Engineer's verzameling: 1979 VW LT35D / 1982 Suzuki SC100 / 1988 Corvette / 1997 Alfa Romeo 164 / 2006 CitroŽn C1 / 2019 Hyundai Ioniq EV - iets ouds gekocht...

Gepost door Engineer2 
En dan lekker thuis in de garage, iedere avond even kijken, liedje toezingen. Garage deuren in de vlag van land van herkomst schilderen......
Toch, zo'n Corvette C4 is zo machtig mooi. Het doet me per direct aan de A-team denken. Ik vind het prachtig spul.
Quote
Engineer2
Eigenlijk blijft alleen een nieuwe set banden

Heb je al een idee wat je hier gaat doen, want ik ga tegen hetzelfde aanlopen... Originele maat is niet meer leverbaar, alleen nog semi-racebanden van Michelin voor 400 euro per stuk nut smiley
Heren, Diante hier op het forum gaat nog een auto, lees A-team bus van de VS naar NL sturen, dat moeten wel wat bandjes voor jullie in kunnen???
Ook in de VS zijn deze banden niet meer leverbaar. BF Goodrich had ze nog tot een paar jaar geleden, maar ze lijken niet meer leverbaar (heb er toevallig een paar weken geleden nog naar gezocht). Maar dank voor de tip winking smiley
Oke smiling smiley

Misschien had ik niet veel aandacht besteed aan Amerikaanse leveranciers omdat je dan met verzenden alsnog op Michelin-prijzen uitkomt. Maar als ze met iets mee kunnen komen.... thumbs up
Op de Corvette horen 245 / 16 banden... Die bestaan niet meer. 255 is ook lastig maar wel te vinden. Ik heb nu 255 erop van Nexen. Die zijn alleen vrij waardeloos op nat.

Andere optie is te gaan voor de velgen uit de 17" optie. Die zijn 275. Door een andere ET past dat ook. Nu zijn 275 / 17 wel makkelijker te krijgen maar niet perse goedkoper. En volgens diverse C4 specialisten rijdt een C4 fijner op de 245 (of 255) banden. Mijn C4 had af fabriek die 17" maar is toen een 16" set opgekomen.

De garage deur verfen in de vlag zal het niet worden maar binnenin kan er wel mooi wat gedaan worden. Ligt al een hoop spul klaar.
Quote
Engineer2
Op de Corvette horen 245 / 16 banden... Die bestaan niet meer. 255 is ook lastig maar wel te vinden. Ik heb nu 255 erop van Nexen.

Misschien verschilt het per bouwjaar, maar op mijn 86er hoort toch echt 255/50 VR 16...
[www.automobile-catalog.com]
Quote
Wouter82
Quote
Engineer2
Op de Corvette horen 245 / 16 banden... Die bestaan niet meer. 255 is ook lastig maar wel te vinden. Ik heb nu 255 erop van Nexen.

Misschien verschilt het per bouwjaar, maar op mijn 86er hoort toch echt 255/50 VR 16...
[www.automobile-catalog.com]

Oeps.. in mijn herinnering de nummers omgewisseld. 255 hoort erop maar bestaat niet meer (misschien nog oude voorraad of anders heel beperkte levering van nieuwe Michelin Pilot Sports van 650 euro per band). 245 heb ik erop zitten en is nog enigzins verkrijgbaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2020 08:39 door Engineer2.
De Michelin is trouwens ook wel eens goedkoper te vinden: [www.banden-pneus-online.nl]

En niet in Nederland makkelijk aan te komen maar wel in/uit de VS is de BF Goodrich: [www.ebay.com]
Maar ik zou bij deze banden wel erg goed op de date code letten. Voor zover ik weet maken ze al een 3 tot 5 jaar niet meer deze maat.

In de 245 maat (je kan dan een 50 of 55 aanhouden) levert BF Goodrich wel. Ongeveer 250 euro per band begreep ik
Verder heb je in die maat Falken en Kumho; maar ik zag even geen partij die ze ook verscheept naar buiten de US. Beide zijn een stuk voordeliger: onder de 200 euro per band kan je ze hier hebben. Hankook zie je ook weleens opduiken. Op de Alfa heb ik Hankook en daar ben ik erg tevreden over.
Quote
Engineer2
De Michelin is trouwens ook wel eens goedkoper te vinden: [www.banden-pneus-online.nl]

Dat is die 400 euro waar ik het ook over had winking smiley

Quote
Engineer2
En niet in Nederland makkelijk aan te komen maar wel in/uit de VS is de BF Goodrich: [www.ebay.com]
Maar ik zou bij deze banden wel erg goed op de date code letten. Voor zover ik weet maken ze al een 3 tot 5 jaar niet meer deze maat.

Dat zijn de banden waar A3 White het over had, en die lijken op Ebay gewoon nog als nieuw te worden aangeboden .
Alleen is het verschepen ook 175 dollar. Maar daarom zou het voorstel wel interessant zijn als iemand ze kan laten meekomen.
Je zou zeggen dat elke Corvette bezitter daar tegenaan loopt. Zal er geen Corvette specialist zijn die ze in wat grotere aantallen laat verschepen naar NL?
Quote
Barri
Je zou zeggen dat elke Corvette bezitter daar tegenaan loopt. Zal er geen Corvette specialist zijn die ze in wat grotere aantallen laat verschepen naar NL?

Geldt alleen voor de C4-serie en daar zijn er nou ook weer niet zoveel van. Daarnaast is het gebruikelijk om over te stappen op een iets andere, maar meer gangbare maat.

Quote
Pietzoveel
[www.1001banden.be]

Is dit misschien wat?

Dat zijn semi-slicks...

Quote
Pietzoveel
https://www.summitracing.com/search/part-type/tires/make/chevrolet/model/corvette/tire-size/255-50-16

of deze?

Dat zijn dezelfde als op Ebay, en daar zijn ze goedkoper smiling smiley
Optie misschien ook om de Nederlandse importeur te benaderen of ze een paar mee willen laten sturen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2020 08:41 door Pietzoveel.
Ik heb nog de tijd voor banden (meer dan een jaar) dus ik laat deze tips en ideeŽn even in mijn archief staan. Maar zeker goede hulp. thumbs up

Even kort bericht want we zijn erg druk met klussen aan het huis. En nog wat werken tussendoor ook.

20200502_171246 by M R, on Flickr
20200502_170948 by M R, on Flickr
20200502_170937 by M R, on Flickr
De Suzuki weer in elkaar gezet om wat makkelijker te kunnen verhuizen

20200505_084832 by M R, on Flickr
De Ioniq staat te wennen aan zijn nieuwe plek. In ieder geval voorlopig zal ik via een buitenstopcontact opladen. Dan moet de Ioniq wel iets dichter bij het huis staan, en dan kan ook de C1 er nog voor.
Ah jullie hebben de sleutel dus al? Gefeliciteerd!

En het gras maaien bij het oude huis mag de nieuwe eigenaar doen, zeker? winking smiley
Quote
Durashift
Kijk an, was het toch de container voor jullie. thumbs up

Succes met klussen.

Jij werkt bij de firma Re.... ? Kwam jij hem brengen of zit je op de planning? De broer van mijn vrouw werkt er ook en had dit voor ons geregeld.
Zo ben je dan een week goed druk met aanpakken van het huis. Veel zelf doen en met hulp uit familie en vrienden maar er is soms ook ingehuurd werk. En zo kwam de stukadoor met de mededeling dat hij eigenlijk alleen nu tijd had en dan weer weken lang niet. Er moest dus snel gewerkt worden om de muren stukadoor klaar te hebben. Tegels van het toilet eraf (de gehele muur tot bovenaan, en het was in specie gezet), alle schrootjes van de keuken eruit, de keuken zelf eruit incl. tegels, behang van alle muren af, de wastafel uit de slaapkamer (wordt nu kantoor), verwarming radiatoren eraf en natuurlijk alle elektra van de muren. Ik heb weer een hoop bijgeleerd over leidingwerk.

Qua elektra komt er ook nog een aardige klus aan met deels hulp van een elektricien. Gehele groepenkast vervangen, alle kabels in huis vervangen (er is bijna niets geaard op het moment), extra kabels buiten langs in de grond aanleggen van groepenkast naar garage/bijkeuken, voorbereid op warmtepomp, voorbereid op zonnepanelen, etc. En verder natuurlijk een EV laadpaal. Een 1-fase met als het lukt meer dan 16A maar qua bedrading al voorbereid op 3-fase.

En dan zijn er nog wat klussen zoals een een aantal enkel glas ruiten vervangen voor dubbel, wat reparatie en onderhoud aan het dakpannen dak en nieuwe dakgoten. We hadden gespaard voor de klussen maar het is alsnog weleens even slikken als je bedenkt wat je qua auto kan kopen van dit soort budget. Gelukkig geeft het en een goede waardevermeerdering en aangezien we van plan zijn er lang te gaan wonen kunnen we er ook lang mee door.

Om te helpen met het rondrijden van allerlei materiaal heb ik onze camper weer tevoorschijn gehaald. Die doet het nog steeds echt prima. Het mag net iets minder handig zijn dan een bestelbus maar alsnog kan er heel wat in. En qua gewicht wat er geladen mag worden is het al helemaal geen punt.
Verder heb ik de Alfa met een volle kofferbak met onderdelen (ik kwam er achter dat ik voor 2 kofferbak vullingen aan materiaal heb voor de Alfa) ook in een van de garage's gezet nu het gisteren fors begon te waaien. Binnen staat de Alfa veiliger. Wel dringend aan een wasbeurt toe. Tot nu toe is er alleen een buitenkraan aan de andere kant van het huis maar dat gaat veranderen. Voorlopig kan ik wel de kraan in de bijkeuken gebruiken om de auto te wassen.

20200510_185944 by M R, on Flickr
20200510_190532 by M R, on Flickr

De Alfa staat lekker ruim in de garage. Zowel voor als achter is er nog wat plek. Uitstappen was ook niet lastig.
Wat misschien handig is het gebruik van klik aan/klik uit schakel materiaal, makkelijk als je nog niet weet waar je de schakelaar voor de lampen wil plaatsen.
Veel zaken die met het huis te maken hebben weer (goede tip van dat schakel materiaal!) maar de eer voor een echt huis/verbouwing topic laat ik bij adinsx.
De Ioniq is wat stoffig van zowel binnen als buiten. Wel rijden we er nu weer veel mee. Even tussen het oude en nieuwe huis pendelen, voor de tigste keer naar de bouwmarkt, etc. En met zo'n EV hoef je je geen zorgen te maken dat de motor nooit op temperatuur komt op die korte stukjes.

Ik heb ontdekt dat bij het afrijden van de oprit de parkeersensoren een waarschuwing geven. Zo heel steil is die oprit toch niet dacht ik. De Corvette heb ik er nog niet overheen gereden maar een van dit forum bekende Caddilac haalde het zonder problemen. Met die Caddilac hebben we ook meteen de V8 proef achter de rug (voordat de Corvette weer thuis is) want er gingen geen ramen trillen of iets dergelijks. Ik ben zelf vergeten een foto te maken helaas. Genoeg mensen uit de buurt die dat wel deden.

Qua Corvette; er zijn een paar onderdelen al binnen uit de USA maar er mist ook nog wat. Nog even een tijd geduld hebben dus.

Voor de Suzuki (die last blijft hebben van radiateuren die iets lekken) is er uit de verschillende die ik heb slechts een exemplaar met goed gevolg uit de test van een radiateur firma gekomen. Van 4 of 5 stuks dus de enige die lekdicht is. Een van degene die lek is zal ik ooit eens laten reviseren met een nieuw koelblok (dat bleek te kunnen) om zo een goede reserve op de plank te hebben liggen.
Jaloers op de ruimte, alleen al zo op het erf. Heerlijk! thumbs up



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 23:33 door Barri.
Quote
Engineer2
Quote
Durashift
Kijk an, was het toch de container voor jullie. thumbs up

Succes met klussen.

Jij werkt bij de firma Re.... ? Kwam jij hem brengen of zit je op de planning? (..).

Nee, ik zag hem staan en d8: of jullie zijn aan de gang of er worden nog garageboxen leeg gehaald vů'ůr de oplevering.

Ik werk wel bouwgerelateerd en had 2 adressen op de bouwplekken langs het spoor. Wordt vanaf aankomende week alleen die in het weiland buiten het dorp, als het goed is. Dus dan kom ik niet zo gauw meer door de straat. grinning smiley... waar ook nog een, op het oog, in redelijk goede staat verkerende, blauwe, Alfa 145 ONK uit 1998 staat. thumbs up

Maar ehm.. 'kritiek' puntje: de LT neemt wel een beetje zicht weg in de bocht. cool smiley
Quote
Barri
Jaloers op de ruimte, alleen al zo op het erf. Heerlijk! thumbs up

Echt zo fijn inderdaad die ruimte. Er gaat veel werk in zitten alleen al qua bijhouden maar het is echt heel erg prettig. Voordelen van in een dorp wonen big smile smiley
Quote
Durashift
Quote
Engineer2
Quote
Durashift
Kijk an, was het toch de container voor jullie. thumbs up

Succes met klussen.

Jij werkt bij de firma Re.... ? Kwam jij hem brengen of zit je op de planning? (..).

Nee, ik zag hem staan en d8: of jullie zijn aan de gang of er worden nog garageboxen leeg gehaald vů'ůr de oplevering.

Ik werk wel bouwgerelateerd en had 2 adressen op de bouwplekken langs het spoor. Wordt vanaf aankomende week alleen die in het weiland buiten het dorp, als het goed is. Dus dan kom ik niet zo gauw meer door de straat. grinning smiley... waar ook nog een, op het oog, in redelijk goede staat verkerende, blauwe, Alfa 145 ONK uit 1998 staat. thumbs up

Maar ehm.. 'kritiek' puntje: de LT neemt wel een beetje zicht weg in de bocht. cool smiley

Aha op die manier. Ja het halve dorp is een bouwplaats met al die spoor werkzaamheden.
Die 145 is zeker erg mooi. Gewoon als dagelijkse auto ingezet maar wordt wel goed voor gezorgd. Ze parkeren ook meestal niet bij huis op de dijk maar juist op een plek met wat minder kans op schade.

Ik zal de LT een stukje verderop zetten de volgende keer dat die verplaatst wordt big smile smiley
Als alle werkzaamheden klaar zijn wordt dat een veel rustigere straat (geen logische route meer voor doorgaand verkeer) dus dan maakt het minder uit.
Quote
Engineer2
Echt zo fijn inderdaad die ruimte. Er gaat veel werk in zitten alleen al qua bijhouden maar het is echt heel erg prettig. Voordelen van in een dorp wonen big smile smiley
Het dorp waar ik woon is kleiner, maar dat wil niet zeggen dat de kavels groter zijn helaas... winking smiley
Valt me wel op dat de huizenprijzen in 'jullie' regio toch wel aanzienlijk lager zijn dan bij ons, terwijl het niet eens zo ver weg is en jullie ook heel centraal zitten.
Pff het is weer een hele auto zo, die SC100. Je hebt niet stil gezeten, al zijn de te maken meters natuurlijk wel erg klein.

Wederom succes met de verhuizing, verbouwing etc thumbs up
Quote
Barri
Quote
Engineer2
Echt zo fijn inderdaad die ruimte. Er gaat veel werk in zitten alleen al qua bijhouden maar het is echt heel erg prettig. Voordelen van in een dorp wonen big smile smiley
Het dorp waar ik woon is kleiner, maar dat wil niet zeggen dat de kavels groter zijn helaas... winking smiley
Valt me wel op dat de huizenprijzen in 'jullie' regio toch wel aanzienlijk lager zijn dan bij ons, terwijl het niet eens zo ver weg is en jullie ook heel centraal zitten.

Klein beetje vertekenend beeld is het wel. Dit kavel is een restant van een boerderij die hier vrij alleen stond. De boerderij is gesloopt en dit huis is erop geplaatst. Daarna pas zijn de weilanden ernaast en erachter omgezet naar bouwgrond. Die kavels zijn uiteraard wat kleiner. Ook is de rand van het dorp zo een goede 700 meter verlegd van net voor dit huis tot een stukje er voorbij. Toevallig laatst een foto opgedoken van toen het huis net af was en dan zie je de ruimte eromheen. Het was toen ook nog geen hoekhuis, de straat ernaast is pas later aangelegd.
Dus meer te vergelijken met een buitengebied woning maar dan eentje die nog net zover in het dorp ligt dat je het buitengebied kan zien en tegelijk wel gewoon de voorzieningen heb. Glasvezel internet bijvoorbeeld.

Qua de regio.. klopt. Zodra je een rivier overgaat wordt het goedkoper. En dan ook nog een provinciegrens. Nog een rivier verder is weer net iets goedkoper dan bij ons. Maar dat geeft niets. Eigenlijk wel prima dat onze regio schijnbaar vergeten wordt als mensen hun Funda filters instellen. Anders is het snel voorbij met die lagere prijzen.
Dat is leuk, zo'n oude foto van je huis! thumbs up

Die regio kijk ik ook wel eens rond, ook omdat mijn vrouw er vandaan komt. Best bijzonder, die prijsverschillen.
20200521_124230 by M R, on Flickr
Toch nog een beetje auto content in het topic krijgen. Ik was erg blij met het laadvermogen van de LT. Even een pallet aan laminaat etc en nog veel meer rommel. Geen enkel punt.

Verder is de Suzuki inmiddels ook verhuisd.
20200521_135544 by M R, on Flickr
Zo de achtertuin weer uit. Met ingeklapte spiegel anders kan het niet.

20200521_171414 by M R, on Flickr
Even geparkeerd naast de C1... best nog een verschil in formaat!

20200521_171902 by M R, on Flickr
En als de garagebox leeg zou zijn zouden ze er haast met z'n 2en inpassen.
Uiteindelijk komt de Suzuki in een andere garagebox te staan waar ook nog andere spullen zullen staan. Anders is het haast zonde van de ruimte.
Dat zijn 30*30 tegels langs je oude huis? Wauw, dat is die Suzuki inderdaad echt klein! Ik heb een overkapping voor mn aanhangwagen, die is 2m breed (5 grindtegels 40cm) en daar heb ik de Golf een winter neergezet. Dat was al erg krap (auto uit via de achterklep) maar dat is dus nog eens 20cm smaller.
Breedte 1395mm volgens de Carbase hier: klein, maar fijn. De Suzuki zou zelfs bij mij door de zijtuin kunnen, m'n Polo's (1590mm) net niet; 65mm te breed...
Ja het is echt een heel erg kleine auto big smile smiley

De Corvette heeft weer een perfect werkend remsysteem (de hoofdremcilinder bleek inderdaad echt slecht te worden). Bij het vervangen van de lekkende stuurbekrachtiging pomp zat het echter tegen. Die pomp is een standaard GM onderdeel maar de verschillende modellen hebben een verschillende poelie erop zitten. Die poelie zit geperst (en vraagt wat speciaal gereedschap) en helaas zat de poelie op de oude pomp heel erg vast.
Er moet dus nog een nieuwe (gebruikte) poelie komen welke specifiek Corvette is. In Nederland en Engeland niet kunnen vinden dus komt de poelie uit de USA. Nog even geduld dus. Om de ratio aanschaf-verzendkosten een beetje goed te praten heb ik dan ook maar meteen een nieuw stuur mee laten komen. Het leer was wel erg slecht geworden met scheuren en gaten.
Overigens: de consumptie van de Ioniq blijft ontzettend laag. Nu is de lange termijn gemiddelde aan het zakken richting 14.5. En dat terwijl de airco het toch best druk heeft.

Bjorn Nyland heeft onlangs de oude Ioniq ook weer meegenomen in een vergelijk.
video: [www.youtube.com]

Een 4 jaar oud EV ontwerp met kleine accu wat behoorlijk goed kan meekomen met een heel nieuw EV ontwerp. Ik ben onder de indruk.
Ik was ook ontzettend onder de indruk. Hij steeg toch weer naar zijn oude positie op het denkbeeldige lijstje voor eerste EV in huize GTR. (over een paar jaar)

De e-208 valt me eigenlijk wel heel erg tegen, zeker op die snelheden. Hij rijd nog niet eens 130 en toch op 110 a 115 km/h al 220 tot 230 Wh/km....dat zijn Tesla waarden.

Ben wel benieuwd naar het vergelijk met zijn benzinebroertje. Die zal vast geen 2.4 liter/100 km verbruiken.
Die Ioniq is lekker efficiŽnt, wij doen met de ZOE zo'n 16,5 (meerjarig gemiddelde). Helaas heeft de ZOE boven de 95-100 km/u erg veel last van zijn hoogte. Bij 104 op de teller zit je al gauw tussen de 17 en 20 kWh/100km.
Onze Citigo zit over 1242km op 14,1kWh/100km. Maar die rijdt weinig op de snelweg. De Ioniq is wat mij betreft een miskend talent: verbruik wordt bij een EV nog door weinig mensen belangrijk geacht.
Bij een stuk of 3 ritten (elk minstens 20km) in Mei hebben we het verbruiksrecord van 9.3 behaald. Best kans dat daar geen snelweg bij zat maar elke rit boven de 3km zit in ieder geval provinciale weg bij. Doet het best goed. Met one-pedal driving maar niet met langzaam accelereren en gewoon airco aan of ramen open etc.

De Zoe is inderdaad net iets hoger. Alsnog erg efficiŽnt ook, zeker voor ene basis ontwerp wat er al zo vroeg bij was. Misschien komt er nog eens een Zoe bij als 2e EV. Ze zijn niet heel duur meer. De Citigo kan ook een heel interessante 2e hands worden over een jaar of 4.

De laadpaal is inmiddels gearriveerd en ik ben bezig met de installatie. Een EVhub die aangesloten kan worden als 1-fase 3.7kW of als 3-fase 11kW. Ik heb nog even getwijfeld voor een nog zwaardere amperage maar met een oud huis zijn er grenzen aan wat er aan hoofdzekering gebruikt kan worden. Die grenzen gaan we nog niet bereiken (vastrecht wordt dan ook wel een klap duurder) maar ik wil ook dan nog wat marge behouden. De groepenkast heeft straks 12 1-fase en 6 3-fase aansluitingen; dus best wat belasting.

Verder heb ik gekozen voor een vaste kabel (niet nodig om de laadkabel uit de auto te halen) van meteen maar 12 meter. Dan komt het niet zo heel nauw hoe ik de auto parkeer. Geen pasjes systeem of iets dergelijks maar gewoon een sleutelschakelaar. Ook heb ik een verbruiksmeter die of in de laadpaal of in de meterkast aangesloten gaat worden. Dat is weer handig met het zakelijk verrekenen van de stroomkosten. De verbruiksmeter is eigenlijk de enige 1-fase beperking; en verder natuurlijk de aansluting zelf. Prima voor de Ioniq wat nog een Hyundai EV is uit de tijd dat ze alleen 1-fase deden (inmiddels zijn alle voor de EU markt met een 3-fase uitgerust). Met een andere verbruiksmeter en een beetje werk is het dus meteen om te bouwen voor een volgende/andere EV.
Mocht er ooit nog een EV bij komen dan kijken we dan wel weer hoe en wat.
De laadpaal aansluiten is goed gelukt. Inclusief een kWh meter in de laadpaak zelf. En zoals gezegd aangesloten als een 1-fase maar het kan nog eens omgezet worden naar een 3-fase. De automaat in de nieuwe groepenkast is al aanwezig.
20200619_152103 by M R, on Flickr
De laadkabel is ruim van lengte; en wat je niet gebruikt kan je aan de laadpaal laten zitten. Het zit ruim opgerold dus geen problemen met warm worden. De Ioniq is overigens wel echt toe aan een uitgebreide reiniging zowel binnen als buiten.

Over reiniging gesproken; de 164 zal komend weekend weer eens gebruikt worden voor een klein evenement. Ik kijk er erg naar uit; ook omdat het dan eens een keer iets anders is dan werken of klussen. Maar die was niet echt schoon toen deze de garage inging dus (onderwijl wachtend op een levering) die even gewassen. Vooral de velgen springen er echt weer uit op de foto. In het echt springt ook de lak er echt weer uit.
20200629_151112 by M R, on Flickr
Ik was vergeten om de accu schakelaar om te zetten en zodoende was het starten wel even spannend. Maar het lukte dan toch. Maar even rustig aan laten opwarmen. Nadien ook nog eens de vloeistoffen gecontroleerd maar (ondanks 1 drupje olie op de garagevloer) alles nog prima in orde.

Onze LT gebruik ik juist wel vrij veel op het moment. Doet het prima al is de schakelpookhoes nu echt volledig doorgescheurd. Het is van rubber en dat was erg uitgedroogd. Na een paar pogingen tot reparatie is het nu dan toch echt niet meer te redden. Probleem is dat de oorspronkelijke pookhoezen er niet meer zijn (alleen voor de latere modellen) en ik nog geen universele heb gevonden die zowel past als ook geluiddempend is. Want dat is het grootste nadeel; het is nu nog veel lawaaieriger in de cabine.
20200613_092420 by M R, on Flickr
Net voor het uitstappen op een zonnige dag viel me deze mooie reflectie op!

Op het vlak van de Suzuki geen veranderingen en op het vlak van de Corvette ook nog niet. Ik zit met spanning te wachten op nog 1 levering uit de USA (die inmiddels via Duitsland al in Nederland zou moeten zijn aangekomen). Als eerste besteld en als laatste binnen. Dat is echt het laatste deel wat nodig is om de Corvette weer werkend te hebben. En dan nog APK erop... nut smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.