BMW M140i

Gepost door iDutchman 
Natuurlijk is een M140i compleet overkill qua vermogen en voor hetzelfde geld is er zoveel anders moois te kopen. Daarentegen is de M140i wel de parel uit hothatchback land en een heerlijke rijdersauto.

Vergelijken met een VW Golf GTI (ook hot hatch) of 4-serie (zelfde waarde) gaat nergens over. De M140i is uniek in zijn soort en kan zich qua vermogen en rijeigenschappen meten met nog veel duurdere sportauto's.

Ik snap de keuze van BMW om een dergelijke auto te maken wel en ik snap evenzogoed dat ze verkocht worden aan liefhebbers. Dit kon wel eens een van de laatsten in zijn soort zijn.
Nou nou, zo'n digitale rel liever ergens anders uitvechten inderdaad. nut smiley

Ik heb me overigens heel erg ingelezen en kan echt 0,0 vinden over problemen met de B58 3.0L twin scroll 6 cilinder. Serieus iedereen is lovend over hoe geweldig smooth het blok is met volle kracht vanaf onderaan. Maar goed, to each their own. Gewoon even gezellig houden.
Precies, vind het een uber gave bak die je besteld hebt en hoop dat je er veel plezier van zult hebben! Wat B-Real zegt. Het is niet te vergelijken met een 'andere hot hatch'. Gewoon om het feit dat het een RWD auto is.

Of hij daarmee sneller/scherper/beter is ja of nee dan een GolfGTI, Leon Cupra, QV een Civic Type R boeit niet. Jij moet er lol aan hebben en vooral heel houden. Tis een rete dikke 6 cilinder en ben jaloers haha smiling smiley
iDutchman
Nou nou, zo'n digitale rel liever ergens anders uitvechten inderdaad. nut smiley

Ik heb me overigens heel erg ingelezen en kan echt 0,0 vinden over problemen met de B58 3.0L twin scroll 6 cilinder.
Dan nog, je hebt 3 jaar garantie cool smiley

Het is een autokeuze die ik misschien niet snel zou maken als ik het geld heb, ik zou te rationeel denken en dan toch voor een 3-serie of 4-serie gaan. Maar onwijs gaaf dat er mensen zijn die wel een M140 bestellen, want het is gewoon een heel tof ding!
Een van de dikste auto's van t forum, maar uiteraard weer genoeg azijn.. nut smiley

Barri
Het is een autokeuze die ik misschien niet snel zou maken als ik het geld heb, ik zou te rationeel denken en dan toch voor een 3-serie of 4-serie gaan. Maar onwijs gaaf dat er mensen zijn die wel een M140 bestellen, want het is gewoon een heel tof ding!

Dat dus thumbs up
Wat een mooie auto heb je in bestelling zeg, dat moet een lekker bommetje zijn! Kleur en interieur zijn top en de wielen zijn, hoewel nog steeds niet echt mijn smaak, een heel stuk mooier dan de zwarte die je eerst had. Sterkte met wachten nog even.
Springbok
Een van de dikste auto's van t forum, maar uiteraard weer genoeg azijn.. nut smiley

Ik vind het anders wel verfrissend dat dit niet het zoveelste topic is van een dikke auto waarbij iedereen poeslief is tegen TS, maar even verderop een Braadslee zo veel mogelijk probeert te vernederen.
Ook mede dankzij de open houding van iDutchman overigens, hetgeen ik zeer kan waarderen. Hij betrekt de lezer bij het hele proces. Ik kijk er zelf gewoon bijna naar uit!
Lijkt me dat wachten een martelgang is op zo'n mooie dikke wagen big smile smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2017 21:34 door Bofkont.
Ja eens!!! Ik heb, na ampele overwegingen in het kader van naderende elektromania in autoland, besloten dat de opvolger voor de touring een bmw met dikke benzine motor wordt. Grootste kanshebber is een f10 550i. Omdat het kan. Jouw keuze hielp in dat denkproces.

Dat is het mooie van jouw keuze, meen me te herinneren dat er genoeg waren die je keuze voor de 114i afzeken, maar het is jouw keuze waar jij blij mee bent. Mooi laten gaan, heerlijk dat jij de auto van je dromen koopt. En daarna komen vast nieuwe dromen, maar deze is gewoon voor jou!
iDutchman
Ja, dat is ook genieten. Het is niet helemaal hetzelfde blok gezien de M140i de B58 motor heeft welke pas in zomer 2016 in de eerste modellen werd gezet. En nu dus in de M140i, 340i etc zit. Ik denk dat de Z4 de N55 motor heeft welke in de M135i zit. Die heeft 20PK minder en 50nm minder dan de B58 in de M140i

Ah, je zit meer in de details. Exacte motorcode weet ik inderdaad even niet meer. Heeft wel ook 340 pk en 450 Nm, en 500 Nm in overboost.
Overigens wel de 7traps DCT. De 8traps had ik meen ik in de 740Le welke ik eind 2016 mee had een week. Zeer lekkere automaat thumbs up.
Zo dan uwbuurman!!
Dat is wel heel erg dik een 550i.
Als dat zover is wil ik graag een rondje met je mee.
Ik ook wel. Misschien dat dat zo'n vastgeroeste burgerlijke Jappenrijder nog eens over de streep kan trekken om BMW te gaan rijden.
Al zal het bij mij bij een schamele Dreier met hooguit 4-cylinders wel blijven want even 70k voor een auto aftikken das kann Braun leider nicht ziehen.
@Bof en Kris, dat komt wel goed, maar het zijn plannen, die vast zitten aan de f30 en die is er zeker tot ergens diep in 2018 of begin 2019. Tot die tijd moet ik me behelpen met 4 en 6 cillinders drinking smiley
Dank allen weer voor de nodige reacties. thumbs up

Uiteindelijk gaat het erom dat je als TS jouw passie/ervaringen/auto deelt op dit forum. Degene die dat kunnen waarderen, doen dat. Degene die er anders over denken of kritiek geven, zullen dat ook doen. Ik verwacht niet (en ben er ook niet op uit) alleen maar lofzang en een kritiek en discussies siert het topic (tot op zekere hoogte).

Toen ik de Renault Megane had gekocht in 2014 was er kritiek waarom ik niet een facelift model had gekocht want 'die was zoveel mooier'. Toen de 114i kwam, was ik gek dat ik zoveel geld ging investeren in het detailen/overspuiten van de auto want dat was het niet waard. Hier wil ik overigens op terugkomen door aan te geven dat ik - vanwege die detail - flink meer geld heb gekregen bij inruil voor de als dat ik totaal met detail in 2016 betaald heb (€16k betaald + €3000 onkosten in 2016 en krijg nu €19.900 voor de auto terug).

--

@uwbuurman Leuk om te horen dat je een F10 550i overweegt. Dat is ook wel een extreem monster!
@adinsx ah, ok! thumbs up. Ik kijk ook uit maar de 8 traps automaat van dit model. Schijnt echt heel goed te zijn.

---

Om even terug te komen op de 'value for money' kwestie, de M140i is gewoon een hele goede deal. Je krijgt een ongelooflijk dikke motor met dezelfde prestaties als een dikke Porsche (ik heb zoveel vergelijkingen bekeken) en 0,2 sec langzamer dan een M2. Daarnaast een ultra luxe koets met alles wat je je wensen wilt. Er zijn simpelweg niet veel modellen die een dikke 3L 6 cilinder met 340PK,500nm gecombineerd met RWD aanbieden voor dat geld (ook al is het 67k).

Enfin, het wachten begint langzaam al aan me te vreten drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2017 11:03 door iDutchman.
Zit in die 19.900 niet ook een deel korting denk je? Die auto gaat naar de handel waarschijnlijk en kan me niet voorstellen dat ie daar zoveel opbrengt.

Zat de specs even te kijken, maar best snel zo'n 140i winking smiley
Een vrij recente en nette 114i gaat niet naar de handel bij een BMW dealer denk ik, zo'n nette auto zetten ze lekker zelf in de showroom wellicht zelfs als Premium Selection.

Ben het er wel mee eens dat je de inruilprijs niet helemaal goed kunt vergelijken als je ook een andere/nieuwe auto koopt. Of je nou korting krijgt op de nieuwe of meer terug voor je inruiler is een broekzak/vestzak kwestie natuurlijk. Maakt ook niet uit verder, als het bedrag onder aan de streep maar naar wens is.
B-Real
Een vrij recente en nette 114i gaat niet naar de handel bij een BMW dealer denk ik, zo'n nette auto zetten ze lekker zelf in de showroom wellicht zelfs als Premium Selection.

Ben het er wel mee eens dat je de inruilprijs niet helemaal goed kunt vergelijken als je ook een andere/nieuwe auto koopt. Of je nou korting krijgt op de nieuwe of meer terug voor je inruiler is een broekzak/vestzak kwestie natuurlijk. Maakt ook niet uit verder, als het bedrag onder aan de streep maar naar wens is.

Hij is gechipt toch? Dan wordt het sowieso geen premium selection en denk dat een dealer er dan zelf ook niet aan wil beginnen aangezien coulance vanuit BMW NL of DL wel vergeten kam worden.
Oh zou kunnen, zo goed heb ik het niet gevolgd. Schijnt bij BMW zo te zijn dat als de auto eenmaal gechipt is ze dit altijd kunnen zien en alles qua garantie/coulance vervalt idd en de Premium Selectie stempel er ook niet op komt, maar dan nog denk ik dat ze hem wel verkopen zonder Premium Selectie.

En ach, het maakt ook weinig uit. TS is tevreden met de inruil, telt in spanning af en pikt straks z'n nieuwe auto op big smile smiley
Ach, de chip is er zo af en dan denk ik dat de auto wel een kans maakt. Ziet er echt puntgaaf uit he. Maar goed, maakt mij niks uit. Ik zal 'm wel op en top gewassen en netjes afleveren. Dat hoort, vind ik.

Ik kan inderdaad niet wachten haha. Ellende
Geweldige aankoop! Tuurlijk kun je een 340i bestellen, maar een zes cilinder in zo'n hatchback maakt het toch wel meer een auto voor fijnproevers. Succes nog even met wachten, en alvast veel rijplezier toegewenst!

Ga je deze auto nu wel iets langer houden dan je vorige auto's? winking smiley
Enzo Ferrari
Geweldige aankoop! Tuurlijk kun je een 340i bestellen, maar een zes cilinder in zo'n hatchback maakt het toch wel meer een auto voor fijnproevers. Succes nog even met wachten, en alvast veel rijplezier toegewenst!

Ga je deze auto nu wel iets langer houden dan je vorige auto's? winking smiley

Ha, ben het zeker van plan. Dit is uiteindelijk de droomauto die ik nu hebt gekocht smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2017 22:22 door iDutchman.
Elke update is er 1. Een mail ontvangen van BMW om me zoet te houden smiling bouncing smiley

Gaaf cool smiley

Je kunt de auto ook zelf ophalen bij Bmw Welt trouwens, overkant van de fabriek.
Dagje eerder komen, pak je ook direct het Bmw museum even mee wat daar ook zit , geweldig om eens te zien vond ik.
Leuk stukje autobahn vanuit München richting Nederland!
Wat een heerlijke auto heb je besteld. Dat nieuwe scherm schijnt nog beter te werken inderdaad. Ik heb zelf ervaring in de 120i lci m sport, en die gaf een king of the road gevoel. Alhoewel de power niet overtuigend was, of mss was dat enkel perceptie. Zal de 140i geen last van hebben denk ik.
Inmiddels zijn we weer een ruime week opgeschoten en dat betekent dat ik de laatste 4 weken ben ingegaan met mijn 114i. Ik merk dat je stiekem dingen gaat doe zoals nu 95 tanken ipv 98 (was voor de chip wijs) maar ach, die extra euro's besparen is wel lekker. De M140i krijgt alleen maar 98.

Het autovirus heb ik te pakken van vaders. Maar vaders is achter in de 50 en heeft 'het allemaal wel zo beetje gezien' en rijdt een Mercedes C350e met 7% . Hélemaal niks mis mee maar hij is een X5 gewend en loopt er over te miepen (te klein). Toch begon hij enthousiast te raken naarmate ik meer sprak over de M135i (was het initiële plan) en ik filmpjes liet zien. Bij de koop is hij meegeweest. Allereerst onwijs leuk om te doen met je zoon (ook trots moment voor hem) en hij is nou eenmaal een potverdikkie goede onderhandelaar.

Wat ik vertelde, beaamde de verkoper. We gingen naar buiten en er 1 starten. Het was een M240i cabrio maar de beleving is hetzelfde. Ik zag die blik: hij was onder de indruk. Iets wat ik al tijden niet meer bij 'm had gezien. Een glundere lach zoals een gepassioneerd auto liefhebber zich kan voelen.

De afgelopen weken dook hij dan ook (onder mijn toegejuich) in een M235/M240. Maar dan wel een cabrio. M'n moeder heeft een Audi A3 cabrio (2015) en deze zou da ingeruild moeten worden. Ik hield me bewust afzijdig maar informeerde over feitjes en verschillen tussen de 35/40. Kortgezegd maakt het weinig uit en is een M235i een magistrale machine.

Afgelopen zaterdag kreeg ik een appje. Of ik even mee wilde naar de BMW dealer. Hij had er 1 gezien. De Audi was heel netjes gepoetst dus dan weet je hoe laat het is. En het was me een mooie zeg. Echt alles erop en eraan en iets ouder dan een jaar. Betreft een 'show auto' van de fabriek in Duitsland. De BMW dealer heeft 'm geïmporteerd en de auto heeft 13.000KM gelopen. De auto staat zodanig ook nog niet op kenteken. Premium Selection dus 24 maanden garantie.

Goed, we gingen een ritje maken met de kap naar beneden en ramen omlaag. Bruut geluid en super, super snel (4.8 sec). Hij was gewoon verliefd. We reden terug naar de dealer en 15 minuten later had hij getekend met inruil van de A3.

Over enkele weken gaan ze een lang cabrioweekend naar Engeland en dan toeren. Dat wordt dus met deze.

De C350e blijft (prachtige auto). En dit wordt de auto waar hij weer echt die passie voor auto's in kan/gaat (her)beleven. Hij vertelde dat z' 1e auto een Rover ... was (model kwijt) en z'n eerste BMW (en 2e auto) een E36 316i zo kaal als kan. Maar hij had 'm nieuw gekocht en is nooit meer trotser op een auto geweest als die wagen.

Dus binnenkort een paar mooie vader/zoon shots van beide baby M wagens.

Maar voor nu:

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2017 20:34 door iDutchman.
Vind de 2 serie zo gaaf qua uiterlijk, ziet er nog rank uit alsin lichtvoetig t.o.v een M3/M4.

Lijkt me leuk voor erbij smiling smiley
Wat gaaf zeg!
Kan me zo goed voorstellen hoe leuk het is als je vader zo'n brute cabrio voor de liefhebberij koopt.
Staat prima naast jouw toekomstige kanon. Lekker samen naar meetings of evenementen zoals Bimmerfest.thumbs up
Ik mis nog een fotootje van het mooie, wit lederen interieur!yawning smiley
Zowel mijn M140i als de M235i hebben allebei exact hetzelfde internieur. Namelijk Oyster leer met Pianolak interieurlijsten.

Foto van interieur van advertentie dealer (enige foto die ik heb):

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2017 20:52 door iDutchman.
SLB BMW
Wat gaaf zeg!
Kan me zo goed voorstellen hoe leuk het is als je vader zo'n brute cabrio voor de liefhebberij koopt.
Staat prima naast jouw toekomstige kanon. Lekker samen naar meetings of evenementen zoals Bimmerfest.thumbs up

Ja, ik vind het heel bijzonder. Hij is normaal nooit van dikke motoren en koos eigelijk meer voor luxe dan voor vermogen. Maar de aanschaf van mijn auto heeft 'm zo geprikkeld dat hij dit heeft gekocht (in combinatie met nette inruilprijs voor een 1.4 TFSI fully load S Line A3 cabrio). En gewoon nog eerder dan ik mijn auto heb! Het is wat. Ik denk dat meeting samen het niet gaat worden, daar is hij het type niet voor haha.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2017 20:56 door iDutchman.
Geweldige m235. Inderdaad beide auto's voor de liefhebber. Maakt het natuurlijk wel heel makkelijk als je zoveel financiële middelen beschikt om even zo'n auto voor erbij af te tikken. Best bizar eigenlijk. Ik denk dat ik langer nadenk over de aanschaf van een nieuwe fiets.
Kristian
Geweldige m235. Inderdaad beide auto's voor de liefhebber. Maakt het natuurlijk wel heel makkelijk als je zoveel financiële middelen beschikt om even zo'n auto voor erbij af te tikken. Best bizar eigenlijk. Ik denk dat ik langer nadenk over de aanschaf van een nieuwe fiets.

Best bizar, maar dat zie je overal. Jij hebt twee auto's en woont mooi, terwijl een groot deel van de wereldbevolking niet eens een fiets heeft en blij is als ze eten hebben. Bizar.
Zeker, helemaal gelijk. Ik klaag ook niet en het is ze absoluut gegund.
En gelukkig valt er ook met een wat krappere beurs nog genoeg te genieten op autogebied.
Kristian

Ieder mens is verschillend, maar natuurlijk helpt een goed gevulde bankrekening. Hier gaat alles voorspoedig (financieel gezien) maar zelfs over een laptop uitzoeken qua specs/merk ben ik nog wel een week zoet.
Ik snap de financiële opmerking maar daar zijn we niet voor op dit forum. We delen hier allen een passie voor auto's en dat laten we zien. Wat iets kost, dat is tot daar aan toe. Lijkt me onnodig om 'kinderen in Afrika zonder eten' te betrekken bij al onze 'eigen auto' topics. Er zijn meer dan genoeg sociaal verantwoorde liefdadigheidsinstellingen waar je dan je steentje bij kan dragen. Ouders zijn al ruim 35 jaar zelfstandig ondernemer en hebben hun hele leven onwijs hard gewerkt voor alles (en nog steeds). Zondermeer de hardst werkende mensen die ik ken. Daar kun veel mensen in loondienst die om 5 uur de handdoek in de ring gooien nog wat van leren. Dus daar heb ik respect voor.

Zelf ook zelfstandig en voor mij geld hetzelfde. 7 dagen per week werken, altijd bereikbaar en geen tijd om langer dan 1 uur te besteden bij het ophalen van de M140i straks. Niet erg, ik klaag niet. Maar zo is het wel.

---

Terug naar het topic. Men is wellicht bekend met het werk van Jurg Detailing (https://www.detailing.nl). Hij is een bekende in de Audi wereld en een vriend van Ketelapper (van dit forum). Jurgen heeft de 114i ook perfect opgelapt toen ik deze kocht en de M140i staat voor de week van 7 Augustus gepland. Ik ga voor een dubbele Modesta laag waarmee de auto een dikke 4 jaar optimaal beschermd zal zijn. Het is een flink bezit en dat moet je naar mijn mening ook goed beschermen en verzorgen.

To be continued!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2017 10:44 door iDutchman.
Jurgh is een bekende inderdaad, was eerst hobbypoetser op het Audiforum en nu professioneel geworden. thumbs up
Phaeton W12
Jurgh is een bekende inderdaad, was eerst hobbypoetser op het Audiforum en nu professioneel geworden. thumbs up
\

Ja, en hoe! De auto's die de beste man de laatste maanden poetst is absolute Madness. Echt exclusieve wagens overal vandaan.
Je maakt er werk van! Leuk hoor, het is toch altijd weer fijn om je te verheugen op een nieuwe auto. Ik ben erg benieuwd naar de plaatjes.

En over die centjes: het blijft frappant om te lezen hoezeer dat hier een onderwerp is. Er zijn wel meer forummers die stevige bedragen voor een auto aftikken, danwel een dure lease-auto rijden.
iDutchman
Phaeton W12
\

Ja, en hoe! De auto's die de beste man de laatste maanden poetst is absolute Madness. Echt exclusieve wagens overal vandaan.

Ik breng mijn auto half juli naar Autospa Lapaire. Die doet echt bizar exclusievere spul. nut smiley
Vorige week even geweest en wat daar staat, allemachtig.

Glascoating was op een matte lak niet echt een succes aldus Lapaire. Oftewel, sealen en daarna bijhouden. Ben benieuwd naar jouw resultaat thumbs up

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2017 11:39 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
520d
En over die centjes: het blijft frappant om te lezen hoezeer dat hier een onderwerp is. Er zijn wel meer forummers die stevige bedragen voor een auto aftikken, danwel een dure lease-auto rijden.

Ik vind de toon in dit topic anders vriendelijker dan in Braadslee zijn topics. Ook ik vind het interessant om te zien hoe er met dergelijke bedragen wordt omgesprongen in dit topic, zonder enige vorm van jaloezie of afgunst. Super dat er bewust bijzondere auto's worden aangeschaft, en niet de eerste de beste Audi of Porsche wordt gekozen. Net als bij Braadslee en andere forummers, vind ik het leuk om de processen hieromtrent te volgen.
520d
Is ook niet zo vreemd toch? Dit is en blijft een forum met veel diversiteit. Als je naar het Carclean forum gaat zal niemand raar opkijken dat je honderden euro's uitgeeft aan poetsspullen, hier wel. Als je naar het Audi forum gaat zal niemand raar opkijken dat je een navigatiesysteem besteld van een paar duizend euro, terwijl je daar op het Fiat Panda forum een hele auto voor koopt. Zolang er grote verschillen zijn op een forum zul je altijd mensen hebben die zich daar over verbazen.

Zo denken sommige mensen dat als je een dure auto rijdt je automatisch veel geld hebt; dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Je kunt ook gewoon andere prioriteiten hebben. Er zijn genoeg mensen die op dure vakanties naar Amerika gaan en daar waarde aan hechten, anderen hechten waarde aan een mooie auto.

En wat iDutchman zegt zal ongetwijfeld waar zijn, dat z'n ouders keihard werken en dergelijke, maar dat betekend natuurlijk niet dat mensen in loondienst die om 5 uur naar huis gaan dat niet doen. Niet iedereen krijgt de kans om een eigen bedrijf te beginnen, ook al zouden ze dat heel graag willen.
Micha D.
520d
Is ook niet zo vreemd toch? Dit is en blijft een forum met veel diversiteit. Als je naar het Carclean forum gaat zal niemand raar opkijken dat je honderden euro's uitgeeft aan poetsspullen, hier wel. Als je naar het Audi forum gaat zal niemand raar opkijken dat je een navigatiesysteem besteld van een paar duizend euro, terwijl je daar op het Fiat Panda forum een hele auto voor koopt. Zolang er grote verschillen zijn op een forum zul je altijd mensen hebben die zich daar over verbazen.

Zo denken sommige mensen dat als je een dure auto rijdt je automatisch veel geld hebt; dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Je kunt ook gewoon andere prioriteiten hebben. Er zijn genoeg mensen die op dure vakanties naar Amerika gaan en daar waarde aan hechten, anderen hechten waarde aan een mooie auto.

En wat iDutchman zegt zal ongetwijfeld waar zijn, dat z'n ouders keihard werken en dergelijke, maar dat betekend natuurlijk niet dat mensen in loondienst die om 5 uur naar huis gaan dat niet doen. Niet iedereen krijgt de kans om een eigen bedrijf te beginnen, ook al zouden ze dat heel graag willen.

Het beklagen van topicstarter dat het hier over centen gaat terwijl er te pas en te onpas zelfbevestigende posts over "ondernemerschap", "ik ben zo druk" en "mijn ouders en ik zijn zulke harde werkers" worden geuit zijn ook lichtelijk naïef (of hypocriet) van vorm.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2017 12:25 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Helemaal mee eens RobEU. Heeft niets met jaloezie of afgunst te maken.

Maar dat mensen die om 5 uur de handdoek in de ring gooien wat kunnen leren van ondernemers die 80 uur per week werken? Daar stoot je wel mensen mee voor de borst.
Het is maar net wat je belangrijk in het leven vindt. Bij mij staat toch echt het gezin op de eerste plaats. 40 uur hard werken is voor mij mooi zat. Dan maar een CX-5 in plaats van een X5....
Terug naar de leuke wagens! Je zou gek zijn als je het geld hebt maar het niet doet 'voor de buurt' of familie of wie dan ook. Zakelijk gezien is het anders, een kennis rijdt bij zijn klanten voor in een volledig volgestopte peugeot 508, hij heeft er 50 mile voor neergelegd, maar dat zien de kanten minder dan wanneer je in een audi of andere dure duitser komt aanrijden.
Goeie keus zo'n glascoating! Mijn BMW heb ik naar Exclusive Car Care gebracht voor een 5-laags glascoating (garantie van 5 jaar). Als je ziet wat voor auto's ze daar behandelen, zeer exclusief spul (denk aan Ford GT40, Aston Martin etc) thumbs up
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Het beklagen van topicstarter dat het hier over centen gaat terwijl er te pas en te onpas zelfbevestigende posts over "ondernemerschap", "ik ben zo druk" en "mijn ouders en ik zijn zulke harde werkers" worden geuit zijn ook lichtelijk naïef (of hypocriet) van vorm.

Goh, dat lees ik helemaal niet in zijn post. Ik heb veel meer het beeld van een enthousiaste jonge vent die lekker kiest voor zijn droomauto en dat ziet als een beloning voor zijn harde werken. En dat mag hij wat mij betreft best zeggen.thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.