Terence: Volvo V60 D4 en Volkswagen Polo

Gepost door Terence 
omniradius
Vast een hele suffe vraag nut smiley ... Maar is chiptuning alleen bij motoren met een turbo te doen, of ook bij atmosferische motoren zonder turbo?

Nee bij allemaal, maar je gaat geen +43 pk krijgen met een chiptune of remap van je atmosferisch blok.

Als ik even de wereld neem die ik goed ken, Renault Sport 2.0 F4R remapping, zie je bij al die blokken dat er in een dip zit in de koppelkromme bij 3500 toeren. Dat is af-fabriek voor de emissie gedaan, maar natuurlijk niet prettig als je de auto gebruikt waar die voor bedoeld is.
Die kun je er goed uithalen met een remap en dan win je net 3 of 4 pk en max. 10 Nm, maar je "area under the graph" dus de kracht van je motor en de kromme is sterk verbeterd en heeft een voor het gevoel veel natuurlijker verloop.
Daarvoor moet je het doen, en alleen, maar dat geld voor elke wijze van remap of tuning. Bij een goed bekend staand bedrijf. En nee dat is niet goedkoop maar er moet ook worden geinvesteerd in het ontwerpen van de nieuwe map.
Ook een map op maat met als afsluiting een testrunsessie op de bank is prettiger omdat geen enkel blok hetzelfde is. Met die bedrijfjes die het gewoon inladen is het altijd de vraag of je qua mengsel nog wel goed zit. Te rijk is niet fijn maar te arm is helemaal funest.

Dus daar zit het risico en daarom moet je er ook niet onbezonnen ingaan en echt research doen.
@El jerome, dat is inderdaad een tikkie meer brandstof erbij en het ontstekingsmoment aanpassen. Daarna blijf je ook zitten met grotere kans op pingelen en dus is het tanken van 98 altijd benodigd.
Maar met een dergelijke vermogensauto zoals een RS of Scirocco R for that matter is dat altijd wel beter dan gewone 95. winking smiley
Ah interessant! Thanks!

Ik was gewoon ff benieuwd. Ga mijn auto niet laten chiptunen denk ik...vind m zoals ie nu is rap zat smiling smiley
Volvo draait braaf z'n kilometers, blijft een heerlijke auto.

Wel een kleine teaser:
Proef ik hier een teaser van een mogelijke opvolger? drinking smiley
adinsx
Proef ik hier een teaser van een mogelijke opvolger? drinking smiley

Dat zou zomaar kunnen... winking smiley
Springbok
Zo'n foto is toch geen teaser meer winking smiley

He shit, zal ik dan nu maar een wiel posten?
Of het is een teaser in de zin van dat het niet dit exemplaar is. grinning smiley

Straks is het eentje in Rebel Blue met R-design pakket en Polestar tuning. cool smiley
Geen acc, geen blis....Momentum met zwart leder?
Leuk Terence, ben benieuwd.

Nico GTR

Een Momentum heeft chroomlijsten langs de ramen (de pre-facelift in elk geval) dus ik gok op een Kinetic.
Caspian

Nico GTR

Een Momentum heeft chroomlijsten langs de ramen (de pre-facelift in elk geval) dus ik gok op een Kinetic.

Scherp! Was me eigenlijk nog nooit echt opgevallen.
Even een half uurtje gezocht naar een V60 met deze wielen, geen chromen raamomlijsting, maar geen goed resultaat gevonden. Althans, niet een bedrijf waar ook een F-type staat.
Wat me nog triggert is het groen witte plaatje met 252 er op...
Helaas geen momentum, die waren echt onbetaalbaar en eigenlijk ook niet te vinden. Wel zo leuk: de advertentie is gisteren offline gehaald oftewel: ik heb de auto onder voorbehoud gekocht. Uit Duitsland dit keer.

Voorwaarden waren:
onder de 80.000 km
Xenon
Automaat
Lichtsensor
Regensensor
Diesel
Stoelverwarming

Liefste:
D4 ivm 8 trapsautomaat

Dat is allemaal gelukt lijkt het! Ik zal de motorkap meenemen in de beoordeling, dank! Ooit achterbumper hersteld, nette en open communicatie. Morgenochtend auto bekijken smiling smiley
Ah, we hebben wat te zoeken grinning smiley

Allereerst natuurlijk ook gefeliciteerd met deze ogenschijnlijk mooie aankoop!
Terence
Helaas geen momentum, die waren echt onbetaalbaar en eigenlijk ook niet te vinden. Wel zo leuk: de advertentie is gisteren offline gehaald oftewel: ik heb de auto onder voorbehoud gekocht. Uit Duitsland dit keer.

Voorwaarden waren:
onder de 80.000 km
Xenon
Automaat
Lichtsensor
Regensensor
Diesel
Stoelverwarming

Liefste:
D4 ivm 8 trapsautomaat

Dat is allemaal gelukt lijkt het! Ik zal de motorkap meenemen in de beoordeling, dank! Ooit achterbumper hersteld, nette en open communicatie. Morgenochtend auto bekijken smiling smiley

Ziet eruit als een mooie uitvoering. Let wel op: schadeherstel in Duitsland is echt wat anders dan in Nederland. Veel minder professioneel. Oftewel, goed kijken! Vooral even goed de lak inspecteren. Ik heb bij aankoop van mijn QV ook een andere QV bekeken, waar de achterklep opnieuw was gespoten. Nou, de druipers kon je zien zitten als je goed keek. Tevens was de motorkap ook dof, wat later bleek dat die daar ook schade had gehad.
Belangrijk dus om echt even goed te kijken, anders kun je later problemen krijgen met roest, etc. thumbs up
Bofkont
Gave vakantie, jij durft wel te parken hoor, doe ik je niet na, zou op die plekken mijn wagen nooit neerzetten/achterlaten.
Mooie dikke V50 thumbs up

Dat is in ItaliŽ nou niet echt een keus. Elk plekje pakken wat je pakken kan. Er zijn daar nogal te veel auto's voor het aantal plekken grinning smiley
Die D4 in combinatie met de geartronic ga je echt van genieten. Hopelijk valt die niet tegen. Veel succes morgen.
Eenvrijeusername...
Vooral even goed de lak inspecteren. Ik heb bij aankoop van mijn QV ook een andere QV bekeken, waar de achterklep opnieuw was gespoten. Nou, de druipers kon je zien zitten als je goed keek.

Och, ik kan me nog een Megane van 'n medeforummer herinneren die om deze reden tot 3x terug geweest is naar CARe. Ook hier wordt helaas genoeg gebeund.

De motorkap van deze V60 lijkt me prima, de matte look zal komen door de reflecties van een glad plafond erin. Maar ik ben benieuwd Terence, en kom 'm zeker snel bekijken als 'ie er is thumbs up.
Ik neem jullie tips mee morgen, we zullen m uitgebreid bekijken smiling smiley
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Terence!

Ziet er goed uit op FB, dus kom op met de foto's hier winking smiley
Wat een bak, heerlijk. Met een grote glimlach heb ik een proefrit gemaakt. Rijdt zalig, stuurt goed, snelheid zit er goed in. Vanaf stilstand wat traag, maar op snelheid lekker snel. Auto is tot in de puntjes verzorgd, we hebben een deal hoor! Plaatjes zijn natuurlijk het beste, over 1,5 week ophalen en dan over 2,5 week rijden. Lekker drinking smiley (de V50 staat nu te koop)

Bij aankomst (leuk broertje op links)

Na de proefrit:

Hoezo begrensd op 190 km/h? Prima snelheid in de wagen:

Tank leeg...
Huh? Is die begrensd?

Super wat een mooie aankoop, veel plezier ervan Terence!
Nico GTR
Huh? Is die begrensd?

In NL is de D4 op 220 km/h begrensd en de business op 190 km/h. Gelukkig in Duitsland niet winking smiley

Dank! smiling smiley
Terence
Nico GTR
Huh? Is die begrensd?

In NL is de D4 op 220 km/h begrensd en de business op 190 km/h. Gelukkig in Duitsland niet winking smiley

Dank! smiling smiley

Goh, niet doorvertellen maar die van pa hebben we op 230 gehad.
Nico GTR
Terence
Nico GTR
Huh? Is die begrensd?

Dank! smiling smiley

Goh, niet doorvertellen maar die van pa hebben we op 230 gehad.

Ergens zijn er wat versies begrensd, meerdere reviews en fora spreken erover. Rica biedt ook aan om topsnelheid te verwijderen.

smarter
Da's een hele beste upgrade! Gefeliciteerd thumbs up

Niet onaardig toch? smiling smiley smiling smiley
Scheelt dat nou veel in ruimte, een V50 of V60? Een maat van me heeft een V60 en los van het feit dat ik het een mooi ding vind, vind ik hem vooral ook erg krap. Het is zeker geen V70 zeg maar. Hoe is dat tussen de 50 en de 60?
Allemaal positieve reacties, van mij ook, ik moet nog een paar weken wachten op min rechts gestuurde D4, dan wel in karige BE zonder enige opties.

Zag in NL en nu ook in de UK veel Volvo's rijden, mischien onbewust op gelet?
Leuk Terence, mooie V60! Ga je vast veel plezier van hebben. thumbs up
Gefeliciteerd Terence! Ik vind de kleur niks, jij hopelijk wel smiling smiley Komen de chroom raamstrips er nog op of laat je 'm lekker zo?
Springbok
Mooie bak man! Heerlijke motor ook..

Nu aftellen winking smiley

Och ik ben zo blij als een klein kind, kan al een paar dagen over niets anders denken eerlijk gezegd winking smiley Gelukkig nu even lekker 8 daagjes op vakantie naar de Canarische eilanden.

s velthuis
Scheelt dat nou veel in ruimte, een V50 of V60? Een maat van me heeft een V60 en los van het feit dat ik het een mooi ding vind, vind ik hem vooral ook erg krap. Het is zeker geen V70 zeg maar. Hoe is dat tussen de 50 en de 60?

Ah dat is een leuke vraag, ik heb geen idee. Waar ik de Megane echt nodig had met 5 man + volledig gevulde kofferbak twee keer in de week, was de ruimte in de Volvo zelden nodig en nu nog steeds. Ik rij 99% alleen in de auto en zelden met 4/5 man. Maar soms gaan m'n ouders mee, dus we zullen het snel genoeg merken. Ik zal ze beiden eens naast elkaar zetten als dat lukt.

A3-White
Allemaal positieve reacties, van mij ook, ik moet nog een paar weken wachten op min rechts gestuurde D4, dan wel in karige BE zonder enige opties.

Zag in NL en nu ook in de UK veel Volvo's rijden, mischien onbewust op gelet?

Haha, ja dan zie je ze ineens allemaal rijden he? smiling smiley D4 is een heerlijke motor heb ik al door, BE zit toch wel redelijk wat standaard opties of niet?

Caspian
Leuk Terence, mooie V60! Ga je vast veel plezier van hebben. thumbs up

Zeker weten, ik kan niet wachten smiling smiley Wanneer is de eerstvolgende meting?

Barri
Gefeliciteerd Terence! Ik vind de kleur niks, jij hopelijk wel smiling smiley Komen de chroom raamstrips er nog op of laat je 'm lekker zo?

Dank dank! Kleur heb je bij een occasion niet altijd voor het uitzoeken, maar ik was op zoek naar zwart of donkerblauw met chromen accenten. Ik vond het eerst te zwart op de foto's, maar nu ik het in het echt heb gezien, samen met de donkere ruiten, staat het wel lekker dik en zwart. Voorlopig laat ik het lekker zo, alleen een chroominleg voor bij het stuur smiling smiley
Wat ook leuk is: exact zo is ie nu nog nieuw leverbaar, dus een nieuw kenteken misstaat 'm niet.
Fraaie auto, overigens wel knap met 240 km/h "auf der Autobahn" en de brandstofmeter op reserve....drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2017 19:00 door rw54.
@ Barri: prima he? Mooie koop met 190 pk!

rw54
Fraaie auto, overigens wel knap met 240 km/h "auf der Autobahn" en de brandstofmeter op reserve....drinking smiley

Haha je bent de eerste die het opvalt, we kregen m mee met 40 km actieradius. Van wit naar rood kleurde het na een kilometer of 10 winking smiley Maar ook nog het bandenspanningssysteemlampje gezien? big smile smiley
"Van wit naar rood kleurde het na een kilometer of 10...."

Dit was me niet bekend, moet ik bij mijn D3 5-cyl. ook eens proberen want nu steeds bij ca. 50km rest-km's net iets te vroeg getankt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2017 19:43 door rw54.
Hele mooie aankoop Terence, gefeliciteerd ermee! Lijkt me zeker een waardige opvolger van, de ook al mooie, V50.
Tomolino
Hele mooie aankoop Terence, gefeliciteerd ermee! Lijkt me zeker een waardige opvolger van, de ook al mooie, V50.

Dacht ik ook toch? De Volvo staat inmiddels te koop en trekt de nodige bekijks, dat is wel leuk. Mensen hebben niet door dat er alweer 217xxx mee is gereden, de buitenkant en binnenkant is in nieuwstaat, op de matjes na. smiling smiley

Overigens misschien wel grappig om te vermelden: waarom eigenlijk geen V40 maar een V60? Ik heb bewust de V40 links laten liggen. Paar keer mee gehad van de dealer ivm onderhoud en ook een paar keer een V60. De V40 had behoorlijk wat last van kraakjes hier en daar in het interieur, beetje allergisch voor winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2017 21:42 door Terence.
Hele mooie v60! Blijft echt een hele frisse verschijning. Ik vind het ook juist mooi dat die geen chromen lijsten heeft. Maakt hem net wat sportiever. thumbs up
Veel plezier ermee. Goed ook om te horen dat die optisch helemaal fijn is.
V60 is wel een stuk meer auto dan een V40, die vond ik maar claustrofobisch overkomen.

Zwarte lijsten staan, icm R-design pakket overigens helemaal niet zo vreemd hoor. thumbs up
Och het is wel een monstertje zo in het zwart hoor cool smiley
Auto is inmiddels opgehaald uit Duitsland, gisteren bij de RDW aangeboden, vanmiddag de BPM betaald.

En bij de RDW, binnen 2 minuten stond ik weer buiten, nadat ik aan de beurt was...
Mooi zo, bijna rijden dus! Man, als ik de jouwe zo zie vind ik het toch wel heel jammer dat die van mijn vader de deur uit moest na slechts 2,5 jaar.
Super! Nu wachten op t kenteken en gaan. winking smiley

Kwam der geen nieuwe meer Caspian?
Fraaie V60! Vind Volvo's zonder chroom op de raamomlijsting meestal kaal ogen, maar met de getinte ruiten ziet het er juist weer heel strak uit.

Veel plezier er mee!
Hahaha @ Enzo ik zal op de bonnen proberen te letten... met de Megane en V50 geen snelheidsbonnetjes gereden, met de Golf daarentegen...

@ RRL: mijn wens was inderdaad ook met chroom, echter zo met getinte achterruiten kan het prima. smiling smiley

@ Nico: het kan niet snel genoeg komen winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close