Terence: Volvo V60 D4 en Volkswagen Polo

Gepost door Terence 
Terence

Net 2 banden gekocht voor een mooie prijs (ik had immers al 4 banden, dus kon mooi onderhandelen) thumbs up
Van de week even ophalen, kunnen ze op een dood moment in de garage worden gemonteerd en heb ik een bijna gloednieuwe set voor de zomer big smile smiley

Ik zie dat mijn reactie al een beetje mosterd na de maaltijd is... winking smiley

Renault Sport
Prachtige 5 serie , super kleurstelling thumbs up
Welke stappen heb je precies ondernomen?

Waarvoor dank! We rijden er inmiddels al 1,5 jaar met veel plezier in. Precieze stappen zou je even aan Bob TDI moeten vragen, ik heb mij vooral met de binnenkant bezig gehouden. Binnenkort mag hij voor z'n tweede beurt bij een kmstand van 52.000.

Buitenkant: gewassen, gekleid, gepolijst (volgens mij zonder excentrische?), waxlaag. Je zou dus nog met de excentrische erover kunnen gaan en iets van black hole kunnen gebruiken, maar vanwege kort tijd, niet gedaan.

Binnenkant: leer met APC, Leather Stuff. Binnenkant met Spray&Wipe, natuaral look, glasreiniger.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2013 17:39 door Terence.
s velthuis
Terence
Moet ik dus alleen wel 2x 205/50/17 zien kwijt te raken. Wat zouden jullie doen?

Als de prijs scherp is/was: die andere 2 erbij halen en de 2 afwijkende vast als reserve neerleggen. Heb je meteen wat liggen als je er een keer één aan gort rijdt. Waarom zou je er 2 willen verkopen? En tevens; wat maakt het uit of je voor en achter identieke banden hebt? Links/rechts kan ik nog begrijpen, maar voor/achter? Vwb het verschil in grip, tussen vóór en achter zitten meer variabelen waarvan er een paar heel wat meer invloed hebben. Het verschil in asdruk, om er eens één te noemen. Ik gok 750 kg op de vooras en 450 kg op de achteras in statische toestand en dus nog enorm veel verschillender tijdens hard remmen.

Prijs is aardig scherp geworden, dusdanig dat ik die twee Goodyear's zo kan verkopen. Ik heb al 1 nieuwe reserve Goodyear Optigrip in de schuur liggen met 4 Renault velgen 17" + 4 bijna nieuwe Goodyears Optigrip 205/50/17. Ja dezelfde maat, ik ben gek, ik weet het drinking smiley

Maar het was meer voor het 'gevoel' dan dat het serieus wat uitmaakt, iets met autogekte winking smiley

Astra F
@ terence: Ik had je bericht van de V50 nog niet mee gekregen, maar wat een mooie bak zeg! Heb de Volvo V50 altijd al een mooie auto gevonden, sportief en tijdloos design. Zeker met dit bumperpakket/skirts en de velgen is het een perfecte combinatie!

Wat mij betreft had de V50 nog gewoon ff in de verkoop kunnen blijven, jammer dat hij er nu al tussenuit is gehaad.

Dankjewel Ruud! Ik ben er zeer blij mee en had nooit gedacht dat ik in mijn zoektocht uiteindelijk op deze ben uitgekomen. Het bedrag wat ik in gedachten had om uit te geven is weliswaar iets groter geworden, maar de bak mag er zijn big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2013 17:37 door Terence.
Inmiddels hebben we ook de laatste 2 banden opgehaald. Maakt een totaal van 11 banden in de maat 205/50/17 drinking smiley Daarvan zijn er 4+1 van de Megane (binnenkort maar eens op MP knallen), 2x Continental CS3 met 7 mm uit 2010 aan de voorzijde, 2x Continental CS3 met 7 mm uit 2011 aan de achterzijde en 2x Goodyear Efficiency Grip met 7 mm uit 2011 te koop maar weer big smile smiley

Banden die ik het laatste heb opgehaald zijn echt in nieuwstaat thumbs up
Eindelijk was het vandaag zover: winter-zomer wissel big smile smiley Eindelijk mijn nieuwe auto met z'n echte velgen zien. Eindelijk echt verliefd worden!

Het resultaat big smile smileybig smile smileybig smile smiley

En toen wilden we toch wel graag een naamloze kentekenplaathouder achterop hebben...

Alleen vond de leverende dealer het schijnbaar nodig om 2 gaten extra te boren:

Met dit als gevolg:

Zelf maar even roest weggehaald voor zover mogelijk om uitbreiding te voorkomen of iig tegen te gaan:

Klaar:

Binnenkort maar even LED halen incl spiegels.

Slecht nachtelijk plaatje:

Ik kon het natuurlijk niet laten hem vandaag nogmaals in de wax te zetten, dit keer met Collinite 845 vaste wax cool smiley

Ik ben er super super blij mee, dit is mijn auto, wat een bak, ik ben verliefd!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2013 00:54 door Terence.
Dat kan ik mij voorstellen, mooie combinatie! Denk je ook nog na over een spoiler? winking smiley
Renaultje
Dat kan ik mij voorstellen, mooie combinatie! Denk je ook nog na over een spoiler? winking smiley

Nadenken? Ik wil m! Alleen wordt deze zelden aangeboden en de hoofdprijs hoeft nou ook weer niet. Heb 1,5 maand geleden al een onderdelenzoekopdracht uitgezet, maar 0 reactie. Binnenkort nog maar een poging!
Hij staat er mooi bij zo. Beter dan mijn suggestie om wieldoppen te gaan halen winking smiley

Waarom doet zo'n dealer dat he? Extra gaten boren. Hmmm.
Twix
Hij staat er mooi bij zo. Beter dan mijn suggestie om wieldoppen te gaan halen winking smiley

Waarom doet zo'n dealer dat he? Extra gaten boren. Hmmm.

Haha voor de winter zou dat nog best een optie zijn, maar ik heb m'n zinnen al gezet op een mooi setje 16" lichtmetaal. Enige reden die ik kan voorstellen is dat het bol loopt en daardoor niet goed is vast te zetten. Maar zo zie je wat 2,5 jaar al voor schade kan aanrichten.
Saai lease grijs/zilver? Nee, ik noem het strak. Terecht dat je verlieft bent, mooi ding Terencethumbs up
Dit ding zou in het rood ook erg gaaf zijn, maar zo in 't zilver is het inderdaad gewoon strak en netjes. Zonde van die parkers in de achterklep zeg! Ik kan me prima voorstellen dat de nummerplaat rammelde bij het dichtslaan van de klep, maar deze oplossing is niet zo chique.
Als een kentekenplaat rammelt stop je er toch wat rubber tussen. Maar goed, mooi dat je het gezien hebt.
Mooie auto. Je had toch een Laguna, geloof ik? Deze is een stuk beter. Goeie vooruitgang!
Mooi hoor!! En die gaten voor de kentekenplaat, wat idioot zeg! Heb je er wel wat anti-roest op gesmeerd? Anders gaat het blanke staal zó weer roesten, dat zou zonde zijn.
S-RS
Saai lease grijs/zilver? Nee, ik noem het strak. Terecht dat je verlieft bent, mooi ding Terencethumbs up

Haha zeker strak. Maar volgens de administratie "Oooow die heeft ie geleased hoor!" en volgens de mensen bij de kroeg "Heb je papa's auto mee?". winking smiley

Elco
Dit ding zou in het rood ook erg gaaf zijn, maar zo in 't zilver is het inderdaad gewoon strak en netjes. Zonde van die parkers in de achterklep zeg! Ik kan me prima voorstellen dat de nummerplaat rammelde bij het dichtslaan van de klep, maar deze oplossing is niet zo chique.

Haha, die lelijke rode staat nog te koop drinking smiley

Twix
Als een kentekenplaat rammelt stop je er toch wat rubber tussen. Maar goed, mooi dat je het gezien hebt.

Volgens mij was dat in eerste instantie ook gebeurd, gezien de plak restanten in het midden.

Soloman
Mooie auto. Je had toch een Laguna, geloof ik? Deze is een stuk beter. Goeie vooruitgang!

Dank Solo! Had een Megane, nog te zien in de OP.

Bofkont
Prachtige wagen thumbs up

Dank dank big smile smiley

Barri
Mooi hoor!! En die gaten voor de kentekenplaat, wat idioot zeg! Heb je er wel wat anti-roest op gesmeerd? Anders gaat het blanke staal zó weer roesten, dat zou zonde zijn.

Dankjewel! Ja ik ga ze morgen even opbellen en foto's doormailen. Ik heb het zeker netjes afgewerkt, maar vind het toch wel apart hoor!

Hotdog
Nice Terence!

Dank Fer thumbs up
Zo, ook maar even besloten de auto technisch tiptop in orde maken. Ingepland bij een Volvo dealer wederom in het oosten van een land op aanraden van iemand hier.

- voorruit vervangen
- ruitenwissers vervangen
- stotteren tussen 1400 en 1800 rpm verhelpen (eerst software-update, eventueel verder zoeken)
- gaat soms niet in z'n 6 (vliegwiel?)
- Kloenk bij het schakelen (vliegwiel?)
- Microfoon nakijken ivm slecht verstaanbaar (software-update?)
- APK uitvoeren

Ben helaas wel genoodzaakt om een huurauto te nemen, maar het zij zo. Of er moet toevallig iemand Arnhem - Utrecht doen woensdag 24 mei 's ochtends en 's middags Utrecht-Arnhem drinking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2013 22:21 door Terence.
Mooie auto zo, velgen zijn echt fraai. thumbs up
Terence
Ben helaas wel genoodzaakt om een huurauto te nemen, maar het zij zo. Of er moet toevallig iemand Arnhem - Utrecht doen woensdag 24 mei drinking smiley

Ik doe in principe maandag, dinsdag en donderdag Gouda-Arnhem-Gouda...
Wybe
Terence
Ben helaas wel genoodzaakt om een huurauto te nemen, maar het zij zo. Of er moet toevallig iemand Arnhem - Utrecht doen woensdag 24 mei drinking smiley

Ik doe in principe maandag, dinsdag en donderdag Gouda-Arnhem-Gouda...

Tof aanbod, ik heb m helaas net andersom nodig!

Dank Joël! big smile smiley
Anonieme bezoeker
Re: Terence: Volvo V50 D2 Sport 2010 (verliefd)
15-04-2013 22:26
Hé Ter, dat ziet er heel mooi uit, maar uhh, bekende velgen!

Haha ik zie bijna dezelfde velgen winking smiley
Zo de Volvo staat in de garage bij Henk Scholten in Arnhem. Ben benieuwd. Service is in ieder geval top, mooie Volvo V70 D4 Geartronic meegekregen. Rijdt heerlijk, lekkere roffel drinking smiley

Wat wordt er onder handen genomen:
- Stotteren tussen 1400 en 1800 toeren
- Soms lastig in z'n 6
- Kloenk geluid tijdens het schakelen
- Microfoon bluetooth stoort
- Airco reinigen + interieurfilter

Lijkt me wel weer even genoeg grinning smiley
Terence
Zo de Volvo staat in de garage bij Henk Scholten in Arnhem. Ben benieuwd. Service is in ieder geval top, mooie Volvo V70 D4 Geartronic meegekregen. Rijdt heerlijk, lekkere roffel drinking smiley

Dat mag ook wel bij de beste Volvo-dealer van NL hè winking smiley
[www.henkscholten.nl]

Prachtig bedrijf overigens waar met passie wordt gewerkt.
Ooit eens een repo gemaakt: De drive van Volvo dealer Henk Scholten

Zitten er ook blauwe flitsers in de V70 grinning smiley
Blijft het altijd zo'n politiebak vinden, ongeacht wie er in rijdt.
adinsx
Terence

Dat mag ook wel bij de beste Volvo-dealer van NL hè winking smiley
[www.henkscholten.nl]

Prachtig bedrijf overigens waar met passie wordt gewerkt.
Ooit eens een repo gemaakt: De drive van Volvo dealer Henk Scholten

Zitten er ook blauwe flitsers in de V70 grinning smiley
Blijft het altijd zo'n politiebak vinden, ongeacht wie er in rijdt.

Ja ik zag het bordje op de balie staan. Ben benieuwd of ze de Volvo in top conditie kunnen brengen. Grappig om even snel door te bladeren, ik had vanochtend zeer weinig tijd...haha! Vanmiddag maar even kijken.

Blauwe flitsers zitten er niet in, werd ingehaald door een onopvallende VW Passat met blauwe flitsers in de grill en een pit op het dak. Die was heel snel uit het zicht.

Oranje flitsers komen is een puntje op de to-do list!
Waarom helemaal in Arnhem? Weet je hoeveel Volvo dealers je voorbij bent gereden op weg daar naar toe?
Prachtige V70 overigens. Echt geweldige auto's! thumbs up
Barri
Waarom helemaal in Arnhem? Weet je hoeveel Volvo dealers je voorbij bent gereden op weg daar naar toe?
Prachtige V70 overigens. Echt geweldige auto's! thumbs up

Renault was ook altijd daar in de buurt in onderhoud. Ik zit vaak in Utrecht, dus voor mij al halverwege. Volvo dealer in Amstelveen had er geen zin in...
Zo de 'schade' eens opmaken:

1001 APK-keuring uitvoeren gratis
09041 Uitlaat emissietest middels EOBD 16,00
1002 Afmeldtarief APK goedkeurmelding 3,85
10008 Airco reiniging 48,76
9006011 AIRCO CLEAN 1,0
17432 Luchtfilter passagierscompartiment vervangen 21,00
30780376 INTERIEURFILTER 21,85 21,85
17415 Service 2.0 0,01
8691431 SERVICE UPDATE 1,0
36004 Software regeleenheid downloaden 31,50
30668281 UPGRADE ECM DIE 14,50
21119 Microfoon afgeplakt 26,25
66666 Huurauto 53,50
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Totaal arbeid 147,37
Totaal onderdelen 36,35
Totaal diversen 53,50
-----------
Subtotaal 237,22
BTW: 21,00 % over 237,22 49,82
Factuurtotaal EUR 287,04

Ik ga zo weer lekker terugrijden, kan ik goed uitproberen of de software-update iets heeft geholpen aan het stotteren. Daar was bijna niet meer mee te rijden. En daarnaast is er een nieuwe voorruit geplaatst thumbs up
Als ik het goed lees hebben ze eigenlijk niks gedaan behalve de airco een keer leeghalen/vullen, interieurfilter vervangen en een beetje met software prutsen? Naar de bak hebben ze niet eens gekeken zo te zien?
En ik betaalde 9,95 euro voor 'n leenauto bij Nefkens waar ik zo'n 400 kilometer bijgeklokt heb. Aan de andere kant: als al je problemen daadwerkelijk zijn opgelost voor dit bedrag is het keurig voor mekaar.

Duur stukje tape hoor. drinking smiley

Harm78
Naar de bak hebben ze niet eens gekeken zo te zien?
Of ze hebben het wel gedaan, maar niet op de rekening gezet omdat ze Terence zo lief vinden? tongue sticking out smiley
Harm78
Als ik het goed lees hebben ze eigenlijk niks gedaan behalve de airco een keer leeghalen/vullen, interieurfilter vervangen en een beetje met software prutsen? Naar de bak hebben ze niet eens gekeken zo te zien?

Ze zijn er 6 uur mee bezig geweest. Naar de bak is wel gekeken en de software update heeft dat voor een groot deel verholpen. Hoe vraag je je misschien af. Het vermogen werd in een keer afgeleverd, en dat vond de bak niet zo fijn. Nu wordt het iets rustiger afgeleverd en is het geluid bijna weg.

MWH

Duur stukje tape hoor. drinking smiley

Tja de microfoon hangt niet los...

Maar hoe is het nu een paar weken verder:

- Afgelopen weken de auto veel laten afslaan bij optrekken, contact gehad en de injectoren moesten opnieuw worden ingeleerd. Vanuit z'n 4, 5 en 6 met 3000 toeren laten uitlopen naar 1000 toeren. Gelukt, motor slaat bijna niet meer af.
- Stotteren tussen 1400 en 1900 toeren is weg.
- Nieuw probleem: bij het starten bij koude motor verslikt hij zich. 2 sec na het starten heeft hij een dip, hoorbaar en merkbaar dat de toeren terugvallen. Na 2 sec nogmaals een kleine dip, niet merkbaar op de toerenteller. Garage weet het op afstand niet, dip kan je simuleren door aircopomp in te schakelen als deze bij start uit staat. Maar ook zonder airco aan geeft hij de dip. Iemand een idee?
- Auto bevalt goed op zomerbanden
- Autotrust heeft de polis beëindigd vanwege "Onevenredig groot risico". Het ligt nu bij de rechtsbijstand.
- Nieuwe ruitenwissers in aantocht
- Zoektocht gestart naar xenon/led/wit voor grootlciht (xenon gaat wel feller branden, maar ook gaat er een halogeenlamp aan...).
- Bij een bocht naar rechts is er ruitenwisservloeistof te ruiken (ook bij bijna leeg).
- Bij de kwikfit is de olie vervangen. Normaal om de 20.000 km (stand nu 91.xxx), maar gezien het feit dat de kwikfit gratis was en het geen kwaad kan om de D2 van wat verse olie te voorzien toch gedaan. Kreeg wel het advies binnenkort de airco te laten reinigen...nut smiley

Tot zover even wat mij te binnen schiet. Auto rijdt als een dijk, vorige week met mn ouders en zusje op pad geweest en ze waren onder de indruk big smile smiley thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2013 18:01 door Terence.
Zo, even een korte update voordat ik een aantal kilometers ga maken naar Zuid-Frankrijk:

- Motor rijdt top, helemaal netjes en smooth. Na vervanging olie bij 10.000 km is de dip na het starten van de motor weg thumbs up
- Autotrust laten zitten, bizar hoe zo'n club kan opereren. Ik raad het bij deze niemand meer aan.

Kilometerstand staat alweer op 96.000 en afgelopen maand een stuk minder gereden dan gebruikelijk. Nu even 2800 km erbij tikken en dan mag hij einde zomer weer voor een mooie beurt. Ik verwacht remblokken voor in ieder geval.

En omdat hij toch niet meer in de Autotrust zit heb ik ervoor gekozen om de D2 toch te laten tunen bij Rica. Van 115 pk naar 143 pk big smile smiley Wat een feest, eindelijk precies de auto zoals ik hem wilde hebben. Helemaal netjes, het vermogen went snel, maar ik stap nu met een nog grotere glimlach erin. Nog belangrijker: eindelijk wat makkelijker inhalen thumbs up

Bandjes zijn opgepompt, auto helemaal gewassen, V-Power Diesel gaat er zo in, olie checken en ruitenwisservloeistof bijvullen. Koelvloeistof was al mooi op peil. Even een weekje ertussenuit, anders blijf ik werken drinking smiley Alleen nog even die tas inpakken! big smile smiley

Beetje vieren dat ik m'n P in 1 jaar cum laude heb gehaald, jaja, ik heb naast gemiddeld 45 uur werken per week weer een studie gedaan, HBO Rechten in Utrecht. Voltijd winking smiley Was soms wat druk, maar erg blij!
Gefeliciteerd Terence.

Geniet van je vakantie.
Kan je die betalen met de restitutie gelden van de Autotrust polis?winking smiley
Durashift
Gefeliciteerd Terence.

Geniet van je vakantie.
Kan je die betalen met de restitutie gelden van de Autotrust polis?winking smiley

Dank dank! smiling smiley Die restitutie draagt er zeker aan bij haha!
Gefeliciteerd met je P! Fijne vakantie thumbs up
Eens even een foto update van mei 2013 t/m maart 2014. Inmiddels hebben we de auto alweer ruim een jaar en dat bevalt goed!!

Allereerst nog even wat schade in mei. Op de parkeerplaats voor het tankstation op de A1 bij Muiden rijdt een auto bij het wegrijden tegen mijn zijkant aan. Een getuige ziet het gebeuren en geeft kenteken door aan mij. Aangifte gedaan en verdachte ontkende. Met camerabeelden erbij kon hij moeilijk ontkennen en alle schade vergoed gekregen.

Uiteraard nog even een paaltje bij de tuning van Rica:

Allereerst afgelopen zomer naar Ibiza gereden met Bob! Met deze bus: bijna 3 ton, geen airco, geen CC (dat bleek niet erg, gewoon 19 uur lang vol gas) en geen automaat...

Op de A2 eerst nog een ongeval voor onze neus gebeurd. Maar even voor wat veiligheid gezorgd en gewacht op hulpdiensten.

Uitzicht elke 2,5 uur een volle tank:

Continu vol gas op de snelweg, 142 de berg af, 115 op (met een beetje mazzel...)

Vriendje gevonden mét achterspoiler!

Op naar Tomorrowland en Zuid-Frankrijk:

Je zag de bui al hangen op de vorige:

's nachts van Tomorrowland naar de slaapplaats noodweer, je ziet het ESP vol ingrijpen bij deze lage snelheid:

Volledige bomen moeten ontwijken op de snelweg:

Onderweg van Belgie naar Zuid-Frankrijk veel regen gehad, wel lekker kunnen doorrijden:

Want deze bui was de boosdoener, 5 uur lang plensbuien gehad:

Gemiddelde CC snelheid tijdens de rit:

Gewoon linksaf slaan is in de Volvo navigatie soms nog moeilijker dan het lijkt big smile smiley

De navigatie besloot ineens van de hoofdweg af te gaan en binnendoor via haarspeldbochten te gaan. Iets te laat door, maar geweldige rit en nog eens sneller ook. M'n moeder zou al na de eerste 3 bochten zijn uitgestapt en de remmen begonnen na 10 minuten serieuze fading te vertonen dat ik rustiger ben gaan rijden big smile smiley

In Zuid-Frankrijk goed gezelschap op de parkeerplaats bij het meer:

Even lekker wassen:

Terug in Amsterdam weten we de beste plekjes te vinden big smile smiley

Na terugkomst had het beessie nieuwe ruitenwissers nodig, eerst even lekker de ruit wassen:

En weer eens gewassen:

En in september stond er alweer een ton op:

Voor de middelbare school waar ik een mooie opdracht heb lopen:

Lekker hoor die trajectcontrole op de A2 voor het verbruik:

Fijn bij Bob gepolijst:

Leuke huurauto tijdens de servicebeurt:

Foutje huurauto, netjes gemeld.

Voor de winter wilde ik toch nog graag een een setje lichtmetaal 16". Na lang zoeken voor een goede prijs een setje gevonden. Volgens de advertentie zeer netjes, zit wat stoeprandschade op, maar voor de prijs kon ik het niet laten. Overigens was de aanschaf van een andere auto noodzaak omdat hij z'n Volvo in de prak had gereden big smile smiley

Weekendje texel:

Eindelijk naar het schadeherstel:

En omdat we er toch stonden een spoiler op de kop getikt!

En weer even wassen:

Aardige beading:

Inmiddels waren de remschijven en blokken toe aan vervanging. De schijven waren lichtelijk krom, dus direct ook vervangen.

En daarnaast de winterbanden eronder, de zomerbanden waren redelijk op....

Nieuwe velgen!

Ze staan erg chique en onopvallend!

En 3 weken terug voor m'n vakantie een cadeautje in de parkeergarage. Ook wederom geen briefje. Behoorlijke deur in passagiersdeur van onder tot de handgreep. en stootlijst beschadigd. Van de week maar eens een offerte opvragen. Wel aangifte gedaan + camerabeelden opgevraagd, maar nog niets gehoord van de politie. Waarborgfonds ga ik ook nog proberen aan te spreken.

Veel foto's, veel gebeurd. Hopelijk hebben jullie genoten winking smiley
Wat heeft de chip opgebracht t.o.v. het verbruik?

Ik rijd voor de zaak ook een D2, bouwjaar 07/2008. (Zelfde kleur als jij)
Deze nadert nu de 2 ton.

Volgens de computer rijd ik 5.1 L/100 KM. Maar ik maak er ook een sport van om er zo zuinig mogelijk mee te rijden (meestal).

Chapeau, je hebt een mooie wagen. Leuk verhaal.
Idd leuk verhaal Terence! Wel balen van de schades maar dat wordt weer goed opgelost !
Winterwielen staan hem inderdaad netjes, leuk klusje om schoon te houden :P
Had afgelopen zomer (juli? ) het topic toen wel gezien van de Ibiza trip, geweldig haha.
Werd je niet gek van die herrie bij continue 4000rpm?
Blijven mooie wagens. Helaas voor mij geen optie meer. Maar wat zijn die banden scheef afgesleten joh, klopt de uitlijning nog?
Fraaie auto hoor! Die achterspoiler is overigens een mooie upgrade thumbs up
Leuk stuk om te lezen en mooie auto! Wel even minder van de schades, zeker de manier waarop sad smiley Hopelijk wordt de laatste schade ook goed opgelost..
Goed bezig Terence. thumbs up

Verder geen problemen meer gehad? In het begon liep hij niet echt optimaal toch?
s velthuis
Blijven mooie wagens. Helaas voor mij geen optie meer. Maar wat zijn die banden scheef afgesleten joh, klopt de uitlijning nog?

Het viel mij bij de C30 van mijn kids ook op dat de voorbanden nogal ongelijkmatig slijten. Meer dan 1 mm. verschil tussen de banen links en rechts op de band, terwijl er achter nauwelijks verschil is. Is dat normaal bij een Volvo? Bij mijn Audi's heb ik dat nog niet meegemaakt.
Terence
Wel aangifte gedaan + camerabeelden opgevraagd, maar nog niets gehoord van de politie.

Nee, die amateurs kunnen immers ook alleen maar flitsen. En dat heb je dan weer wél van ze gezien.
Dank voor de super leuke reacties! smiling smiley

CVPI
Wat heeft de chip opgebracht t.o.v. het verbruik?

Ik rijd voor de zaak ook een D2, bouwjaar 07/2008. (Zelfde kleur als jij)
Deze nadert nu de 2 ton.

Volgens de computer rijd ik 5.1 L/100 KM. Maar ik maak er ook een sport van om er zo zuinig mogelijk mee te rijden (meestal).

Chapeau, je hebt een mooie wagen. Leuk verhaal.

Met de chip is het verbruik een stukje gezakt, 0.5 liter ongeveer van 6.2 naar 5.6 volgens de boordcomputer. En dat gemiddelde klopt prima, ik maak er dan weer geen sport van om zuinig te rijden, maar de stukken trajectcontrole op de A2 doen veel goed voor het verbruik. Maar een D2 uit 2008? Heb je de 1.6D of 2.0D?

Renault Sport
Idd leuk verhaal Terence! Wel balen van de schades maar dat wordt weer goed opgelost !
Winterwielen staan hem inderdaad netjes, leuk klusje om schoon te houden :P
Had afgelopen zomer (juli? ) het topic toen wel gezien van de Ibiza trip, geweldig haha.
Werd je niet gek van die herrie bij continue 4000rpm?

Schades zijn nou eenmaal niet anders, gewoon balen en weer laten oplossen. Winterwielen zijn inderdaad slecht schoon te houden, maar het lukt aardig! Ja ergens begin juli zijn we naar Ibiza geweest. Bus was verschrikkelijk maar wat hebben we gelachen. Bij het eerste tankstation heeft Bob oordopjes gekocht en ik heb ze uit mn koffer gepakt. Toen we alles hadden ingeladen bleek dat we ook met een Sprinter hadden kunnen gaan. Behoorlijke domper en de kosten voor deze bus vielen fors hoger uit (tol, brandstofverbruik, boot, etc). De vloer was heet, de herrie niet te houden, het rondjes draaien om de andere vakantiegangers zorgde voor ietwat irritatie (vol gas de berg op en af ipv CC), maar het was het waard. Om de beurt slapen en gas geven big smile smiley En sommige stukken samen rijden thumbs up

s velthuis

Ben er stiekem ook wel een beetje verliefd op, zeker als straks de zomerset er weer onder mag big smile smiley Banden zijn inderdaad fors afgesleten. Wel vaker gezien bij Continental, ze houden niet zo van bochtjes pakken. Toen ik het doorhad was het al te laat en maar opgereden voor de winter.

Skeep ©
Fraaie auto hoor! Die achterspoiler is overigens een mooie upgrade thumbs up

Erg blij met de spoiler inderdaad, was er lang naar op zoek, maar niets te koop of voor een idiote prijs. Nu een imitatiespoiler voor een drol en drie knikkers gekocht en bij het schadebedrijf laten meespuiten. Resultaat is nu 80%, binnenkort even polijsten om het naar 90% te brengen.

Martijnst1990
Leuk stuk om te lezen en mooie auto! Wel even minder van de schades, zeker de manier waarop sad smiley Hopelijk wordt de laatste schade ook goed opgelost..

Ja beetje jammer de schades, je doet er niet veel aan. De deuk moet ik binnenkort maar laten wegwerken, even geen tijd om het te regelen, binnenkort weer vakantie thumbs up

Joël D.

Verder geen problemen meer gehad? In het begon liep hij niet echt optimaal toch?

Eventjes wat aanloopproblemen inderdaad gehad, het loopt nu allemaal prima. De druklager hoor je een keertje in de week even kort piepen, maar om daar nu alles voor open te gooien? Verder zit er in de tuning een programmeerfoutje rond de 3000 waar de turbo er ineens maximaal inschiet. Daarvoor gaan we binnenkort even langs als ik toch in de buurt moet zijn. Voor de rest super, deze maand voor de 121.000 km beurt thumbs up

Meeuw
s velthuis

Het viel mij bij de C30 van mijn kids ook op dat de voorbanden nogal ongelijkmatig slijten. Meer dan 1 mm. verschil tussen de banen links en rechts op de band, terwijl er achter nauwelijks verschil is. Is dat normaal bij een Volvo? Bij mijn Audi's heb ik dat nog niet meegemaakt.

Bij mij zit het dus zowel links als rechts. Je zou kunnen argumenteren dat de banden te zacht waren, echter netjes op ECOspanning zelfs. Boosdoener is naar mijn idee gewoon Continental. Prima banden, maar voor het betere werk eigenlijk niet geschikt.

Elco
Terence
Wel aangifte gedaan + camerabeelden opgevraagd, maar nog niets gehoord van de politie.

Nee, die amateurs kunnen immers ook alleen maar flitsen. En dat heb je dan weer wél van ze gezien.

Tja het zit er dik in inderdaad. Bij de eerste aangifte heb ik er gelukkig maar 8x achteraan hoeven te bellen, maar uiteindelijk is het wel geregeld.

Nogmaals super leuke reacties. Ik zal eens proberen of ik het topic in het vervolg per update kan bijwerken drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2014 00:44 door Terence.
Terence
Joël D.

Eventjes wat aanloopproblemen inderdaad gehad, het loopt nu allemaal prima. De druklager hoor je een keertje in de week even kort piepen, maar om daar nu alles voor open te gooien? Verder zit er in de tuning een programmeerfoutje rond de 3000 waar de turbo er ineens maximaal inschiet. Daarvoor gaan we binnenkort even langs als ik toch in de buurt moet zijn. Voor de rest super, deze maand voor de 121.000 km beurt thumbs up

Turbo-gat jung!
Dat is een goed verbruik van jou wagen dan. De mijne is overigens een 1.6 D (misschien dat het dan niet als D2 aangeduid wordt)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close