Re: Adinsx: Mégane IV Estate GT205 + Clio Estate Dynamiqe TCe90 Update: Vieren moet je vieren

Gepost door adinsx 
Kan een modarator al die caravan-berichtjes niet overzetten van dit en Kristians topic in deze?

Ik praat graag over caravans, want heb zelf ook zo'n "kinder-kamer" caravan. Maar ik vind het zo jammer om hier het topic van Adinsx zijn mooie Renaults mee te vervuilen.winking smiley

Oeps............Meganeling

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-08-2019 23:36 door Rembrandt.
Adrie, we zijn net begonnen!
Nog niet op de helft. Die kids van mij hoeven pas begin september weer te beginnen.

Ben nu aan het werk, met de rest van de familie op de camping. Eind van de week voeg ik me weer bij hen. Voor een weekje.
A3 White
Ach Rembrandt, nog een weekje en de vakanties zijn weer voorbij.

Zeg, zeg. We moeten nog gaan hoor. Nog één keer buiten het seizoen drinking smiley. Dus de oudste gaat een week naar school (nog 1 week zomervakantie in onze regio) straks, en dan drie weken mee naar Kroatië om net voor haar 5e verjaardag weer op school te zijn.

Wel merkbaar overigens dat de vakanties op een eind lopen, want het aanmerkelijk drukker op de weg hier. Vooral vanuit Duitsland de A12 op, waardoor ik dus vanaf de A18 er vastloop. Morgenochtend staat echter Holten op het programma en daarna binnendoor naar Doetinchem.

@Rembrandt
Laten we het daar verzamelen inderdaad. Je hebt de Mégane-ling overigens te pakken grinning smiley
Gister de hut weer uit de schuur gehaald thumbs up smiling smiley.

Niet echt lekker weer voor met die forse windvlagen, maar met fileverkeer op de A12 verder geen last van. Sowieso trekt de Mégane hem redelijk gemakkelijk natuurlijk dus gewoon op normaal tempo met het verkeer optrekken gaat prima thumbs up.
Verder hem gister helemaal gewassen, en de wederhelft is al met de inrichting bezig.

Voor de mede caravanliefhebbers, een kleine 'walk-in':

Voor een caravan van inmiddels 8 jaar oud in prima staat. thumbs up

Verder staat het detailen van de auto nog op het programma, maar die krijgt helaas nog een extra stap...
Op kantoor de auto ver naar rechts geparkeerd, maar achteraf gaf dat wellicht juist het effect dat collega's in hetzelfde pand tussen de auto's doorlopen ipv er omheen met gevolgen angry smily

Allemaal aan de linkerkant, voor en achterdeur. Grrr... Dat wordt dus naast kleien, voeden, waxen ook polijsten. Gelukkig heb ik forumlid en fanatiek detailer Elco tegenwoordig dicht bij werken en wonen, dus volgens mij krijg ik wat assistentie om de GT weer krasjesvrij te maken thumbs up.

En zo rommelen we nog een paar weken aan voor de 1300 km op het programma staat naar Kroatië.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2019 10:50 door adinsx.
Ziet er weer netjes uit, zelfs het dekbedovertrek is gestreken, je hebt nog voldoende tijd:-)
Hoho, de wederhelft... Ik bemoei me niet met de inrichting / kleding, etc. Alleen de technische kant. Leidingen doorspoelen, gasflessen er in, check rondom, etc. winking smiley

Nog een kleine sfeerfoto van vandaag van de twee gezinsstations in de familie waarbij de Talisman binnen nu en twee weken (of nog wat langer grinning smiley) een gevulde achterbankplekje moet gaan krijgen.

De Talisman Estate blijft een lel van een auto met eveneens heerlijke looks. Misschien ook wel mooier dan de Mégane, al moet ik zeggen dat het sportieve me echt wel beter past dan het comfort van de D-segmenter. thumbs up
Zo'n talisman is inderdaad erg fraai. Ik vind de overhang naar achteren wel groot, auto's zoals een Insignia hebben dat ook. Ergens ontkom je er niet aan natuurlijk als auto's zo groot worden
adinsx
Allemaal aan de linkerkant, voor en achterdeur. Grrr... Dat wordt dus naast kleien, voeden, waxen ook polijsten. Gelukkig heb ik forumlid en fanatiek detailer Elco tegenwoordig dicht bij werken en wonen, dus volgens mij krijg ik wat assistentie om de GT weer krasjesvrij te maken .

Zeker! Van die krasjes blijft weinig tot niets over.
Alleen nog even een lakstift regelen dus. winking smiley. Maar first things first...
Echt een mooie combinatie zo, inrichting van de caravan ook handig en een mooi dakraam erin.
Het vakantiegevoel begint zo met de caravan voor het huis vast al een beetje te komen.
Dat vakantiegevoel begint langzaam te komen inderdaad winking smiley. Gister de caravan voor een onderhoudscheck/beurt naar een onderhoudsbedrijf gebracht. Alles in orde, remvertragingen zijn goed, lampen, etc. Wel zag ik dat de caravan nu 1240kg weegt. Nu zit er al veel in hoor, maar twee stoelen, een tafel, kleding en een paar koelkastproducten moeten er toch nog wel bij in. Net als twee fietsjes. "We gaan weer zwaar op pad", dacht ik nog.

Kijk ik nog even goed in de caravan zie ik dat een volle gereedschapskist (haringen, klemmen, schroevendraaiers, etc. ) nog onder de tafel bij het zitje staat, net als de mobicool. Beide gaan in de auto straks. Maar... onder die 1300 kg blijven dat gaat hem zeker niet worden...

Nog wat foto's van de combinatie. Goh, wat trekt de auto de caravan makkelijk. Alleen in de 2 en 3 niet te lomp gasgeven, want dan verliezen de banden toch wel wat grip. En ook de koppeling van de EDC houdt daar niet zo van heb ik het idee.

Dinsdagavond ook de 462PU van schoonouders ook uit de stalling gehaald.

Het is een Adora (1 trap boven de Altea zoals wij hebben) en dan heeft de caravan gladde wanden. Staat toch wel een heel stuk mooier. Echter in uitvoering met stapelbed zit je dan al aan een opbouwlengte van 580 meen ik. Dat is geen optie. Zag bij het caravanbedrijf nog wel deze gave Knaus staan thumbs up. Op basis van kenteken echter niet te vinden welk model/uitvoering het is met eveneens stapelbedden achter. Weet jij dat @Kristian?

Wat staat er nog te doen:
Natuurlijk de auto detailen, maar ik baal een beetje dat het mooie zomerweer afwezig is. Toch nog maar wat avonduurtjes voor uittrekken komende week.
Verder de laatste dingen pakken, en op het werk nog het nodige afronden de komende tijd.

De caravan staat overigens al wel lekker in de wax. Die heeft ook nog nooit zoveel regen over zich heen gehad, dan de afgelopen week...

De motorkap van de Mégane heeft dan wel een lekkere beading dankzij de Monello Aquafobia (vergemakkelijkt het drogen van de auto enorm), maar die klei-beurt is echt nodig.
Adinsx
Op basis van kenteken echter niet te vinden welk model/uitvoering het is met eveneens stapelbedden achter.
500 FDK zo te zien. Südwind denk ik?
Een Südwind inderdaad. En langer dan onze 462, dus een 500 FDK zou zeker kunnen. Even gezocht op caravans.nl, maar daar vind ik er zo geen terug. Wel deze Hobby:
[www.caravans.nl]

Blijven ook mooie caravans thumbs up.
Sudwind 500 FDK denk ik ook. Sudwind is wel mooi, net iets luxer als de Sport. Nu heeft tegenwoordig de Sport (Silver Selection)ook gladde wanden en zelfs mooie lichtmetalen velgen. Hele mooie caravan. Dat blauwe streepje staat natuurlijk geweldig bij de Megane.big smile smiley

Knaus Sport 500KD

Nieuw niet meer leverbaar volgens mij, alleen nog in 540. Op marktplaats staan er nog wel een paar in 500 trim zag ik.
Gaaf om dit allemaal te lezen en her en der op wat linkjes van caravans te klikken. Het besef groeit wel dat het geld wat hieraan wordt besteed tezamen met de luxe aan boord behoorlijk absurd is... Ik denk dat dit zo'n beetje de duurste vorm van vakantie vieren is geworden: aanschaf, onderhoud, verzekering, brandstof/tol, campingplaats. Gelukkig blijkt dan op zijn minst de aanschafwaarde nog redelijk waardevast te zijn voor die 3 weken plezier per jaar. Ik vind kamperen echt helemaal te gek, maar met zo'n ding op pad is echt een no-go (financieel / verveling van het rijden) voor mij, dan slaap ik liever in een goede koepeltent smileys with beer

Wat mij wel opvalt op deze foto's is dat de voorkant van de caravan meer gelig is dan de rest. Wel echt zonde, lijkt mij toch niet zo lastig om dat in dezelfde kleur te krijgen af-fabriek of heeft de zon al zo'n extreme werking gehad op het plaatwerk?

Goede reis overigens! thumbs up
Autsj... spijker op de kop van mijn grootste irritatie... het dak is hagelbestendig maar het materiaal is relatief zacht (lees vormbaar) en verkleurd dus sad smiley

Stoorde me er meteen weer aan, en als we de caravan wel houden ga ik het laten wit-wrappen. Tot die rail boven het raam zeg maar...

Ik heb het vorig jaar al gekleid en aangepakt met allerlei middeltjes maar het zit we echt in. Of iemand moet nog een goed idee hebben winking smiley.

Mbt duur voor drie weken, zeker. Stalling: 260,-, verzekering een soortgelijk bedrag.
18 nachten camping in Kroatië is dan wel goedkoop: 600,-. (Naseizoen speelt ook mee)
En de brandstofkosten heb ik niet, anders kwam er 600,- bij...

Afschrijving zelf valt inderdaad erg mee. Wel besloten (en al geboekt) om volgend jaar hem meer te gebruiken. Hele maand mei staan we op een camping in de Achterhoek. 5 weekenden incl Hemelvaart en Pinksteren. Nu al zin in thumbs up.
Ach, hoezo drie weken.
Ik gebruik de caravan al sinds begin april.

Pasen: 5 dagen
Hemelvaart/Pinksteren: lange weekenden van 4/5 dagen
Mei vakantie: drie weken
Zomer vakantie: 5 weken
Herfstvakantie: weekje (lukt niet altijd).

Caravan wordt hier goed gebruikt.
Mijn vrouw heeft laatst uitgerekend dat daarmee de caravan ons gemiddeld €215,- per week vakantie kost. Caravan is ondertussen wel 16 jaar oud (wij hebben m in september 5 jaar), maar nog helemaal top.
Dit jaar een hele gave en aparte nieuwe voortent gekocht voor.......€100,-, op Marktplaats.winking smiley
Dus daar moet dan de camping nog bovenop. Had deze week een dure (€420,-).
Nog iemand anders die voor €650,- per week in het hoogseizoen op vakantie gaat? grinning smiley

Kleien, kleien, kleien. Met gratis vocht uit de lucht smiling bouncing smiley eye rolling smiley

Best wel nodig na 45.000 km. Komende week gelukkig nog wat beter weer om de caravan verder vol te pakken, en de auto natuurlijk klaar te maken.
Donderdagavond het plan om te polijsten (Elco) en daarna de wax er op thumbs up. Glimmend naar de zon dus volgend weekend winking smiley.

Zomercheck afgelopen vrijdagochtend:

Uiteraard alles in orde thumbs up:
Mooi ding zo'n nieuwe Knaus. Het gewicht van de Sudwind 500KD valt me enorm mee: 1100 kg. Is de middendinette in zo'n uitvoering, net als bij de Adria van adinsx, niet krap? Als je daar in het voorjaar met 2 opgroeiende kinderen een aantal uren in verblijft lijkt me dat toch wat behelpen.

Dan vind ik die Hobby er toch wat ouderwetser uitzien. Het bed van die Hobby is met een breedte van 1.30 breed te klein.

De Dethleffs C'go Up 465 KR heeft een hefbed van 140x200, een ruime rondzit en een stapelbed dwars achter. Dat lijkt me best een aardige oplossing. C'go Up 465KR
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.