BMW M5 Competition (2018) - pagina 18+

Gepost door iDutchman 
Re: BMW M140i
04-07-2019 10:45
Quote
iDutchman
Bij BMW Amsterdam had ik de M140i nieuw gekocht en ik heb er een zeer riant bedrag voor teruggekregen (Flink meer als waar die nu voor te koop staat).

Je hebt geen riant bedrag voor je M140i teruggekregen. Nee, die is gewoon ingeruild voor een handelsprijs. Je kreeg misschien op papier een riante inruilprijs, maar dat was feitelijk een forse (extra) korting op de M5. Als je je M140i had ingeruild op een Ferrari 812 o.i.d., dan had je voor je M140i wel 70.000 of wel 80.000 euro kunnen krijgen als 'inruilprijs' (op papier)...
Re: BMW M140i
04-07-2019 10:59
Lekker belangrijk. Enige wat telt is wat je bij moet leggen. Dikke auto iDutchman!

Geniet ervan!
Re: BMW M140i
04-07-2019 13:58
Zo man, wat een gave fünfer! thumbs up
Zit er nog ietsepietsje comfort in of is het echt kneiterhard afgesteld?
Re: BMW M140i
04-07-2019 15:57
Quote
Phaeton W12
Quote
iDutchman
Bij BMW Amsterdam had ik de M140i nieuw gekocht en ik heb er een zeer riant bedrag voor teruggekregen (Flink meer als waar die nu voor te koop staat).

Je hebt geen riant bedrag voor je M140i teruggekregen. Nee, die is gewoon ingeruild voor een handelsprijs. Je kreeg misschien op papier een riante inruilprijs, maar dat was feitelijk een forse (extra) korting op de M5. Als je je M140i had ingeruild op een Ferrari 812 o.i.d., dan had je voor je M140i wel 70.000 of wel 80.000 euro kunnen krijgen als 'inruilprijs' (op papier)...

Ik weet hoe het werkt smiling smiley De eventueel hoge inruilprijs is een verkapte korting op de M5C, I know. Aangezien de M5C ook een zeer ruime halve ton+ was afgeschreven t.o.v. nieuwprijs, ben ik gewoon tevreden met de deal. Ik vind het reëele bedragen voor zo'n overstap en heb mezelf content gesteld door zo'n "korting" te kunnen hebben op de M5C (auto met extreem hoge nieuwprijs).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2019 16:03 door iDutchman.
Re: BMW M140i
04-07-2019 15:57
Quote
W212
Lekker belangrijk. Enige wat telt is wat je bij moet leggen. Dikke auto iDutchman!

Geniet ervan!

Exact. Tevreden met de deal. Dank voor je reactie!


Quote
Gilletti
Zo man, wat een gave fünfer! thumbs up
Zit er nog ietsepietsje comfort in of is het echt kneiterhard afgesteld?

Als je de autojournalisten moet geloven, dan is de M5 Competition (gaat hier om de Competition) té hard. Maar ik ervaar dit totaal niet zo. Het blijft een 5-serie met comfort van een 5-serie. Oneffenheden in de weg voel je absoluut een stuk meer dan in een 520i, sure. Maar het is op geen enkel moment oncomfortabel.

Zeker als het onderstel in comfort staat, vind ik het super. Je voelt aan alles dat het in de basis een zeer comfortabele auto is. En voor de mensen die dit te hard vinden, de "normale" M5 is comfortabeler. Ik had dit ook als "concern" bij kopen, maar na de proefrit geen enkel probleem.

Ik vind het 'twee gezichten" karakter van de auto juist zo vet. Alles in comfort en efficient en het is een zeer snelle comfortabele 5-serie met die V8 roffel op de achtergrond. Maar alles in Sport Plus en de auto wordt giftig, agressief en hangt aan het gaspedaal. Ik vind dat juist top.

Dank voor de reacties heren!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-07-2019 16:04 door iDutchman.
Re: BMW M140i
04-07-2019 16:07
Gaaf hoor, zo'n M5C. Die kleur is ook geweldig. Maar het gaat natuurlijk om het rijden. Dat zal een feest zijn. Geniet er van!thumbs up
Re: BMW M140i
04-07-2019 16:10
Geweldig. smileys with beer Veel plezier ermee!

Ik wilde vragen of je geen Alpina B5 hebt overwogen, maar obv je laatste bericht begrijp ik dat je het agressievere van de M5 juist wilde.
Re: BMW M140i
04-07-2019 16:23
Wow wat een apparaat zeg. eye popping smiley
Gefeliciteerd en heel erg veel plezier ermee. thumbs upsmileys with beer
Re: BMW M140i
07-07-2019 15:55
Dank voor de reacties! Plezier ervan hebben we zeker smiling smiley. Alpina vind ik overigens echt niet mooi mbt exterieur, zou nooit mijn keuze zijn/worden.
Anonieme bezoeker
Re: BMW M140i
07-07-2019 16:16
Alpina exterieur is allemaal zelf samen te stellen. Een Alpina rijdt eigenlijk zoals een BMW behoort te rijden. En comfortabel ook nog. Een klasse hoger.
Re: BMW M140i
07-07-2019 17:27
Zooo ook hallo, dat zijn nog eens upgrades hier! eye popping smiley
Re: BMW M140i
07-07-2019 19:15
Quote
FH126560
Alpina exterieur is allemaal zelf samen te stellen. Een Alpina rijdt eigenlijk zoals een BMW behoort te rijden. En comfortabel ook nog. Een klasse hoger.

Waar staat dan precies omschreven hoe "een BMW hoort te rijden"?

Volgens mij rijdt een BMW hoe een BMW hoort te rijden en is een Alpina een heel andere auto. Heel andere setup ook. Dus een Alpina rijdt hoe een Alpina hoort te rijden.

@ts, weergaloze auto, die M5C. Veel plezier ermee!!
Re: BMW M140i
07-07-2019 19:27
Prachtige opvolger zeg!
Re: BMW M140i
15-07-2019 17:48
Wat een geweldige overstap!
Echt een prachtige wagen en fijn dat je een mooie deal hebt kunnen maken. Geniet ervan!
Re: BMW M140i
15-07-2019 17:55
Gefeliciteerd met deze hele gave M5, veel beter gaat het niet worden thumbs up
Re: BMW M140i
17-07-2019 09:49
Wauw eye popping smiley

Schitterend!
Re: BMW M140i
26-07-2019 14:19
Vette bak (en de vorigen ook)! Ik heb je ook 'deels gesponsord' met deze auto haha.

Hard work pays off!
Re: BMW M140i
26-07-2019 15:26
Kanonnen, of beter kanon. Leuke upgrade. Alhoewel ik je 140 in die prachtige kleur ook wel kon waarderen. Mooie stap gezet.
Re: BMW M140i
27-07-2019 17:13
Alhoewel je vorige BMW al een mooie kar was, is dit een jaloersmakende upgrade. Gave bak zeg!
Re: BMW M140i
30-07-2019 15:01
Dank voor de reacties mannen! Ik ben ook nog steeds 'over the moon' met de M5. Droomwagen!

2 weekenden geleden de auto uitgelaten op de Autobahn. Het was rustig (zondagochtend) en daarom ruimte gehad de auto een paar keer door te trekken naar 310km/h (op de teller!). Bizarre ervaring.

Ik had Chris (heeft zelf een M140i) bij me (www.driveaholic.nl) om Freude am Fahren ook te delen. Was leuk! Hij heeft een kort stukje geschreven op een ander forum (op basis van zijn ervaring in mijn M5C).. Hij zal nog een review plaatsen op zijn website.

Wellicht leuk om te delen (ervaring van Chris)

"Ok, vandaag even uitgebreid kunnen rijden met de BMW M5 Competition van iDutchman. Was supergaaf en supergezellig en merk dat ik de rit nog steeds niet helemaal los kan laten. Zo onder de indruk ben ik van de auto. Ik ga later nog wel een keer een volledige review schrijven, maar hier alvast mijn eerste gedachten op papier. Soort van rouwverwerking dat ik de verkeerde BMW sleutels nu in mijn broekzak heb zitten winking smiley.

Ik begin bij het begin. De eerste indruk. Niet het opgeklopte spierballenvertoon van de BMW M3 maar wel genoeg stance om de nekken te doen draaien. Ingetogen is niet het juiste woord, maar de extra spierballen zijn op zo'n manier op de auto gezet dat het nooit fout of over de top is. Maar iedereen ziet wel dat dit niet zomaar een gewone 5-serie is. Het is eigenlijk precies goed en de Competition velgen en zwarte accenten maken het geheel helemaal af. 9 uit 10 wat mij betreft. Alleen de achterkant van de 5-serie vind ik niet geweldig mooi.

Dan het interieur. De rode M1 en M2 knopjes op het stuur vallen op net als de specifieke M5 stoelen. Of de rode startknop en het M-specifieke pookje. Altijd even wennen om die te gebruiken maar alles went smiling smiley. Verder gewoon superfraai en met een alcantara dakhemel, leder dashboard en keramische accenten ook net even fraaier dan de gemiddelde 520d op het bedrijventerrein. Zitpositie top. Stuur kan waanzinnig ver naar je toe en de stoel is veelvuldig verstelbaar. Leuk trouwens dat als je het knopje voor de stoelverstelling aanraakt de specifieke plaats toont op het scherm. Zo kun je precies zien waar je mee bezig bent. Ook fijn zijn de digitale tellers. Dit zijn nog niet de ellendige halfbakken tellers uit de nieuwe generatie BMW's. Die gaan ze medio 2020 wel plaatsen in de M5. Opgepast dus.Leuk ook dat je in de HUD ook een sportversie kunt tonen.

We hadden afgesproken bij de Aral op de A57 bij Goch en dus de Autobahn op. De olie is nog warm dus we kunnen meteen. Ik bedwing me nog even, want ik wil eerst nog even genieten van het voorspel. Dus ram ik bij 80 km/h de versnellingsbak manueel in 6 en kijk ik eens wat er gebeurt. Er moet even druk opgebouwd worden en daarna gaat het meteen al heel beschaafd los. Met de nadruk op beschaafd want het vermogen wordt prachtig opgebouwd. En rap dat ie is. Ik zit zo voorbij de 200 km/h en dan begint de beer pas echt los te komen. En zonder moeite loopt de auto door naar 300 km/h. Bizar hoe makkelijk dit gaat en bizar hoe rap dit gaat. De wegligging is absoluut foutloos. Snaarstrak maar zeker niet te stug geveerd. Zelfs met de dempers in sportplus is het te doen, maar ik zet de dempers liever op comfortstand. Ik heb ergens in een review (volgens mij Autoblog) gelezen dat de Competition echt heel stug is maar dat heb ik vandaag niet gemerkt. Ja, het is geen zwevend tapijt maar als daily echt prima te doen. Ook op de soms ruwe Duitse betonplaten is er niets wat de auto uit balans brengt.

Ik ben inmiddels warm en trap vanaf 80 km/h vol door. Wat cijfers via de Dragy. 80-120 in 2.1 seconden (wtf!!!) en 100 - 200 in 7.6 seconden. Waanzinnig. Ik heb er geen ander woord voor. Je maakt zo makkelijk tempo. Ook bij 250 voel je nog een vuist in je rug als je gasgeeft. Maar altijd met maximale controle. De stabiliteit is waanzinnig. Het geluid? Het is niet het brute gehamer van de AMG's maar het is wel heel erg gaaf. Zeker met de uitlaat in sport+ hoor je daar ook lekker gebulder. Bij rustig rijden hoor je keiharde knallen uit de uitlaat. Ook heel erg gaaf maar gelukkig kun je ze ook uitzetten als je geen aandacht wilt. Over aandacht gesproken. Die krijg je in deze auto gegarandeerd.

We testen ook nog even de remmen uit op hoge snelheid. Stalen remmen maar bruut genoeg om de M5 met geweld af te remmen. De auto was wel een tikje onrustig de eerste keer maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik net iets teveel druk op het stuurwiel gaf. Bij een tweede rempoging was de stabiliteit voortreffelijk. Blame the driver in dit geval. Foutloos is de automatische versnellingsbak die qua niveau aanschuurt tegen de PDK. Die laatste schakelt misschien nog wat rapper maar het zit dicht bij elkaar. En ook de bak uit de M5 schakelt rap, altijd op het juiste moment en zonder twijfelen. Wel mis ik een klein beetje de keiharde klappen die je vroeger kon instellen. Die waren in de bruutste stand nu eigenlijk nauwelijks aanwezig.

We draaien ook nog even de Landstrassen op. Ik laat de 2WD mode (met ESP uit) even voor wat het is. Ik heb geen zin om deze prachtige M5 tegen een boom te krullen en ik mis ook de skills. Ik rijd in de sport+mode (4WD) met alles op scherp. Dat is al waanzinnig. Als je wat tempo maakt verdwijnt er plots 500 kg. De M5 stuurt precies en scherp (in sportstand imo nog iets fijner dan sport+) en je hebt heel veel tractie. De grenzen van deze auto liggen bizar ver weg. Zo ver weg dat je deze op de openbare weg nauwelijks gaat halen. Ik heb ze in ieder geval niet gehaald. Ik had vooral ongeloof. Hoe kan een zo zware auto zo rap en zo gecontroleerd tempo maken. Niet intimiderend maar wel een auto die heerlijk stuurt en rijdt. Voor iemand als mijzelf echt de perfecte auto. Ik kan lekker tempo maken zonder de angst dat ik doodga. Wat met 625 pk niet automatisch het geval is. En voor diegenen die wel de skills hebben om op het randje te rijden, die kunnen de 2WD stand aanzetten en alsnog losgaan. Het Jekyll & Hyde karakter is indrukwekkend.

Rijd je daarna weer een dorpje in dan zet je de systeempjes op comfort en is het een soepele en rustige cruiser. Dan schakelt de automaat bij 1.500 toeren door naar de volgende versnelling. Met 1 druk op de knop selecteer je sport+ en laat je de hooligan weer los. De auto levert altijd wat je wilt, wanneer je wilt en hoe je het wilt. En het voordeel is dat 3 anderen er van mee kunnen genieten want de auto is gewoon een vierzitter met meer dan genoeg ruimte voor je onderdanen.

Zijn er punten die beter kunnen? Ik denk het niet. Hooguit futiliteiten. De aanschafprijs bijvoorbeeld. Als je er eentje nieuw koopt ben je best wat centjes kwijt. Maar het is te verantwoorden omdat je een fantastische auto koopt. Zelfs met de forse som BPM erop. Het brandstofverbruik idem. Ja, hij zuipt. Gelukkig wel. Want dat betekent dat je die heerlijke V8 aan het werk zet. En nee, je kunt geen open dak bestellen omdat het dak van carbon is gemaakt. Ach, als dat alles is. Ja, dat is alles.

Ik ben verliefd. Echt oprecht verliefd op deze auto. En dus sluiten we af met een paar laatste sprintjes op de Autobahn en ben ik nog meer onder de indruk van de performance. Ongekend. Het went niet. Zo snel. Zo makkelijk. Zo leuk! Het wordt pijnlijk als ik in mijn M140i stap. Een bloedsnelle auto maar na de M5 competition een koude douche. Ik mis voor het eerst (en wrsnl voor het laatst) vermogen. Niet alleen omdat de M5 makkelijk van me wegrijdt maar ook omdat het vermogen uit de M5 zo snel went. Zo makkelijk rijd je hard in de M5. Wat een auto! Jezus. Ik denk echt dat ik vanavond lastig in slaap kan vallen."



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2019 19:41 door iDutchman.
Re: BMW M140i
30-07-2019 18:58
Quote
iDutchman


Het was rustig (zondagochtend) en daarom ruimte gehad de auto een paar keer door te trekken naar 310km/h (op de teller!). Bizarre ervaring.

Lijkt mij ook, ik doe het je niet na (en wil het ook niet)yawning smiley









Re: BMW M140i
30-07-2019 19:40
Ter info, kleine paar sec video van de 300+ op de teller. Uiteraard gefilmd door de bijrijder!

video: [www.youtube.com]

Nog wat foto's:



En dit is - vooral met zo'n dagje gummen in Duitsland én Aral 102 - een zeer goede vriend van de M5C:




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2019 20:04 door iDutchman.
Re: BMW M140i
30-07-2019 20:59
Nog gefeliciteerd met de wagen, hele mooie verschijning!
Overigens ook een heel mooi stukje tekst over de M5C.
Nou is de 140i al een dikke bak, maar een M5C is nig vele malen dikker, erg mooie auto en geniet ervan nu het nog kan. Elektrische auto's zijn sneller maar missen de emotie van een dikke V8
Dik is ie absoluut. En als ik de ervaring van Chris zo lees dan had ie maar wat graag zijn M140i ingeruild voor een M5.
Ik vraag me alleen werkelijk af of zo'n M5 ook echt meer rijplezier biedt dan de M140i. De M5 weet zijn gewicht en formaat en gewicht wellicht goed te verbloemen maar het blijft wel een grote en relatief zware bak. Op een bochtig parcours lijkt mij zo'n wendbare 1-serie wel wat beter geschikt voor het betere gooi- en smijtwerk en ook leuker om te rijden door de grotere wendbaarheid.
Bovendien geeft Chris al aan dat de grenzen heel ver weg liggen van de M5 en dat voluit gaan in de 2wd modus link is als je geen ervaren rijder bent. Leuk dat zo'n M5 over de 300 km/uur loopt, maar daar heb je in de praktijk weinig aan. Lekker spelen op de grens en een beetje driften doe je wel met de 140i maar niet met een M5.
Lijkt me een uitstekende Autobahn verslinder zo'n M5, maar in Nederland heb je er denk ik maar bar weinig aan. Persoonlijk zou ik liever voor een M2 gaan. Schijnt volgens BMW adepten de leukst rijdende BMW te zijn.
Leuk verhaaltje, bizar hoe hard zo'n M5 loopt eigenlijk. Zoals hierboven ook al benoemd zou ik denk ik zelf voor een M2 gaan, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik het formaat 5-serie niet nodig heb en dat natuurlijk ook zijn wendbaarheid ten goede komt. Al moet ik zeggen dat ik vorige week The Grand Tour zat terug te kijken met daarin de M5 en de Alpina in de hoofdrol, zo'n M5 is wel echt heel goed en oogde ook zeer speels. nut smiley
Héérlijk. Afgelopen weekend kwam ik zowel op de heenweg zondagochtend, als op de terugweg van Hockenheim deze mat rode M5 tegen:
[www.autogespot.nl]

Lekker aan het doorkarren op het laatste stuk van de A3, kwam hij even voorbij blazen. Dan rij je 210+ en lijkt het alsof je stilstaat grinning smiley
Sowieso reed er veel dik Nederlands spul zo tussen het circuit en de grens. Van McLaren tot M4, M5 en M6. Panamera's, en zelfs een plankharde GT3RS.

Ontopic: Gewoon een hele dikke BMW winking smiley thumbs up
Ik heb bijna 2 jaar de M140i gereden en kan een aardig goede vergelijking maken mbt 'driving fun' in vergelijking met de M5C. Ook heb ik zelf meermaals met een M2 (geen Competition) gereden.

Dat gezegd hebbende, de M140i en ook zeker de M2 hebben een hoog 'gooi en smijt' karakter. De M140i is zeer snel voor dagelijks gebruik en ik heb er echt veel van genoten. Maar ondanks dat de auto een 3.0L 6 in lijn met 340PK had, merkte je dat het in de basis een 'normale 1-serie' was.

Met de M5C is het wel echt een ander verhaal. De stoelen, 4 uitlaten, V8 geroffel, agressieve styling, alles duidt op een ander type beest. Ook de constante aanwezige donkere roffel is echt wel verslavend. En al was de M140i snel, zo'n M5 is echt nog wel 2 niveau's hoger. De M5C heeft gewoon een 'muscle car' karakter. Een overvloed aan vermogen met veel emotie en geluid. Het is echt verslavend om even snel in te halen, beetje herrie te schoppen* (I know, maar het is zo leuk) en gewoon die overvloed aan vermogen te hebben.

*ik woon in Amsterdam en alle groene vogels (lees: Tesla'tjes) pesten is sinds deze M5 een van mijn favoriete hobby's.

Nee, het mastodont achtige karakter van deze sloep van een wagen met prestaties van een supercar vind ik echt géweldig. En waarbij de M140i al wel van karakter veranderde bij Sport vs Comfort , is dit bij de M5C ronduit schizofreen. Het verschil tussen comfort en alles op Sport Plus maakt zo zo zo groot verschil. De auto wordt hard, mega giftig en hangt aan het gas. De geluidsbeleving wordt ronduit asociaal. I love it.

Ik ervaar in deze auto het grootste verschil in rijbeleving ooit door simpelweg de rijmodi aan te passen. Heeft de auto nadelen? Sure! De M5 is bovengemiddeld hard geveerd (zeker voor een 5 serie) en met de trambaan in de stad etc merk je dit goed. Vind ik dat wel eens vervelend? absoluut. Maar ik heb het er allemaal met liefde voor over.

En bij lekker bochtenwerk is de auto echt heel strak, het gewicht verdwijnt echt. Klinkt cliché, maar je voelt het echt niet doordat de auto zo scherp stuurt, zoveel vermogen heeft.



Hier een opname van de knallen die uit de uitlaat komen tijdens rijden in een kleine rev sessie (video van mijn auto):
video: [www.youtube.com]



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2019 17:42 door iDutchman.
Wow , proficiat! Mooie bak!! Heb helaas zelf nooit een 140i of M2 kunnen rijden.
Jarenlang alleen maar gelezen hier, totdat ik een mede M5 Competition eigenaar zag!
Dat grijs ziet er toch beter uit dan ik zelf verwachtte.. Zelf toch weer voor zwart gegaan..
Hier een filmpje van mijn uitlaat "knallen" .. en ja Pa weet niet hoe hij moet filmen met een telefoon grinning smiley
[streamable.com]

[imgur.com] Net opgehaald, en ja mijn auto staat op Duits kenteken ivm bedrijf/werk.
Mijn vrouw is Amerikaans, vandaar Seattle.

Veel plezier met je M5 !!
De auto's zijn meer dan ok, maar dat uprev-gedoe vind ik zo ongelofelijk infantiel, niet te geloven. Maar goed, wellicht komt t door mijn leeftijd. Uitlaatgeluid is naar mijn mening bovendien een resultante van een (type) motor en op het moment dat dat geluid ge-engineered wordt klopt t niet in mijn ogen.
Mooie berichten, iDutchman! Is deze M5 een blijvertje?
Quote
BostonWheeler
De auto's zijn meer dan ok, maar dat uprev-gedoe vind ik zo ongelofelijk infantiel, niet te geloven. Maar goed, wellicht komt t door mijn leeftijd. Uitlaatgeluid is naar mijn mening bovendien een resultante van een (type) motor en op het moment dat dat geluid ge-engineered wordt klopt t niet in mijn ogen.

Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat: leeftijd. Ik ben zelf 27 en wellicht van een andere generatie. Ik vind dit júist vet. Over engineerd perhaps, maar met een V8 niet misplaatst.
Natuurlijk was het 'vroeger' niet zo, maar als de motoren steeds kleiner worden , vind ik het best. (V10 (E60 M5) --> V8 of 6 cilinder naar 4 cylinder met veel PKs).

Weet wel, dit is de laatste fase voordat straks M modellen of AMG modellen gewoon elektrisch zijn! Dit gaat over een paar jaar gebeuren. Dus ik teken voor de 'pops and bangs'!
Quote
LhaSeattle
Wow , proficiat! Mooie bak!! Heb helaas zelf nooit een 140i of M2 kunnen rijden.
Jarenlang alleen maar gelezen hier, totdat ik een mede M5 Competition eigenaar zag!
Dat grijs ziet er toch beter uit dan ik zelf verwachtte.. Zelf toch weer voor zwart gegaan..
Hier een filmpje van mijn uitlaat "knallen" .. en ja Pa weet niet hoe hij moet filmen met een telefoon grinning smiley
[streamable.com]

[imgur.com] Net opgehaald, en ja mijn auto staat op Duits kenteken ivm bedrijf/werk.
Mijn vrouw is Amerikaans, vandaar Seattle.

Veel plezier met je M5 !!

Hi! Nice man, gefeliciteerd met de M5C. Zwart is altijd goed! smiling smiley
Duits kenteken betekent een stuk lagere aanschafprijs dus prima geregeld zo lijkt me smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2019 17:42 door iDutchman.
Quote
Phaeton W12
Mooie berichten, iDutchman! Is deze M5 een blijvertje?

Ik zou verwend zijn als ik zou zeggen van niet. Nee, wat is een blijvertje? Nu denk ik absoluut van wel! Machtig apparaat en niks op aan te merken. Elke keer als ik instap, moet ik even schakelen. Is dit mijn auto?. Dus ja, een blijvertje. Maar dat dacht ik van de M140i ook en kijk nu nog geen 2 jaar verder.
Een reden om evt te veranderen over een paar jaar zou enkel zijn een ander merk willen uitproberen o.i.d. (laatste 3 auto's waren BMW). Maar verder is er absoluut geen reden.
Je bent intens verwend! Beter gezegd: je hebt jezelf intens verwend. Groot gelijk overigens. En een opvolger? Ach, wie weet wat de toekomst brengt.
Quote
iDutchman
Quote
Phaeton W12
Mooie berichten, iDutchman! Is deze M5 een blijvertje?

Ik zou verwend zijn als ik zou zeggen van niet. Nee, wat is een blijvertje? Nu denk ik absoluut van wel! Machtig apparaat en niks op aan te merken. Elke keer als ik instap, moet ik even schakelen. Is dit mijn auto?. Dus ja, een blijvertje. Maar dat dacht ik van de M140i ook en kijk nu nog geen 2 jaar verder.
Een reden om evt te veranderen over een paar jaar zou enkel zijn een ander merk willen uitproberen o.i.d. (laatste 3 auto's waren BMW). Maar verder is er absoluut geen reden.

Ik snap wat je zegt. Ik denk ook dat mijn M140i een blijvertje is. Maar dat dacht ik bij vorige auto's ook. Met jouw M5 ga je echter zo 50K-60K afschrijven binnen 3 jaar. Maar wellicht is dat geen probleem.
Klopt! Alhoewel de auto de hardste klap al heeft gehad (55k afschrijven in 8 maanden en dus evenveel als in de komende 3 jaar ongv), is dat absoluut een ding.
Afschrijving is in dusverre geen probleem dat autos' voor mij een hobby zijn waar ik simpelweg bereid ben geld aan uit te geven. Als zelfstandig ondernemer ben ik heel rationeel otherwise and money focused, maar auto's (en some other things) zijn voor mij een uitzondering op de regel.

Als een auto een rationele beslissing was, dan reed ik sowieso een andere wagen. Ik ben bereid daar geld op in te leveren.
To be completely fair, ik probeer daar niet overna te denken. Als ik het tzt kan veroorloven om ooit te switchen, dan doe ik dat. Kan dat niet, dan is er totaal geen probleem.

Voor nu (en nog een hele lange tijd): Genieten!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2019 14:06 door iDutchman.
Wat een fantastische machine! Heel veel plezier ermee! thumbs up smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.