Lycan - '80 Ford Capri mk3 2.3SS V6 (show), '92 Ford Sierra mk2 2.0i GT, '85 Ford Transit 2.3V6(Camper), '99 Ford Focus mk1 Ghia, '94 Toyota Corolla 1.3XLi [en ook nog een '91 Honda CRX 1.6i VTEC]

Gepost door Lycan Capri 
hallo medeforumers

ik ben Tommy, 26 jaar oud, ben zeevarende van beroep en woon in Middelburg
ik zal eerst even kort mijn autogeschiedenis doen en daarna vertellen over de huidige 2 Fords
(let niet op datums op de foto's)

m'n eerste auto:

een '88 Suzuki Alto 0.8 GL

tja niet heel veel over te vertellen, cadeautje van paps en mams omdat deze auto overbleef nadat paps een andere auto had gekocht en mams de station kreeg. Dit dinkytoytje is redelijk snel aan de sloop verkocht en toen kwam deze:

een '90 Daihatsu Feroza Resintop 1.6i EL

ook niet heel veel over te vertellen, bij aanschaf achterse deel van de kokerbalken moeten vervangen omdat ze bij de vorige eigenaar een nachtje had staan pootje baden in de Westerschelde :P. Voelde een stuk beter aan dan een Alto en was ondanks het gewicht sneller maar had dan ook 2,5x meer vermogen. Ook leuk dat vermogen staat op de weg alleen op de achterwielen met een korte wielbassis, glijden als een malle. deze heeft nog 1 jaar naast de eerste Capri gereden en is toen verkocht en uiteindelijk 1 jaar later toch daar beland waar mijn ex-auto's thuis horen; op de sloop

Toen wou ik toch wat anders dan dat off-road speelgoed, het moest zelf te onderhouden zijn, te tunen zijn en er gewoon leuk / "snel" uitzien de keuze viel op een '79 Ford Capri mk3 1.6S. Tijdens het herstellen / verbouwen in rond blijven rijden: NOOIT doen, het project duurt zo langer en je komt aan bepaalde dingen niet toe, desalniettemin was ze een paar maanden later zo:

Was lekker goedkoop gedaan omdat het toch nog in opbouw was. Echter had ik doordat ik bleef reden wel ontdekt dat ik het 1.6 met ±100PK wat te licht vond, dus in de eerste instantie op zoek naar een 2.3 V6 blok echter tijdens het zoeken kwam ik in Groningen een over-complete '80er 2.3 tegen voor geen geld


linkervoorscherm lag er wel af vanwege een ongelukje wat de vorige eigenaar in 1992 had; ja mensen dat klopt toen ik de Capri in september 2010 kocht stond ze al ruim 18jaar stil. Thuis het blok met de hand getornd en dat ging gewoon rond, vervolgens ff de accu op de startmotor ging ook goed en met een constructie voor de koeling en brandstof heeft het blok kunnen indraaien voor het ingebouwd werd

nu iets meer dan 2 jaar later staat ze zo bij de spuiter:

dit is niet de definitieve kleur, deze laag zit erop zodat de wagen weer mooi glom zodat we konden zien of ze echt strak is, dat is nu het geval
Dus nu volgt de afwerking

omdat de oude Capri (ondertussen goedkoop incognito gemaakt) op

en in eigen beheer gedemonteerd was

zat ik zonder eigen rijdende auto, gelukkig was er toen voor een leuke prijs:


een '92 Ford Sierra 2.0i GT.
ook een geweldige Ford, 120PK op de achterwielen en dat wordt nog wat meer, ik ga alleen geen te gekke dingen doen met de Sierra omdat ze m'n Daily naast de Capri blijft



33 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2020 12:34 door Lycan Capri.
Quote
lycan_Capri
hallo medeforumers

Hoi! big smile smiley
sorry mensen ging wat fout smiling smiley

nu staat het goede verhaal er wel
Die Capri is gaaf, maar ik vind de Sierra net zo leuk. Misschien ook wel omdat mijn vader vroeger een station gehad heeft.
Setje Cosworth-wielen zou niet misstaan onder de Sierra denk ik. cool smiley
Quote
JW01 (vanaf een Appel)
Die Capri is gaaf, maar ik vind de Sierra net zo leuk. Misschien ook wel omdat mijn vader vroeger een station gehad heeft.
Setje Cosworth-wielen zou niet misstaan onder de Sierra denk ik. cool smiley

dank je en ik ben het met je eens, daarom blijft de Sierra ook gewoon bij mij
ik ben nog op zoek naar andere velgen, alleen liever geen Cosworths, mensen vragen me nu al te vaak of het een Cossie is
Leuke wagenpark had/heb je. De aanpassingen kan ik niet zo heel erg waarderen (een schedel op de motorkap beschouw ik niet als heel smaakvol), maar het zijn wel leuke auto's die je niet overal (meer) ziet.
Quote
Rob076
Leuke wagenpark had/heb je. De aanpassingen kan ik niet zo heel erg waarderen (een schedel op de motorkap beschouw ik niet als heel smaakvol), maar het zijn wel leuke auto's die je niet overal (meer) ziet.

Je hebt gelijk Rob, het getuigt absoluut niet van smaak. Ik zal ff toelichten waarom het was:
Het was in principe de bedoeling dat de 1.6 opgeknapt / getuned / gestyled zou worden, toen kwam echter de 2.3 en vanaf dat moment was de 1.6 een nog rijdende onderdelen donor en dus ter "dood" veroordeeld, "death meat" een Capri in rat-style die nog ff opgereden werd. Op de 2.3 komt zoiets dus absoluut niet!

maar ook de aanpassingen die daaraan gedaan worden zullen niet door iedereen even gewaardeerd kunnen worden, gelukkig dan ook maar dat het mijn wagen is cool smiley
Welkom opt forum!

Nog meer Ford liefhebbers hierzocool smiley

De V6 motoren kun je gerust nog wat langer stil laten staan hoorgrinning smiley

Leuk dat je de Capri weer de weg ophelptcool smiley
De carosserie lijkt zo op de foto wel goed.

Een Capri heb ik nog niet (gehad) verder de meeste Fordjes ondertussen al wel...

Als je nog belang hebt bij wat onderdelen (ruitenset, bumper en volgens mij nog wat pruttel) weet nl nog wat te liggenwinking smiley

En wat voor velgen gaan onder de 2.3 komen??

Heb evt nog wel een setje nette 13" Wolfrace velgen over

Veel plezier met t opbouwen, heb mijn Taunus ook met veel plezier klaargemaakt


Je wilt je Sierra nog wat gaan tunen of lees ik dat verkeerd??
Zijn fijne auto's, heb momenteel alleen nog een '86er Sierratjuh. Paar jaar terug ook een '89er gehad, was een automaat en donders sjouwen zegeye popping smiley

Groot gelijk om n toekomstie sloper af te raggengrinning smiley Zo heb ik momenteel een Granada staangrinning smiley

Succes met de hobby, en hou ons op de hoogte!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-03-2013 17:09 door Taunusdriver..
de carrosserie van de Capri 2.3 viel ook helemaal niet tegen de garage waar ze stond was gelukkig goed droog, klein beetje roest op de voor Ford bekende plekken dus daar uit geslepen en opnieuw ingelast

ik heb zelf inclusief deze wagen nog een stuk of 3 Capri's aan onderdelen in m'n magazijn, garage en tuinhuis liggen :P dus voorlopig heb ik niks nodig, wel fijn dat je even meld dat je een en ander hebt liggen. dank je wel

voorlopig komen er opgeknapte 13" RS-velgen onder de 2.3, als er wat anders onder komt dan wordt dat toch minimaal 14" zodat de wielkasten beter gevuld zijn, ze kunnen het makkelijk hebben 15" zou ook nog kunnen

de Sierra gaat inderdaad motorisch nog wat gekieteld worden, nog ff kijken wat ik precies ga doen wil sowieso nog n/a blijven of ik moet een Cos blokje vinden

en tja afraggen van de 1.6sloper; ik heb de motor en aandrijflijn ontzien die kan altijd nog een ander Fordje op de weg houden, verder de wagen gewoon minimaal veilig gehouden en vooral de bandjes wat gladder gemaakt en poetsen verwaarloost



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2013 13:24 door lycan_Capri.
Onderdelen genoeg dus, altijd goed!

winking smileyDe RS velgen zijn 7J denk ik? Staat wel gaaf onder n Capri.

Een goed Cos blokkie voor je Sierra is ook n zoektocht zeg.... Kun je beter een complete sloper kopenwinking smiley of een kant en klare Coscool smiley


Ik mag ook altijd graag de auto's gebruiken waar ze voor zijn gemaakt, maar ook idd met beleid, zonder de boel te vernielenthumbs up

Als je ze hier opt dorp soms ziet trappennut smiley
auto's moeten ook (met mate) gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn cool smiley

de RS velgen die ik heb liggen zijn 6J, maar ook die staan er gaaf onder

ik ben totaal niet bewust op zoek naar een Cos-blok, maar mocht ik er toevallig voor een leuke prijs 1 tegen komen zeg ik geen nee
verder zijn er niet heel veel mogelijkheden om dit blok heel snel te maken zonder blazer

Ford maakte tot ongeveer '93 geweldige auto's alleen een beetje jammer dat ze er ook bij '92 Sierra's nog het DOHC 8v blok in hingen, dat kost je toch 30PK ten opzichte van het DOCH 16v blok
het opvoeren van de Sierra heeft ook nog lang geen prioriteit, eerst de Capri maar weer op de weg voor shows

wat ik tot nu toe heb gevonden aan mogelijkheden:
* cold air intake
* katalysator verwijderen (Dat *#$$* ding kost je ook zeker 5PK)
* spaghetti uitlaat spruitstuk

ik ben nu bij Burton Power nog aan het kijken of ze een lichtgewicht vliegwiel en andere nokkenassen hebben
en als ik het helemaal op m'n heupen krijg kijken wat er mogelijk is met overmaat zuigers



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2013 15:40 door lycan_Capri.
Morgen weer naar de spuiter, kijken naar de Capri, als het goed is staat de wagen in kleur en moet het alleen nog afgewerkt worden. Als de spuiter dan op tijd klaar is met het afwerken kan ik de wagen zelf nog terug halen naar Zeeland en dan kan het afbouwen beginnen. (Gelukkig wil m'n vader dat een deel voor me doen terwijl ik 2 maanden op zee zit, als ik dan geluk heb kan ik net voor Automaxx Summer-Edtion klaar zijn big smile smiley)

Verder toch alvast contact gehad met Burton Power,
Helaas is er voor het blok wat ik in de Sierra heb liggen niet heel veel te leveren bij hun, ze hebben eigenlijk alleen nokkenassen liggen voor de 16v
Maar volgens hun is voor geld alles te maken winking smiley

Daar was ik zelf toch ook al wel achter smiling smiley
Waarom zet je er dan geen 2.9 v6 24v Cosworth BOA in uit een Scorpio 1?
Dat word veel gedaan met sierra's, allen moet je volgens mij dan de motorsteunen van een XR4i hebben.
Quote
Ford Freakk
Waarom zet je er dan geen 2.9 v6 24v Cosworth BOA in uit een Scorpio 1?
Dat word veel gedaan met sierra's, allen moet je volgens mij dan de motorsteunen van een XR4i hebben.

Zou op zich een idee zijn,
Echter moet de Sierra wel een betaalbare daily blijvensmiling smiley vandaar dat ik in het principe bij de ongeblazen 2.0 wil blijven
Maar een beetje meer vermogen mag wel. Ik snap sowieso niet dat ze bij Ford besloten hebben dat er maar een 8klepper in de Sierra moest terwijl de 2.0 Scorpio al sinds 1990 verkrijgbaar was met een 16klepper.
De Capri is door omstandigheden nog niet helemaal gespoten, dus die laat nog even op zich wachten

De Sierra staat sinds vanavond binnen omdat de koppakking vervangen moet worden
Gelijk even het kleppendeksel er af gehaald en wat blijkt:

Ford heeft @$#@#@!!@% echt maar een DOHC 8 klepper in de Sierra liggen sad smiley

Dus nu hopen dat ik binnenkort een RS2000 of Scorpio op de sloop zie staan met een goed blok dan kan ik dat inbouwen
Is algemeen bekend dat er 8 kleppertjes in de Sierra liggen winking smiley

Ben benieuwd als de Capri weer rijdend isthumbs up

Succes met de koppaking!
Ja ik wist het ook wel maar stiekem hoop je toch smiling smiley
Ford heeft daar in mijn ogen gewoon echt wel een enorm stomme fout mee begaan

Ik vraag me ook af waarom de Scorpio wel van de 16 klepper voorzien werd in dezelfde periode


Daarom dus hopen dat ik binnenkort een RS2000, Scorpio of Cosworth op een sloop zie staan
(Met pijn in m'n hart) de hele carrosserie daarvan mag dan naar de donder zijn, als het blok maar draait want daar gaat het mij om
Hier toch ook weer een update over de Capri, bijna al de losse onderdelen zijn in kleurbig smile smiley
Dus hier wat foto's:



De Capri is nog niet helemaal af, spuiter heeft wat tegenslagen gehadsad smiley maar het komt goed.

Aan de Sierra is wel weer wat veranderd:

Maandag de naaf-kapjes met nieuwe stickers ophalen en plaatsen

Het is nu wel duidelijk dat de Sierra moet zakken ondanks dat het een daily is

Verder krijg ik binnenkort van een maatje van me 2 kuipstoelen met 4-puntsgordels die ik in de Sierra ga zetten
goed bezig,,,

jammer dat het met het spuiten even tegen zit..maar komt vast goed....thumbs up
@Radar dank je en ja het komt ook wel goedsmiling smiley

Ik ergerde me bij de Sierra toch aan de roestende trommels achter en schijfnaven voor. Dus even bezig geweest met schuurpapier en spuitbussen
voor:


Hier zit de spacer voor ook nog op de naaf


na:


en voorkant + achterkant met velg

Gister weer bij de spuiter om de koffie geweest. De verwachting is dat alle spuitwerkzaamheden aan de wagen over 3 tot 4 weken klaar zijn.
Dan kan de wagen dus op transport terug naar Zeeland en kan ik beginnen aan het opbouwen van het interieur (vooral het bouwen van de ICE-kist op de plaats van de achterbank word nog wat). Als dat klaar is even een APK-tje er op voor de komende 2 jaar en dan door naar een bedrijfje voor de (voorlopig) laatste update.

Voor de Sierra ligt / staat ook al weer wat klaar:

De kuipstoelen waar ik het vorige keer al over had (inclusief 4-puntsgordels) [krijg de foto niet gedraaid op m'n tablet confused smiley )

En dan deze nog (kom maar op met het commentaar winking smiley )
"(kom maar op met het commentaar winking smiley )"

Sjonnie. smiling bouncing smiley

Die kuipstoelen doe mij denken aan een tijdje geleden. Toen reed er voor mij een oude nietszeggende auto (ik ben al vergeten om wat voor auto het ging) met 2 kuipstoelen erin. Waarom kuipstoelen in een daily driver?
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je doet met je dailydriver. Uitlaat is wel leuk speelgoed. Rode remklauwen kan altijd, maar roestige remtrommels of het midden van de schijven zou ik eerder zwart of grijs hebben gedaan. Spuitwerk duurt wel erg lang zeg! nut smiley
Die demper zou er theoretisch voor moeten zorgen dat ik wat verloren vermogen terug krijg smiling smileywinking smiley

De kuipstoelen omdat het leuk staat en ik de Sierra van meer vermogen voorzie als ik het op m'n heupen krijg

Het spuiten duurt idd behoorlijk lang, zijn daar wat tegenslagen geweest zowel prive als zakelijk maar de kwaliteit van het werk aan m'n wagen lijdt er niet onder
Ik wordt er nu echt ziek van, de Capri is nog niet helemaal af.

Ondertussen nog verder aan het klooien aan de Sierra
Komende week de originele einddemper afslijpen en de "nieuwe" vastlassen, daarna de kat. even loshalen, openslijpen en leeg trekken / een pijp in lassen en weer terugmonteren

Met het verwijderen / aanpassen van de kat moet ik al zo'n 5 á 10PK terugwinnen, daarbij de open demper (misschien middelste demper ook verwijderen) verwacht ik in iedergeval boven de standaard 120PK te komen

Verder ben ik ook nog altijd op zoek naar een N3A of N7A blok, daar zijn namelijk wel tuning spullen voor te krijgen.

En dan heb ik m'n stoelen nog staan natuurlijk, binnenkort ook maar aan de slag om die erin te krijgen
Er waren / zijn nog wat problemen met het strakmaken van de "turbo-spolier" en het verlengde deel van de achterbumper was toch nog niet helemaal uitgegast, die is afgelopen tijd 4x gespoten en verwarmd maar elke keer kwamen er weer putjes in van het poly-gas

Als die problemen zijn opgelost wordt de achterbumper vast gezet aan de wagen en gaat het geheel de cabine in

Ik heb nu de garantie gekregen dat de wagen eind mei weer in m'n eigen garage staat
Dan kan ik als ik terugkom van het varen de ICE en het interieur inbouwen en de wagen APK laten keuren om vervolgens de wagen op eigen kracht naar het volgende bedrijf rijden voor (de echt benodigde) voorlopig laatste grote uitgave
Status Capri: nog "geduldig" wachten

Aan de Sierra ia deze week wel wat gebeurt;
Middendemper is er tussenuit, vervangen door een stuk pijp van de juiste diameter.
Achterdemper is vervangen door de open demper met klep
Kat. zit er voorlopig nog tussen (voornamelijk vanwege de vlamdover in het zelfde stuk pijp)

Resultaat tot nu toe:
Met de klep dicht klinkt het nog heel beschaafd

Met de klep open klinkt het lekker sportief maar niet overdreven aso (tenzij ik echt doortrek). Ook voelt het wel enigzins alsof ik echt weer wat paardjes terug heb (ook in combinatie met de gevlakte kop)
Haha inderdaad
Als ik laat op de avond thuiskom zet ik de klep wel dicht om gezeur met de buren te verkomen winking smiley

Het is de bedoeling dat de Capri ook lekker agresief / sportief gaat klinken alleen daar komen geen kleppen in
V6jes klinken al snel mooibig smile smiley

Doe bij mijn V6jes altijd alleen de einddemper vervangen voor een eindpijp.

Krijgt hij al een mooie, diepe brom vancool smiley



Heb m'n Taunus, met OHC motor, voorzien van een middendemper als einddemper, met rvs eindstukje eraan gelast.
Klinkt hij ook al lekker sportief vancool smiley



Genoeg leuks mee te doenthumbs up
Uitlaatjes aanpassen is inderdaad altijd een leuke hobby.
Op de Feroza zat er vanaf het spruitstuk een open pijp onder tot de zelf gemaakte eindemper met DB-killer, als ik de DB-killer eruit haalde dachten mensen dat er een boxer-motor aan kwam rijden.

Binnenkort toch ook de katalysator + vlamdover verwijderen, lekker klapperen met de klep open drinking smiley

Morgen eerst maar eens naar Beekbergen, daar houdt FCCN hun jaarmeeting
Dus even een dagje mooie Capri's kijken (en balen dat de mijne er niet is)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2014 16:15 door Lycan_Capri.
FCCN-meet in Beekbergen was gezellig, veel mooie Capri's gezien maar ook 1 Mustang cabrio, 1 Escort mk1, een Sierra Cosworth, een Sierra station van de taxateur en net buiten het terein een Granada.

De verwachting is dat mijn Capri in de 2de week van Juni op transport naar Middelburg komt, helaas zit ik dan weer op zee maar m'n pa wil alvast een beginnetje voor me maken.

Aangezien ik het wachten op de Capri beu was en sowieso even m'n hoofd "leeg" wou rijden vanwege persoonlijke omstandigheden heb ik m'n 33 jaar oude cross-brommer weer uit de mottenballen getrokken, even een beetje bijgewerkt want vooral op de dempers zat wat roest (die hebben daarna kleurtjes met een bijbedoeling gekregen winking smiley ). 4 maanden geleden had ik al wat dingetjes aan het blokje gedaan en dus was het zondag 3x trappen en het ding draaide smiling smiley

Toen een rondje Walcheren gedaan van ongeveer 65 km, helemaal zonder problemen (op een pijnlijk zitvlak na, zadeltje is niet meer geweldig). Op de zeedijk bij Zoutelande het gas nog even helemaal open gedraaid wat resulteerde in een GPS-top van 78km/u, niet slecht voor een enigzins verwaarloosde standaard Honda.



Volgende week eerst weer voor een week of 8 de zee op, hopen dat het beide partijen bevalt, dan kan ik een vaste baan krijgen bij deze kapitein-eigenaar. Als ik dan terug kom van zee de Capri afbouwen en laten keuren zodat die op eigen kracht weer even weg kan voor een zeer nodige upgrade om te kunnen blijven rijden in Nederland

En als ik terug ben van het varen sloop ik ook de katalysator onder de Sierra uit, dat ding heeft totaal geen nut en kost me alleen maar een PK of 10



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2014 16:26 door Lycan_Capri.
Nog steeds geen uitgebouwde Capri in mijn garage angry smilyangry smily hopelijk donderdag nieuws

Maar ik heb wel een paar foto's van de Sierra die ik met jullie wil delen (de Sierra gaat trouwens woensdagavond eindelijk 4cm omlaag smiling smiley ook worden binnenkort de ruiten van de achterportieren en de achterruit donker getint)







Eentje on the road


En dan nog een met de rest van mijn nieuwe net begonnen autoclubje




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2016 14:36 door Lycan Capri.
Vandaag weer bij de spuiter geweest, UITERLIJK 12 september komt de Capri naar huis zodat ik er mijn ding mee kan doen

Verder zijn de verlagingsveren voor de Sierra binnen, nu alleen nog even een dop41, die is zaterdag of woensdagavond binnen.
Ach het meisje met de Twingo is pas begonnen, haar interieur is al een aardig eindje op weg, gisteren haar nieuwe zwart / roze hoedenplank geplaatst en de ruitenwisser-arm roze gespoten (tja, 't blijft een meisje en een Twingo is een vrouwen-auto bij uitstek)

Gisteren bij de CRX booskijkers aan gelast smiling smiley is die ook weer wat verder.

Verder bij de Sierra behalve de aanpassing op de foto's de achterste ruiten zwart getint, het kofferdeksel ontdaan van de grote ovale NL-sticker, het Ford-logo en het stickertje van de dealer. Daarna het typeplaatje Sierra GT in dezelfde kleur als de rest van de auto gemaakt.
Bij deze toch nog een fototje van de veduisterde ruiten en het (semi-)gecleande kontje, nog een paar x goed wassen enz





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2014 22:45 door Lycan_Capri.
Mooi met Focus sedan ernaast. thumbs up
Jammer voor je dat het met de Capri zo lang duurt.
Bedenk maar dat het wachten uiteindelljk beloond zal worden met iets moois.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2014 22:52 door JW01 (vanaf een Appel).
Uiteraard een Focus Sedan, in mijn ogen de mooiste Focus mk1.

Jammer van de voorwiel-aandrijving maar het 2.0 Zetec-blokje pakt best lekker op en er zit een sleurhaak onder.

En over de Capri, ja ik hoop dat t spuitwerk nog zo netjes wordt als ik verwacht, ik betaal er genoeg voor.
Zodra de auto hier staat en als ik terug ben van zee (moet weer bijna), ga ik als een gek het interieur er inzetten, voorlopig standaard en oud maar heel
Dan naar de APK, ICE inbouwen en dan moet ik nog wat in laten bouwen. Wat dat wordt onthul ik pas als de hele wagen onthult word



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2014 22:57 door Lycan_Capri.
Haha nee geen NOS smiling smiley
De Capri wordt (voorlopig) een echte showbak met +/-160PK dus best kans dat ik af en toe een sprintje pak als het blok is ingereden

De update wordt nuttiger dan NOS maar ik verklap echt nog niks drinking smiley
Ik zit ondertussen alweer bijna 2,5week op zee, maar de Capri staat sinds 2 weken (23-9) eindelijk!! weer veilig in mijn eigen garage.

Het spuitwerk is nog lang niet af maar ik ben 100% klaar met deze spuiter uit Vierpolders en zal deze ook NOOIT aan iemand aanraden.

Aangezien ik nog zeker tot half November op de plas zit, is mijn vader aan het bemiddelen met een spuiter uit Middelburg om het spuitwerk af te maken.
Als het dus een beetje mee wil zitten zie ik bij thuiskomst eindelijk m'n wagen in de kleuren die ik hebben wil. En kan ik het project verder afwerken (APK, ICE & "zeer nodige update"





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2014 04:13 door Lycan_Capri.
Jammer dat gezemel met de spuiterthumbs down

Hopelijk komt het toch goed en kun je er een mooie verschijning van makenthumbs up
Sinds vannochtend weer in t land. Dus vanaf morgen weer hard aan t werk aan de Capri. Een maatje van me heeft de achterbumper al verder passend gemaakt voor me, nu nog de audio-kist intimmeren, dashboard terug bouwen. Naar een andere spuiter enz. Ik zal de vorderingen hier weer bij houden.

Voordat ik vanochtend thuis was heb ik 365km moeten rijden van Dieppe naar Middelburg. Ze hadden een Peugeot 208 1.2 semi-automaat gehuurd.
Naar mijn mening is het een ontiegelijke rukbak.

Totaal geen gevoel met het wegdek
Compleet gevoelloze stuurinrichting, zowel op stads- als kruissnelheid
ESP-systeem dat boven de 50km/u standaard weer bijspringt

Het enige goede aan de wagen is dat ik er mee thuis gekomen ben (okay, heel eerlijk ik was ook blij dat ik nog een soort van zelf kon schakelen)

Nee doe mij maar gewoon een oudere echte auto
Zo, de Capri gaat maandag weer naar een spuiter die de wagen wel in een paar weken af heeft.

Ondertussen een kist gemaakt voor 2 accu's in de kofferbak en een beugel om 1 accu vast te zetten onder het linkerdeel van de ICE-inbouw (die verder helemaal klaar is.) Het dashboard aangepast voor de nieuwe instrumenten en schakelaars. De stoelen, deurpanelen, het hemeltje en het dashboard worden met skai bekleed door een maatje van me.

Foto's van de Capri volgen nadat deze onthult is op een meeting (of event)

Verder is de Sierra sinds 4-2-2015 weer gekeurd tot 26-3-2016, de wagen is nog net geen 23 jaar oud en weer met vlag en wimpel door de keuring gekomen smiling smiley

Hoe anders was dat met de 16 jaar oude Focus Sedan waarvan 1 achteras rubber gescheurd was en een bout van de achterste stabilisatorstang was gebroken (blijkt maar weer hoe enorm gevoeloos zo'n Focus is, tijdens het rijden was er echt 0,0 niks van te merken), kleine 300€ (gelijk alle draagarmen en veerschotels achter vervangen) en 2 avonden verder was ook die weer klaar om goed gekeurd te worden.
Ware het niet dat het ABS-lampje op het dash bleef branden thumbs down. Na wat trouble-shooten bleek het stekkertje aan de rechterkant afgebroken te zijn van de kabel die uit de auto komt... dus aan de andere kant het stekkertje er maar af geknipt en er een kroonsteentje tussen gebouwd winking smiley ABS-lampje uit, Focusje ook weer voor een jaar goed gekeurd smiling smiley

(Blij toe dat het kroonsteentje werkte, anders had ik het halve dashboard moeten demonteren om het lampje van dat achterlijke pl**ris systeem fatsoenlijk onklaar te kunnen maken)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2015 00:27 door Lycan_Capri (TSC).
Mooi om te lezen dat het mooi opschiet met de Oldies.

Heb ook helemaal niks met moderne meuk, onderdelen stervensduur en gemartel om terecht te makennut smiley

Afgelopen week nog bijna een Capri Xpack replica gekocht.... Helaas won het verstand het van de restcrying smiliecrying smilie
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.