BMW M5 Competition (2018) - pagina 18+

Gepost door iDutchman 
Re: BMW M140i
15-09-2017 23:04
Fraai uitgevoerd, de blauwe kleur doet hem veel goeds en ik wil het feestje zeker niet verstoren, ik vind de Audi S3 er persoonlijk toch wat stoerder/fraaier uitzien, wel 30 pk minder dan.

Sowieso heel veel plezier ermee, 340 pk op de achterwielen is geen kattenpis!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2017 23:08 door AlbertsH.
16-09-2017 03:20
Echt prachtig zo met die glas coating! Jou auto heeft daar ook echt wel een lekker kleurtje voor zeg..

Hebben ze voor het aanbrengen van de glas coating nog correcties aan de lak gemaakt ? professionele poetsers beginnen vaak na het onvangen van een nieuwe auto met een controle van de lak en zijn volgensmij zelde tevreden over de staat van de fabriekslak na ontvangst van een nieuwe auto.

Nu genieten maar! Lijkt mij een hele gerust stelling dat deze niet langs de kant van de weg hoeft te staan.
16-09-2017 08:48
schumi1986
Echt prachtig zo met die glas coating! Jou auto heeft daar ook echt wel een lekker kleurtje voor zeg..

Hebben ze voor het aanbrengen van de glas coating nog correcties aan de lak gemaakt ? professionele poetsers beginnen vaak na het onvangen van een nieuwe auto met een controle van de lak en zijn volgensmij zelde tevreden over de staat van de fabriekslak na ontvangst van een nieuwe auto.

Nu genieten maar! Lijkt mij een hele gerust stelling dat deze niet langs de kant van de weg hoeft te staan.

Uiteraard. De detailer begint met polijsten en lakcorrecties. Er waren wat kleine dingetjes waarmee de auto nieuw was opgeleverd maar dit was minimaal. Lak diende dus minimaal gecorrigeerd te worden.
16-09-2017 08:53
schumi1986

Lijkt me juist totaal geen geruststelling dat 'ie nergens langs de weg kan staan.
16-09-2017 09:55
AlbertsH
Fraai uitgevoerd, de blauwe kleur doet hem veel goeds en ik wil het feestje zeker niet verstoren, ik vind de Audi S3 er persoonlijk toch wat stoerder/fraaier uitzien, wel 30 pk minder dan.

En 2 cilinders minder dan. En een DSG ipv de onvolprezen achttrapsautomaat van ZF dan. En wel meer betalen dan (vanafprijs). En die facelift van de A3/S3 dan, de BMW is juist opgeknapt, voor de Audi geldt mijns inziens het tegenovergestelde. Ik zou zelfs zonder enige vorm van proefrit de BMW aanvinken.
16-09-2017 10:04
[D2]
AlbertsH

En 2 cilinders minder dan. En een DSG ipv de onvolprezen achttrapsautomaat van ZF dan. En wel meer betalen dan (vanafprijs). En die facelift van de A3/S3 dan, de BMW is juist opgeknapt, voor de Audi geldt mijns inziens het tegenovergestelde. Ik zou zelfs zonder enige vorm van proefrit de BMW aanvinken.

Niets aan toe te voegen.
16-09-2017 10:43
[D2]
AlbertsH

S3 < M140i < RS3 cool smiley

Stond gister op Eindhoven Airport een M135i in dezelfde kleur en ik denk dat die glascoating z'n geld dubbel en dwars waard is, want die oogde al aardig dof. Weet niet van welk bouwjaar hij was, maar zeker niet ouder dan 5 jaar.
16-09-2017 11:00
JDx
[D2]
AlbertsH

S3 < M140i < RS3 cool smiley

Stond gister op Eindhoven Airport een M135i in dezelfde kleur en ik denk dat die glascoating z'n geld dubbel en dwars waard is, want die oogde al aardig dof. Weet niet van welk bouwjaar hij was, maar zeker niet ouder dan 5 jaar.

En vervolgens niet meer kunnen remmen omdat de schijven binnen no time krom trekken smiling smiley En hij kost zonder opties aanvinken al 20k meer winking smiley

Ik denk dat elke auto wel dof wordt zonder de nodige zorg/liefde. Alleen bij deze M140i is het wat makkelijker schoonhouden smiling smiley
16-09-2017 19:20
Dank voor de reacties!

Ben met de M140i gisteren naar de IAA in Frankfurt gereden (waar ik nu ben).Traditie waar ik elke editie heen ga. Auto deed het voortreffelijk.

Alleen geen M140i of M240i bij de BMW afdeling op de IAA confused smiley . De mijne blijft lekker in de garage staan drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2017 19:20 door iDutchman.
16-09-2017 19:53
Leuk tochtje! Kon je een beetje doorrijden, en heb je de top al getest (begrensd op 250?). Zit hier trouwens een automaat met koppelomvormer in i.p.v. een automatische handbak à la DSG?
16-09-2017 23:46
iDutchman
Dank voor de reacties!

Ben met de M140i gisteren naar de IAA in Frankfurt gereden (waar ik nu ben).Traditie waar ik elke editie heen ga. Auto deed het voortreffelijk.

Alleen geen M140i of M240i bij de BMW afdeling op de IAA confused smiley . De mijne blijft lekker in de garage staan drinking smiley

Jou 140i zou in zijn huidige staat anders niet misstaan op de IAA!
17-09-2017 18:22
Geluidsopname van Performance Uitlaat voor liefhebber. Geluid komt nooit perfect over, maar de iPhone weet het aardig over te brengen:
[youtu.be]
18-09-2017 12:25
iDutchman
Dank voor je reactie, Bofkont! Ik weet dat jij dit extra kan waarderen smiling smiley

Nog een foto :

En de dashcam voor:

en achter (zie je - mede door donkere ruit - niet zitten):

Cool, Jurgh heeft de BlackVue ook ingebouwd dus? Zit die aangesloten op de accu, of een battery pack?

En wat moet er gebeuren bij de lak bij krassen / blikschade? Zelfde behandeling als bij een auto die geen glascoating heeft (met als resultaat dat het gerepareerde / overgespoten deel geen coating meer heeft)?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2017 12:25 door Ma Zo.
18-09-2017 16:27
Inbouw dashcam is ook via Jurgen geregeld. Hij besteedt dit echter uit maar wel fijn om een 'one stop' te hebben voor dit soort zaken. Perfect geregeld. Geen idee waar dit direct op zit aangesloten. Ontvang in ieder geval altijd stroom.

Bij blikschade kan je het ook via Jurgen laten herstellen dan ontvang je een prijs voor spuiten + glascoating opnieuw van dit deel.

Logisch dat schades duurder zullen zijn als je de auto weer - inclusief glascoating - wil laten herstellen. Indien het gewoon op de verzekering verhalen kan worden, dan is een glascoating gewoon deel van die verzekering. De verzekering dekt dat.

Maar laten we hopen dat het nooit nodig is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2017 16:28 door iDutchman.
06-10-2017 18:01
2 weken terug de auto 'uitgelaten' op een onbegrensd stukje Autobahn. Hier de beelden 200 - 260 km/h inc dashcam footage.

Video:
[youtu.be]
06-10-2017 18:04
iDutchman
2 weken terug de auto 'uitgelaten' op een onbegrensd stukje Autobahn. Hier de beelden 200 - 260 km/h inc dashcam footage.

Video:
[youtu.be]

Lekker, maar hij kan toch wel verder dan 260?
06-10-2017 18:10
Iedereen het zijne, maar dat je dat wilt, boven de 250....
06-10-2017 18:22
De auto is absoluut begrensd en gaat niet harder hoor. Moet je denk ook niet willen nut smiley
06-10-2017 18:32
Phoe. Dat trekt fijn door boven de 200. thumbs up
06-10-2017 19:17
Zo dan die trekt echt ongekend hard door boven de 200 eye popping smileythumbs up
Dan moet er echt wel heel iets serieus komen om dat te kunnen bijbenen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2017 19:18 door Bofkont.
06-10-2017 20:23
Heerlijk en herkenbaar! De Z4 35iS had ongeveer hetzelfde blok toch?

En wat betreft snelheid: als de situatie het toe laat prima te doen. Voordeel, je hebt een automaat. De Giulia Q welke ik laatst mee had was een handbak en met dergelijke snelheid schakel je dan liever niet meer, maar hij moest echt naar zes grinning smiley

En jij kan elke dag genieten. Het blijft een heerlijke uitvoering thumbs up
06-10-2017 21:25
speedtouch
Iedereen het zijne, maar dat je dat wilt, boven de 250....

Een auto als een M140 rijdt bij 200+ net zo stabiel als een 107 bij 100, is geen probleem hoor. winking smiley
Bofkont
Zo dan die trekt echt ongekend hard door boven de 200 eye popping smileythumbs up

Ik wou al zeggen, kom maar op smiling smiley
06-10-2017 23:03
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Bofkont

Nou kom maar op met een soort gelijk filmpje, ben wel benieuwd of je dat een beetje kunt bijbenen big smile smileythumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2017 23:03 door Bofkont.
06-10-2017 23:49
Bofkont
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Bofkont

Nou kom maar op met een soort gelijk filmpje, ben wel benieuwd of je dat een beetje kunt bijbenen big smile smileythumbs up

Ik denk dat een beetje diesel met 130 op de CC uiteindelijk gewoon wint...
08-10-2017 19:06
Ik denk het niet.
08-10-2017 19:09
iDutchman
De auto is absoluut begrensd en gaat niet harder hoor. Moet je denk ook niet willen nut smiley

Ahhh vandaar, nee ik vond 240 ook snel genoeg met m'n A3.
08-10-2017 19:42
uwbuurman
Ik denk het niet.

Ik denk het wel. Wat is de actieradius op een tank bij die snelheid? Ik word vaak zat voorbij geblazen in Duitsland. Niet zelden rij ik ze bij het eerste de beste tankstation weer voorbij.
s velthuis
uwbuurman
Ik denk het niet.

Ik denk het wel. Wat is de actieradius op een tank bij die snelheid? Ik word vaak zat voorbij geblazen in Duitsland. Niet zelden rij ik ze bij het eerste de beste tankstation weer voorbij.

[youtu.be]
08-10-2017 21:52
Bofkont
Niet dus big smile smiley

Interessante video. 600 km, kwartiertje verschil, waar l#llen we over? De politie heeft ooit hetzelfde gedaan bij blik op de weg. Van centrum arnhem naar centrum nijmegen, toen nog over de snelweg A325. De één in een Vento VR6 zonder zich aan enige limiet of gebod te hoeven houden, de andere gewoon volgens de regels. Was amper verschil. Ook een keer met twee auto's vanuit Brabant naar Zolder geweest, zondagochtend 6.30u. Een Speedster die behoorlijk doorgetrapt werd en m'n broertje in z'n 106 diesel. Hij was 10 minuten eerder vertrokken dan wij in de Speedster. We hebben hem ingehaald. Op de oprit naar het circuit. Ik blijf bij m'n stelling: onder de streep kon de gemiddelde leasediesel wel eens gewoon winnen.
08-10-2017 22:01
Velthuis,

Is het belangrijk wie wint??
Af en toe ongelimiteerd knallen is best leuk, zeker met een potente wagen, helemaal in Duitsland waar je dan niet gelijk bang hoeft te worden van de flits maffia.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2017 22:03 door Bofkont.
08-10-2017 23:06
Bofkont
Velthuis,

Is het belangrijk wie wint??
Af en toe ongelimiteerd knallen is best leuk, zeker met een potente wagen, helemaal in Duitsland waar je dan niet gelijk bang hoeft te worden van de flits maffia.

Volgens mij was het jouw eigen opmerking dat je met iets serieus moet komen om het bij te benen. Ik denk dat dat in praktijk nogal meevalt. Als het om de sensatie gaat om een meter naar een bepaalde waarde te zien gaan, tja. Dat kan ook.
08-10-2017 23:20
Velthuis,

Ik heb het niet over lange afstanden, puur om dit direct te kunnen bijbenen moet je met een echt serieus snelle wagen komen.
Verder niet belangrijk gewoon lol.
Lange afstanden leg ik het liefst zo relax mogelijk af, mijn jaarlijkse reisje richting Stuttgart, max 140 op de autobahn.
Maar afgelopen voorjaar ook even een stuk Duitsland in geweest en maximaal planken voor de lol, gewoon omdat het kan en magbig smile smiley
09-10-2017 21:21
Huh? Hoe is dit nou weer een discussie geworden over het feit of je met een diesel (CC op 130) sneller bent dat wanneer je de begrensde top van 260KM/H probeert te halen. Duidelijk dat sommige mensen er weer bijzonder weinig van begrijpen en lekker achter de computer topics aan het vervuilen zijn. smiling smiley
09-10-2017 21:23
adinsx
Heerlijk en herkenbaar! De Z4 35iS had ongeveer hetzelfde blok toch?

En wat betreft snelheid: als de situatie het toe laat prima te doen. Voordeel, je hebt een automaat. De Giulia Q welke ik laatst mee had was een handbak en met dergelijke snelheid schakel je dan liever niet meer, maar hij moest echt naar zes grinning smiley

En jij kan elke dag genieten. Het blijft een heerlijke uitvoering thumbs up

De Z4 heeft een vergelijkbaar blok inderdaad. Dit was echt prima te doen. Lijkt me dat een handbak toch minder 'veilig' aanvoelt als je de focus met die snelheid op het schakelen moet zetten. Ja, het is leuk voor een keer. Ik rijd natuurlijk niet elke rit met een noodgang op de snelweg. Ik geniet dusver iedere dag van de auto. Zojuist de 3000KM gepasseerd.

Dank voor je commentaar thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 21:24 door iDutchman.
09-10-2017 22:11
iDutchman
Huh? Hoe is dit nou weer een discussie geworden over het feit of je met een diesel (CC op 130) sneller bent dat wanneer je de begrensde top van 260KM/H probeert te halen. Duidelijk dat sommige mensen er weer bijzonder weinig van begrijpen en lekker achter de computer topics aan het vervuilen zijn. smiling smiley

Mooi hè, maar als je het even doorrekent is het ook niet zo smiling smiley

Stel, je rijdt 180 km/u constant. Dan haal je best een verbruik van 1:7. Met een 50 liter tank doe je dan 350 km.
Dat is bijna twee uur rijden en dan tanken, en weer twee uur rijden, en tanken.

Laten we aannemen dat het tanken 10 minuten kost.

De diesel rijdt 130 km/u, en loopt na twee uur dus 100 km achter qua afstand.
In tien minuten stilstaan lever je als 'snelle rijder' (130/60*10) 21 kilometer in. Je voorsprong is dus zo'n 80 km.

Je vliegt weer verder met 180 km/u gemiddeld. Loopt weer 100 km uit (180 km totaal) en gaat weer tien minuten tanken.
Je verliest weer 21 kilometer, en dus is de tussenstand na vier uur een voorsprong van 160 km.

Etc. etc. Kortom, uiteindelijk ben je er gewoon eerder. Mits je je aan de aannames houdt grinning smiley

Edit: Oh, ging het om 260 km/u constant rijden? Minder realistisch, maar ook dan valt er wel wat te bereken. Op topsnelheid lopen de meeste auto's zo'n 28L/100. Wie wil, succes met even uitrekenen winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 22:12 door adinsx.
09-10-2017 22:15
Het ging puur en enkel om de snelheid behalen van 260km/h en dat je een 'knappe wagen' moet hebben wil je dat bijhouden. Lees auto die je dan nog voorbij vliegt of met je mee rijdt. Ging niet over of je met hoge snelheid eerder ergens bent. Maar goed.
09-10-2017 23:08
Acceleratie boven de 200 valt me hard mee thumbs up
10-10-2017 00:39
iDutchman

Sorry, ik vergeet steeds dat dit forum tegenwoordig ongeveer net zo saai is als de gemiddelde auto en enige vorm van discussie niet meer zo op prijs gesteld wordt...
10-10-2017 02:30
Veldhuis, het ging hier over power boven de 200km/u en dat er maar weinig auto's zijn die de M140i kunnen bijbenen. En nee, de gemiddelde leasediesel trekt van 200 naar 260 niet zo lekker door met 130 op de cc big smile smiley.

Dan kan je wel gaan piepen over een saai forum waar discussie niet op prijs wordt gesteld maar jij begint toch zomaar over iets heel anders? Niet zo gek toch dat jouw opmerking dan als topicvervuiling wordt bestempeld?

Hardrijden in Duitsland doe je niet alleen voor de tijdswinst. Veel autoliefhebbers vinden het gewoon fijn om het gas wat verder in te trappen, daar waar het mag.
10-10-2017 11:02
Heerlijk, omdat het kan! Ooit met een MB 5.5 AMG op stap geweest. Van 0 -100 vond ik wel meevallen (=beetje teleurstelling). Maar dat ding ging in bijna dezelfde versnelling naar 140-160-180-200-220-240 (toen schakelde de automaat naar de hoogste versnelling) en op naar 260..... Wat een kracht en hoe indrukwekkend! Gewoon omdat het kan! Met een 300C SRT8 gaat het ook zo super, komt geen eind aan! Zo'n BMW is dan ook helemaal geweldig! Kleine auto met fantastische motor. Ben jaloers! thumbs up nut smiley spinning smiley sticking its tongue out
14-10-2017 15:55
Vanmiddag even een mini fotoshoot gedaan met de iPhone (enige middel dat ik bezit). :df:
Nu 3500KM gereden en geniet elke dag van deze 'daily'.

(Had geen zin om het kenteken te blurren)
14-10-2017 16:06
3500 km, da's best veel in korte tijd! Voor zover dat je interesse heeft, wat heb je aan brandstof verbruikt in die periode?
14-10-2017 16:50
Ik heb niet echt gelet op het brandstofvebruik. Ik rijd echt +/- 475KM op een tank. Als ik dan tank, is dat 48L (?) en dan zit er nog wat liters in.
Het zal ongeveer 1 op 10 zijn.

Er staat nu 3311KM op sinds 5-09-2017. Dat is dus 5,5 week. Oftewel 602KM per week. Echter zit er ook 1000K weekendje Frankfurt (IAA) bij.
Dus werkelijk is er 2311KM gereden. Oftewel 420KM per week. Dat zou dan nog geen 1700KM per maand zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2017 16:51 door iDutchman.
14-10-2017 18:01
Echt super mooi ding. Die kleur is heerlijk diep en de velgen passen daar prachtig bij.

Maar wat ongelofelijk jammer van die getinte zijruiten zeg. Vooral op de derde foto zie je goed hoe spuuglelijk dat is. Doorbreekt de lijn en doordat het getinte raamoppervlak groter is dan ongetint, krijg je een heel curieuze proportie. Op de achterruit staat het dan weer wel goed. En super dat het typeplaatje er nog op zit. Mag je immers trots op zijn.
14-10-2017 18:33
RobEU
Maar wat ongelofelijk jammer van die getinte zijruiten zeg. Vooral op de derde foto zie je goed hoe spuuglelijk dat is. Doorbreekt de lijn en doordat het getinte raamoppervlak groter is dan ongetint, krijg je een heel curieuze proportie. Op de achterruit staat het dan weer wel goed. En super dat het typeplaatje er nog op zit. Mag je immers trots op zijn.

Leuk om te weten dat je het spuuglelijk vindt. Voor iDutchman wellicht niet zo nuttig, want hij vindt het kennelijk mooi. Maar voor andere forummers is het beslist leuk en nuttig te weten wat je van deze getinte zijruiten vindt. Zo leer je mensen ook kennen.
15-10-2017 00:24
Phaeton V8
RobEU

Leuk om te weten dat je het spuuglelijk vindt. Voor iDutchman wellicht niet zo nuttig, want hij vindt het kennelijk mooi. Maar voor andere forummers is het beslist leuk en nuttig te weten wat je van deze getinte zijruiten vindt. Zo leer je mensen ook kennen.

TS showt zijn auto op het forum, dus mag daarop reacties verwachten. Positieve, maar ook minder positieve. Als dat laatste een probleem voor TS is, heeft hij het niet zo handig aangepakt. Dus ik vermoed dat het wel meevalt. En hoeveel procent van de meningen op dit forum zijn überhaupt leuk of nuttig?

Ook niet echt nuttig of leuk om te weten, maar ik ben zelf over mijn privacy glass-aversie heen. Privac glass is voor auto's waarin je niet gezien wilt worden, zei ik altijd. Maar op de Mondeo waren de zij- en achterruiten haast pikzwart getint, en dat was erg rustgevend. Vooral 's-avonds tussen al dat LED- en xenongeweld, en icm de automatisch dimmende binnenspiegel. En ik vond het mooi staan, al kan een station het mi ook beter hebben dan een hatch. De Astra heeft ze minder donker, maar nog steeds effectief. De volgende auto zou het weer krijgen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.