BMW M140i

Gepost door iDutchman 
Ik vind de tuningplannen wel tof. De motor van deze 114i is gewoon teruggetuned en er zit veel meer in. Zonde om dat er niet uit te halen tegen een fractie van de prijs die je voor een nette 135i neerlegt.

Tuurlijk origineel is altijd mooier. Maar snappen doe ik je zeker. Laat je die navi door de dealer inbouwen?
Het stuur is binnen. Even kijken wanneer ik deze ga inbouwen:

Mooi stuur! Goede upgrade thumbs up
Barri
Carfanatic
idoot veel geld voor een niet eens zo mooie pookknop.
Precies mijn gedachte. Een pookknop hoeft toch niet meer dan 20 euro te kosten? Zo'n ingewikkeld ding is een pookknop niet lijkt mij.

Ik heb voor dezelfde Pook (Renault Sport) 86 euro betaald bij Renault zelf en hebben ze hem ook nog ingezet smiling smiley

Prijs is hoog. maar er zit 2x zoveel gewicht in dan de standaard pook.. En dat schakeld aanzienlijk sportiever!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2016 10:37 door bowldave.
Ontzettend gave plannen en prachtig dik stuur thumbs up
Enkel die dubbele uitlaten vind ik dan weer minder, die vind ik enkel voorbehouden aan de top modellen.
Maar uiteraard ieder zijn eigen.
Bofkont
Ontzettend gave plannen en prachtig dik stuur thumbs up
Enkel die dubbele uitlaten vind ik dan weer minder, die vind ik enkel voorbehouden aan de top modellen.
Maar uiteraard ieder zijn eigen.

Dank! Ik ben ook even van die gedachten afgestapt. Eerst maar het stuur wanneer ik tijd heb. Ik moet ook nog even het juiste gereedschap kopen nut smiley
Is het wel verstandig om zo'n stuur zelf te plaatsen in een auto vol moderne elektronica ??
Wellicht dat de bediening opnieuw aangemeld/ingelezen moet worden via de centrale ecu, of zeg ik nu heel iets raars??

Of is het een kwestie van plug and play??
Zolang de stekkers en knopjes gelijk zijn is het plug and play
Ik heb mezelf uiteraard ingelezen voordat ik dit stuur kocht. Dit andere stuur heeft een identieke layout van knopjes en de stekkers zijn hetzelfde. Als het goed is, is het écht plug & play en dient er niks opnieuw gecodeerd te worden.

Het stuur zelf zit vast met een 16mm head hex bolt, zie foto. Weet iemand welke tool hiervoor nodig is? smiling bouncing smiley
Nissan GT-R, awesome
Een ratel met een hex dop?

Exact, dat is 'm. Ik kon serieus even niet op de juiste termen komen. Ik ga deze maandag/morgen bij de Praxis/Gamma iets halen thumbs up

EDIT:

Dit werkt?:
[www.gamma.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2016 15:18 door iDutchman.
In principe wel.

Maar is iets dergelijks als dit niet beter?

Hebben ze ook bij de gamma.
Dat klinkt gemakkelijk zeg. Een firewall op je pc installeren is nog ingewikkelder. Succes met de montage!
Vanmiddag ben ik met volle moed begonnen aan de montage van het M LCI (facelift) stuur. En met succes!
Het was even een gepriegel en toen het gedaan was scheen de zon niet meer. Maar goed.

Het stuur werkt voor de volle 100% en is dus echt compleet plug & play.

smiling smiley
Erg mooi! En nu maar hopen dat je airbag het nog doet winking smiley
BMW Power
Erg mooi! En nu maar hopen dat je airbag het nog doet winking smiley

Haha, het is in ieder geval 100% aangesloten nut smiley. Ik had initieel een ! teken in het display (zie foto) maar dit was simpelweg omdat de tijd opnieuw ingesteld moest worden (batterij was ontkoppeld). Daarna geen meldingen en dus top!
Ik snap deze upgrade zo goed! Het normale stuur vind ik persoonlijk niet om aan te zien waar het M-stuur erg strak is.
Nice! Ik heb dit stuur ook in mijn auto, zo fijn!!
Heb je geen temperatuurmeter? Hoort dat niet in een 1?
Ik ben vanmorgen bij Jurgen Detailing van www.detailing.nl geweest om te kijken wat mogelijk is. Nou, dat wordt even diep in de portemonnee graaien.
Vanwege de flinke steenslag en beschadigingen rondom is besloten dat:

1. Voor M bumper overspuiten
2. Motorkap overspuiten
3. Achterbumper overspuiten
4. Velgen poedercoaten
5. Full Detail behandeling met o.a. polijsten, uitdeuken van kleine dingen, voeden van de lak etc etc en weet ik het wat. Ook wordt het interieur gedaan en het leer gevoed etc (als is het interieur nog zo goed als nieuw)

Zoals je begrijpt is dit niet goedkoop, maar ik heb 't ervoor over. Als ik het doe, doe ik het goed zeg maar smiling smiley

Het resultaat is dan een auto die in een beter dan nieuwstaat staat is. Ik ben héel benieuwd. Wellicht kan ik volgende week al terecht anders begin april. De auto is 3 dagen afwezig smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2016 12:14 door iDutchman.
Dat is een flinke ingreep, wel gaaf om dan echt een zo goed als nieuwe auto te hebben.
Heb je buiten het stuur om, wat overigens erg goed staat, nog meer updates in de planning de komende tijd?
Tomolino
Dat is een flinke ingreep, wel gaaf om dan echt een zo goed als nieuwe auto te hebben.
Heb je buiten het stuur om, wat overigens erg goed staat, nog meer updates in de planning de komende tijd?

Dank voor je reactie. Nee, ik houd ik het even bij. Het stuur en de Detail behandeling gaan samen al richting de €2k dus ik vind het voor nu even goed.
Dan is de auto gewoon letterlijk in nieuwstaat. En dat is wat ik wil winking smiley

De auto heb je voor jaren dus ik houd het voor nu even hierbij. Houd het topic in de gaten voor de foto's!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2016 12:14 door iDutchman.
Zo, nou dan is ie zeker in een staat waarvan de buren denken, zooooo!

Daarna nog even sparen voor een bezoekje aan Hartge winking smiley En dan is ie af.
iDutchman
Tomolino

Dank voor je reactie. Nee, ik houd ik het even bij. Het stuur en de Detail behandeling gaan samen al richting de €2k dus ik vind het voor nu even goed.
Dan is de auto gewoon letterlijk in nieuwstaat. En dat is wat ik wil winking smiley

De auto heb je voor jaren dus ik houd het voor nu even hierbij. Houd het topic in de gaten voor de foto's!!

Ik houd het zeker in de gaten, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Dat is een aardige behandeling. Wat hebben ze met die auto gedaan dat dat nodig is? Hij is pas 3 jaar oud ofzo..
BMW Power
Dat is een aardige behandeling. Wat hebben ze met die auto gedaan dat dat nodig is? Hij is pas 3 jaar oud ofzo..

de bmwrijder uitgehangen? grinning smiley

Prachtig stuur, en mooi dat het zo makkelijk installeren was thumbs up

Dat zijn trouwens geen halve maatregelen, allemachtig wat een lijstje van de detailer.
Respect voor je grondige aanpak thumbs up
Bofkont
Prachtig stuur, en mooi dat het zo makkelijk installeren was thumbs up

Dat zijn trouwens geen halve maatregelen, allemachtig wat een lijstje van de detailer.
Respect voor je grondige aanpak thumbs up

Dank! Ik ben ook héel benieuwd! Jurgen gaat definitief maandag beginnen en donderdag einde middag kan ik de auto weer ophalen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2016 11:02 door iDutchman.
Jurgen is een goede vriend van Ketelapper (van het forum) heb ik begrepen en heeft zijn A6 ook weer helemaal in de Modesta gezet
BMW Power

[www.bmwdriversforum.nl]
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
BMW Power

[www.bmwdriversforum.nl]

Er is geen sprake van dit probleem hoor? De vorige eigenaar heeft gewoon dicht op auto's gezeten en daardoor heeft de bumper héel veel steenslag en schade rondom (tevens schuurplekken aan de zijkant). De motorkop heeft simpelweg veel steenslag. De achterbumper heeft links en rechts diepe kraken en boven de kentekenplaat (op de lip) stootschade. Het is in het algeheel mooier en slimmer om alles over te spuiten.

+ ik ben een perfectionist wat betreft auto's en neem alleen genoegen met het beste. Daarom doe ik dit.

Keep you all posted. Ik ga me 4 dagen verplaatsen in een Rode Ford Ka thumbs up
Gezellig, jij bent straks blij dat je BMW'tje weer terug is.
iDutchman
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
BMW Power

[www.bmwdriversforum.nl]

Er is geen sprake van dit probleem hoor? De vorige eigenaar heeft gewoon dicht op auto's gezeten en daardoor heeft de bumper héel veel steenslag en schade rondom (tevens schuurplekken aan de zijkant). De motorkop heeft simpelweg veel steenslag. De achterbumper heeft links en rechts diepe kraken en boven de kentekenplaat (op de lip) stootschade. Het is in het algeheel mooier en slimmer om alles over te spuiten.

+ ik ben een perfectionist wat betreft auto's en neem alleen genoegen met het beste. Daarom doe ik dit.

Keep you all posted. Ik ga me 4 dagen verplaatsen in een Rode Ford Ka thumbs up

Top! Goed bezig..

Ik blijf het bijzonder vinden hoe sommigen met hun auto's omgaan en in zo'n korte tijd dat soort schades hebben. Maarja, gelukkig alleen cosmetisch, dus als je het bij spuit niets aan het handje.

Jurgen kan een auto wel onderhanden nemen, ken wat van zijn werk van het Audiforum.
Mijn ervaring met de 1-serie is dat de auto zeer gevoelig is voor steenslag, zowel lak als voorruit. Als je achter een vrachtauto rijdt waar zand vanaf waait is het vrijwel zeker dat je auto beschadigd. Ik heb een blauwe auto en steenslag is zeer zichtbaar. Niet alleen de voorkant, maar ook aan de zijkanten.
Die steenslag aan de zijkant heeft niets met deelname aan de BMW 1-driftchallenge te maken?
Hahaha....nee, dat heb ik vroeger inderdaad wel gehad ja. Maar met deze auto rijd ik vooralsnog normaal zeg maar. Misschien komt t ook wel door de kleur dat de steenslag mij opvalt en daarmee irriteert.
Nou, de auto wordt onder handen genomen. Ook de velgen worden gepoedercoat en daarna voorzien van een beschermcoating.
Weg stoeprandschade. Hier éen van de velgen:

De auto is donderdag (25-03-2016) klaar. Ik ben écht heel erg benieuwd naar het resultaat!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2016 18:05 door iDutchman.
Zo hey wat een investering zeg, ben benieuwd thumbs up
Nou het is wederom vertraagd maar wat een flinke klus. Ik kreeg deze foto's doorgestuurd van de detailer. Een aantal panelen worden geheel overgespoten.

Overspuiten:
1. motorkap
2 voorbumper
3. achterbumper
4. zijpaneel

Dat ziet er scary uit eye popping smiley

ZATERDAG KLAAR!!!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2016 15:15 door iDutchman.
Allemachtig dat is bijna een complete auto!! grote voordeel is de zwarte kleur, favoriete kleur van de meeste spuiters, weinig gevaar op kleur verschil.
Maar nogmaals respect voor je grondige aanpak thumbs up
Bofkont
Allemachtig dat is bijna een complete auto!! grote voordeel is de zwarte kleur, favoriete kleur van de meeste spuiters, weinig gevaar op kleur verschil.
Maar nogmaals respect voor je grondige aanpak thumbs up

Mij was ook niet bekend dat het rechter achterpaneel zoals op de foto ook geheel gedaan zou worden. De spuiter wilde dit echter niet plaatselijk herstellen dus dan maar het hele paneel thumbs up. Uiteraard blijft de prijs onveranderd. YES!

Ja ik heb begrepen dat dit sapphire zwart een hele fijne kleur is om mee te werken. Keep you posted! Dank voor de reacties tot dusver!
Gaaf man! Die staat er straks echt bij als nieuw..
De auto is opgehaald! En wauw, wat is dit mooi geworden. Ik heb moeite met het goed nemen van foto's vanwege de hevige zon en onwijze glans van de lak.

Hier wat before shots

Achterbumper schade:

voorbumper schade en rare plekken:

De motorkap zat ook onder dit soort steenslag:

EN NU....

Hier de after shots:

Ik krijg het niet zo goed op de foto als ik zou willen maar het effect is duidelijk. De auto verkeert echt in absolute nieuwstaat!

Hier nog een lijst van wat er gedaan is:

- voorbumper overspuiten
- achterbumper overspuiten
- motorkap overspuiten
- rechtsachter paneel overspuiten
- polijsten van alle andere panelen
- nano coating over gehele auto voor bescherming
- coating over de ruiten tegen de regen
- poedercoaten van de velgen tegen stoeprandschade
- coaten van velgen voor langdurige bescherming
- nieuwe kentekenplaat voor (met houder)
- nieuw BMW embleem motorkap
- nieuwe kentekenplaat achter (met houder)
- Interieur opnieuw gevoed en gedetailed

ik vergeet vast nog wat spinning smiley sticking its tongue out

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2016 14:14 door iDutchman.
Dat ziet er inderdaad weer als nieuw uit! Heel mooi. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close