As good as it Getz, avonturen van een Hundee, een Y10 & soms ook een Rover 45

Gepost door Peter O 
Grappig, dan zijn er nu bijna 50 bladzijden geschreven over mijn wagenpark. En op de nieuwe pagina, nummer 51 dus, kan ik het eerste resultaat van de proefballon laten zien!
We gaan terug naar goede vrijdag!

Ik begon als eerste met het verwijderen van de achteruitrijsensor. Dat leek me eerder heel handig, maar helaas is de ene sensor stuk, en kan ik hem niet gebruiken waar ik voor wou. Namelijk bijna blindelings op een aanhanger rijden. Omdat ik niet helemaal wist waar die op zat aangesloten, ben ik ook de achterlichten los gaan maken.

Van dit,

via dit,

langs dit,

naar een schoon koestwerk.

En het eind resultaat (keer 2)

En terwijl mijn vader weer bezig gaat met schuren, plamuren en die grappen, ga ik de Y10 wassen. Immers gaan we morgen (nouja inmiddels zaterdag) naar de Klassieker in Drachten.

Kiek hem glimmen, en dan is het tijd voor de goede vrijdag af te sluiten!

Op zaterdag ochtend is het dan tijd om richting Drachten te gaan. Ik had met mijn kameraad afgesproken en op de carpoolplek in een Friesk dörpje, wij waren eerder dus maar even een leuke foto gemaakt. Helaas niet naast een bollenveld, want dat is natuurlijk hip tegenwoordig winking smiley

En dan wat hoogtepunten:

Een Lagonda Cabriolet.. Ik moet me hier in verdiepen, ik heb namelijk geen idee of het een zelfbouwauto is, of niet... Van wat ik zag, zit er wel veel origineel Lagonda" spul" op!

Er was ook een gewone!

Een heel ander caliber, deze Cuore!

Ik werd hier wel erg wild van, een Alfa Sei!

En ook deze 127 vond ik enorm gaaf

En deze Simca, de meneer ernaast is de eigenaar, al sinds 1987!

Buiten was een speciale oldtimerparking,met ook de nodige leuke auto's:

Zoals een 2cilinder Visa!

En een Trabbi! Die was me ook leuk zeg!

En een Ascona cabrio, als Ascona 3-fan was dit wel erg gaaf!

Nog een ultra leuke Peugeot, een late 505!

Qua bezoekers was deze Rover wel een hoogtepunt, tot even geleden was deze van de eerste eigenaar! Gelukkig is ie in goede handen!

In Drachten hebben we een lichtaansluiting(ofzo) gekocht, die van de linker koplamp was wat gesmolten.

Meteen een reserve erbij smiling smiley

En dan is het tijd voor te spuiten, of nee lakken.

Het eindresultaat mag er zijn vind ik!

Close-upje!

En ook het voorste spatbord is af, ook gelakt!

En ook de onderste dorpel is ingesmeerd met bituum. de rest van het binnenste van de wielkast.

Morgen gaat mijn vader de het eerdere gespoten spatbord lakken, en dan is de Hundee klaar! smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2019 22:28 door Peter O.
zeker goed bezig. En ook mooi die foto's van de meeting. Ik vroeg me wel af waarom er in die Fiat 127 grille een wat bijgebogen Pandagrille zit... confused smiley
ginkelvanmichiel
zeker goed bezig. En ook mooi die foto's van de meeting. Ik vroeg me wel af waarom er in die Fiat 127 grille een wat bijgebogen Pandagrille zit... confused smiley

Dankje! Zoals je ziet, zit nog altijd het door jou gemaakt deel 3 achter de ruit van de Y10! smiling smiley

Nu je het zegt, ik ben eens even beter gaan kijken, inderdaad de grille is niet helemaal zuiver nee! Ik zat even te kijken hoe die er wel moet uitzien, en vorig jaar stond ie ook in Drachten.

Volgens de advertentie:
"Waar vind je hem nog? Een puntgave Fiat 127 in topstaat!
Dit exemplaar stamt uit 1983, dat betekend dat het een 127 is uit de derde serie, die slechts 1 jaar gebouwd is.
Deze Italiaanse auto, heeft maar 74.000 kilometer gereden en is altijd van één eigenaresse geweest uit 1920!
Deze auto is 100% roestvrij en heeft nooit geen pekel gezien. Ook het interieur is in zeer mooie staat."
Afgelopen zondag was het weer tijd voor het meest toffe event qua Italiaanse auto's wat ons land heeft, inderdaad het was weer tijd voor Viva Italia!

Rond 9.10 ofzo reden we de paddock op en stonden we mooi op de stand van de Lancia Club. Wij waren nog vroeg, maar uiteindelijk stonden er ruim 50 wagens. Samen met de Alfa Club waren "wij" waarschijnlijk de grootste aanwezige club. Het was een mooie, maar helaas koude dag. Wat plaatjes:

Vroeg in de morgen nog, de stand was redelijk leeg. Deze Beta's zijn echt heel toevallig van 2 buren, die echt buren zijn die onafhankelijk van elkaar Lancia-liefhebbers zijn.

Wij waren nu vroeg, en stonden dus amper in de file, en konden dus mooi de intocht van alle "Bella macchina" zien.

Il mostro was er ook, twee maal zelfs!

Op de Y10 na, de leukste grijze automaat, deze maagdelijk mooie Uno Selecta.

De oudste Alfa 164 die ik ooit zag.

Tijd voor koffie!

Tijd voor een ronde over het terrein:

Deze Alfa is van de vader van mijn monteur geweest, toen die stopte met rijden is de auto naar hem gegaan. Na 2 jaar de auto verkocht, met de afspraak dat als hij de auto zou verkopen, eerst met Bernard contact te hebben. Zo gezegd zo gedaan, en nu is dus "de kleinzoon"

En hier gaan ze de baan op, niet voor een toerronde, maar echt racen.

Sudjes waren geod vertegenwoordigd, nouja er waren er 3. Allemaal van na de facelift.

Sinds 1990 in een schuur, deze 33...

Erg mooi deze Carabineri

Ik meen dat deze 4C van een medeforummer is.

Een Quattroporte, de gaafste in mijn ogen, niet de mooiste.

Een Osca 1600 GT Fissore, op basis van een Maserati en slechts 21 maal gebouwd

Prachtig deze Panorama, naar het schijnt ook van een forummer te zijn!

Het waren vooral RaceRitmo's die er waren, en nog een überzeldzame FIAT, de Tipo. Er was ook nog een eenvoudigere Tipo.

Deze Panda leek wel nieuw, wat een mooie zeg!

Een van mijn lievelingsauto's, een Punto, Grande/EVO of hoe die ook mag heten. Deze Abarth viel me op door de toffe kleurstelling zo.

En dan was er gewoon nog een oer Uno, ook redelijk uniek deze import.

Ook waren er nog wat Lancia's:

Er was gewoon nog een Y10.

Delta Integrales!

Thema 8.32.

En nog eentje!

Deze Integrale komt uit Griekenland, en is van een bekende van me.

En het bewijs, de Y10 was er ook!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2019 22:56 door Peter O.
Durashift
Leuke foto's thumbs up.

Bedankt Durashift!

Gisteren ook nog nieuws over de Hundee, die heb ik weer mee naar huis genomen. Hij is zo goed als klaar. Ik moet nog een stukje tectyleren, en dan goed wassen. Daarna de glans inpoetsen, ik ben een bofkont op dat gebied, want ik krijgt waarschijnlijk hulp daarbij van een goeroe!

Anyhow een paar plaatjes:

Linksachter is het niet helemaal strak, maar ach eerlijk is eerlijk, ik ben uitermate tevreden. En voor iets wat de eerste keer was, vind ik het resultaat goed gelukt
Peter O
Afgelopen zondag was het weer tijd voor het meest toffe event qua Italiaanse auto's wat ons land heeft, inderdaad het was weer tijd voor Viva Italia!

De oudste Alfa 164 die ik ooit zag.

Best en aardig event toch ook weer. Tijd en weer hebben me weggehouden. Misschien een volgende keer.
Ik heb het idee dat ik die 164 vaker gezien heb, maar dan met andere velgen. Niet heel onwaarschijnlijk natuurlijk want er zijn er nog maar heel erg weinig.

Overigens: ook mooi resultaat op de Hundee!
Bedankt Engineer! Ik ben ook erg blij met het resultaat!

Ja Viva Italia was erg mooi, druk ook. Het weer was koud, maar gelukkig droog! En er waren genoeg toffe wagens, we hadden bij de Lancia Cub 50+ wagens, dus dat is mega veel.

De wielen van de Alfa leken me niet helemaal zuiver inderdaad. Qua 164-dichtheid scoort A-town wel goed, sowieso 1 liefhebber, misschien wel 2. Ik zag op 2 plekken eens 164's staan.

IN 2014 zag ik er een met een X-kenteken:
Ja, zo staat de Getz nog garant voor jaren rijplezier. thumbs up
Fijn dat de trouwe Getz weer helemaal is opgefrist! Mooie foto's ook van het evenement!
Bedankt Sjon, F Mitsi, Haarr, Adrie & Marc!

Ik ben ook tevreden, links zit wel een plekje wat niet helemaal mooi is, maar ach. Ik hoop dat glans-inpoetsen straks dat plekje een beetje minder opvallend maakt.

Voor mij was dit de eerste keer, mijn vader heeft wel auto's gespoten/opgeknapt, maar dat is misschien wel 60 jaar geleden, dus voor hem was het ook wel even nieuw.

Gisteren ook nog maar even bezig geweest:

Als eerste nog een stukje tectyl aangebracht, dat hadden we overgeslagen. (lees vergeten)

Toen was het tijd om met de Y10 bezig te gaan:

De binnenkant is al wat kaler geworden, immers is de vervangende deur helemaal kaal.

Na wat prutsen is die er dan uit.

Ik ben inmiddels bezig met het verwijderen van de koplamp, wat nog al een rot karwei is. De onderste moer is amper te bereiken, maar uiteindelijk is het me gelukt.

Als ik alle bouten/schroeven los heb, is er geen mogelijkheid om het spatbord los te maken, wat blijkt, het is helemaal vast gekit. In mijn beleving was de sloopauto waar ik het spatbord van heb gehaald niet, niet gekit. En ook bij de Hyundai was dit niet het geval.

Dat grapje koste dus veel tijd, ik denk dat we al met al wel uur langer bezig zijn geweest. Maar goed, uiteindelijk is ie er af.

De oude rubbers waren mooier/beter dan de nieuwe, dus die hebben we ook weer overgezet.

En dan hangt de deur er weer in.

Op de foto ziet het er minder mooi uit dan in het echt, maar ik ben zelf ook nog niet helemaal overtuigd. Het lijkt nog wat vlekkerig, maar een close-up laat zien dat het niet zo erg is:

Helaas hebben we door de verloren tijd aan het spatbord minder kunnen doen, en omdat mijn vader zijn maat in het ziekenhuis ligt en hij daardoor ook eerder weg moest, gaan we zo ook nog maar even bezig.
Qua tijd zal het vandaag niet veel beter zijn. Maar dat is niet anders, want anders kunnen we niets samen doen, ik werk natuurlijk op kantoortijden, en voor mijn vader is het niet echt prettig om dan 's avonds na het eten nog wat te doen.

Heeft trouwens iemand ervaring met plak-antenne's? De Y10 heeft een antenne onder het dashboard hangen, maar dat werkt niet echt mooi. Ik vraag me dan af of een ruitantenne beter werkt, anders is het ook weggegooid geld. Ik zag nu een blokje met 2 sprietjes, bij bol voor weinig te koop, en ook bij een dumpwinkel ligt er eentje voor 15 euro. Bij de Brezan was ie wat duurder.
En zitten er dan misschien nog verschillen in die dingen?
Een dak antenne is geen optie, want dat hoort origineel niet, dus die wil ik niet gaan monteren
Vandaag nog weer bezig geweest..

Het nieuwe spatbord gemonteerd:

Uiteraard met kit erop!

Het spatbord hebben we ook gemonteerd.

En heb ik het onderste stukje van het spatbord in het tectyl gezet (net als de binnenkant)
Zo de Getz is enorm opgeknapt zeg! Echt een heel mooi resultaat, dat doe ik jullie niet na! Ook bizar hoeveel vuil er achter dat achterlicht zat, beetje bofkont achtige praktijken om daar schoon te maken maar geen overbodige luxe zo te zien big smile smiley

Jammer dat de deur van de Y10 inderdaad wat vlekkerig lijkt, maar op de foto kan dat wat vertekenen misschien? Anders wellicht een leuk project om nog eens opnieuw te proberen. Oefening baart kunst zeggen ze toch?

Met de antenne kan ik je niet helpen helaas, ik weet wel dat mijn vader vroeger in z'n Sierra zo'n ding achter het raam had hangen en dat werkte prima thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 23:33 door Zadelsnuiver.
Zilvergrijs metallic: 1 van moeilijkste kleuren om te spuiten heb ik mij laten vertellen. Bij mijn 85'er met zo'n beetje dezelfde kleur als deze Lancia heb ik ook van die wolken in de lak, ben ook maar hobbyist met wisselde resultaten, soms lukt, soms niet. Heeft ermee te maken hoe de metallic gaat liggen ofzo. Helaas wordt 't op foto nog beter zichtbaar, terwijl 't live niet eens direct opvalt.
Bedankt Zadelsnuiver! Leuk om te horen, uiteraard is het niet professioneel, maar ik vind het resultaat ook mooi geworden. Binnenkort ga ik even afspreken met de poetsgoeroe

Ja die lampen was wel even bofkonten he? Ik had ze overigens wel eens eerder losgehaald, ik denk 2 jaar terug.

Bedankt ook voor de feedback van de antenne, had je vader die bij de binnenspiegel of op een andere plek?

Ha Sjon, dat klinkt niet eens zo gek. Daar kan je best wel gelijk in hebben, het bovenste deel (dus boven de ruit) is wel goed. En inderdaad het lijkt soms goed soms niet helemaal dezelfde ligging ofzo te hebben.

We hebben sowieso besloten om de auto eerst in elkaar te maken, dan kunnen we hem in daglicht bekijken. Misschien is het lichtinval.
Als dit niet zo is , gaan we nog een keer spuiten, dan met afplakken. Misschien is zittend de oplossing winking smiley Daarnaast zit ik nog te denken om het dan in 2 etappes te doen, dus eerst een stuk onder vouw en dan erboven, maar goed zover is het nog niet.

Mijn vader is overigens tussen de buien door nog wezen klussen:

En dan is het raam gemonteerd!

Net als de ruitbediening.

En ook de deurklink zit er weer op.
Die antenne hing rechts in de bovenhoek van de voorruit als ik het me goed herinner, maar goed dit is alweer zo'n 25 jaar geleden dus ik heb het niet helemaal helder meer voor de geest.

Over het spuiten, ik denk dat er van té dichtbij gespoten is. Zit er al een blanke lak overheen? Anders zou ik hem inderdaad gewoon nog een keer proberen te doen, maar dan met een ander spuitdopje zodat je een bredere spuitnevel krijgt zeg maar.
Inderdaad, deze deur is overduidelijk met een bus gespoten waar een ronde nozzle op zat. Als je er een met een platte gebruikt krijg je veel minder vlekken, én kun je banen maken (dus NIET stoppen op de deur). Verder ook op afstand doen, zodat je geen donkere vlekken krijgt.
Zoals gezegd is zilvergrijs een lastige kleur, maar ik zou het zeker nog een keer doen, want dit is zonde van je werk.
Bedankt Zadelsnuiver & Ginkelvanmichiel,

goede tips van jullie! Ik sla ze op! Zoals gezegd de Hyundai was de eerste keer, maar die is niet grijs. winking smiley Maar goed, het bovenste deel van de deur en het spatbord zijn wel goed gelukt

Hoewel ik stiekem nog hoop dat in het daglicht de boel meevalt, weet ik natuurlijk het antwoord wel. Dus ik ben blij met jullie tips. (die ik dan ook doorbrief)

Zou het volgende ook uitmaken?

Nu hebben we met een spuitbus gespoten, maar als het met een spuit, zeg maar een machine, bezig gaat, is dat dan beter? Gezien eventuele druk enzo. Of zou dat niet uitmaken?
Het spuitwerk van de Y10 is inderdaad wat minder mooi, ik zou het ook opnieuw proberen te spuiten, want anders is het een beetje een stap vooruit, een stap achteruit en kun je wat minder genieten van een nieuwe deur en spatbord. Er zitten zo te zien wel een paar putjes/deukjes in de Y10-deur, misschien ook leuk om te sparen voor het laten uitdeuken daarvan. smiling smiley

Aangezien het bij de Getz zo te zien wel heel goed gelukt is, hebben jullie er misschien inmiddels meer handigheid in! big smile smileythumbs up De Getz is netjes geworden! Misschien niet perfect zoals je zelf zegt, maar als je niet te kritisch kijkt zie je er niets van en de carrosserie kan er nu weer jaren tegen. Het blijft een leuk topic om te volgen met klussen & klusjes, evenementen, vakanties (reizen winking smiley) en poes Ayo.
Ola R! Mille Grazie!

We gaan inderdaad de deur nog een keer doen, het spatbord lijkt wel goed te zijn, maar de deur is een beetje een doorn zo inderdaad. Die deukjes die je ziet lijken volgens mij gezichtsbedrog. Op het achterste deel zitten nog wel plekken.

We blijven wel bezig zo, want het volgende project word de andere deur. Die heeft aan de onderkant roest, dus dat gaan we even kijken hoe we dat gaan doen, Erin, je weet zijn garage nog wel te vinden denk ik, gaat binnenkort even kijken, hoe we dit gaan aanpakken. Mocht het nodig zijn, kan ik de linkerdeur ook nog gebruiken, want ook deze heeft nog een harde onderkant

De Hundee, ja dat is prima geworden, niet perfect nee, maar ja beter dan de roest, en we konden mooi oefenen zo! Inmiddels ben ik zelfs al de boel in de gaten aan het houden op een Koreaanse/Japanse sloper hier in de beurt. Hopelijk kan ik een raambediening op de kop tikken, en dan eindelijk 4 elektrische ramen.

Leuk dat je 't topic leuk vind, hoewel ik het vooral doe voor mezelf, ik vind het leuk om hier iets te delen. Is het leuk om reacties te lezen.

Overigens staat er binnenkort een roadtrip op de planning, helaas waarschijnlijk niet met een auto van mijn stal sad smiley

Anyhow, ik kreeg nog een foto dat de binnenkant van de deur ook weer gemonteerd is:

Zaterdag ga ik even in Leek kijken, bij de Cars&Coffee.
Ik heb me er ook weleens aan gewaagd. Spuitbus is inderdaad al snel vlekkerig en met een metallic is dat effect nog groter. Andere spuitmond doet een hoop en inderdaad de baan pas keren voorbij het object. Met zo'n spuitbeker en compressortje lukt het ook al beter maar dat is vooral door a. de platte spuitmond en b. de constantere druk dan die je hebt in een spuitbus.
Voordeel wel als je het nu doet; er hoeft maar een klein laagje overheen en je kan er inderdaad goed voor gaan zitten.

Goed bezig! Die Y blijft zo tenminste wel weer jaren op de weg.
sowieso werkt zo'n ding wel fijn bij het spuiten:
[www.bullstore.nl]

scheelt ook weer verschil in druk op de knop!
Bedankt voor de feedback Engineer & Michiel. Dat spuitding ziet er goed uit. Dat sla ik even op!

Vandaag nog even na het werk op pad geweest, in het buurdorp stond deze Getz...

Grappig om te zien dat de spoiler dus anders is, als de mijne. Beide zijn wel origineel Hundee.

En even later stond naast mijn Getz een i20. Uiteraard niet bijzonder, maar deze had een bruin interieur, dat was ook mooi zeg!
Gisteren ben ik bij Cars & Coffee in Leek geweest. Dit is altijd bij het wel bekende bedrijf Hofman en is elke 2e zaterdag van de maand. Ik probeer altijd wel een paar keer te gaan,en dit was de eerste keer dit jaar.

In Leek was een stremming, en dus moesten we omrijden, zo kwamen we bijna stil te staan naast een benzine station. Ik zag wat ouds staan en bent toen snel uitgestapt:

Ik had een minuut getwijfeld, misschien ging ie ook naar de C&C, maar wat was ik blij, want nee hij ging niet heen.

Veel Mazda's dit keer!

De foto geeft een beetje een vertekend beeld, want nu is het vlekkerige ingeruild voor kleurverschil. Leuk om te horen was wel dat er mensen waren de Y10 al opgeknapt vonden zo, mooi nieuws dus!

Ook leuk, een Manta.

2 Britse Cabrio's, nouja de TVR is natuurlijk meer Targa winking smiley

Als Grande Punto / Evo / Punto-fan moest natuurlijk deze Abarth op de foto,

Prachtige kleur op deze Snoek

Een letterlijke schuurvondst, deze Mercedes.......

Dit was de binnenkant namelijk!
Gaaf ding die Skoda, zou daar zeker op z'n plaats zijn geweest! Weet je wat het plan is met de schuurvondst Mercedes?
Blader ik hier weer eens wat rond, zie ik me daar toch een overbekende Panorama voorbijkomen zeg!big smile smiley Mag er gelukkig elke dag tegenaan kijken. Mooie foto, ik heb 'm je niet zien maken maar was meer bezig met voetgangers te ontwijken.eye rolling smiley
Wat betreft je vraag over zo'n binnenantenne: ik heb er eentje in de 128 gemonteerd. Achter de binnenspiegel, met dubbelzijdig plakband (3M) op het voorruitrubber geplakt. Werkt prima, had ik niet verwacht. Ik heb er nog wel eentje liggen. Die is niet van metaal maar lijken wel van 2 strookjes printplaat of fiberglas gemaakt te zijn. Die had ik eerst in gebruik en werkt ook naar behoren. Kost je niks, dus best goedkoop in deze dure tijden. smileys with beer Ik hoor het wel.
Leuk om te zien dat je die "ouwe, bijna afgeschreven meuk" (no offence!) zo liefdevol behandeld; kan ik erg waarderen! thumbs up
Zadelsnuiver
Gaaf ding die Skoda, zou daar zeker op z'n plaats zijn geweest! Weet je wat het plan is met de schuurvondst Mercedes?

Hij gaat in de verkoop, ze waren er trouwens nog niet over uit of ie schoongemaakt moest worden of niet. Op het moment dat ik dit schrijf meen ik ook dat er al een koper was, maar dat ben ik niet helemaal zeker.
Als ze gaan schoonmaken, gingen ze sowieso eerst een foto-shoot van de staat nu maken.
Ik sta soms een beetje versteld wat er wordt gehaald, bij sommige wagens denk ik "waarom" terwijl ik bij andere denk "gaaf" . Dat is ook het leuke van de C&C, naast even kijken en kletsen, loop ik altijd de showroom/terrein over.

Frederiksen
Blader ik hier weer eens wat rond, zie ik me daar toch een overbekende Panorama voorbijkomen zeg!big smile smiley Mag er gelukkig elke dag tegenaan kijken. Mooie foto, ik heb 'm je niet zien maken maar was meer bezig met voetgangers te ontwijken.eye rolling smiley
Wat betreft je vraag over zo'n binnenantenne: ik heb er eentje in de 128 gemonteerd. Achter de binnenspiegel, met dubbelzijdig plakband (3M) op het voorruitrubber geplakt. Werkt prima, had ik niet verwacht. Ik heb er nog wel eentje liggen. Die is niet van metaal maar lijken wel van 2 strookjes printplaat of fiberglas gemaakt te zijn. Die had ik eerst in gebruik en werkt ook naar behoren. Kost je niks, dus best goedkoop in deze dure tijden. smileys with beer Ik hoor het wel.
Leuk om te zien dat je die "ouwe, bijna afgeschreven meuk" (no offence!) zo liefdevol behandeld; kan ik erg waarderen! thumbs up

Ik wist niet dat dit jouwe was! Ik heb hem al eens eerder gezien trouwens, in Klazienaveen!

Jouw collega vertelde het me dat jij het bent, die gaat binnenkort mijn Hundee poetsen/polijsten of weet ik hoe het heet... En zei nog dat we nog een ontmoeting moeten doen.

Trouwens he? Ga jij zondag ook naar Klazienaveen? Ik was vorig jaar geweest, eigenlijk (eerlijk is eerlijk) zonder verwachting, maar vond het leuker dan verwacht, met vele leuke auto's ook.

Die antenne, dat klinkt mooi, die neem ik graag van je over! Ik heb een antenne onder het dashboard, en dat is echt matig qua kwaliteit.
Dat klopt; weet niet meer precies wanneer dat was, wél dat de zon goed zijn best deed!
Wij gingen er eigenlijk met dezelfde verwachtingen naartoe als jij maar het viel ons ook mee. Er waren ook relatief veel oosterburen aanwezig weet ik nog.
Deze keer slaan we over, ben dan aan het werk.
De antenne bewaar ik wel voor je. Als je dan bij de poetser ben kan ik 'm misschien wel even langsbrengen. Hij woont in de buurt. Hebben we gelijk een mini-meeting, haha!
@ Fredriksen, ik ben ook niet geweest trouwens.

Anyhow, ik ben pas een weekje naar België geweest, samen met vriend/medeforumer Leon zijn we wezen touren. Hoewel het weer minder warm dan nu, konden we mooi veel met het open dak open rijden. En dan daarna ben ik met diezelfde boy en mijn vader naar Bockhorn geweest, naar het enorm grote Oldtimermarkt, wederom niet met mijn auto, maar met zijn Audi maar wel met mijn vouwwagen.

Maar goed, ik wou even een andere update eerst doen... Afgelopen zondag ben ik naar Waalwijk geweest, daar was British Autojumble. Vriend Thomas, ookwel Thomas3006 genoemd, had me in de afgelopen jaren al meerdere malen gevraagd om eens te komen kijken, maar het bleef er steeds bij. Meestal is het dan TT in Assen, maar dit jaar zat er een weekje tussen. Overleg met mijn vader, maar die had eigenlijk geen zin, te ver. Maar daar stak mijn moeder een stokje voor, volgens haar hadden ze niet voor niet zo'n mooie Rover gekocht. En dus ging mijn vader overstag. Gelukkig begon het om 10uur, dus we konden een beetje later weg.

Onderweg deed de Rover het natuurlijk goed, het was nog niet zo bloedheet, dus prima reizen. Rond 1030 kwamen we aan in Waalwijk, in de file. Eerst was er een regelaar die ons naar het parkeerveld wou sturen, maar gelukkig konden we toch het terrein op:

Het terrein was erg groot, en mooi verdeeld, we reden een rondje en kwamen langs eerst klassieke Rovers/Jaguars met Austins. Daar was het al vol, en dus gingen we naar het volgende veld. Daar zagen we ook moderne Rovers staan, en zo stonden we dus naast een leuke MG ZS. Hoewel getuned, kreeg mijn vader meteen complimenten over zijn auto.

We gingen een ronde doen, via de kraampjes, waar we een Rover 45 folder kopen en voor mijn vader een heus Rover-horloge vinden.

Een impressie, beginnend met de moderne Rover/MG's:

Er was slechts één Streetwise, wel een mooie blauwe.

Misschien de mooiste ZS die er stond, met de bodykit, echt heel gaaf, strikje erom hoeft niet!

Misschien niet de mooiste, maar wel een erg mooie kleur.

De mooie Tourer van de vader van Thomas, de sedan ernaast heeft een bijna gelijk kenteken.

Aan 75's geen gebrek!

Er was slechts één 200, deze was een paar maanden geleden door een jonge jongen gekocht, als eerste auto. Voor 400 euro, en zelfs begon ie al over de koppakking te vervangen, en dan lees ik hier dat "de jeugd" geen interesse in oudere auto's heeft. Deze auto had ie gekocht omdat ie perse een Rover wou. Adresjes gegeven voor dingen, en Rover-orakel Thomas gaf ook nog tips, weer een blije Rover-rijder dus!

Aan het einde van de dag kwam deze 200 nog, super tof want zulke vroegen zijn er niet veel meer.

Net als deze puike 100, misschien de meest truttige auto van Rover, maar ik ben er dol op!

Er waren meerdere 800's, en dit was misschien de mooiste. Er was ook nog een Vitesse Mk1 en een Coupé, prachtig!

SD1's mochten ook niet ontbreken, en de prachtige van medeforummer Marc krijgt de eer om hier gedeeld te worden. Superleuk om hem ook even weer te zien (ik weet dat je meeleest) , dus ja ik zegt het ook hier maar "leukste Marc die ik ken, en ik ken er meer winking smiley ".

En tot slot deze 100 Cabrio, in de zoektocht naar een hobbyauto kwam er ook een 100 Cabrio voorbij, helaas erg slecht qua staat. Toch had het me wel erg leuk geleken, een Cabrio. Zeker na de trip. Geeft toch een ander aspect aan plezier-ritjes

Dan even naar wat "vreemde merken" of nee kleiner vertegenwoordigde merken.

Aan Taxi's geen gebrek!

Armstrong Siddeley was er ook, die club had 5 wagens staan. Er was weinig plek, en bijna hadden we onze auto naast die wagens gezet, maar ja dan zou onze 45 toch wel een beetje in het niet vallen winking smiley

Dit is geen zelfbouw, maar een Bond Bug, geniaal!

Een geweldige Ginetta,

Nog een Ginetta, met ernaast een Midas.

Scimitars waren er ook, een handvol zelfs!

Dit is een Sunbeam Alpine uit 1954.

Nog een Sunbeam, maar nu een Hunter. Een van mijn hoogtepunten!

En gewoon nog eentje, ditmaal een Avenger in rally-kleren.

Bekent van het forum deze, werkelijk prachtig!

Door naar Lotus, vele Elises, die plaats ik hier niet. Ook was er een Elan, die later ook door Kia is verkocht. Om het een beetje overzichtelijk te houden sneuvelt ook die in mijn toch al te lange post.

Een prachtige Elite, nouja het model is zo lelijk dat ik hem prachtig vind.

Anders is ook deze Europa, een origineel Nederlandse, ook niet verkeerd!

Esprit John Player Special, die mag ook wel in mijn garage.

Rolls-Royce, Jaguar/Daimler & MG was ook erg goed aanwezig, net als Spitfire's en TR's, Het was een beetje kill your darlings voor deze post, dus die sla ik even over, net als Bentley trouwens. New Mini's waren er niet veel, net als Aston Martin (1) en TVR (1). Range Rover ook niet, Land Rover weer wel. En ook een paar Britse Ford

En dan is er nog 1 merk, Austin. (okay met Morris, Wolseley, Riley) die heb ik even op een hoop gegooid, en plaats vooral MIJN hoogtepunten, dit is slechts een greep, want Gliders (al dan niet van Austin) Minor's, en classic Mini's heb ik ook over geslagen, hier dan natuurlijk winking smiley

Volgende keer neem ik mijn Y10 mee, als Innocenti's het terrein op mogen winking smiley

Een grote Wolseley! Prachtig!

Metro Cabrio, niet gedaan door een beunhaas maar door een echt bedrijf. Schijnt volgens Thomas erg zeldzaam te zijn!

Tr7 of 8 waren er ook, 3. Dit was een hele leuke met een soort bodykit.

50 jaar Austin Maxi werd gevierd met 4(!) Austin Maxi's, deze kwam helemaal uit Engeland.

Een Triumph Dolomite Sprint, mijn favoriete Triumph.

En dan mijn hoogtepunt, er zijn weinig auto's waar ik (in mijn dromen) de Y10 voor inruil, die zijn Russisch (Lada inderdaad) en er is een Britse auto en dat is een Maestro.
Gelukkig ben ik zo verstandig dat ik niet aan een tweede auto wil beginnen en de Y10 is nog lang niet ook maar een beetje netjes genoeg om te verkopen, dus als er dan een Maestro te koop komt, kan ik dat gelukkig altijd negeren.

Er waren dus niet 3, maar 4 van die krengen! Echt ik voelde me alsof ik in de hemel was!

Deze is van Ruben, ik ken hem wel maar loop hem altijd mis. Groot fan van mijn Y10 en nog jong. Weer iemand die laat zien dat er echt nog wel veel interesse is bij jongeren, ondanks wat ik hier op het forum lees.
Ruben heeft deze auto uit België gehaald, hij is origineel Nederlands en heeft een paar jaar daar gereden, hij heeft hem teruggehaald en heeft het originele kenteken weer gekregen. Echt super duper mega vet tof.

Tot slot deze foto, niet gemaakt door mij of pa, maar door Thomas. Blijft toch echt een mooie auto, deze 45.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2019 17:43 door Peter O.
Mooi verslag weer!! Ga je wel eens naar Car’s & koffie In Leek?
A3 White
Mooi verslag weer!! Ga je wel eens naar Car’s & koffie In Leek?

Dankje, was ook echt een super mooi evenement, het leek me al leuk maar was 10x toffer!

Jazeker! Erg leuk, ik probeer sowieso een paar keer heen te gaan, elke keer lukt niet altijd, maar erg leuk om te gaan! smiling smiley Jij bent al bijna in ons land he?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2019 23:15 door Peter O.
Erg mooi verslag Peter! Grappig om te lezen dat het je moeder was die je vader overtuigde te gaan winking smiley
Leuk elkaar weer gesproken te hebben en fijn dat het jou en je vader zo goed bevallen is! smileys with beer
Jeetje wat een foto's weer, erg knap! Mijn favoriet is wel de rode Maestro of de rode ZS ik kan niet kiezen big smile smiley
Bedankt voor het delen van je foto's hier. Echt een mooi verslag geworden. En ook bedankt voor het persoonlijke compliment! smiling smiley ik vond het ook ontzettend leuk om jou weer te treffen en ook om je vader te ontmoeten. Wat mij betreft tot snel. smiling smiley
Durashift
Leuk verslag weer, mooie platen. thumbs up

Dankje Durashift!
Mooi om te lezen dat je het verslag leuk vind! smiling smiley

Thomas3006
Erg mooi verslag Peter! Grappig om te lezen dat het je moeder was die je vader overtuigde te gaan winking smiley
Leuk elkaar weer gesproken te hebben en fijn dat het jou en je vader zo goed bevallen is! smileys with beer

Ja leuk he? Ik vond dat ook wel humor. Maar mijn vader was uiteindelijk ook erg tevreden, vond het erg leuk ook. Domper was er wel, het horloge doet het niet sad smiley
Ik vond het ook erg leuk om je weer te zien en te kletsen, mooi ook dat je Benjamin kon helpen aan het boekje, gelukkig maar want ik heb meerdere malen lopen pochen over "mijn vriend Thomas die ALLES weet"

A3 White
Ik denk dat wij cars en coffee in juli doen.

Leuk, ik zal het even onthouden. Kijk ook even of je naar Oldtimerdag Ruinerwold kan, nu denk je vast, klein dorpje, dat kan niets zijn, maar boh dat is me een aanrader. Daar zijn gewoon duizenden voertuigen!
Ik bedenk me net dat ik nog niet eens mijn foto's van vorig jaar online heb gezet, oeps... Maar voor een indruk:
2016

2014
Dat is echt de moeite waard om te gaan.

Zadelsnuiver
Jeetje wat een foto's weer, erg knap! Mijn favoriet is wel de rode Maestro of de rode ZS ik kan niet kiezen big smile smiley

Thanks!! Nou ik heb nog veel meer gemaakt, maar ik vond dit al misschien teveel in een post. Ik heb echt plaatjes moeten skippen..Dit 1/3 van mijn foto's, maar daar zitten ook wel wat mislukten bij natuurlijk.
Die MG Maestro is inderdaad geniaal, maar de ZS ook, er waren ook vooroorlogse wagens, ook mega geweldig, maar dat "raakt" me stom genoeg toch minder. Ik hou echt van de jaren 80, 90, 00 en ook jaren 70 modellen van Austin en Rover, ik weet ook niet waarom, maar daar word ik echt heel enthousiast van. Ik miste trouwens een Montego, en de Allegro, maar ook een 200 mk1 (de Hyacinth auto). Maar ach gelukkig was er zoveel moois!

Qua vergelijk, denk ik dat we mogen zeggen, dat de Maestro en de ZS op hun eigen manier fantastisch zijn, gedeelde eerste plaats!

Marc 827 3500
Bedankt voor het delen van je foto's hier. Echt een mooi verslag geworden. En ook bedankt voor het persoonlijke compliment! smiling smiley ik vond het ook ontzettend leuk om jou weer te treffen en ook om je vader te ontmoeten. Wat mij betreft tot snel. smiling smiley

Graag gedaan Marc, ik stuur je (ooit) een linkje naar alle foto's op Flickr. Er zijn er nog meer! Ik vond het ook erg leuk om jou weer te zien. Zoals ik al zei je bent de leukste Marc die ik ken, en nee dat zeg ik niet omdat je 3 koppen groter bent winking smiley Mijn vader was ook enorm te spreken, die vond jou, maar ook de andere mensen erg leuk.
Hoewel we een beetje anti-boxtel zijn, probeer ik hem zover te krijgen om daar ook te kijken. Thomas was het ook al aan het pluggen, dus wie weet tot dan?
Mooi rijtje foto's weer!
De Bond Bug lijkt wel verdacht veel op de Armstrong Siddely die erboven staat winking smiley Maar ik denk dat ik wel weet hoe die eruit ziet, Wheeler Dealers heeft er toch een keer eentje gehad?
PM xxx
Mooi rijtje foto's weer!
De Bond Bug lijkt wel verdacht veel op de Armstrong Siddely die erboven staat winking smiley Maar ik denk dat ik wel weet hoe die eruit ziet, Wheeler Dealers heeft er toch een keer eentje gehad?

Ha oeps, je hebt gelijk, ik zal het even aanpassen. Maar dit is 'm:

Van Wheeler Dealers weet ik niet, dat kijk ik niet zo vaak. Hoewel het programma wel leuk is, vind ik de handelaar, Mike(?) , echt heel erg irritant en de reden dat ik niet zo vaak kijk.
Die is redelijk irritant inderdaad, maar Edd en nu Ant maken het de moeite waard.
Klopt PM xxx ! Dat is waar. Ik ben trouwens meer fan van Ant, maar dat doet niets af van Edd, die is ook wel erg goed in dingen doen/repareren/creëren.

Op Hemelvaartsdag ben ik naar Oldtimerdag Hoornsterzwaag geweest. Dat is een erg mooi event, heel groot ook. Lekker laagdrempelig want het is een enorm weiland (of 3) gevuld met auto's, onderdelen/meuk/modellen, vrachtauto's/trekkers en er is een cross-deel. Helaas was ik dit jaar te laat met opgeven en dus stonden we op de bezoekersparking.

Omdat ik zondags met Leon onze België trip zou doen, ging ik op woensdagavond al heen, dingen plannen (lees prutsen aan een Mazda), voetbal kijken en bier drinken.

Onderweg een foto gemaakt van de Y10, het lijkt zo wel wat in de schaduw.

Ook weer een mooie ronde kilometerstand aangetikt!

Donderdagmorgen zouden we rond 9.30 afspreken daar, mijn vader zou daar samen met Erin komen en dan zouden we met zijn vieren gaan. Helaas was de Renault 4 van Erin stuk, en ook de Peugeot 305 reed niet. Optie 3, de 205 van zijn vrouw kon ook niet, dus mijn vader reed. Bij aankomst stonden we dan mooi naast elkaar:

En toen konden we het terrein op. In Hoornsterzwaag moet je je opgeven, en ze zijn redelijk "streng" Jaren 80 Audi's, Benzen & Golfjes mogen er niet op. Want anders zou het veld 182x zo groot moeten zijn. Dus eerlijk is eerlijk, er staan altijd heel veel toffe auto's. Sommige bekenden, maar vaak ook nieuwe, of nee voor mij onbekende. Je voelt het al aankomen, maar hier een overzicht met de toppers:

Ik begin met de Wartburg van een bekende van me, erg leuke auto!

Een Renault 18 is al leuk, maar een bijzondere American 2 helemaal, en dan ook nog eens met leuke louvers.

Ook Frans, maar toch een ander kaliber, is deze BX. Niet zomaar een witte, maar eentje op grijs kenteken.

Super bijzonder, mooi weet ik niet zeker, is een Zimmer Golden Spirit. Er waren er gewoon 2:

Volgens mij is deze Opel Ascona Voyage Amerikaans, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Er was nog een Lancia!

Een van mijn hoogtepunten, deze Mazda 626 Coupé.

Of deze Politie 911, ook erg gaaf. Het is geen replica maar een echte!

En Duitse Pacer, hoewel lelijk, vind ik ze enorm tof!

Met een Gremlin ernaast, dat er iemand was die die nieuw in ons land heeft gekocht! eye popping smiley

Mercedes en Taxi zag ik wel vaker, maar een limo niet.

Deze FIAT is van de eerste eigenaar!

Mijn hoogtepunt denk ik, deze Datsun 120Y!

Een erg leuke FIAT stationcar

Nog een grijskenteken topper, deze Sierra.

Lada 2101. Ook hier zou ik zo de Y10 voor ruilen.

Een Ford Pinto, leuk!!

Ik denk dat dit mijn hoogtepunt was, een Dodge Aries.

Deze Tatra is geen ratlook, maar een auto die een letterlijke schuurvondst was, of in een tuin heeft gestaan. Heel erg tof.

Tegen 17uur gingen we weer richting de auto, en was het tijd om naar huis te gaan. Toen ik de Lancia weer omruilde voor de Hyundai, naam ik meteen weer mijn huisgenoot mee. Die was wezen logeren bij mijn ouders, ik vind het niet zo prettig als ze een dag alleen is. Bij het verkeerslicht maakte ik deze foto, ja mevrouw houdt van autorijden:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2019 20:13 door Peter O.
Peter O
Gisteren ben ik bij Cars & Coffee in Leek geweest. Dit is altijd bij het wel bekende bedrijf Hofman en is elke 2e zaterdag van de maand. Ik probeer altijd wel een paar keer te gaan,en dit was de eerste keer dit jaar.

In Leek was een stremming, en dus moesten we omrijden, zo kwamen we bijna stil te staan naast een benzine station. Ik zag wat ouds staan en bent toen snel uitgestapt:

Ik had een minuut getwijfeld, misschien ging ie ook naar de C&C, maar wat was ik blij, want nee hij ging niet heen.

De foto geeft een beetje een vertekend beeld, want nu is het vlekkerige ingeruild voor kleurverschil. Leuk om te horen was wel dat er mensen waren de Y10 al opgeknapt vonden zo, mooi nieuws dus!

2 Britse Cabrio's, nouja de TVR is natuurlijk meer Targa winking smiley

Hoi Peter! Ik loop aardig achter in jouw topic zie ik. Mooie foto's allemaal weer!

Die Skoda... Ik moet toch eens gaan informeren bij mijn ouders. Als ik het goed heb hebben ze er zo eentje gehad en ook in het groen. Dat moet dan ergens tussen 1975 en 1983 zijn geweest. Ik heb alleen maar herinneringen aan Opels namelijk; Kadett D, Corsa A sedan, Kadett E sedan. Vooral de E want die hebben ze bijna 14 jaar gehad.
Nu we er een auto bij hebben met motor achterin kijk ik toch iets vaker naar dat soort auto's om en valt de Skoda me meer op.

De Yp; ik ben toch erg benieuwd. Ongetwijfeld komen we elkaar ergens een keer tegen en kan ik het resultaat bekijken. Onze nieuwste aanwinst gaat hier en daar ook (tijdelijk) zelf gespoten worden dus ik moet straks mijn kennis en kunde (voor zover aanwezig) ook weer ophalen.

Dit model TVR is misschien geen Targa maar de generatie ervoor was zowel targa als cabriolet. Je moest eerst de dakpanelen eruit halen en daarna kon de achterruit net als een cabriolet ingeklapt worden. De mate waarin je risico nam om natgeregend te worden was dus bepalend hoe je ging rijden; dicht, targa of open cabriolet. Wel zo praktisch voor Engeland.
De posts daarna zijn gewoon teveel auto's om commentaar op te geven big smile smiley Erg leuk!

Qua Engels ben ik altijd een beetje blijven hangen bij Rover SD1, Range Rover en Rolls-Royce. En de Rover 100 ken ik ook wel maar meer omdat die jaren lang de titel had als gevaarlijkste auto op de weg. Op zich niet eens heel gevaarlijke slechte kreukelzone in vergelijk met de concurenten waar de 100 voor ontwikkeld was. Maar in de tijd dat de 100 op de markt was is er veel veranderd. Alsof je nu een auto zonder automatische noodrem assistent op de markt zou brengen.
Bedankt Engineer!

Ja een Skoda 105/120/130 is erg leuk. Ik zat vrijdag tijdens de jaarlijkse TT-bbq bij vrienden er nog over te spreken. Mijn speelvriendje van vroeger had een kindermeisje, en zij had ook eentje, een witte 105. Grappig dat hij niet echt een autoliefhebber is, maar dat hij dit nog wel wist.

Qua TVR, ja geen idee. Ik heb me eigenlijk nooit echt in het merk verdiept, maar deze had het dakje eruit, met wel het achterraampje staand. Ik vind van TVR eigenlijk de jaren 80 modellen echt leuk, die van begin jaren 90 ook nog, maar daarna ben ik eigenlijk afgehaakt. Ze zijn wel erg bruut, maar niet meer het leuke van het merk.

Ja inderdaad, de Rover 100 was niet de meest moderne meer, zeker op het laatst.

Leuk die geschiedenis van vroeger, mijn vader deed altijd wel wat langer met auto's dus zoveel hebben we niet gehad. Wel mooi dat ik op 2 zware invloed heb gehad. Omdat het kan een klein overzichtje:

Het begon pas echt in de jaren 70, daarvoor hadden mijn ouders Kevers, Renault Dauphine's, meerdere Gliders, (zowel Morris als Austin) en toen kwam de Allegro, dat vond mijn vader niets. Dus toen kwam er een SUD, een rode 4 deurs. Na 2 jaar belde de garage of mijn vader niet interesse had in een grijze 2deurs, bestemd voor de Zweedse markt. Dus met onder andere koplampwissers:

Deze foto is uit Denemarken, 1978 geloof ik. Dit was toen ook onze Caravan. Die hebben we tot 1995 gehad.

Hierna kwam weer een rode AlfaSUD

En toen kwam ik, voor mijn ouders natuurlijk erg leuk, voor hun auto's minder, want zo zou de SUD vervangen worden door een GTV, maar dat werd iets anders en zo komen we bij mijn eerste "onze" auto ervaring was een Gifgroene Opel Ascona.

Dat was deze, die komt uit 1981 geloof ik. Die heeft mijn vader gehad tot 1989. Ik geloof dat die auto toen ook wel echt op was. Ik kan me nog herinneren dat hij op onze inrit aan het sleutelen ermee was, iets met de wielen geloof ik. Ik meende ook nog dat de auto toen totaal niet geliefd meer was, misschien door de jaren 70 kleur, want in mijn beleving hebben we best wel wat dealers afgelopen.

De opvolger zou een BMW 316 worden, een 2 deurs bij de Wander, ofwel de Opel-dealer van toen. Dit ging niet door, omdat de inruil slecht was. Toen bleek één van de mensen uit onze straat bij De Vries werkte, dat was de Volkswagen-dealer destijds. Deze gaf destijds goede inruil, en zo kocht pa de NT-80-PF. Een grijze Jetta.

Precies zoals deze, alleen dan met de kleine spiegeltjes, wel met deze wielen. Dit blijkt later redelijk uniek te zijn, want die doppen(?) zijn niet veel geleverd.
Helaas hebben we geen foto van deze.

In 1994 werd het tijd voor een andere auto. Mijn vader had een ongeluk gehad en 100% afgekeurd, dus de zaken waren allemaal anders. Dit werd een Vento, wederom bij De Vries gekocht. De Vento had een hele mooie kleur, grijs maar in zonlicht was ie soms paarsachtig/aubergine.

Na 2 jaar volgde een andere Vento, een bordeaux-rode. Deze auto was van een Rabobank-directeur uit Zuidlaren geweest, als ik er nu over na denk is het misschien, was het misschien wel een manager ofzo. Deze was ook luxe, met CV en elektrische ramen. OOK had deze een 5 bak.

Ja achter de auto zit ook een andere caravan, de oude werd wel wat klein, en deze hebben mijn ouders eind 1994 gekocht. Die hebben ze nog steeds.

Deze Vento is ook de eerste auto waar ik in reed, en heeft mijn vader ook best lang gehad. Tot 2004, toen werd het tijd voor een opvolger en dat werd de welbekende blauwe 45 uit 2000:

Die heeft ie tot vorig jaar gehad.
Feest der herkenning die Vento's: mijn ouders hebben ook +/- 11 jaar in een 95'er Vento gereden, een GT tdi 90pk, van 1996 t/m 2007, van 10dkm t/m ruim boven de 2 ton. Bijna had ik h'm overgekocht, maar toch voorbij laten gaan omdat 't een diesel was en ik geen zin had een motorswap: een week na inruil was ie al op export.... Ik bedenk mij nu wel dat misschien mijn voorliefde voor de sedan modellen hierdoor wel ontstaan is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.