Terence: Volvo V60 D4 en Volkswagen Polo

Gepost door Terence 
Zo na een paar maanden maar weer eens een update, maaaaaar wel een hele fijne: het schokken en inhouden is weg!

We zijn lang aan het zoeken geweest, maar gelukkig nu met resultaat. Ik heb twee maanden geleden een aardige richting gekregen door meerdere belletjes naar specialisten vanuit het tuningscircuit. Het kon bijna niet anders dan iets met de EGR zijn. Ook nog een rondje gereden en nu de problemen steeds meer aanwezig waren en ook heftiger, was het makkelijker om het echt te voelen.

Uiteindelijk bleek er bij de dealer een terugroepactie te zijn voor de EGR koeler en een aangepaste slangenset. Tezamen met een gereinigde EGR klep rijdt de auto sinds een paar dagen weer als vanouds. Geen schokken en inhouden meer, merkbaar stukken meer vermogen en eindelijk weer soepel en fijn rijden. Echt ontzettend blij dat ik nu weer een fijn rijdende auto heb. Nu gaan we weer genieten, eindelijk! smiling smiley Bijkomend voordeel valt eigenlijk de laatste paar dagen pas op, maar het verbruik is de afgelopen dagen echt extreem goed geweest. Erg blij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2018 21:55 door Terence.
Goed dat het is opgelost Terence!

Pa zijn V60 heeft ook net een nieuwe EGR gemonteerd gekregen. Zeker niet dezelfde klachten als jij had, trok prima op nog maar hij weigerde te starten op een ochtend.
Ook daarna merkte je inderdaad de verbetering van het verbruik en dat die toch wat sneller was.

Ik had er bij jouw auto geen rekening mee gehouden, maar goed....het is opgelost daar gaat het om. thumbs up
Heeft even geduurd, maar eindelijk opgelost dus. thumbs up
Paar maandjes verder, jullie nog maar even informeren over de stand van zaken hier. Na twee maanden waren de klachten helaas weer terug en zat de auto weer in z'n oude gedrag. Bij de dealer naar binnen gereden en de conclusie was snel duidelijk: de EGR-klep was defect. Die is nu ook vervangen en de auto rijdt weer fijn. Ik hoop maar van harte dat het deze keer definitief is.

Voor de rest ben ik voor de Volvo aan het kijken voor een 18" setje, lastig te vinden, in ieder geval die ik wil en tegen een goede prijs winking smiley
BOR 19" is een droom, maar net te groot, dus idee BOR in 18". Mogelijk toch nieuw niet-Volvo, maar twijfel enorm.

Wat betreft de FiŽsta: die heeft bij de spuiter gestaan om links en rechts wat schades weg te werken en ziet er nu weer top uit. Onderhoud weer netjes uitgevoerd en APK in orde. De FiŽsta gaat de komende tijd de deur uit. Vriendin heeft zekerheid van een vaste baan dichtbij en dan is een diesel echt niet nodig.
Zo maar even wat updates hier plaatsen.

Volvo V60
De Volvo rijdt de laatste maanden als een zonnetje. Erg fijn. De auto heeft nieuwe remblokken gekregen, is volledig uitgelijnd en er zijn vier gloednieuwe wintersloffen onder het 17 inch lichtmetaal gekomen. 16" inch winterset verkocht, zomerbanden verkocht en nu dus lekker 'dik' weer de winter in. Bijkomend voordeel is dat we nu ook vol gas door Duitsland kunnen in de winter thumbs up

Nu lekker aan het speuren voor een mooi setje 18" en dat is nog knap lastig, want ben kieskeurig. Ik heb gekeken voor BOR velgen, maar dat is 19". Ik ben bang dat het net een maat te groot is, zeker omdat ik stoeprandjes (helaas) niet schuw.....

Uit de folder heb je dan: Skadi, Titania, Ymir en Ixion als 18" en dat vind ik echt allemaal niet bijzonder. De Skadi kan nog, maar dat lijkt zoveel op m'n 17" Sadia. Dus ik ben nog even aan het twijfelen of het 18" BOR aftermarket wordt. Dat zou dan de eerste keer aftermarket worden. Wie het weet mag het zeggen.

Ford FiŽsta
Ja daar kunnen we duidelijk over zijn, die is zojuist verkocht. Auto rijdt nog steeds top, maar een diesel overbodig geworden voor max 7500 kilometer per jaar. Over een weekje de vervanger ophalen, nog even een verrassing wat het gaat worden, doe maar een gokje!

BMW 328i en Volkswagen Golf
Bij m'n ouders rijdt de BMW 328i nog steeds als een zonnetje, sterker nog: die heeft een mooie krachtkuur ondergaan en bijna 300 pk gekregen. Komende week mag ik er een paar daagjes in vertoeven, eens kijken smiling smiley De Golf draait nog steeds rustig z'n rondjes om de kerk. Niets spannends te vermelden.
Sja, ik ken je vriendin niet dus heb geen idee wat het gaat worden. Misschien een 500 of een Mini?
Fijn ook dat de Golf het goed doet. Gaat beter dan met de vorige!
Hahaha ja deze Golf doet het als een zonnetje smiling bouncing smiley

Van een Kia Picanto naar een Ford FiŽsta naar een Volkswagen Polo smiling smiley
Binnenkort even poetsen en foto's maken.
Een Polo, dan vast in een leuke uitvoering!
Re: Terence: Volvo V60 D4 en ???
13-01-2019 12:45
Zo en daar is ie dan, vers gewassen en in de was gezet. In de lente nog maar eens trakteren op een mooie poetsbeurt.
De RDW heeft wat moeite om de meldcode te verzenden naar de vorige eigenaar, een collega op werk. Dus we moeten nog een paar daagjes geduld hebben voor het overschrijven, maar de wederhelft kan er lekker in rondcrossen.

Ze is verbaasd over de stilte in de auto, bij het stoplicht denkt ze dat de motor uit staat haha. Even wennen, diesel of benzine smiling smiley





Staat er nog iets op het programma behalve polijsten?

- Parkeersensoren achter
- Ruitenwissers
- Luxe platen met andere kentekenhouder
- Nieuwe banden, in ieder geval 2, ,waarbij meteen de vraag komt: gewoon maar vier-seizoenen banden?? Ze werkt in het ziekenhuis, 5 dagen in de week. Nu 12 km heen, en 12 km terug, over 3 maandjes 22 km heen, 22 km terug. Dan komen we op iets van 12.000 km per jaar. Dagdiensten, avonddiensten, weekenddiensten. We hebben altijd aparte zomer en wintersetjes gehad. Wisselen is het probleem niet, maar toch weer 2x per jaar dat gedoe. Zeker nu er geen lange afstanden meer met de diesel worden gereden misschien wat overbodig om zomer en wintersets te hebben. Plus is de opslagcapaciteit in de schuur straks iets minder, huis gekocht. Maar ze kunnen ook nog bij Bob worden opgeslagen.
Genoeg om te twijfelen, keuze zal dan Continental of Goodyear worden.
Maar de meldcode zijn toch gewoon de laatste 4 cijfers van het chassisnummer?

Dankbaar kleurtje om te poetsen wel, zwart.
Nette Polo! Kleur zou niet mijn keuze zijn en de handmatige airco ook niet, maar het is een mooi en net exemplaar! Leuke wielen ook, die zie je niet vaak. 1.2 TSI 90pk Highline?
Quote
Nico GTR
Maar de meldcode zijn toch gewoon de laatste 4 cijfers van het chassisnummer?

Dankbaar kleurtje om te poetsen wel, zwart.

Ik bedoel uiteraard de tenaamstellingscode, excuus. Komt vast goed.

Quote
Barri
Nette Polo! Kleur zou niet mijn keuze zijn en de handmatige airco ook niet, maar het is een mooi en net exemplaar! Leuke wielen ook, die zie je niet vaak. 1.2 TSI 90pk Highline?

Tja nu twee zwarte monsters voor de deur. Ik kende de auto natuurlijk al een tijdje en weet ook de historie ervan. Auto is hartstikke netjes, alleen even wat onderhoud nodig. De handmatige airco is inderdaad jammer, maar ik je hebt bij een tweedehands niet alles voor het zeggen. Daarbij konden we deze voor een nette prijs overnemen, dus dikke prima.
Het is een first edition, gebaseerd op een comfortline: [www.volkswagen.nl] smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close