ketelapper - S4 cabriolet [B7, 06/2006] dakloze ringen voor zonnige dagen

Gepost door ketelapper 
Een terugblik / overzicht ter introductie: de autohistorie van ketelapper

Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.

privé

07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km

09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km

09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km

lease

03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km

04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km

10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km

01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km
LINK A4-2003

weer tijdje privé

06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km LINK VW-2005

09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km LINK A6-2006

en terug naar lease

04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km LINK A6-2009

02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km LINK A6-2010

02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km LINK A6-2013

12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km LINK A6-2015

02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, nu rijdend vanaf 0km (tot 195.000km in voorjaar 2022)
LINK A6-2019

Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!

Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
Mijn heerlijke hobby in de garage! In bezit sinds maart 2014, gekocht met 76.500km. Per seizoen ongeveer 3.500km erbij. LINK S4-2006
[/i]

Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. LINK A3-2017

Dan over naar de auto van dit topic smiling smiley : de S4 uit voorlaatste blokje hierboven

ketelapper was al een tijdje op zoek naar “dakloze ringen”, oftewel een Audi cabriolet. De Peugeot 307cc die ketelapster sinds 2005 rijdt, wilde ik toch eindelijk eens voor een cabriolet met ringen vervangen. Maar welke Audi dan? Een A5 is het meest modern en meest duur, een A4 wat ouder maar in mijn hart nog altijd mooier… En ketelapster daarbij die allebei te groot vond. Als compromis toen het nieuwe model A3 cabriolet op het oog gekregen.

Maar ja, toen de A3 in de prijslijst kwam, ging ketelapster… De 307cc is met ketelapster mee gegaan in de boedelscheiding. Nu is één auto voor mij alleen natuurlijk eigenlijk ook wel genoeg, maar de cabrio-hobby blijft. Dus naast het werkpaard A6 toch kriebels voor de ‘dakloze ringen’!

Met vertrek van ketelapster ging ook het hele compromisdenken van tafel en had ik dus zowel handen als hoofd vrij om weer eigen emotie voorop te stellen. En dan: Audi + emotie = S smiling smiley

Zoektocht op audi.nl, gaspedaal.nl en de Duitse tegenhangers audi.de en mobile.de toen nog steeds wel wat divers. Ach, vrouwelijke kanten in mijn eentje compenseren, wisselvalligheid, etc. etc. Dus opdrachten aangemaakt op S4 cabrio, A4 cabrio en S5 cabrio.

S5 wordt al best bereikbaar, maar dan is de verleiding om toch facelift te gaan zoeken wel heel groot. Want nóg moderner, vaak met ACC in Duitsland en zuinigere motor (dus deel van hogere prijs ‘verdien’ je terug door lagere bpm).

A5 wel veel bekeken, maar indachtig het citaat van een gewaardeerd mede-Audi-liefhebber ”Iedere Audi-liefhebber moet ooit een S of RS hebben gereden”, opzij geschoven. Betaalbare modellen hebben allemaal multitronic, de quattro-tiptronics komen al meteen in S5 prijsregionen.

Daarnaast toch steeds weer, dat ik een A4 eigenlijk mooier vind. En flink deel € overhouden om hypotheek af te lossen. Budgetopties bekeken: S4 B6. Die heeft het voor mij toch net niet (meer). Vergeleken met de S4 B7 is die laatste wel echt gaver met stoerder front en 2x2 uitlaten.

Vorige week nog bij Cabrioland in Den Haag geweest op basis van heel leuk contact met mede-forummer van audiforum.nl thumbs up Hele nette S4, maar zwarte lak + zwart leer + zwarte kap is toch echt niet mijn ding. Ik wil een vrolijke auto – wat een cabrio voor mij is – niet in zo’n grafkleur eye rolling smiley

En binnen 24 uur nadat ik tegen Eric zei “ik wil Sprintblauw met zilver leer” zie ik er zoéén op internet :big smile smiley Toevalstreffer, want ik keek alleen op mobile.de … Door een per ongeluk-klikje zaterdagnacht met de tablet op bed, na een leuk feestje, kwam ik op autoscout24.de en voilà. It was meant to be!!!

Op heenweg naar dat feestje was ik nog langsgeweest bij een S5 in Noord-Holland. Ook weer hele nette auto en deze tegen superscherpe prijs. Volledig dealeronderhouden bij Audi Centrum Amsterdam, te koop ivm expatjob van eigenaar. Zwart metallic + rood-zwart leer + rode kap. Niet de “wow-factor” voor mij. Wel heel leuk bij @Bob op feestje laten zien.

Iemand refereerde eerder nog aan het véééél mooiere geluid dat de good old V8 maakt ten opzichte van zijn moderne S5-blok. Dus bevestiging voor S4-keuze…

Vandaag importvriend sjoeritzz (voertuigimporteren.nl) geschakeld, hem ongeduldig opgejut, en nog een keer opgejut, en telefonisch gestalkt, en ge-apped, en… , en… En toen belde hij terug “Ik heb ‘m voor je gekocht.” big smile smiley thumbs up big smile smiley

En waarover gaat nu al mijn blijdschap confused smiley

Audi S4 (B7) 4.2 V8 Cabriolet
- juni 2006
- 78.000km
- Sprintblauw metallic
- zilver volleder
- S-design 18” velgen

En nu, voordat er weer komt ’Pica’s or it didn’t happen…’ de foto’s uit de verkoopadvertentie:

Jawel, auto staat precies op die velgen die ik in 2006 onder mijn toenmalige 4F heb gelegd omdat ik ze zo mooi vond!

Uitrusting is ketelapper-waardig winking smiley
- akoestische kap
- parkeersensoren voor & achter
- dvd navigatie
- Bose
- telefoonvoorbereiding in armsteun
- multifunctioneel stuur met schakelflippers
- adaptive xenon
- electrisch verstelbare stoelen
- windschot
- TV ontvangst (staat in advertentie, nog niet gecheckt)
- comfort climatronic

Ten opzichte van andere auto’s geen memory seats, maar wel die kleur!!! Ik ben er nu al enorm blij mee. Worden zware dagen aftellen tot dat ze in Nederland is, daarna nog weer tot dat ze in mijn garage staat…

Alvast modlijst aanleggen?
- aluminium flippers
- multifunctie knoppen met aluminium randje
- aluminium of pianolak inleg (ter vervaning van huidig hout)
- witte lampen in dagrijverlichting / bochtenverlichting
- witte lampen in mistlampen
- led kentekenverlichting
- …
(tips van andere B7-rijders welkom winking smiley )

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2020 09:04 door ketelapper.
Anonieme bezoeker
Re: ketelapper (2): S4 B7 cabriolet (2006) naast de A6
17-02-2014 21:06
Ziet er erg goed uit, gefeliciteerd thumbs up Sterkte met wachten...
Zooo... dat is me wel even een leuk speeltje voor buiten werktijd! cool smiley
prachtige kleur en een prachtige auto....
Toch een prima manier om jezelf even te feteren in minder feestelijke tijden....(ik spreek uit ervaring.....winking smiley)
Veel plezier!!
Is mooi Ketel! Lekker de A6 uit de bijtelling!
Anonieme bezoeker
17-02-2014 21:35
Ik heb helemaal niets met audi, maar dit is een auto, net als die van meeuw, die ik toch in de garage zou kunnen zetten thumbs up
ketelapper
- witte lampen in dagrijverlichting / bochtenverlichting
- witte lampen in mistlampen
- led kentekenverlichting
- …
(tips van andere B7-rijders welkom winking smiley )

Geen B7-rijder, maar toch een aanvulling op het verlichting lijstje die ik bij een B7 erg fraai vind: heldere knipperlichten (glaasjes?) in de koplampen. Heb het tot nu toe pas een paar keer gezien, maar het maakt een wereld van verschil.

In elk geval gefeliciteerd met de aankoop, wanneer wordt de trip naar Duitsland gemaakt om hem op te halen? Vanuit ERZ naar Nederland is een goede afstand om de auto goed te leren kennen en verliefd te worden op de V8 smiling bouncing smiley
Nice convertible, let the spring begin !!! cool smiley thumbs up
Gave kleur thumbs up
@ketelapper: het is niet direct mijn 'configuratie' maar veel succes met de A4 cabrio! Lees ik dat goed, geen privé-gebruik meer van de A6, dus geen bijtelling meer? Goed opgelost zo!
Anonieme bezoeker
17-02-2014 21:54
Gullwing
Ik heb helemaal niets met audi, maar dit is een auto, net als die van meeuw, die ik toch in de garage zou kunnen zetten thumbs up

De A4 B6/B7 vind ik ook nog steeds prachtig, tijdlozer en mooier dan de A5. Die kleurencombi van Meeuw vind ik thumbs up. Deze 8 cilinder klinkt geweldig, zelfs bij het langzaam voorbij tuffen duidelijk hoorbaar en genieten. Ik ben juist wel een fan van die houtafwerking in het interieur, zou het niet vervangen door alu of anderszins.
Hoewel ik de S4 van voor de facelift mooier vind (in mijn ogen betere proporties), staat hier echt een plaatje van een auto. En zoals gewoonlijk weet jij een Audi wel begeerlijk te maken voor een niet-Audi-fan. thumbs up
Eigenlijk helemaal geen leuk bericht als ik het zo lees. Wel een bijzondere Audi in een fraaie kleurstelling. Hmmm. Ik denk dat ik enthousiaster geweest was als ketelapster er ook van kon genieten. En dan te bedenken dat ik jullie helemaal niet ken. Raar iets, zo'n autoforum.
Gaaf hoor, vooral door die knalkleur! Gelukkig heb jij altijd 't lef om voor kleuren te kiezen die 't straatbeeld net dat beetje leuker maken. Hopelijk blijkt 't een netjes bereden exemplaar te zijn dat zich de komende jaren goed zal houden. Overigens vind ook ik de pre-facelift mooier en evenwichtiger, maar die zijn nu wel écht ouder aan het worden.

En nog eentje voor op de to do-lijst: snel de folie van die ruiten halen, wat die vorige eigenaar bezielde?...
Dank u allen smiling smiley

@RRL
Top! Die gaat op lijstje er bij. Die oranje cirkels zijn inderdaad niet erg mooi, als het ook in witzilver kan.

@smarter
Dank je. Vervelende deel van bericht is grotendeels mijn keuze. Hoe triest ook, ik sta er achter en we zijn samen wel opgelucht. ketelapster geniet lekker verder van de vertroetelde 307cc...

@Elco
thumbs up Was mij nog niet opgevallen. Oei, liefde maakt blind, of was ik verblind door de smurfenkleur? Goede tip dus!
Gefeliciteerd, prachtige uitvoering zo. thumbs up

"S5 wordt al best bereikbaar, maar dan is de verleiding om toch facelift te gaan zoeken wel heel groot. Want nóg moderner, vaak met ACC in Duitsland en zuinigere motor (dus deel van hogere prijs ‘verdien’ je terug door lagere bpm)."

Is dat zo? Ik dacht dat alleen de S5 Coupé bij de facelift van 8 naar 6 cilinder ging, de S5 Cabrio heeft toch gewoon dezelfde motor na de facelift?
smarter
Eigenlijk helemaal geen leuk bericht als ik het zo lees. En dan te bedenken dat ik jullie helemaal niet ken. Raar iets, zo'n autoforum.

Grappig, ik dacht exact hetzelfde toen ik de OP gelezen had...
Wauw!
Waar ik het bij de zoveelste quasi identieke a6 wel stilaan gezien had, ben ik nu helemaal mee. Eens nieuwsgierig welke mods je met je maniakale hang naar perfectie en personalisatie allemaal in de pijplijn hebt...
Echt ontzettend gaaf Ketelapper, de kleuren combi is ontzettend mooi. Maakt hem ook lekker modernthumbs up

De slapenloze nachten maar vast opvullen met het uitpluizen van toekomstige mods, maar dat lijkt me aan jou wel besteed. Sterkte met wachten!
ketelapper
Vervelende deel van bericht is grotendeels mijn keuze. Hoe triest ook, ik sta er achter en we zijn samen wel opgelucht. ketelapster geniet lekker verder van de vertroetelde 307cc...

Slecht nieuws dat je afscheid hebt genomen van de 307 en de chauffeuse ervan, maar ik ben toch blij om te lezen dat de naam Ketelapster tot het laatst toe dienst heeft gedaan.
En on topic: toffe Audi. En ja, dat komt uit mijn toetsenbord.
En de naam "ketelapster" zal gewoon dienst blijven doen. We gaan goed met elkaar om, dus veel kans dat de 307cc eind maart even op mijn oprit staat voor wielenwissel. En ach, dan is een wasbeurt en waxlaagje ook zo gedaan winking smiley

@Joël D
De S5 cabriolet had inderdaad altijd al de V6. Maar voor en na facelift is niet helemaal zelfde motor. Wel allebei V6 TFSi. Bij de facelift is de CO2-uitstoot van die V6 wel met tientallen grammen gedaald, dus daarin zit flink verschil in bpm-heffing.

@BRG @Snipe
Ik ga er bijna van blozen smileys with beer
ketelapper
En de naam "ketelapster" zal gewoon dienst blijven doen.

Er is een forummer die -in woord en daad- overging op MKII. Dat geluk gun ik jou op termijn ook. Maar eerst... genieten van die blauwe!

Mooie klassieke dash-indeling, met het nav-scherm nog op een bescheiden plek. Bij tegenwoordige auto's lijkt het erop dat het dashboard rondom het prominent aanwezige beeldscherm ontworpen is, wat niet altijd even fraai is. Die 5 ronde ventilatieroosters doen overigens sterk denken aan die in mijn SL.
Beetje saai, zo'n zwarte kap.

grinning smiley

Wat een ontzettend mooie uitvoering. En dit model is wat mij betreft nog steeds de mooiste Audi cabrio.
Heb laatst mevr van Rijn (winking smiley) nog dit model laten zien waar twee kinderzitjes achterin zaten. Maar waarschijnlijk zal het hier bij dromen blijven.

Veel plezier ermee.

....en kom 'm snel een keer showen zodat ik toch iemand hier kan overtuigen......tongue sticking out smiley
Past deze neus ook? Dat zou in mijn ogen wel de ultieme mod zijn:

Dan heb je de nieuwe S4 techniek en toch de tijdloze en elegante vormgeving zoals deze A4 echt bedoeld is.
Anonieme bezoeker
18-02-2014 00:29
Ik vind de facelift neus mooier, hoewel de oude neus ook erg mooi is thumbs up
Sprintblauw is een superkleur! thumbs up
Elco
En nog eentje voor op de to do-lijst: snel de folie van die ruiten halen, wat die vorige eigenaar bezielde?...

Als het folie is......eye rolling smiley
In de advertentie staat het als "wärmeverglasung Grün". Klinkt als af fabriek optie?

Tsss, zie nu dat Elco waarschijnlijk doelt op de twee achterste zijruitjes.......yawning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2014 00:45 door Rembrandt.
Uitvoering, motorisatie en kleurstelling zijn geweldig!

Ik vind zelf de pre-facelift neus net wat mooier bij de strakke en tijdloze lijnvoering van het model passen. Als geheel blijft deze S4 een prachtige auto ook met facelift neus, dus luister maar niet naar mijn geneuzel over futiliteiten.
Rembrandt
In de advertentie staat het als "wärmeverglasung Grün". Klinkt als af fabriek optie?

Daar zou ik me niet druk om maken. Een 'groene' tint komt heel vaak voor en bedraagt slechts een lichte tint. Er is een verschil tussen 'getint glas' en 'privacy glass'.
Elco
ketelapper
En de naam "ketelapster" zal gewoon dienst blijven doen.

Er is een forummer die -in woord en daad- overging op MKII. Dat geluk gun ik jou op termijn ook. Maar eerst... genieten van die blauwe!

Perfect, dan heb ik haar niet voor niks zo gedoopt.
Anonieme bezoeker
18-02-2014 00:58
smarter
Past deze neus ook? Dat zou in mijn ogen wel de ultieme mod zijn:

...

Dan heb je de nieuwe S4 techniek en toch de tijdloze en elegante vormgeving zoals deze A4 echt bedoeld is.

In dat model, donkergrijs tegen zwart aan, rode kap en rood leer thumbs up
Hoe krijg je het voor elkaar? Alweer krijg je de handen van niet-Audi-mannen op elkaar bij het tonen van de nieuwe aanwinst. Ongelooflijk. Maar erg mooi.

Alleen zoals Elco al aangaf: die zijruitjes achter kunnen écht niet zo. Maar verder: niets op aan te merken.
Gefeliciteerd ketelapper! thumbs up Schitterende wagen zo. Die kleur is schitterend. De hout-inleg lijkt zo op deze foto's niet eens verkeerd. Is er in dit model A4 ook een afgevlakt sportstuur leverbaar geweest?

Je hebt deze auto zelf dus nog niet in het echt gezien? Vertrouw je dus volledig op kennis en kunde van een ander?
Je weet het, als Ketelapper iets nieuws koopt, is het bijzonder of wordt het bijzonder.. thumbs up

Gave S4 Ketel in een waanzinnige configuratie. Sterkte met het wachten.
Hé, niet gek. In een scheiding zitten en toch zo'n auto kunnen kopen. Fraaie Audi, dat wel. Ik ben het met je eens, ik vind deze B7 (maar ook de A4 Cabrio van meeuw) best fraai.
Maarre, kan ik het nu ook zo formuleren dat je een Seat (Exeo)-interieur hebt? winking smiley
Veel plezier ermee, ook met het 'verketelapperen'.
Anonieme bezoeker
18-02-2014 09:26
Prachtig exemplaar heb je weer te pakken. De mooiste kleur en een heerlijke krachtbron.thumbs up
Prachtig zeg! Leuk als je zoiets erbij kan kopen big smile smiley

Persoonlijk zou ik echter voor de B6 gaan, en dan in het oranje zoals op de persfoto's cool smiley

Eens nieuwsgierig welke mods je met je maniakale hang naar perfectie en personalisatie allemaal in de pijplijn hebt...
Helemaal eens! Dit topic houd ik in de gaten.

edit: ERZ, dat is wel een stukje weg. Gelijk een korte wintersport er aan plakken als je 'm gaat ophalen? Ik ben vorig jaar in die regio geweest. Het schijnt dat je dan ook de stad Karlovy Vary niet mag missen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2014 10:15 door Barri.
Leuk! Ik had even mijn twijfels bij het lezen van 'zilver volleder' maar dat is dus gewoon autofoldertaal voor grijs. Ik kan me voorstellen dat je het hout nog vervangt maar verder een topbolide! thumbs up
Nette cabrio. Benieuwd naar de fotoshoot van je beide wagens.
Fraaie S4 Ketelapper ! Laat die Chris maar zoeken, die vindt de pareltjes wel....big smile smiley
JPeG
Fraaie S4 Ketelapper ! Laat die Chris maar zoeken, die vindt de pareltjes wel....big smile smiley
Volgens mij had Ketel 'm zelf gevonden.
Inderdaad, deze heb ik zelf gevonden. Echt stom toevallig, ik heb geen idee meer wat ik precies intypte of aanklikte zaterdagnacht... maar ineens stond zij mij aan te kijken thumbs up

Auto net op myaudi.de toegevoegd aan mijn 'collectie'. Leuk om meteen hele doopceel van de auto in beeld te krijgen!

edit in uitrusting op basis van chassisnummer op myaudi.de smiling smiley
- koelkast in dashboardkastje
- lichtpakket (standaard op S4)
- cruise controle
- alarm
* TV ontvangst staat niet op myaudi dus verwacht ik niet aan te treffen...
Prachtige kleuren combi, en deze uit 2006 oogt nog zeker niet gedateerd smiling smiley
Dat wordt genieten straks met het mooie weer én V8 thumbs up

Ga je hem zelf ophalen of besteed je alles uit ?
Ik ga ook maar eens blauwe smurf toevoegen aan myaudi.de big smile smiley

En zoals op AF ... lekker bakkie
@Renault Sport
Helaas uitbesteed sad smiley Heb er zelf geen kennis van, en geen tijd voor. Goede bekende wel, dus het is in goede handen.
Waarschijnlijk maandag as. in NL, dan zsm naar rdw en nummerbord afwachten... Dan snel naar mijn garage en plezier kan beginnen!
Poetsspullen staan al te popelen.
Ketelapper het is je weer gelukt een Audi te vinden die je als passant nekpijn bezorgd, veel plezier ermee..................thumbs up
Hartstikke mooie auto ketelapper. Veel plezier ermee!
Anonieme bezoeker
18-02-2014 22:33
Zal wel een paar bussen plasti dip adviseren, voor als je under cover wilt......smileys with beer

Mooie auto ketelapper!!!
Dank u dank u dank u
Me humble smiling smiley

Vort, sjoeritzz, vort! Jij ouwe trouwe importmeester thumbs up Be gentle on her...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.