en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Leuk die oude foto's Peter! Vroeger zag je die oude generatie Polo nog wel eens maar nu bijna uitgestorven denk ik. |
Re: As good as it Getz, aangevuld met Rover 45 & Y10 verhalen. 14-01-2021 10:50 |
Bedankt Thomas & Marc! Ja de Polo is (ineens) aan het verdwijnen. Hij hangt nog een beetje tussen liefhebbersauto en "oude bak" in. Je hebt nog best wat daily drivers hiervan, maar inmiddels ook wel echt vertroetelde modellen. Leuk dat jullie ook een hadden Thomas. Ik vind een Coupé ook mooi, maar een Steilheck spreekt me meer aan. Beetje vergelijkbaar met een Civic. |
Re: As good as it Getz, aangevuld met Rover 45 & Y10 verhalen. 14-01-2021 10:59 |
Re: As good as it Getz, aangevuld met Rover 45 & Y10 verhalen. 14-01-2021 12:00 |
Wat een mooi rijtje zo! Ijsland! Ja dat is erg mooi he. Wij waren er in de herfst van 2012. We hadden een VW Polo als huurauto, maar dan een witte. Een 1.2 TDI maar niet Bluemotion. Toen had ik net zelf een Polo (een grijze Bluemotion). Dat beetje extra bodemvrijheid hebben we hard nodig gehad. Heel veel onverhard gereden. Veel buiten de standaard toeristen plekken. Ook een keer een bergpas waarbij we soms weer achteruit moesten rollen omdat er een kei te ver uitstak waar we niet overheen konden; of omdat de Polo geen grip kon vinden. Dan rustig terugrollen en met een aanloopje en een iets andere route weer verder de berg op. Aan het eind van de (1 week) vakantie was alleen het dak nog wit. Huurauto was inderdaad heel erg duur maar meer dan een jaar gaan ze ook echt niet mee. En daarbij is er op IJsland haast geen markt voor dus ze moeten ze nog verschepen naar Europa ook na gebruik. |
over zelfde auto's naast elkaar fotograferen gesproken , gisteravond tijdens het hond uitlaten, zag ik een Hyundai Getz en een Chevrolet Kalos met de achterkant na elkaar toe geparkeerd , ik vond dat wel een kippenvel momentje. Nooit bij stil gestaan , dat ze vergelijkvissen hebben qua uiterlijk. |
Re: As good as it Getz, aangevuld met Rover 45 & Y10 verhalen. 14-01-2021 20:48 |
idd geen foto, alleen de Kalos stond er vanavond nog , en ik had het niet eens goed, het was een Daewoo Kalos. Het waren beide 5 deurs. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2021 23:57 door Auto encyclopedie. |
Re: As good as it Getz, aangevuld met Rover 45 & Y10 verhalen. 18-01-2021 22:03 |
@ Ency, spijtig. Wie weet komt de foto nog eens ![]() ![]() Nou de horrorwinter is nu wel begonnen, donderdag na mijn werkdag was het hele dak wit, gelukkig de ramen niet. De parking weer wel, dus ik was blij dat ik de winterbanden er onder had gedaan. Dit weekend waren mijn ouders bij me en het bleek dat ik natuurlijk weer te weinig had gekocht, dus dat werd nog even naar de winkel. In de parking stond deze rode Getz. ![]() Het viel me op dat deze geen roestige wielkasten heeft, wel zwarte deurgrepen. ![]() Ik zie niet heel vaak rode Getzen, ik moet zeggen ik vind het leuk staan. Ik ken wel een andere rode, die heeft een speciale grille, deze niet helaas. En toen ging het sneeuwen!! ![]() Nouja op zondag viel het mee. Ik kon wel even het sinterklaas-presentje gebruiken, een auto-sneeuwveger... #werktgoed |
Leuk rijtje van de autohistorie met veel namen van bekende garages. Harmanni was altijd een goede garage, wij hadden daar toen altijd onze Fiats vandaan. Toen het Autodrome geworden was, ging het inderdaad hard achteruit. Niet voor niets dat ze niet meer bestaan. Foto's van dezelfde auto's naast elkaar geparkeerd op straat doen het bij mij altijd goed! |
Re: As good as it Getz, aangevuld met Rover 45 & Y10 verhalen. 25-01-2021 14:58 |
@ QV, ja alles komt jou wel bekend voor inderdaad ![]() Ik heb ook het idee dat het prutswerk bij Hamranni/Autodrome vandaan kwam ja, die hadden af en toe echt rare dingen. Ik ging op zomervakantie naar Noorwegen, ik liet de auto daar een vakantiecheck doen, en zij vertelden mij dat ik maar winterbanden moest monteren. Uiteraard moest ik die bij hun kopen en stallen. Maar ook reparaties die gewoon slecht werden uitgevoerd. Maar goed, ik snap wel dat ze niet meer bestaan. Voor een naam als Harmanni is het wel jammer. Vorige week woensdag was mijn laatste kantoordag, dus inmiddels is dit beeld weer normaal: ![]() Gelukkig neemt mijn kleine grote vriend af en toe wat diensten van me over: ![]() |