevonden en ik even later ook nog een kraampje met Siku’s vond, voor slechts 50 cent, kon ik mij even uitleven. Toen ik klaar was begon het te hozen…

Omdat het rond 15.30 was, leek het ons ook tijd om richting de vouwwagen te gaan en die in te klappen. En dan richting huis.

We zijn nog een stukje opgereden met de buren, en rond 18.30uur waren we weer thuis.
Het was een mooi weekend, plan voor volgend jaar is om toch vrijdag te gaan, dan maar een snipperdag. Plus dat we of op de camping willen staan, of misschien een aggregaat op de kop willen tikken.
Mijn vrouw en ik zijn vervent motorrijders, Kroatië, Italië, Tjechië enz. Met de Corsa was dit de eerste vakantie, we hebben ‘m nu net een jaar. Tja, het rijden ging zo makkelijk die dag, we zijn een paar keer gestopt om te tanken en de beentjes te strekken. Daarom schreef ik ook dat het mij 100% is meegevallen, het Opeltje rijdt gemakkelijk, zit goed, heeft niet veel lawaai en de 1400 injectie heeft beslist geen moeite met de Alpenkreuzer, het ging eigenlijk vanzelf. We boeken in het voorseizoen nooit, we zien wel hoe ver we komen. In september gaan we met de motoren nog even een weekje Sauerland doen en hebben daarvoor wel een boeking gedaan bij een B&B. Maar goed, ook bij slecht weer moet je dan gaan. Maar je hebt gelijk dat je stopt als je last van je rug krijgt of moe word. Op de motoren houden we het meestal met zo’n 4 a 500KM ook wel voor gezien. Idd ook vanwege rugpijn, zere kont,vermoeidheid. Mooie foto’s wederom. Het lijkt me idd een indrukwekkend evenement. Groet,Peter

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-07-2019 22:20 door MR PMG.
Jeetje nog meer foto's! Die zwarte Bonra is echt heel gaaf, jammer dat er geen Ronal Teddy's onder de 121 zaten en de Mercedes SEC is vet én tijdscorrect met MAE striping en wielen thumbs up De Simca Tourist is een uiterst sympathiek ding, erg gaaf ook!

Een échte 550 Spyder is zo'n 5 miljoen euro waard, zoiets zie je ook niet elke dag zeg maar big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-07-2019 22:40 door Zadelsnuiver.
Mooi om te horen, een motor is dan toch meer intensief denk ik. Ja een 1.4 in een Corsa dat wil wel. Fijn dat de Corsa ook goede stoelen heeft. Dat mis ik wel in de Hundee. Die van de Ypsilon zijn dan beter, zelfs van de Y10 zijn wat beter. De Rover van pap zit ook 10x fijner, niet dat de Hundee slecht zit, maar je merkt dat je niet met een (wannabe) premium merkt te maken hebt.

Qua vakantie heb ik nog nooit een camping gereserveerd, ook vroeger met mijn ouders niet. In België hebben we ook overnachtingen geboekt, dat deden we dan 1 dag van te voren, handig wifi in buitenland.

Is je Alpenkreuzer een snelopzetter? Mijn combi-camp wel, das echt ideaal.

Ga je zaterdag ook kijken in Coevorden? Oldtimerdag die heel tof schijnt te zijn. Er is ook een rondrit.
Zadelsnuiver
Jeetje nog meer foto's! Die zwarte Bonra is echt heel gaaf, jammer dat er geen Ronal Teddy's onder de 121 zaten en de Mercedes SEC is vet én tijdscorrect met MAG striping en wielen thumbs up

Een échte 550 Spyder is zo'n 5 miljoen euro waard, zoiets zie je ook niet elke dag zeg maar big smile smiley

Jaaaaa die Teddy's..... dat is het eerste wat ik ook zei, uiteraard zei iemand, we noemen geen namen, de Frsyke boy, doe normaal. Die SEC is totaal niet mijn auto idd, maar boh wat een ding.

Als de Porsche echt is, geen idee. In ons land zou je denken van neit, maar gezien ook de rest en ook bijvoorbeeld de Ferrari verbaast mij het niet of het wel een echte is. Er was nog iets tofs:

Volgens mij een Cord?

Maar dit was het voor nu hoor.. Ik moet nu weer Ayo aandacht geven, ze komt nu continu naast me liggen met een blik "geef me aandacht"

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-07-2019 22:43 door Peter O.
Hoi Peter.

Je foto's van de evenementen zijn weer mooi om te zien. Blijf dat doen. Elke keer weer leuk kijk en leesplezier.

Las dat je El Bandito een beetje zat bent. Jammer voor dat autootje.

Toevallig was ik op autotrack aan het kijken en kwam ik een Rover 25 tegen uit 2001 van de eerste eigenaar met maar 76.000 kilometer op de teller. Misschien iets voor jou?

Een auto moet iets met je doen. Zo heb ik de Alto automaat van mijn vrouw in mijn hart gesloten. De auto is niet een perfecte cruiser en is inderdaad klein maar het rijdt gewoon leuk.

De Spacestar heeft meer ruimte, is de fijnere auto om langere stukken mee te rijden. Is heel zuinig, tot 1 op 21 is mogelijk en de 1200 is een erg fijn blok. Vinnig met de mogelijkheid ver in de versnellingen te kunnen doorhalen maar is ook goed schakellui te rijden. Minpunten zijn er ook, te soepele veren waardoor de auto erg hangt in bochten, zijwindgevoeligheid en windgeruis.

Nu maar eerst naar Karpathos.
Die laatste is een Auburn Boattail Speedster. Of een replica daarvan maar dan wel een heel erg goede replica. Je zat in ieder geval in het goede concern (de Auburn-Cord-Duesenberg groep).

Als je dat bevalt... Ik ben vorig jaar September in Auburn Indiana geweest waar de oude showroom, ontwikkelafdeling en fabriek zit. Nu een museum. Foto's in mijn topic.

Los daarvan... Bockhorn maakt jaloers hoor. Wat een mooi event. Zeker niet zo'n slecht idee om met de LT te doen.
@ Engineer2

Ha jaa die foto's herinner ik me nog thumbs up Volgens mij was dit een echte Auburn, hoewel ik geen echte kenner ben natuurlijk.
Bockhorn kan ik je echt aanraden, echt heel leuk. En ook onderdelen voor een prikkie.

@Verlichting2

Fijne vakantie!! Dat wordt denk ik niet met de auto! winking smiley Je hebt helemaal gelijk, je moet de auto ook in perspectief zien. Mijn Getz is ook minder "leuk" dan mijn Ypsilon, maar inmiddels ben ik al net zo gehecht er aan. Ondanks dat het een saaie Koreaan is.

Die Rover is wel interessant, dat zou ik dan eerder overwegen als vervanger voor de Getz.

Ik zag vandaag foto's van oldtimerdag Diever, waar ik zaterdag ben geweest, dan denk ik ook wel weer, 't is toch wel een leuk bakkie!

Hallo Peter, om even antwoord te geven op je vragen. Onze Alpenkreuzer is idd een snel opzetter, komende zaterdag ga ik niet naar Coevorden want de zaterdag is een gewone werkdag voor mij (maandag’s vrij).
De kleur van die Polo steilheck is LB7A wolkengrijs, alleen 1988 t/m 1990 op coupe & steilheck, ook in NL, maar niet veel inderdaad.
Peter O
@ Engineer2

Ha jaa die foto's herinner ik me nog thumbs up Volgens mij was dit een echte Auburn, hoewel ik geen echte kenner ben natuurlijk.
Bockhorn kan ik je echt aanraden, echt heel leuk. En ook onderdelen voor een prikkie.

Onderdelen voor een prikkie is altijd een goed plan. Het gaat hier weleens hard met uitgaven eye popping smiley
Maar vooral onderdelen voor Duitse auto's of? De LT is namelijk het enige Duitse wat ik heb. Als ik eraan denk heb ik eigenlijk alle auto's uit andere landen: LT = West-Duits, Suzuki=Japans, Corvette=USA, Alfa=Italie, Volvo=Zweeds en de C1=Frans (maar met veel Japanse onderdelen en niet geproduceerd in Frankrijk). Engels, Oost-Duits en iets echt Frans missen dan nog echt.

Peter O
Ik zag vandaag foto's van oldtimerdag Diever, waar ik zaterdag ben geweest, dan denk ik ook wel weer, 't is toch wel een leuk bakkie!

Heel leuk zelfs! En wanneer zie je er nou nog eentje?
Ah okay Sjon, ik dacht dat het een oudere kleur was. Ik kan me niet heugen er eentje gezien te hebben! Ook de wielen in kleur op een Fox ken ik niet op Nederlandse modellen.

Engineer,

Jaa Bockhorn is tof! Er waren uiteraard veel Duitse onderdelen, maar ook van andere merken/landen. Zo waren er ook Alfa-onderdelen, sowieso. Ik moet zeggen dat ik niet alles heel goed bekeken heb.

Anyhow, vandaag ben ik naar Oldtimerdag Coevorden geweest. Dit was mijn eerste keer, en het was erg goed georganiseerd. Aardige mensen die de boel regelden. Het was in het centrum, en dankzij wegwerkzaamheden was het allemaal wat lastig te bereiken. De meneer die het allemaal regelde , had toen we kwamen, het even druk, maar omdat ie onze auto tof vond, moest die op een beetje een goede plek staan. Om uiterlijk 10uur moest je er zijn, en wij waren er om 9.20. Rond 12uur zou er een rondrit zijn.
Het weer was erg goed, en ook was er een grote opkomst. Er werd gesproken van 250 deelnemers. Na de inschrijving kreeg je bonnen voor een lunchpakket zelfs, en opgave was gratis.
Ik sprak nog met een bekende, en de roemde ook al de Noordelijke events. Hoewel overal natuurlijk events zijn, merkte hij wel dat de dorpse events echt door liefhebbers en enthousiaste mensen wordt georganiseerd, en dat het altijd heel gemoedelijk en vriendelijk gebeurd, nou dat sloeg zeker op Coevorden.

Toen we gingen rijden, werd elke auto gestopt en moest je wat vertellen over je auto. Helaas begon het tijdens de rit te regenen, en toen we om 14.15 weer terug kwamen, en het nog steeds hard regende zijn we maar naar huis gegaan. Maar sowieso een event wat erg geslaagd was.

Plaatjes:

Dankzij wegwerkzaamheden was het allemaal niet zo duidelijk hoe we moesten rijden, we gokten dat deze Brandweer ook heen ging.

En daar stonden we dan, licht is dus wel van invloed, want nu zie je wel "de lelijkheid" van de deur. Maar er waren een paar erg geïnteresseerde mensen. Een man vond de auto niet bijzonder, "is ja 1991, geen oldtimer" maar toen pap vertelde hoe weinig er nog waren, en welke luxe dingen de eerste Y10's hadden, bood ie zelfs zijn excuus aan. Dat was wel leuk dus.

Dit is natuurlijk geen VW bus, maar een Suzuki Every. Wat precies het verhaal is weet ik niet, maar in Japan worden zulke busjes dus aangeboden met een soort retro-VW-look.

Een origineel Nederlandse Carina, en dan ook nog eens een 4deurs. En in een sublime staat ook!

Omdat deze combinatie kwam, moesten we even wachten. De Rapido erachter stond te koop, heel tof. Na plussen en minnen hadden we besloten om bij terugkomst even te vragen wat ie moest kosten, toen bleek ie al verkocht te zijn. Ik denk aan de man die er nu bij staat. Hij heeft dan letterlijk een half uur te koop gestaan.

Een Nissan Prairie, de eigenaar is een handelaar in modelletjes.

Ik was blij dat wij niet in deze straat stonden, tegen deze auto had een bezorgbusje gezeten. Ze hebben letterlijk een half uur de hele boel opgehouden omdat er een krasje van 3 cm was. Ik snap overigens wel dat je de schade wil verhalen, maar met alle bemoeiende medestanders is even in een schadeformulier invullen bijna onmogelijk.

Heel erg mooi, deze SAAB. Deze stond "afgesloten" ofwel achter een hek. Daar was een speciale hoek voor. Wel een goede idee voor mensen die extreem zuinig zijn op hun auto.

Over het algemeen zie ik weinig Japanse klassiekers, behalve een handje vol auto's die je op elk event zie, valt het vaak toch erg tegen qua aantallen. Een Datsun 1000 zie ik relatief vaak. Dit was wel een hele mooie trouwens.

Een 120 A Coupé zie ik dan weer zelden, geweldige auto, maar mooi kan ik hem niet noemen.

Een Simca 1000 Rallye 2 vind ik erg leuk, die zie ik ook net vaak. Deze was haast nieuw.

In de schaal "vind ik extreem tof" scoort een Reliant enorm hoog. Dit was ook een erg mooie vond ik, zeker in deze misschien wel saaie kleur.

Er waren ook enkele leuke Italianen....

Zoals deze Autobianchi A112 Abarth.

En deze Lancia Scorpion, ofwel de Amerikaanse uitvoering van een Beta Montecarlo, we waren dus eindelijk eens niet de enige Lancia.

Een Ritmo Cabrio is al tof, maar een Bertone Ritmo is nog leuker uiteraard! Deze is van mijn bekende en heeft een lange weg afgelegd om te komen.

Ook waren er enkele oude tractors, altijd tof om te zien.

Dit is een Normag uit 1942 geloof ik. Dit is een Oost-Duitse trekker en hij heeft ook nog een oude kentekenplaat van toen.

Toen was het 12uur, en moesten we ons gaan opstellen voor de rondrit.

Achter deze 205, die volgens de beschrijving nog in de introductiekleur is uitgevoerd.

Na het ritsen reden we achter deze Morris. Bij de boog werd er een praatje gemaakt over de auto. Zodat je niet helemaal boven op je voorganger rijdt en je dus echt zelf een beetje moest "navigeren"

Zo'n FIAT 850 is me toch tof, wat een mooi geluid zit daar ook in zeg!

Terwijl het in heel Nederland al regende hadden wij het nog vrij droog, tot ongeveer 20 minuten na de start van de rit, het begon echt letterlijk te hozen.
Dat heeft het de hele rit verder gedaan, en ook bij aankomst terug was het niet droog.

Ik ben nog even snel naar een kraampje gegaan om een modelletje te kopen. Maar om nu bijna 2 uur in de auto te zitten wachten tot het droog werd, zagen we ook niet helemaal zitten. Dus rond 14.30 gingen we richting huis, en hoe verder we bij Coevorden vandaan kwamen hoe mooier het weer was.
Peter O
Ah okay Sjon, ik dacht dat het een oudere kleur was. Ik kan me niet heugen er eentje gezien te hebben! Ook de wielen in kleur op een Fox ken ik niet op Nederlandse modellen.
Dat laatste klopt, want dit actiemodel Fox met wieldoppen in kleur is in NL niet verkocht. Niet te verwarren met uitvoeringsnivo Fox (net zoiets als C/CL/GT enz), want dat heeft niet zoveel te maken met het actiemodel Fox. Oude Polo's; ik kan er uren over praten, laat ik dat maar niet doen in jou topic.
Ontopic: heerlijke foto's van mooie evenementen
Ah ja, zelfs de handelsbenaming is op de Coupé's geloof ik na de facelift ook Polo Fox, hoe vaak de RDW dit niet zegt bij een "non-Fox" .

Oude Polo's blijven inderdaad erg leuk, toch altijd denk ik bij het zien van eentje aan mijn eerste Polo.

Ken je trouwens deze site?
Séries spéciales.

Dit is een linkje naar een Polo Fox, maar op deze Franse site staan allerlei actiemodellen. Niet alleen Polo's maar van heel veel modellen/merken.
Bij de uitvoeringsnivo's is de benaming 'Fox' gewoon een mooiere naam voor een basis uitvoering, vanaf +/- 1987 opvolger van uitvoeringsnivo 'C', zowel Coupe als steilheck. Bij de Polo 2 zit er een nog kalere uitvoering onder de Fox en bij de Polo 2f (facelift) is een Fox de kaalste (uitgezonderd actiemodellen).
Die website kende ik nog niet, op zich niet zo raar: ik ken geen woord Frans. Op zich wel grappig, maar 't lijstje actiemodellen is bij lange na niet compleet, wat dan ook weer niet zo gek is, omdat dit een algemene website is voor diverse merken (en ik weet hoeveel werk dit is....)
Hallo Peter, Ik had Coevoorden wel in de agenda gezet maar het kwam niet uit. En het was hier in de ochtend al mis met zwaar onweer. Lijkt wel een leuk evenement te zijn zo.
De Talbo Samba (de caravantrekker) was ook te koop zo te zien? Blijft een grappig model.

Hier in het dorp zijn Talbot/Simca regelmatige verschijningen dankzij een liefhebber. Ik heb inmiddels zelfs ontdekt dat een van de mooiste prive collecties Peugeot 205 ook hier in het dorp staat (op de auto's uitgeleend aan het Peugeot museum na dan).

Leuke tip van de Franse website. Ik worstel al jaren om goed Frans te leren (ik ben er steeds te weinig om er echt routine in te krijgen) maar goed genoeg om het een beetje te kunnen lezen. Ik mis ook heel veel maar tegelijkertijd ben ik verbaasd over hoeveel er wel op te vinden is. Leuk!
@Sjon

Mijn Frans is ook niet goed, en ik lees dat we niet de enigen zijn smileys with beer

De site is inderdaad handig, maar ver van compleet. Inderdaad. Omdat ik vaak ook op Russische auto-sites zit en ook ben ik lid van een paar Poolse Fb-groepen, vertaalt mijn laptop het vaak automatisch. Zo kan ik het een beetje begrijpen drinking smiley

@engineer

Nee de Talbot was niet te koop, je kreeg als deelnemer een papiertje waar je gegevens van je auto op kon zetten.

Het evenement heeft me in goede wijze verrast, goed georganiseerd en aardige mensen. Het enige wat ik echt slecht vond was het feit dat er allemaal mensen met fietsen door banjerden. Het weer was nog best lang goed. Aanrader om af te reizen naar het Noorden is Oldtimerdag Ruinerwold trouwens.

Heeft die man ook deze:

Die stonden vorig jaar in Leeuwarden.
Die zijn inderdaad allebei van hem als ik het goed heb. Hij verzamelt 205 en een beetje 309. Mooi verborgen schuur waar ik nog niet binnen ben geweest maar contacten zijn gelegd inmiddels. Volgens mij staat in ieder geval een van die twee nu bij Peugeot.

Van die evenementen in een winkelstraat zijn altijd lastig. Een plein in de binnenstad lukt nog wel maar een winkelstraat geetf toch altijd veel mensen met fietsen en kinderwagens die daar gewoon aan het winkelen zijn en die auto's maar lastig vinden. En dan is het al snel krap. Maar waar de opmerkingen van "beter wetende" liefhebbers soms al hilarisch kunnen zijn is dat van het algemen publiek soms extra grappig.
Mijn ouders waren eens met de LT op pad en zagen van een afstandje een vrouw op de LT aflopen die toen de voorkant heeft omhelsd. Eh..... nut smiley
@ Engineer, ah tof!!

Ja die mensen zijn soms wel humor. Dit was in het centrum, dus alles was afgezet, maar toch fietsen mensen er echt door heen, heel bijzonder. Sommige mensen spraken daar ook echt schande van.

Anyhow, vandaag is er een uitbreiding aan het wagenpark geweest. Nee er is geen vervanger voor de Y10 of Hundee gekocht, en ook mijn vader heeft geen nieuwe oldtimer gekocht. Nee, we hebben een andere vouwwagen gekocht.

Zaterdag vertelde mijn vader dat hij op Marketplace van FB een geremde combicamp zag voor slechts 123 euro. Nu heeft mijne schade opgelopen en repareren zou wel kunnen, maar dat zou minstens 60 euro kosten en vooral heel veel werk.. We zouden elke popnagel moet uitboren en dan de tent losmaken en dan naar een bedrijf gaan. Die hanteren een start-tarief van 60 euro plus voor elk uur nog 60 euro. Daarna zouden we alle popnagels opnieuw moeten aanbrengen, al dan niet met schroef in plaats van. Ook is een raampje stuk plus 2 horren. Dus die 123 euro zou een erg goedkope oplossing zijn.

Mijn vader had een bericht gestuurd maar niets gehoord, toen bleek de verkoper iemand te zijn die een vriendin van mijn vader kende. Terwijl mijn vader haar appte had ik inmiddels ook contact met de verkoper. Wel bleek dat de 123 een of andere vage actie van FB was en de vraagprijs iets hoger lag. (300 euro).

Toen ik na het werk thuis was, ben ik met mijn vader wezen kijken, de wagen is erg netjes, met een paar dingetjes. We deden uiteindelijk een bod, maar dat was te laag. Dus dachten we, "dan maar niet" toen we wouden gaan zei de man, die ook autoliefhebber is, ik heb liever een lagere prijs en dat ie naar liefhebbers gaat dan naar de FB-gekkies.
En zo zijn we gelukkige eigenaar van een Combi-camp uit 1989.

Hij oogt sowieso moderner dan de oude, en heeft meerdere dingen die beter zijn dan de oude. En zo komt misschien na 9 jaar een einde aan mijn relatie aan de oude vouwwagen, we gaan denk ik wat denk ik overzetten, wat we met de oude gaan doen is nog niet helemaal duidelijk, ik vrees slopen of voor onderdelen verkopen.
Ookal zou ik hem voor 50 euro verkopen, heb ik een afschrijving van 25 euro gehad.

Hoewel ik aan de ene kant de vouwwagen wou vervangen door een caravan, want dan kan Ayo mee, ben ik blij met de aankoop. Als we eens naar een meerdaags event gaan, kan de vouwwagen mee, en dat is ook leuk. We denken zelfs al over eventueel een trekhaak onder de Y10, ik ben wel bang dat de vouwwagen het aanpakken van de Y10 een beetje in de weg gaat staan, maar ja dat is even niet anders.
Rond 3 weken geleden kwam mijn teammanager bij me of ik ook nog zomervakantie wou. Hoewel ik natuurlijk al een weekje in juni was geweest, vroeg ze me het toch. Op korte termijn gaan 3 mensen ons team verlaten, en volgende week beginnen twee nieuwe collega's. Roostertechnisch was er nog wel wat mogelijk, en toen moest ik snel overleggen... 2 jaar geleden ben ik met mijn ouders gegaan en dat was erg geslaagd.
Mijn vader zag het meteen zitten, mijn moeder wat minder. Helaas is haar conditie de laatste jaren wat verslechterd. Mijn vader kwam toen met het puike plan om richting Polen te gaan.

Dit was in 2017 in Wroclaw, dit jaar zal de "nieuwe" Rover hier schitteren. In het weekend van de 17e is daar een enorm mooi classic car event, waar pa en ik dus heen gaan. Dits is bijna vergelijkbaar met het Loo.

Dan kan m'n moeder mooi op Ayo passen en chillen.. Ik benieuwd of de nieuwe Rover haar goedkeuring ook kan verdragen...

Ik ga dus ook een paar Polska boys ontmoeten, die ik ken van spotten, dus dat is ook dubbel leuk.

En wil pa graag nog eens naar Auswitch. Voor de rest gaan we waarschijnlijk nog richting Praag. (ik zag 2 automusea in de buurt, waaronder het Skoda-museum).

Op de laatste zaterdag van de vakantie is er in Maagdenburg het jaarlijkse Ommma, dat is een gigantisch Oostblok-auto event.

Daar wil ik wel graag kijken. Assen Maagdenburg is in een dag te doen,daar heb ik al 2x keer vanuit Polen overnacht, dus ik hoop dat dit ik deze keer het event kan bekijken.

Nu wordt het langzaam spullen inpakken, want ik ga zondag weg, en ik moet nog de hele week werken sad smiley Ik ben ook benieuwd of er tussen de Rovers verschil zit qua caravan
(gelukkig is het zo vrijdagmiddag 16uur)

Hopelijk kan ik dit jaar weer een vergelijkbare foto maken, hoewel dit in Riga was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.