Terence: Volvo V60 D4 en Volkswagen Polo

Gepost door Terence 
Binnen 2 minuten klaar bij de RDW, dat is serieus snel!
Ik vind het echt een waanzinnig mooie auto! Het enige waar ik eens naar zou kijken is een verlagingsetje, want hij staat wel erg hoog op de poten. Verder: gewoon zo laten. Sportief en "clean". Niet teveel chroom en andere frutsels.
Nico GTR
Super! Nu wachten op t kenteken en gaan. winking smiley

Kwam der geen nieuwe meer Caspian?

Nee, helaas zijn de leaseprijzen flink gestegen en mijn vader wilde graag 20% en een automaat. De enige optie was een D2 (als vervanger van een T3) met minder luxe dan de vorige. Uiteindelijk voor een Passat gekozen die goed in zijn spullen zit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2017 15:57 door Caspian.
Hoe is de geartronic?, ik rij nu met dsg en dat is min inziens heerlijk, al moet Ik bekennen dat icm start stop en automatische handrem het niet comfortabel is, eigenlijk storend.

Mijn D4 staat gepland op de 13 van deze maand
Barri
Binnen 2 minuten klaar bij de RDW, dat is serieus snel!

Ik was er rond 7.20, toen stonden er 12 auto's voor mij in de rij van 7 mensen. 7.40 bonnetje getrokken, 7.55 loket open, 8.20 papieren afgegeven, 9.00 uur keuring, 9.02 keuring klaar, 9.15 weg. Ideaal.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Ik vind het echt een waanzinnig mooie auto! Het enige waar ik eens naar zou kijken is een verlagingsetje, want hij staat wel erg hoog op de poten. Verder: gewoon zo laten. Sportief en "clean". Niet teveel chroom en andere frutsels.

Dank dank! Tja, hij zou best wel een inch groter mogen hebben, maar de bandjes zijn best plat, 235/45/17 en in combinatie met het sportonderstel al best wel straf. Waarschijnlijk gaan wel V60 en D4 eraf aan de achterkant, chrome-inleg in het stuur staat wel een stuk chiquer denk ik. Daarnaast weer de dashcam erin bouwen, even kijken of dat dit keer direct aangesloten kan worden en ik de tweede 12V vrij hou.

Bofkont
Hele mooie wagen!! cool smiley

Ik voel me ook wel een bofkont winking smiley Enige is dat de achterkant wel erg mooi en dik is, maar die zie ik eigenlijk niet. Parkeer altijd achteruit in...

A3-White
Hoe is de geartronic?, ik rij nu met dsg en dat is min inziens heerlijk, al moet Ik bekennen dat icm start stop en automatische handrem het niet comfortabel is, eigenlijk storend.

Mijn D4 staat gepland op de 13 van deze maand

De automaat is heerlijk. Zijdezacht en in sportstand knalt ie lekker in de versnellingen. DSG ben ik ook bekend mee van de Golf, dat is toch wel een stuk minder comfortabel vind ik. Deze 8-bak gaat er lekker soepel doorheen. Start/stop + auto hold = drama. Vorige BMW had het, altijd start/stop uitgeschakeld. Ook in de Golf is het nu altijd uitgeschakeld. Ik heb het start/stop nu een aantal dagen uit gehad en 1x een rit aangehad. Ja het is lekker rustig voor het stoplicht, nee het is niet fijn. Waarom niet? Op het moment dat je afremt vanaf 50 naar 0, slaat de auto ongeveer bij 8 km/h af. Omdat deze dan al afslaat, verandert de remdruk, waardoor je niet meer gedoseerd kan afremmen zoals je van plan was. Als je je voet van de rem afhaalt, dan start de auto in de tijd dat je naar het gaspedaal gaat. Als je als tweede auto in de rij staat, gaat dat vlot genoeg. Ben je de eerste, dan is ie net te laat of ben ik dus te snel. Start/stop staat lekker uit thumbs up
Lijkt me heel gaaf en een mooie ervaring een auto eigenhandig uit Duitsland importeren! V60 D4 is een best blok, mooie prestaties en 240 op de teller is serieus snel. Dat redt de Q3 benzine met 211pk niet eenssmiling bouncing smiley Ik denk er zelf over na om volgend jaar een up turbo te importeren, stuk voordeliger dan de 19K die hij hier moet kosten.
Best leuk hoor zo'n auto importeren smiling smiley En eindelijk is het avontuur dan afgerond, we hebben een Nederlands kenteken. Wel heel Nederlands... winking smiley En meteen maar een zoekplaatje smiling bouncing smiley

Overladen:

En alles weer inruimen:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 22:49 door Terence.
Ik vind de eerste mod alvast een verbetering. Heb je de V50 aan een handelaar verkocht of verkoop je hem zelf?
Caspian
Ik vind de eerste mod alvast een verbetering. Heb je de V50 aan een handelaar verkocht of verkoop je hem zelf?

Stukje strakker toch? De Volvo staat bij een handelaar te koop voor het bereik.
Ik vond het eerst mooier, maar ja....zo ben ik. winking smiley
We zitten alweer wat kilometers verder en toen gaf de auto de volgende melding:

Even opgepompt en weer verder gereden, maar de melding kwam toch weer terug en gezien het feit dat ie in Duitsland bij de aankoop er ook al was het wiel er maar even afgehaald:

Geen dader, wel de oorzaak van het leeglopen gevonden:

En omdat de banden vrijwel gloednieuw zijn:

En dan staat ie weer in de zon voor de deur:

Het blijft een heerlijke reisauto. Enige is dat m'n positie achter het stuur nog niet ideaal is, ik heb wat last van m'n schouder. Ik moet even kijken wat een betere positie is.
Owja: en de Volvo V50 verkocht! big smile smiley
Wat een zwarte boel! Is de achterspoiler de upgrade? Ziet er goed uit!

Ik zag vandaag nog zo'n zilvergrijze V50 rijden met LRD kenteken, maar 't was 'm niet big smile smiley
Barri
Wat een zwarte boel! Is de achterspoiler de upgrade? Ziet er goed uit!

Ik zag vandaag nog zo'n zilvergrijze V50 rijden met LRD kenteken, maar 't was 'm niet big smile smiley

Hahaha in het echt is het fantastisch dat zwart. Je zat goed in de richting, typeaanduiding eraf winking smiley

Aaaaah stiekem mis ik m wel. Kon die beter inschatten met bochten. De V60 greep laatst goed in bij een scherpe bocht, handig... thumbs down Het city safety systeem is ook wat ruim afgesteld in Amsterdam, haha. Maar met de V60 kan ik wel weer over drempels heen big smile smiley
Ow nu zie ik het, een voor en een na foto! Door de uitlaten vind ik het net een D6, daarom zou ik zelf de typeaanduiding er op laten.
Barri
Ow nu zie ik het, een voor en een na foto! Door de uitlaten vind ik het net een D6, daarom zou ik zelf de typeaanduiding er op laten.

Of juist eraf, prachtig toch? Hahaha! De kenner ziet het verschil wel.
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Prima keuze, maar ik kan natuurlijk weinig anders zeggen met een zwarte V60......winking smiley
Kan me overigens prima voorstellen dat je hem uit Duitsland hebt gehaald; in NL zijn Volvo's, zeker de stations, zeer waardevast en dus tweedehands nogal aan de prijs....
In Duitsland is het een kleiner merk en daarom ook tweedehands moeilijker te slijten.....met bijbehorende afschrijving....
D4 rijd toch beter. D6 drukt wel heel erg door in de bochten vind ik.
Majortom
Gefeliciteerd met je nieuwe bolide!
Prima keuze, maar ik kan natuurlijk weinig anders zeggen met een zwarte V60......winking smiley
Kan me overigens prima voorstellen dat je hem uit Duitsland hebt gehaald; in NL zijn Volvo's, zeker de stations, zeer waardevast en dus tweedehands nogal aan de prijs....
In Duitsland is het een kleiner merk en daarom ook tweedehands moeilijker te slijten.....met bijbehorende afschrijving....

Dank dank! Heerlijke wagen. In Duitsland vele malen meer keuze, met betere opties en minder kilometers. Ze zijn behoorlijk aan de prijs inderdaad, zeker in NL.

Nico GTR
D4 rijd toch beter. D6 drukt wel heel erg door in de bochten vind ik.

D6 is nog een behoorlijk stuk zwaarder, vijfcilinder zuipt ook meer. Verbruik was erg erg hoog zonder elektriciteit.
Ik weet niet of ik het hier al gepost had, maar het mooie is dat niet opvalt dat ie geÔmporteerd is omdat het model exact zo nog nieuw leverbaar is en het nieuwe kenteken dus niet gek staat.
Barri
Ik weet niet of ik het hier al gepost had, maar het mooie is dat niet opvalt dat ie geÔmporteerd is omdat het model exact zo nog nieuw leverbaar is en het nieuwe kenteken dus niet gek staat.

Vorige week nog wel. winking smiley Nu niet meer! Enkel nog als Polar edition, 2 kleuren leder, offblack zwart of beige, 6 of 7 exterieurkleuren, grijs, grijs, zwart, wit en blauwig. Paar velgen, wel mooi opzich, en niet alle opties meer.
De nieuwe komt eraan hoor.

Maar idd, valt niet op das wel zo!
Vanochtend heeft de Volvo z'n officiele vuurdoop gehad: staan bij een ongeval. Iemand uit een uitrit gereden, auto voor mij geraakt. Maar even een en ander in gang gezet smiling smiley

Voor de rest gaat de Volvo aardig, inmiddels zitten de eerste 10.000 kilometer erop. Aandachtspuntjes waarmee ik een afspraak bij de dealer ga maken:
- bij een scherpe bocht naar rechts geeft de auto een melding dat het koelvloeistofniveau te laag is. Al eerder opgevallen met een V60 D6, dus het zal wel een producteigenschap zijn. Mogelijk kunnen ze nog iets veranderen.
- Audio/navigatie is nu 1x gecrasht, mogelijk is er een softwareupdate
- Voornaamste puntje: stevig schokken bij optrekken of constante snelheid, tussen de 15-70 km/h per uur. Voornamelijk als de motor/automaat koud is. Hij lijkt wat te zoeken tussen versnellingen of zich te verslikken in een versnelling. Het is slecht reproduceerbaar en bijna altijd bij koude motor. Zelfs op de CC met 50 km/h doet hij het. Ik kan er niet achter komen waar het hem in zit.

Voor de rest is het een zalige reisauto, alhoewel ik de achterkant vele malen dikker vind ogen dan de voorzijde. En laat ik nu altijd achteruit inparkeren winking smiley

De FiŽsta gaat goed, 100.000 km net gepasseerd en behalve een beurtje geen gekke dingen thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2017 17:11 door Terence.
Terence
- Voornaamste puntje: stevig schokken bij optrekken of constante snelheid, tussen de 15-70 km/h per uur. Voornamelijk als de motor/automaat koud is. Hij lijkt wat te zoeken tussen versnellingen of zich te verslikken in een versnelling. Het is slecht reproduceerbaar en bijna altijd bij koude motor. Zelfs op de CC met 50 km/h doet hij het. Ik kan er niet achter komen waar het hem in zit.

Vragen of ze de automaat resetten, dan kun je hem opnieuw jouw rijstijl aanleren.

Die koelvloeistof kom me niet bekend voor, ruitensproeiervloeistof daarentegen wel. big smile smiley
Nico GTR
Terence

Vragen of ze de automaat resetten, dan kun je hem opnieuw jouw rijstijl aanleren.

Die koelvloeistof kom me niet bekend voor, ruitensproeiervloeistof daarentegen wel. big smile smiley

Dit was al een paar jaar geleden met de leen V60 D6:

Automaat resetten, tja, het deed het uitstekend tot een paar weken geleden. Zal eens een afspraak inboeken.
Laten we hopen dat de reset werkt. Onze D4 zit op een 8500 km, geen problemen gehad.
Sinds ca. een 1/2 jaar is er nieuwe software-update voor de Volvo-Geartronic beschikbaar.
Is sinds 2 weken geinstalleerd bij mijn V40 D3 5-cyl. (2015) naar aanleiding van klachten bij terug schakelen van 3 naar 2 en harde rukken bij het verzetten van D naar R of terug. Alles verloopt nu werkelijk zeer soepel en boterzacht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2017 23:11 door rw54.
rw54
Sinds ca. een 1/2 jaar is er nieuwe software-update voor de Volvo-Geartronic beschikbaar.
Is sinds 2 weken geinstalleerd bij mijn V40 D3 5-cyl. (2015) naar aanleiding van klachten bij terug schakelen van 3 naar 2 en harde rukken bij het verzetten van D naar R of terug. Alles verloopt nu werkelijk zeer soepel en boterzacht.

Dit stemt mij enigszins gerust, hopelijk hebben ik en de dealer snel even tijd om elkaar te ontmoeten winking smiley
Ik was wat druk en de dealer ook, maar eind augustus langs geweest voor de update. Koelvloeistof bleek tussen min en max te staan, waardoor deze in scherpe bochten toch al een melding gaf. Bijgevuld en niets meer aan de hand.

Het schokken van de automaat is alleen maar erger geworden sinds de update. Er is op sommige momenten slecht mee te rijden. Vrijdag gaat ie weer terug naar de dealer, laatste dag garantie, dus we gaan het zien. Probleem is netjes gemeld en ook geconstateerd door chef werkplaats. Lijkt echt in de automaat te zitten. Inmiddels zijn de problemen er ook bij warme motor, wel iets minder heftig en minder vaak. Dealer gaat met een speciale inleerprocedure proberen de problemen te verhelpen. Hopelijk lukt dat. Verder even de ruitensproeier afstellen en remmen schoonmaken. Bij rijden lijken ze af en toe aan te lopen en bij achteruit inparkeren piepen ze. Beetje jammer voor dat geld winking smiley Voor de rest mag ie vrijdag ook voor z'n grote beurt, zal wel niets spannends uitkomen, teller staat inmiddels op iets van 57.000 en dus 20.000 nu gereden. Wel blijft het een heerlijke snelle reiswagen!

De FiŽsta is weer goedgekeurd voor een jaar en heeft ook een grote beurt gehad. Zit een klein plekje in de lak die binnenkort met spot repair wordt verholpen.
Vervelend dat de Volvo toch niet helemaal probleemloos blijkt te zijn. Aan de andere kant, liever dat de problemen binnen de garantie kunnen worden opgelost dan daarbuiten natuurlijk. Hopen dat het allemaal netjes opgelost gaat worden en dan weer genieten van beide auto's. thumbs up
Och ze kunnen het ongetwijfeld weer netjes verhelpen. Ik ben dan ook wel kritisch, maar dat mag ook wel voor het geld denk ik dan.

De automaat is wel matig, maar als het goed is vrijdag opgelost. We gaan het merken, ik rij de afgelopen weken teveel kilometers
Afgelopen vrijdag is de dealer de hele dag bezig geweest, even kijken:
- 60.000 km beurt uitgevoerd met luchtfilter, brandstoffilter, remvloeistof. Daarbij remmen gereinigd vanwege aanlopen/piepen.
- Remblokken achter vervangen
- Auto is uitgelijnd, band LV bleek schuin afgesleten, dus voor de zekerheid maar direct gedaan.
- Parkeersensor RV inderdaad defect en vervangen

De automaat is onder handen genomen. Er is 0,6 liter olie bijgevuld in de bak. Voor mij nog een beetje een raadsel hoe er 0,6 liter moet worden bijgevuld, maar misschien kan het? Daarbij is de automaat opnieuw ingeleerd. Helaas heeft dit niet tot het gewenste effect geleid. Het lijkt net als de vorige keer in eerste instantie een fractie beter, maar de haperingen, zeker bij koude, maar ook bij warme bedrijfstemperatuur, zitten er nog in sad smiley
Zojuist bericht aan de dealer, even afwachten wat de volgende stap is.
En de auto wordt weer opnieuw ingepland. 7 november pas weer plek helaas.
De automaat begint nu zo langzamerhand echt kuren te vertonen. Na het starten is er eigenlijk niet met goed fatsoen mee weg te rijden. Hij verslikt zich dan continu in elke versnelling, maar ook met warme motor heeft ie er een goed handje van. Het is zo'n heerlijke reisauto, afgelopen weken 1000 km per week gereden, maar hoop dat ze bij de garage een diagnose kunnen stellen het de problemen kunnen verhelpen smiling smiley

Iemand mogelijk meer info of ideeŽn?
Enige wat nog te doen is zou een flush zijn. Als dat geen soelaas bied is er echt iets kapot.
Volgens mij stond dat niet op het programma volgens de dealer, maar hou het in m'n achterhoofd.
De Volvo zojuist afgeleverd bij de dealer. Immers zijn de problemen behoorlijk verergert. Bijvoorbeeld: 65 km/h op de cruise control is niet meer te doen, auto verslikt zich tijdens de rit continu. 's Ochtends wegrijden is niet te doen. Nu het kouder wordt en de auto een stationair verhoogd toerental heeft bij de koude start is er weinig van te merken. Dat is dan wel weer bijzonder. Maar goed, hij staat op m'n werk in de garage, dus daar altijd last van en ook onderweg, dus er moet wat te vinden zijn smiling smiley

Keep you posted!
Hoe lÝllig voor jou ook, het is zeker interessant om te volgen. Succes ermee!
Een update met de stand van zaken:

Poging 1) Software update
Poging 2) Automaat geflust en opnieuw ingeleerd basis
Poging 3) Automaat opnieuw ingeleerd uitgebreid

Helaas zijn de pogingen vruchteloos, problemen zijn er helaas nog steeds. Na het inleren is het wat minder, maar wat heet wat minder? Bij het wegrijden bij de garage had ik binnen 5 minuten meteen 3x het schokken weer ervaren. Inmiddels ook twee filmpjes gemaakt, verstuurd en daar gaan ze mee verder. Morgen horen we weer meer. Het genieten met de auto gaat goed op de snelweg, maar is binnendoor een stukje minder. Goede hoop dat de garage ermee verder komt.
Balen.... Zal dan toch echt iets mechanisch mis mee zijn. Hopelijk niet te duur om op te lossen. Ik duim mee.
De topictitel suggereert dat de automaat van de Fiesta hapert, maar het blijkt dus de Volvo te zijn...
Nico GTR
Balen.... Zal dan toch echt iets mechanisch mis mee zijn. Hopelijk niet te duur om op te lossen. Ik duim mee.

Gelukkig een garantiekwestie, maar liever hoop ik dat het snel kan worden opgelost.

Jay DoubleYou
Balen! Denk je een mooie auto te importeren... eye rolling smiley

Het is en blijft een hele fijne auto, nu nog even dit ding oplossen!

Monsieur Le Loure
De topictitel suggereert dat de automaat van de Fiesta hapert, maar het blijkt dus de Volvo te zijn...

Oeps, nooit over nagedacht. Direct naar gewijzigd!
Denk toch dat er een bakrevisie aan zit te komen. Als flushen, bijvullen en opnieuw inleren niet helpt (toch beetje lapmiddelen als je het mij vraagt).
Is het probleem met de aut. bak van de Volvo V60 D4 inmiddels tot tevredenheid opgelost en wat waren de werkzaamheden?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2017 20:30 door rw54.
rw54
Is het probleem met de aut. bak van de Volvo V60 D4 inmiddels tot tevredenheid opgelost en wat waren de werkzaamheden?

Ik heb deze vraag over het hoofd gezien. Het antwoord is nee. Hoe moet ik dat netjes omschrijven? De dealer vindt het gedrag van de automaat normaal. Zelf vind ik dat niet. Een second opinion is aangevraagd bij een andere dealer, maar vanwege een erg druk schema nog niet uitgevoerd. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Wel is de auto afgelopen week uitgebreid gepoetst. Door eveneens drukke werkzaamheden was het er nog niet van gekomen, maar onverwachts wat tijd! Dat is weer fijn bij onze goede vriend Bob TDI gedaan, die overigens al een tijdje geen TDI meer heeft winking smiley

Allereerst wat nieuwe ruitenwissers, daar was ie aan toe!

Eerst maar eens kleien

Bob moest m stevig onder handen nemen, gewoon even polijsten was er niet bij.

In goed gezelschap

Het begint wat te worden

En het resultaat, even snel wat fotootjes geschoten:

Ik ben er in ieder geval super blij mee smiling smiley
Die staat er weer strak bij!
Ben wel benieuwd wat een andere dealer over de bak zegt!
Het is even wat werk maar wat een mooi resultaat! Ziet er weer gelikt uit.

Jammer dat de problemen met de automaat nog steeds aanwezig zijn. Hopelijk lukt het ooit nog een keer om de haperingen eruit te krijgen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close