Arosa & Meike - Krijgt onze Rugzak een MakeOver ??

Gepost door Meike 
-McShine-
Wat een geweldig speeltje hebben jullie daar! thumbs up
Dank je jij hebt anders ook niet echt te klagen.
Nissan GT-R, awesome
Ik moet me ook inlezen.....

Nogmaals remmen zijn van gebruik afhankelijk, want de "beste" rijden natuurlijk pas lekker als ze warm zijn en blijven.
En neem de nitrons maar.

Het worden inderdaad de Nitrons Street Series 2 als ik het goed heb, dit in combinatie met nieuwe schijven + pagid remblokjes. Kijk, dat ze waarschijnlijk/mogelijk/misschien gaan piepen, nemen we voor lief, opvallen doen we met die auto toch al, dan is dit slechts het toefje slagroom op (onder) de oranje taart. En we hoeven dan ook niet meer te claxoneren als er een groep wielrenners het rijk alleen denken te hebben op een landweggetje, even de rem aantikken = pieeep = nerveuze wielrenners schieten alle kanten op.

Ook dat is rijplezier cool smileygrinning smiley
Update : Daihatsu YRV met verse apk !

Vóór 19 Juni moest hij gekeurd zijn en begin deze week was het dan al zover. Niet al te grote problemen, toch wel wat zaakjes die gedaan moesten worden om hem door de apk te trekken ; Nieuwe uitlaat (eind stuk), vliegroest op de remleidingen achter een tektyl laagje gekregen en nieuwe voorbanden. Dat was het.

Nu is mij en Arosa alleen wel opgevallen dat de dorpels/kokerbalken met een beetje roest erop. Het heeft geen haast, maar moet wel dit jaar een behandeling krijgen. Ik zal morgen er even foto's van maken.

Wat zijn de adviezen voor deze roestbehadeling.. Tectyleren of waxen..of toch wat anders? Morgenavond de foto update.
Meike
Nissan GT-R, awesome
Ik moet me ook inlezen.....

Nogmaals remmen zijn van gebruik afhankelijk, want de "beste" rijden natuurlijk pas lekker als ze warm zijn en blijven.
En neem de nitrons maar.

Het worden inderdaad de Nitrons Street Series 2 als ik het goed heb, dit in combinatie met nieuwe schijven + pagid remblokjes. Kijk, dat ze waarschijnlijk/mogelijk/misschien gaan piepen, nemen we voor lief, opvallen doen we met die auto toch al, dan is dit slechts het toefje slagroom op (onder) de oranje taart. En we hoeven dan ook niet meer te claxoneren als er een groep wielrenners het rijk alleen denken te hebben op een landweggetje, even de rem aantikken = pieeep = nerveuze wielrenners schieten alle kanten op.

Ook dat is rijplezier cool smileygrinning smiley

Gelukkig woon ik niet in de buurt en is het wettelijk snelheidsverschil maar 10 km/u als we elkaar tegen mochten komen winking smiley

Tectyl is effectiever maar geeft wel meer rommel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2015 02:09 door Nissan GT-R, awesome.
Even een kleine update !

Nog een paar maandjes en dan is het zover, vakantie naar Zwitserland. Erg veel zin in !! De boothbag voor de Lotus is binnen, oppas voor het huis is geregeld, eigenlijk hebben we wel alles om straks onbezorgd op vakantie te gaan. Toch?

Altijd handig, die alleswetende forummers. We kunnen nog aan zoveel denken, een ander ziet toch al snel een valkuil, een klein detail die we zelf helemaal over het hoofd hebben gezien. Even een kleine lijst waar we al aan gedacht hebben en wat we geregeld hebben.

- Annuleringsverzkering verblijf zit bij het reservering van het huisje in.
- Pechhulp (NL + Europa) word deze week afgesloten bij zelfde firma waar ook annuleringsverzekering loopt.
- AutobahnVignet CH
- Milieustickers Duitsland niet nodig, we komen de snelweg niet af.
- Boothbag zoals gezegd.
- TomTom
- Boekje met notities leuke bijzienswaardigheden.

Dat is het wel zo'n beetje. Frankrijk zijn we ook niet van plan te bezoeken, dus van tolwegen gaan we ook geen last hebben.
De zondag-schop ;

Ja, als een topic zo lang heeft liggen slapen en er komt plotseling een schopje..dan is er wat aan de hand.. toch ?

Klopt grinning smiley

Arosa heeft ander werk gevonden en gaat van circa 15km per dag naar gemiddeld 70/72 km per dag aan woon werk verkeer rijden, vanaf Augustus. En daarom hebben we weer wat knoopjes moeten doorhakken. Wat gaat het worden en welke auto moet het veld ruimen ?

Ten eerste, we wilden wel de ruimte behouden, maar echt noodzakelijk was dat ook weer niet. Net zo zuinig of des te beter..zuiniger dan de YRV (al is de Elise met z'n 1:15 ook nog steeds geen zuipschuit(je).

Daarnaast kwamen nog wat andere eisen ;

- Niet te duur, aanschafprijs niet hoger dan € 8000,- (of het moest een erg goede deal kunnen worden).
- Zuiniger dan 1:15
- comfortabel
- airco of beter nog, climatecontrol.
- cruise control
- ruim
- wel een rijdersauto in die zin, dat je een fijne zitpositie hebt en goede communicatie met de wielen.

Volgende week maandag halen we hem op.. en ruilen we één van de wagens weer in.. soms gaan die dingen zo. Spijt, ja. Missen? Ook.. maar op de lange termijn en het comfort wat we er aan winnen.. is het beter zo.. thumbs up cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2016 12:08 door Meike MR-S.
De linker dus, zo lezende..
Jammer.. maar als het werk het waard is.. is de keuze wat makkelijker.

Jullie hebben tenminste een Elise gereden en bezeten.thumbs up
Meike MR-S

Volgende week maandag halen we hem op.. en ruilen we één van de wagens weer in..

Maar wat haal je dan op? Of heb ik iets gemist? Of is het een verrassing?
Ik denk dat de YRV weg gaat, want die was ooit voor Meike haar werk gekocht, maar volgens mij rijdt ze nu busjes van haar werkgever. Dan is de Lotus prima voor Meike om op het werk te komen en gaat Arosa iets comfortabels rijden. Wat zou het worden? Focus? 3 serie?
Oh ja.. da's ook wel handig hé ? big smile smiley

Deze wagen staat sinds gister online te boek als 'verkocht' !

Dus welke auto ook ingeruild word.. wat we nog even in het midden laten.. het is sowieso geen straf om straks in deze Honda te sturen cool smiley grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2016 13:45 door Meike MR-S.
Kijk eens aan, netjes! Staat mooi naast de Elise! winking smiley
Ik sprak pas nog iemand uit je woonplaats, die kende de oranje Elise wel big smile smiley
Veel plezier met alle drie de auto's. smileys with beer
Je gaat zo'n coole YRV toch niet weg doen.
En een Elise verkopen is hetzelfde als MrRob z'n Daf-trommel verkopen. Dat kan ook niet.
Trouwens, op één van de foto's van de advertentie lijkt wel een gejatte radio in de kofferbak te liggen... eye rolling smiley
En dat is het dan ook. Je moet wat om het te kunnen betalen.

Maar het zou natuurlijk ook gewoon de originele radio kunnen zijn, die vervangen is door een aftermarket navigatieunit.
Apart ontworpen hè, dat met de radio direct het hele dash mee vervangen moet worden.
Overigens Meike heeft helemaal geen auto nodig om op haar werk te komen, zij neemt haar werkauto altijd mee nasr huis.
Die is wel een stuk minder opvallend dan de elise bij het stelen van autoradio's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2016 22:25 door arosa.
arosa
Overigens Meike heeft helemaal geen auto nodig om op haar werk te komen, zij neemt haar werkauto altijd mee nasr huis.

Aardige werkgever heeft Meike.
arosa

Dus jij reed met de YRV naar en van het werk?

Hm... is een Hybrid Civic in de praktijk dan veel zuiniger?
Waar wij wonen is een tweede auto gewoon erg handig, ook omdat ik ploegendienst werk.Meike mag dan wel de auto mee naar uis nemen en vanuit huis beginnen met werken maar mag die auto niet prive gebruiken. In de praktijk rijdt ik nu met beide auto's afwisselend naar mijn werk, het meeste met de elise op dit moment.

Civic hybride zal niet echt zuiniger zijn dan de YRV wel zuiniger dan de elise. Ook is hij minder praktisch dan de YRV, de rolstoel zal er dan ook niet in passen denk ik. Dat is bij bij de elise nu ok al niet mogelijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2016 21:49 door arosa.
Zo'n Elise ruil je niet eenvoudig in op een auto van amper 7.000 euro. De YRV ruimt dus het veld, de Elise blijft. Lijkt mij een goede keuze thumbs up.
arosa
En dat is het dan ook. Je moet wat om het te kunnen betalen.

Maar het zou natuurlijk ook gewoon de originele radio kunnen zijn, die vervangen is door een aftermarket navigatieunit.

Haha. Zekers dat snapte ik ook al.
Maar die radio lag daar zo mooi, daar moet je wat mee tongue sticking out smiley
Elco
Zo'n Elise ruil je niet eenvoudig in op een auto van amper 7.000 euro. De YRV ruimt dus het veld, de Elise blijft. (..).

Heb je een punt.

Echter, teruglezende is de YRV misschien niet zo zuinig als gewenst... verder aardig probleemloos..

Over de Elise lees ik toch wel moeilijkheden over drempels om het dorp in te komen.. onderhoudskosten... én er dient een rolstoel vervoert te worden, begrijp ik uit de post van Arosa (21:49).. die alleen in de YRV past...
Rolstoel past opgeklapt ook wel vóór de achterbank, zelfs zonder magic seats smiling smiley
Bofkont
Waarom zo geheimzinnig welke wagen nu weggaat ?? nut smiley

YRV lijkt voor de hand liggend...
Maar net zo goed is het toch de Elise; destijds ging de sympathieke Figaro toch ook weg voor een doordeweekse Fiesta winking smiley
Bofkont

Aandacht genererenwinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2016 00:54 door Durashift.
Ja dat snap ik, maar zo spannend is het allemaal niet, beetje kinderachtig eerder drinking smiley
Bofkont

Tja.. waarom.. eye rolling smiley

Bofkont
Ja dat snap ik, maar zo spannend is het allemaal niet, beetje kinderachtig eerder drinking smiley

Dat ja.. grinning smiley

De YRV gaat er inderdaad uit winking smileysad smiley Alhoewel de Elise ook zeker even besproken is. Voorlopig blijft Elise dus nog wel even. Vandaag is als het goed is de verzekering rond gekomen en zijn we vanaf dag 1 (maandag 18-07) verzekerd en veilig op pad.. Voor ons allebei onze 2e Honda.. Waarbij onze eerste Honda allebei de Prelude was. Van Arosa de 2e generatie.. voor mij de 3e generatie (oke, van paps.. maar ik mocht er in rijden *en dat was een feest*)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2016 22:34 door Meike MR-S.
Was toch wel verrassend dat de meeste mensen in mijn omgeving lichtelijk geschokt vraagden of de Elise vervangen werd.

Ook wel bizar om te zien dat de elise goedkoper in de verzekering is dan de civic.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2016 18:51 door arosa.
Op dit moment is er tijdelijk nog even niks ingeruild. Dat geweldige nieuwe overschrijvingsysteem en wat verkeerd ingevulde cijfers heeft er voor gezorgd dat de YRV niet over te schrijven is.

Tijdelijk hebben we nu dus even 3 auto's op naam staan. Totdat dit probleem is opgelost.
W212
arosa

Aardige werkgever heeft Meike.

Beetje late reactie.. Maar ja.. inderdaad.. grinning smiley winking smiley
Vlog - update.. !!

Oh nee, toch niet weer iemand die.. ?

Nee, wees gerust, ik ga niet vloggen, maar iemand anders hier op Autoweek, ook wel bekend onder de naam Omniradius, heeft vandaag (met mijn assistentie) de video geschoten met de Lotus Elise.

Voor wie het nog niet gezien heeft, dit is de aanleiding ;

video: [www.youtube.com]

Vandaag was het dus zover en dus met een heerlijk weertje lekker rond gereden, meerdere keren zijn drone onderlangs ingehaald en heeft Omni er een leuke car review bij. De review zelf laat dus nog even op zich wachten, maar hier alvast een sneak preview.. cool smiley grinning smiley

Enorm genoten, al eerder even met Ramon afgesproken om hem beter kennis te laten maken met de Elise. Zijn eerste meters achter het stuur waren echter vandaag, voor de echte spontane reactie achter het stuur en op video smiling smiley En de eerste drone beelden heb ik al even gezien en ze zijn VET !
Ohhh, omniradius is een bofkont.

Ik heb nog een Sony camcorder op zolder liggen, mag ik binnenkort ook de Elise rijden winking smiley?
2018 Update !

Er is het één en ander veranderd ! sad smiley

Elise staat niet meer voor de deur, maar heeft een dakje boven haar hoofd gekregen grinning smiley Sinds November hebben we een garagebox voor haar gevonden. Verwarmd maar zonder electra. Hierdoor rijdt ze wel wat minder nu, maar heeft ze ook minder te lijden door de kou (je weet het nooit met dat Engelse aluminium) en is het ook niet meer zo nodig om elk halfjaar te wisselen tussen hardtop en softtop. De hardtop staat hier nog thuis, maar gaat binnenkort naar de box.

Dan de vakantie. Elders had Arosa al laten weten dat we dit jaar op vakantie gaan met een camper. Gehuurd. Niet al te groot en ook om te zien of het camper-en iets voor ons is. Wat bevalt ons aan deze manier van reizen en is het wat om in de toekomst wellicht zelf iets aan te schaffen of te bouwen? Lange termijn planning, elise hoeft zich nog geen zorgen te maken.

Sterker nog, ook al gaan we met een camper op reis, de vakantie krijgt wel een toefje Lotus cool smiley Deze week hebben we gereserveerd voor een rijvaardigheidscursus op Hethel, bij de Lotus Driving Academy! Leuk zo'n dagje rijden op Zandvoort, maar echt voluitgaan is er dan niet bij..
Op Hethel gaan we er gemakshalve van uit dat we tot het gaatje kunnen gaan voordat de Les-ise big smile smiley haar kontje laat zwieren. Uiteraard is er wel een verzoekje gedaan om LHD te rijden en dit lijkt tot zover geen probleem te zijn. Achteraf hopen Arosa en ik onze Bronze license te halen cool smiley grinning smiley

Helaas is ons opgevallen dat A3White iets te noordelijk woont ivm onze geplande route sad smiley grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2018 20:27 door Meike MR-S.
speedtouch
Leuke update, je houdt ons wel op de hoogte!thumbs up

Zeker, alleen hebben ze liever niet dat je tijdens de cursus met filmen etc bezig bent, ten eerste omdat je alleen maar afgeleid bent en ten tweede moet het een besloten iets blijven. Maar er komt zeker een verslag van grinning smiley
Een verslag is toereikend, Meike!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2018 21:02 door speedtouch.
Ha, toffe update inderdaad! Gaaf ook dat jullie voor een camper-roadtrip gaan. Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn... Zou dat zelf misschien ook wel overwegen at some point.

En rijvaardigheidscursus op Lotus acadamy? Vet! thumbs up Ik neem aan dat je dan basis race- rijvaardigheden gaat leren?
omniradius
Ha, toffe update inderdaad! Gaaf ook dat jullie voor een camper-roadtrip gaan. Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn... Zou dat zelf misschien ook wel overwegen at some point.

En rijvaardigheidscursus op Lotus acadamy? Vet! thumbs up Ik neem aan dat je dan basis race- rijvaardigheden gaat leren?

Echt basis is het ook weer niet. Ze hebben een pakket dat heet Scare yourself Sensible - Elise Experience. Dat is zeg maar de basis en ongeveer de helft van wat wij er aan kwijt zijn. Wij gaan de Bronze training day doen waar je echt dieper op de materie ingaat. 3 x 20 minuten 1 op 1 met een instructeur de randjes opzoeken van wat een Elise kan.
Zelf heb ik nog wel eens het gevoel dat de Elise onder mij vandaan glipt (zeker door een eerdere ervaring met een kontblije Mr2), terwijl die grens veel verder ligt. Toen wij in 2015 in Zwitserland waren gaan rijden zaten er nog niet de banden onder die we nu hebben. En toen reed er al een Opel Adam (oké het was een local) van mij vandaan.. Met die Bronze 'licentie' moet dat tot het verleden behoren.. grinning smiley

Edit; Wat betreft camper.. ja we denken vele kanten op. Is het wat ja of nee. De camper verhuren als we hem zelf niet gebruiken is ook nog een scenario dat te overwegen is. Maar ja, wat voor een camper dan? Het liefst een kleine (verlengde) bestelwagen. Van de buitenkant lastig te identificeren als camper en dus eerder/makkelijker parkeren in parkeergarages, wildkamperen etc.

Zelf ben ik wel fan van de Ford Transit Connect bijvoorbeeld. grinning smiley Of een verhoogde Doblo.. Maar dan nog.. allemaal voor de (verre) toekomst en nog niet op zoek grinning smiley

Toekomst muziek maar af en toe ook wel leuk om weer eens te loeren.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2018 21:20 door Meike MR-S.
speedtouch
Wordt er bij de lunch ook wijn genuttigd?spinning smiley sticking its tongue out

Nog eerder een high tea of Guiness denk ik.. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.