Arosa & Meike - Krijgt onze Rugzak een MakeOver ??

Gepost door Meike 
Ruilen met mijn Cuore. Dan heb je in ieder geval achterruitverwarming. O ja, dan mag je de steenslag laten zitten drinking smiley
Je bent net te laat, als het goed is hij nu klaar gemaakt voor het spuiten.
De laatste week ben ik met de focus al wat aan het oefenen in sportief rijden. grinning smiley De hankook ventus prime 2 hebben prima grip, de body rolt eerder dan dat de banden grip verliezen. Deze zouden ook wel eens onder de elise terecht kunnen komen te liggen. Het verbruik heeft ook en nieuw hoogtepunt. Boordcomputer stond nu op 11,1 liter op de 100 km. Wat het exacte verbruik is weet ik omdat ik hem niet heb volgetankt.
arosa
...geen achterruitverwarming...

Wel. Op benzine. Zit eronder gemonteerd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2014 23:07 door s velthuis.
Voor die achterruit heb ik een veel beter plan, ik haal hem er gewoon uit en neem hem elke keer weer mee naar huis. Dan kan hij ook niet bevriezen.spinning smiley sticking its tongue out
Meike heeft net even met de dealer gebeld. Ze is zo goed als bijna klaar. Kentekenplaatsticker moet er nog even opgeplakt worden en een testritje gemaakt worden. Morgen kan ik haar dan waarschijnlijk halen. smiling bouncing smiley
Het gaat ook heel vervelend weer worden om haar op te halen zeg. Mooi weer om een lang dansje te doen thumbs up
Meesterlijke zet die Focus vervangen door leuk vervoer! Heerlijk een Elise, ik hoop hem eens te spotten. Opvallen doet hij wel!
Corsa-20SEH
Meesterlijke zet die Focus vervangen door leuk vervoer! Heerlijk een Elise, ik hoop hem eens te spotten. Opvallen doet hij wel!

De Focus was ook leuk vervoer hoor angry smilywinking smiley
arosa
Meike heeft net even met de dealer gebeld. Ze is zo goed als bijna klaar. Kentekenplaatsticker moet er nog even opgeplakt worden en een testritje gemaakt worden. Morgen kan ik haar dan waarschijnlijk halen. smiling bouncing smiley

Mag dat wel, zo'n sticker? confused smiley
Het wordt gedoogd volgens mij. Gaat alleen om de voorzijde neem ik aan?
Meike
Corsa-20SEH

De Focus was ook leuk vervoer hoor angry smilywinking smiley

Daar twijfel ik niet aan... Leuker dan big smile smiley

mbt. de sticker, op het kitcar forum is er nu een topic over omdat een eigenaar van kitcar met sticker een rechtzaak is begonnen omdat hij bekeurd is voor het voeren van een sticker.
Alleen aan de voorzijde inderdaad. En op de figaro was ik dubbel illegaal bezig. Ze waten en veelt klein voor en blauw. Illegaal of niet het zal wel loslopen, het is mooier en praktischer. Lotusimporteur zegt dat de meeste er mee rijden en nergens last van hebben.

Helaas moet ik morgen ook nog werken s'avonds dus lang stukje rijden zit er niet in morgen.
Wat gaaf een Focus omruilen voor een Lotus Elise.. big smile smiley Veel plezier met deze fantastische wagen, maar dat moet ongetwijfeld helemaal goed komen!
Wat een verrassende keus. Helemaal geweldig. Als ik dat thuis voorstel ben ik bang dat ik dat er niet door krijg. Als ze er namelijk in zit komt ze er niet meer uit.grinning smiley
arosa
...Kentekenplaatsticker...

Foei winking smiley Maar je hebt weinig keuze bij deze autootjes. Vriend van ons heeft een Speedster Compressor. Die heeft na de derde keer de plaat oprapen en inmiddels een "1" op de plaat ook maar een sticker besteld...
Leg in ieder geval je gewone kentekenplaat in de auto, elke plaat heeft een unieke laminaatcode links onderin en zo kun je in ieder geval aan tonen dat je beide platen hebt.
jessekraal.nl
Leg in ieder geval je gewone kentekenplaat in de auto, elke plaat heeft een unieke laminaatcode links onderin en zo kun je in ieder geval aan tonen dat je beide platen hebt.
Als het goed is ligt deze achterin, is meteen ook de kofferbak bijna vol.big smile smiley
Gisteren kon ik haar ophalen, echter zijn de goden me niet zo gezind. Ze kon niet op naam worden gezet omdat de bedrijfsvoorraad niet bekend was bij de RDW ofzo. Dit komt omdat ze net verhuist zijn.

Neusje ziet er goed uit. Gasklephuis is gereinigd en dat merk je, ze reageert wat vlotter op het gaspedaal. Van de verstraler moet nog een nieuw glaasje voor komen. Radio die er in zit is ruk. Kreeg de radio niet snel werkend met voorkeuzezenders enzo, ach anders doen we er wel een cd'tje in. Klepje naar beneden en dan blijkt er nog cassette in te zitten. eye popping smiley

Focus was niet echt traag en even inhalen op de hier vlakbij gelegen 80 km weg was zo gebeurd. Dit is echter een hele andere order van inhalen. Dit wordt echt de eerste tijd aftasten tot hoever ik kan gaan in bekende bochten.
arosa

Neusje ziet er goed uit. Gasklephuis is gereinigd en dat merk je, ze reageert wat vlotter op het gaspedaal. Van de verstraler moet nog een nieuw glaasje voor komen. Radio die er in zit is ruk. Kreeg de radio niet snel werkend met voorkeuzezenders enzo, ach anders doen we er wel een cd'tje in. Klepje naar beneden en dan blijkt er nog cassette in te zitten. eye popping smiley

Ach, radio hoor je toch niets van. Heb je oorplugjes in de auto winking smiley ?
arosa
Gisteren kon ik haar ophalen, echter zijn de goden me niet zo gezind. Ze kon niet op naam worden gezet omdat de bedrijfsvoorraad niet bekend was bij de RDW ofzo. Dit komt omdat ze net verhuist zijn.

Focus was niet echt traag en even inhalen op de hier vlakbij gelegen 80 km weg was zo gebeurd. Dit is echter een hele andere order van inhalen. Dit wordt echt de eerste tijd aftasten tot hoever ik kan gaan in bekende bochten.

Haha, dat herken ik. Gas geven voordat de tegenligger er is, moeten remmen en nogmaals hetzelfde. grinning smiley
Nou, vooruit dan maar, omdat jullie er zo lief hongerig naar vragen grinning smiley

Dat de Diahatsu geen grote auto is, is voor niemand een verrassing. Een smal en hoog ruimtewondertje, zo kan je hem wel betitelen. Maar zet je hem naast een Elise, dan is ie helemaal niet meer zo klein. EEN FLATGEBOUW, zoals elke andere auto zal zijn, mpv's worden wolkenkrabbers. En rijd je achter of naast een vrachtwagen... dan voel je je heel heel klein grinning smiley

Thema : Orange is the new black

Hier is de Elise in een ander perspectief gezet, dan lijkt ie net zo klein

Hoop dat de honger naar foto's even gestild is? More to come... winking smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2014 10:25 door Meike.
Gisteren het hardtopje vervangen door zijn tentdakje. Het stoffen dakje is even een werkje, als je het aantal keren gedaan hebt en de juiste volgorde hebt wordt het al makkelijker. Gisteren een aardig tijdje open gereden, je merkt dan wel meteen dat het gek genoeg meer cabrio is dan de focus was. Je zit echt vol in de zon, een petje is geen overbodige luxe.

Gisteren met een vriend van me afgesproken en hij wist van niks van de swap.mede autoliefhebber en zelf ook eens op zoek geweest naar een elise s2. Onderweg naar hem reed er een volvo achter me die zich verdacht gedroeg. De volvo hield achter wat afstand terwijl hij eerder dichterbij kwam. Snelheid laten zakken naar 80 en de volvo bleef opdezelfde flinke afstand volgen. Eh ja waarschijnlijk politie die je in de gaten houd terwijl er net een leuke tunnel aan kwam. sad smiley Dit zijn wel dingen wat vaker voor zullen komen, het is een echte politiemagneet. Mooie uitspraak van die vriend van me: je bent eindelijk verstandig geworden. grinning smiley
Inmiddels nu iets meer dan 500 km met Elise gereden. Hieronder een aantal bevindingen.

- De helft van de wegen in het dorp zijn niet meer te nemen vanwege drempels. De gebruikelijke route naar de supermarkt is niet echt prettig vanwege wat drempels.
- Een regenbuitje heeft mijn zonnebril wat in het zijzakje zat gepromoveerd naar zwembril.
- S'ochtends kan je niet alleen aan de buiten maar ook aan de binnenkant het condens verwijderen.
- Het verwijderen of aanbrengen van dakje vergt wat oefening en tijd.
- Bagageruimte heeft echt niet veel liters inhoud.
- Autoradio is amper afleesbaar en bedienbaar.
- Bovenal stoelen zijn knetterhard voor je kont en rug.

Oh help waar ben ik eigenlijk aan de begonnen.
Ja de helft van de wegen hier in het dorp zijn begaanbaar, het scheelt dat er maar 2 wegen zijn. En die ene weg heeft dan ook een absurde drempel erin zitten waar je van een helling naar beneden op aan komt rijden. Die weg naar de supermarkt is gewoon slecht en dat merkte je in de focus ook al. Drempels neemt ze eigenlijk met het grootste gemak.
En ja, Elises en softtops zijn niet lekvrij. dat is bekend. Dat regenbuitje van van de week was dan ook niets minder dan de zondvloed en de hoeveelheid water wat was binnen gekomen viel me nog mee. Het verwijderen en aanbrengen van de softtop vergt wat ervaring maar is vrij simpel en doordacht als je eenmaal de juiste volgorde weet. En het werkt eigenlijk wel therapeutisch.
Bagageruimte mag dan klein zijn in aantal liters er past nog verrassend veel in. En anders hebben we de passagiersstoel nog.

Autoradio is inmiddels al vervangen door een Alpine met maar liefst cd speler en carkit. Carkit werkt boven verwachting goed. Was wel even puzzelen om de microfoon netjes kwijt te kunnen. Foto's volgen nog. Display is ook nog eens in dezelfde kleur in te stellen als de rest van het dashboard.
Stoelen, dat is wel echt een minpunt. De vulling die er in zat is gewoon op. Morgen maar eens info gaan inwinnen over het opvullen en eventueel meteen wat mooier laten aankleden van de stoelen.

Tot nog tot nog toe is het nog steeds a smile every mile.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2014 22:30 door arosa.
Zondag de eerste keer het verbruik kunnen meten. 1:13,6 was het resultaat stukken beter dan de focus en zelfs de fiesta die ik daarvoor had.
Het was even RDW checken en op de foto's kijken of het kenteken leesbaar is, maar zie ik nou jullie Elise hier op de foto's bij de 'Het Automeisje' Tourrit?

[www.facebook.com]

Yes en als je even doorzoekt, kan je nog een forum-auto spotten grinning smiley
Kleine update. Ben bij een autostoelenbekleder langs geweest. Hij had wel ervaring met elise stoelen, hij had er zelfs eentje liggen op dat moment. Wat het design betreft kon ik het zo gek niet bedenken en two tone was ook mogelijk. Hij had een mooie oranjekleur leer die perfect bij de auto past. De prijsopgaaf was wat minder €1150 voor de twee. Maar goed is dan wel helemaal naar wens en nieuwe nette zo origineel mogelijke stoelen heb je ook niet voor dat geld. Goed ik naar huis en Meike aan het ontwerpen gezet.

De zinsnede alles zit gelijmd en al haal je zo los samen met die toch wel stevige prijs bleef door mijn hoofd spoken. De volgende dag de stoelen toch maar eens wat beter bekijken. Bekleding zou toch vervangen worden dus ik kon wel een poging wagen. Warempel het middenstuk wat netjes gestikt lijkt zit gewoon verlijmd. Kijk dat biedt perspectieven. Met het oog op een toerritje bij de gamma stoelkussen voor tuinstoelen gehaald, verknipt en eronder gepropt. Het ziet er niet uit maar was een hele verbetering. Kijk dat biedt perspectieven om aardig wat € in mijn zak te houden. Een toko in ijmuiden gevonden die in schuimrubber handelt gevonden. Daar heen gegaan voor advies en dat was maar goed ook anders had ik het verkeerde besteld. Zo juist het gekocht rubber op maat gemaakt erin gezet en wat netter weggewerkt.

En nu de plaatjes bij het praatje en ook nog de radio en tom tom .
De originel ontbrekende vulling.

prutsoplossing

kijk dat lijkt er al meer op

Oude en nieuw materiaal voor het zitkussentje

En de stoel weer terug in oorspronkelijke staat maar nu met demping

Radio met bleutooth carkit en display in dezelfde kleur als de klokkenwinkel

Ideale plek voor de tom tom, binnen handbereik goed in het zicht en geen lelijke zuignap op je voorruit.
Kan je raam nog naar beneden, met de TomTom daar?

En hoe bevalt de aangebrachte stoelvulling? Als je je daar op inleest en het goed uitsnijdt, kan je het vast erg goed aanpakken!
Toetsje
Die schakelaars had ik ook in de 106 zitten smiling smiley

Dank voor de tip ! We hebben 1 schakelaar dubbel, wat niet zo hoort te zijn. Eens op de sloop kijken bij zielige 106jes. thumbs up grinning smiley

Edit ;

Helaas, we hebben 1 lichtschakelaar dubbel in de Elise die niet zo hoort te zijn. Ik weet niet precies wat/welk symbooltje we wel nodig hebben, maar het is ook een lichtschakelaar, dim & stadslichten zijn dus 2 verschillende knopjes. Zijn deze knoppen toevallig gebruikt in nog meer modellen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2014 17:53 door Meike.
Meike
Nou, vooruit dan maar, omdat jullie er zo lief hongerig naar vragen grinning smiley

Onze dank is groot!
Barri
Kan je raam nog naar beneden, met de TomTom daar?

En hoe bevalt de aangebrachte stoelvulling? Als je je daar op inleest en het goed uitsnijdt, kan je het vast erg goed aanpakken!
Raam kan nog steeds naar beneden. Het gaat wel krap. Tot nog toe alleen nog maar korte ritjes gereden met de stoelvulling. Tot nog toe stukken beter met hoe het was. Ik heb eigenlijk gewoon maar wat gedaan. big smile smiley
Aktualisierung

Al lange tijd stond er een vakantie op de planning met mijn moeder en eindelijk kwam het er van. Van 1 t/m 6 september een weekje toeven in het Oostenrijkse Wenns. Morgen dus nog een dagje en zaterdag weer terug. Om het auto-gerelateerd te houden, over beide auto's wel wat nieuws te melden.

Ten eerste de YRV natuurlijk. Aanvankelijk zouden we met de Berlingo van mijn moeder gaan, maar nadat Beugelbekkie was aangeschaft, was het eigenlijk wel zeker dat hij ingezet zou worden en niet De Lingo. Wel, ik kan jullie verklappen, die YRV bewijst zich als een goede klimgeit. Soepel in de heupen = korte draaicirkel komt met sommige bochtjes erg goed van pas. Mijn moeder zegt dan weer ‘met de Berlingo hadden we nu in die schuur/boom/afgrond gezeten' big smile smiley
Ook staat de YRV zijn mannetje bij het klimmen. Licht van gewicht en de 87 paardjes doen goed hun werk. Dan denk je, joh, dat verbruik keldert als een malle... NIET DUS ! big smile smiley De benzine meter gedraagt zich uitstekend en ook al zou hij zuipen, met een liter prijs van 1.374 op dit moment, heb ik geen klagen. Vrijdag avond nog even volgooien.

Dan de Elise. Ja, dat was sowieso nooit een juiste reispartner geweest. Maar sinds vanmiddag toch een klein wrang gevoel, had ik hem maar bij me. Begin van de avond even in Imst wat gegeten en er komt plots een Elise S2 voorbij, in JPS uitmonstering. Niet veel later een S3 in knal geel. Hier moet wat aan de hand zijn. Even had ik het idee nog om ze op te zoeken, maar nee, laten we maar lekker terug naar het huisje gaan, was het idee.

Zie ik in mijn ooghoek een hele parkeerplaats vol staan met Elises? Zeker wel 8 stuks... Toch maar keren dan...

De foto's houden jullie nog van mij te goed. Grote kans dat ik ze morgen nog een keer ga tegenkomen, maar één teasertje moet kunnen big smile smiley

De Elise had je juist wel mee moeten nemen !
Vanaf Wenns is het ongeveer 1,5 uur rijden naar de Stelviobig smile smiley
Flink wat haarspeldbochten nemen.

Ik heb daar een paar maanden geleden nog gereden met de Z4 cabrio, wel wat comfortabeler als een Elise natuurlijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2014 18:25 door Blue Moon.
Blue Moon
De Elise had je juist wel mee moeten nemen !
Vanaf Wenns is het ongeveer 1,5 uur rijden naar de Stelviobig smile smiley
Flink wat haarspeldbochten nemen.

Ik heb daar een paar maanden geleden nog gereden met de Z4 cabrio, wel wat comfortabeler als een Elise natuurlijk.
De oncomfortabelheid van een Elise met wat meer demping in de stoelen zoals nu valt 100 procent mee. Het grootste struikelblok is baggageruimte, en om nu met een rekje te gaan werken is ook weer wat.
Goed, dan maar gelijk een update van het Oostenrijk verhaal..

De tourrit van vorige week hebben ze vrijdag halverwege afgeblazen, vanwege de regen + smalle bergweggetjes + Elises, was dit geen fijne combinatie. Bijdeze nog wat foto's dus van vorige week donderdag, toen ik ze op de parkeerplaats tegen kwam. Wie weet wat voor een merk/model de rode roadster is ? smiling smiley

Meer foto's van het evenement zelf, vind je hier !

Laatste foto's zijn van mijn Japanse berggeit grinning smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-09-2014 15:15 door Meike.
"Wie weet wat voor een merk/model de rode roadster is ? smiling smiley"

Even uit mijn hoofd: K-1 Attack Roadster?
Even een schopje naar boven met dit topic.

Als eerste de YRV... hij bevalt erg goed, paar weken terug de teller door de 100.000km grens gereden en hij blijft gewoon lekker zijn ding doen. Het is geen wonder der techniek, geen strepentrekker, maar ook weer niet zo saai zoals sommigen misschien durven te beweren. Door zijn gewicht en 84pk's komt hij gewoon lekker mee in het verkeer en kan ik soms gewoon bijdehante acties uithalen door hem door te trekken tot 4/5 duizend toeren. Nog steeds geen racemonster, maar hij heeft mij al meerdere keren verbaasd en dat doet het vertrouwen in het bakje wel goed.

Ten tweede de Elise. Is er nieuws over de Lotus? Nee, niet echt. Maar zoals wij met de Ford erg relaxed hebben kunnen genieten in Schotland, zo gaan we deze zomer de Lotus wat kilometers gunnen in het Zwitserse landschap. De cantons Berner Oberland en Wallis worden beide aangedaan, met waarschijnlijk (als het weer mee zit) de Grimselpas en als het even mee zit, de Drie Passen tocht als we er echt zin in hebben. Lotus + bergpassen = Ik weet de uitkomst al grinning smiley

En wellicht zit er een mini meet in met onze forummer Moons.. winking smiley
Inmiddels is de Elise 10 maanden in bezit ongeveer en helaas niet geheel probleemloos.

Wat startproblemen gehad wat eerst de accu leek te zijn maar uiteindelijk vermoedelijk alleen een kapotteverdelerkap was.
Banden zijn nieuwe ondergekomen omdat de oude licht gecupt waren, dit was bekend en kreeg ook 50% korting hierop.
Schakelen ging opeens erg lastig voor een paar dagen, bleek een kleine lekje in een hulpcilinder te zitten.
Op de duitste snelweg hield opeens de ruitenwisser ermee op. Bleken een paar tandjes afgebroken te zijn en is gereviseerd.
Reparaties waren niet echt schokkend duur.

Ik had al een offerte aangevraagd voor nieuwe remmen. Schijven en blokken. Dat zijn iets duurdere geintjes. Het is nog niet echt nodig maar voor de looks is geperforeerd en/ of gegroevd wel mooi en de schijven zijn lichtelijk ingesleten. Nu heb ik de keus wat blokken betrefd tot echt goed met de mogelijkheid dat ze een beetje herrie kunnen maken als ze koud zijn of iets mindere maar geen herrie. Zo te merken is de voorkeur van de adviseer duidelijk voor de mogelijke herrieschoppers.

Nu ik daar over na aan het denken was besloot 1 schokdemper de geest te geven. Huidige worden niet meer gemaakt. Advies is ook ze alle 4 te doen en dat was ik dan toch al van plan. Hier werden ook twee mogelijkheden voorgesteld niet het meest worden gedaan. Bilsteins die onder de s2 zitten eronder, is een verbetering dan wat er nu onder zat. Of Ntrons. Ook een verbetering en vergelijkbaar met de Bilsteins. Prijs ontloopt elkaar niet veel Nitrons zijn iets goedkoper. De Nitrons zijn echter wel instelbaar in hardheid en hoogte. Verander je echter de hoogte dan wordt wel aangeraden om de auto uit te wegen en uit te lijnen.

Lastige keuzes ga je voor goede remmen of geweldige remmen maar wel mogelijk wat bijwerkingen. Ga je voor simpele maar goede schokdempers van een bekend merk of een wat onbekender merk maar wel beter instelbaar. 1,5 cm verlaging ofzo zou wel erg mooi staan, aleen krijg je dan geen problemen met drempels. Kom ik dan het dorp nog wel in?
Volgens mij mag je hier geen reclame maken, maar check autopartsonline eens. Die leveren prima remmerij (Brembo) tegen zeer scherpe tarieven!
Vooropgesteld uitlijnen zou ik sowieso doen nadat je de hele demping en vering hebt gedaan.

Heel eerlijk zou ik de bilsteins doen, het argument ik kan hem verlagen met een Elise.....zou ik hem gewoon zo laten.
En mocht je hem ooit nog verkopen zijn de bilsteins een leuker verkoopargument.

En remmen, hoe vaak ga je op het circuit rijden? Hoe vaak ga je de auto gebruiken voor snelle ritten door de bergen?
Is het antwoord, dat vaker dan hem relatief normaal berijden zou ik de geweldige remmen nemen.

Maak je toch relatief veel snelwegkm's.....neem de schijven en de blokken die wat minder lawaai maken. Het weegt toch niks dus je staat toch wel snel stil.
Ik heb nitrons onder de Speedster gehad. Echt een aanrader.
Nissan GT-R, awesome
Vooropgesteld uitlijnen zou ik sowieso doen nadat je de hele demping en vering hebt gedaan.

Heel eerlijk zou ik de bilsteins doen, het argument ik kan hem verlagen met een Elise.....zou ik hem gewoon zo laten.
En mocht je hem ooit nog verkopen zijn de bilsteins een leuker verkoopargument.

En remmen, hoe vaak ga je op het circuit rijden? Hoe vaak ga je de auto gebruiken voor snelle ritten door de bergen?
Is het antwoord, dat vaker dan hem relatief normaal berijden zou ik de geweldige remmen nemen.

Maak je toch relatief veel snelwegkm's.....neem de schijven en de blokken die wat minder lawaai maken. Het weegt toch niks dus je staat toch wel snel stil.
Nitrons en betere remmen zouden best wel eens een pluspunt kunnen zijn bij verkoop.
Opspeed
Ik heb nitrons onder de Speedster gehad. Echt een aanrader.
Ik lees er een hoop positieve verhalen over.
Ik moet me ook inlezen.....

Nogmaals remmen zijn van gebruik afhankelijk, want de "beste" rijden natuurlijk pas lekker als ze warm zijn en blijven.
En neem de nitrons maar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.