Arosa & Meike - Krijgt onze Rugzak een MakeOver ??

Gepost door Meike 
Het verklaarde wel meteen waarom er dubbele electrische hoogteverstelling voor de koplampen. Ik vond ze al erg fel toen ik ervoor reed in de focus, ondanks zoonebril, dimmende binnenspiegel en windvanger ertussen vielen ze behoorlijk op.

En dit was de voornaamste reden dat het een focus cc zou worden. De forse kont heeft een ruime baggageruimte waar met gemak een rolstoel inpast eventueel ook nog met dak open. smileys with beer

Ja kijk Meike, dat verklaart een boel, in dat geval snap ik het ook nog wel deels.
Micha D.
Ja kijk Meike, dat verklaart een boel, in dat geval snap ik het ook nog wel deels.

Wat is dat voor een rare SPAM ? eye popping smiley

Worden er nu berichten van ons gehacked of heeft Micha D deze wel zelf geplaatst ? Gister was het woordje 'kijk' nog niet gehot-linked en nu wel, maar zijn reactie heeft niet de melding dat hij zijn reactie gewijzigd heeft. nut smiley

Terug naar de Alto :

Gisteren een erg leuke dag gehad bij de voorjaars-puzzelrit van EMW. Grote verrassing was nog wel dat de puzzelrit naar GAOS ging, terwijl ik eigenlijk komende week een keer de auto-demontage bedrijfjes in de regio Hilversum/Utrecht af wilde gaan. Alhowel ik wel vaker bij GAOS ben geweest in Emmeloord, bleef het altijd bij kijken kijken en niet kopen. Nu was het gisteren eens anders. Zoeken zoeken en wel kopen. Helaas hadden ze alleen een rechter aandrijfas + homokineet, terwijl ik de linker nodig heb. Wat ik wel kon vinden :

- 1 stuurwiel die er imo beter uit ziet dan het huidige stuur
- 2 achterlicht-units
- 3 Vloermatjes

Vanochtend gelijk even kijken of ik al wat aan de Suzuki kon doen. De 'zwarte' achterlichten lijken een andere fitting-aansluiting te hebben dan mijn huidige 'rode' units. Ik kon dus wel kijken hoe het stond, helaas nog geen wisseltruc naar de andere units. Wat denken jullie ?

Ik weet het nog niet welke het gaan worden, ik houd het voorlopig bij de rode units en ga nog op onderzoek uit voor een leuk zomer-projectje.

Dan het stuur. Eigenlijk twijfelde ik nog of mijn Altootje nu wel of geen airbag zou hebben, omdat er zover ik weet 'airbag' op het stuurwiel moet staan, had ik dus geen airbag. Dus was een stuurwiel confersie geen moeilijke klus... Ahum.. Het kapje van de huidige hoepel wilde maar niet los. Noumoe. Eigenlijk met een soort laatste wanhoopsdaad een korte felle ruk gegeven aan het kapje en jawel, hij kwam los, vloog tegen mijn voorhoofd aan door het raam op de straat grinning smiley *gelukkig hebben we die foto's niet*

Vóór:

Tijdens:

Vergelijk:

Na:

Ik ben er erg tevreden over grinning smileythumbs up
Ziet er idd een stuk beter uit!

Over die achterlichten, persoonlijk vind ik die orginele mooier ( dus zonder die zwarte randen er op )
Bmwlover1

Over die achterlichten, persoonlijk vind ik die orginele mooier ( dus zonder die zwarte randen er op )

Die met zwarte rand lijken mij ook origineel, want volgens mij zijn dat de achterlichten van de eerste generatie. Rond 2001 gingen ze (dacht ik) over op die geheel rode?

Leuke auto Meike! Veel fijne en veilige kilometers ermee! Ik zou de xenon gewoon laten zitten, staat wel leuk!
Maar begrijp ik nou dat je je leren stuurwiel heb geruild voor een kunststof stuurwiel?
Bentley Arnage
Bmwlover1

Die met zwarte rand lijken mij ook origineel, want volgens mij zijn dat de achterlichten van de eerste generatie. Rond 2001 gingen ze (dacht ik) over op die geheel rode?

Leuke auto Meike! Veel fijne en veilige kilometers ermee! Ik zou de xenon gewoon laten zitten, staat wel leuk!
Maar begrijp ik nou dat je je leren stuurwiel heb geruild voor een kunststof stuurwiel?
Oh raar dat dat orgineel is, vind het persoonlijk een beetje uitzien als een tuperware tuning golf achterlamp zeg maar..
Niet lelijk maar ik vind dat achterlicht zonder die zwarte randen er toch een stuk strakker uitzien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2013 15:22 door Bmwlover1.
Waarom van een lederen stuurwiel naar kunststof?
Dat zomerprojectje met je achterlichten vind ik tof! thumbs up

Uitlaatsierstukje nog een idee?
Ik heb nog steeds goede herinneringen aan de Alto 1.0. Na mij schijnt de NT-LL-47 nog 13 eigenaren te hebben gehad. Die is dus echt 'de handel' in gegaan.
Het leren stuurwiel is de enige luxe aan de Alto, dus snap ik niet dat je die vervangt door een ouderwetser ogend exemplaar zonder leer.
Ik vind de achterlichten met de zwarte omranding mooier dan de latere exemplaren zonder omranding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2013 18:43 door ---GT---.
Het bijzondere van Suzuki's is dat die krengen niet kapot te krijgen zijn, tot vervelens toe. Eens Suzuki, en je komt er nooit meer vanafthumbs up
Soloman
Het bijzondere van Suzuki's is dat die krengen niet kapot te krijgen zijn, tot vervelens toe. Eens Suzuki, en je komt er nooit meer vanafthumbs up

Tja, voor avontuur moet je elders gaan shoppen. Maar ik zou dolgraag weer een Suzuki willen hebben.
Mijn broer heeft de lelijke Liana gekocht, na een artikel te hebben gelezen dat testers een Liana 10 jaar lang niet hebben onderhouden en dat de Liana nog steeds in top-conditie was. Plus het feit dat de Liana bij Top Gear werd misbruikt op het circuit.
ik snap het wel. Dat met leer bkleed ding ziet er vooral in et midden er een stuk minder goed uit. En het is dat jullie het zeiden MMeike wist niet eens dat het lederen stuur was.
Ik zou het leren stuurtje met nep-airbag behouden. Dat andere stuurtje is zó 1994...
Wat er nu zóó 1994 is aan mijn 'nieuwe' stuurwiel zie ik even niet winking smiley Het gaat mij gewoon om de looks en het hart van het 'leren' stuurwiel vind ik veel saaier en bedaagder ogen dan dit overigens iets kleinere hoepeltje.

Leer of niet, dat boeit mij eigenlijk ook weinig. Ik zag het pas toen ik het stuurtje er al af had en nog had ik niet zo iets dat ik gelijk dacht: Sjit, nu moet ik wel weer dit stuurtje terugzetten. Het 'nieuwe' hoepeltje ziet er in mijn ogen leuker en sportiever uit.

@barri, op den duur zal er wel een uitlaatsierstukje kunnen komen, maar wel een nette en geen grote stortkoker. Het moet wel bij de Alto passen. Toevallig zag ik trouwens gister middag deze foto van een achterlicht unit van een Brava :

Nu gaat deze unit in zijn totaliteit nooit passen, dus zou er nog aardig aan moeten veilen enzo, maar qua formaat van het glas/lichten zelf, zie ik het wel gebeuren big smile smiley (YellowCab heeft mij geholpen met een illustratie in het verzoekjes topic)

Edit: Vanmiddag trouwens ook homokineet besteld. Hopelijk morgen of woensdag al in huis, dus rest van de week de Daihatsu mee en hopelijk donderdag de grote wisseltruc doen smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2013 22:23 door Meike.
Meike
Wat er nu zóó 1994 is aan mijn 'nieuwe' stuurwiel zie ik even niet winking smiley Het gaat mij gewoon om de looks en het hart van het 'leren' stuurwiel vind ik veel saaier en bedaagder ogen dan dit overigens iets kleinere hoepeltje.

Het vlakke plastic stuurwiel komt uit de Alto 1.0 uit 1994/1995, of zelfs uit de nog oudere Swift. Het leren stuurwiel is dus letterlijk moderner (gemonteerd in de Alto vanaf 1996). Het ontwerp kan voor sommigen minder mooi zijn, maar qua beleving vind ik hem mooier: de bobbel in het midden zorgt ervoor dat het lijkt alsof er een airbag in zit en hij verveelt mi. minder snel. Hij oogt 'organischer'. En ja, dat leer geeft voor mij wel een meerwaarde. Er zit al niks op een Alto 1.0, zelfs geen klokje (alleen tegen bijbetaling van destijds maar liefst 164 gulden...), dan is elke extra mooi meegenomen. smiling smiley
---GT---
Meike

Het vlakke plastic stuurwiel komt uit de Alto 1.0 uit 1994/1995, of zelfs uit de nog oudere Swift. Het leren stuurwiel is dus letterlijk moderner (gemonteerd in de Alto vanaf 1996). Het ontwerp kan voor sommigen minder mooi zijn, maar qua beleving vind ik hem mooier: de bobbel in het midden zorgt ervoor dat het lijkt alsof er een airbag in zit en hij verveelt mi. minder snel. Hij oogt 'organischer'. En ja, dat leer geeft voor mij wel een meerwaarde. Er zit al niks op een Alto 1.0, zelfs geen klokje (alleen tegen bijbetaling van destijds maar liefst 164 gulden...), dan is elke extra mooi meegenomen. smiling smiley

Ik geloof je direct GT, maar het boeit mij niet. Ik heb niet voor niets dat stuurtje meegenomen, ook na de ontdekking van het leer om het stuurwiel, kan deze mij nog steeds minder bekoren dan de platte uit '94/95.

Zojuist de pakketbezorger aan de deur gehad, 1 maal homokineet + toebehoren binnen gekregen. Donderdag aan de slag grinning smiley
---GT---
Meike

Het stuurtje is te koop hoor, misschien iets voor op de schoorsteen? winking smiley
Leuk, zelf heb ik ook een Alto in de schuur staan, zelfde model, Twist uitvoering. Kijken of hier nog leuke en interessante updates door gevoerd worden die ik ook kan doen big smile smiley
Leuke Alto in een lekkerekleur! Alleen ik had inderdaad ook het originele stuur behouden, m.i. Ziet dit stuur er gedateerder uit. Persoonlijke smaak winking smiley
Vandaag weer eens ezen anken met de focus. Het verbruik zat nu op 1:10. Dat valt me op zich wel mee. Veel korte stukjes en weinig snelwegwerk. Bp ultimate eringegooid en een flesje injectieeiniger. Vrijdag op naar texel dus kan hij mooi wat km"s maken.

Ik heb altijd ford niet echt een amerikaans merk gevonden. Althans de Fords die ik gereden heb. 3 Focussen, Ka, 2 Fiesta's, mondeo. NDe focus cc met automaat rijdt echter naar mijn idee wel als een amerikaan. Heerlijk zoevend over de weg met de rustig schakelende automaat.

Als het even mogelijk is gaat het dak open, normaal gesproken zit het windscherm op zijn plek. Van de week had ik hem er even uitgehaald. Dan merk je echt wel dat zo'n schermpje toch wel werkt.

Van de week ook weer even na 3 weken in de Materia gereden met schakelbak. Ben inmideels die automaat zo gewend dat ik er af en toe echt aan moest denken dat ik een schakelbak reed. Terugschakelen voor een bocht enzo. Vreemd genoeg had ik dat met de automaat van de figaro niet. Waarschijlijk omdat je daar aan de andere kant in de auto zat.
En ik moet steeds wennen aan die automaat angry smily

Elke keer bij het remmen voor een bocht of kruispunt grijpt mijn rechterhand automatisch naar die pook en zit ik met de linkervoet ergens in het luchtledige te trappen grinning smiley

Vorige week de Suzuki Alto meegenomen naar een DHZ-garage. Ik had de homokineet binnen gekregen van Carparts Den Haag en ik was al bezig om de ophanging los te krijgen van de aandrijfas, samen met de rem-schijf enzo. Maar het wilde gewoon niet. Ik gaf op en zette alles weer op zijn plek. Onze overbuurman mocht het klusje klaren. Zaterdag nam hij hem mee en gister op Koninginnedag even kort gesproken:

Verkeerde homokineet toegestuurd gekregen sad smiley

Hij kan de nieuwe homokineet waarschijnlijk nog wel gebruiken voor 1 van de Altootjes die hij ook nog in onderhoud heeft, maar nu nog even wachten dus totdat de Soes weer voor de deur staat (spreekwoordelijk, auto's staan nog altijd zo'n 200 meter verderop).
Heel herkenbaar grinning smiley
Vorig jaar bracht ik na 5 dagen een testauto terug en ergerde ik me aan het feit dat de Mégane niet in zijn 1e versnelling wilde. Tot het kwartje viel -> ohja, koppelingspedaal.

Nu na twee weken Kangoo automaat rijden merk ik het ook. Niet zozeer bij het wegrijden, maar wel bij het normaal gesproken terugschakelen naar de twee of drie voor een rotonde af afslag. Grijpen in het luchtledige in de Kangoo, of vergeten terug te schakelen in de Twingo.

Relaxed is het zeker een automaat, maar nee doe mij maar óf handgeschakeld óf een snelle bak met flippers. Voorwaarde voor die laatste is dan wel minimaal 200+ pk's anders is er nog geen klap aan. grinning smiley
Ik rij wel eens in de E-klasse of de SL van m'n vader, die zijn beide automaat. Bij die auto's past het wel wat mij betreft, de ene wat sneller, de andere een lekkere cruiser, maar als ik weer in m'n Panda of de Saab van m'n moeder stap ben ik blij dat ik weer mag roeren drinking smiley.
Update:

Vorige week een weekje Texel meegemaakt en net daarvoor de Alto dus naar de garage gestuurd voor vervanging van homokineet. Nu dit weekeinde er mee gereden en weer helemaal in orde. Moet wel zeggen dat ik de Alto dan toch best wel vind overhellen. Niet zozeer om de Alto te verlagen (wat de auto niet nodig heeft), maar zou een setje sport-schokdempers dit rijgedrag wat stugger/beter maken of kan ik dan gelijk een duurdere tandverzekering nemen ? big smile smiley

Ander feitje: De verkoop van de Materia komt dichterbij, zojuist de advertentie op MP gezet. Naar mijn idee helder, eerlijk en hopelijk ook vertrouwend naar de toekomst eigenaar toe ?
Goede advertentie, alleen even de spelfout uit deze zin halen:

Meike
(...), maar de auto verteld je goed hoe je er mee moet rijden als de combi meer dan 4 wielen telt.

De Daihatsu gaat weg vanwege de maandelijkse kosten. Deze zijn voornamelijk qua wegenbelasting + brandstofkosten voor mij op dit moment aan de te hoge kant.

Ik zou dit iets anders verwoorden, iets in de zin van: Vanwege de aanschaf van een nieuwe auto zijn de bijkomende maandelijkse lasten van de Materia te hoog om deze naast mijn nieuwe auto te houden.

Nu is het net alsof de Materia een auto is met hele hoge maandelijkse kostenwinking smiley
Is-ie ook! grinning smiley Daarom doet ze 'm weg. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2013 15:29 door JW01 (vanaf een Appel).
Basjc

De Daihatsu gaat weg vanwege de maandelijkse kosten. Deze zijn voornamelijk qua wegenbelasting + brandstofkosten voor mij op dit moment aan de te hoge kant.

Ik zou dit iets anders verwoorden, iets in de zin van: Vanwege de aanschaf van een nieuwe auto zijn de bijkomende maandelijkse lasten van de Materia te hoog om deze naast mijn nieuwe auto te houden.

Nu is het net alsof de Materia een auto is met hele hoge maandelijkse kostenwinking smiley

Goed punt, al denk ik persoonlijk dat het een beetje raar is om te lezen dat de auto mij te duur word, maar wel zelf een nieuwe auto heb aangeschaft, dan denk ik ook...WTF nut smiley

Ik heb er dus van gemaakt : Vanwege de aanschaf van een nieuwe auto zijn de bijkomende maandelijkse lasten van de Materia te hoog om deze naast onze andere auto te houden. Ik blijf er dus wel bij dat er een 'nieuwe' auto gekocht is, maar daarbij dus niet dat het over 'mijn' auto gaat. winking smiley

Wie veel snelweg kilometers maakt en soms wat lading heeft om te vervoeren, is dit wagentje een goede partner.

Zoals daar beschreven is de Materia niet echt thuis op de snelweg

confused smiley

- Onderhoudsboekje aanwezig
- Handleiding

wow. cool smiley

verder zou ik het lijstje met extra/opties gewoon in de advertentie plakken

- Onderhoudsboekje aanwezig

Misschien een beetje bijdehand, maar is-ie ingevuld? Daar gaat 't volgens mij om.
Ja hoor, de onzin biedingen komen alweer binnen eye rolling smiley

Mensen die de auto zonder gezien te hebben € 4000,- bieden. Dream-on, € 5600,- voor een Materia uit 2008 is gewoon laag en scherp geprijsd !!

Ik ga er ook niet eens op reageren. angry smily
Gister-avond een telefoontje gehad van iemand uit Den Haag.

Wilde gelijk de volgende dag komen kijken en dus vanochtend even de Materia door de wasstraat + poetsbeurt gegeven (aanbieding, 40% korting).
Om half elf afgesproken, kwamen ze om ca 10:45 aanrijden. Een Irakees gezelschap waarvan de heren wel verstand van auto's hadden, oeps, oppassen... dus big smile smiley

Hele aardige mensen en de heren hadden een lek ik de uitlaat ontdekt. De vraagprijs van € 5600,- was natuurlijk niet onze bodemprijs, maar uit eindelijk zijn we gezakt tot € 4900,- waar ik € 5200,- tot € 5400,- voor de auto hoopte te krijgen. Jammer, ik had er meer van verwacht, maar het voelt ook wel weer fijn dat hij zo snel verkocht is. Volgende keer dat ik een auto te koop zet zet ik toch wat hoger in met de vraagprijs grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2013 13:51 door Meike.
Weer eens een update over de Alto, van de week spulletjes gehaald om hem even een poetsbeurt te geven.

Helaas was vanochtend de wasstraat dicht, maar aan de andere kant was dat ook weer niet zo erg. Met een plantenspuitje en een natte doek heb ik de auto eerst helemaal afgenomen en met droge doek afgenomen. Vanochtend al even gepoetst, maar Arosa kwam thuis van sporten en smiddags zou ik dan weer verder gaan. De eerste 2 foto's zijn van vanochtend. Helaas zie je het op de achterklep niet zo goed wat ik gepoetst heb (rechterzijde, boven het slotje is er nog scheidslijn te zien tussen dof en glanzend. Op de 2e foto is het op de dakrand beter te zien hoe de gele doffe lak weer wat glans heeft gekregen thumbs up :

Smiddags wilde ik de auto weer gaan poetsen, zelfde plek, maar er waren kinderen aan het spelen en ik wilde op mijn gemak kunnen poetsen, dus zette ik de Alto op de brug vlak bij ons huis, toen de buren van 2 huizen verderop hadden aangeboden de auto te mogen poetsen op het grasveldje voor hun huis smiling bouncing smiley

Rechterkant *voor kijkers links* van motorkap is net voor eerste maal gepoetst. Daarna de linkerkant gedaan en daarna nog eens in zijn geheel. Het motorkapje glimt er weer lekker op los, maar de verweerde lak moet toch nog eens op zijn donder krijgen van een flesje commandant grinning smiley

Het zijn dus geen duidelijke foto's van de doffe naar glanzende lak, maar geloof mij, het Altootje is er enorm van opgeknapt.

Ook onder de kap is er wat gepoetst en schoongemaakt. Ik ben er erg tevreden over. Van de zomer maar wat onderdelen 1 voor 1 loshalen en de nog onaangetaste carrosserie onder de kap ook schoonmaken.

En dit waren de spullen die ik gebruikte vandaag (alleen de plantenspuit ontbreekt op de foto).

- Sonax Cleaner
- 1 poetspad gebruikt
- 2 handen vol met poetsdoeken/stukken katoen van t-shirts en bedlinnen.
- 1 plantenspuit met water en 2 dopjes ammoniak *ontvetten*.

Morgen ga ik de Alto weer vies maken met een retourtje Efteling grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2013 19:50 door Meike.
Weer even een update-tje :

Zondag ochtend bezig geweest met de stootstrips aan de bestuurderskant van de Alto. Deze zijn helemaal verweerd en niet meer te restaureren. Op MP vond ik een setje stootstrips, nieuw maar volgens mij niet origineel. De afwerking had wel beter gekund. Maar goed genoeg voor de Alto smiling smiley

De oude stootstrips verwijderd met behulp van wat visdraad.

De lijmrestjes ingewreven met wasbenzine en met een ijskrabber-achtig ding alles moeiteloos kunnen verwijderen (dankzij de tip van Arosa).

Klein sprongetje in de tijd. De stootstrip achter het portier alvast opgeplakt en met schilderstape een beetje strak tegen de carrosserie gehouden. Er zaten 2 plekjes die niet met het plaatwerk wilde hechten. Na het plakken van deze stootstrip het portier kunnen doen zoals in de voorgaande foto's.

(bijna) eindresultaat :

Het kleine stukje stootstrip op het voorscherm wilde totaal niet hechten met de originele tape. Eventueel wat lijm gebruiken of een rolletje dubbelzijdig tape bij de bouwmarkt halen.

Ik ben er weer blij mee, voor de helft dan, eind deze week de andere kant van de Alto doen. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2013 19:54 door Meike.
Wel gelezen, geen reactie gegeven. Geen idee eigenlijk haha. Het ziet er weer een stukje beter uit winking smiley
Stiekem moet ik ook nog een nieuw setje stootstrips hebben, de mijne zijn helemaal verweerd.

Anders maar losmaken en schoon- en zwart maken. Want ik zie dat je ze gewoon weer kunt vastplakken met dubbelzijdig tape vd bouwmarkt. Goed om te weten!drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2013 21:00 door JoostM.
@ Joost, gaat het ook om een Alto, dan ja, anders : eerst zeker weten dan pas strippen winking smiley

@Terence en wouter

Bedankt grinning smiley
Terence
Ik wil verdomme foto's zien van een lekker ritje open! thumbs up

Gaat geregeld worden Terence, weet alleen nog niet hoe. eye rolling smiley
Dit: Niet wat betreft het open rijden, dat was al bij de proefrit het eerste wat gedaan werd, maar hoe maak je in ...naam foto's van het open rijden terwijl ik zelf achter het stuur zit ? Ik weet dat ik lange armen heb, maar foto's 'vanaf de achterbank' worden wel wat gevaarlijk zo.

Iemand nog zo'n mini statief over met flexibele pootjes ? big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2013 00:03 door Meike.
Speciaal voor Terence en alle anderen : 1 belabberde video in kwaliteit met een beetje 'open rijden' beleving in de Alto :

Suzuki Alto 'Cabriotop'

Ben er dus sinds gisteren achter dat het echt een optie was om je Alto te bestellen met open dak en het dus geen zelf fabrikaat is van een ijverige Alto bezitter.

Toch maar eens uitzoeken hoe ik dat HD van mijn camera ook nog HD krijg op internet. Photobucket word het in iedergeval niet meer... angry smily

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2013 10:24 door Meike.
Ik zit met een technisch vraagje.

Vorige week met de Alto weer eens naar de sloop geweest en eindelijk gevonden: Een digitaal klokje wat in de luxure/latere Alto's te vinden was. Mijn alto heeft alleen een vierkant vlakje in het dashboard waar het klokje had kunnen zitten, dus was ik op zoek om dat 'gat' op te vullen in mijn Suzuki.

Het klokje heeft aan de achterzijde 4 draden en bij de Suzuki garage het 'schema' van deze draden gekregen op een memo-papiertje. Even snel uitgetekend kom ik dan op :

Van iemand op het Alto-forum heb ik begrepen dat ik het klokje aan moet/kan sluiten op de autoradio.

Van Pioneer heb ik in de handleiding het volgende schema / beschrijving gevonden, waar ik zelf dus geen wijs uit word.

Welke draden uit de bovenstaande omschrijving moet ik nu hebben ? En waarom (zodat ik er ook van leer) ? smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2013 14:40 door Meike.
Denk dat de reden is om deze over de radio te schakelen dat je dan alles over het contactslot schakeld.
Laat ik maar eerst beginnen met een korte update over de Ford :

Hij heeft nieuw schoeisel grinning smiley Na weken lang zoeken van Arosa en meezoeken van mijn kant, zijn het Hankook's geworden.

Om precies te zijn : Hankook Ventus Prime2

Eerst waren we allebei wat huiverig voor dit merk, maar blijkbaar rijd de halve Focus ST club al op deze band, wat ons vertrouwen gaf voor deze band te gaan. Aan onze garagist hebben we gevraagd of het een probleem was bij hem de banden te laten bezorgen en dat hij de banden wilde verwisselen, wat geen probleem was. Ik heb hem nog getreiterd met het vragen of ze stil waren geweest de afgelopen dagen Donderdag tot afgelopen maandag, wat wel gezegd werd op diverse sites dat het stille banden waren. Hij keek mij eerst even confused smiley aan grinning smiley

Naar de Alto.

Leuk verhaal. Ja het zijn echte kenners hoor, daar op het forum. "Nee er zit echt geen voorbereiding achter het dashboard, dat moet je echt zelf aanleggen". Nou echt, ik heb er wakker van gelegen. Hoe ga ik dat meten ? Wat heb ik nodig. 2 keer naar de bouwmarkt gereden voor vadertje-moedertje dingetjes. Klemmetjes. Draad. Striptang.

"Weet je wat, ik zaag eerst een gat in het dashboard, ik leg de draden precies zo aan van het klokje naar de radio en als ik er dan uit ben, is het aansluiten zo gepiept" was mijn gedachte gang. De alternatieve manier om iets aan te sluiten. Dus nadat ik het gat had gemaakt in het dashboard, kwam ik iets tegen achter het dashboard, wat er volgens het forum niet had moeten zitten grinning smiley

En hij zit er bijna in :

Klokje zit er overigens al in nu, moet alleen nog de laatste beetjes van het gat in het sash wegvijlen en dan komt er wel fotootje van het eind resultaat.

Pasgeleden ook online een setje wieldoppen gekocht. Met grote mazzel bleken de originele velgen van de Alto ook 7 spaaks te zijn, dus heb de wieldoppen kunnen uitlijnen op de velgen. Moet de velgen nog wel van een nieuw laagje lak voorzien, maar resultaat is al geslaagd al zeg ik het zelf.

Kortstondig heb ik de Alto voorzien van wat zwarte isolatie tape om wat uit te proberen, zeg maar Photoshoppen - Live Edition :

Ik heb de tape er weer vanaf gehaald. Nu is het nog twijfelen tussen plastidip, spuiten (denk het niet, vind ik zonde) of plakplastic van een autobelettering bedrijf.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.