BMW M140i

Gepost door iDutchman 
Heerlijk!! De buurman heeft een 340i f31. Man man, wat loopt dat fijn!! En een heerlijk geluidje hoor!!
Poeh... Ik zou geen nacht meer rustig slapen met deze auto in A'dam voor de deur!
Ha, ben inderdaad 25 jaar. Ik heb een eigen bedrijf (werk echt 24/7 en 7 dagen per week) en dat gaat goed smiling smiley.
Ik heb inderdaad een hele mooi 15m3 (3 x 5m) overdekte en vooral beveiligde parkeerplaats, dus durf het wel aan.

Ik kan echt niet wachten. Ik zal mijn ervaringen absoluut delen. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2017 21:32 door iDutchman.
Groot gelijk, als je het kan betalen ben je gek als je het niet doet, geniet van heerlijke rijders wagens zolang het nog kan! Wat een geweldige configuratie, echt een heerlijke auto heel veel succes gewenst met het wachten want augustus duurt nog wel heel lang als je op zoiets geweldigs wacht!
Dat zeker moet je ook doen. Toen ook de kans gehad maar dat is 10 jaar terug. Zelf een Celica van 175 naar 300pk gebracht ook behoorlijk leuk smiling smiley

Nu met 2 kinderen is het leven een stuk anders, zou het eerder een 340i of Alpina B3 touring worden. Tot verstand weer terugkomt en kinderen ook moeten studeren enzo en er wat simpelers als een Megane Estate diesel haha smiling smiley

Geniet van deze tijd smiling smiley
Voor mensen die interesse hebben, hier de optielijst:

Pakketten
High Executive (S0ZH5)
Leder Oyster leer interieur
Pianolak zwart interieurlijsten

Bevat:
Real Time Traffic Information (S06AM)
Elektrisch verwarmde voorstoelen (S0494)
Elektrisch verstelbare voorstoelen
LED-koplampen (S05A2
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) (S0302)
Navigatiesysteem Professional (S0609)
2-zone aut.airconditioning (S0534)
Uitbreiding instrumentencluster (S06WA)
Remote Services (S06AP) (met de app op je iPhone de auto ont- en vergrendelen etc)
Park Distance Control voor/achter (PDC)

Steptronic Edition
Steptronic transmissie (S0Z2F
Automatische sporttransmissie met stuurschakeling (S02Tcool smileyinclusief

Parking Pack (S0ZP5)

Bevat:

Achteruitrijcamera (S03AG)inclusief
Park Assistant (S05DP) (zichzelf inparkeren)
Park Distance Control voor/achter (PDC) (S0508)inclusief

Safety Pack (S0ZS5)

Bevat:
Driving Assistant (S05AS)inclusief
Automatische dimmende binnenspiegel (S0431)inclusief
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijd (S0430)inclusief
Parking Pack (S0ZP5)
Lane Assist and Active Braking

Extra uitrusting

Elektrisch glazen schuif-/kanteldak (S0403)
Extra getint glas achter (S0420)
Elektrisch verstelbare lendensteun voorstoelen

BMW Verlengde Garantie - 3 jaar (S07CG)inclusief
Details

Comfort Access (S0322)
Lichtpakket (S0563)
Speed Limit Info (S08TH)
Uitbreiding instrumentencluster (S06WA)inclusief

Entertainment en communicatie

Apple CarPlay voorbereiding (S06CP)
Harman-Kardon sound system (S0674)
Navigatiesysteem Professional (S0609)
Real Time Traffic Information (S06AM)
Remote Services (S06AP)

Dat is het wel zo ongeveer. nut smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2017 13:44 door iDutchman.
Wat een beest moet zo'n 140i zijn, echt totaal anders dan een 114i (met alle tuning van dien) lijkt me. Dat blauwe staat 'm ook heel gaaf. Ik ben echt geen fan van zwarte velgen, maar als ik bij dit exemplaar grijze velgen visualiseer, dan vind ik het niet per definitie mooier. Heb een grote zwak voor kleine, bomvolle en pijlsnelle auto's. Vooral in de stad is zoiets ideaal.
Heel veel sterkte met wachten!
Dit is de exacte buitenkant met zwarte velgen zoals besteld:

Eerlijk is eerlijk, het zou niet mijn keuze zijn. Ik zou eerder voor antraciet opteren, als die mogelijkheid bestaat. Maar dit ziet er desalniettemin echt lekker uit! Smaakvolle samenstelling. thumbs up
Nogmaals een top wagen, maar zwarte velgen vind ik zo'n afbreuk aan de wagen doen.
Ik ben trouwens allergisch voor zwarte velgen in het algemeen, maakt niet uit onder welke wagen ze zitten.
Ik zie trouwens dat je nu wel een 5 deurs besteld hebt?

Dacht dat je de 3 deurs versie mooier vond qua vorm.
Ik heb bewust voor een 5 deurs gekozen ivm zitpositie. De stoelen zitten net wat lager en ik zit er gewoon beter in. Daarnaast wil ik eigenlijk wel de bruikbaarheid van 5 deuren this time around.
Manman, wat een dik ding! Zwarte velgen zou ook niet mijn keuze zijn, maar verder alleen maar jaloezie! Nu moet je wel iets minder gaan werken zodat je ook nog tijd hebt er van te genieten winking smiley
Ik vind hem juist wel mooi met de zwarte velgen, ze passen prima bij de blauwe kleur. Persoonlijk zou ik alleen voor de M240i gaan.
Barri
Manman, wat een dik ding! Zwarte velgen zou ook niet mijn keuze zijn, maar verder alleen maar jaloezie! Nu moet je wel iets minder gaan werken zodat je ook nog tijd hebt er van te genieten winking smiley

Gelukkig is het de auto die voor alles wordt gebruikt en ik dus dagelijks in zal rijden. Ik overweeg de M140i badge eraf te halen en er echt de ultimate 340PK sleeper van te maken smiling smiley

Dank allen voor de positieve reacties!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2017 16:52 door iDutchman.
Badge moet er sowieso af. Niet om t sleeper te maken, maar omdat t mooier is.
Kijk, dat snap ik dan wat minder. Waarom dan zo'n opvallende kleur en velgen, als het niet mag opvallen? Ik zou juist die badge erop laten zitten. Het is iets waar je trots op mag zijn, en wat jou onderscheidt van een 114d.
Wat een machtig apparaat zo'n 140i thumbs up. Buitenkleur en velgen zijn niet mijn kopje thee maar jij bent helemaal blij met jouw keus. Dat wordt enorm genieten in augustus cool smiley.

Ik zou kiezen voor Melbournerot met chroomlijst en 18"Dubbelspaak 436M in Ferricgrau.
RobEU
Kijk, dat snap ik dan wat minder. Waarom dan zo'n opvallende kleur en velgen, als het niet mag opvallen? Ik zou juist die badge erop laten zitten. Het is iets waar je trots op mag zijn, en wat jou onderscheidt van een 114d.
Precies. Dat valt meer op in de file dan de snelheid smiling smiley
iDutchman
Ik overweeg de M140i badge eraf te halen en er echt de ultimate 340PK sleeper van te maken smiling smiley

Mooie samenstelling, al zijn de velgen ook niet zo mijn ding. Mag ik vragen waarom je 'm dan niet gelijk zonder typeaanduiding besteld hebt? winking smiley
Zonder typeaanduiding is inderdaad ook mooier om te zien. Ik heb dit nu ook en ook bij de auto daarvoor. Toch heb ik mét besteld omdat ik het eerst wil zien en ook de badge wil houden als deze eraf gaat smiling smiley.

Ook heb ik zaken zoals een Performance Exhaust niet besteld omdat er anders niks meer voor later is. Ik kan altijd na een half jaar nog besluiten dit te nemen en dan is het weer een hele nieuwe beleving.

--

Ik hoor dat het merendeel geen fan is van zwarte velgen. Ik heb dit eerlijk gezegd ook nooit echt mooi gevonden (op al die mini's en weet ik het) maar vind het bij dit model zeer geslaagd. Blauwe remklauwen, blauwe auto en zwarte velgen. Ik denk dat het prachtig wordt. Ik kan echt niet wachten!

Dit zal éen van de allereerste zijn van modeljaar 2018 gezien productie pas in Juli start en de auto pas 1 week besteld kon worden.
Onwijs gave auto! Ik heb zelf de vorige versie (M135i) ook in het blauw met de toentertijd standaard antraciete velgen ! Nog nooit 1 dag spijt van gehad.
De Performance exhaust is echt een dikke aanrader, ik zou nooit meer naar de standaard uitlaat willenwinking smiley.
Succes met wachten haha....
Is dit het bi-turbo 6 cilinder blok met 340 pk welke ook in de Z4 35iS ligt? Geweldig, wat een smeuïg en goed klinkende machine is dat. Gefeliciteerd. Oh, en de zwarte wielen zijn ook niet mijn ding. Vooral omdat de spiegelkap en extra details in de bumper antraciet zijn. Of die moet je nog zwart gaan maken winking smiley

Ook heb ik zaken zoals een Performance Exhaust niet besteld omdat er anders niks meer voor later is. Ik kan altijd na een half jaar nog besluiten dit te nemen en dan is het weer een hele nieuwe beleving.

Voor hetzelfde geld kun je ook een Akrapovic nemen, klinkt wellicht nóg beter dan de Performance versie.
Heb je overigens ook bewust het sper differentieel niet aangevinkt? Gaat ie nog iets beter van sturen, maar kan achteraf ook nog gewoon natuurlijk.

Al met al gewoon een heerlijke hothatch, alhoewel die term de lading ook niet helemaal dekt in vergelijking met bijv. een Golf GTI. Zowel qua prestaties als prijzen natuurlijk. Met zo'n M140i kun je serieus Porsches e.d. pesten, lekker hoor smiling smiley
Is een performance uitlaat achteraf niet veel duurder? Is wel echt lekker optie hoor!
Performance Exhaust kost achteraf exact hetzelfde (+/- €1200). Dus dat laat ik lekker voor als ik later nog iets wil doen (en dit ga ik vrijwel zeker doen hoor). Maar ik geniet meer als ik het in stappen doe!

Qua opties heb ik vrijwel alles. Alleen niet gekozen voor adaptieve LED en adaptief onderstel (standaard m onderstel is al goed genoeg).
Verstandig. Over adaptief onderstel lees ik bij de F30 veel gezeur, dus opzich niet onverstandig om dat eraf te laten.
Ik heb na goed overleg met vrienden en tientallen foto's kijken toch besloten om de 436M ferric grey velgen te nemen. Ik denk dat de configuratie nog last minute gewijzigd kan worden. Anders heb ik pech. We'll see!

Ferric Grey velg, estoril blau en oyster wit(achtig) interieur is denk de goede combo.

Toch bang dat het te 'schreeuwerig' wordt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2017 18:25 door iDutchman.
En de 18 inch LM M Dubbelspaak (styling 719 M)in bicolor Jet Black wielen?
Velgen zijn zo persoonlijk. Zou zelf voor de 461M in ferric zijn gegaan.

Die zijn strakker gelijnd en ogen groter. Heeft vriend van me onder zn Estoril 1 thumbs up
Springbok
Velgen zijn zo persoonlijk. Zou zelf voor de 461M in ferric zijn gegaan.

Die zijn strakker gelijnd en ogen groter. Heeft vriend van me onder zn Estoril 1 thumbs up

Die vind ik dan weer minder mooi smiling smiley
Nico GTR
En de 18 inch LM M Dubbelspaak (styling 719 M)in bicolor Jet Black wielen?

Die zijn echt spuuglelijk.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2017 19:29 door iDutchman.
Die heb je er nu ook onder alleen dan volledig zwart. tongue sticking out smiley
Nico GTR
Die heb je er nu ook onder alleen dan volledig zwart. tongue sticking out smiley

grinning smiley
iDutchman
Ik heb na goed overleg met vrienden en tientallen foto's kijken toch besloten om de 436M ferric grey velgen te nemen. Ik denk dat de configuratie nog last minute gewijzigd kan worden. Anders heb ik pech. We'll see!

Ferric Grey velg, estoril blau en oyster wit(achtig) interieur is denk de goede combo.

Toch bang dat het te 'schreeuwerig' wordt.

Jeeeeeej, oprecht heel blij om!
Nico GTR

Zo'n bicolor optie is echt heel lelijk. Maakt veel verschil. Maar ga toch voor de antraciet grijze velg. Pas IMO beter met gehele plaatje idd.
Dank voor de feedback ook op het forum, top!
Veel stijlvoller cool smiley. Daar ga je geen spijt van krijgen.

En ik zie dat je heel verstandig geen privacy glass hebt besteld. Veel fraaier dan die bestelwagenlook die je veel te vaak ziet thumbs down.
iDutchman
Maar ga toch voor de antraciet grijze velg. Pas IMO beter met gehele plaatje idd.
Dank voor de feedback ook op het forum, top!

Je had het wat mij betreft niet voor ons hoeven doen hoor, is natuurlijk jouw keuze en jouw auto. Al ben ik wel van mening dat antraciet inderdaad beter staat. thumbs up
Ha, ik heb het ook puur en alleen voor mezelf gedaan hoor big smile smiley. Maar hoe meer meningen, des te prettiger om tot een goed besluit te komen. Ik speel het liever op 'safe' en weet zeker dat ik de antraciet velgen sowieso mooi vindt. Als ik de zwarte niet kan waarderen, dan verander ik het toch wel weer en dat kost me dan onnodig (veel) geld.

Ik heb wel gekozen voor getint glas achter, dat wel! Maakt het wel af aan de buitenkant, denk ik.
MBdoubleyou
En ik zie dat je heel verstandig geen privacy glass hebt besteld. Veel fraaier dan die bestelwagenlook die je veel te vaak ziet thumbs down.

Smaken verschillen, ik heb het zonder twijfelen aangevinkt bij mijn vorige en huidige auto. Comfort van kinderen op de achterbank primeert op de look voor mij. En je moet met je neus tegen de ruit komen staan om te zien of er iets op de achterbank of in de koffer zit.
Wat een beest van een auto zeg. Heel gaaf. Gaat denk ik al mooi over de 70K heen met alle opties eye popping smiley
De meeste mensen, waaronder ik ook, kunnen daar slechts van dromen. En aangezien hij vast ook weleens buiten de garage wordt geparkeerd hoop ik echt dat ze hem heel laten. Genoeg jaloerse types die andermans geluk graag willen vergallen.
Kristian
Wat een beest van een auto zeg. Heel gaaf. Gaat denk ik al mooi over de 70K heen met alle opties eye popping smiley
De meeste mensen, waaronder ik ook, kunnen daar slechts van dromen. En aangezien hij vast ook weleens buiten de garage wordt geparkeerd hoop ik echt dat ze hem heel laten. Genoeg jaloerse types die andermans geluk graag willen vergallen.

Dank voor je commentaar!! De auto blijft (net) onder de 70 hangen idd. Ik zal de auto altijd (als ik thuis ben) in de garage parkeren maar overdag staat hij zeker wel eens buiten. Ik hoop dat deze auto meer geluk zal hebben met vandalen, dieven en onverantwoordelijke mede verkeerdeelnemers. Ga m'n best doen!

Deze auto ga ik echt voor jaren houden.
Gefeliciteerd met de geweldige bestelling! Erg gaaf apparaat. Zo'n 6 cilinder turbo heeft altijd over, alhoewel ik wel schrik van het totaalgewicht van deze c-segmenter.

Heel veel plezier gewenst en vele diefstalvrije kilometers thumbs up
Ah, zie het nu. Staat vermeld bij je opties als "extra getint glas achter". Dat is dan weer jammer smiling smiley.

@Niseko: in de koffer van een F20 kan je sowieso niet kijken als de hoedenplank erin zit. En kinderen heeft TS ook al niet.

Ik heb ze ook niet. Op de F20 116d die als leaseauto had heb ik deze optie dan ook vol overtuiging weggelaten. Ik vind het gewoon geen gezicht. Maar goed, smaken verschillen nog altijd..
MBdoubleyou
Ah, zie het nu. Staat vermeld bij je opties als "extra getint glas achter". Dat is dan weer jammer smiling smiley.

@Niseko: in de koffer van een F20 kan je sowieso niet kijken als de hoedenplank erin zit. En kinderen heeft TS ook al niet.

Ik heb ze ook niet. Op de F20 116d die als leaseauto had heb ik deze optie dan ook vol overtuiging weggelaten. Ik vind het gewoon geen gezicht. Maar goed, smaken verschillen nog altijd..

Ik vind het bijvoorbeeld juist mooi winking smiley

Mooiste is nog als je de voorste zijruiten ook licht - binnen de wettelijke norm - laat bijtinten.
Hier nog een voorstander van getinte ramen, mits niet té donker (VAG hanteert nog steeds 70% meen ik?). En inderdaad, voorportieren liefst ook een klein beetje mee laten pakken.

Overigens, plaatje bij het praatje. Dit zijn de wielen toch?
Springbok
MBdoubleyou

Ik vind het bijvoorbeeld juist mooi winking smiley

Mooiste is nog als je de voorste zijruiten ook licht - binnen de wettelijke norm - laat bijtinten.

Zodat je in totaal drie verschillende tinten op je ruiten hebt zitten? Doe dan liever de maximale voor-tint op de zijkant. Dan wordt de lijn van de auto tenminste niet zo doorbroken, en dan voorkom je de bestelwagen-look. Op een station staat het minder slecht, omdat daar de daklijn zelf vooral leidend is. Maar ik ben erg blij dat de trend weer voorbij is.

De velgen hierboven zijn echt ongelofelijk mooi! Die donkere tint past perfect bij de tint van de lak, en je hebt niet van die zwarte gaten in de wielkasten. Het design van de velgen komt zo nog goed uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close