Arosa & Meike - Nieuwe mijlpaal, de 3e auto is in aantocht - Toyota iQ

Gepost door Meike 
Fraai verhaal in Engeland hoor, echte autoliefhebbers daar en een geweldig land verder!
Zoals gisteren al geschreven, was Arosa gisteren even bezig geweest met papaier, schaar en pritstift. En het is erg verhelderend wat je aan ruimte kan winnen of misbruiken.

Dit zijn de maten van de binnenruimte van de NV200, 1:10 >> 200cm x 150cm x 135cm wat hij als basis maten heeft gebruikt voor dit papieren busje ;

Let niet op de rommel buiten de bus...eye rolling smiley big smile smiley

En dit zijn een aantal indelingen die hij heeft gemaakt en die we besproken hebben, met de laatste foto als waarschijnlijke winnaar. Niet de meest creatieve of mooiste indeling, wel het meest praktische en zelf makkelijk te bouwen.

Hoekindeling, hoge kast links van de bus, voornamelijk voor kleding en voedselvoorrraad, rechts keukenblok van 40 cm en een meter lang tussen rechterschuifdeur en achterdeurtjes. Bij tweede foto keukenblok iets korter gemaakt voor betere instap via schuifdeur.

Indeling met dienette aan linkerzijde en keukentje + voorraadkast aan rechterzijde, maar dit kan qua gewicht wel nadelig zijn dat daar rechts te veel gewicht komt.

Dan de meest simpele indeling, verdient geen creativiteitsprijs, maar daar gaan we ook niet voor. In de praktijk zal het wel één van de beste indelingen zijn, gewicht is ook makkelijker te verdelen tussen links en rechts. bij onderste foto hebben we het keukenblok wat van de tussenwand afgehouden voor een kleine instap via de scheuifdeur ipv bij schuifdeur buiten de auto te koken.

Het keukentje gaan we dus mogelijk simpeler maken met 2 x een 1 pits gasstel (patronen ipv gasflessen), op 1 zo'n patroon kan je circa 1,5 uur koken = ongeveer 8 tot 10 keer/avonden eten bereiden. Deze zetten we op een verschuifbare tafel via een railsysteem gemonteerd aan het keukenblok + kast zoals hier boven afgebeeld.

Het kan nog allemaal veranderen als we eenmaal de bus hebben en dat we tot andere inzichten komen, tot zover lijkt ons dit de beste en simpelste indeling + het switchen van dag stand en nachtstand met het bed uitgeschoven..

Dit idee zo'n beetje! Uitschuifbare latten bodem, aan de kopse kant, bij de achterdeurtjes komt er dan een lade thumbs up, vanaf de linker schuifdeur ook nog een beste laadruimte voor allerlei praktische zaken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2018 16:11 door Meike MR-S.
Beetje terug naar de kleuterschool blijft altijd leuk om te doen. drinking smiley
De Honda is verkocht en wordt zaterdag overgeschreven, daarna meteen door om de Nissan op te halen. smileys with beer
Hey wat leuk, hoe vooral een verslag bij hoe jullie een camper ervan gaan maken. Ik ben namelijk erg benieuwd hier over. Gaan jullie dat zelf doen? Of laten doen?
Zelf doen. Mag van Meike geen apart topic openen, maar de topictitel kunnen we helaas nog steeds niet aanpassen.
Vervolg Roadtrip door de UK - Deel 3

Ná Hethel en Lotus gaan we erg voldaan richting het westen. Via Peak district richten we de buscamper op Wales ! Via het kleine stadje Buxton rijden we over een mooie kale berg in het Peak district. En daar sta je dan even te pauzeren, in je camper, worstjes te braden voor de kat (en) z'n viool..

Op de weg naar beneden nog een groepje Lotus rijders tegen gekomen, geen bekende Lotussen van de dag ervoor, wel jammer dat we er geen foto van hebben kunnen maken. Dan komen we via de snelweg A55 in het noorden van Wales. Wow, dikke dikke wow !! Dit heeft niets meer met Engeland te maken, het stukje snelweg langs de kust heeft een hoge mediteraanse sfeer/vibe. Wanneer je dan ook nog bordjes tegen komt als Snowdonia Surf, waan je je al helemaal in tropische sferen. En Wales was sowieso al echt fantastisch om doorheen te rijden. Echt te gek !

Onze eindbestemming voor die dag hebben we laten vallen op Dolgam Campsite, iets voorbij Swallow Falls. Een erg leuke en avontuurlijke hike langs een rivier met indrukwekkende watervallen ;

Volgende dag rijden we verder door Wales, meer naar het zuiden. Ik ben nog nooit in Nieuw Zeeland geweest, maar de ruige en verschillende bizar groene landschappen waar je af en toe doorheen rijdt moet volgens mij een soort sneak preview zijn op wat N.Zeeland te bieden heeft (als ik fimpjes en verhalen mag geloven) We komen uit op een parkeerplaats direct aan de kust, nabij Lanrhystud. Hier heeft Arosa weer een trailtje gelopen over het keienstrand en heb ik eventjes de gitaar gepakt om heel even één op één te zijn met mijn nieuwste liefde eye rolling smiley grinning smiley En savonds genoten van de ondergaande zon. thumbs up

En dan ongeveer dit zicht..

En dan komt er iets groots over vliegen, formaatje 2 persoonsbed onderhand... grinning smiley Ik ben de naam van zijn soort even vergeten, maar ze schijnen nogal brutaal en aanvallerig te zijn naar mensen die hun habitat komen verstoren. Ze doken ook zeker wel een aantal keer naar beneden, ter hoogte van onze bus. eye popping smiley

Volgende dag richting The Cotswolds. Eerlijk gezegd was dit een beetje een tegenvaller. Erg lastig te navigeren op de hoogtepunten van deze regio. Een pubstop gevonden in het noorden van het gebied, ter hoogte van Birdlip / Ullenwood. De volgende dag weer verder afgezakt richting Cornwall. Dit was wel echt een fijne stop. Geen pubstop dit keer maar een parkeerplaats van een grote farmershop. Hier 2 maal een lekker stukje lamsvlees gehaald voor de avond en nog even naar Launceston gereden om wat leesvoer te kopen voor de avond.

In de W.H. Smiths kwamen we ook nog een bekende tegen grinning smiley Zie je opeens die kenmerkende kop van Wilfried de Jong in het schap staan. Leuk historisch stadje trouwens, ook de tweede dag dat we een beetje regen hebben gehad tijdens onze vakantie.

Zo laten ze je dan achter, alleen op de parking (en met gevulde magen, gaat best zo'n maaltijd met lamsvlees en ieder zijn eigen salade, ook van de shop)

King Arthurs Castle.. ofzoiets. Tintagel draait helemaal op het toerisme van het stukje legende dat Arthur hier ooit, ergens rond 600na Christus geboren is en een kasteel heeft gehad + dat de koning na hem ook daar gevestigd heeft vanwege die zelfde legende. Nee, wij houden niet zo van die uber toeristische trekpleisters, maar toegegeven, dit was qua uitzichten en ruines best een aardige stop !

Kleine bijgebouwen van het kasteel voor de havenwerkers, hier weer onder zit een plateau waarvandaan zij goederen naar boven haalde. Wat gaan we doen? Hier overnachten of doorrijden ? Dat laatste, van de 'noordkust' van Cornwall is het ongeveer 1 uurtje rijden naar de zuidkust. We nemen weer een pubstop, onder Par grinning smiley

Ook hier zijn er krijtrotsen & mossels.. Erg veel mossels.

Next day, we zijn op onze 12e dag van de vakantie. Bijna voorbij maar Arosa heeft nog een evenement te lopen en dus zetten we in richting Weymouth, Portland. Even kijken waar hij zich de volgende ochtend moet melden/registreren voor de Jurrasic Coast Run, 75 km langs de kust hardlopen over een enorm heuvelachtig landschap.. Hij heeft dit event helaas niet uit kunnen lopen vanwege de schoenen die te veel knelden bij de tenen en bij een afdaling van +10% is dat behoorlijk *** heb ik mij laten vertellen. Alsnog 36 km gelopen. thumbs up

Onze overnachting in Weymouth op de camping was de slechtste van de vakantie, op een plek neergezet te ver van de kast vandaan voor electrical hook up (wel voor betaald) en gewoon erg klant onvriendelijk personeel. Gelukkig hebben de dennenappels hebben zich wel rustig gehouden de afgelopen nacht.. grinning smiley

De volgende ochtend vroeg naar het schiereiland Portland. In de haven hebben ze deze parkeergarage staan voor motorbootjes.. Efficient hoor ?! (je zal maar wat nodig hebben uit je boot...) eye rolling smiley

Van de registratie in de haven om circa kwart over 7/half 8 is het zelf rijden naar het uiterste puntje van Portland, Portland Bill

En een mooi punt om een souveniertje mee te nemen, wij willen ook wel zo'n schattig vuurtorentje...

Laten we wel proberen het topic wel autogerelateerd te houden ! Zoals wel vaker reis ik Arosa achterna en probeer hem vaak onderweg en supporten en met een campertje onderweg zijn heeft ook zo zijn luxe. Laatste foto's zijn ongeveer een kwartier vóór zijn doorkomst, hier op ongeveer kilometerpunt 22 van zijn avontuur.

Nadat Arosa zich heeft afgemeld bij km punt 36, ergens daar op de parkeerplaats, rijden we gelijk maar door.

En omdat we toch redelijk in de buurt waren, even kijken bij Stonehenge. We vonden het de moeite niet echt waard om het fenomeen echt te bezoeken en als je er dan met de auto langs rijdt, was het al helemaal zoiets van 'ok mooi, leuk wat steentjes die rechtop staan' en zijn weer verder gereden richting Brighton On Sea, halverwege een camping opgezocht.

Hier hebben we voor het eerst de camper aan het stroomnet gekoppeld en ongeveer een uurtje of twee naar tv gekeken middels de schotel. Moet dit? Hebben we dit nodig? Nee bijlange na niet. Leuk om even uitgeprobeerd te hebben, maar juist op vakantie, ook in je eigen camper wil je toch niet tv kijken? confused smileynut smiley

Dan die zondag, 20 Mei, Brighton On Sea, door het event van de dag ervoor had ik een maandag gevoel, maar bij binnenkomst van Brighton werd het wel duidelijk dat het zondag was. Ten eerste sowieso al erg druk qua toerisme. Maar ook het aantal Mini's ! Mini's overal !!! En die zul je niet zien toeren op een maandag.

En last but not least. Iemand die met zijn bankstel vooraan bij het verkeerslicht stond. Helaas niet de telefoon bij de hand, Edd China stond op circa 20 meter afstand net als ik te wachten op groen. Met zijn rijdende bankstel. Nadat we hebben aangesloten bij dit rijtje Mini's toch nog iets van een bewijs hebben weten vast te leggen grinning smiley cool smiley

Mini Mega photo bump

Mini rijder met een autosport hartje thumbs up

Wat je al niet doet als je Mini niet in je bijkeuken past.. nut smiley grinning smiley

Goed, dan even dat bankstel van Edd China + wat geheimtaal !

Pizza staat tot stuurwiel
Art deco klok staat tot snelheidsmeter
Bierblikje staat tot versnellingspook

Hoe verzin je het Edd.. nut smiley thumbs up

Nu kan ik wel doorgaan met het plaatsen van de laatste 2 dagen maar ten eerste levert dat niet heel veel foto's meer op. Wel één dikke aanrader !

Dover ! Dover Castle. Heb je tijd over in Engeland, bezoek dit immense terrein dan ! Met name de kazematten en het aangrenzende ziekenhuis onder de grond zijn echt heel erg mooi uitgelegd en tentoon gesteld. Zeker als je geinteresseerd bent in de 2e wereld oorlog.
Meer ga ik er niet over spoilen !

Bedankt voor het kijken grinning smiley
Update

Het is even slikken, maar ik ga voor 98% zeker mijn koeriersleven opzij zetten voor een nieuwe toekomst. Het is dood eng, iets achterlaten wat je met veel liefde doet en een stap zetten in het 2e/3e/4e deel van je leven. Net als Steef ga ik (met enig voorbehoud, nog een paar testjes afronden) op de bus rijden bij Connexxion. Super vet en heel veel zin in, maar ook verdomd lastig om je motivatie in iets te vinden terwijl je nog elke dag met pret in je bestelbus kruipt voor weer een dagje Amsterdam, Limburg of allebei van beide.

Goed, die overige 2% is dus als ik niet door de medische test kom of faal op de rijtest. Nu ben ik over dat laatste wel zelfverzekerd, maar de medische test.. misschien dat mijn conditie een puntje kan zijn? Geen idee. We zien het wel.

Goed, ja.. Daar ga ik dan, begin 2019 eerst de theorie, krap 4 weken en dan de praktijk. Nu hebben we al twee auto's. De Nissan en Elise. Maar de Elise willen we niet al te veel kilometers bij rijden en eigenlijk ook niet bij de Nissan, die kilometers mag hij eten als hij op vakantie met ons gaat.

Dussss.. Ja. Een derde auto grinning smiley

En ik neem jullie even mee in de zoektocht en aan het einde van dit bericht de onthulling.

Zoektocht, deel 1 ; Eisen
Cruise control is een pré, net als de cliamte control.
Zuinig en-óf rijplezier, een gekke tegenstelling, maar daar komen we zo op.
Betrouwbaar
Normaal budget voor een 2e handsje, voor bepaalde type auto's tot 4.000, andere wagens mogelijk tot 6.000.

Zoektocht, deel 2 ; De keuze is reuze
We verbaasde ons over het feit dat er nog best veel Mini Coopers te koop stonden binnen het budget, ook binnen de 4.000 grens, maar de eerste generatie New Mini zijn niet heel betrouwbaar hadden we al gelezen en kon je beter voor de 2e generatie gaan, daarom het oprekken van het budget naar 6.000 voor de Mini Cooper mits het de auto waard was.

Dan kwamen ook nog andere wagens aan bod. De Suzuki Swift 1.3 en 1.5. Ook hierbij zat keuze van de generatie 2005-2009, maar de gefacelifte Swift was mondjes maat te vinden + vonden wij het niet waard om daarvoor voor een hoger budget beschikbaar te stellen, daar bleef het 4k.

Dan nog 3 andere auto's, De gefacelifte Mitsubishi Colt, de Lancia Ypsilon misschien en als laatste kanshebber.. de Toyota iQ.

Zoektocht, deel 3 ; Puntje paaltje, de slimste keus

Inderdaad.. Het is de Toyota iQ geworden big smile smiley We zijn vorige week even door midden Nederland gereden. Eerst bij de iQ in Naarden wezen kijken. We hadden sowieso onze zinnen gezet op een iQ met het Aspiration pakket. Ook daar zit nog wel wat gradatie in, die van ons is redelijk vol afgeleverd aan de eerste eigenaar. Halflederen stoelen, climate control en automatisch dimmende binnenspiegel schijnen ze ook niet allemaal te hebben.

Na het bezichtigen en het rijden (die draaicirkel is echt BIZAR kort), zijn we bij een (new) Mini Cooper van de 2e generatie wezen kijken. Deze had zowel CC aan boord, Climate control en een panorama dak. Wel. Sorry beste verkoper als je dit ooit leest. Zet je panorama dak nooit te koop als een vast dak terwijl hij wel gewoon open moet kunnen.. het was gewoon kaduuk. Al met al, een kilometerstand ik meen net boven de 150 duizend, hadden we hier beiden niet de wow factor wat we er wel van gehoopt hadden. Dat was dus ook de keuze, ga je voor zuinig of voor meer rijplezier. Nu hoor je bij de verkoop van vele sportieve bakjes dat het rijdt als een kart, alleen dat moet je niet tegen mensen zeggen die zelf al een soort van kart hebben. De verwachtingen zijn dan toch wat anders grinning smiley drinking smiley

We zijn vanaf Flevoland weer terug gereden naar Naarden. Een goed gesprek gehad en naast de genoemde opties op het wagentje, wordt er ook een cruise control ingebouwd. Het karretje heb ik pas in Januari nodig, dus geen haast met de aflevering.

Is het te gek om al een auto te kopen voordat je zeker weet dat je de baan hebt? Maybe. Is dat erg? Neuh. Mocht de auto toch niet van pas komen, staat hij niet in de weg en kan de Elise in de garage blijven. De kans dat ik de auto alsnog nodig heb dan, just in case dat ik niet ga bussen, is best aanwezig en anders kunnen we hem altijd weer verkopen + ze zijn redelijk waardevast.

Soms moet je een gokje nemen (net als het werk dat ik straks ga doen) grinning smiley cool smiley

Aangezien jullie van Britse sportwagens houden, kan Arosa hem niet ombouwen naar een Aston Martin Cygnet winking smiley
Wat een leuk ding! En succes met de laatste tests! Maar het koerieren bevalt je zo te lezen nog goed. Waarom dan die stap?
Toekomst en vrije tijd.

Ten eerste, ik moet nog circa 30 jaar werken. Dat kan ik niet eeuwig blijven doen dus eens moet of moest ik toch al een bepaalde overstap maken.
Ik heb als kind zijnde altijd al respect en fascinatie gehad voor buschauffeurs dat ze voor de voorwielen zitten en zo'n ding kunnen besturen + alle routes en straatnamen kennen in de omgeving. Klantencontact en gastvrij zijn zijn daar een belangrijke factor en bijvoorbeeld met het pakketbezorgen ook een leuke factor van het werk.

Ook qua vrije tijd. Het voordeel is straks, hoe leuk ik m'n huidige werk ook vindt, ik heb niet heel veel vrije tijd over doordeweeks om bijvoorbeeld iets met m'n 3D printertje te doen, of gitaar te leren spelen. Weken van 50-60 uur zijn vrij normaal. Niet erg, omdat ik er plezier in het werk heb, maar de weekenden zijn er wel om bij te tanken en niet te wild te maken. Straks heb ik werkweken van circa 28 uur, 4 dagen in de week. Ik ga dat niet erg vinden. big smile smiley Ja het salaris is ook wel een bijkomend voordeel, geef ik eerlijk toe, maar het is niet de insteek geweest om wat anders te gaan zoeken.
Niseko
Aangezien jullie van Britse sportwagens houden, kan Arosa hem niet ombouwen naar een Aston Martin Cygnet winking smiley

Grappig dat je dat zegt, de dag vóórdat we bij de bewuste iQ gingen kijken heb ik het opgezocht. Je kan rekenen op een slordige € 5.700 tot € 6.000 alleen al voor de neus van de Cygnet. Volgens mij komt een volledige metamorfose boven de 10k uit.
Jeetje een iQ.....zuinig, maar wel klein. Desalniettemin leuker dan de Smart. Veel plezier ermee.
Nico GTR
Jeetje een iQ.....zuinig, maar wel klein. Desalniettemin leuker dan de Smart. Veel plezier ermee.

Tot je er in gaat zitten.. Beenruimte en hoofdruimte is riant. Zoals ook de reviews op YT laten zien, je hebt niet door dat je in zo'n klein gebakje aan het rijden bent. Enige waarbij je het merkt is op de snelweg met het directe sturen, waarbij de wielbasis zorgt voor een lichtvoetig karakter. En je merkt het op een parkeerplaats om te draaien in je eigen baan.. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2018 21:34 door Meike MR-S.
Dus nu hebben jullie 3 2-zitters?
Zoveel auto's en er kan nog steeds niemand meerijden? winking smiley
Total Loss

Zitplaatsjes achterin de iQ zijn nog best wel oké hoor. Het stelt tenminste wat meer voor dan die zognaamde zittingen in een 206CC bijvoorbeeld. Arosa kan achter mij zitten als ik aan het rijden ben. Dus in feite is de iQ onze kortste maar ook gelijk de meest luxe auto van de 3. Enige voordeel van de Nissan, daar kan je circa 8 extra volwassenen in kwijt. Als je ze oprolt in een tapijt en dergelijk gezellig gedoe big smile smiley
Total Loss
Ho ho, de iq is een echte 3 zitter. Ik kon prima achter mij zelf zitten. De plek achter de bestuurder kan prima iemand zitten zonder benen. Was overigens ook wel een kleine eis dat er minimaal 3 personen in moesten kunnen.
Jullie hoeven geen zorgen te maken. Arosa heeft zijn benen nog steeds.. mijn herinnering was dat hij zei dat hij daar nog prima kon zitten, maar dat was dus achter zichzelf op de passagiers stoel. eye rolling smiley big smile smiley
Ah ok. Wist eigenlijk niet eens dat die IQ überhaupt een echte achterbank had! cool smiley
Total Loss
Ah ok. Wist eigenlijk niet eens dat die IQ überhaupt een echte achterbank had! cool smiley

Heeft die ook niet. cool smiley maar beter, zeker voor 3 personen.
Hé wat leuk, een iQ! Echt een goede keuze is dat. Ik heb er laatst ook mee gereden en was daardoor zo verrast dat hij sindsdien op de 'want'-list staat.
Ik heb ook ooit eens met iemand gekeken voor een IQ. Ik vond het een innovatief en kek karretje, maar destijds veel te prijzig voor wat je kreeg. Bij de occasions heb je daar uiteraard geen last meer van. Kwalitatief een prima autootje. Binnenruimte is inderdaad prima voor 2 met (weinig) bagage. Parkeren is ook ideaal, want je kunt gewoon rondom voelen tot hoe ver je kunt rijden grinning smiley

Ik moet bij een IQ altijd denken aan James May bij TopGear dat hij met een challenge een Sint-Bernard erin moet krijgen big smile smiley

(sorry voor de topicvervuiling, maar kon het niet laten...)
Ben je gek dat is geen topic vervuiling dat is onderhand kult aan het worden grinning smiley
Leuk, en die voegen we toe aan het lijstje voor vrouwlief als die weer een auto wil in NL.
Zo, cool om te lezen deze ontwikkelingen!
Heel veel succes ook van mij gewenst op de carriereswitch. Hoop van harte dat het allemaal gaat uitpakken zoals je gehoopt had. thumbs up

En de IQ, erg grappig dat je daarvoor bent gegaan want ik heb ook altijd een fascinatie voor dat wagentje gehad.
Vooral vanwege het feit dat ze het dashboard aan de passagierskant verder naar voren hebben laten wijken zodat er een 3e persoon achter de passagier kan zitten. Terwijl de IQ nog steeds gewoon ongeveer dezelfde afmeting heeft als een Smart Fortwo grinning smiley
omniradius
Zo, cool om te lezen deze ontwikkelingen!
Heel veel succes ook van mij gewenst op de carriereswitch. Hoop van harte dat het allemaal gaat uitpakken zoals je gehoopt had. thumbs up

En de IQ, erg grappig dat je daarvoor bent gegaan want ik heb ook altijd een fascinatie voor dat wagentje gehad.
Vooral vanwege het feit dat ze het dashboard aan de passagierskant verder naar voren hebben laten wijken zodat er een 3e persoon achter de passagier kan zitten. Terwijl de IQ nog steeds gewoon ongeveer dezelfde afmeting heeft als een Smart Fortwo grinning smiley

Thnx,

Ja rete spannend. Morgen een medische keuring, begin januari rijtest en als ik daarvoor slaag de 14e beginnen met de opleiding. En dan moet de iQ ook al wel wat kilometertjes gemaakt hebben.
Ja het interieur is bijzonder van dat ding. Geen dashboard kastje maar een dashboard tasje grinning smiley De materialen zijn keihard, maar het ziet er wel sjiek uit. En de iQ was sowieso al een dure jongen bij de lancering, betere materialen hadden het succes echt in de weg gestaan denk ik dan. De eerste aftermarket aanschaf is al gedaan trouwens. Bij Alie heb ik voor een paar euro een Bluetooth dongeltje gekocht die signaal omzet naar aux. nadeel daarvan is, is dat ik waarschijnlijk volume vol open moet zetten om het te horen, maar dat is afwachten en uitvinden. Hopelijk zaterdag kunnen we Rugzak ophalen..
Succes met de keuring, en veel plezier met de carrièreswitch!
En proficiat met de toename van jullie beider IQ winking smiley
Gefeliciteerd met de aankoop en aankomende baanwissel. thumbs up

Meike MR-S
Toekomst en vrije tijd.

(..) Weken van 50-60 uur zijn vrij normaal. Niet erg, omdat ik er plezier in het werk heb, maar de weekenden zijn er wel om bij te tanken en niet te wild te maken. Straks heb ik werkweken van circa 28 uur, 4 dagen in de week. Ik ga dat niet erg vinden. big smile smiley Ja het salaris is ook wel een bijkomend voordeel, geef ik eerlijk toe, maar het is niet de insteek geweest om wat anders te gaan zoeken.

Okay.. nou is de OV-CAO qua uurverloning inderdaad niet heel slecht .. maar dat je met 28 uur per week op meer uitkomt dan 50 uur buffelen in de koeriersauto. confused smiley . da's dan inclusief toeslagen gerekend, neem ik aan?

Medische keuring zal wel goed gegaan zijn.. zo zwaar is die nou ook weer niet, voor beroeps.

Hopelijk kan je straks de beloofde uren per week ook daadwerkelijk draaien en misschien wat meer, zodat je wat meer / sneller kan terugbetalen qua opleidingskosten. winking smiley

Lessen bij E&R, denk?
thumbs up

Meike MR-S
+ alle routes en straatnamen kennen in de omgeving.

Lijnbekendheid is natuurlijk altijd handig. Toch zal je vooral moeten letten op de routepijlen aan straatlantaarns. smiling smiley

.. en niet in de stress schieten als er + zoveel minuten in het infoxx systeem komt te staan tijdens je rit. winking smiley

Meike MR-S

Lijnbekendheid is natuurlijk altijd handig. Toch zal je vooral moeten letten op de routepijlen aan straatlantaarns. smiling smiley

.. en niet in de stress schieten als er + zoveel minuten in het infoxx systeem komt te staan tijdens je rit. winking smiley

BIj ons krijgen nieuwe chauffeurs naast de lijninstructie met een mentorchauffeur een Garmin mee waar alle routes in staan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2018 23:39 door Carfanatic.
Durashift
Gefeliciteerd met de aankoop en aankomende baanwissel. thumbs up

Meike MR-S
Toekomst en vrije tijd.

(..) Weken van 50-60 uur zijn vrij normaal. Niet erg, omdat ik er plezier in het werk heb, maar de weekenden zijn er wel om bij te tanken en niet te wild te maken. Straks heb ik werkweken van circa 28 uur, 4 dagen in de week. Ik ga dat niet erg vinden. big smile smiley Ja het salaris is ook wel een bijkomend voordeel, geef ik eerlijk toe, maar het is niet de insteek geweest om wat anders te gaan zoeken.

Okay.. nou is de OV-CAO qua uurverloning inderdaad niet heel slecht .. maar dat je met 28 uur per week op meer uitkomt dan 50 uur buffelen in de koeriersauto. confused smiley . da's dan inclusief toeslagen gerekend, neem ik aan? 1

Medische keuring zal wel goed gegaan zijn.. zo zwaar is die nou ook weer niet, voor beroeps. 2

Hopelijk kan je straks de beloofde uren per week ook daadwerkelijk draaien en misschien wat meer, zodat je wat meer / sneller kan terugbetalen qua opleidingskosten. winking smiley

Lessen bij E&R, denk?
thumbs up

Meike MR-S

1 ; Antwoord op deze vraag Uiteraard zijn er wel eens salaris onderhandelingen gedaan, maar salaris is niet mijn reden geweest om ander werk te gaan doen, laat staan zoeken, het werk dat ik nu nog doe voelt nog steeds als een betaalde hobby. Toekomst was de hoofdreden dat ik deze stap heb gewaagd en heb diezelfde drive voor ogen dat ik straks ook weer een betaalde hobby heb . De gedachte die mij ineens bekroop in September om op de bus te gaan rijden liet mij niet meer los en was mijn motivatie om er iets mee te gaan doen. Het werk dat ik nu nog doe ga ik missen, dat weet ik nu al. Aanstaande vrijdag hoop ik voor laatste keer m'n favoriete rondje Limburg en Brabant te rijden grinning smiley

Ja medische keuring stelde niet veel voor, gisteren pasje ontvangen, geldig tot 2023 dus voorlopig kan ik even voort. grinning smiley
Ga je straks ook in Utrecht stadsbussen rijden?? Ik zit regelmatig in lijn 27 naar de uithof big smile smiley
omniradius
Ga je straks ook in Utrecht stadsbussen rijden?? Ik zit regelmatig in lijn 27 naar de uithof big smile smiley

Nee, ik ga in Hilversum en omgeving rijden als alles meezit. Volgende afspraak staat voor 9 januari, 1,5 uur rijtest. Als ik daarvoor geschikt ben, kan ik 14 januari beginnen met opleiding.

Update

Vandaag de iQ opgehaald uit Naarden. Feiten op een rijtje..

- De iQ is kort, dat weten we allemaal. Maar pas ná aankomst op onze volgende bestemming van de dag, zie je hoe belachelijk kort het ding echt is. We hebben Rugzak in een parkeervak gezet bij de A'foorste vestiging van de Zweedse ballenbak.. (foto's volgen nog). Met het neusje aan de voorzijde van het vak zodat andere bezoekers niet de hoopvolle lege parkeerplek induiken en daar onze iQ zien staan. Als je ziet wat je overhoudt aan ruimte achter de auto, zouden er bijna 2 stuks zoals bij de Smart wel mogelijk is, in het vak passen.

- De draaicirkel is inderdaad ook erg kort.

- Bagageruimte achterin is prima voor het formaat auto. 3 redelijk volle boodschappentassen noem ik keurig.

- Het blijft wennen zo'n keyless entry ! Meike blijft graaien naar de sleutels terwijl dat niet hoeft, tegelijk ook het automatisme iets in het contact slot te willen steken terwijl het er niet zit.. Dit gaat nog wel even duren voordat ik hieraan gewend ben big smile smiley

- Nog een opvallend iets. Ik heb nogal wat auto's gereden en als ik iets zwarts + glim in het midden van de auto zie zitten/staan, denkt dat gekke hoofd van mij dat het de pookknop is. Zo kwam het vandaag al een paar keer voor dat ik de knop van de climate-control vastpakte ipv de versnellingspook... grinning smiley

- Verbruik valt nog niet veel over te zeggen. Eerste grove schatting is dat je het gebakje wel op de 1:19 moet kunnen rijden, zeker op de snelweg. Over het gemiddelde verbruik laat ik mij nog niet uit.

- Dat audiosysteem is hogere wiskunde om het te begrijpen.. Het is mij samen met Arosa eindelijk gelukt na een aantal pogingen om de eerste 2 radiozenders van mijn voorkeur vast te leggen.

Tot zover de eerste bevindingen
Ha! Mooie bevindingen met die iQ!! Dat van de keyless start, dat heb ik andersom, juist als in in de andere auto stap, hier thuis, dan zit 90% van de tijd de sleutel in mijn broekzak en moet ik me weer in bochten wringen om die eruit te halen. Leve de strakke spijkerbroek.

Succes met de komende testen en veel plezier met de iQ!!
FOTO UPDATE XXL

Ik kon het niet laten, even de deur uit om wat foto's te maken van Rugzak. Voor de overzichtelijkheid de serie foto's opgedeeld in blokken van 3 of 4

Voor de prehistorische 'inbellers' en 3 of 4g data-gelimiteerden, u bent bij deze gewaarschuwd !

Blokje 1

De buitenzijde in het geheel. Door de korte wielbasis leek het mij wel leuk om één van de bruggetjes te gebruiken in Opbuuren.

Blokje 2

Foto 1, de projectie koplampen, ze staan en schijnen sowieso wel goed, van onze verkoper kregen we te horen dat er bepaalde ledlampen zijn waar de lichtopbrengst nog beter.. We wachten het nog even af. Oh.. Haha, kiekeboe op foto 2... eye rolling smiley

Blokje 3

Van het interieur alleen vergeten foto's te maken als de bank is opgeklapt, maar dit is wel de 'uitvoering' zoals ik hem het meest zal gaanrijden, ook een soort preventieve vorm van bescherming van de bekleding. eye rolling smiley big smile smiley

Blokje 4

Die gear-shift indicator.. Vroeger vond ik het leuk en sportief als een auto deze functie had, maar beste Toyota, je kan ook overdrijven.. Als het lukt gaan we deze functie of uitzetten of pas laten branden bij een hoger toerental. Het pijltje lijkt nu aan te springen bij 1900 toeren en dat is echt te snel.
Die 5.5 liter op de 100kilometer, dat is een foto van ná deze foto-rit. Korte stukjes even rijden en weer neerzetten. Dat kan dus echt wel zuiniger winking smiley

Blokje 5

Foto 1 en 3 zijn de foto's van het deurpaneel en dashboard en foto's 2 en 4 zijn daar een close-up van om de structuur van het interieur proberen vast te leggen. Het materiaal is zoals al eens eerder gezegd, knetter hard, maar dat vergeef je de auto al snel omdat de iQ sowieso al behoorlijk duur was in nieuwprijs was. Zachtere materialen hadden hem mogelijk uit de markt geprijsd en was de iQ mogelijk een flop geweest. En het stoort ook totaal niet, omdat je ziet dat ze er wel aandacht aan hebben besteed het interieur een zo luxe mogelijk interieur te geven.

Laatste blokje

Airbags voor, airbags achter, climate controle en deze laatste dagen van het jaar, top2000 aan. grinning smiley
Leuke fotos Meike! Blijf het echt een grappig ding vinden zo'n IQ. Ben stiekem ook erg benieuwd hoe het rijdt!
Binnenkort effe meeten? Je was voor de foto's al praktisch bij mij om de hoek (op buuren tongue sticking out smiley )
Leuk ding! Inderdaad LED in de projector units zetten, dan heb je geweldig licht. Heb ik nu ook smiling smiley
Gelijk chromevision knipperlicht lampjes hè.
Wanneer je denkt dat een 107 al klein is, haha. Deze auto blijft me altijd verbazen, al moet ik zeggen dat ik ze steeds minder begin te zien voor mijn gevoel? Maar ja, misschien komt dat ook omdat ik geen collega meer heb die er eentje heeft. tongue sticking out smiley

Veel plezier ermee! smileys with beer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close