Arosa & Meike - Krijgt onze Rugzak een MakeOver ??

Gepost door Meike 
Als ik een bijnaam voor de YRV moet bedenken, wordt het 'de scheve', vanwege de afwijkende raamlijn.
Goedendag
arosa
Goedendag
Een MX5je van de 1e generatie? Of is het geen cabriootje meer?
Cabrio kan ik het niet noemen, het is meer een open dakje.

Schuifdakje zeker?
Wanneer is iets bij jouw een cabrio?

Maar ik ben wel erg nieuwschierig
Als ook de achteruit met dak en al verdwijnt. Iets zoals dat grote roldak in de alto of een eend, of de targadaken zoals in een porsche of mr2 aw11 of sw20 kan ik geen cabrio noemen. De figaro vond ik al een twijfelgeval vanwege de zijkanten die blijven staan. Brandweercabrio's tel ik ook niet mee, die heb ik al gehad en dat beviel toch niet echt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2014 09:43 door arosa.
---GT---
Als ik een bijnaam voor de YRV moet bedenken, wordt het 'de scheve', vanwege de afwijkende raamlijn.
Gelukkig hoef jij hem niet te bedenken.winking smiley
arosa
---GT---
Gelukkig hoef jij hem niet te bedenken.winking smiley

Dat had ik zelf gevraagd winking smiley

Maar nee, 'de scheve' vind ik niets. Klinkt als een verbastering van De Kromme, maar krom is hij allerminst. Zelf dacht ik aan 'beugelbekkie' of Prutlip grinning smiley
smiling smiley
Tja, wat voor naam is er nog te verzinnen? De YRV is een vierkante kubus met een schuine trapsgewijze raamlijn. De naam betekent Young Recreational Vehicle, maar hij wordt voornamelijk door ouderen gekocht. Is daar ergens een naam uit te halen? Ergens in de hoek van Van Kooten en De Bie en de Oudere Jongeren? Dan kom je bijvoorbeeld uit bij Koos Koets smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2014 22:20 door ---GT---.
Maar nu weten we nog steeds niet wat de Krokus gaat vervangen...
Moet wel haast een gooi en smijtwagentje zijn met uitneembaar dak.
British Racing Green
Maar nu weten we nog steeds niet wat de Krokus gaat vervangen...
Moet wel haast een gooi en smijtwagentje zijn met uitneembaar dak.

Gezien de hoge maandlasten van de Focus en het niet meer nodig hebben van een grote kofferbak, gok ik op iets kleins en verstandigs. Mijn nachtmerrie zou een Opel Corsa zijn, maar er is in dat segment heel veel leuks te koop. Te denken valt aan een Honda Jazz, of bijvoorbeeld een Daihatsu YRV, wat de aankoop van een vervanger overbodig maakt. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2014 22:45 door ---GT---.
Naar aanleiding van de stoere YRV van Meike en bijnamen: De pushbar en stoere meid aan het stuur laat zich niet gek maken in het verkeer... Salt-N-Pepa.

Salt-N-Pepa - Push It,

Nog steeds met het raadplaatje van Arosa bezig: Citroen C3 Pluriel [www.autoweek.nl]
Altai
Naar aanleiding van de stoere YRV van Meike en bijnamen: De pushbar en stoere meid aan het stuur laat zich niet gek maken in het verkeer... Salt-N-Pepa.

Salt-N-Pepa - Push It,

Nog steeds met het raadplaatje van Arosa bezig: Citroen C3 Pluriel [www.autoweek.nl]

Voortborduren voor Meike: Push It leek mij geen optie maar No Push Overbig smile smiley

Helaas leidt de afkorting NPO naar Nederlandse Publieke Omroep en om dat op je auto te plaatsen? [www.publiekeomroep.nl]

Voor Arosa: Suzuki Cappuccino of Suzuki Swift cabrio?
Suzuki cappuccino is een grappig ding maar ook echt verschrikkelijk klein en traag. Suzuki swift cabrio zou ik geen verbetering vinden ten opzichte van de focus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2014 10:32 door arosa.
Het is niet echt een cabrio gaf je aan. Dus een targa of iets met een groot rol- of schuifdak. En dan licht en klein. Geen Lupo, geen Del Sol. Een Twingo kan ik me haast niet voorstellen...
Nissan 100 NX of een Mitsubishi Colt cabriotop die Meike ooit eerder heeft gehad?
Niet dat ik echt op zoek was naar een andere danspartner want de focus voldeed prima. Echter was bij aankoop al bekend dat het een compromis was tussen dansplezier en meer praktischere zaken. En zo keek ik af en toe op de sites voor een leukere danspartner. Door de hoognodige handigheid bleef dit toch het beste.

Door de komst van de YRV weer maar eens het gebruikelijke rondje gedaan. En daar stond ze tussen in een geweldige outfit. Juist deze outfit bracht mijn hoofd op hol. Maar om haar tot mijn harem te mogen rekenen mogen er aardig wat kamelen voor worden ingeruild. Naar mijn stal gekeken zou dat op zich wel kunnen, het zou mijn stal fors uitdunnen maar voor haar heb ik het er voor over. Ik heb al eens het genoegen gehad om enigszins met een danspartner van haar kaliber vanaf de zijkant van de dansvloer te genieten van wat ze kan.

In eerste instantie dacht ik dat ze een aardig eindje verderop woonde en was het plan om er zaterdag met Meike heen te gaan. Na wat meer rondbladeren bleek dat ze onlangs mogelijk verhuist was naar veel dichterbij. Of zij mee was verhuist was nog niet zeker. Vrijdagmiddag was ik vrij en kon het niet laten om even te kijken of ze nu veel dichterbij woonde. Daar aangekomen zag ik haar al door de ruiten. Naar binnen gelopen of ze erin het echt net zo goed uitzag voor haar leeftijd als op de foto's.

Na vriendelijk aangesproken te zijn door de receptioniste mocht ik haar van alle kanten bekijken en aanraken. En dat viel niet tegen voor een dame die al enigszins op leeftijd is. De jaren waren goed voor haar geweest. Alleen op haar neusje wat tekenen van dat ze vroeger wat jeugdpuistjes heeft gehad. Ze stond daar al helemaal in feeststemming voor het WK voetbal volledig in het oranje met zwarte schoenen en sokken. Vlakbij haar stonden wat tweelingzusjes in wat minder felle uitdossing, en wat stond juist dat felle oranje goed. Ook stonden er wat jongere zusjes maar dat trok toch minder.

Kijkend naar dat heerlijke wulps kontje en dat spitse snuitje. Dit is echt een koppendraaier,hier wil ik wel een dansje mee maken. Maar iemand van haar kwaliteiten dat wil iedereen wel. Haar manager werd erbij geroepen. Na wat gepraat te hebben werd al duidelijk dat als er een proefdansje werd gemaakt dat het al redelijk concreet was of we eruit zouden kunnen komen hoeveel kamelen erbij zou moeten om van danspartner te wisselen. Zelf had hij niks aan mijn huidige danspartner maar daar wist hij wel mensen voor en hij zou hun vragen wat ze voor mijn huidige partner zou geven. Met de mededeling dat ik morgen met Meike terug zou komen verliet ik het pand.

Thuis weer aangekomen nog even op internet gekeken naar haar en daar zag ik een jonger zusje staan waar niet eens zo gek veel meer voor werd gevraagd. De twijfel slaat toe. Vrijdagavond Meike al voorbereid dat we zouden gaan kijken. Hoe breng je jouw enthousiasme over, want het lijkt in het begin echt onlogisch. Zoveel kamelen erbij moeten leggen en er in veel opzichten zo op achteruit gaan.

Zaterdag bij haar weer aangekomen begon Meike het al iets meer te begrijpen, het was echt een schoonheid. Haar jongere zusje stak er maar flets bij af. Het was dan ook makkelijker om die te vergeten. Na wat geouwehoer met de manager over het aantal kamelen ik ongeveer zou moeten bijbetalen kon er een testdansje worden gemaakt. Hij had haar al van wat energie voor zien. De manager ging mee en zou het eerste stukje voor dansen. Aangezien het een dans voor twee was moest Meike achterblijven. Ja, ze danste zoals ik me herinnerde en meer. Al gauw mocht ik de dans leiden. Toch enigszins nog voorzichtig, ze heeft niet veel kwaliteiten maar degene die ze heeft zijn geweldig. Met een big smile heb ik haar overgeleverd aan Meike om er een dansje mee te maken. Ik wist het nu al zeker, dit wordt het. Een kameeltje meer over minder maakt niet meer uit. Toen Meike terugkwam hoefde ik niks meer uit te leggen waarom.

Met de Manager waren we er al vrij snel uit dat ze binnenkort van mij is. Er moeten alleen nog wat puntjes op de i gezet worden zodat ze er fris en fruitig bij staat. Bij het verlaten van het pand kwam het ineens in mij op dat ik haar niet eens heb gevraagd wat haar naam was. Beschaamd vroeg ik het aan haar. Ik heet Elise zij ze, Lotus Elise.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2014 16:36 door arosa.
Gefeliciteerd Arosa. thumbs up
Ik was nog druk bezig met de puzzel:thumbs down

Barri
Het is niet echt een cabrio gaf je aan. Dus een targa of iets met een groot rol- of schuifdak. En dan licht en klein. Geen Lupo, geen Del Sol. Een Twingo kan ik me haast niet voorstellen...
Geen Targa zoals een Porsche dus ook geen Baur, geen Pluriel, geen Cappuccino of Suzuki Swift cabrio.

Die andere auto is ouder, veel minder luxe en veel kleiner en had meer gelopen? Oké, pluspunten zijn dan wel weer dat hij een stuk lichter is en zuiniger is.
Ik ga straks bijna een kwart betalen aan wegenbelasting en het verbruik wordt een stuk gunstiger. Er moeten wel wat offers worden gebracht als geen elektrisch bedienbare ramen, geen airco een wat kalere binnenkant, geen centrale deurvergrendeling, geen mooi groot cabriodak met een druk op een knop en in bagageruimte een forse stap achteruit
Je vergeet de cruise control... maarja, die is eventueel later in te bouwen
En de voorruitverwarming, spiegelverwarming, stoelverwarming zelfs niet eens achterruitverwarming.
Donkervoort.
MX5je van de 1e generatie
Figaro
Cabrio kan ik het niet noemen, het is meer een open dakje.
Een Lupo 100pk met een stoffen roldakje
Seat Malaga
toyota mr2
Het is meer een open dakje:Iets zoals dat grote roldak in de alto of een eend, of de targadaken zoals in een porsche of mr2 aw11 of sw20 kan ik geen cabrio noemen.
Honda CRX del sol
"Hiroba"
Suzuki Cappuccino of Suzuki Swift cabrio

Ik was nooit op een Lotus uitgekomen.grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2014 11:54 door Altai.
Wauw!!!!
Proficiat en succes met het wachten thumbs up

En bovendien,
zalig geschreven verhaal!!! cool smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2014 16:15 door British Racing Green.
British Racing Green
Wauw!!!!
Proficiat en succes sterkte met het wachten thumbs up

En bovendien,
zalig geschreven verhaal!!! cool smiley

Zo klopt ie beter winking smiley big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2014 16:40 door Meike.
Inderdaad...was ook het zoeken naar een die aan de eisen voldeed....maar Lotus...nee daar was ik niet opgekomen. Netjes! Binnenkort dus een leuke fotosessie drinking smiley Ook de YRV mag dan vastgelegd worden.
PascalD
Inderdaad...was ook het zoeken naar een die aan de eisen voldeed....maar Lotus...nee daar was ik niet opgekomen. Netjes! Binnenkort dus een leuke fotosessie drinking smiley Ook de YRV mag dan vastgelegd worden.

Ik heb zelfs al een thema klaar liggen grinning smiley
Haar naam is Elise

Ja, die had ik niet zien aankomen. Of eigenlijk ook weer wel. Ik ben nu bijna 9 jaar samen met Arosa (kan je nagaan hoe lang het geleden is dat we de Zeeland meeting hadden) en verschillende keren kwam het Lotus verhaal wel naar boven. Een goede vriend van Arosa had een Elise tot zijn beschikking en het was fun all over the place. "Nee, je kan niet zo hard door de bocht...dat gaat niet....doe nou niet....nee... Oh, het kan toch wel grinning smiley"

Verschillende keren had hij naar haar gekeken, ik ben niet jaloers aangelegd als hij naar andere vrouwen kijkt, ik begrijp het heus wel. Maar nooit kon ik mij voorstellen hoe dat dan precies ging. Een Elise rijden. Een weekendje een Lotus Elise huren, ja dat idee is er zeker wel zo vaak geweest dat je 2 handen nodig hebt om ze te tellen, maar het is er nooit van gekomen. Een Elise rijden, opeens kwam het heel dichtbij toen Remco vertelde dat hij afgelopen vrijdag al even bij haar was wezen kijken. Ik kon niet wachten om alleen al mee te rijden. Laat staan zelf rijden.

Nadat Remco met 'de manager' er even op uit was gegaan, kwam hij na zo'n kwartier of 20 minuten terug. Ik stapte in en het spartaanse karakter van het interieur + het motor geluid achterin deed mij denken aan die ene keer dat ik een kever had gereden. Ja daar leek dit wel even op. Rustig zocht ik mijn weg om van het industrie terrein af te komen. Een kruispunt oversteken en dááár gingen alle associaties met een vw kever. Niet voor te stellen hoe snel hij zijn koppel / vermogen over de 2 achterwielen het asfalt in drukt. Een duw in de rug die ik lang geleden voor het laatst ervaren heb. De precisie in het sturen, ja daar komt ie hoor... als een kart. Het klinkt zó cliche, maar als het op één auto van toepassing is, is dat wel een Elise.

Het doet me gelijk denken aan een filmpje wat we eerder de week hebben gezien van Richard Hammond met een belangrijke quote :

Next time anybody you talking to who ownes one of these things, who's start bragging about its capabilities.. Believe him! Believe everything, their might be the biggest (?) retard you've ever met, but everything they say it's true grinning smiley smiling bouncing smiley

Het was zaterdag, eind van de middag en officieel waren ze allang gesloten. Dus had ik de eer om Elise terug te rijden naar en binnen het bedrijf. Dat voelde ook al speciaal, zoals eigenlijk de hele beleving daar anders is dan bij een normale dealer. Het is meer een club met inpandige winkel, dan dat je zomaar even bij een dealert naar binnen wandelt.

Het neusje van Elise word vandaag als het goed is weer glad en mooi gemaakt. De littekens van de puistjes worden weggewerkt door een erkend spuiter en dan volgt later deze of komende week nog een grote beurt. Ten tijde dat Nederland in de finale staat (wishful thinking), zal Elise in haar oranje outfit van eigenaar gewisseld zijn. En dan nog afwachten of de outfit zijn werking gaat hebben op het elftal, of niet. Voor Arosa en mij zal het de pret niet drukken, dat hele voetbal kan ons toch gestolen worden, pret zullen we sowieso wel hebben smiling smiley
Hopelijk is dat wagentje een beetje betrouwbaar...

cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2014 12:17 door British Racing Green.
Het is iets totaal anders dan de focus. Zij is een originele Nederlander en stond bij de importeur te koop en is daar ook altijd in onderhoud geweest en krijg er nog 3 maanden garantie bij.

En inderdaad je leeft maar 1 keer, al vaak genoeg compromissen gesloten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2014 11:59 door arosa.
Aha, Van der kooi is natuurlijk verhuisd! big smile smiley
Gaaf zeg! Gefeliciteerd!!

Dat zijn idd leuke dingen voor de mensen...
Was ook altijd een van mijn realistische dromen,
maar als ik die tunnel zo zie waarin je jezelf moet wurmen bij het instappen,
en die hoger drempel,
dan vermoed ik dat de MX-5 (waarbij het in- en uitstappen nu al geen makkie is) eerder zal opgevolgd worden door een Jeep Wrangler dan door een Lotus Elise...
Er zijn tutorials voor het in en uitstappen op youtube te vinden.
Kijk. Dat is een echte cabrio. winking smiley

't Wordt tijd voor een Autoweekcabriomeeting, er zijn er zat. big smile smiley
Leuke kart! thumbs up

Meike
Ten tijde dat Nederland in de finale staat (wishful thinking), zal Elise in haar oranje outfit van eigenaar gewisseld zijn. En dan nog afwachten of de outfit zijn werking gaat hebben op het elftal, of niet. Voor Arosa en mij zal het de pret niet drukken, dat hele voetbal kan ons toch gestolen worden, pret zullen we sowieso wel hebben smiling smiley
Als we die finale ook nog winnen is die auto opeens het dubbele waard. Vakantie naar Spanje zou ik ook nog even niet aandurven. winking smiley
Wooooowww!!! eye popping smileyeye popping smileyeye popping smiley
Tsja, jammer dat ze uit Lochem weg zijn. Heb ik niks meer om naar te kijken onderweg naar mijn opa en oma. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2014 16:46 door JW01 (vanaf een Appel).
BRG
Was ook altijd een van mijn realistische dromen,
maar als ik die tunnel zo zie waarin je jezelf moet wurmen bij het instappen,
en die hoger drempel,
dan vermoed ik dat de MX-5 (waarbij het in- en uitstappen nu al geen makkie is) eerder zal opgevolgd worden door een Jeep Wrangler dan door een Lotus Elise...
Jij bent dan ook een paar jaartjes ouder dan 'arosa'! winking smiley
Even terug naar de realiteit, het heden en het nu !

De YRV is dus gekocht voornamelijk om zuinig te blijven rijden en wat comfortabeler mijn woon-werk verkeer op een prettige en ongestoorde manier te doen. Dat de YRV onzuiniger zou zijn dan de Alto, had ik wel rekening mee gehouden, maar zoals gezegd, was het wel even worteltjes zweten toen de benzine meter zo snel aan het zakken was.

Van het weekend dan de eerste aankoop/accessoire besteld voor de YRV, in de vorm van een OBDII-reader.

Het was even zoeken waar de aansluiting in mijn auto zat. Eenmaal gevonden en ingeplugged was het eigenlijk gelijk duidelijk en ben ik even wezen kijken welke schermpjes ik ga gebruiken of handig zijn om mijn verbruik te monitoren en nog zuiniger te rijden.

Het snelheidsmetertje gaat straks plaats maken voor een toerenmetertje. De wijzer van de verbruikmeter reageert als een huidig verbruiksmeter, het getal onder 'TripKPL' is het gemiddeld verbruik over de log-afstand. (hoe lang je rit is dat je logt...duh). Bij uit laten rollen schoot het verbruik naar beneden. Op het korte stukje dat ik reed, binnen bebouwde kom, reed ik gemiddeld 1:15 of 1:16.
Door uit laten rollen en te remmen zonder koppeling (Het Nieuwe Rijden dus) kwam ik soms op waarden waar ik 30 a 40km op 1 liter ver kwam en dit heeft mijn gemiddelde naar 1:18.7 gebracht thumbs upgrinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2014 18:38 door Meike.
Dakloos
Leuke kart! thumbs up

Meike
Ten tijde dat Nederland in de finale staat (wishful thinking), zal Elise in haar oranje outfit van eigenaar gewisseld zijn. En dan nog afwachten of de outfit zijn werking gaat hebben op het elftal, of niet. Voor Arosa en mij zal het de pret niet drukken, dat hele voetbal kan ons toch gestolen worden, pret zullen we sowieso wel hebben smiling smiley
Als we die finale ook nog winnen is die auto opeens het dubbele waard. Vakantie naar Spanje zou ik ook nog even niet aandurven. winking smiley

Zat ook niet in de planning grinning smiley. Ook op de dag dat NL misschien wel het WK wint, naar een Mexicaans restaurant gaan, lijkt mij ook geen gezellige avond worden...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2014 18:40 door Meike.
Zarerdag post gehad van de dealer, het was de rekining voor de auto. Wat ik wel een leuk detail vond was de postzegel. Neusje is als het goed is nu gespoten en zou hij deze week afgeleverd kunnen worden. Ben nu nog op zoek naar folie om het neusje tegen steenslag te beschermen.

Zo echt geweldig zo'n elise cool smiley
Weinig wagens die beter de bocht door gaan dan zo'n Elise, pure fun man thumbs up

YRV zeer verstandige keuze, zeer betrouwbaar/ruim/en zuinig.
Al was ik persoonlijk dan toch voor een Honda Jazz gegaan, die is nog praktischer in gebruik.
De Schaduw
Kijk. Dat is een echte cabrio. winking smiley

't Wordt tijd voor een Autoweekcabriomeeting, er zijn er zat. big smile smiley

Goed idee, lijkt me ook leuk.
Ergens midden van het land afspreken.
Bofkont
Goed idee, lijkt me ook leuk.
Ergens midden van het land afspreken.

Bij.

Totdat het gas wordt ingetrapt...

Wat een gaaf ding die Elise! thumbs up
Heb je zelf ideeën Elco??
Even kijken hoeveel belangstelling er is.
Wellicht een nieuw topic openen??
Cabrio topicgrinning smiley
Ik heb even het een en ander zitten lezen. De YRV is een leuk karretje. Vanaf het begin al gevonden. De bulbar maakt het gewoon af.

Dan de Elise. Wat een karakterbak. Gaaf dat jullie het gewoon gedaan hebben.
Offerte voor antsteenslagfolie op de neus bij trimline van €1000 is toch behoorlijk wat geld.
Allereerst de complimenten voor het geweldige 'dans-verhaal'. Pff... briljant thumbs up

En verder natuurlijk verbaasd én genoten van deze geweldige wissel. Een Elise voor een Focus. Heerlijk.
Alvast heel veel plezier ervan en op naar die finale! winking smiley
Ik had hier vandaag willen melden dat k hem vandaag had opgehaald. Helaas mocht dit niet zo zijn. Eerder van de weel leek het erop dat hij gespoten was maar dat ze alleen de plakjes nog bij moesten werken. Donderdag en/of vrijdag onderhoudsbeurtje en vrijdag afleveren. Donderdag bleek echter dat er nog helemaal niks was gespoten. sad smiley Spuiter moest blijkbaar 1,5 week op de verf wachten. Nieuwe plan is dat hij vandaag spuitklaar wordt gemaakt. Hopelijk woensdag lak uitgehard en klaar. Donderdag onderhoudsbeurt en vrijdag afleveren.
Korting vragen,
ongespoten laten leveren,
en met de korting die neusbescherming kopen?

Maar laat het geen demper op het weekend worden...
Gewoon even extra genieten van het open Focusrijden winking smiley
Neusje zat echt fors onder de steenslag, spuiten is al gedeeltelijk op eigen kosten. Achteraf gezien had ik hem beter zelf door iemand kunnen laten spuiten. Focusje rijdt heerlijk prima en luxe. Als ik nu bedenk wat ik straks allemaal niet meer heb. Dakje moet met de hand eraf gehaald worden, zelf schakelen, geen centrale deurvergrendeling, geen climate control of zelfs airco, ramen moeten met de hand bediend worden, in en uitstappen wordt een spektakel, geen voorruit of zelfs achterruitverwarming en nog wat meer dingen. Wat heb ik gedaan. eye popping smileycrying smiliegrinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.