BMW M140i

Gepost door iDutchman 
Nee anders liep de grens zeker niet zo mooi precies over de naad van de achterbumper en achterscherm. Kan wel zijn dat het op foto's meer opvalt als in werkelijkheid natuurlijk.
Als dat de belichting is vind ik het een aparte kleur

De klep en de bumper springen er uit.

Weet je zeker dat de GT-line in Spanje deels leefbaar was? En dat ze de wagen niet gewoon binnen 6 maanden kort hebben gereden, andere klep erop, standaard bumper erop en in de verkoop.

Het verschil in kleur is echt enorm

(Doet er verder niet aan af dat het een nette auto is)
Lycan_Capri (TSC)
Als dat de belichting is vind ik het een aparte kleur

De klep en de bumper springen er uit.

Weet je zeker dat de GT-line in Spanje deels leefbaar was? En dat ze de wagen niet gewoon binnen 6 maanden kort hebben gereden, andere klep erop, standaard bumper erop en in de verkoop.

Het verschil in kleur is echt enorm

(Doet er verder niet aan af dat het een nette auto is)

Het ziet er inderdaad op eerder aangeven foto uit alsof het een andere kleur is. Echter is het ik de realiteit een identieke kleur zonder enig verschil. Oftewel, het is een schadevrije auto welke nog als nieuw rook toen ik 'm kocht.

In Spanje is/was het inderdaad een optie om de GT-Line in delen te bestellen. Er zit namelijk een GT-Line front op met LED verlichting terwijl het interieur niet van een GT-Line is (digitaal instrumentarium ipv analoog etc). Oftewel, de achterbumper was de juist en originele.

Ik heb deze zelf vervangen voor een GT-Line variant zodat het exterieur 100% overeenkomt.
Hier 2 foto's van vandaag (kenteken niet afgeschermd maar whatever). Als er verschil op de foto lijkt, dan is dat op de foto. In real life is het een identiek kleur alom.

Enfin, iemand steenslag tips?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2016 18:02 door iDutchman.
Nissan GT-R, awesome
Kun je ze niet opvullen met je lakstift en dan de motorkap laten polijsten? Helpt ook al een heleboel.

Kan! Maar ik zoek echt een professionele oplossing. Ik hen inmiddels wel wat bedrijven gevonden die de pitjes vullen met een sterk goedje (geen lakstift) en dit glad polijsten. Hmm, ga me er nog maar even goed in verdiepen smiling smiley
iDutchman
Nissan GT-R, awesome
Kun je ze niet opvullen met je lakstift en dan de motorkap laten polijsten? Helpt ook al een heleboel.

Kan! Maar ik zoek echt een professionele oplossing. Ik hen inmiddels wel wat bedrijven gevonden die de pitjes vullen met een sterk goedje (geen lakstift) en dit glad polijsten. Hmm, ga me er nog maar even goed in verdiepen smiling smiley

Tsja, spotrepair, lakstift of een luxe lakstift zeg maar. Voor het gemak. winking smiley

Maar klinkt goed.
De auto gaat hoogstwaarschijnlijk de verkoop in, indien iemand interesse heeft: laat het weten!
De auto bevalt nog uitstekend echter is de afschrijving zodanig gezien de hoeveelheid Mégane's die er in de 2012-2013 leasejaren van dit model zijn verkocht. Er is simpelweg héel veel aanbod. Ik verkoop de auto liever nu nog zodat ik er nog het meest voor krijg. Naar verluidt is mijn uitvoering met een 18" en 16" set en alles erop nog maar +/- €12.500 waard.

Het is financieel slimmer om nu een auto te kopen welke aanzienlijk waardevaster is zodat het over een aantal jaar een stuk meer oplevert. Doorrijden loont alleen als ik de auto echt nog een héle poos houdt. Immers: hoe langer je wacht, des te meer moet je bijleggen voor een nieuwer/ander model.

Ik zit te denken in de hoek van een BMW 1-Serie (F20) o.i.d.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2016 22:35 door iDutchman.
Tsja, wat de reden is er nog even in te rijden. Een jaar of 6 winking smiley maar enigszins begrijpelijk
Nou, het kan snel gaan! De nieuwe auto is reeds aangeschaft en deze haal ik morgen op. Mijn huidige Mégane staat nog te koop (ik ben bereid een goed prijsje te maken voor iemand van het forum).

Enfin, de nieuwe auto. Wat is het? Een BMW 114i (BY2013).

Een paar foto's van de adverteerder:

Een greep uit de optielijst:

- M pakket
- Xenon
- Lederen sportstoelen
- Schuifdak
- licht/regensensor
- Keyless
- parkeersensoren achter
- cruise control
etc

Morgen ophalen spinning smiley sticking its tongue out

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-02-2016 12:51 door iDutchman.
Mooie auto, goed geconfigureerd ook! Alleen die motor: een 114i? Dat doet mijns inziens wat afbreuk aan het 1 Serie rijden.
Wow super. Ziet er netjes uit hoor, zeker met het M packet, velgen en interieur. Gefeliciteerd. Heel veel plezier er mee.
Elco
Mooie auto, goed geconfigureerd ook! Alleen die motor: een 114i? Dat doet mijns inziens wat afbreuk aan het 1 Serie rijden.

Allereerst, DANK! smiling smiley Bij dit model is een 114i een 1.6 die exact hetzelfde is als de 116i of 118i en softwarematige begrenst op 102PK voor de bijtelling. Oftewel, de auto zal bij een bekende BMW chiptuner van 102PK naar 150PK gaan middels een softwarematige aanpassing. Slaat echt nergens op maar het is zo.

Er zijn tal van mensen die een 114i kopen en dan van 102PK naar 220PK (+118PK) gaan met een andere ECU software. Nou ben ik dat niet van plan, maar het zal wel gewoon een 116i binnen korte tijd nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-02-2016 12:59 door iDutchman.
Sketcher
Wow super. Ziet er netjes uit hoor, zeker met het M packet, velgen en interieur. Gefeliciteerd. Heel veel plezier er mee.

Thanks! Ik ben ook héel benieuwd. Ik betaal/schrijf over/en neem mee morgen, dus kan niet wachten!
Ach so! ik had even de driepitter in mijn hoofd... In dat geval heb ik niets gezegd!
Zeker doen, want die motor gaat er zo van op vooruit. Overigens is de mogelijkheid er 180 pk van te maken bij Hartge dacht ik? Mijns inziens de beste. Ik heb in beide configuraties gereden van een vriend van mij die ook de 114i had en die is gaan tunen. Maar de motor kan het allemaal prima aan inderdaad.

Ziet er uit als een nette auto, gefeliciteerd.
Mooi samengestelde auto! Een paar pk's meer kan ie wel hebben hoorthumbs up
Raakt dat tunen de fabrieks garantie niet? Geen idee vraag ik me gewoon af.
Hele fraaie uitvoering zo, met dat M-pakket, velgen en leer. thumbs up

Hier trouwens een kort filmpje vwb de tuningsmogelijkheden van de 114i. Zonde om zo'n ding standaard te laten in ieder geval.
Mooie wagen! Gefeliciteerd ermee! Dat is snel gegaan winking smiley
Nette auto, maar je gaat toch niet vertellen dat een Beemer minder afschrijft? Thuis eentje voorgelogen zeker? Hahah. Je wilde gewoon wat anders...
eerriikk
Nette auto, maar je gaat toch niet vertellen dat een Beemer minder afschrijft? Thuis eentje voorgelogen zeker? Hahah. Je wilde gewoon wat anders...

Eerste wat ik ook dacht toen ik het stukje las: aankoop rationaliseren big smile smiley

Al verwacht ik wel dat een 1 iets minder hard afschrijft. Maar vraag me idd af of je onderaan de streep over 3 jaar niet minstens net zoveel kwijt bent geweest.
Dank voor de reacties allen! Het is héel snel gegaan!

Wat betreft de "thuis" aankoop rationaliseren ; ik ben 24 jaar en vrijgezel, dus dat hoeft niet winking smiley

Ik ga de auto morgrn ophalen en dan wassen, waxen en what not en dan komen er foto's!

--

Vandaag bij wijkopenautos geweest en naar verwachting kan ik morgenochtend een bod verwachten van €11500,-. Erg karig. We'll see!
Sketcher
Raakt dat tunen de fabrieks garantie niet? Geen idee vraag ik me gewoon af.

Hartge neemt de garantie over. En er zijn meer grote gerenommeerde tuners die beloven dat je de garantie houdt.
iDutchman
Elco

Allereerst, DANK! smiling smiley Bij dit model is een 114i een 1.6 die exact hetzelfde is als de 116i of 118i en softwarematige begrenst op 102PK voor de bijtelling. Oftewel, de auto zal bij een bekende BMW chiptuner van 102PK naar 150PK gaan middels een softwarematige aanpassing. Slaat echt nergens op maar het is zo.

Er zijn tal van mensen die een 114i kopen en dan van 102PK naar 220PK (+118PK) gaan met een andere ECU software. Nou ben ik dat niet van plan, maar het zal wel gewoon een 116i binnen korte tijd nut smiley

Mooie auto!
Wel even nieuwsgierig, wat is precies het verschil tussen een software aanpassing en andere ECU software? Beide is toch een aanpassing van de software van de auto?
StrangeWorld
iDutchman
Elco

Mooie auto!
Wel even nieuwsgierig, wat is precies het verschil tussen een software aanpassing en andere ECU software? Beide is toch een aanpassing van de software van de auto?

De softwarematige aanpassing haalt de eco-stand weg die deze 116i een 114i maakt. Dat is enkel een stand. Als je echt gaat rommelen in de ECU. Wat ik zou aanraden winking smiley Kun je een custom curve maken met inspuiting, voorontsteking, timing etc. om meer kracht uit je motor te halen.
Dit kan echter met elk blok. En is veel effecitever dan alleen een setting veranderen in de BMW software.
Mooie auto!

Maarre... Als je afschrijving wilt voorkomen, waarom koop je dan in godsnaam een 3-deurs? Die zijn nu al, in elk segment, niet meer in trek en dat zal naar verluid alleen maar erger worden.
Naar verluid? Als in van horen zeggen, of ik hoorde van de buurman van mijn tante haar melkboer z'n nichtje dat...

Zal wel. Pracht auto. Ik heb destijds heel bewust gekozen voor een 3 deurs 1 serie met m pakket. De mooiste uitvoering, frameloze ramen, heerlijke auto. Kun je altijd weer verkopen, geen punt. Als ik nu een 1 serie moest kopen, dan werd het weer een 3 deurs, of een coupe (de 2 serie dan)
uwbuurman
Naar verluid? Als in van horen zeggen, of ik hoorde van de buurman van mijn tante haar melkboer z'n nichtje dat...

Nou, dat een flink aantal merken (o.a. Volkswagen, Peugeot, Renault alleen al) stopt met het aanbieden van een 3-deurs is op zijn minst een kleine indicatie...
Ik heb doelbewust gezocht naar een 3-deurs. Ik vind dit net even mooier, sportiever. En zoals uwbuurman aangeeft, de frameloze ramen vind ik erg mooi.

BEN BENIEUWD!
Allright, vandaag was de dag dat de BMW werd opgehaald. Na ontvangst ben ik gélijk naar m'n m'n vertrouwde waslocatie gescheurd om de auto te wassen en de lak goed te bekijken. Ja, dat was even schrikken wat er zitten best wat plekjes op (dus iemand die een goede detailer kent die de auto v helemaal onder handen kan nemen?). Interieur is wel helemaal als nieuw en kon niks ontdekken, echt perfect.

Ik ben heel blij met de wagen. Ik vind het een zeer geslaagde uitvoering. Helaas jammer dat toen ik mijn iPhone wilde aansluiten het Apple kabeltje niet werkt en er een BMW kabel moet worden aangeschaft (€73?). Typisch. Maar goed.

Enfin, toen de auto schoon en droog was kon er wax overheen (Poor boys bla bla) en dat deed 'm goed. Aanschouw de foto's:

OH! En de Mégane is vandaag verkocht aan wijkopenautos.nl voor een redelijke prijs (€11580,-). Ik ging uit van €12000 via particuliere verkoop dus al met al top. Dus happy daarmee!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2016 15:23 door iDutchman.
Hele leuke 1 serie hoor, toch wel een groot verschil met zo'n Megane lijkt me. Veel plezier!
Inclusief nexus?

Voor een detailer zou je zelfs bofkont op het forum kunnen benaderen. Anders weet Carkiller nog een goede.
Nissan GT-R, awesome
Inclusief nexus?

Voor een detailer zou je zelfs bofkont op het forum kunnen benaderen. Anders weet Carkiller nog een goede.

Yes, met tablet en al! Haha! Ja, dat is wellicht een optie!
iDutchman
Nissan GT-R, awesome
Inclusief nexus?

Het was ook erg netjes gedaan. Als je nog een upgrade van je idrive wilt weet ik nog wel een adresje. winking smiley
Zo hey wat een prachtige opvolger, vooral dat interieur is echt om van te smullen zo mooi.
Heerlijk in de opties ook.
Trouwens dikke prijs van die opkoopsite, en zonder gezeik gelijk je wagen verkocht thumbs up

Kwa detailers kan ik deze van harte aanbevelen, deze man levert ongelooflijk topwerk af.
[www.detailing.nl]
Aangezien de wagen in Naarden is gekocht is die afstand niet al te gek.

Thx voor de aanbeveling Nissan, maar ik doe het puur hobby matig voor mij zelf en vrienden, ik waag mij liever niet aan dure nieuwe auto's van compleet vreemde mensen.
Kans op schade met detailen is altijd aanwezig, en in die risico's heb ik totaal geen trek.
Nissan GT-R, awesome
iDutchman
Nissan GT-R, awesome
Inclusief nexus?

Het was ook erg netjes gedaan. Als je nog een upgrade van je idrive wilt weet ik nog wel een adresje. winking smiley

Nou, nu je het zegt! Ik zag dat er een 2012 versie op staat! Laat maar weten, dat is wel nodig winking smiley
Bofkont
Zo hey wat een prachtige opvolger, vooral dat interieur is echt om van te smullen zo mooi.
Heerlijk in de opties ook.
Trouwens dikke prijs van die opkoopsite, en zonder gezeik gelijk je wagen verkocht thumbs up

Kwa detailers kan ik deze van harte aanbevelen, deze man levert ongelooflijk topwerk af.
[www.detailing.nl]
Aangezien de wagen in Naarden is gekocht is die afstand niet al te gek.

Thx voor de aanbeveling Nissan, maar ik doe het puur hobby matig voor mij zelf en vrienden, ik waag mij liever niet aan dure nieuwe auto's van compleet vreemde mensen.
Kans op schade met detailen is altijd aanwezig, en in die risico's heb ik totaal geen trek.

Hé Bofkont. Dank voor je reactie! Ik heb een zeer goede prijs gehad van een "opkoper". Dit had ook wel te maken met de bijzonder goede staat waarin de Renault verkeert en de velgenset. Heel blij zo!

Ik zal even kijken naar deze detailer, thanks voor de info. Ik volg zijn Facebook pagina al, dus ik zal 'm contacten. Zelf staat de auto vanaf heden in Amsterdam smiling smiley

Mocht je je er toch aan willen wagen, lijkt me ook leuk!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2016 21:52 door iDutchman.
Beste Nissan GTR, je hoeft absoluut geen sorry te zeggen thumbs up
Leuk dat je aan mij dacht.

Beste iDutchman,

Wat mankeert er dan precies aan de lak??
Krassen?? Swirls?? of andere gekke dingen??
[www.autoweek.nl]

Thunderbird op dit forum kun je trouwens ook nog contact mee zoeken, dat is echt een goede detailer thumbs up
[www.autoweek.nl]
Laatste 3/4 pagina's staat recent werk van hem.
Bofkont
Beste iDutchman,

Wat mankeert er dan precies aan de lak??
Krassen?? Swirls?? of andere gekke dingen??

Het is voornamelijk steenslag en krasjes, vliegvuil etc op de voorbumper. Verder rondom kleine krasjes etc. Swirls valt heel erg mee.
Ik heb inmiddels een afspraak met Jurgen (detailing.nl) voor 8 Maart om te kijken wat we gaan doen! HEEL BENIEUWD!

Vandaag weer met de auto gereden en het is écht super. De auto voelt echt nog als nieuw aan en ik kan geen fout ontdekken. Weet iemand een adresje voor een BMW Y kabel voor de iPhone 6S (lightning variant). Die krengen kosten €73 bij de dealer?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2016 15:23 door iDutchman.
Zo hey gelijk goed bezig , die Jurgen is echt een vakman, krijgt alles gegarandeerd wegthumbs up
Kabeltje zou je op eBay of alli express kunnen proberen.
Bofkont
Zo hey gelijk goed bezig , die Jurgen is echt een vakman, krijgt alles gegarandeerd wegthumbs up
Kabeltje zou je op eBay of alli express kunnen proberen.

Ja, ik ben er ook heel benieuwd naar. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen!
Ik heb inmiddels maar het kabeltje bij de dealer gehaald voor €73,-. Op internet vind ik namelijk alleen maar de iPhone 4S variant.
iDutchman
Vandaag bij wijkopenautos geweest en naar verwachting kan ik morgenochtend een bod verwachten van €11500,-. Erg karig. We'll see!

Ja dat bedrijf hebben we hier ook. Het zijn gewoon oplichters. Als je namelijk met je auto daar komt gaan ze ook allemaal dingen 'vinden' die de prijs nog verder drukken.

Ze gokken gewoon op mensen die er snel van af willen zonder gedoe. En dat kost je geld.
Sketcher
iDutchman

Ja dat bedrijf hebben we hier ook. Het zijn gewoon oplichters. Als je namelijk met je auto daar komt gaan ze ook allemaal dingen 'vinden' die de prijs nog verder drukken.

Ze gokken gewoon op mensen die er snel van af willen zonder gedoe. En dat kost je geld.

nee, het zijn geen oplichters.

OH! En de Mégane is vandaag verkocht aan wijkopenautos.nl voor een redelijke prijs (€11580,-). Ik ging uit van €12000 via particuliere verkoop dus al met al top. Dus happy daarmee!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close