Re: Adinsx: Mégane IV Estate GT205 + Clio Estate Dynamiqe TCe90 Update: Still going strong, sometimes to fast

Gepost door adinsx 
De Megane vraagt om een dikke uitvoering, had zelf een Privilege (slechts zeer kort leverbaar geweest) met alle toeters en bellen. De basisuitvoeringen zien er vaak niet uit met wieldoppen of veel te klein lichtmetaal.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2017 12:27 door vertmaori.
vertmaori
met wieldoppen op veel te klein lichtmetaal.

Dat is inderdaad niet efficiënt... grinning smiley
Zo, even een korte update. winking smiley

Het aantal kilometers staat inmiddels op 117.500, en met nog wat lange ritten de komende tijd alvast een 120.000 beurt ingepland een week voor de zomervakantie. Filters, olie, bougies, aircoservice, APK (8-8 4 jaar oud en je mag 2 maanden eerder), en ik wil de kleppen laten reinigen. Misschien zit het 'tussen de oren' maar ik heb het idee nu we weer bijna 20.000 km verder dat ik vermogen mis of hem ietwat voel inhouden. Daarom overigens ook 'om te proberen' dit flesje er in gekieperd gister.

Volgens de fabrikant zelf reinigt het de kleppen dankzij EGR-werking. Eens zien of het 'qua gevoel' werkt winking smiley

Verder vanavond eindelijk (januari gemonteerd) de hulpveren kunnen testen waarvoor ze er onder zijn gekomen. De sleurhut uit de stalling gehaald thumbs up

Hij ligt nu mooi vlak, en ook wanneer ik (~80 kg) bij op de dissel ga staan veert de auto niet of nauwelijks verder in. Dikke prima dus thumbs up.

Komende week staat de boel er zo bij:

Vrijdag de drie nieuwe lattenbodems ophalen bij de caravan-dealer in Oirschot. Tevens een rol-hor/verduistergordijntje voor bij het keukenraam.
Daarnaast het frame van de fietsendrager nog op de dissel zien te maken. Iemand tips?
Ik hoopte dat het frame goed uit zou komen zodat ik met wat U-beugels en een metalen plaat de boel er op kan monteren.

Valt helaas tegen, dus zaterdag klusdag. winking smiley. Tot slot maandag een Tempo-100 keuring zodat je in Duitsland legaal 100 mag.
Ik betrapte me er zelf op overigens zo straks op weg naar huis 110 te rijden. Even wennen winking smiley

Tot slot de Mégane-ling, op een favo-dijk hier in de buurt.

Oh, en de Clio staat op 23.500 en draait kalm zijn kilometers. Verder kwam ik 'gewoon wat leuks voor in de zomer' tegen, maar ik heb nog geen medestanders. Thuis niet, en ook m'n ouders (die na de verkoop van de R17 Découvrable nog altijd een cabriootje willen) krijg ik nog niet mee.
Wordt vervolgd...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2017 12:40 door adinsx.
Gewoon kopen Tom!

Klemmen, schroeven of lassen zijn de mogelijkheden denk ik? smileys with beer

Tot slot maandag een Tempo-100 keuring zodat je in Duitsland legaal 100 mag.
Ik betrapte me er zelf op overigens zo straks op weg naar huis 110 te rijden. Even wennen

ik vind dat toch wel hard voor de gemiddelde caravanner.
@nico
Komt goed winking smiley

@carfanatic
Klopt daarom ook teruggezakt tot rond de 100. Prima snelheid.
Heerlijke stuurmansweg inderdaad, niet echt lang, en op sommige stukken echt te onoverzichtelijk/ te veel ander verkeer om wat harder te rijden helaas. Ik heb je zaterdag trouwens gespot op de rotonde bij de intratuin, witte megane gt line met een K in het nummer zie ik nu, kan niet missen winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2017 00:10 door Damianw26.
adinsx
Verder kwam ik 'gewoon wat leuks voor in de zomer' tegen, maar ik heb nog geen medestanders. Thuis niet, en ook m'n ouders (die na de verkoop van de R17 Découvrable nog altijd een cabriootje willen) krijg ik nog niet mee.
Wordt vervolgd...

Wat ik me dan altijd afvraag: iemand die zeer recent nog een halve auto laat vervangen, en dat als verkoopsargument pro meegeeft, waarom heeft die zoveel kosten gedaan? Om een wrak enigszins verkoopbaar te maken? Zitten al die laatste facturen in de daardoor veel te hoge vraagprijs verwerkt? Gaat de wagen weg omdat er alweer een grote kost zit aan te komen in wat uiteindelijk een bodemloos vat blijkt?
Alle vervangingen die de verkoper daar opgeeft, die doe je toch alleen maar om zelf verder met een wagen te rijden?
Als ik zijn opsomming zo zie, was hij wellicht goedkoper af geweest de wagen te verpatsen voor de prijs van het oud ijzer en geen herstellingskosten te laten doen.
Damianw26
Heerlijke stuurmansweg inderdaad, niet echt lang, en op sommige stukken echt te onoverzichtelijk/ te veel ander verkeer om wat harder te rijden helaas. Ik heb je zaterdag trouwens gespot op de rotonde bij de intratuin, witte megane gt line met een K in het nummer zie ik nu, kan niet missen winking smiley

Hmm.. het feit dat het is blijven hangen. Is dat positief of een 'kan beter' geval.
Zaterdag is al overschreven op de dashcam denk ik, maar herinner me iemand die rechts reed en ik even links voorbij ging, om daarna weer rechtsaf de rotonde te nemen. winking smiley
Leuke foto van je Up trouwens, bekende plek daar langs de dijk. Zelfde stukje als dit toch?

@BRG
Op de RTC staat iets meer toelichting van het forumlid:
"De oprit staat ondertussen aardig vol....! Ik hoop dat ik iemand kan vinden die mijn 19 wilt overnemen."

En bij de advertentie: Ik ben zelf Renault liefhebber en verkoop de auto wegens de aanschaf van een Renault 5 Alpine Turbo.

Dus ja, het kan twee kanten op. Enerzijds iemand die hem heeft opgeknapt voor zichzelf maar toch vat kreeg op een 5 Alpine Turbo wat natuurlijk een gaver project is. Of... er zit wel iets achter.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2017 09:23 door adinsx.
Wel een leuk ding!

Als het een eerlijke/goede is, dan kun je er best een hele tijd veel plezier aan beleven. Podverdorie, nu begint het bij mij ook weer te kriebelen.....
Ja, een witte megane gt line met flinke velgen en xenon valt op, positiefthumbs up , keek in je topic en het K nummer klopte vandaarspinning smiley sticking its tongue out Ik reed trouwens in de audi q3 dus dan word het spotten van een up nogal lastigwinking smiley (voor de herkenning, een zwarte q3 met xenon zonder s-line bumpers met 7-trh-36)
Het filmpje van de 4c is inderdaad de dijk. Op 0:31 zie je rechts een uitsparing en daar kun je wat leuke foto's maken
@Damian
Ik had je Up, je topic, en Myreview al even opgezocht (daar zag ik ook een Q3 op de foto).
Gelukkig maar dat ie positief op viel winking smiley

@Bart
Zo ben ik weer aangestoken door al die mooie dakloosfoto's van de Z4 van Bofkont. grinning smiley
Die renault 19 rsi is inderdaad een leuke zomerwagen, volgens de beschrijving ook in zeer goede staat, een bezichtiging kan geen kwaad denk ik drinking smiley
Kleine update, hij is er klaar voor. Zowel de auto als de caravan.
Drie nieuwe lattenbodems gemonteerd, een nieuw rol-hor/verduistering voor het raampje waar nog niets zat, en het frame van de fietsdrager op de dissel:

Vanmorgen kwam iemand van Dekra even kijken of de caravan aan de eisen voldoet voor een Tempo100-registratie,
en dat blijkt. Morgenochtend nog even met de kentekenplaat naar de automaterialenhandel om een luxe-versie te laten maken. Reclameloze houder met dun-frame erbij en dan is het wel af. De wax van december zit er nog goed op, dus daar hoeft weinig aan te gebeuren.
Inmiddels zit het meeste vakantiespul er ook in. Over een paar dagen de fietsen er op, nog even langs een weegbrug en dan genieten van het aankomende mooie weer. winking smiley

Edit: M.b.t. de R19. Ik laat het toch maar schieten. Krijg geen medestanders, en als ie dan bij huis staat moet er ook genoeg tijd zijn om de toeren. Kids zijn er nog net klein zat voor, dus ach. We laten het even rusten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2017 14:04 door adinsx.
Geen lang verhaal, wel sfeerplaatjes winking smiley

Combinatie liep in ieder geval prima. Wel 17,6 L/100 maar dat is slechts over een klein stukje (A18) en wisselende snelheden. Niettemin, helemaal tevreden thumbs up.

Hieronder voor de liefhebbers ( en ja, sommigen vinden kamperen niks), plaatje bij het praatje.

Kogeldruk in eerste instantie, na wat verschuiven 77,9kg en dus prima.

Dankzij de hulpveren en met belading ligt ie mooi zoals het origineel hoort:

Stekkie: Supercomfort. Ruimte zat, eigen sanitair (links).

Kwaliteitsleesvoer erbij winking smiley

En qualitytime met de jongste telg. De oudste zat al snel in de zandbak vriendinnetjes te maken. Campingleven grinning smiley
komisch, van "check eens hoe hard mijn rs225 optrekt" naar "Kogeldruk in eerste instantie, na wat verschuiven 77,9kg en dus prima." in een paar jaar grinning smiley
Gezinsleven heeft een vreemde invloed op mensen... oh en inderdaad, RS-loos maakt het wel wat saai hier grinning smiley
adinsx
Gezinsleven heeft een vreemde invloed op mensen... oh en inderdaad, RS-loos maakt het wel wat saai hier grinning smiley

Ik mis de unisex human nature kleding nog grinning smiley

zonder gekheid, tijden veranderen, ik zit nu ook 5 voor 12 met een grote verandering in alles. Hier ook even geen RS of ander kanon door andere prioriteiten. Bovendien kamperen is ook eigenlijk best lekker thumbs up zeker als het materiaal goed voor elkaar is en het weer een beetje mee zit

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2017 23:26 door AsconaGT.

En qualitytime met de jongste telg. De oudste zat al snel in de zandbak vriendinnetjes te maken.

Even gemist dat er intussen 2 kleintjes waren... Alsnog gefeliciteerd.
Ziet er gezellig uit, zeker met het huidige zomerweer. Maar zal niet meteen mijn vakantiewijze worden winking smiley
Heerlijke plaatjes. Campingleven is inderdaad top. Volgens mij heb je ook een Dorema President voortent als ik het zo zie. Wij hebben vorig weekend gekampeerd en staan nu weer op de camping in Mander. Dat is ook het voordeel van een caravan, inpakken en wegwezen en je hebt vakantie.
Voor de kids ook geweldig, die zie je gewoon genieten.

Verbruik met tegenwind is inderdaad even schrikken, meter schiet dan fors uit. Normaal gesproken rij ik zo tegen de 1:10 met caravan er achter.
Voor de kleine inderdaad fantastisch. Afgelopen weekend kop van Noord Holland aangedaan met de camper. Geweldig om de kleine te zien genieten op het strand.
Als je dan toch moet kamperen is het zo helemaal niet zo heel erg, prima auto ervoor, strakke combi thumbs up.

Leuk, wij stonden met het Dreamteam (Forze Delft) waar ik bij zit laatst in de AMT, met een foto van mij paginagroot. Misschien heb je hem voorbij zien komen?
British Racing Green

En qualitytime met de jongste telg. De oudste zat al snel in de zandbak vriendinnetjes te maken.

Even gemist dat er intussen 2 kleintjes waren... Alsnog gefeliciteerd.
Ziet er gezellig uit, zeker met het huidige zomerweer. Maar zal niet meteen mijn vakantiewijze worden winking smiley

[www.autoweek.nl] winking smiley
Dikke tien maanden terug inmiddels kreeg de rechter achterbank ook bezetting.

En inderdaad, ieder zijn ding. Met kleine kids zit ik liever op de camping dan in een hotel.

Kristian
Heerlijke plaatjes. Campingleven is inderdaad top. Volgens mij heb je ook een Dorema President voortent als ik het zo zie. Wij hebben vorig weekend gekampeerd en staan nu weer op de camping in Mander. Dat is ook het voordeel van een caravan, inpakken en wegwezen en je hebt vakantie.
Voor de kids ook geweldig, die zie je gewoon genieten.

Verbruik met tegenwind is inderdaad even schrikken, meter schiet dan fors uit. Normaal gesproken rij ik zo tegen de 1:10 met caravan er achter.

Eh volgens mij een Doréma Garda XL270 en een Palma luifel er aan.
Dikke prima inderdaad. Morgenavond gaat de luifel eraf en alles de voortent in. Even vier dagen werken en donderdagavond weer deze kant op. thumbs up.

1:10 ga ik zeker niet halen. Geblazen motoren verbruiken toch wat meer. M'n vader rijdt ook zo 1:10 met een 'ouderwetse' NA 2.0-16v.
Schoonvader haalt met een 1.4 TSI in een Altea en nagenoeg gelijke caravan (Adora 462 ipv Altea 462) ongeveer 1:6,5 tot 1:7. Komende zomer echt de lange rit dus we zien het wel. Voordeeltje -> tankpas.

Boppie
Voor de kleine inderdaad fantastisch. Afgelopen weekend kop van Noord Holland aangedaan met de camper. Geweldig om de kleine te zien genieten op het strand.

Strand is ook heerlijk inderdaad. Maar als ik die drukte toch zag afgelopen dagen daar phoe.
Vroegûh overigens vaak met Hemelvaart en Pinksteren nabij Katwijk gestaan met m'n ouders, Zuiderduinen o.i.d. heette die camping.
Fietspad over, duinen over en zo het strand op. Heerlijk.

Micha D.
Als je dan toch moet kamperen is het zo helemaal niet zo heel erg, prima auto ervoor, strakke combi thumbs up.

Leuk, wij stonden met het Dreamteam (Forze Delft) waar ik bij zit laatst in de AMT, met een foto van mij paginagroot. Misschien heb je hem voorbij zien komen?

Stond jij op die foto Micha? De pagina heb ik natuurlijk voorbij zien komen. Ben de laatste die akkoord geeft op alle pagina's voor het naar de drukker mag. Zal hem er zo nog eens bij pakken thumbs up. Was je dan ook vorig jaar op ons kennisevenement? Of toen nog niet betrokken bij het Dreamteam?

En om mee af te sluiten, we hebben natuurlijk wel mazzel met het mooie weer. winking smiley
adinsx
Dankzij de hulpveren en met belading ligt ie mooi zoals het origineel hoort:

Die ligt inderdaad mooi. Mijn oude Passat 3C (toen ik hier nog echt actief was) kon lekker doorliggen. Mede 3C rijders met volle achterbak reden echt op de stootblokken
Herkenbaar ja. Met drie man achterin zat ik ook veelal op de stootblokken, en de trekhaakbevestiging kon ook nog wel eens een stukje drempel meepakken. Nu dus totaal geen last meer van, behalve dat de achterkant wat meer springt en te hoog staat bij geen belading. Ziet er niet uit, dus wellicht na de vakanties wissel ik even met de originele veren.

Inmiddels weer op de camping overigens. Beetje haasten na het werk (eigenlijk te druk om een lang weekend weg te zijn), en daarmee dus ook spullen vergeten. Of nouja, een hele tas met kleding en potjes eten voor de jongste telg stonden nog thuis. Enkele reis 53 km ~45 minuten schatte de navi in. Nou, het kon ook in 30 minuten hoor. Gelukkig lekker rustig op de wegen hier in de Achterhoek. thumbs up Na het weekend wel een klusje erbij, vliegen schrapen. Leuk zo'n witte auto...

Verder de knoop doorgehakt om toch een dakairco te laten installeren. Het warme Hemelvaartsweekend deed de kids toch wel erg lastig slapen. En dan is het nog niet eens 35+. Gezien de caravan toch wel een jaartje of 8 blijft (tot kids in tentje gaan is stapelbed handig), overstag voor wat verkoeling. En om een beetje overcapaciteit te hebben wordt het een Dometic Freshjet 2200.
Een 1100 (tot 5m opbouw) zou al voldoende zijn , de 1700 (tot 6m opbouw) had ik op het oog, maar een kennis bij Dometic adviseerde toch de 2200 (opbouw tot 7m) te nemen. Kroatië is nou eenmaal warm. Nu nog zien of het überhaupt past op het dak i.v.m. het grote Heki II-luik middenin. Daarover krijg ik nog bericht van een caravandealer die tevens bereid is de boel in te bouwen.
Al met al, caravanverhaal wordt nog even wat prijziger (had ook een leuke III RS kunnen zijn), maar dan wordt het wel lekker koel straks winking smiley'

Kortom, we klagen niet en kijken alweer uit naar de volgende vakantie. Zomerzon in Kroatië, en later in het jaar nog eens de zon. Zonder caravan, zonder kids, maar wel autogerelateerd. De laatste race van de F1 thumbs up.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2017 00:14 door adinsx.
Carfanatic
komisch, van "check eens hoe hard mijn rs225 optrekt" naar "Kogeldruk in eerste instantie, na wat verschuiven 77,9kg en dus prima." in een paar jaar grinning smiley

Haha ja het leven kan ineens snel veranderen ik lees al mee vanaf de Clio RS, dat is al wat jaartjes geleden.
Maar leuk ding trouwens die R19 cabrrio RSI, geen medestanders ?? heb je die nodig dan, ze ziet het vanzelf drinking smiley
Dat is zeker al even geleden Bofkont. Eind 2007 ongeveer schaftte ik de Clio aan. 15 december 2007 als ik het goed zeg.
Maar eerlijk is eerlijk, het topic is er wel wat saaier op geworden. Maar... komt ook wel weer goed. Dat speeltje komt er vanzelf.
Ja jongen, jij bent wel volwassen geworden in die tijdgrinning smiley
Ik blijf echt hangen van dat in mijn auto onzin of waanzin, het is maar hoe je het noemen wilt.
En dan ben ik ook nog een stukje ouder dan jij als ik zo in je profiel kijk.
Hier in huize bofkont geen kindjes.

Maar heerlijk zo toch met de vrouw en kinderen met de caravan weg, heel ander leven weer thumbs up
Al enig idee wat de lease opvolger gaat worden??

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2017 02:25 door Bofkont.
Mannen blijven toch een beetje kleine kinderen heb ik mij laten vertellen.
Zo, update tijd.

Om met de Mégane te beginnen. Zondagmiddag, vaderdag, en wat doe je dan: Juist, lekker de auto wassen terwijl de kids slapen. winking smiley

Wassen, beetje tyre-gel en hij was klaar voor een bezoek aan de dealer maandag. Gister heeft de Mégane zijn 120.000 beurt gehad en de eerste APK.
Naast olie, filters, e.d. is ook de airco opnieuw gevuld. Verder geen centje pijn. thumbs up. Tijd dus voor het laatste half jaar, of misschien wel jaar.
Ik twijfel inmiddels namelijk weer over de opvolger en heb eigenlijk besloten dat de Mégane me gewoon nog altijd goed bevalt. Kortom, als de vakantietrip bevalt met de hut er achter kan het maar zo zijn dat ik navraag of het contract verlengd kan worden tot 08-08-2018 zodat we de vijf jaar vol maken samen. Zo niet, dan zal ik na de zomer duidelijkheid moeten krijgen over de leasevoorwaarden en daar het beste uit moeten halen. winking smiley
Vooralsnog genieten we van meggie. Ik blijf ontzettend blij met de samenstelling, al had ik natuurlijk liever de GT220 ipv het koffiemolentje nu. Maar zoals gezegd, de trekkracht met de caravan er achter viel niet tegen. Op naar de bulten in Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië.

Door naar het tweede huis. Daar is inmiddels een airco op opgebouwd. Best een investering, maar het is het waard. winking smiley
En uiteraard dank voor de tip Carfanatic, ik ga opletten bij bruggen winking smiley

Dan nog wat Clio-nieuws.
Vanmorgen stond ik (gepland) bij de garage met de Clio IV van de wederhelft. Nu de slotboutdop er weer is konden ze de voorwielen balanceren (trilden tussen 110 en 160) en de remmen schoonmaken.
Daarnaast klaagde de wederhelft dat de auto al dagen op de AUTO-stand (climate control) niet goed koelt. De ventilator gaat niet harder draaien terwijl er wel koude lucht uit komt.

Samen met de technicus en de diagnoseapparatuur gekeken naar waarden van sensoren.
Interieursensor: 26 graden
Mengklepsensor: 4 graden (kortom de airco werkt)
Aansturing kachelventilator: 40%, en daar bleef hij steevast op staan

Handmatig gaat hij wel harder, maar op de AUTO-stand niet. Zoeken, zoeken, dan toch te weinig koudemiddel?

Een uur later besloten dat ze vandaag bij een andere Clio gaan meten. Ik rij vervolgens richting kantoor en zie ineens het (goed verstopte) ECO-lampje branden op het dashboard. Verdomd slecht zichtbaar. Ik zet hem uit (knop op middentunnel onder handrem) en voila, ik waai zowat weg. grinning smiley Verklaarde ook meteen waarom ik vanmorgen de Clio traag vond... En ook de wederhelft vond de Clio maar traag reageren de laatste paar dagen.
Kortom, ver gezocht, oplossing dichtbij gevonden. nut smiley

Voor de komende tijd staat het kleien, waxen van de Mégane nog op het programma, en die fun-cabrio? Die komt er nog even niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2017 12:30 door adinsx.
Even een klein beetje vloeken hier:
*gaat om het uiterlijk, niet de motorisering*

[www.autotrack.nl]

Ok, het is eigenlijk iets waarvan ik zei: geen optie. Maar schijnt met sportonderstel en wat andere dingen goed te sturen. Oogt naar mijn idee ook beter dan een Leon FR, maar het is en blijft een Golf... En de prijs dus ook, ruim 41,5k.
[configurator.volkswagen.nl]
(edit: link is inmiddels verlopen zie ik...)

Ja, Mégane IV GT heeft nog altijd de voorkeur, maar plan B (Leon ST FR) ben ik inmiddels wat minder zeker van... drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2017 15:01 door adinsx.
Ik zag pas zo'n facelift Variant (zonder dat gekke R-pakket) in white grey ofzo. Bijzonder kleurtje! Haalt het niet bij het geweldige geel, maar wel leuk!
Zo van schuin voor vind ik het nog wel oké, maar de achterkant van zo'n Golf vind ik echt spuuglelijk, R-line of niet..

Mbt die ECO-knop. Daarmee heeft Renault wat mij betreft nogal de plank misgeslagen. Sowieso schakelt hij weer automatisch naar ECO als de auto uitgeschakeld is geweest, toch?
Vorig jaar met vrienden in een Captur 90DCI naar Praag geweest, zodra de ECO stand is ingeschakeld voelt het alsof je met een turboloze diesel onderweg bent, maar ook de airco werkt ineens zwaar onder de maat. Met name dat laatste vind ik een enorme misser.. thumbs down
De variant is niet echt mooi recht vanachter, totaal niet in verhouding en veel te smaller ogen dan werkelijk het geval is, dit is overigens mijn configuratie op een lease golf station. :[configurator.volkswagen.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2017 17:54 door Damianw26.
Gehaktstaaf
Mbt die ECO-knop. Daarmee heeft Renault wat mij betreft nogal de plank misgeslagen. Sowieso schakelt hij weer automatisch naar ECO als de auto uitgeschakeld is geweest, toch?

Welnee, hoe kom je daar nou bij?

Gewoon van die knop afblijven, dan is er niks aan de hand...
Golf zou je denk spijt van krijgen. Erg fijne auto, maar 0,0 emotie. Dat was ik snel zat.
Springbok
Golf zou je denk spijt van krijgen. Erg fijne auto, maar 0,0 emotie. Dat was ik snel zat.
Dat hele c-segment is op een paar snelle motoriseringen na, zaaddodend. Ik erger mij minder aan het saaie uiterlijk van een Golf als aan de missers als bv multimedia in de Megane. Zeker voor een leaseauto, waar je veel in rijdt zou ik echt voor ergonomie en comfort gaan. Dat is bij de Golf wel goed geregeld.
Tsja. Mijn 2007 Leon was in veel opzichten de mindere tov mijn 2011 Golf. Toch denk ik daar met veel meer plezier aan terug.
Springbok
Tsja. Mijn 2007 Leon was in veel opzichten de mindere tov mijn 2011 Golf. Toch denk ik daar met veel meer plezier aan terug.

Auto's zijn nou eenmaal erg gelikt en derhalve erg saai aan het worden... Behalve als het gaat om de garagerekeningen, die zijn in de loop der tijd juist steeds spannender geworden.
adinsx
De ventilator gaat niet harder draaien terwijl er wel koude lucht uit komt.

Samen met de technicus en de diagnoseapparatuur gekeken naar waarden van sensoren.
Interieursensor: 26 graden
Mengklepsensor: 4 graden (kortom de airco werkt)
Aansturing kachelventilator: 40%, en daar bleef hij steevast op staan

Wat is het nut van het smoren van de kachelventilator? De airco wordt toch niet efficiënter/zuiniger als hij de airflow verlaagt? De compressor beukt nog steeds even hard op het koelmiddel...?
Vind een Golf Variant juist wel fraai. In de straat staat een R-line met mooie velgen. Mocht de Mazda dit jaar weer een mankement vertonen dan denk ik erover om ook een jonge Golf Variant uit Dld te halen. Night blue heeft dan de voorkeur.
Ik vind zo'n Golf als Alltrack in het rood wel heel gaaf, helaas niet via de officiele wegen geleverd in Nederland. Daar kun je ook nog een lekkere motor bestellen thumbs up

zo'n gewone variant, nee.... ik vind het echt helemaal niks

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen smiling smiley
Zo, tijd om hier weer wat leven in te brengen. Exact een maand geleden op vakantie gegaan naar het mooie Istrië te Kroatië, een beetje onze vaste stek want het was de achtste keer sinds 2003. De route kunnen we dromen, maar dat maakte het niet minder spannend. winking smiley
Overigens al een ruime week terug, maar drukte én het vervelende Photobucket met de nieuwe deel-policy maakten dat ik nog even geen zin vond om hier te updaten. Foto's maar even vanuit Facebook, upload ze later wel naar een andere plek. Iemand tips?

Goed. De vakantie dus. Zoals bekend voor het eerst met eigen caravan. De vrijdag voor we gingen natuurlijk de laatste dingen klaarmaken. Auto inpakken en de laatste dingen in de caravan. Einde middag ben ik nog even naar een weegbrug gereden om wat meer 'gevoel' erbij te krijgen. Totaalgewicht: 3060 kg excl. inzittenden en nog een koelkastje voor in de auto. En daarna werd het spannender, want wat weegt de caravan?
Die mag 1300 kg zijn op kenteken, maar bleek 1480 kg exclusief kogeldruk. Totaal dus 1560 kg confused smiley.
Dat was even schrikken. Maar goed, en dan. 200 kg sjouw je er niet uit. Kortom, we hebben nog even kritisch gekeken wat eventueel thuis mag blijven. Dat was niet veel. Voor de kids ging best wat eten mee, een kleine magnetron (22 kg), twee lekkere luxe zit/ligstoelen (12 kg per stuk) voor onszelf, en tja die dakairco weegt ook 32 kg. Niettemin, we hebben de gok maar genomen. De auto woog nog altijd meer dan de caravan, dus dat ging wel goed komen. Daarnaast mag die 1500 kg trekken. En ja, ik dacht wel aan hoe de downsizer in het vooronder (waarvan de distributieketting lichtjes ratelt) zou moeten werken. Aan de andere kant, die ketting staat lekker onder spanning de hele rit. winking smiley

Goed, zaterdagochtend vertrokken en het ging eigenlijk prima die 1300 km wegtikken. Een paar tankstops verder rond 17.30 nabij München gestopt voor wat avondeten.

Links onze combinatie, rechts die van schoonouders. Nagenoeg dezelfde caravan qua lengte, gewicht, alleen een andere indeling. De auto daarvoor: een Altea 1.4 TSI (125 pk).
Met twee kleine kids, die zich best konden vermaken in de auto overigens, is elke stop minimaal 45 minuten. Even de benen strekken, even spelen, etc. Heel wat anders dan jaren terug waarin ik de 1300 km in 11 uur wegtikte en een tankstop noodzakelijk kwaad was. grinning smiley

Daarna door naar de echte bulten van Oostenrijk. Doorgereden tot 23.00 uur en toen een paar uur slaap gepakt op een Autohof. Om 04.00 uur verder richting de camping. thumbs up. Hoe het ging? Het viel absoluut niet tegen. Natuurlijk moet je terug naar de vierde of derde versnelling om een acceptabele 90 km/u vast te houden bult op. Of zelfs in de twee op hele steile stukken nabij Kroatië, maar hij deed het boven verwachting thumbs up. Al lust het wel een slok winking smiley
Maar, we waren er (08.00 uur) en het was al lekker warm weer. Tijd voor vakantie! winking smiley

Voor de campinghaters, die kunnen nu even verder scrollen drinking smiley. Voor de liefhebbers, het stekkie:

Een ruime plek waarbij de auto mooi achter de caravan kon staan. Verder de voortent (2,70) en luifel er aan en nog wat ruimte ervoor. We stonden op het terrassenstuk, zodat je niet rechtstreeks bij elkaar in de tent kijkt. En onder ons stonden de schoonouders. Ideaal voor nu en dan wat oppas op de kids. winking smiley Biertje erbij en genieten maar:

De dakairco was een flinke investering, maar wel een goede. Met een buitentemperatuur van 37 graden bleef het binnen keurig de ingestelde 21 graden. De kids sliepen er prima bij en zo'n rustmomentje midden op de dag is wel zo lekker. winking smiley Al is met flink wat 'quality-time' ook helemaal niets mis winking smiley

Autogerelateerd, ik denk dat er weinig zo glimmend bij stonden. Het poetswerk voor we gingen wierp zijn vruchten af want met een spray&wipe was alles weer glimmend.

En tja, dan vliegen 2,5 week al snel voorbij:

Tijd voor de terugrit:

09.00 uur vertrokken en in een keer huiswaarts gegaan. Uiteraard wel even vijf keer tanken onderweg, maar om 04.15 waren we weer thuis.
En het resultaat na 2610 vakantiekilometers? 411 liter benzine verbruikt, gemiddeld dus 1:6,3. Schoonouders, die 90% voorop reden (bergop was ik vlotter), reden een gemiddelde van 1:6,6. Valt mee dus het verschil. Al met al, de Mégane is een prima trekauto. thumbs up

Tot slot nog wat narigheid. De Clio bleef thuis en daar liet (waarschijnlijk een kinderfietsje) iemand een verrassing op achter...

De dader niet meer gevonden, en ondanks no-claim module bij de verzekering laat ik het niet maken. Dat kost ons 5 schadevrije jaren, en daarnaast ben ik al fanatiek aan het polijsten geweest en zie je het alleen als je het weet.

Hoe nu verder...
Samengevat: Prima vakantie gehad. De Mégane is heel gebleven ondanks toch wel wat extra gewicht er achter. Op naar... Tja, naar wat eigenlijk? Nog een zomervakantie met de Mégane? Of gaat hij er op 1-02-2018 uit zoals het nu in het leasecontract staat?

Daarover heb ik de nodige twijfels. Van wel of niet verlengen naar 08-08-2018 tot welke opvolger er moet komen, maar dat komt in een andere post. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2017 15:42 door adinsx.
adinsx
De dader niet meer gevonden, en ondanks no-claim module bij de verzekering laat ik het niet maken. Dat kost ons 5 schadevrije jaren, en daarnaast ben ik al fanatiek aan het polijsten geweest en zie je het alleen als je het weet.

Hoe nu verder...
Samengevat: Prima vakantie gehad. De Mégane is heel gebleven ondanks toch wel wat extra gewicht er achter. Op naar... Tja, naar wat eigenlijk? Nog een zomervakantie met de Mégane? Of gaat hij er op 1-02-2018 uit zoals het nu in het leasecontract staat?

Daarover heb ik de nodige twijfels. Van wel of niet verlengen naar 08-08-2018 tot welke opvolger er moet komen, maar dat komt in een andere post. winking smiley

Zo dat ziet er uit als een heerlijke vakantie! smileys with beer Helaas nu ook gezeik gehad met schade waar de schuld bij een ander ligt, maar deze beste man beweert van niks te weten dus we kunnen niks. Politie heeft de aangifte opgenomen, maar zegt er verder niks van te kunnen maken omdat deze beste man zegt van niks te weten. angry smily

Ben benieuwd wat je gaat doen met de Megane, heb er een tijdje in gereden bij mijn oude werk en snap dat de auto goed bevalt want ze rijden gewoon echt goed!
Ik had je topic al wel gevolgd Brent en zag het gedoe. Niets vervelenders dan bijna zeker weten dat iemand het heeft gedaan, maar dat hij dat niet toegeeft. Hier overigens wel alle kinderfietsjes in de buurt afgegaan. Één buurvrouw schoot in de 'beschuldig je mijn kind nu'-modus, maar de rest was meewerkend. Geen van allen had een stuurtje zonder de rubberen beschermdoppen en dus ook geen rode lak aangetroffen. Het is niet anders winking smiley

En de Mégane bevalt inderdaad goed, maar op een week na heb ik hem nu vier jaar. Zo lang en zoveel kilometers heb ik nog nooit gedaan met één auto. Niettemin, in een volgende post (wordt vanavond) zet ik even de voors- en tegens op een rij. drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.