Terence: Volvo V60 D4 en Volkswagen Polo

Gepost door Terence 
Grappig, de hele openingspost was nog van de vorige auto's. In het topic staat de actuele status van de Volvo V60 en vriendjes.

33 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2019 12:45 door Terence.
Dat is een hele chique bak Terence!! thumbs up
Netjes Terence nog steeds i.m.o de mooiste kleine station van Volvo met genoeg opties die voor jou het rijden aangenaam maken hoop ik, veel plezier ermee...........thumbs down
Jep, een Volvo. Ik vind/vond 't een vreselijk merk, maar jouw auto mag er echt wel zijn. Heb 'm ook in het echt bekeken, en het ding is echt ontzettend netjes en dat gaat alleen maar beter worden smiling smiley.

Dat polijsten moeten we binnenkort 's gaan doen. Ik heb ook nog wel een dankbaar object! thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Terence: Volvo V50 D2 Sport 2010
02-03-2013 22:53
Op de motor na een fijne auto, prima uitgevoerd ook! Wij hadden ook een stotter, uiteindelijk een of andere sensor gerelateerd aan egr die de veroorzaker was. Als de softwareupdate niet helpt kan ik het ff opzoeken.
Volgens mij is die motor echt prima. Geen sprintkanon natuurlijk, maar daarvoor heb je de T-5R's.
Prachtige auto hoor! Mooie kleuren ook. Gefeliciteerd ermee! thumbs up

Wat ik me wel afvroeg: Wat is dat voor leuk, oud autootje op de advertentiefoto?

Dag 2 meteen de eerste schade. Nieuwe voorruit komt er voor de APK in.

Waarom voor de APK? Die put zit zo te zien niet in het gezichtsveld?
Dank allemaal smiling smiley thumbs up

Harm78

Dag 2 meteen de eerste schade. Nieuwe voorruit komt er voor de APK in.

Waarom voor de APK? Die put zit zo te zien niet in het gezichtsveld?

Ik heb me er even in verdiept en inderdaad: voor de APK zou dit geen probleem zijn. Normaal gesproken vervang ik de ruit altijd meteen, maar ivm zeer druk op werk geen tijd hiervoor.
Rob076
Prachtige auto hoor! Mooie kleuren ook. Gefeliciteerd ermee! thumbs up

Wat ik me wel afvroeg: Wat is dat voor leuk, oud autootje op de advertentiefoto?

Audi, zeker en vast, ik vermoed de 80, alter ego van de Passat en voorvader van de A4
Het was me even ontgaan dat je die dus gekocht had. Succes, zoveel meer auto dan een Megane, zeker in deze superuitrusting!
Mooi ding Terence! Velen zullen het wellicht een saaie lease kleur vinden, maar ik vind hem daardoor juist lekker modern en sportiefthumbs up

Ik lees niets meer terug over het chippen, toch maar vanaf gezien?
S-RS
Mooi ding Terence! Velen zullen het wellicht een saaie lease kleur vinden, maar ik vind hem daardoor juist lekker modern en sportiefthumbs up

Ik lees niets meer terug over het chippen, toch maar vanaf gezien?

Ach deze kleur neemt ook weer iets minder warmte op, potverdomme wat was die Megane altijd heet drinking smiley

Voorlopig valt er met het vermogen aardig te leven. Ik heb nu een paar situaties gehad waarin het vermogen ontoereikend was, maar eerst maar eens de motor 100% krijgen.

Dank BRG big smile smiley
Nette auto, kleur is een beetje saai, maar met de zomervelgen is hij helemaal af. thumbs up
Terence
Ach deze kleur neemt ook weer iets minder warmte op, potverdomme wat was die Megane altijd heet drinking smiley

Voorlopig valt er met het vermogen aardig te leven. Ik heb nu een paar situaties gehad waarin het vermogen ontoereikend was, maar eerst maar eens de motor 100% krijgen.

Haha, dat is ook nog een voordeel inderdaad. Maar ja, in NL is het toch maar 10 dagen per jaar 20+crying smilie

Hoe bedoel je 100%? Gewoon een beurtje/distributie of is er iets kaduuk?
S-RS
Terence

Haha, dat is ook nog een voordeel inderdaad. Maar ja, in NL is het toch maar 10 dagen per jaar 20+crying smilie

Hoe bedoel je 100%? Gewoon een beurtje/distributie of is er iets kaduuk?

Het staat onder de laatste foto drinking smiley
Terence
Het staat onder de laatste foto drinking smiley

Ah ja, tijd voor nog een bak koffie. Nog niet helemaal wakker zo te zienwinking smiley
Mooie Volvo. Staat ook op mijn lijstje in deze uitvoering/motorisering. Ben dus heel benieuwd hoe hij bevalt.
Kristian
Mooie Volvo. Staat ook op mijn lijstje in deze uitvoering/motorisering. Ben dus heel benieuwd hoe hij bevalt.

Aha wat leuk! Na 2,5 week rijden en 2000 km verder bevalt het prima. Geluid is erg goed, auto ligt strak op de weg, maar zeker comfortabel. Stoelen zitten precies goed, je valt er precies in. Irritatiepuntje is dat je je rechterbeen nergens op kan laten rusten als je de CC hebt ingeschakeld. De handrem port in de je been. Overigens ben ik met mijn 1.87 m nou niet heel lang en heb ik nooit bij een auto de stoel in zn verste stand, maar dat is hier wel het geval (tot mijn verbazing). Motor is aardig, nog even naar de garage erbij en de eerste versnelling rustig inleggen is een ramp. Op snelheid prima te doen. Navigatie werkt best aardig, bediening ervan matig. Verder weinig opbergruimte, je bent gewend van de Renault overal vakjes te hebben en een dashboardkastje. Afdekzeil in de bagageruimte ligt op 2/3 van de achterbank, dat neemt giga veel ruimte weg helaas.
Anonieme bezoeker
Re: Terence: Volvo V50 D2 Sport 2010
03-03-2013 15:01
Mooie auto met erg lekkere stoelen. Gefeliciteerd!
Mooie auto hoor. Die middenconsole is nog altijd fraai. Zou je voor 30 euro een paar wieldoppen willen kopen?
Twix
Mooie auto hoor. Die middenconsole is nog altijd fraai. Zou je voor 30 euro een paar wieldoppen willen kopen?

Ik dacht eerder aan nog een week of 2 zo rijden en rustig 16" velgen zoeken? big smile smiley
Luxe!thumbs up Mooie auto, tijdloos model.
Blijft een mooie auto en met leuke opties thumbs up
Normaal vind ik zilver altijd wat saai maar het staat hem goed . Fijne kilometers!
Ik blijf het een fraai model vinden, zeker ook in deze kleur (althans, met lichtmetaal drinking smiley). Gefeliciteerd en veel fijne km's gewenst!
Terence
Twix

Ik dacht eerder aan nog een week of 2 zo rijden en rustig 16" velgen zoeken? big smile smiley

Vooruit dan maar. Als je maar weet dat die zwarte stalen velgen ontzettend lelijk staan.
Twix
Terence
Twix

Vooruit dan maar. Als je maar weet dat die zwarte stalen velgen ontzettend lelijk staan.

Achja, alles op zn tijd! Over 2 weken hebben we weer een ruim half jaar thumbs up

Zit nog ff te twijfelen of ik 4 nieuwe rubbers van Continental haal, of eerst 2 vervang met 7,5 mm tweedehands...
Ik zou eerst gewoon een paar goede tweedehands halen; banden die nog wel goed, maar net niet verkoopbaar zijn weggooien is zonde. En je weet; ligt 't in het noorden, haal ik ze zo op thumbs up
Fraaie auto, zo'n V50 van na de facelift. Ook in het wat saaie zilvergrijs smiling smiley
Elco
Ik zou eerst gewoon een paar goede tweedehands halen; banden die nog wel goed, maar net niet verkoopbaar zijn weggooien is zonde. En je weet; ligt 't in het noorden, haal ik ze zo op thumbs up

2 op, 2 hebben 3 á 4 mm. Ik spin ze wel op voor de zomer drinking smiley En ze liggen onder Rotterdam helaas sad smiley
Daar heb ik helaas/gelukkig niet binnenkort een klusje. Je kunt ook gewoon vier nieuwe banden aanschaffen, twee ervan achter monteren en de 3-4mm-banden oprijden waarna je de nieuwe monteert. Dan krijg je volgens mij de meest gelijkmatige slijtage die je je kunt wensen.

edit: natuurlijk alleen vier aanschaffen wanneer je dat heel erg voordelig kunt doen. Anders kun je beter wachten tot je twee nieuwe van hetzelfde type nodig hebt...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2013 21:46 door Elco.
Goede beslissing om voor de V50 te gaan. Rij inmiddels sinds 5 jaar zelf een Volvo S40 II t5 en ben er zeer tevreden mee.thumbs up
Gefeliciteerd met de aankoop Terence! Ik blijf het een mooi model vinden, daarbij is dit ook een lekker volle uitvoering winking smiley
+1. Gewoon een lekkere stijlvolle auto en helemaal niks mee. (Nouja, op de 'power' na dan grinning smiley winking smiley )
Dank dank dank! Het is een heerlijke auto om in te rijden, moet alleen ff werk maken van die stottering. Zoek een goede Volvo dealer, die bij mij om te hoek is niet mijn ding...

4 bijna nieuwe banden as vrijdag even ophalen, gaan we op goed rubber de zomer in thumbs up
adinsx
+1. Gewoon een lekkere stijlvolle auto en helemaal niks mee. (Nouja, op de 'power' na dan grinning smiley winking smiley )

He ssssssssst drinking smiley
Mooie complete V50, Terence thumbs up. Ik vind de V50 een fraai tijdloos ontwerp, de facelift staat 'm ook echt goed. De kleurencombinatie had wat spannender gemogen smiling smiley. Maar ja, bij een 2e hands heb je soms gewoon geen keus.
Was het trouwens niet verstandiger geweest om de kentekenplaten van je Renault af te halen aangezien deze voor de export weggaat?
Enzo Ferrari
Was het trouwens niet verstandiger geweest om de kentekenplaten van je Renault af te halen aangezien deze voor de export weggaat?

Waarom? Je krijgt toch een vrijwaringsbewijs.
BMdoubleyou
Mooie complete V50, Terence thumbs up. Ik vind de V50 een fraai tijdloos ontwerp, de facelift staat 'm ook echt goed. De kleurencombinatie had wat spannender gemogen smiling smiley. Maar ja, bij een 2e hands heb je soms gewoon geen keus.

Dank dank! Straks met de velgjes moet het behoorlijk wat opfleuren!

Enzo Ferrari

En dan vraagt Monsieur Le Loure het meteen, why? Ik heb mij er toen even in verdiept, maar ben dit niet tegengekomen. Had overigens wel leuk geweest aan de muur die kentekens thumbs up

Monsieur Le Loure
Enzo Ferrari

Waarom? Je krijgt toch een vrijwaringsbewijs.
Afgelopen vrijdag 4 bijna nieuwe banden opgehaald, 7,5 mm. 2 maal Continental CS3 en 2 maal Goodyear EfficientGrip. Kreeg ik gisteren een mailtje vanaf MP of ik niet 2 CS3 wilde kopen met 7 mm. Ja wat nu...ik twijfel dus even wat ik moet doen. Ene kant denk ik: Goodyear prima! Andere kant denk ik: 4 dezelfde merk banden, top! Moet ik dus alleen wel 2x 205/50/17 zien kwijt te raken. Wat zouden jullie doen?

Terence
Wat zouden jullie doen?

Als je er niet al te veel bij in schiet zou ik persoonlijk voor vier gelijke banden gaan, lekker nog een setje CS3 halen duswinking smiley
Als je deze bandjes netjes hebt gekocht, kun je ze ook weer netjes verkopen. Dan zou ook ik gaan voor vier dezelfde banden. Gewoon wel zo mooi en als je dan eens een voor- achterwissel uitvoert heb je vrijwel precies hetzelfde weggedrag als je gewend bent.

Al is dat puur theoretisch en ziet mijn praktijk er natuurlijk wat anders uit drinking smiley
S-RS
Als je er niet al te veel bij in schiet zou ik persoonlijk voor vier gelijke banden gaan, lekker nog een setje CS3 halen duswinking smiley

Elco
Als je deze bandjes netjes hebt gekocht, kun je ze ook weer netjes verkopen. Dan zou ook ik gaan voor vier dezelfde banden. Gewoon wel zo mooi en als je dan eens een voor- achterwissel uitvoert heb je vrijwel precies hetzelfde weggedrag als je gewend bent.

Al is dat puur theoretisch en ziet mijn praktijk er natuurlijk wat anders uit drinking smiley

Net 2 banden gekocht voor een mooie prijs (ik had immers al 4 banden, dus kon mooi onderhandelen) thumbs up
Van de week even ophalen, kunnen ze op een dood moment in de garage worden gemonteerd en heb ik een bijna gloednieuwe set voor de zomer big smile smiley
Gisteren ook nog even met de BMW bezig geweest, die heeft z'n donkerblauwe kleur weer terug, velgen zijn bijna weer 100% (behalve stoeprandschade eye rolling smiley)

Prachtige 5 serie , super kleurstelling thumbs up
Welke stappen heb je precies ondernomen?
Terence
Moet ik dus alleen wel 2x 205/50/17 zien kwijt te raken. Wat zouden jullie doen?

Als de prijs scherp is/was: die andere 2 erbij halen en de 2 afwijkende vast als reserve neerleggen. Heb je meteen wat liggen als je er een keer één aan gort rijdt. Waarom zou je er 2 willen verkopen? En tevens; wat maakt het uit of je voor en achter identieke banden hebt? Links/rechts kan ik nog begrijpen, maar voor/achter? Vwb het verschil in grip, tussen vóór en achter zitten meer variabelen waarvan er een paar heel wat meer invloed hebben. Het verschil in asdruk, om er eens één te noemen. Ik gok 750 kg op de vooras en 450 kg op de achteras in statische toestand en dus nog enorm veel verschillender tijdens hard remmen.
@ terence: Ik had je bericht van de V50 nog niet mee gekregen, maar wat een mooie bak zeg! Heb de Volvo V50 altijd al een mooie auto gevonden, sportief en tijdloos design. Zeker met dit bumperpakket/skirts en de velgen is het een perfecte combinatie!

Wat mij betreft had de V50 nog gewoon ff in de verkoop kunnen blijven, jammer dat hij er nu al tussenuit is gehaad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close