Toen Thans Toekomst Mini Update!

Gepost door Sjoowfeur 
Geweldig leuk leesvoer, erg vermakelijk thumbs up
De wagens in je bezit heb ik persoonlijk minder mee.
Maar erg leuke hobby zo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2015 16:13 door Bofkont.
Een keuze maken. Lastig hoor. Er staan zoveel leuke wagens op MP dat ik af en toe door de bomen het bos niet meer zie. En ik beperk me niet alleen tot de eerder genoemde wagens. Zo staat er opeens ook een Citroen C3 in mijn favorieten lijstje. ;-) Inmiddels ook al twee wagens bekeken. Hoe staat het ook al weer op MP? Laat uw gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Naast Sjoowfeur ben ik ook koopjesjager.

Auto 1. Merk Volkswagen. Polo 1.9 TDI Fun uit 2005.

Ik ging hier onaangekondigd heen op de warmste zaterdag tot nu toe dit jaar. Op het terrein van de handelaar gezocht, maar geen Polo te bekennen. Zie je wel ik had te lang getreuzeld en nu was de wagen natuurlijk verkocht. (stond al enige tijd in mijn favorieten) Toch maar even naar binnen gelopen. Oh u komt voor de Polo. Die is hier niet want staat op een andere locatie. Maar mijn collega is zo terug en zal de wagen voor u halen. Wat een vreugde, hij was er dus nog. Ik kan u alvast wat over de auto vertellen zei de verkoper. Het is een ingevoerde auto die hier ingeruild is. Er zit geen onderhouds historie bij. Ook weet ik niet of de distributieriem vervangen moet worden. Oei denk ik bij mezelf dus een nieuwe distributieriem. Kosten plm 650 euro. Dit bij de vraagprijs optellend was het nog steeds interessant om de wagen te kopen. Na nog een glaasje water en wat rondlopen op het terrein kwam al spoedig de collega met "mijn" Polo Fun aangereden. De wagen moet blijven lopen want de accu was wat zwak zei de verkoper. Oei nieuwe accu + 125 Euro denk ik. Na eens om de wagen heen gelopen te zijn bleken er vier versleten banden op niet originele velgen onder te zitten. Nieuwe (andere) velgen set met banden? +750 Euro denk ik. Verder nog een grote kras op de achterklep en beschadigingen op de voorbumper. Maar daar kon ik mee leven. Maar als ik de te verwachten onkosten optelde bij de vraagprijs kwam er een redelijke marktconforme prijs uit. Nog even binnen kijken dan. Het interieur zag er netjes uit. Paar kleine vlekjes in de bekleding geen radio. Airco maar eens testen dan. Het was er weer voor. ;-) Helaas geen koele luchtstroom uit de ventilatie openingen. De verkoper hierna gevraagd. Maar die wist niet waarom de airco niet werkte. Ik denk, het zal wel geen kleinigheidje zijn want anders hadden ze het wel verholpen. Verkoopt toch beter een wagen met werkende airco. Dus + 1000 euro voor een nieuwe aircopomp. En dat maakt de auto veel te duur. Elektrisch open dak nog even getest maar dit maakte reutelende geluiden bij het naar achteren schuiven. Jammer van al die minpunten want op zich is zo'n polo een aardig wagentje zeker in deze uitvoering.

Auto 2 Merk Mini Cooper 115 PK uit 2003

Deze wagen stond ook al een tijdje in mijn favorieten. Tot opeens de afgelopen week dezelfde wagen in een nieuwe advertentie voor 500 euro goedkoper aangeboden werd. Ho, nu snel handelen. Vooraleer er iemand anders mee aan de haal gaat. Ik was al eens na werktijd om de wagen heengelopen. De wagen had een slecht gerepareerde schade aan het voorspatbord. Maar verder een nette mini met een lage kilometerstand. Dus direct een proefrit aangevraagd. Word ik de volgende dag terug gebeld. Hallo Sjoowfeur, u had belangstelling voor de mini? Ik moet u wat vertellen over deze auto. Hij is altijd bij ons in onderhoud geweest maar toen we laatst de koppeling hebben vervangen bleek dat de wagen veel koelvloeistof is verloren. We kunnen alleen niet vinden waar de lekkage is. We gaan niet de hele auto uit elkaar trekken om het op te sporen. Oké, dank voor de info dan wil ik de wagen niet. Ik denk, jullie weten het wel, want hoe moeilijk kan het zijn. Koppakking lek inwendig zie je aan de motorolie uitwendig aan leksporen op het blok. Lekke radiateur en of koelslangen zijn ook eenvoudig op te sporen toch? Nou ja ik kijk lekker verder.

Dank je voor de tips Rob.

Ik had nog niet vernomen dat de bakken een zwak punt van de mini's zijn. Iets om rekening mee te houden dus. Maar hoe controleer je zoiets? Een proefrit natuurlijk. Maar als dan alles werkt ben je natuurlijk nog niet zeker of er de komende kilometers niet iets stuk gaat. Of 1 met een al gereviseerde bak kopen.
Dat laatste inderdaad. Er zijn er veel met herstelde/vervangen versnellingsbak, focus je daar vooral op.
Wel goed dat die garagist dat gewoon bij je aangaf trouwens. thumbs up
Interessant topic, heb het gisteren eens doorgelezen. Ben zelf ook enthousiast Polo rijder smiling bouncing smiley .
Wat betreft de diverse onderdelen waar je het bij de Polo Fun over had. Bij een autosloperij kan je goedkoop aan bijvoorbeeld een radio komen en ook aircopompen e.d. zijn er prima te vinden. Zelf heb ik voor mijn Polo een set Skoda wielen gekocht (17 inch, zelfde steek, zelfde ET-waarde) via een veilingsite. Complete demo-set met Dunlop banden kosten mij afgelopen jaar zo'n 450 euro.
Accu is net wat je wilt. Tweedehands zijn ook deze wel op de sloperij te krijgen, ik meen dat ze hier in de buurt zo'n 25 of 30 euro kosten voor een gebruikte werkende. Als je er een nieuwe in wilt, wat ik ook wel begrijp, kan je het beste op internet vergelijken, er zitten best wel goedkope adressen tussen.

Edit: Met de gebreken kan je wellicht wel flink onderhandelen als dat van tevoren niet duidelijk was. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-07-2015 00:18 door danny1995.
Afstoffen maar...…………

Ja het is al weer eventjes geleden dat ik hier gepost heb.

Ondertussen is het wagenpark wel wat veranderd. Van enkele wagens heb ik afscheid genomen. En er is wat ander oud ijzer voor in de plaats gekomen. De projecten zijn immer nog projecten. Dat wil zeggen ik heb er al die jaren niets mee gedaan en vraag me serieus af of ik dat überhaupt nog ga doen. Er is een nieuwe "daily" Deze Polo is er inmiddels bijna 3 jaar. Een heuse sjoemeldiesel. Zal eens kijken of ik er een plaatje bij heb in een volgende post.

De zwarte en de blauwe Polo zijn definitief uit beeld verdwenen. De blauwe dauerb(r)enner is nadat ex Zwitsers vriendinnetje er nog wat kilometers (lees duizenden) mee gereden heeft kortstondig weer aan mijn wagenpark toegevoegd. Maar heb deze toch verkocht. Met een kapotte stuurbekrachtigingspomp. Wellicht dat hij nog ergens in den lande rond tuft. De zwarte is naar de eeuwige autobanen in het hemelrijk gegaan. Toch jammer...… De zwarte was vooral mooi en de blauwe betrouwbaar en goed onderhouden.

Een nieuw vriendinnetje is er ook. Nee niet helemaal uit Zwitserland. Ik heb het wat dichterbij gezocht. Zuid- Duitsland! En zij rijdt Benz. O.o

^^ zoiets dus.

Het is een ex kripo (kriminal polizei) fahrzeug Inmiddels ben ik haar aan het ompraten...…. Dit is niet geheel zonder succes, Ze heeft in het verleden al regelmatig "VW gefahren", zoals de Duitsers zeggen. En zou er ook graag weer 1 hebben. In verband met haar werk worden wel de volgende eisen gesteld. Groot, automaat en kombi…. hetgeen betekend dat het misschien in de toekomst een passat variant gaat worden.

Denk dat dit topic voor het moment voldoende afgestoft is en binnenkort meer?
Ik ben vooral benieuwd naar de cabrio en carbiaanhanger!
Sjoowfeur
Het is een ex kripo (kriminal polizei) fahrzeug Inmiddels ben ik haar aan het ompraten...…. Dit is niet geheel zonder succes, Ze heeft in het verleden al regelmatig "VW gefahren", zoals de Duitsers zeggen. En zou er ook graag weer 1 hebben. In verband met haar werk worden wel de volgende eisen gesteld. Groot, automaat en kombi…. hetgeen betekend dat het misschien in de toekomst een passat variant gaat worden.

Wat is er mis met die Benz? Als ik moest kiezen tussen VW of een Benz zou ik het wel weten...
Dakloos

Staan al in dit topic maar komen zeker binnen afzienbare tijd voorbij. En anders op marktplaats winking smiley
Jay DoubleYou
Sjoowfeur

Wat is er mis met die Benz? Als ik moest kiezen tussen VW of een Benz zou ik het wel weten...

Ehh wat is er mis met de Benz? Nog al veel in mijn ogen. Hij ziet er niet uit door roestvorming. Het is zo'n zilvergrijze maar roestbruin lijkt er meer op. winking smiley Anyway het zou ook zomaar weer een Benz kunnen worden. Vervangings planning is binnen nu en een jaar. Maar wie weet haalt hij de tuv nog eens winking smiley
Sjoowfeur
Dakloos

Staan al in dit topic maar komen zeker binnen afzienbare tijd voorbij. En anders op marktplaats winking smiley
Ha ja ik kende ze nog, was benieuwd hoe het er nu mee staat en of je die aanhanger nog gebruikt hebt.

Maar gaan de verkoop in begrijp ik?
Dakloos
Sjoowfeur
Dakloos

Ha ja ik kende ze nog, was benieuwd hoe het er nu mee staat en of je die aanhanger nog gebruikt hebt.

Maar gaan de verkoop in begrijp ik?

Ja binnenkort te koop. VW golf1 cabrio twee keer waarvan een sloop en 1 mogelijk loop maar veel werk. Plus de cabriolet aanhanger.
Daarnaast nog een caddy met jawel!! Caddy aanhanger. ( halve caddy als aanhanger verlaagd)

Eventueel ook nog een VW derby. ( Dan is mijn tuin weer leeg)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.