Toen Thans Toekomst Mini Update!

Gepost door Sjoowfeur 
Ik zou voor deze gaan:

Sjoowfeur

Lekker retro, past naar mijn mening ook goed bij het model. Heb je elektrische ramen en ABS op de Golf?
Audi80Coupé

Lekker retro, past naar mijn mening ook goed bij het model. Heb je elektrische ramen en ABS op de Golf?

Nee niet op de Golf maar op de zwarte 1997er Polo. En die zijn beide stuk! :-(

De Golf is maar een karige uitvoering. GL uitvoering. Wat eigenlijk staat voor Grand Luxe toch?
D'r zit nog niet eens stuurbekrachtiging op.
Maar niet getreurd, want wat er niet op zit kan ook niet kapot.

En wat er wel op zit is hoognodig aan vervanging toe. ;-)
Morgen maar even het oordeel van de APK diagnose afwachten.
En daarna plannen maken.

Ik ben wel blij met weer wat oud ijzer in de tuin! ;-)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2014 20:49 door Sjoowfeur.
Oud ijzer perikelen.

Vandaag was dan een belangrijke dag voor de auto.
APK diagnose bij de VW dealer. En het viel me alleszins mee!
Lijstje wat ik meekreeg:

1. spiegel linker portier bevestiging niet goed
  2. CO% te hoog. (carburateur repareren, choke klep ligt los, pulldowndoos defect, washtermostaat werkt niet goed.)
  3. Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (portiergrepen vervangen L+R)
  4. Achterbankzitting los (vastzetten)
  5. Remlichten werken niet ((kabels repareren bij pedaalschakelaar)
  6. Linksachter veerpoot is de bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen)
  7. Band links achter 1 mm (vervangen)
  8. Hqandren rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen afstellen?)
  9. Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (oplossen)

Valt wel mee voor deze bejaarde Golf als ik het mag zeggen ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2014 18:19 door Sjoowfeur.
Die laatste vind ik wel passen, die spaakvelgen zou mij net iets teveel retro zijn

zoiets wordt dat dus drinking smiley
Gullwing

zoiets wordt dat dus drinking smiley

Wat gaaf!! Een fotoshop. Die ziet er wel goed uit!
En 15 inch is denk ik ook voor de looks net wat mooier.
My dash is a mess! ;-)

Wat doe je zoal op een deels bewolkte en winderige nogal koude zondag?
'k Heb m'n dashboard gedemonteerd om het probleem van de niet functionerende verlichting te lokaliseren.
Helaas nog niet gevonden. De lampen in de km teller zijn oké, maar in aangesloten toestand brand er niets.

Nog maar even verder zoeken. ;-)
Vandaag dagje vrij genomen om wat aan de Golf te kunnen doen.
Lekker weer erbij. Wind, regen, hagel en vooral ook waterkoud.
Nou ja binnen in de auto viel het nog mee. De zon op zo'n zwarte kap doet wonderen en die was er zowaar ook vandaag.
Eerst even een controle lampje 12/24 volt en een multimeter gehaald.
Want ik wilde het probleem van de niet functionerende dashboard verlichting oplossen.
Stroom gemeten en die kwam binnen op de stekker die aangesloten is op de KM teller unit.
Dan maar de print van de KM teller nameten op breuken. Maar ook in orde! ???confused smiley
Dan moest het probleem dus in de verbinding zitten. Slecht contact.
Ik heb de contactjes schoongemaakt en de lipjes in de stekker proberen wat te buigen.
Geen resultaat. Toch moest het een slecht contact zijn.
Wat als ik de contacten wat dikker kon maken? Idee!! Een stukje dubbelzijdig klevend tape eronder plakken.

Het ei van Columbus voor de komende APK ;-)
Een echt Paradise by the dashboardlight is zo'n Golfje! natuurlijk niet.
Maar het werkt weer!!

Foto zonder licht:

Foto met licht:

Zo dat punt kan ik ook weer wegstrepen.
Verder nog een beetje gepoetst met commandant 4 en turtlewax.

Je kunt wel zien waar ik gebleven ben ;-)
Al bijna een week geen update meer. Wordt weer eens tijd. ;-)
Niet stil gezeten hier alhoewel de vorderingen aan de cabrio langzaam verlopen.
Ik ben dan ook geen monteur maar meer sjoowfeur. ;-)
Van de to do list voor de APK zijn de volgende puntjes afgewerkt:

1. spiegel linker portier bevestiging niet goed
  2. CO% te hoog. (carburateur repareren, choke klep ligt los, pulldowndoos defect, washtermostaat werkt niet goed.)
  3. Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (portiergrepen vervangen L+R) Done
  4. Achterbankzitting los (vastzetten) Done
  5. Remlichten werken niet ((kabels repareren bij pedaalschakelaar) Done
  6. Linksachter veerpoot is de bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen)
  7. Band links achter 1 mm (vervangen)
  8. Handrem rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen afstellen?)
  9. Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (oplossen) Done

Toch vier dingetjes die min of meer naar tevredenheid zijn opgelost.
Minpuntje: de portieren gaan (nog) niet op slot met de sleutel. ;-(
Maar ze zijn wel weer goed te openen en te sluiten met de nieuwe klinken.

En dan nog een vreemd verhaal:

Op een zonnige avond vorige week terwijl ik wat aan het knutselen was in de tuin waren de overburen aan het metselen. Opeens komt 1 van de mannen (buurman paar huizen verderop) naar me toe en vraagt of de cabriolet van mij was. Trots kon ik zeggen: "Ja!" ;-) Oh hij had nog wat onderdelen en misschien had ik wel interesse? Hij had namelijk z'n cabrio gesloopt. Ja natuurlijk! Is het interieur er nog? Nee. Helaas verkocht. De kilometerteller? Nee ook al weg. Maar hij had nog wel de portiergrepen zei hij, wijzende op mijn missende delen. Ahhhh, jammer heb net nieuwe besteld via internet. Nou ja zeg! Ik beloofde hem binnenkort eens te komen kijken. Misschien dat ik nog wel wat spullen kon gebruiken. Maar jelui raadt het al. Straal vergeten. Afgelopen zaterdag reed ik door de straat en zag opeens de golf op een oprijwagen staan. Oh nee he! Nu gaat hij weg. Snel naar de buurman gegaan en gevraagd wat de bedoeling was. Hij bracht hem naar de sloop. Ehh nee! Niet doen. Wat geven ze bij de sloop? X bedrag. Daar wil ik hem ook wel voor hebben zei ik. En zo staat de tuin vol met een nieuw stuk oud ijzer waar ik nog heel wat van kan gebruiken. ;-) Plannen genoeg! Naast de onderdelen die ik wil gebruiken voor mijn Golfje wil ik van de restanten een aanhangertje bouwen. Dus als het me lukt wordt de achterkant van deze auto een cabrio aanhangertje.

JW01 (vanaf een Appel)
Die velgen zijn ook nog wel ok. thumbs up

logisch. ;-) 'k Heb de wagen zonder wielen gekocht.
't Is een originele zeer mooie VW kyalami velgen set. (polo 6N2)
Lagen hier nog in de tuin wortel te schieten.
Vandaar dat ze qua uiterlijk (vuiligheid) wel passen onder de wagen.
Komen ze toch nog eens van pas ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2014 15:01 door Sjoowfeur.
Leuk! Ben benieuwd welke onderdelen je er nog van kan gebruiken!
Barri

Genoeg. ;-)
Vandaag de gasveer? (noem je dat zo?) die er voor zorgt dat de achterklep open blijft staan uit de sloper overgezet naar mijn wagen.
Verder natuurlijk het momo sportstuurtje wat erin zit overzetten.
Het verlagingssetje en........ nog veel meer, ;-)
Der dauerb(r)enner weer op zomersloffen, Twee nieuwe schoentjes voor!

Vandaag grote klusdag. ;-)

Straks eerst een ritje van driehonderd kilometer in de bovenstaande wagen om onderdelen te scoren.
Der Dauerb(r)enner heeft afgelopen week de drie ton vol gemaakt. (klokje gaat gewoon door en begint niet op 0 km zoals bij mijn ex de Polo 6KV variant.)

Gereviseerde carburateur, veerschotel RA en een linker buiten spiegel voor de cabrio halen.
Ondanks dat er op de donor auto een goede spiegel zit, toch maar een andere.
Deze spiegel heeft namelijk grote moeite de donor auto te verlaten. ;-)

Hopelijk lukt het om alle vervangende onderdelen op de juiste wijze een plekje te geven op de cabrio.
  1. spiegel linker portier bevestiging niet goed Done
  2. CO% te hoog. (carburateur repareren, choke klep ligt los, pulldowndoos defect, washtermostaat werkt niet goed.) (gereviseerde is gehaald)
  3. Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (portiergrepen vervangen L+R) Done
  4. Achterbankzitting los (vastzetten) Done
  5. Remlichten werken niet ((kabels repareren bij pedaalschakelaar) Done
  6. Linksachter veerpoot is de bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen) Done
  7. Band links achter 1 mm (vervangen) Done {twee andere velgen met goede banden eronder)
  8. Handrem rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen afstellen?) (mee bezig)
  9. Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (oplossen) Done

Zo dan! Bijna alles groen. ;-)
Twee wat lastigere puntjes nog.
Carburateur begin ik zelf niet aan en laat ik de VW dealer doen en afstellen.
Alleen nog wat stoeien met de handrem. ;-)

'k Heb een leuke koningsdag gehad.
Ow, en bij die onderdelenman was het heel leuk! ;-)
Daar ga ik zeker nog eens heen.
Niet duur veel advies en (bijna) alle onderdelen op voorraad.
Het zal jelui dan ook niet verbazen dat ik met wat extra onderdelen thuis gekomen ben.
Raggenduh mannuh ;-)

Sorry, slechte foto. Maar dat had je in die jaren. Het plaatje is tenslotte bijna 40 jaar oud.
Camera's waren nog niet zo geavanceerd, als je d'r al 1 had. ;-)
Op de achtergrond de Simca 1100 station die mijn vader destijds had. (is nu denk ik onvindbaar zo'n auto)
Zo'n wazige oranjeachtige kleur. Ik herinner me nog dat ik de groene band op de voorruit er ingeplakt heb.
Voor de sportieve look. ;-)

Deze crosser zal mijn vierde kever geweest zijn.
Zover ik in mijn geheugen na kan gaan.
Eindelijk legaal rijden! Zij het beperkt door de omvang van de crossbaan. ;-)

Met mijn tweede kever kon ik dat ook om de fabriek waar mijn vader werkte.
Het was tenslotte eigen terrein. En deze bleef wel rijden. Wat een genot. Voor mij dan.
Vol gas slippend en banden gillend om de fabriek heen scheuren. Ik was de koning te rijk.
Het heeft echter niet lang geduurd vooraleer mijn vader op het directiekantoor werd ontboden.
Geen idee of hem tijdens het gesprek met de directeur nog een sigaar aangeboden is, wat toendertijd zeer gebruikelijk was. ;-)
Er is hem echter verteld dat de afnemers en personeelsleden zich niet meer helemaal veilig voelden op het terrein.
Het was prima dat mijn kever er gestald werd maar de ritjes om de fabriek waren echter niet gewenst.

Dat was best een grote teleurstelling voor mij. ;-)
Weg gevoel van vrijheid in eigen auto. Wederom veroordeeld tot de parkeerplaats met soms een paar meter heen en weer.
Het heeft dan ook niet lang geduurd eer ik de wagen geruild heb voor een paarse Puch Maxi met een vriend van school.
Daar kon ik me in ieder geval mee verplaatsen over langere afstanden. ;-)

Van deze tweede kever zijn helaas geen plaatjes bewaard gebleven. De kleur was zoals die van de beide mijn lila matzwarte flankerende crosskevers, en met de achterwielen verkeerdom gemonteerd voor de ultieme " tiefbettlook" )

Met de derde kever is het slecht afgelopen. Maar daar vertel ik nog wel eens over.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2014 20:44 door Sjoowfeur.
Meerrr oud ijzerrrr. ;-)

Binnenkort kan de oprit weer gevuld worden met nog wat oud ijzer.
Nieuw projectje onderweg.

Poepie originele redelijk zeldzame VW zal de oprit binnenkort sieren.
Originele nederlander ook!

Stay tuned!
Hahaha niemand leest hier of niemand weet het! smiling smiley

Maar het is natuurlijk een VW Derby.
Bijna niet meer te vinden in originele staat.
En dit is wel een heel goed bewaard exemplaar.

Nee, helaas niet van mezelf.
Maar van mijn jongste zoon.
Ook VW Liefhebber!!

Eigenlijk had ik gedacht dat hij ook voor een Golf 1 Cabrio zou gaan!
Want hij is wel een beetje Golf1 freak.
Het verbaasde mij dan ook dat hij met deze Derby uit 1978 op de proppen kwam.
Het leuke ervan is dat ik er ooit ook 1 gehad heb.
Ook een mars rode maar dan een 1977er.
Wel precies dezelfde als mijn zoon gekocht heeft!
Hij was nog niet eens geboren toen ik de wagen had en had de foto ook nog nooit gezien.
Dus was hij verbaasd toen ik met de foto op de proppen kwam van deze wagen.
Slechts 1 fotootje bewaard gebleven.
Dus maar even voorstellen een andere ex:

Het grappige is dat ik nog een potje motip marsrood uit de 80er jaren had van deze wagen.
Die heb ik hem alvast kado gedaan. ;-)
Gaat een leuk wagentje worden!!
Fantastisch! Ik zal het al hier op het forum en op Volksforum. Erg leuk! thumbs up
Ik had 'm ook al op Marktplaats gespot.
He ja die heb ik ook zien staan hij stond hier vlakbij in Spierdijk.
Ben je op de terug weg nog bij Wester in Wognum langs geweest?
Die heeft een hele berg vw onderdelen liggen, wij zeggen hier wel eens, als hun het niet hebben vergeet het dan maar.
@ Barri, Hij is erg leuk! Wel met wat werk maar dat mag na 36 jaar ook wel. Maar helemaal origineel. Mijn zoon is d'r erg blij mee.

@ Stif, Wester in Wognum ken ik nog niet. Is helaas ook een eind uit de buurt. We wonen diep in het zuiden. Maar voor passende onderdelen rijden we graag weer eens naar het Noord-Hollandse ;-) Hebben ze een website?
Ik zou zeggen tik de naam en de woonplaats in, en je hebt hun site.
Stif
Ik zou zeggen tik de naam en de woonplaats in, en je hebt hun site.

Gevonden! thumbs up
Barri

Remtrommels, remkabels en remschoenen zijn verhuisd. ;-)
Was nodig voor de APK.

Inmiddels nieuwe APK Dus genieten!!
Alhoewel d'r nog werk aan de winkel is.
't Is tenslotte nog steeds niet moeders mooiste.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2014 22:25 door Sjoowfeur.
Als of ik niets te doen heb. ;-)

Nee aan het wagenpark is nog niets gebeurd.
Alles is nog bij het oude, De cabrio rijdt met APK nog even beroerd door de slechte carburateur,
Aan de Derby niks gedaan. Staat verder te roesten. (maar oude liefde roest niet)
De zwarte polo moet dinsdag voor de APK. Zal er zeker doorkomen.
Kost wel weer wat. ;-)

En toch......

Ik kijk uit naar een nieuw project.

'k Mis een luchtkoeler in de collectie. smiling bouncing smiley
Oh is het al weer bijna drie maand geleden dat ik wat gepost heb.
Drukte op het werk en vakantieperiode is het excuus.

D'r was nog werk aan de winkel. ;-) (de Golf dus)

Vorig weekend begonnen met wat cosmetisch werk aan de Golf.
Ik was de dikke voorbumper meer dan zat en heb op marktplaats een smalle bumper gevonden compleet met witte knipperlichten voor een zacht prijsje. Wel repro maar dat mag de pret niet drukken. Een kniesoor die d'r op let!

Nu de dikke plastic fantastic bumper eraf lag gelijk maar de koe bij de horens gepakt om wat roestplekjes bij te werken.
En wat plannen uitgedacht om de wagen wat unieker/leuker te maken. (is in ontwikkelfase, daarover later meer)

Plaatjes bij het praatje:

Frontje in de novorox en bovenste deel spatbord al in de primer.
Nog veel te doen. Maar het is leuk en wordt weer mooi!
Voor wie dit topic volgt mag bekend zijn dat ik nog een sloper heb staan die ik als aanhanger ombouwen wou. Laat ik nu afgelopen weekend tegen een kant en klare aanlopen op het wereld wijde web. Voor een prijsje waar ik hem zelf bijna niet voor kon maken en vooral ook het scheelt de Sjoowfeur heel veel arbeid. Die tijd kan ik dan weer besteden aan het rijden in mijn wagens. ;-) Wat plaatjes achter de Polo en de Golf.

Zoals de Stones vroeger en nu nog steeds zongen: Paint it black. En dat gaat ter zijner tijd ook nog gebeuren.

De verlichting achter de Polo werkte perfect. Achter de Cabrio helaas niet. Dus dat betekend dat ik nog eens goed naar de spaghetti in het kofferruim van de Golf moet kijken. Daar zit wat niet goed. Wel jammer van die rode driehoek reflectoren. Zijn die eigenlijk verplicht op een aanhanger tot 750 kg? Ik heb even op internet gezocht maar kom er niet echt uit.

En het betekend dat ik met de sloper andere dingen kan gaan doen. BBQ? Muur decoratie in huis? Ik bedenk nog wel wat. ;-) Ideeën genoeg.
Altijd leuk zo'n halve auto als aanhanger. Driehoekige reflector is dat ik wettelijk niet verplicht dacht ik. Forummer Balangel heeft daar wat over geschreven in het topic over zijn Pontiac Trans Sport aanhanger.
Goh, leuk topic en helaas voorheen nog nooit opgemerkt.
Wat mij betreft passen enkel de spaakvelgen perfect onder de cabrio...

Maar,
waar je het niet meer over hebt,
wat zegt vriendinlief - die een uitgeruimde tuin vroeg voor verhuis - ervan dat er intussen alweer zoveel blik is bijgekomen en dat je al je vrije tijd in dat oud ijzer stopt (ipv met haar te gaan shoppen)?
Dakloos
Driehoekige reflector is dat ik wettelijk niet verplicht dacht ik.

Dan gaan ze er subiet vanaf! smiling smiley

British Racing Green
Goh, leuk topic en helaas voorheen nog nooit opgemerkt.
Wat mij betreft passen enkel de spaakvelgen perfect onder de cabrio...

Maar,
waar je het niet meer over hebt,
wat zegt vriendinlief - die een uitgeruimde tuin vroeg voor verhuis - ervan dat er intussen alweer zoveel blik is bijgekomen en dat je al je vrije tijd in dat oud ijzer stopt (ipv met haar te gaan shoppen)?

Dit is een auto topic. smiling smiley Zonder er al teveel op in te gaan, ze snapt steeds beter m'n voorliefde voor "oud ijzer". Vooral als het Volkswagen oud ijzer is. Maar zal d'r zelf nooit geen fan van worden. Gelukkig is d'r nog genoeg ruimte in de tuin voor een relax zitje en ga ik regelmatig samen met d'r shoppen. Ze was iig heel enthousiast over de aanhanger.
Balen dat ik die aanhangwagen heb gevonden. Leuk ding zeg!
Dat over die driehoekige reflectoren las ik hier ook ergens, dat ze niet verplicht zouden zijn. Was in dat topic over die TransSport met TransSport als aanhangwagen.
Driehoekige reflectoren wordt niet voorgeschreven inderdaad. Maar wel reflectoren.

Bron: www.wetten.nl
drmmj
Driehoekige reflectoren wordt niet voorgeschreven inderdaad. Maar wel reflectoren.

Bron: www.wetten.nl
\

Duidelijke link. Thnx. Ze gaan er dus vanaf en de aanhanger wordt ook zwart. Als dat nog mag met al dat zwartepietengedoe in Nederland. winking smiley
Valt me nu pas op dat ik op die onderste foto's drie verschillende velgen op een rij zie. Best grappig maar 6 dezelfde velgen lijkt me beter staan. grinning smiley

Misschien nog een extra softtop afdekhoes scoren voor de aanhanger?
Anonieme bezoeker
Re: Toen Thans Toekomst Golf 1 Cabriolet (projekt)
03-10-2014 20:47
Leuk topic en dito schrijfstijl!
Dakloos
Valt me nu pas op dat ik op die onderste foto's drie verschillende velgen op een rij zie. Best grappig maar 6 dezelfde velgen lijkt me beter staan. grinning smiley

Misschien nog een extra softtop afdekhoes scoren voor de aanhanger?

t Ja die verschillende velgen vind ik ook minder mooi. Op de aanhanger zaten deze er al op. Op de Golf was het min of meer een APK eis. ;-) Dat wil zeggen... de stalen velgen hadden 1 band die onder de slijtgrens lag. De spaakvelgen met twee goede banden had ik nog liggen dus vandaar.

Helaas heb ik geen setje van zes dezelfde velgen. 'k Ben aan het zoeken. ;-) Maar het moet low budget blijven.
Morgen krijg ik een set originele stalen velgen voor een Golf1 van een collega. Geen idee of dat zal staan. Vermoedelijk zal ik dat te smal vinden. 'k Heb nog twee originele golf1 velgen liggen met band. Onlangs gekocht op Nederlands best bekende verkoopsite. Goed genoeg voor de aanhanger. Blijft over 4 nieuwe banden kopen voor de andere velgen. Dan is alles hetzelfde. Maar kost een paar cent en zoals gezegd denk ik niet dat het zal staan. Maar wie weet ga d'r zeker eens naar kijken. Want je ziet zelden een Golf cabriolet met originele stalen wielen. ;-) Bovendien weet ik een goedkope adresje om ze te laten verbreden. Voor de wat bredere look. ( Ich liebe tiefbett) We zien het wel maar d'r wordt zeker over nagedacht.
2 november 20 graden.
Nog even lekker van het zonnetje en herfstpracht genoten.

Geen idee wie hier allemaal meeleest. Maar mag ik een beroep doen op jelui's deskundigheid?

Het volgende is namelijk het geval. Er is mij een super leuke Golf1 aangeboden.
Ik heb de eerste keus maar ik moet een bod doen. (Ik weet het sommige van jullie zouden er geen stuiver voor geven.) :-)

Maar ik wil het wagentje wel graag overnemen.
Maar Quanta kosta? Met andere woorden wat is zoiets waard?

Info over de auto:
  • Golf1 C kleur rood
  • Diesel
  • Bouwjaar 1983
  • 1 eigenaar
  • Goed onderhouden
  • 125000 km gereden

Ik heb de wagen nog niet bekeken. Dus qua roest ed. weet ik niet. Ik ga ervanuit dat de wagen zeer hard en origineel is.
Wat zou een reële prijs zijn?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2014 20:28 door Sjoowfeur.
Gaaf, zo'n mk1 diesel! Wegenbelasting is 600e per jaar dacht ik. Ik vind 'm leuk!!

Een nette, late mk1 gaat wel voor tegen de 2000e. Maar in NL is de diesel niet zo geliefd meer vanwege de wegenbelasting. Paar maanden terug nog een strak exemplaar gezien voor 850e. Maar op Marktplaats staan er ook een paar voor 2000e of hoger.

edit: zie ook het Golf mk1 topic, daar heb ik er wel eens een paar gelinkt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2014 09:38 door Barri.
Diesel zou ik zeker niet meer dan 1.000 voor neerleggen. Vraagprijs is iets anders dan wat je er voor krijgt. Sommige mensen denken goud in handen te hebben.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Even stof afblazen ;-)

Weinig nieuws. Wat wel leuk is om even te melden... Der Dauerb(R)enner heeft nieuwe apk. Nou ja zeg sjoowfeur hoor ik jelui denken... ;-)

Maarrrr.... Wel met! Met VW mobiliteits garantie. En dat voor dees 15 jarige met 330000 km op de teller. Wat niet geheel onbelangrijk is. Want immers vriendinnetje sleurt hem dagelijks 150 km over 's Heren wegen und durch des Wagens Heimat. ;-) Grotendeels door zijn land van afkomst. En uit ervaring weet ik hoe fijn het is om deze garantie te hebben.

De eventuele koop van de rode Golf1 loopt nog. D'r is ook geen haast bij.

Verder nog steeds op zoek naar die ene speciale luchtgekoelde Volkswagen.

En we hebben het plan opgevat om naar een T3 camper uit te kijken. Als iemand nog ergens een vergeten exemplaar weet te staan dewelke voor weinig pecunia van eigenaar mag verwisselen houden wij ons aanbevolen. ;-) Ohwja Diesel natuurlijk!
Al weer een half jaar verder. En niks gepost.

Het was ook hectisch. Zwitsers meisje en ik hebben besloten ieder een eigen weg in te slaan.
No hard feelings, that's life!

Maar een en ander betekend wel veranderingen op auto gebied.
Want ik moet haar (moeten is in deze een groot woord) immers een auto meegeven. (lees verkopen)
Natuurlijk kan ik haar de hoofdprijs niet vragen.
Zoals het er nu naar uit ziet zal ik afstand doen van de Polo SDI uit 2000

Maar het kriebelt. Het gat van de SDI moet opgevuld worden.

Naast mijn voorliefde voor Volkswagen welke nooit zal verdwijnen, heb ik een voorliefde voor leuke auto's.
Ik weet het, leuke auto's zijn voor een ieder verschillend. In mijn geval handelt het zich om de volgende auto's:

1. Mini Cooper (new)
  2. Fiat 500 (new)
  3. Chrysler PT cuiser
  4. New beetle

Budget is helaas niet al te hoog, zo'n 5000 Euro.

Op het lijstje staat de new beetle bewust onderaan. Want de minste luxe voor het meeste geld!

De mooiste en dus bovenaan De mini. Ik weet momenteel een leuk exemplaar te staan welke binnen mijn budget past. Het gaat om een zilvergrijze uit 2003. Even een quote uit een autotest van vAg week:

Eindoordeel

+She’s got the looks!

+Stuurt snaarstrak

+ Verrassend volwassen

- Zijdelingse steun stoelen

-Kraakjes in het dashboard

-Niet voor het hele gezin...

Met de plusjes kan ik natuurlijk goed leven. ;-)
En met de minnetjes ook! Want zijdelingse steun stoelen? Ik ben Sjoowfeur niet The Stig.
Kraakjes in het dashboard? Als roker weet ik allang dat je met een leeg sigarettenvloeitjeskartonnetje de meeste kraakjes wel uit je dashboard krijgt.
En niet voor het hele gezin? Ik ben weer single!

Dus ga ik eigenlijk voor deze wagen een Mini 1.6 Met sportonderstel. Airco en nog wat dingen.

Maar doe ik er verstandig aan als VW liefhebber om een wagen voor zijn looks te kopen?
Time will tell. (en het is nog niet zeker)

Daarnaast is er immers nog de Golf cabriolet die ivm de omstandigheden geschorst is.
Welke auto's heb je nu nog dan?

Als VW liefhebber rij ik nu ook dagelijks in een Fiat Punto Evo. Ik heb mijn Golf IV weggedaan. En ik kan je zeggen: dat rijdt prima! Doet niks onder voor VW, is veel mooier en veel goedkoper! thumbs up
@ barri

VW Golf cabriolet (sloop)
VW Golf cabriolet (aanhanger)
VW Golf cabriolet 1985 (geschorst) Heeft aandacht nodig.
VW Derby 1978 (voor mijn zoon) opknapper met laswerk.
VW Polo SDI 2000 basis (gaat zeer waarschijnlijk naar Zwitsers meisje)
VW Polo XXL 1997 (huidige daily)

Laatstgenoemde wil ik vervangen.

Maar hoe is nu zo'n Mini 1.6??
Ervaringsdeskundigen hier?
Fiat 500 ga je denk ik niet redden met je budget. Die dingen zijn verdomd waardevast. Dat New Beetle niet luxe zou zijn is onzin. Die dingen gaan voor heel weinig en met jouw budget kun je best een aardig luxe exemplaar vinden. En als je uit een SDI Basis komt ga je er altijd op vooruit, zelfs als je de fiets neemt. winking smiley
PTC zou ik ook laten staan. Kan zeer flink roesten en ik heb vernomen dat de overigen kwaliteit ook te wensen over kan laten.

Mini is een erg leuk ding. Dashboard kan inderdaad kraken als een dolle. Let op de versnellingsbak. Hier waren veel problemen mee, maar dat zul je niet in een AW-testje terug vinden. M'n broer heeft een rode One (die overigens te koop staat), en dat rijdt al heel behoorlijk. Met zo'n 90 pk heb je meer dan voldoende vermogen voor zo'n licht karretje en het stuurt uiteraard erg leuk. Ga er wel eens mee rijden, want je moet er echt van houden.
Ik zou bijna altijd voor een Nederlands exemplaar gaan met sluitende historie. Er is relatief veel import (het is immers een populaire, Duitse auto) en km-standen daarvan zijn soms erg onduidelijk. Met jouw budget zijn er best wat te vinden. Neem dan liever een One of Cooper (verschil is een chipje van 300 euro) met historie in plaats van je te laten verleiden tot een Cooper S met gebrekkige historie. Die laatste kende in het begin namelijk best wat problemen.
Er zijn in NL minstens 10 bedrijven actief die kunnen leven van het reviseren van Minibakken, dat zegt genoeg!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.