Re: Adinsx: Mégane IV Estate GT205 + Clio Estate Dynamiqe TCe90 Update: Vieren moet je vieren

Gepost door adinsx 
Quote
adinsx
Ik appte hem vanmorgen met deze foto:


Krijg ik terug of de stuurverwarming ook aan staat. Die heb ik niet op de Mégane... moody smiley
Wel het vakje voor het knopje overigens, want op de Bose (met geen sportstuur) kan je wel stuurwielverwarming krijgen. Dus wie zat er vanmorgen met koude vingers? winking smiley
Is die foto van jouw Megane? Maar dan zit daar toch ook echt een knopje voor stuurverwarming (rechts in beeld), of begrijp ik iets verkeerd?
Quote
Durashift
Mooie Talisman.
Geen bedenkingen bij de lage kilometerstand? 2,5 jaar oud.. waarvan goed 1 jaar in NL. Hoeveel kilometer heeft ie dan hier gereden. Niet veel, denk ik..

Overigens, RDW vindt (tot nu toe) dat afgelopen zaterdag ook de eerste afgifte in NL plaatsvond.. nut smiley

Auto heeft in Zweden gelopen en is 6-2018 geïmporteerd in de bedrijfsvoorraad. Wel kenteken, geen tenaamstelling. In de boordcomputer vond ik terug dat de laatste reder 06-2018 was (ik denk omzetting naar NLse taal). Sindsdien is er 800 km gereden.
A beurt is bij 13.000 km (na 1 jaar) uitgevoerd in Zweden aldus Fabriekssysteem dus alles lijkt correct thumbs up

@barri,
Antwoord al gehad van mijn nieuwe teamlid zie ik winking smiley
Okay. thumbs up. Geluk voor de verkoper dus dat je broer ook aan nageslacht is begonnen..winking smiley . anders was die Talisman nog steeds een winkeldochter..
Nette Talisman, mooi in de opties!
Jammer van de stoeprandschade op de velgen...
*uch uch uch*, alweer stoffig hier zeg. Tja, druk, weinig nieuws op autogebied en dan versloft het hier een beetje...

Om met het laatste te beginnen, de stoeprandschade op de velgen, dat pak ik van de winter aan / laat ik aanpakken als de winterset er op ligt. Onlangs contacten opgedaan bij TH Poedercoaten in Arnhem. Tof bedrijf, en die kunnen het perfect afdraaien/schuren en weer strak maken.

Tja, en wat is er dan allemaal sinds begin mei gebeurd? Van alles, letterlijk. Zo vergat ik mijn laptop op een ochtend, dus van kantoor weer naar huis en dan weer naar kantoor.
Op de A18 reed een Astra voor me redelijk door maar hey, ik ben sneller en had meer haast. Dus vlam in de pijp en de bijna lege A18 over. Eenmaal bij de afrit was na x-seconden de Astra ook weer bij. Ik dacht nog, die heeft ook doorgereden. Een moment later snapte ik waarom nut smiley.


Goed... leverde een interessant gesprek op met de conclusie: "Ik kon je niet bijhouden, en dus geen meting doen. Ik maak er 20 te hard van."
Inmiddels ruim 2,5 maand geleden, en niets meer gehoord winking smiley. Tja, wat meer vermogen hebben heeft ook zijn nadelen soms.

Wat verder nog? Eind mei zijn de remblokken vóór vernieuwd na 38.000 km. Geen spannende zaken verder.
Iets later bleken echter de stabilisatorstangetjes defect (dingen sneuvelen massaal bij de Mégane, Talisman en Espace door te licht geconstrueerd) wat een irritant bonkend geluid gaf. Begin juli dus nog een keer de autowissel gedaan met pa. Ik op pad met zijn Scénic 2.0-16v, hij de Mégane mee thumbs up.


Verder, twijfels twijfels nog altijd over aanpassingen aan de auto. Het staat de GT zó goed, die extra uitlaat rechts:


Maar tja, in Photoshop in 10 minuten geregeld. In de praktijk vergt het een flinke aanpassing van de diffuser, een uitlaattraject maken, etc. etc. Of het überhaupt kan is maar de vraag. Maar toch blijf ik er over denken. Net als een tuning overigens naar 225 pk. Maar... ook dat went weer dus schiet je er eigenlijk weinig mee op.

Zo viel de GT ook tegen nadat ik voor het werk een roadtrip had gemaakt met een Nederlandse demperfabrikant. Vervoer: X-Klasse, A4 190TSFI en een heerlijke Mustang 5.0 V8 GT thumbs up




Genoten én veel geleerd over het unieke patent van dit oer Hollandse bedrijf. FSD: Frequency Selective Damping. Voor de liefhebbers, een korte video met de V8-sounds: (oordopjes aanbevolen)
[youtube]

[/youtube]


En onlangs kwam forumlid Elco een gave graffiti tegen in de buurt, dus daar móest ik wel even langs grinning smiley


Nog wat andere lekkere plaatjes (de zomerzon doet de kleur goed winking smiley


Blijft lelijk die gele kentekenplaat winking smiley





Tjonge wat ik blijf ik de auto een lekkere verschijning vinden en genieten van het rondtoeren.
Komende donderdag als opwarmertje richting de zomervakantie (opnieuw met 1500 kg erachter naar Kroatië) even 2x 400 km naar Hockenheim en terug. Een hele toffe kijk achter de schermen bij het Ferrari F1-team met Shell over de ontwikkeling van motorolie. Jammer dat het 38+ graden wordt want met dat soort temperaturen ben ik liever binnen óf loop ik in een zwembroek rond grinning smiley. Maar, niet klagen want het kunnen interviewen van Binnoto en Vettel gebeurt niet vaak.

Tot slot, ergens voor de zomervakantie (nog één keer buiten het hoogseizoen), wil ik de auto nog een keer detailen. Dus wassen, kleien, voeden, waxen, etc. etc. De beading is nog best aardig, maar onderaan de deuren, de voorbumper en motorkap hebben merkbaar/voelbaar vuil.


En als alles lukt qua planning staat ie eind augustus weer net als vorig jaar zo te schitteren:


Tot over twee maanden grinning smiley

Edit: ik vergeet gewoon de Clio! Tja, heel weinig nieuws over, niet meer dan dat de 35.000 beslecht is (na 4,5 jaar) en dat we beide bijzonder gecharmeerd zijn van de nieuwe Captur! Maar... Er komt hier echt geen splinternieuwe auto, zonde van het geld. Zeker voor 5500 km per jaar. Dus, de Clio blijft nog even onder ons.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-07-2019 23:19 door adinsx.
Kom op, je hebt het niet druk maar gewoon veel te doen.

En Vettel interviewen, meteen doen, kan zomaar zijn laatste jaar zijn....Fire or Retire!!
Quote
A3 White
Kom op, je hebt het niet druk maar gewoon veel te doen.

En Vettel interviewen, meteen doen, kan zomaar zijn laatste jaar zijn....Fire or Retire!!
grinning smiley True story

Hoe was dat interview!?

en OT, blijft een schitterende wagen Adinsx! Helaas was GT niet meer beschikbaar toen ik een nieuwe lease mocht configureren. Dan was ik er ook voor gegaan.. In het rood danwel...
Haha, ja veel te doen, maar in te korte tijd. Even de Van Dale erbij:

Quote

veel werk hebbend of meebrengend

We houden het op andere prioriteiten thumbs up winking smiley.

@Jos,
Donderdagochtend rij ik richting Hockenheim, vrijdagavond weer terug. Dus je weet het volgende week winking smiley.
Ach, die dubbele uitlaat zou ik niet eens doen: het is een lease-auto toch? Investeren in andermans auto... zonde geld winking smiley

Quote

"Ik kon je niet bijhouden, en dus geen meting doen. Ik maak er 20 te hard van."
Dat eerste is waarschijnlijk waarom je geen bericht hebt gehad: er is geen meting, dus kan ie de overtreding niet hard maken. Hij moest eerst bij jou zien te komen, dus moest ie sowieso al een hogere snelheid rijden dan jij hebt gedaan. winking smiley

Natuurlijk is het zijn woord tegen de jouwe en kwam je er met 20 te hard nog goed vanaf, maar ja: agent zal de gevaarzetting van dat moment (lege snelweg) nog wel hebben meegenomen in z'n beslissing drinking smiley
Quote
Sanoma
Ach, die dubbele uitlaat zou ik niet eens doen: het is een lease-auto toch? Investeren in andermans auto... zonde geld winking smiley

Quote

"Ik kon je niet bijhouden, en dus geen meting doen. Ik maak er 20 te hard van."
Dat eerste is waarschijnlijk waarom je geen bericht hebt gehad: er is geen meting, dus kan ie de overtreding niet hard maken. Hij moest eerst bij jou zien te komen, dus moest ie sowieso al een hogere snelheid rijden dan jij hebt gedaan. winking smiley

Natuurlijk is het zijn woord tegen de jouwe en kwam je er met 20 te hard nog goed vanaf, maar ja: agent zal de gevaarzetting van dat moment (lege snelweg) nog wel hebben meegenomen in z'n beslissing drinking smiley

Klopt, hij kon niet exact zeggen hoe hard ik reed, behalve dan dat hij op top niet dichterbij kwam. Ik ontkende alles winking smiley.
Wel complimenteerde hij me met net en defensief rijgedrag. Keurig richting aangeven, inhouden als er auto's rechts reden. Enige tip: "Als je zo hard rijdt, blijf dan links. Dat is minder onrustig voor andere weggebruikers.

Overigens, in een vlog van een agent (naam even vergeten) kwam ook een meting die niet hard te maken was. Hij kon er een 'tikverbaal' van maken, maar dat kost veel tijd.
Denk dat de betreffende diender bij mij ook dacht: De schrik zit er wel in, laat het afhandelen maar zitten. thumbs up.
Lekkere zomer in t vooruitzicht!

Wanneer rijd je donderdag naar hockenheim? Ik vertrek na t werk (helaas) en ben altijd in voor potje sporten op de autobahn drinking smiley
Ik moet me rond 14.00 uur melden bij het hotel, 16:00 Q&A en verdere programma ken ik zo niet uit mijn hoofd. Dus vertrek donderdagochtend 09.00.

Vrijdag volgens mij nog wat vrije tijd op het circuit naast een rondleiding achter de schermen. Twijfel nog om ook de spiegelreflex mee te nemen en de grote lens.
Quote
Springbok
Lekkere zomer in t vooruitzicht!

Wanneer rijd je donderdag naar hockenheim? Ik vertrek na t werk (helaas) en ben altijd in voor potje sporten op de autobahn drinking smiley

Inmiddels programma halverwege (net Q&A met Vettel en Binotto gehad), maar morgen tot 10.30 uur vrij, en morgen op het circuit tijdens de vrije trainingen ook nog wel wat tijd over. Even sporten op de AutoBahn zit er niet in, maar even meeten wellicht wel thumbs up.

PB maar even smiling smiley






Oh, en het is ontzettend heet hier... dikke 41 bij het hotel...
Morgen announcement Vettel en Ferrari, jij zat eerste rij, dus vertel......
Haha, heb hem nog wel gezien en de hand geschud vanmiddag, maar helaas ik mocht niks vragen... sad smiley.
Net weer thuis na twee mooie dagen overigens en... ik kar zondag nog een keer naar Hockenheim voor de race want een tribuneplaats midden voor de finischlijn en recht voor het podium (ticket kost 389,- zie ik), dat laat ik maar niet liggen.

Een paar foto's van vandaag, met onder andere bezoek aan het paddock en de garage van het team. Helaas in de garage geen foto's mogen maken, maar vanaf de pitstopplek wel. Wel alles gehoord over het stuur, de aerodynamica en natuurlijk motorolie.

Kortom: Nuttig voor werk en unieke ervaring








Bizar licht, kosten: 20.000,-:




En de techneuten van Max.

Max zelf helaas niet gespot, alleen vanaf de tribune winking smiley





En hier nog even meegesluisterd:
Oh, en op de AutoBahn, vooral het laatste stuk lekker een nieuw type 5 Touring lopen opduwen. Ik was nét iets sneller, en samen liepen we al vlot naar de 230 waarna er bij mij nog wat ruimte was. Maar... ik moest aan de kant want er kwam een nieuwe 911 aanvlammen grinning smiley
Quote
A3 White
Morgen announcement Vettel en Ferrari, jij zat eerste rij, dus vertel......

Wat ik me net herinner. In de VIP-bus terug naar het hotel zei de marketing manager van Shell dat hij had opgevangen op het paddock dat Max wel eens naar Ferrari zou kunnen gaan. Daarop reageerde ik dat het enigszins zonde voor de sport zou zijn als Max en Leclerc in één team zouden komen.

Maar eh, tja, afwachten dus winking smiley
Wat een supervette ervaring zeg!! Ik was vandaag vooral bezig met de hitte overleven, lees je topic nu pas. Wat een hitte! Ik kan daar heel slecht tegen..

Gaaf dat je zondag weer gaat! Gave plek ook! Zitten we best dicht bij elkaar. Ik zit op de plek waar Gasly tot stilstand kwam. Ter hoogte van P7/P8 op de grid, voor t scherm. Gelukkig wel bovenin, dus droog of schaduw.
Quote
Springbok
Wat een supervette ervaring zeg!! Ik was vandaag vooral bezig met de hitte overleven, lees je topic nu pas. Wat een hitte! Ik kan daar heel slecht tegen..

Gaaf dat je zondag weer gaat! Gave plek ook! Zitten we best dicht bij elkaar. Ik zit op de plek waar Gasly tot stilstand kwam. Ter hoogte van P7/P8 op de grid, voor t scherm. Gelukkig wel bovenin, dus droog of schaduw.

Dan kunnen we elkaar de hand schudden want ik had ook zwaar moeite met de hitte. Gister in lange broek helemaal dus vandaag (met toestemming) in korte broek. Maar het witte t shirt plakte compleet vast.
En dan was het donderdag met 41 graden nog erger. Zeker in een hotel zonder airco. Terwijl ook het Alfa team er overnachtte en de nodige Aston Martin gasten.

Maar eh, zondag zit ik weer op rij 3, stoel 146-147 (broer gaat mee). Dus laten we dan even de hand schudden thumbs up.

Enig idee waar goed te parkeren trouwens?
Is dat hoofdtribune zeker? Ik zit er met naast. Ook rij 3, maar rond stoel 90. Dus kunnen elkaar zeker even de hand schudden.

Parkeren heb je niet zoveel invloed op. Meerdere terreinen en je wordt gewoon ergens heen geleid. We gaan morgen proberen in plaatsje zelf te parkeren, om de hoek van t officiële terrein. Scheelt maar paar min lopen, maar dat win je wel terug door niet in de file het terrein af te staan. Laat wel ff weten of dat wat is.
Hoofdtribune C uit mijn hoofd. Eigenlijk midden voor het podium links van de finishlijn. Als je veel Shell polo’s ziet, dan zit ik daar vlakbij. winking smiley.

In een PB heb je mijn 06 thumbs up. Net wat makkelijker dan per forum grinning smiley
Quote
JosJ84
Dat was vast een leuk feestje mannen!

Zeker thumbs up. Uiteindelijk zaten Springbok en ik niet op zichtbare afstand van elkaar, en in de drukte ook vergeten die kant op te lopen. Maar hij heeft ongetwijfeld net zo genoten winking smiley

To the Max op Hockenheim met… Shell en Ferrari
Of we meer willen weten over de ontwikkeling van motorolie op het allerhoogste niveau? Natuurlijk! Zo stonden we afgelopen dagen op circuit Hockenheim, spraken we met specialisten van Shell, met Vettel en Binotto, keken we bij het Ferrari F1-team en zagen de spectaculairste race van het jaar. Maar het belangrijkste: Hoe druppelt de opgedane oliekennis in de F1 door naar straatniveau?


-> Link



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2019 09:32 door adinsx.
Quote

Denk dat de betreffende diender bij mij ook dacht: De schrik zit er wel in, laat het afhandelen maar zitten.
Ik mocht een keer een dienst meelopen met 2 agenten, maar het is echt verbazingwekkend hoeveel administratieve rompslomp er bij komt kijken. In dit gevel een fietsendief die de fiets weer wilde verkopen: beide agenten moesten verslag doen, de dienstdoende hoofdagent moest verslag doen, OvJ moest verslag doen. En al die verhalen moesten wel exact kloppen (details/data) want anders kwam de dief er mee weg.
En dat voor een celstrafje van niks... bijna zonde van de tijd om achter fietsendieven aan te gaan. Heel bijzonder.

En over de F1: tof dat je zoiets kan/mag doen zeg! Kun je weer mooi bijschrijven op je lijstje ervaringen big smile smiley En die tekst van het artikel: doordrenkt met dubbelzinnigheid, daar hou ik wel van drinking smiley
Dat was verder dan zwaai afstand inderdaad. big smile smiley

Uiteindelijk was het idd te druk om even heen en weer te lopen (en het regende grinning smiley ), maar het was zeker een toprace om bij aanwezig te zijn. Mijn eerste race, hiervoor alleen 15 jaar terug eens bij een kwalificatie geweest.
Een kleine update, want de grote volgt morgen. Of nou ja, groot, groot. De kilometerstand nadert de 44.444 met de dagteller op 4444.4.



Wie herinnert zich de zestien keer 2 nog? winking smiley
[www.autojunk.nl]

I.v.m. een rit van 300+ km morgen naar het Westen en terug kom ik, volgens Google Maps berekeningen, ergens op de A2 tussen Vinkeveen en Breukelen bij de 44.444, dus daar moet ik nog even wat op bedenken om het fotomomentje wel mee te pakken winking smiley.

Goed, verder loopt alles lekker door. Komend weekend de caravan weer uit de schuur halen. Met een schuin oog overigens ook naar een opvolger hiervan gekeken en een aantrekklijk inruilbod gekregen op de huidige. Slechts 1000,- afschrijving in 2,5 jaar. Dat is toch wel aantrekkelijk.
Na de zomervakantie maar eens overwegen of we 7k willen bijleggen voor een 2019 model die qua formaat hetzelfde is, maar als voordeel de 1500 kg as heeft, een Frans bed en natuurlijk wat meer up-to-date is.
-> [www.caravans.nl]

Ja, is veel geld voor iets wat 45 weken in het jaar binnen staat, maar niet zozeer weggegooid geld gezien de lage afschrijving van caravans.


Anderzijds ook in Duitsland gekeken waar de sleurhutten toch wel 2500-3000 euro goedkoper zijn, zoals deze:
[www.mobile.de]


Is dan wel meteen een stuk langer, want weer minder ideaal is qua balans van auto en caravan. Trekken kan hij het wel, maar ik waak ook graag voor een stukje balans. Nu is 110 op de CC namelijk prima te doen zowel bult op als af. (In Duitsland met Tempo-100 registratie voor wie denkt, doe normaal)


Tot slot, 16 augustus een controlebeurtje staan bij de huisdealer. Vloeistoffen check ik natuurlijk zelf elke maand, maar ze lopen hem even na. Bij de III had ik het voordeel dat deze altijd zijn 30k beurt kreeg net voor de zomervakantie. Bij de IV welke ik in februari kreeg valt het net er tussenin. Rij tenslotte ongeveer 30.000 per jaar.

Goed. Tot morgen, dan kunnen jullie de 'vieren' tellen winking smiley
Het koste even wat tijd vanmiddag en moeite, maar het is gelukt. Zoek ze alle negentien winking smiley

Gelukt, al denk ik niet dat ik je ooit al 4x ben tegengekomen hier in de buurtgrinning smiley
Quote

Is dan wel meteen een stuk langer, want weer minder ideaal is qua balans van auto en caravan. Trekken kan hij het wel, maar ik waak ook graag voor een stukje balans. Nu is 110 op de CC namelijk prima te doen zowel bult op als af. (In Duitsland met Tempo-100 registratie voor wie denkt, doe normaal)

Alhoewel jij wat voordelen hebt tegenover de Megane waarmee ik op vakantie was (bredere / plattere banden, sportonderstel, meer gewicht) en ik natuurlijk niet weet hoeveel verschil dat maakt, maar op basis van mijn ervaringen zou ik het niet doen.



Eigenlijk hoort voor een caravan van 7,5 meter ook een Talisman. winking smiley
Netjes uitgekiend zo big smile smiley een verbruik van 4,4 liter had ook nog gekund misschien.
Quote
Damianw26
Gelukt, al denk ik niet dat ik je ooit al 4x ben tegengekomen hier in de buurtgrinning smiley

Haha inderdaad. We rijden toch dagelijks een andere route blijkt wel winking smiley


Quote
W212
Alhoewel jij wat voordelen hebt tegenover de Megane waarmee ik op vakantie was (bredere / plattere banden, sportonderstel, meer gewicht) en ik natuurlijk niet weet hoeveel verschil dat maakt, maar op basis van mijn ervaringen zou ik het niet doen.



Eigenlijk hoort voor een caravan van 7,5 meter ook een Talisman. winking smiley

Een Talisman is, als ik het vergelijk met de Estate TCe200 Intens van mijn broer, 60 kg zwaarder. Wel iets langer inderdaad, maar of dat veel in het voordeel werkt? Met een station heb je sowieso sneller last van onbalans omdat de trekhaak relatief ver achter de achteras ligt.

Overigens, inmiddels reactie van het caravanbedrijf. De inruilwaarde licht slechts 1000,- lager dan waar we de hut 2,5 jaar terug voor gekocht hebben... Hmm...
We gaan eerst lekker op vakantie over een paar weken, en daarna nog maar eens overdenken. Eigenlijk ook al genoeg plannen voor andere uitgaven. Van nieuwe deuren in huis, tot een dakkapel aan de achterkant over de volle breedte. Voor 7,5 k staat die ook...

Quote
Rembrandt
Gemiste kans........die 1900 toeren.
grinning smiley

Tja... 4000 tpm in de 4e versnelling levert iets meer dan 100 km/u op, dus ik moest concessies doen sad smiley

Quote
Zadelsnuiver
Netjes uitgekiend zo big smile smiley een verbruik van 4,4 liter had ook nog gekund misschien.

Haha, naast dat die niet tegelijk in het display kan met de km-stand ook onhaalbaar grinning smiley
Gaaf ! Zag hem op autoblog ook voorbij komen smileys with beer

En ja zo'n nieuwe caravan is mooi, 462PK zag ik? grinning smiley Maar die je nu hebt schrijft nog minder af denk ik dan zo'n vrijwel nieuwe. Ik kijk er met een schuin oog ook nog steeds naar. Maar door weinig praktijk ervaring is het misschien verstandig om eerst te huren. heb geen idee wat goede merken zijn (of welke juist niet). Welk type bed fijn is, welke indeling, welk type zit handig is (voor ons) en andere tips & trics. Eerst maar eens weer sparen, dit jaar genoeg in en rondom het huis uitgegeven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2019 11:21 door AsconaGT.
Caravans zijn tweedehands doorgaans redelijk betaalbaar en schrijven ook nog eens weinig af, best bijzonder eigenlijk. Met betaalbaar bedoel ik dan dat je voor onder de 10k als je wilt al een prima caravan kunt hebben. Heel veel meer kan natuurlijk ook smiling smiley
Prima manier van vakantie vieren ook, zeker met kleine kinderen thumbs up

Zolang er bij ons nog geen kinderen zijn gaan we wel vliegen of knal ik wel met alleen de auto richting een zonnige bestemming grinning smiley
Ik heb het gevoel dat de waardeontwikkeling van caravans en motoren eenzelfde verloop kent: een nieuwe schrijft snel af, maar blijft dan heel lang op hetzelde niveau hangen.
Als ik onze caravan + bouwjaar op zoek, zijn het nog steeds ongeveer dezelfde bedragen als 4 jaar geleden toen we em kochten. Met name de stapelbed caravans schrijven maar mondjesmaat af als ze een paar jaar oud zijn lijkt het wel.

Ook wij kijken wel eens en kregen van et voorjaar ook een mooi bod. Maar ja, je drukt er dan toch flink wat geld bij, louter voor wat nieuws(er) en in ons geval zijn we erg tevreden over de huidige. En stapelbed / kinderkamer is bij ons ook nog wel een tijdje wenselijk. Over een paar jaar wellicht overstappen naar een Frans bed voorin en een rondzit achterin, maar zover is et nog niet.
Leuk, caravanverhalen big smile smiley
Wij hebben voor dat we onze Knaus kochten ook gekeken naar een caravan van onder de 10k. Voor dat geld koop je caravans van 10 a 15 jaar oud. Niks mis mee maar veel geld voor iets dat al flink oud is. Zeker een voortent is dan wel een keer aan vervanging toe.
Ga je daar 10 jaar mee op vakantie dan is ie ook zo goed als op.
Wij hebben er toen uiteindelijk iets bij gelegd en toen hadden we ineens een caravan uit 2015 die toen anderhalf jaar oud was. Als ik nu 3 jaar later kijk wat ze voor een zelfde caravan vragen, dan is dat zelfs meer dan wij ervoor betaald hebben. Zal wel komen door de weer toegenomen populariteit van caravans.
Stapelbed is bij ons inderdaad ook een must waarop we op de huidige (2011) Altea 462PK uitkwamen. Eigenlijk niet naar andere merken gekeken omdat schoonouders al jaren met Adria-caravans rijden en we dit ook gewend zijn. Kostentechnisch ook wat interessanter, al is de buitenzijde zeker niet spannend.
Kwam nog wel een gave Hobby, en deze Knaus tegen: [www.caravans.nl]

De indeling die we het liefst willen is namelijk een stapelbed, maar ook een Frans bed voorin en als het even kan nog een grote koelkast. De kleine dames (3 en 5) slapen toch nog heel wat jaren in de caravan. Ik merkte dat ik de investering in een 2019-model al voor mezelf verkocht door: "Als we ooit een caravan zonder stapelbed kopen is een 2019-model waardevoller en hoeft er minder bij". Kortom, spreiding van kosten. En dan hebben we nu al wat meer gemak van het Franse bed ipv dwars voorin.

Maar met het oog op genoeg andere kosten... Overigens, wel besloten de caravan meer te gaan gebruiken. Dus voor de hele mei-maand in 2020 al een plek op camping Twee Bruggen in Winterswijk besproken. Hier hadden we een chalet voor Hemelvaart herboekt, maar nu dus omgezet naar een kampeerplek.
Mooi, Adinsx z'n eigen caravantopic. grinning smiley

Die Knaus is nog leuker in 2.50 breed naar mijn mening, dan is het wat ruimer met name dat zitje profiteert daarvan. Volgens mij heet ie dan FSK, ipv FDK. Wij hebben een "kinderkamer indeling". Stapelbed in de lengte voorin, treinzitje ernaast. Keuken en WC op beide wielen en grote rondzit achterin. In de herfst en voorjaar hebben we ons matras bij de jongens liggen, op de treinzit. Dan houden we de rondzit over wat qua weer soms wat handiger is en ook zijn we dan niet zo lang op pad in de regel. In de zomervakantie leggen we het matras op de rondzit achterin, dan hebben we toch eigenlijk altijd mooi weer en zitten we toch altijd buiten / onder de luifel. De jongens hebben dan écht hun eigen kamer, met bedden maar ook tafel en banken.

Bevalt prima.
Wij doen hetzelfde al W212. We hebben een Eriba Swing 532 met stapelbed en treinzit in de lengte voorin. Achter kunnen we een bed maken van 140x205.
Hebben een aantal dwars stapelbedden bekeken icm frans bed, maar dan is de bedlengte met 190 to 200 net even te krap om lekker te slapen.
Ons caravan is al een redelijk oud beestje (dit jaar 19 jaar oud) en indertijd door omstandigheden van de verkopende partij zeer scherp kunnen overnemen, onder het mom van 'kijken of caravannen bevalt'. Gaat prima, en op de 'vrolijke' kinderkots-patronen op de zitkussens van binnen nog zeer goed. We hebben in de tussentijd een aantal bekeken, maar zijn gevallen voor de constructiestevigheid van deze caravan. Sloten, scharnieren en andere materialen voelen aan als voor de eeuwigheid gemaakt. Hoewel ik zeker inzie dat moderne caravans net even wat meer comfort en ook meer up-to-date materialen hebben, zie ik mezelf niet 10K of meer uitgeven aan een object wat 3/4 van het jaar in de loods staat. Als geld geen rol zou spelen zou ik zeker kijken naar een knappe Knaus Lifestyle of Tabbert Pep trouwens.
Ook het laadvermogen is wel lekker trouwens, leeg is de caravan 1210kg, en mag op papier maximaal 1600kg zijn, bijna 400 kg zijn op de heenweg heerl wat aardappelen en pindakaas en op de terugweg veel dozen wijn/champagne drinking smiley
Dit jaar overigens de caravan via een bemiddelsite verhuurd. Er is nu aan andere familie mee onderweg. Eens zien hoe dat bevalt. Moest wennen aan het idee om iets waar we zelf bijna OCD-zuinig op zijn mee te geven aan vreemden, maar heb er inmiddels vrede mee. Vetpot zal het niet zijn, maar dekt mooi de vaste kosten voor het onderhoud, stalling en de sluipende uitgaven voor die handige dingetjes bij Obelink etc.
Quote
adinsx
Het koste even wat tijd vanmiddag en moeite, maar het is gelukt. Zoek ze alle negentien winking smiley


Ik zag hem voorbijkomen op Autoblog, zag daar je gebruikersnaam nog niet staan maar wist bijna zeker dat jij het geweest moest zijn. tongue sticking out smiley Gave trip ook naar de F1, wij gaan volgend jaar, in de hoop dat die race doorgaat. nut smiley
Wederom leuk gedaan met de kilometerteller!
Interessant om te lezen over de caravans, vooral over blijven posten en wat foto's doen het ook altijd goed.
@Brent, Ohjee, dat is niet best als je het zo al herkend grinning smiley

@Tomolino
Zaterdag haal ik hem weer uit de stalling, dus een foto gaat vast volgen winking smiley

En inderdaad, caravans, indelingen, etc. valt heel veel in te variëren. Leuk, maar soms ook lastig te doorgronden hoe dat bij de verschillende merken zit.
Ik ben zelf geen kampeerder, maar kreeg dit weekend ineens een topidee voor een caravan indeling. Idealer kan haast niet. Nu eens kijken wat ik er mee ga doen, wil het toch eens toetsen. drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.