Re: Adinsx: Mégane IV Estate GT205 + Clio Estate Dynamiqe TCe90 Update: Velg beschadigd + Talisman Estate

Gepost door adinsx 
@Caspian
Dacht ik winking smiley

En eens KadettRT.
Zwart dood de lijnen van de meeste auto's.

Post 2001: ik pak de Méganeling even. Volgt vanavond.

Edit: Bewegend 1080p beeld, in de sneeuwbui afgelopen vrijdag, dat dan weer wel winking smiley

*wel even op HD zetten natuurlijk winking smiley *

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2018 08:27 door adinsx.
En omdat kleine updates ook leuk zijn: De 18" Magny Cours, ofwel de zomerset, zijn binnen. De banden, op mijn wens Michelin PilotSport 4, zijn ook besteld. "Wil je W of Y banden?", kwam de vraag. grinning smiley Als detailliefhebber best prettig om aan te kunnen geven: Doe de Y maar, heb ik nu ook.

Flashback naar 26-7-2013 toen ook een whatsapp kwam met "je wielen en banden zijn binnen".

Goed, een van de zomerwielen:

18 januari gaan ze er op, dus einde van die dag volgt vast een complete foto net als heel veel pagina's terug:
adinsx op 1-8-2013 | pagina 7
Zo straks een foto'tje van hoe de auto er nu op de 18" set bij staat. Pff... nog beter dan ik verwachtte drinking smiley

Dat wordt genieten straks. smiling smiley

Overigens op pagina 7 benoem ik ook dat met die 18" wielen op de III de remschijven wat ielig lijken. Altijd toch een kleine stoorfactor geweest.
Even gekeken naar de remmerij van de IV. De achterschijven zijn al groter dan de voorste van de III. grinning smiley 290 mm achter, 320 mm voor.
Weer een 'esthetisch probleem' waar-kun-je-je-druk-om-maken-puntje minder winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2018 09:55 door adinsx.
adinsx

Weer een 'esthetisch probleem' minder winking smiley

T'is inderdaad wel afzien, hier in de eerste wereld... sad smiley
Zo, vandaag is het 18 januari en dus stond het klaar maken van de GT op het programma bij de dealer. Ik had de middag al vrij genomen zodat ik mee kon helpen, dus een lekker middagje geklust samen met een collega van m'n ouwe heer.
Heb heel wat foto's, en dat verslag komt later met stap voor stap de trekhaakopbouw, etc. Een paar foto's dus hieronder van vanmiddag.

Gedaan:
- Monteren van de afneembare trekhaak
Met extra aandacht voor de uit te zagen inkeping onderin de diffuser. Met dank aan de tip van een mede-forummer (Marcelca).
En natuurlijk demontage en montage van vele delen. Bumper, zijbekleding kofferbak, etc. etc.

- Trekken van aparte stroomdraad voor constante plus vanuit accu gezekerd met aansluiting op kabelboom trekhaak

- Monteren silvervisions voor en achter

- Monteren led-lampjes Osram kentekenverlichting achter

- Monteren Sharkfin + aansluiten

- Kentekenhouder voor met dun frame gemonteerd. Achter volgt ná detailen i.v.m. lak er achter

- Monteren 18" Magny Cours zomerset
Stom genoeg mogen de winterbanden pas op de affabriek 17" als de auto is afgeleverd (3 februari). Dus een paar dagen op de zomerset en dan wisselen naar de winterwielen.

Een paar sfeerfoto's van trekhaakmontage, kabelboom, etc.

Aftekenen zaagsnede:

Zaag er in:

Bijna plug-and-play:

Resultaat met gemonteerde haak:

En natuurlijk even melden aan de auto dat er een trekhaakmodule is gemonteerd:

Silvervision wissel:
Voor en na:

En achter:

De bijzonder prettige zomerbanden (heb ze nu ook op de III)

Op originele 18" Magny Cours wielen:

Inleren van de TPMS-sensoren:

De Sharkfin:

Front met dagrijverlichting aan:

Folie-trekken, heerlijk:

And almost done:

Al met al, heerlijk om lekker wat te klussen aan de aanstaande vierwieler.

Wat nog gaat gebeuren door verkoper:
Mattenset, aftanken, folies interieur er uit, uitzuigen
Daarnaast krijgt de auto de laatste software voor bak, motor, multimedia indien nodig.

Wat ik ga nog ga doen:
Detailen uiteraard, kentekenplaten monteren na detailen, en dan hup de showroom in ermee tot 3 februari winking smiley
Wat grappig dat je zelf mee helpt bij het rijklaar maken van de auto! De updates zien er goed uit.
Ziet er heel goed uit! Leuk dat je zelf kunt meehelpen ook.
Al even een rondje mee kunnen rijden?
Pwoh! Wat een ontzettend gave auto is het eigenlijk

Die velgen zijn schitterend en nogmaals wat een heerlijke kleur.
Het verbaast me dat je zelf als detailfreak (in positieve zin van het woord winking smiley) geen opmerking bij die laatste foto maakt: de wielen aan de rechterkant draaien de verkeerde kant op...
Of was je dat nog niet opgevallen en is dit een gevalletje "once you see it, you can't unsee it"? In dat geval: graag gedaan grinning smiley
Enzo Ferrari
Wat grappig dat je zelf mee helpt bij het rijklaar maken van de auto! De updates zien er goed uit.

Ben er kind aan huis en had de middag vrijgenomen. Daarnaast mis ik het sleutelen / bezig zijn met een eigen auto wel een beetje. De privé auto's deed ik alles zelf aan. Lease kan natuurlijk niet. Dus ja, het was heerlijk. En dingen geleerd en met z'n tweeën gaat het opbouwen van zo'n trekhaak toch een stuk makkelijker. Nog een voordeel: Veel foto's gemaakt dus het kan voor mijn werk weer een artikel / stap voor stap opleveren winking smiley

Kristian
Ziet er heel goed uit! Leuk dat je zelf kunt meehelpen ook.
Al even een rondje mee kunnen rijden?

Werd helaas laat gister en daarnaast niet de behoefte om gister met groene platen in de storm naar buiten te gaan. Hel wat bomen in de omgeving omgevallen en ik mis nog een stuk of vijf dakpannen van eigen huis. grinning smiley
Ik denk dat vandaag de verkoper de matten doet, tanken, etc. Dus het echt mee rijden zal wel tot 3 februari wachten want na het detailen de 27ste gaat ie natuurlijk meteen de showroom in met een doek erover.

schumi1986
Pwoh! Wat een ontzettend gave auto is het eigenlijk
Die velgen zijn schitterend en nogmaals wat een heerlijke kleur.

De kleur komt met de telefoonfoto's niet echt uit de verf, maar tjonge wat heb ik zin in de zomer. En inderdaad, de velgen zijn geweldig. Vond ik, tot Bart81 kwam met een reactie...

Bart81
Het verbaast me dat je zelf als detailfreak (in positieve zin van het woord winking smiley) geen opmerking bij die laatste foto maakt: de wielen aan de rechterkant draaien de verkeerde kant op...
Of was je dat nog niet opgevallen en is dit een gevalletje "once you see it, you can't unsee it"? In dat geval: graag gedaan grinning smiley

Ehhh tja... viel me dus nu net pas op dat GT dan op de kop draait. Tja, Renault doet niet aan verschillende versies voor links of rechts. Dus ehh, we houden het op stukje accepteren en niet aan storen. Hoewel, once you see is... Arghhh. Dank je wel Bart winking smiley

Goed. Op een ander forum werd nog de vraag gesteld: waarom de zomerbanden er op?
Heb gisterochtend Leaseplan nog gesproken. Euromaster kan echt de banden pas invoeren in het systeem als de auto is afgeleverd. Dus: Het showrondje in het weekend van 3 februari op de zomerwielen. En dan maandag/dinsdag terug op de winterset.

Nog maar wat snelle interieurfoto's:

Qua bagageruimte wint de III, maar dit is ruim zat. winking smiley

Voegt heel wat extra kilo's toe aan de auto, maar het maakt de auto tevens nog wat lekkerder sturen:

Op naar de 27ste thumbs up
Kijk, en de chroomstrips zijn ook netjes uitgelijnd! Zag gisteren een nieuwe Espace en daar zag het er werkelijk niet uit....
Prachtige auto Adinsx! Mooi om er zo aan te knutselen en helemaal naar je smaak te zetten.

Succes met wachten!
Kristian
Kijk, en de chroomstrips zijn ook netjes uitgelijnd! Zag gisteren een nieuwe Espace en daar zag het er werkelijk niet uit....

Ik ben daar juist telkens van onder de indruk als ik hem zie rijden (dat is maar zelden) In tegenstelling tot de Scenic, die vind ik helemaal niks

Mooie foto's, doet mij denken aan mijn vorige werkgever. Mis de autobranche wel een beetje. Ik zou zo weer terug willen, alleen niet meer bij een dealerorganisatie, Lekker dankbaar kleurtje om te poetsen, is volgens mij een andere kleur als ik heb, fractie donkerder?

Niet alleen het merk, type carrosserie, aantal PK, en de vierwielsturing, en een mooie blauwe kleur, maar ook het formaat remschijven aan de voorzijde is het zelfde als mijn auto grinning smiley
Kristian

Eerste series van Espace, Talisman en Kadjar hebben dat inderdaad. Deuren die niet lekker ingehangen zijn, etc. Ik heb er meteen op gelet, al verwacht ik zaterdag vast nog wel iets tegen te komen.

AsconaGT
Kristian

Ik ben daar juist telkens van onder de indruk als ik hem zie rijden (dat is maar zelden) In tegenstelling tot de Scenic, die vind ik helemaal niks

Wederhelft vind de Espace ook helemaal geweldig. Had ze het liefst gehad, tot ik de vanafprijs vertelde en wat de bijtelling dan zou worden. Het gaat nu al over de 400,- netto in de maand heen, dus tja... Het moet ook ergens ophouden winking smiley

Mooie foto's, doet mij denken aan mijn vorige werkgever. Mis de autobranche wel een beetje. Ik zou zo weer terug willen, alleen niet meer bij een dealerorganisatie, Lekker dankbaar kleurtje om te poetsen, is volgens mij een andere kleur als ik heb, fractie donkerder?

Niet alleen het merk, type carrosserie, aantal PK, en de vierwielsturing, en een mooie blauwe kleur, maar ook het formaat remschijven aan de voorzijde is het zelfde als mijn auto grinning smiley

Wat heb je gedaan in de autobranche eigenlijk? Verkoop bij een dealerorganisatie?

De kleur is inderdaad wat 'harder' blauw. En verder zijn de overeenkomsten er best aardig.
Jouw koppel is denk ik wat hoger i.v.m. de 400 cc extra? De 7-traps EDC helpt bij mij dan weer mee qua 0-100 tijd.
En gewicht? 1405 leeggewicht voor de Mégane vanwege de EDC en vierwielsturing. De Laguna doet daar nog een schepje bij op denk ik?

We zetten ze wel een keer naast elkaar Ascona, voor nu alvast digitaal met Autoweek Vergelijker winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2018 13:34 door adinsx.
Nou, morgen is het dan zover. Detaildag grinning smiley Nog even wat voorraad qua doeken aangevuld en een nieuwe washmitt om goed mee te beginnen.

Uiteindelijk lang getwijfeld om glascoating te doen, eigenlijk nog steeds niet over uit. Maar nu nog in huis halen lukt niet, dus we doen het zonder.
Kortom: Wassen, kleien, voeden, waxen. Forummer Nico komt gezellig helpen, altijd fijn. thumbs up Voor de zomer dan maar eens wat meer tijd nemen en wellicht toch de glascoating. Thuissituatie (wederhelft is nog herstellende van operatie) laat het niet toe tot in de late uurtjes door te gaan met de auto. Maar, we maken er wat moois van. winking smiley

Verder is de auto helemaal klaar. Software up-to-date, 36 maanden Map-updates en Live traffic info is al ingeregeld, matten liggen er in, auto is afgetankt, kortom. Hij wacht nog even op wat liefde aan de lak. Overigens ging bij dat klaar maken nog even wat 'mis'.
Vorige week toen de trekhaak, etc. opgebouwd was bleek er een storing op de automaatbak te zitten. Een hele vreemde 'circuit beeldscherm', niet te wissen. Hoewel het storingslampje niet brandde.

Dinsdag is er flink naar gezocht. De foutmelding wees naar het kleine display naast de pook waar je op kan zien in welke stand hij staat. Kortom, een stukje plastic met kleine leds er achter. Maar... de bedrading was prima in orde. Display werd overgebouwd in een Talisman, en daar werkte alles prima. Zit er dan toch iets fout in de Mégane? Zoeken en zoeken, en toch een melding richting de technische dienst van Renault. En wat melden zij terug: Ja, dat klopt. Auto's vanaf september wordt het display niet meer van aangestuurd omdat bleek dat men vooral in het hoofddisplay kijkt, en niet naar dit scherpje bij de pook. Dus je kunt de foutcode negeren.

Als ze dat nou even doorgeven naar de dealers... Had een uurtje of vier zoeken gescheeld. Of... ze hadden mij even moeten bellen want op een Frans forum kwam ik tegen dat dit display niet meer aangestuurd wordt. Heel vreemd verhaal overigens, want alle 'hardware' ligt er dus. Zal dus wel iets met software te maken hebben en misschien soms een niet juiste weergave? Niettemin, fout wordt genegeerd en zal t.z.t. met een software-update wel een keer weggeschreven worden.

Laatste weekje met de III
Vanmorgen 135.000 op de klok gezet, en met aankomende week nog drie keer Gorinchem i.v.m. een vakbeurs, en wat ritjes in de buurt verwacht ik de auto volgende week met 135.700 bij de dealer achter te laten.
Verder is de auto van binnen geheel schoon en afgenomen. De reservewielruimte (ik heb zo'n plaksetje) is leeg. Van doeken tot vieligheidshesjes, een schaarkrik, potkrik, etc. etc. Wat ik daar wel niet verzameld had.
Volgende week vrijdagmiddag laatste keer wassen, en dan nog even afscheid nemen. Niet voordat ik ook nog even dat laatste lampje wat kapot ging laatst vervangen heb overigens:

Samengevat: Aftellen zit er bijna op, en zo ook de eerste leaseauto. Op naar nummer twee winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2018 19:41 door adinsx.
Mooi vooruitzicht!
Zag er van de week eentje rijden in deze blauwe kleur, prachtig hoor.

Glascoating is wat mij betreft wel een hype hoor. Ik hou het lekker bij Collinite en Fusso.

Wat heb je gedaan in de autobranche eigenlijk? Verkoop bij een dealerorganisatie?

schrobben werktplaats (bijbaantje) daarnaast ook veel in het magazijn late;. Van alles klaar zetten voor monteurs, onderdelen ophalen en wegbrengen etc. Daarna heb ik tijd voor de lease afdeling gewerkt en 1 dag in de week marketing zaken opgepakt. En daarna heb ik een aantal jaar gewerkt als werkplaats receptie. Naast de auto's aannemen en van alles doorspreken zat ik ook met name in garantiewerk, overleggen met importeurs, klanttevredenheid, opleidingen monteurs etc. Dat allemaal bij een grote opel/kia dealer in het oosten van NL, wat inmiddels overgenomen is en deze merken niet meer onder 1 dak zitten.
De crisis in 2011 zorgde er voor dat er beslissingen werden genomen waar ik het helemaal niet mee eens was en met plezier werken bijna onmogelijk werd gemaakt en ik zelf mijn baan heb opgezegd en werk nu bij een totaal ander bedrijf. Maar ik heb altijd al gezegd dat ik mogelijk ooit wel weer terug keer. Heb alleen nog geen idee waarin grinning smiley

maar lekker vooruitzicht hoor, zag toevallig er gisteren ook nog eentje rijden. Die was ook net gewassen zo leek het en wat fleurt het straatbeeld er van op!
Zo. Tijd gevonden voor een kort fotoverslagje van 'zaterdag detaildag' winking smiley.
Met dank aan forumlid Nico GTR voor een extra paar handen, want nu waren we van 9h-15.30 bezig. Anders was het ongetwijfeld een latertje geworden en daar had ik i.v.m. oppas van de kids geen tijd voor.

Om alvast met de conclusie te beginnen. Wat is de lak toch zacht tegenwoordig... we vonden wat vervuilingsdingen, kleine krasjes e.d., maar heel veel vuil kwam er dan weer niet van de lak. Wel vonden we linksbovenop de auto wat lelijke beschadigingen (zie foto verderop), welke simpel weg te polijsten waren. En ineens op de achterklep een twee tal lange krasjes van zo'n 20-30 cm. Lichtjes, maar ik denk door ons veroorzaakt. Ook die simpel er uit gepolijst, maar vast staat dat de lak zacht is. Dat wordt dus ook zeer nauwkeurig wassen de komende tijd. Niettemin, een geslaagde dag.

De auto zelf na de foto's de showroom ingezet, en inmiddels zal er wel een doek overheen zitten. De luxe kentekenplaten komen komende week binnen, en er moet nog even gekeken worden naar het randje van de motorkap boven het logo. Daar zit een vreemde vouw in, alsof de klap hard is dichtgedrukt. Wordt naar gekeken maandag. Op naar zaterdag winking smiley

De auto stond al keurig klaar in de wasplaats:

Foam-tijd:

Daarna afgespoten en de vliegroestverwijderaar (Nico weet vast welke) er over. Op de lak vielen de ijzerdeeltjes (treintransport tussen fabriek en haven van 200 km) wel mee. In de hoekjes van de splinternieuwe velgen kwamen we wat meer tegen:

Na nog eens afspuiten kon de auto de werkplaats in op een beschikbare vierkolommer.

Vingerafdrukken, kleine beschadigingen. We zagen van alles, en meteen ook het nadeel van de kleur. Je ziet echt alles grinning smiley

En Nico met zijn lampje al helemaal winking smiley

Vervolgens de hele auto gekleid, en dan zie je nog wat meer. Waaronder deze beschadiging linksboven op de achterklep/spoiler:

Met Monello Finale was het snel weg overigens.

Resultaat na voeden met BlackHole:

Ik ben me er bewust van dat er inmiddels mooiere / betere middelen in de handel zijn. Dus rond de zomer maar eens wat nieuw spul aanschaffen. Voor nu ging het prima met de BlackHole en daarna Natty Paste Wax Blue. Anderzijds heeft Nico een deel van de auto (motorkap, linker zijkant) in de Collonite 895 als ik het goed zeg gezet. Eens kijken wat het verschil gaat zijn.

Vervelende stickerresten op de plek waar straks de kentekenplaathouder komt verwijderen:

En de gemonteerde houder. Ja, een reclameloze is mooier en strakker en komt er t.z.t. nog wel op. Op verzoek van de dealer, en daar kan ik in mee gaan, toch nog een reclameplaat. Ze maken, ondanks dat ze toeleggen op de kale auto, het toch mogelijk de auto te leveren ipv een centrale levering. Blij mee, dus dan mag er ook iets voor terug:

Nadat de buitenzijde klaar was nog even wat plasticjes trekken in het interieur van de pedalen, het Rlink2 scherm, dorpelsierlijsten, etc. etc.

En dan, snel naar buiten want de zon schijnt! Al zie ik nu aan de foto's dat de kleur goed op de foto zetten een hele uitdaging is... winking smiley

En ook de III erlangs gezet voor wat 'oud versus nieuw'. Tjonge, dan lijkt de III pas echt oud drinking smiley
Natuurlijk staat die wel op zijn winterwielen én is ie totaal niet schoon. Het leeftijdsverschil is toch al snel qua design een jaar of 7 uit mijn hoofd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2018 00:00 door adinsx.
Was erg leuk en gezellig Tom! En de Megane is ontzettend gaaf! Ik wil wel nog een keertje meerijden als die op kenteken staat. winking smiley Man wat een ding!

Mooi resultaat ook, auto glom prachtig en mja....sommige defecten he......smiling smiley

Wax inderdaad Collinite 845, ben ook benieuwd naar het verschil...de Collinite brengt makkelijker aan, maar de blackhole en de poorboys neemt weer makkelijker af merkte ik wel....dus ja! Wat is het verschil in glans, standtijd, etc. na verloop van tijd.

De vliegroestverwijderaar is van Cartec, Deze om precies te zijn.
thumbs up Zelf zeer goede ervaringen met de poorboys black hole en natty's paste wax black op beide auto's hier, zeer lange standtijd en goed hydrofoob, zou de megane graag eens bewonderen
Waarom niet gelijk de reclameloze houder van de III op de IV zetten? Is dat niet handiger ipv tzt een nieuwe kopen? Ik snap dat de dealer graag hun reclame op de auto wil hebben, maar ja. grinning smiley
Blijft een hele mooie auto! De kleur is natuurlijk ook gewoon top. Daar ga je wel weer paar jaar plezier van hebben! En je zal hem stuk minder zien dan je huidige Megane.

Toch opvallend hoeveel je er nog uithaalt bij nieuwe auto. De Ibiza zat ook redelijk onder de swirlz we die nieuw ophaalden. Volgens mij is de lak ook gewoon erg zacht.

Typeplaatjes en kentekenplaathouder ga ik niet over beginnen, maar die lelijke Renault Elf sticker gaat er hopelijk wel nog vanaf?
Haha die stickers gaan er zaterdag meteen vanaf, op de voorruit zit er ook nog een. Het is dat ik de föhn niet mee had.

Kentekenplaathouder, tja, eens zien hoe lang ie blijft winking smiley

Typeplaatjes blijven al maken al die kleine lettertjes het schoonhouden wel lastig grinning smiley
adinsx

Het verbaast me dat een officiële Renault dealer nog het oude lettertype gebruikt op de kentekenplaathouder.
grinning smiley Dat zie jij dan weer. Zal er eens naar vragen, maar ik vermoed een gevalletje 'nog voorraad' of 'nooit aangepast'. Het is een kleine dealer (oudste van Nederland) en inmiddels geen Sales-dealer meer, Aftersales e.d. wel. Nieuwe auto's komen voor lease binnen via Herwers, de grote groep hier in de buurt.

Dinsdag, woensdag en donderdag nog drie wat langere ritten met de III. Vakbeurs in Gorinchem waar we een kennisvloer neerzetten. Wie in de buurt is, kom gerust langs voor een borrel winking smiley

Vrijdag thuiswerk-dag en in de middag even de III zijn laatste handwasje geven. Ook moet ik de zomerwielen nog ophalen (zit nog te denken om ze er op te leggen, en de winterwielen achterin te gooien / bij Euromaster achter te laten), en natuurlijk elk vakje en hoekje leeghalen voor zover er nog wat in ligt. Rest hem zaterdagochtend nog een ritje met het gezin, en dan zwaaien we hem uit, nagenoeg net zo blinkend als toen ie mee mocht op 08-08-2013 winking smiley

Hoe wel aftellen niet leuk is, blijft de voorpret natuurlijk het leukst van een nieuwe auto uitzoeken, samenstellen, hier en daar wat sturen zodat een Renault toch mag, en daarna de details induiken. De auto staat startklaar sinds zaterdag in de showroom om hem morgen rond 10.00 uur op te halen. Maar niet voordat...

Het viel me op een foto in de zon op dat er een rare reflectie in de koplamp links zat. Toch even langsgegaan en daar zag ik dus de krasjes op de ledlens ín de koplamp. Is bij een toeleverancier al ontstaan. Foto en korte video op de mail gezet, via de dealer naar Renault NL en al snel kwam akkoord om de koplamp te vervangen. thumbs up. Die stond voor gistermiddag ingepland, en ik heb nog niet gehoord of montage ook gelukt is. Nadeel is wel, de hele voorbumper moet er af. Morgen dus nog even checken of alles weer op de juiste plek zit.

Goed, details dus. Inmiddels is de tankpas (helaas niet meer internationaal) binnen, zitten de kentekenplaten op de auto, en lijkt alles verder geregeld. Enige wat ik zaterdag z.s.m. moet doen is bij Euromaster de winterbanden laten regelen om die begin volgende week er op te laten leggen. Het weer ziet er winters uit, dus dinsdag wil ik de auto wel op de winterset hebben. Ook dat komt vast goed.

Rest me vandaag natuurlijk de III zijn laatste dag te geven.
Gister het laatste beetje peut er in gegooid:

Als het straks een beetje droog is dus de laatste spullen er uit, stofzuiger er nog een keer door. En dat handwasje krijgt hij ook nog. Met dit weer even snel de krasstraat door is wellicht aantrekkelijk, maar nee. 4,5 jaar met de hand wassen gaan we niet teniet doen.
Verder moet ik de zomerwielen nog even uit de schuur bij mijn ouders halen en dan is hij klaar voor zijn tweede eigenaar wat mij betreft. Alleen morgenochtend even de kinderstoeltjes ter plekke overzetten.

Vanavond of morgen volgt nog wel een update winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2018 09:27 door adinsx.
Nou, je kunt in elk geval stellen dat er op details gelet wordt bij deze auto (ledlamp, kentekenplaat).grinning smiley
Veel plezier morgen met de wissel. We gaan de A12 in de gaten houden.winking smiley
Have fun morgen! thumbs up

Inmiddels is de tankpas (helaas niet meer internationaal) binnen

Hebben ze bij ons ook niet, die schijnen schreeuwend duur te zijn en aangezien de meeste mensen toch voornamelijk in NL tanken heeft onze werkgever er voor gekozen om buitenlandse tankbeurten te vergoeden middels declaraties.
Ik vind het wel begrijpelijk, op een buitenlandse trip dus alleen niet je bonnetjes vergeten en na de trip declareren.

Hebben ze bij jullie wellicht niet eenzelfde regeling?
Klopt B-real, ook bij ons te declareren, al wordt dat niet heel hard geroepen. Sterker, tegen sommige collega's die voor het eerst een leaseauto kregen (ook een laag boven mij) is het gewoon niet vertelt. Direct leidinggevende (vrouw) ging afgelopen zomer ook met de caravan naar Kroatië en had dus geen bonnetjes bewaard. Terwijl ik bij elk tankstation de tankpas doorhaalde. En met 145,- eigen bijdrage per maand voor de baas, gaat elk bonnetje natuurlijk de molen in en niet alleen de 'reguliere zomervakantie'. Als ik een weekendje Winterberg pak, of lang weekend Brussel, gaat ook dat tankbonnetje op de baas zijn rekening wat mij betreft winking smiley.

De IV is netto me zo'n 130,- duurder overigens dan de III. Krijgen we ook wel wat meer voor terug. Vooral weer wat meer lol denk ik grinning smiley
Zodra de III morgen is ingeleverd weet ik ook alle kosten van de afgelopen 4,5 jaar. Van de onderhoudsbeurten, extra onvoorzien onderhoud, etc. Alle tankbeurten inmiddels naar Excel gedownload, maar dat vergt nog wat uitzoekwerk. Soms staat een leen/demo auto niet goed als vervangende auto geregistreerd. Niettemin, de balans is goed op te maken wat de auto per kilometer kost.
Ik denk dat de 'smile' van een jaar of 4,5 terug weer terug gaat komen. Of misschien wel 5 jaar toen de RS nog in bezit was. winking smiley.

De III is inmiddels leeg op de ijskrabber en zonnebril na. Alles nog even uitgezogen, kinderstoeltjes weer teruggezet en zo de auto in de zomerwielen ophalen. Dan nog even langs de wasbox voor de hogedruk en thuis, als het nou eens lang genoeg droog is tussendoor, de boel wassen. Vermakelijke middag zo thumbs up.
Goed, planning was aardig geslaagd en tussendoor ook nog even langs de dealer gereden. Voor in de motorkap boven het Renault-logo zat een vreemd knikje gespot door Nico tijdens het detailen. Na wat vergelijken met een andere Mégane bleek het niet zo te horen. Blijkbaar heeft iemand in de fabriek de klep even in de vergrendeling geduwd. Niettemin, het is hersteld door een deukendokter. Je ziet er niets meer van, enige nadeel is dat hij de motorkap ook een stukje heeft gepolijst. Tijd dus om er nog even wat wax overheen te doen.

Daarnaast is de auto vandaag al aangemeld zodat morgen de kentekencard per post op de mat valt. Kan morgenochtend dus meteen de winterbanden laten aanvragen door Euromaster. Tot slot einde middag de III zijn laatste handwasje, althans van mij, gegeven.

Navi en radio gereset en reservesleutel ligt klaar. Volgens mij niets vergeten, en zo wel, dan is het maar zo. winking smiley
Morgen een drukke planning met naast een rondje sturen ook een verjaardag 's middags (mooi meegenomen winking smiley ), foto's gaan ongetwijfeld volgen.
Al is weinig meer een verrassing wat hier onder staat grinning smiley

Een mini-terugblik op 4,5 jaar en 137.800 km:
In het begin was dit nagenoeg elk weekend het geval

Maar een goed jaar later werd de station ook echt gebruikt als gezinsauto.

Van saai maar comfortabel de winter door, naar sportiever van de zomer genieten:

En van niet wit, tot opnieuw stralend parelmoerwit:

En tot slot mocht ie het laatste jaar echt aan het werk met 1500 kg aan de haak de bulten over, wat me toch erg mee viel:

Ok, ok, we vergeten een paar minpuntjes. Schade opgelopen bij de appie heijn, helaas geen briefje van iemand:

En iets minder ter sprake geweest, bij 81.000 hield de kettingspanner het voor gezien. Op wens van Renault FR (mede ook vanwege licht olieverbruik) werd het hele blok vervangen. Bij 101.000 werden vervuilde kleppen gereinigd, en daarna eigenlijk foutloos. Al blijft de twijfel over de kettingspanner en constructie daarvan. Onder meer de reden denk ik dat Renault de nieuwe 1.3 TCe versnelt doorvoert de komende tijd.

Al met al. Genoten van de ruimte, van de wegligging en van de looks. Maar we gaan echt wel een lekkere stap vooruit maken. Op naar morgen 10.00 uur dus winking smiley
Succes nog even dit nachtje smiling smiley.
Veel plezier morgen met de overdracht en de kilometers daarna.
Het is een mooi exemplaar geworden hoor. Renault heeft een leuke designslag gemaakt.
Fijn vooruitzicht vandaag!
Wist trouwens niet dat er al een compleet nieuw motorblok in is gekomen. Was door de defecte spanner schade aan het blok ontstaan?
Ben benieuwd naar de eerste foto's van de nieuwe bolide.
haha, iedere poep en scheet wordt uitgebreid vermeld, maar over het nieuwe motorblok is met geen woord gesproken.

Even snel wat foto's nu de jongste dochter slaapt en de oudste met de wederhelft aan het puzzelen is winking smiley.
Rond 10.00 uur bij de dealer en eerst een lekkere bak koffie.

Even wat papierwerk doornemen, handtekening zetten en hup snel die doek eraf winking smiley. Hebben er maar een familie-uitje van gemaakt. Vooral de oudste dochter had het al weken over de auto. Niet heel toevallig drinking smiley

Daarna stoeltjes van de kids overzetten, de laatste dingen van de III (parkeerschijf, ijskrabbber) in de IV en hop sturen maar.

Even langs de opa's en oma's en net voor de middag thuis. Staat mooi naast de Clio IV Estate thumbs up.

Nu even bezig met de instellingen doornemen. Van lane-warning tot de kleurtjes van de ambientverlichting. Kortom, de auto verder leren kennen. En tjonge wat een heerlijk dikke auto is het toch. Natuurlijk nog inrijden, maar even invoegen is zo gedaan. Het wordt genieten dus de komende jaren. thumbs up Conclusie: Een blije 'eigenaar' van een gezinsstation voor sportieve papa's. winking smiley

Eindstand van de III: 135.787. Gekregen met 17 km op de teller, dus 135.770 km's mee rondgestuurd.
@Kristian, een nieuwe spanner en ketting was voldoende geweest, maar Renault FR wilde het blok voor onderzoek. Dus werd een driedaagse wissel. Inderdaad hier niet uitgebreid benoemt op verzoek van dealer, importeur, etc.

een nieuwe spanner en ketting was voldoende geweest, maar Renault FR wilde het blok voor onderzoek. Dus werd een driedaagse wissel. Inderdaad hier niet uitgebreid benoemt op verzoek van dealer, importeur, etc.

Dat soort berichten levert de betrokken partijen natuurlijk een slechte naam op. Logisch!

Maar wat een moooie auto is het geworden. Kleurt ook lekker naast de Clio.
Heerlijke auto en heerlijk gevoel zo'n verse wagen, veel genot ervanthumbs up

Overigens interessant verhaal van de motorwissel
Mooie wagen! 4ws is echt top, vreemd dat niet meer merken hiermee werken.
Veel plezier en veilige kmthumbs up

Jay DoubleYou

een nieuwe spanner en ketting was voldoende geweest, maar Renault FR wilde het blok voor onderzoek. Dus werd een driedaagse wissel. Inderdaad hier niet uitgebreid benoemt op verzoek van dealer, importeur, etc.

Dat soort berichten levert de betrokken partijen natuurlijk een slechte naam op. Logisch!
.

Renault en een slechte naam; dat moet je niet willen iddwinking smiley
ENTE
Mooie wagen! 4ws is echt top, vreemd dat niet meer merken hiermee werken.
Veel plezier en veilige kmthumbs up

Jay DoubleYou

.

Geldt sowieso voor alle Franse en Italiaanse merken. tongue sticking out smileygrinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2018 20:39 door Jay DoubleYou.
Heerlijk moment om je nieuwe bolide op te halen! Dat blauw staat ook wel erg mooi naast de rode Clio. Hopelijk heb je morgen lekker de tijd im beetje rond te toeren ofzo.
Veel plezier met de Renault!

ENTE
Jay DoubleYou

.

Dit soort censuur is toch niet meer van deze tijd?

Een collega van mij rijdt een V60 D6 Plug-in, daar hadden ze tijdens de grote beurt (100k km gereden) ook even de versnellingsbak vervangen. Dat hoort erbij schijnbaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.