Arosa & Meike - Krijgt onze Rugzak een MakeOver ??

Gepost door Meike 
Die zwarte omlijsting staat top! Had standaard zo moeten zijn. Bij een Xsara Picasso kan ik me ook zo ergeren aan de meegespuiten 'ruitomlijsting'.
Plastidip kan toch ook gewoon?
Barri
Die zwarte omlijsting staat top! Had standaard zo moeten zijn. Bij een Xsara Picasso kan ik me ook zo ergeren aan de meegespuiten 'ruitomlijsting'.

Ja, dat wel, maar ik twijfel aan de houdbaarheid. Wassen, poetsen... Volgens mij ligt het er maar als een vliesje bovenop de laklaag. Dan plak ik er liever plakplastic over heen van een reclame bedrijf.

Trouwens, nieuwe pagina = nieuwe naam ! Al vermeld op het Suzuki Alto forum en ik moet zelf ook nog aan de naam wennen, maar vanaf deze week heeft de Alto een naam grinning smiley De uitleg heb ik even gekopieerd van het Altoforum in een quote berichtje :

Ohja, ik denk dat ik de Alto ga dopen tot "Hommel". Niet zonder reden. Vroeger, toen ik heel heel klein was. Keek mijn broer veel naar de tekenfilm serie van Transformers.
Ik werd toen fan van Bumble-Bee (hoef ik niet uit te leggen zeker), maar vooral omdat BB toen nog een VW kevertje was. Daarvan ooit eens van mijn tante dit ding gekregen.

Nu wist ik dus ook dat er hommels zijn met een rode kont : [swindon-birds.co.uk]

Door de rode accenten naast het geel en het zwart, kwam ik afgelopen weekend op de naam Bumble-Bee, maar ik denk dat ik hem lekker op z'n Hollands "Hommel" ga noemen
Plastidippen kan op zich prima, maar houd er rekening mee dat je dat niet goed kunt afplakken! Het hecht namelijk aan zichzelf, en met het verwijderen van de afplaktape neem je gerust alles weer mee... Je zult 't dus los moeten snijden van de delen waar je 't niet op wilt hebben! Zit het eenmaal, dan zit het echt als een huis en hoef je je er geen zorgen over te maken dat 't eraf waait. Ik had de wielen van mijn rode 306 blauw 'gedipt', en uitgebreide Dasty-behandelingen en hogedrukspuitgebruik deerden 't spul niet.
Meike
Barri

Ja, dat wel, maar ik twijfel aan de houdbaarheid. Wassen, poetsen... Volgens mij ligt het er maar als een vliesje bovenop de laklaag. Dan plak ik er liever plakplastic over heen van een reclame bedrijf.

Trouwens, nieuwe pagina = nieuwe naam ! Al vermeld op het Suzuki Alto forum en ik moet zelf ook nog aan de naam wennen, maar vanaf deze week heeft de Alto een naam grinning smiley De uitleg heb ik even gekopieerd van het Altoforum in een quote berichtje :

Ohja, ik denk dat ik de Alto ga dopen tot "Hommel". Niet zonder reden. Vroeger, toen ik heel heel klein was. Keek mijn broer veel naar de tekenfilm serie van Transformers.
Ik werd toen fan van Bumble-Bee (hoef ik niet uit te leggen zeker), maar vooral omdat BB toen nog een VW kevertje was. Daarvan ooit eens van mijn tante dit ding gekregen.

Nu wist ik dus ook dat er hommels zijn met een rode kont : [swindon-birds.co.uk]

Door de rode accenten naast het geel en het zwart, kwam ik afgelopen weekend op de naam Bumble-Bee, maar ik denk dat ik hem lekker op z'n Hollands "Hommel" ga noemen

Ha, leuk. Maak er anders 'Hommeltje' van. winking smiley
@JW01 Dat gaat automatisch bij kleine autootjes, al vond ik Hommel wel wat stoerder klinken grinning smiley
Morgen dan maar eens een rode achterklep halen om die erin te zetten.cool smiley

Bandjes onder de focus zijn zo te merken aardig stil, ook lijken ze wat meer grip te hebben.
Weer eens een update over de Focus. Gewoon, omdat het zo leuk is om te zien wat een berg ruimte de Focus heeft... smiling smiley

Fotoling van Pagina 2 was een Focus + rolstoel in zijn achterste...

Fotoling pagina 3 is een Focus met 9 zakken tuinsplit :

Even proppen en de kap kan gewoon open. Oh verrek, nog wat boodschappen halen... "Er kan nog meeeeer bij"

En nog steeds kan de kap open. Deze auto blijft ons verbazen cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2013 12:07 door Meike.
Handig. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2013 12:33 door JW01 (vanaf een Appel).
Even een schop omhoog in dit topic....

Dit keer geen teaser, wel een Raad het praatje bij het plaatje...

De Alto is verruild voor een YRV vanwege gezinsuitbreiding?
Oh, even terug komend op de titel van het topic... De YRV staat bij... grinning smiley

Oei, wat een foute YRV! Vanwaar de ruil? Ga je ermee taxi rijden? winking smiley grinning smiley
Barri
Oei, wat een foute YRV! Vanwaar de ruil? Ga je ermee taxi rijden? winking smiley grinning smiley

De YRV zal wel pakketjes gaan vervoeren, gok ik. drinking smiley
@ Meike: Waarom ben je niet voor een Turbo gegaan? cool smiley
Barri
Voor werk gaat er straks 80 km per dag worden gereden. De altos leuk en is prima, maar naar mijn idee toch wat minder geschikt hiervoor. Net wat oncomfortabeler.
Ook is hij in mijn Ogen ook iets te onveilig naar mijn zin.
JW01 (vanaf een Appel)
Barri

De YRV zal wel pakketjes gaan vervoeren, gok ik. drinking smiley
@ Meike: Waarom ben je niet voor een Turbo gegaan? cool smiley
Turbo zal zeer waarschijnlijk wat onzuiniger zijn en overal net wat duurder in gebruik.
En het zal niet zijn om pakketjes te bezorgen, daar heeft het bedrijf zelf al busjes voor. Het is puur een busje om bij het andere busje te komen.
Een beetje fout maar wel erg leuk! Alleen jammer van die goedkope wieldoppen, deze YRV schreeuwt om een setje sportieve velgen. Een YRV staat ook hoog op mijn kandidatenlijst als opvolger voor de Baleno.
tja die wieldoppen vind ik ook niet geweldig, echter Meike kennende zou zij ze zo maar eens mooi kunnen vinden.
Gisteren was het zover, de YRV ophalen. Eerst maar eens wat foto's plaatsen, dan het geklets erna... smiling bouncing smiley

Eenmaal aangekomen in Etten Leur, staat de YRV al op ons te wachten op de oprit. Hij staat er netjes gepoetst bij, één van de 'eisen' die ik bij aankoop heb neergelegd bij hen. Ook is er een vervelend plekje weggewerkt bij de linkerwielkast achter, waar wat roestvorming zichtbaar was. Deze hebben ze met tektiel aangepakt en ziet er weer netjes uit. Ook heb ik wederom weer gevraagd om 'luxe' kentekenplaten, wat de auto in mijn ogen net even afmaakt.

Goed, dan even een alinea met gemopper ! Want zowel op spiritmonitor, als hier op Autoweek word de YRV neergezet als een zuinig wagentje dat 1:18 en zuiniger aan kan. Met een tankinhoud van 40 liter (37 exclusief reserve) verwacht je dat de benzine meter pas gaat dalen bij een km of 100 op de dagteller. Helaas. Ik raakte onderweg naar huis een beetje in onweerstemming. De benzine meter daalde hard, bijna richting de 3/4 tank inhoud, met nog geen 100km afgelegd te hebben. Ik was er goed ziek van. Nee he?

Het lijkt gelukkig mee te vallen. Ik heb De Dai in Et & Leur nog even snel volgegooid, maar zonder echt veel door te tanken nadat deze de eerste keer afsloeg. Er ging 13 liter in. Om te controleren of mijn onweerstemming wel of niet terecht was, gelijk maar nog een keer volgetankt. Arosa heeft hem echt een aantal keer opnieuw de hendel overgehaald en toen kon er echt niet meer in dan 6.2 liter. Bij de eerste klik stond er net 4.5 of 4.8 liter op de pomp. Wat in mijn ogen nu betekend dat ik over de rit naar huis inderdaad iets van 1:18 heb gereden.

Het is verbazingwekkend hoe rustig het motortje loopt, laag in de toeren makkelijk te rijden is. Het lijkt wel een diesel. Met 50 in z'n 4e versnelling, staat de toerenteller op 1820 ongeveer. En zelfs 50 in de 5e versnelling is mogelijk, maar dat ga ik niet doen, want echt zuiniger word het er niet op en begint onder de 50 dan al snel te bokken. 60 in de 5e versnellign moet geen probleem zijn in iedergeval smiling smiley

Hier op de foto's nog met de Alto op de achtergrond. Deze hoop ik met grote tegenzin toch snel verkocht te hebben. Helaas zal de prijs dan ook wat moeten zakken. Ach ja... we zullen het wel zien..

Maar ik ga Hommel zeker wel missen sad smiley
Verstralers komen er denk ik niet op, net zoals dagrijverlichting er niet op komt.

Het is voor mij al de vraag hoezeer de pushbar in verbruik scheelt, zowel aerodynamisch als gewicht (circa 15kilo gok ik).

Ook al staat het stoer die pushbar, als ik veel km's en dus liters kan sparen door hem te verwijderen, gaat hij er wel tegen mijn zin vanaf. Deze auto is voornamelijk gekocht met verstand, niet met het hart. Anders zou ik de Alto ook niet willen verkopen, het is nu niet anders. Dat wil niet zeggen dat de auto geen hobby kan zijn, maar deze YRV moet meer een 'voordelig' gebruiksvoorwerp worden.

OBDII 'bluetooth dongle' met Android applicatie

Ik zit er ook aan te denken om zo'n OBDII uitlees computertje te kopen. Hiermee kan je op je telefoon alle bruikbare gegevens bekijken van je auto. Lijkt mij wel bevorderlijk om verbruik in de gaten te houden en te zien welke rijstijl het beste past bij de auto.
Zo...dat ging snel vanmiddag moody smiley

'Hommel' binnen anderhalfuur verkocht. Jongen belt op, komt kijken samen met een kennis die bij Suzuki werkt , keurt de Alto eigenlijk wel op alle gronden goed (motorisch, carrosserie, chassis) en vervolgens rijden we de Alto naar de dichts bijzijnde Bruna en is de Alto voor ik het weet overgeschreven.

Het is wel een opluchting ik kom niet voor dubbele lasten te staan en ik heb redelijk gekregen voor wat ik er van verwacht had. Ik ga het karretje zeker missen, maar toch voelt het wel voldaan dat ik hem zo snel verkocht heb voor deze prijs (€ 900,-).

*Zet Clouseau muziekje op

Dááár gááát zééé... crying smilie
Heel netjes gedaan dan, zo snel verkocht voor een prima prijs! thumbs up
Lijkt mij ook zeker niet te duur voor zo'n Alto.

Bullbar: weegt max een kilootje of 9 denk ik, geen 18. Voor de aerodynamica maakt het ook niet veel uit denk ik. Ik zou 'm er op laten!
Stootstrip even zwart spuiten, wieldoppen eraf halen en velgen wit spuiten. En klaar! big smile smiley
Meike
Het is voor mij al de vraag hoezeer de pushbar in verbruik scheelt, zowel aerodynamisch als gewicht (circa 15kilo gok ik).

Niet meetbaar. Lekker laten zitten dus en wellicht bespaart ´ie je nog eens een nieuwe voorbumper! Dan gaat het gelijk om veel meer geld. En hij staat gaaf, zeker met dat foute chrome grilletje. Afgezien van échte wielen, niets meer aan doen.
Die wieldoppen zien er op de foto's goedkoper uit dan in het echt. Ik stoor mijzelf er niet echt aan. Bij licht metalo's heb ik gelijk weer bredere banden = ook meer verbruik + aanschaf is niet gratis. Eigenlijk moet ik dan dus gewoon op zoek naar andere foutere wieldoppen... ;

* pushbar = fout, maar staat hem wel
* cromen grill = fout, maar staat hem wel

Ik zie de logica wel hoor grinning smiley En de dobbelstenen aan de spiegel, heb ik ook al eye rolling smiley
Even de topic titel aangepast.

Koosnaampjes-suggesties mogen doorgegeven worden voor de Daihatsu, ik zelf kom niet verder dan ;

- De Dai
- IRV (De Y in Ypsilon spreek je ook als i uit, dus dan klinkt Irv leuker dan Airv)
- Young Ridiculous Vehicle

Dat was het. In feite zou ik hem Hommel kunnen blijven noemen, vanwege de dealer waarbij de auto gekocht is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2014 10:08 door Meike.
Nog een update maar nu over de focus. De focus is vanmiddag ingeruild op wat anders. Nu met de Yrv de kofferbak minder van belang was viel het grootste pluspunt eigenlijk weg. Jij hij rijdt goed en is lekker ruim en luxe, maar hij zuipt ook wel aardig en de wegenbelasting ook wel aardig hoog.

Van de week weer voor de grap weer eens een rondje op gaspedaal.nl gezocht naar mogelijk leuke auto's en toen begon het te kriebelen. Nu bleek net de autodealer verhuist te zijn naar een nieuw pand en het kon wel eens zo zijn dat hij redelijk dichtbij stond, anders dan de locatie waar hij volgens advertentie te koop staat. Vrijdag al even wezen kijken en wezen praten met de verkoper. Zelf was ik er al redelijk over uit dat het echt wat voor mij zou zijn.

Maar goed hoe leg je dat uit? De auto die je hebt is niks mis mee en je hebt hem nog maar iets meer dan een jaar. Die andere auto is ouder, veel minder luxe en veel kleiner en had meer gelopen? Oké, pluspunten zijn dan wel weer dat hij een stuk lichter is en zuiniger is. Meike begon het te begrijpen bij het zien van de auto, na de proefrit begreep ze het helemaal en is de deal gesloten.

Over een paar weken wordt de ruil uiteindelijk gedaan. Er wordt nog een grote beurt met distributieriem uitgevoerd, de neus krijgt een spuitbeurtje vanwege wat steenslag en tenslotte nieuwe banden erop.

Ik ben blij.smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2014 21:02 door arosa.
Ik vind het altijd wel een leuke auto zo'n YRV. Vooral de turbo-versies vind ik wel bijzonder.

En de Daihatsu tankmeters zijn niet de meest betrouwbare. Ik heb zelf ook een Daihatsu gehad, die zakte ook altijd als een gek naar beneden waarbij het brandstofreserve lampje al ging branden als er nog iets van 10 liter in de tank zat (bij een tankinhoud van 35 liter). In het geval van de Cuore kon ik dus nog ruim 200 kilometer rijden vanaf het moment dat het lampje aan ging.

Qua naam, kijkend naar je topictitel zou ik zeggen DZN (Daihatsu Zonder Naam)..big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2014 00:47 door Enzo Ferrari.
Joël D.
Ford Fiesta uit je profiel? Prima auto. thumbs up
Nee joh. Die fiesta had ik voor de focus. Die fiesta was ook redlijk luxe en verbruikte ook aardig wat. Prima auto hoor een beetje teveel eenheidsworst naar mijn idee.

Ik ga straks bijna een kwart betalen aan wegenbelasting en het verbruik wordt een stuk gunstiger. thumbs up Er moeten wel wat offers worden gebracht als geen elektrisch bedienbare ramen, geen airco een wat kalere binnenkant, geen centrale deurvergrendeling, geen mooi groot cabriodak met een druk op een knop en in bagageruimte een forse stap achteruit. Het zal allemaal even wennen zijn maar denk niet dat ik het ga missen.
Je vergeet de cruise control... maarja, die is eventueel later in te bouwen grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2014 09:06 door Meike.
En de voorruitverwarming, spiegelverwarming, stoelverwarming zelfs niet eens achterruitverwarming.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2014 11:23 door arosa.
Tenminste 1 iemand die we nieuwsgierig hebben weten te krijgen.. grinning smiley winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2014 13:13 door Meike.
Meike
Tenminste 1 iemand die we nieuwsgierig hebben weten te krijgen.. grinning smiley winking smiley
Maar niet de goede kleur.spinning smiley sticking its tongue out
Een dealer die relatief gezien een stuk verhuisd is? Pfoe, ik zou het niet weten!
Aras
Klink zo kaal als een Donkervoort.
Dat is wel erg kaal, die heeft zelfs geen autoradio of kofferbak die ik nog wel heb.
Goedendag
Een MX5je van de 1e generatie? Of is het geen cabriootje meer?
Cabrio kan ik het niet noemen, het is meer een open dakje.
Joël D.
Terug naar de Figaro?
die was vrij luxe met automaat, electrische ramen, achteruit verwarming en airco.
Een Lupo 100pk met een stoffen roldakje? Omdat je de Arosa mist? smiling smiley
arosa
Joël D.
Ford Fiesta uit je profiel? Prima auto. thumbs up
Nee joh. Die fiesta had ik voor de focus. Die fiesta was ook redlijk luxe en verbruikte ook aardig wat. Prima auto hoor een beetje teveel eenheidsworst naar mijn idee.

Ik ga straks bijna een kwart betalen aan wegenbelasting en het verbruik wordt een stuk gunstiger. thumbs up Er moeten wel wat offers worden gebracht als geen elektrisch bedienbare ramen, geen airco een wat kalere binnenkant, geen centrale deurvergrendeling, geen mooi groot cabriodak met een druk op een knop en in bagageruimte een forse stap achteruit. Het zal allemaal even wennen zijn maar denk niet dat ik het ga missen.

Hier een tweede nieuwsgierige.....
Naar aanleiding van het raadplaatje: Je hebt de Seat Malaga van Ginkelvanmichiel gekocht want in een eerdere post: "Over een paar weken wordt de ruil uiteindelijk gedaan. Er wordt nog een grote beurt met distributieriem uitgevoerd, de neus krijgt een spuitbeurtje vanwege wat steenslag en tenslotte nieuwe banden erop."
Michiel is volgens mij net klaar met de D riem, het oudje zal best op uitgedroogde banden staan, het is een lichtgewicht autotje dus lage MRB en een spuitbeurtje komt eraan.cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2014 21:12 door Altai.
Geen gekke gedachte, maar een Malaga heeft een bagageruimte van dik 500 liter, dat kan je toch geen grote stap terug noemen. winking smiley
Barri
Een Lupo 100pk met een stoffen roldakje? Omdat je de Arosa mist? smiling smiley
Als ik al een lupo zou kopen zou het of de gti of de 3l versie zijn. Maar eh nee. de arosa was een fijne auto maar ik heb hem nog geen moment gemist. De enige auto die echt een beetje heb gemist is mijn AW11 toyota mr2.
Joël D.
Geen gekke gedachte, maar een Malaga heeft een bagageruimte van dik 500 liter, dat kan je toch geen grote stap terug noemen. winking smiley

Jammer, ik had het Michiel en Arosa/Meike gegund.
arosa
Goedendag
Een MX5je van de 1e generatie? Of is het geen cabriootje meer?
Cabrio kan ik het niet noemen, het is meer een open dakje.

Schuifdakje zeker?
Wanneer is iets bij jouw een cabrio?

Maar ik ben wel erg nieuwschierig
Meike
Eigenlijk moet ik dan dus gewoon op zoek naar andere foutere wieldoppen...

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.