BMW M140i

Gepost door iDutchman 
Carfanatic
Sketcher
iDutchman
Vandaag bij wijkopenautos geweest en naar verwachting kan ik morgenochtend een bod verwachten van €11500,-. Erg karig. We'll see!

Ja dat bedrijf hebben we hier ook. Het zijn gewoon oplichters. Als je namelijk met je auto daar komt gaan ze ook allemaal dingen 'vinden' die de prijs nog verder drukken.

Ze gokken gewoon op mensen die er snel van af willen zonder gedoe. En dat kost je geld.

nee, het zijn geen oplichters.

OH! En de Mégane is vandaag verkocht aan wijkopenautos.nl voor een redelijke prijs (€11580,-). Ik ging uit van €12000 via particuliere verkoop dus al met al top. Dus happy daarmee!

Absoluut goede ervaringen met het bedrijf. Ik heb het geld netjes binnen 2 dagen gestort gekregen en het was snel geregeld! Vandaag opnieuw een stukje met de BMW gereden. Man, dat rijdt toch wel grandioos!
Fijn dat 'ie zo goed bevalt! En dan moet er nog een blik met paarden losgetrokken worden ;-)
Zijn idd geen oplichters Sketcher, het is gewoon pure handel waar ook zij weer aan moeten verdienen, goud eerlijk en niets mis mee als beide partijen akkoord gaan.
Oplichting zou zijn als je gedwongen wordt te verkopen winking smiley
uwbuurman
Fijn dat 'ie zo goed bevalt! En dan moet er nog een blik met paarden losgetrokken worden ;-)

Yes, ik ben daar nog niet helemaal uit. Verschillende tuners hanteren verschillende resultaten. Ik heb begrepen dat BR Performance in België (een bekende) puik werk aflevert. Voor €590,- inc BTW wordt het vermogen dan van 102pk naar 220pk (+118pk) gebracht. Nou heb ik begrepen dat het 114i blok een 118i is met softwarebegrenzing. Een 118i is dacht ik 170pk. Het lijkt me dan ook niet wijs daarover heen te gaan voor de levensduur van de motor.

Ik zit dus met de volgende vragen:

1. Is chiptunen goed voor de levensduur van de motor? Zo ja, zit daar dan een limiet aan (niet verder dan 170pk?)
2. Een dealer zal de chip weer terugzetten bij een eventueel onderhoud. Vervalt alle coulance van een dealer zodra ze dit opmerken?
3. Kent men een goede tuner die 50 tot 70pk aan extra vermogen vrijmaakt? Het loopt namelijk nogal uiteen! sommige tuners doen voor €500 +30PK, +50 en andere +118pk.

Hmm, lastig!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2016 20:44 door iDutchman.
De garantie zal in alle gevallen vervallen als de dealer er achter komt, uiteraard logisch.
1. Is chiptunen goed voor de levensduur van de motor? simpel antwoord NEE !!
Er is altijd sprake van verhoogde sltijtage op je aandrijving/motor/onderstel, het kan lang goed gaan mits je het maar met gezond verstand gebruikt.
Dus rustig warmrijden en koelrijden van de turbo is net zo belangrijk, ook zou ik de onderhoudsintervallen verlagen, dus vaker schone olie.

Een goede chipper zal altijd binnen de veilige marges van het blok blijven, dus zaak is een goede vakman te vinden, ga niet voor die standaard troep van ZIP.

Dit schijnt echt een van de beteren te zijn voor BMW.
[www.bull-power.be]
Voor de duidelijk Bull Power in België dus!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2016 20:58 door Bofkont.
Nette auto, ziet meteen een stuk beter uit met dat M-pakket.thumbs up
Toch zou ikzelf voor minimaal een 2 liter motor zijn gegaan, maar das persoonlijk.

Ik heb hetzelfde gedaan toen ik mijn 208 GTi bestelde, ook geen vriendin dus geen verantwoording naar andere en altijd hard voor gewerkt.
Dus "niet omdat het moet, maar omdat het kan"

Het hangt bij chiptuning erg ervan af hoe het gebeurd, zoals boven ook al aangeven staat.
En het vermogen meer dan verdubbelen zonder mechanische aanpassingen vind ik wat veel van het goede. (220pk)
Wat een goede tuner kan ik zo niet zeggen, heeft BMW niet iets als een huistuner zoals polestar van Volvo en ABT van audi bijv.
peugeot gek
Nette auto, ziet meteen een stuk beter uit met dat M-pakket.thumbs up
Toch zou ikzelf voor minimaal een 2 liter motor zijn gegaan, maar das persoonlijk.

Ik heb hetzelfde gedaan toen ik mijn 208 GTi bestelde, ook geen vriendin dus geen verantwoording naar andere en altijd hard voor gewerkt.
Dus "niet omdat het moet, maar omdat het kan"

Het hangt bij chiptuning erg ervan af hoe het gebeurd, zoals boven ook al aangeven staat.
En het vermogen meer dan verdubbelen zonder mechanische aanpassingen vind ik wat veel van het goede. (220pk)
Wat een goede tuner kan ik zo niet zeggen, heeft BMW niet iets als een huistuner zoals polestar van Volvo en ABT van audi bijv.

Jawel, dat is hartge. Echter kost het dan €2000 (slaat nérgens op). Het is natuurlijk wel zo dat dit blok letterlijk een 118i met een ECU begrenzing voor de bijtelling. Ofwel, chiptunen naar bijvoorbeeld +50pk meer kan geen kwaad en zorgt niet voor sterkere slijtage. Ik kan me voorstellen dat dit met 220pk (meer dan een 118i levert) wel zorgt voor ellende.

Ha, ja. Ik hoef ook geen verantwoording aan iemand af te leggen en heb de auto 100% gekocht met eigen geld. Ik zie dan ook geen reden om je dan druk te maken om de meningen van anderen smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2016 21:41 door iDutchman.
Wie had dat gedacht, van een snelle TCe naar een slome BMW!

Zonder gekheid, vind hem erg gaaf ogen, zo'n 3-deurs 1-serie.

Is die 114i een 1,6-liter? Zonder turbo neem ik aan of niet?

Van chiptunen heb ik niet veel verstand, maar het lijkt me dat 30 pk erbij voldoende is, maar dat is misschien ook persoonlijk (en ik heb natuurlijk geen praktijkervaring van hoe dat rijdt, een 114i.).

Ik ben benieuwd wat het wordt in ieder geval!
Is dit niet ook hetzelfde blok als in de Peugeot RCZ en 308 GTi ligt? Gaat daar tot 270pk.

Op het internet lees ik zowel positieve als negatieve verhalen (resp. van 114i eigenaren en van 118i/120i eigenaren grinning smiley).
Vezes

Van chiptunen heb ik niet veel verstand, maar het lijkt me dat 30 pk erbij voldoende is, maar dat is misschien ook persoonlijk (en ik heb natuurlijk geen praktijkervaring van hoe dat rijdt, een 114i.).

Het is inderdaad een 1,6-liter. Het is eigenlijk een 118i met softwarebegrenzing. Het is letterlijk hetzelfde blok. Ik heb inderdaad héel bewust voor een 3-deurs gekozen ivm de sportieve look én grotere deuren met stijlloze ramen.

Over de prestaties van de 114i: De auto is zéker niet sloom. Sterker nog, ik vind het nog een aardig rappe auto die moeiteloos doortrekt naar 180km/h (geprobeerd natuurlijk). Het chippen is ook niet perse nodig voor zover ik nu kan inschatten maar een +30-50 zou ik wel overwegen. Een TCe 115pk is een turboblokje dus dat rijd anders.
O oké duidelijk. Zat half te slapen want ik had even de TCe 130 in mijn hoofd.

Maar ik ben benieuwd wat het wordt, ik zou er persoonlijk niet te veel geld voor overhebben.
Een 114i is geen 116i is geen 118i. Totaal andere Material Verwendung bij de motoronderdelen.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2016 09:54 door FH126560.
De 114i heeft natuurlijk ook gewoon een turboblok. Had je toch wel moeten weten. Even 50 pk meer bij een atmosferisch blok is sowieso nooit haalbaar.
Het is geen atmosferisch blok meer daarna. Al denk ik niet dat je dat bedoelde. big smile smiley
Hier een zeer interessant stuk van een BMW-ingenieur. Komt er in het kort op neer dat BMW drie verschillende kwaliteitniveau's hanteert qua materiaalgebruik, maar dat de vervangingsdelen enkel van het hoogste kwaliteitniveau zijn (t.b.v. lagere magazijnkosten).

Een eerlijk verhaal of ingegeven door de marketing-afdeling van BMW, nu ze bang zijn dat niemand meer een 116i of 118i koopt? Het verhaal klinkt plausibel, maar er zijn ook genoeg ervaringen te vinden van tevreden >200pk 114i-rijders. Verder gaat dit verhaal over de diesels van BMW en niet specifiek over de 1-serie. De waarheid zal allicht in het midden liggen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 00:10 door TYN.
Bofkont
Zijn idd geen oplichters Sketcher, het is gewoon pure handel waar ook zij weer aan moeten verdienen, goud eerlijk en niets mis mee als beide partijen akkoord gaan.
Oplichting zou zijn als je gedwongen wordt te verkopen winking smiley

Over de Nederlandse tak kan ik niks zeggen daar heb ik geen ervaring mee..
Maar als je dacht 12k te krijgen en ze bieden 11 en nog wat dat is dat idd netjes.
Hier in het VK gaat het er minder netjes aan toe. Dat ze laag bieden is prima maar als je alles netjes hebt ingevuld en je komt soms een uur of meer rijden bij zo een centrum aan en plots is het bedrag lager vanwege onzin redenen is dat echt vervelend. Tuurlijk ben je niet verplicht om het te accepteren maar wat moet je dan doen als je het geld nodig voor de andere auto en hebt en een vriend of vriendin is meegenomen om je weer terug te brengen dan is de druk groot om genoegen te nemen groot. Zeker als je niet weet dat je helemaal geen egr hebt die zogenaamt kapot zou zijn.

Ik was die vriend en vond dat ze daar maar smerige spelletjes speelden door onzin redenen te bedenken om de prijs naar beneden te krijgen on the spot.

Maar goed, als jullie zeggen dat het er in Nederland beter aan toe gaat ben ik de eerste om dat te geloven. In dat geval is het gewoon heel handig en snel.
Ze werken natuurlijk met diverse partijen en het inkopen blijft mensenwerk. Daardoor geloof ik wel dat er uiteenlopende ervaringen met dergelijke bedrijven zijn.

TYN
Is dit niet ook hetzelfde blok als in de Peugeot RCZ en 308 GTi ligt? Gaat daar tot 270pk.

Die blokken zijn in ieder geval behoorlijk aangepast en versterkt.
iDutchman
Vezes

Het is inderdaad een 1,6-liter. Het is eigenlijk een 118i met softwarebegrenzing. Het is letterlijk hetzelfde blok. Ik heb inderdaad héel bewust voor een 3-deurs gekozen ivm de sportieve look én grotere deuren met stijlloze ramen.

Over de prestaties van de 114i: De auto is zéker niet sloom. Sterker nog, ik vind het nog een aardig rappe auto die moeiteloos doortrekt naar 180km/h (geprobeerd natuurlijk). Het chippen is ook niet perse nodig voor zover ik nu kan inschatten maar een +30-50 zou ik wel overwegen. Een TCe 115pk is een turboblokje dus dat rijd anders.

220PK voor een 1.6 turbo is deze dagen niets geks meer. Meer slijtage is ook maar om het even. Mijn Giulietta met 1.4 turbo levert nu om en nabij de 200PK en 300NM koppel. Echter standaard zit hier al de koppeling, versnellingsbak en aandrijfassen (de drie componenten die met verhoogde vermogens het meest te verduren krijgen) van een Giulietta QV op. Deze heeft standaard meer vermogen dan mijn onder handen genomen 1.4. Wat is dan de extra slijtage? Als je op een rustige en verantwoorde manier met het mechaniek omgaat is er echt niets aan de hand.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon voor 220PK gaan. Simpelweg: "omdat het kan". Vermogen is altijd een beetje verslavend. Zeker als je veel snelwegkilometers maakt.

Let wel op dat beloften worden waargemaakt. Nummertjes zijn tegenwoordig heilig in tuningland, maar velen behalen niet de opgegeven vermogens. Let daar dus goed op!
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
iDutchman
Vezes

220PK voor een 1.6 turbo is deze dagen niets geks meer. Meer slijtage is ook maar om het even. Mijn Giulietta met 1.4 turbo levert nu om en nabij de 200PK en 300NM koppel. Echter standaard zit hier al de koppeling, versnellingsbak en aandrijfassen (de drie componenten die met verhoogde vermogens het meest te verduren krijgen) van een Giulietta QV op. Deze heeft standaard meer vermogen dan mijn onder handen genomen 1.4. Wat is dan de extra slijtage? Als je op een rustige en verantwoorde manier met het mechaniek omgaat is er echt niets aan de hand.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon voor 220PK gaan. Simpelweg: "omdat het kan". Vermogen is altijd een beetje verslavend. Zeker als je veel snelwegkilometers maakt.

Let wel op dat beloften worden waargemaakt. Nummertjes zijn tegenwoordig heilig in tuningland, maar velen behalen niet de opgegeven vermogens. Let daar dus goed op!

Ik zou het - eventueel - laten doen bij BR Performance. Ze hebben héel veel ervaring en de meeste 114i en 116i die ik kan vinden zijn hier behandeld. Ze geven aan dat het 100% OK is om naar 220PK te gaan maar dat ze op maat tunen en 160PK ook geheel mogelijk is (is mijn per mail verteld):

[www.br-performance.be]

Het chiptunen heeft absoluut geen prioriteit (dat is het detailen van de auto) en eventuele inbouw van combox en reverse camera. Maar goed, ik heb járen de tijd winking smiley Haha

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 14:24 door iDutchman.
iDutchman
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
iDutchman
Vezes

Ik zou het - eventueel - laten doen bij BR Performance. Ze hebben héel veel ervaring en de meeste 114i en 116i die ik kan vinden zijn hier behandeld. Ze geven aan dat het 100% OK is om naar 220PK te gaan maar dat ze op maat tunen en 160PK ook geheel mogelijk is (is mijn per mail verteld):

[www.br-performance.be]

Het chiptunen heeft absoluut geen prioriteit (dat is het detailen van de auto) en eventuele inbouw van combox en reverse camera. Maar goed, ik heb járen de tijd winking smiley Haha

Gewoon doen joh! Van 102pk naar 220pk is simpelweg een compleet andere auto onder je kont geschoven krijgen!thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 15:36 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Is idd een bizarre stijging, ik zou eerst de garantie uitdienen en dan voor de tuning gaan.
Dan is het net of je weer een andere nieuwe wagen hebt cool smiley
Allright, eerste 'upgrade' gedaan. Namelijk: de 2012 kaarten naar 2016 kaarten. Dit ging heel gemakkelijk via een USB stick!

Before:

Tijdens:

Na:

Van 102pk naar 220pk is simpelweg een compleet andere auto onder je kont geschoven krijgen!thumbs up

Ik wist niet dat zo'n absurde vermogenstoename geboden wordt enkel door het herschrijven van de software en zonder extra aanpassingen. Het lijkt mij extreem en het zou mij terughoudend maken. Echter ik heb enkel ervaring met diesels en die gingen van 110 naar 140, of van 130 naar 170 of zo.
Van 102 naar een 140 of iets in die orde van grootte voel je ook al enorm.
Bofkont

Goudeerlijke jongens. Ik heb onze S8 ook aangeboden bij wijkopenautos. Ze boden 1.300 euro. Bij een ander bedrijf uiteindelijk 20.000 euro inruil gekregen. Wat je zegt, goud eerlijk drinking smiley
Een oplichter is iets anders dan een opportunist. Als iemand jou €1300 euro biedt, en jij accepteert dat bod, dan is dat toch geen oplichter? Wellicht krijg je te weinig, gelet op de waarde, maar daar ben je zelf bij. Ik denk niet dat je bij dat soort bedrijven de hoofdprijs krijgt, maar dat maakt ze geen oplichters.

Inruil is overigens slecht vergelijkbaar met inkoop. Als jouw nieuwe auto een forse marge heeft, kun jij meer inruil krijgen. Inkoop is een kwestie van precies dat, alleen het inkopen van een auto. Geen andere marge dan op de in te kopen auto.

Ontopic: 220pk zou mij wat te gortig zijn. 160pk voelt comfortabel en is een mooie stijging.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 23:44 door uwbuurman.
Ik ben erachter gekomen dat real life verkeersinfo wordt weergegeven op het iDrive systeem. Zo is langzaam rijdend verkeer of een ongeval met uitleg (vrachtwagen omgekieperd) zichtbaar op het scherm. Nu vraag ik me héel erg af waar de auto deze informatie vandaan haalt en hoe dit verbinding tot stand komt. Iemand enig idee?

Ik betaal geen abonnementsprijs voor een bepaalde service oid?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 19:39 door iDutchman.
Als je ConnectedDrive RTTI (152 euro) aanvinkt kun je daar drie jaar lang gebruik van maken. Waarschijnlijk kun je er dus nog een maandje van genieten voordat de service stopt smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 19:48 door Elco.
Elco
Als je ConnectedDrive RTTI (152 euro) aanvinkt kun je daar drie jaar lang gebruik van maken. Waarschijnlijk kun je er dus nog een maandje van genieten voordat de service stopt smiling smiley

Hmm, er zit dus wel een simkaart of sorts in de auto? Ik heb verder een Business pakket (geen Professional) en dus ook geen verdere ConnectedDrive functies. Ha, we zien het wel dan! spinning smiley sticking its tongue out
Phaeton W12 ,

Haha dat is idd wel een heel erg schandalig slecht bod, maar zolang beide partijen akkoord gaan is er geen sprake van oplichting.
iDutchman
Ik ben erachter gekomen dat real life verkeersinfo wordt weergegeven op het iDrive systeem. Zo is langzaam rijdend verkeer of een ongeval met uitleg (vrachtwagen omgekieperd) zichtbaar op het scherm. Nu vraag ik me héel erg af waar de auto deze informatie vandaan haalt en hoe dit verbinding tot stand komt. Iemand enig idee?

Ik betaal geen abonnementsprijs voor een bepaalde service oid?

Dat is standaard bij BMW, ook bij de business uitvoering. Het werkt met TMC via simkaarten van auto's en mobiele telefoons. Er is geen abonnement voor nodig, het zal blijven werken.
Smalto
Nette BMW zo hoor!

Dankjewel, Smalto!
iDutchman
Allright, eerste 'upgrade' gedaan. Namelijk: de 2012 kaarten naar 2016 kaarten. Dit ging heel gemakkelijk via een USB stick!

Waar heb je deze upgrade verkregen? Mijn 116i heeft helaas ook oude kaarten, dus ben ook benieuwd wat het kosten om te upgraden.

Overigens haalt de Navi (als je geen Connected Drive hebt) de file informatie binnen via TMC. Dit wordt meegestuurd met radiozenders. Is niet super betrouwbaar, maar lange files worden vaak wel aangegeven.
StrangeWorld
iDutchman

Waar heb je deze upgrade verkregen? Mijn 116i heeft helaas ook oude kaarten, dus ben ook benieuwd wat het kosten om te upgraden.

De update uitvoeren is heel gemakkelijk. Het enige wat je nodig hebt ik een 32GB USB Stick. De kaarten kan je downloaden op [www.bmwfsc.ca]. Kijk eerst even in de auto welke er nu opstaan en download dan de nieuwste variant.

Vervolgens vraag je een Fsc code aan via deze site ($30,-). Deze ontvang je dan binnen een paar uur op je mail. Hiervoor moet je je VIN nummer sturen zodat de Fsc code kan worden aangemaakt.

Wanneer de maps gedownload zijn, moet je deze 'uitpakken' en op een FAT32 geformatteerde USB stick zetten. Zodra dit gedaan is plug je de USB in de auto en wordt je gevraagd of je een update wil starten. Druk op ja en voer de Fsc code in. Na 30 min is het klaar smiling smiley
Ik heb overigens nog de volgende (dure) plannen met de auto:

1. Full detail. 8 Maart ga ik naar www.detailing.nl en wordt bekeken welke behandeling het beste is. Dan zal de auto begin April de behandeling krijgen. Ben heel benieuwd

In een 'random order':
2. Chiptunen voor aanzienlijk meer vermogen

3. Het nieuwste (NBT) Professional navigatiesysteem laten inbouwen met bluetooth streaming, groot scherm etc en touch controller (letters schrijven voor navigatie invoer). Dit kost +/- €2000,-

4. Dubbele uitlaat zoals een M135i maar dit zal alleen gebeuren als de auto ook daadwerkelijk getuned is. Dit moet er zo origineel mogelijk uitzien. Waarschijnlijk weer bij PM Performance in Swifterbant (Dit is nog een big QUESTION MARK. Lijkt me mooi maar weet niet of ik dit zou doen)

Wat er eerst gaat gebeuren, don't know!

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2016 14:49 door iDutchman.
Waarom heb je eigenlijk een 114i gekocht als je een M135i had willen hebben?
Al die aanpassingen zijn ook kostbaar, je schrijft 't in 1 keer af, het wordt nooit wat en je pretendeert iets te hebben wat het niet is. Had dan een iets oudere originele M135i/130i gekocht, that's the real thing. Mijn standpunt is altijd: koop het origineel en anders even wachten.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2016 09:27 door FH126560.
Voordat we een hele discussie starten over iemand anders: er is nogal een verschil tussen een 114i en een m135i. Aanschaf, vaste kosten en gebruikskosten zijn bij de laatst genoemde veel hoger.

Los daarvan, ik lees nergens dat ts een m135i wilde maar dat niet deed. Hij koopt een leuke Einzer, die gemakkelijk te chippen is, naar meer vermogen, en ts wil een dubbele uitlaat, voor de looks. Prima toch? Keuzes en afwegingen, jij zou kennelijk andere gemaakt willen hebben, ts heeft deze gemaakt.
neem zo'n figuur toch niet zo serieus.
Van die kosten begrijp ik uiteraard, dat is ook zo, maar al die aanpassingen kosten ook serieus geld als ik 't zo lees. Punt is echter ook dat je technisch tegen dingen gaat aanlopen en verzekeringstechnisch mogelijk ook in geval van onheil. En natuurlijk wil iemand met een getunede 114i liever een M135i, daar hoef je geen psychologie voor gestudeerd te hebben. Maar iedereen doet maar, is slechts mijn bescheiden mening/advies.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2016 10:33 door FH126560.
iDutchman

3. Het nieuwste (NBT) Professional navigatiesysteem laten inbouwen met bluetooth streaming, groot scherm etc en touch controller (letters schrijven voor navigatie invoer). Dit kost +/- €2000,-

Als je deze doet, dan kun je ook meteen een Alarm aan je lijstje toevoegen. Ik hoor steeds meer verhalen over opengebroken 1-series tbv diefstal navigatie.

Dank voor de tip met de navi-kaarten!
Ha, wat een stérk uitgesproken meningen weer. To each their own, toch? Volgens mij is het deel "Mijn auto" bedoelt als middel om mensen te volgen met zijn of haar auto. Je kan het niet eens zijn met aanpassingen maar laten we het leuk houden?

Wat betreft de 114i/M135i discussie: Ik heb nooit de drang gehad om een M135i te kopen (of te kunnen betalen). Ik heb dit model voor een leuke prijs kunnen kopen en pas daar dingen (geheel binnen de grenzen) op aan die ik leuk vindt. En als het motorvermogen naar +/- 200PK gaat, ja, dan lijkt het me leuk om wellicht een dubbele uitlaat te laten monteren. Niet meer motorherrie, nee. Ik vind het er gewoon mooi uitzien.

Ik heb net een jaar afgestudeerd, zelfstandig ondernemer en heb een 1 Serie met 114i motor. Ik vind het geweldig smiling smiley

Enfin, ik heb ook het LCI M sportstuur gekocht vandaag via eBay, dus daar kunnen jullie ook een update over verwachten. Deze dus (zonder flippers):

Lijkt me gaaf (alhoewel ik het huidige stuur ook mooi vindt). Ik behoud het huidige stuur gewoon en vind ik het niks, dan wissel ik weer om spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2016 14:57 door iDutchman.
StrangeWorld
iDutchman

Als je deze doet, dan kun je ook meteen een Alarm aan je lijstje toevoegen. Ik hoor steeds meer verhalen over opengebroken 1-series tbv diefstal navigatie.

Dank voor de tip met de navi-kaarten!

Ach, maar me daar niet druk om. Als het gebeurt, gebeurt het. Dit weerhoudt me allemaal niet om leuke updates uit te voeren. Succes met de kaarten smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-02-2016 15:34 door iDutchman.
Tuurlijk. Jouw auto jouw topic. Het is slechts bedoeld als goedbedoeld advies. Een van mijn auto's is een 130iA dus vandaar dat ik het interessant vind wat je doet en plannen zijn, meer niet.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-02-2016 08:22 door FH126560.
iDutchman

Enfin, ik heb ook het LCI M sportstuur gekocht vandaag via eBay, dus daar kunnen jullie ook een update over verwachten. Deze dus (zonder flippers):

Lijkt me gaaf (alhoewel ik het huidige stuur ook mooi vindt). Ik behoud het huidige stuur gewoon en vind ik het niks, dan wissel ik weer om spinning smiley sticking its tongue out

Ik ben benieuwd welk stuur je precies gekocht hebt. Het stuur op de afbeelding is namelijk niet het stuur dat in Nederland geleverd wordt.
Het stuur op de afbeelding heeft namelijk een "Set-knop" terwijl het in Nederland geleverde stuur daar een "Lim-knop" heeft zitten.
Vraag me af of je geen codering nodig hebt om het werkend te krijgen. Voor zover ik weet zit namelijk op het "oude" M-stuur geen Lim functie.

Succes met de montage!
StrangeWorld
iDutchman

Ik ben benieuwd welk stuur je precies gekocht hebt. Het stuur op de afbeelding is namelijk niet het stuur dat in Nederland geleverd wordt.
Het stuur op de afbeelding heeft namelijk een "Set-knop" terwijl het in Nederland geleverde stuur daar een "Lim-knop" heeft zitten.
Vraag me af of je geen codering nodig hebt om het werkend te krijgen. Voor zover ik weet zit namelijk op het "oude" M-stuur geen Lim functie.

Succes met de montage!

Ik heb het stuur met exact dezelfde knoppen gekocht als het huidige M stuur. Dus met de SET knop. De Lim functie is mij niet bekend. Ik heb een set knop nodig zodat ik dezeflde functies behoud.

Voor zover ik weet vereist dit geen verdere codering en is het plug and play indien er niks aan de knopindeling gewijzigd wordt. I'll keep us posted!

En als het niks wordt, zet ik 'm weer op Marktplaats. Kan me niet zoveel interesseren, haha smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-02-2016 08:41 door iDutchman.
Ik heb in de f30 wel de lim knop, waarmee ik de snelheid op een limiet kan instellen.

Zie mijn stuur, van 4/2015, hoewel slecht te zien, de lim knop zit bovenaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-02-2016 22:22 door uwbuurman.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close