Nee, te zacht is ook vervelend. Wat betreft die Silvervisions: heb net vandaag twee nieuwe oranje bolletjes in de voorste units gestoken. Die hadden niet meer dezelfde kleur. Vind ik lelijk en zo is het donderdag zeker weten geen APK-punt. Ook de voorste stadslichten vervangen, deze bleken allebei kapot nut smiley. Daar heb ik helemaal een hekel aan. Gaat er een dimlicht stuk, dan ben je voor het overige verkeer net een motorrijder.
Zijn Peugeot's vrij goed in, 1 dimlicht of 1 achterlicht ... winking smiley

Volvo-ling!

Zwart en swirls, een onvermijdbare combinatie yawning smiley Maar de s60 ziet er toch heel strak uit zo, denk dat er maar weinig s60 eigenaren naar de lak omkijken als je de meesten zo ziet. drinking smiley
Micha D
Ziet er zeker helemaal niet slecht uit! Ik weet niet wat voor machine je hebt, maar harde lakken is echt drama met een gewone, betaalbare Dual Action Polisher. Ik ben daar ook eens op gestuit met een Mercedes-lak en (vreemd genoeg) de Punto van m'n moeder (meestal zijn Italiaanse lakken vrij zacht...).

Jammer van de stappen terug, maar komt vast ook weer goed thumbs up.

Ik heb een DAP 900. Sinds een half jaar heb ik alle spullen van Monello eruit gedaan en ben ik overgegaan op de producten Gyeon Compound en Gyeon Polish, in combinatie met bijbehorende pads. Vooral met die compound kom ik al merkbaar verder dan met de oude producten. Een Saab en een Lexus waren in relatief no-time swirlvrij strak. Bij de Volvo is het de combinatie van keiharde lak en een best wel slechte basis die het werk frustrerend maakt. De polish heb ik trouwens niet eens gebruikt. In principe kun je met de compound in een stap klaar zijn.

Damianw26
denk dat er maar weinig s60 eigenaren naar de lak omkijken als je de meesten zo ziet. drinking smiley

Och, hou op! Die Volvo's worden vaak ingezet als afvalbak. Je koopt ze voor weinig en ze blijven wel rijden, ook als je er weinig aan doet. Niet bepaald het recept voor een liefhebbersauto. De 306 Cabriolet lijdt trouwens aan hetzelfde fenomeen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2020 22:31 door Elco.
Is inderdaad een volvo-eigenaren dingetje. Werkpaard dus vertroeteld worden ze niet. Maar die van jou staat er weer heel netjes bij!thumbs up
Even on topic (vwb 306 Cabriolet)......

Auto paar rondjes in de fotostudio gedaan op het werk.

Ultiem genieten de laatste weken!
Inderdaad, tijd om weer on-topic te gaan. Door jouw foto's heb ik echt nog meer zin om de Cabrio te gaan fixen. Morgen even een telefoontje plegen om te zien of ik het ruilblok komende week bij de monteur kan afleveren... Tijd voor schot in de zaak! De jouwe ziet er, ook op deze foto's, wel erg strak uit. Daar kan de mijne, hoe netjes ook, niet aan tippen.

Ook on-topic: de Volvo heeft een nieuwe APK. Nieuwe fuseekogel, nieuwe stuurkogel, nieuwe ashoezen, een achterdeur die van binnenuit niet open ging... Hoewel de garage absoluut een schappelijk tarief rekent verliet ik het pand na achterlating van 650 euro. Ach. De voortrein is weer stil en het stuur staat nu 100% recht. Heb je elke dag plezier van.

Ook nog een kleine upgrade voor de oplettende kijker:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2020 11:56 door Elco.
Mooi dat de techniek en het uiterlijk nu on par zijn. Rijdt weer een stuk fijner.
650 euro? Valt me nog wel mee eigenlijk. Nu heb ik de laatste tijd wel steviger rekeningen gehad dus alles rond 500 euro lijkt dan wel mee te vallen big smile smiley
Mooi dat ie er weer netjes bijstaat en ook weer technisch bij is. Het loont best wel de moeite om ze netjes te houden.
650 euro vind ik eigenlijk een hoop geld. Zeker als ik even in mijn hoofd uitreken wat materiaal/ uitlijnen en afmelden kost. Of een duur deuronderdeel vervangen?

Ach dat mag de pret ook niet drukken. Een APK en een fijn sturende auto is ook wel érg lekker smiling bouncing smiley
Engineer2
650 euro? Valt me nog wel mee eigenlijk. Nu heb ik de laatste tijd wel steviger rekeningen gehad dus alles rond 500 euro lijkt dan wel mee te vallen big smile smiley
Het is meer dat er óók nog een 306 Cabriolet gefixt moet worden. Ligt de economie stil vanwege de coronacrisis? Aan mij ligt het niet!

@ BartM94, 650 euro is, gezien de uitgevoerde werkzaamheden, geen verkeerde prijs. Die voortrein uit elkaar trekken om de nodige kogels te vervangen is nu eenmaal arbeidsintensief. Overigens is het vastlassen van de uitlaat bij deze prijs inbegrepen smiling smiley.

De foto hierboven werkt inmiddels ook. Wie spot het verschil?
Elco
De foto hierboven werkt inmiddels ook. Wie spot het verschil?

Typeplaatje trekhaak?

Ik geloof dat het een arbeidsintensieve klus is en daar betaal je nou eenmaal voor! thumbs up
Elco

Ook nog een kleine upgrade voor de oplettende kijker:
Ik zie alleen wat blurvlekken, misschien leidt dat te veel af om het verschil te zien.
Tijd voor een grote update! Gisteren heb ik de S60 gefotografeerd en te koop gezet. De conclusie: tussen mij en die auto gaat het niet werken. Een quote uit de advertentietekst:

Rationeel gezien kocht ik een topauto, maar de emotie wilde niet mee. Maandenlang probeerde ik de auto aan mezelf te verkopen. Door hem uitvoerig te polijsten. Door de stootstrips, die bij elke S60 verweerd zijn, zó te behandelen dat ze nu mooi blijven. Door te blijven herhalen hoe fijn hij rijdt. Het mocht allemaal niet baten, ik word nooit een Volvo-mens. Omdat het mij niet gelukt is deze auto aan mezelf te verkopen, verkoop ik hem maar aan jou.

Ik vraag er zeker geen bodemprijs voor en dat is de auto ook wel waard. Hij zou dus best even kunnen staan. Ik wacht rustig af tot de juiste liefhebber zich aandient en rijd tot die tijd lekker door.

Dan is er nog goed nieuws op 306-vlak. Daar zijn serieuze stappen gezet. Twee weken geleden heb ik een motorblok opgehaald in Eindhoven. Gewoon een zelfde 2.0-16v, maar dan met een keurige 140.000 kilometer op de teller. Alles afwegend blijkt dat toch de beste keuze. Het is niet bij ophalen gebleven, de motor hangt er zelfs al in en loopt. Nog een paar kleine dingetjes, dan kan ik 'm ophalen. Ik kijk er echt naar uit!

Wat een goed nieuws! (in ieder geval dat van de 306) Genoeg zomerse dagen over om nog lekker te genieten.

Dat van de volvo misschien ook wel. Ik vind het ook een fraaie auto, maar kan mij wel goed voorstellen dat als je de klik niet hebt en een auto meer is dan een van A naar B mobiel, dat het tijd word voor wat anders. Neem aan dat er ook wel iets leuks voor in de plaats komt?
Mooie advertentie Elco! Zeker geen twaalf in dozijn tekst maar dat is aan jou wel besteed natuurlijk. Succes met de verkoop.
Mooie tekst bij de advertentie inderdaad, nu maar hopen dat 'ie snel een nieuw baasje gaat vinden. Veel succes met de 306, komt vast snel helemaal goed thumbs up
Oo oo, het was stiekem natuurlijk wel een beetje te verwachten aangezien de klik er vanaf het begin niet (echt) was, maar de knoop doorhakken is dan natuurlijk een tweede! GLWS!

Mooi nieuws ook voor wat betreft de Peugeot, ben benieuwd! smiling smiley
Prachtige S60, maar ik ben benieuwd wie dat geld er voor over heeft. Je gaat 'm missen smiling smiley
Dank allen! Hopelijk inderdaad snel een update van het 306-front. En natuurlijk hoop ik dat de Volvo snel weg is, maar...

Barri
Prachtige S60, maar ik ben benieuwd wie dat geld er voor over heeft. Je gaat 'm missen smiling smiley

...dat is inderdaad nog even afwachten. Ik hoef geen bandenschoppers aan de deur, maar wil een serieuze koper die de auto op waarde weet te schatten. Als hij hem iets lager inschat is daar best over te praten smiling smiley.
Mooie auto die Volvo maar ik snap je wel. Als het je ding niet is wordt hij het nooit. Mooi dat je 306 project weer van de grond komt! thumbs up
Je hebt auto's korter dan dat ik over een zoektocht doe Elco winking smiley.
Laat de cabrio maar weer snel snorren want er komt mooi weer en wat vrije dagen aan.

En de Volvo die komt vast goed terecht bij een liefhebber.
Jammer van de S60, vind het nog steeds een schitterende auto. Maar snap het ook wel als de klik er niet is. Herkenbaar.
Zonde, maar ook wel begrijpelijk. De 'klik' moet er zijn. Dat moment dat je nog even naar je auto omkijkt als je 'em net in de parking zet.

Complimenten idd voor je advertentietekst. Je zou de S60 er al bijna voor kopen thumbs up
Kristian
Jammer van de S60, vind het nog steeds een schitterende auto. Maar snap het ook wel als de klik er niet is. Herkenbaar.

Leuk dat juist jij dat zegt. Eigenlijk begrijp ik nu een stuk beter waarom je die Mazda toch zo snel hebt weggedaan voor de BMW.

adinsx
Je hebt auto's korter dan dat ik over een zoektocht doe Elco winking smiley.

Haha, ja, je doet eens wat hè. Aan de andere kant: die 306 heb ik alweer sinds januari 2013. Als het goed zit, dan blijft de auto dus lang smiling smiley.

BartM94
Zonde, maar ook wel begrijpelijk. De 'klik' moet er zijn. Dat moment dat je nog even naar je auto omkijkt als je 'em net in de parking zet.
Dat was het lastige. Ik keek wél om naar de S60 omdat ie mooi is, maar ik rijd er niet zo graag mee. Het is wel mooi en goed, maar de vonk is niet overgeslagen.

Nu tijd voor het leukste nieuws: de 306 Cabriolet is terug!

Blik onder de kap bij het ophalen

Afgelopen vrijdag stond ik al om 9u bij het autobedrijf voor de deur om de sleutels opnieuw in ontvangst te nemen. Eerst even onder de kap kijken, dat ziet me er een partij goed uit! Nog een stukje netter dan het hiervoor was, het werk is echt met oog voor detail gedaan. Het onderblok is zelfs keurig zwart gespoten, al zie je daar praktisch niets van. Komende tijd ga ik het hier rustig vervolmaken, door nog verder schoon te maken en het kunststof te behandelen. Ik had nooit zoveel met schoonmaken onder de motorkamp, maar nu het toch zo mooi is kan ik het maar beter afmaken.

Dan het rijden. Deze motor loopt veel rustiger, minder rauw dan het exemplaar dat eruit kwam. Hij geeft onderin beter thuis en trekt mooi lineair door tot aan het rood. De oude zakte iets daarvoor een beetje in. En waar de oude motor bij 180 begon te stotteren en inhield, waardoor je gevoelsmatig tegen een muur aan reed, loopt hij nu door tot in ieder geval 204 GPS. Zonder dak. Niet iets wat je elke dag doet, maar het is goed te weten dat hij nu motorisch gezond is!

Het belangrijkste: in één klap had ik het plezier in autorijden weer terug. Of ik nu vlotjes over bochtige wegen stuurde of met 100 en dak dicht over de snelweg rijd: zo wil ik dat autorijden is.

On the road again. En wat rijdt ie goed!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-05-2020 20:11 door Elco.
Heerlijk zo, net op tijd klaar dus! Interieur van de 9-3 ziet er ook goed uit, is het een speciale uitvoering?
Dat is snel gegaan, heerlijk! Nu die Volvo kwijtraken en dan weer kleurrijk cruisen!
Goed nieuws!

Had ik je vandaag nog kunnen spotten dus. 😅
Gaaf! Dat ging toch vrij snel uiteindelijk. Je kijkt ook lekker fris onder de kap. Wat schoonmaakwerk verricht?

Geniet er lekker van, nog belangstellenden voor de Volvo?
Geweldig toch dat je de voor jou perfecte auto weer rijdende hebtthumbs up En klinkt als een gezonde motor.
Nice!! Die Volvo gaat zolang die niet verkocht is lekker verstoffen de komende tijd! tongue sticking out smiley
Fijn dat het weer helemaal top is met de 306! Geniet van het heerlijke cabrioweer de komende tijd! big smile smiley
Dank allen! Het is inderdaad weer enorm genieten met de cabrio. Ik heb alweer vele honderden dakloze kilometers gemaakt, telkens met een gezichtsuitdrukking variërend van glimlach tot grijns. Heel wat anders dan de asbak die de Volvo veroorzaakt. Al heb ik daar ook nog een stukje mee gereden, waarna het contrast wel héél groot is. DIe auto is stíl, zeg...

Dan maar wat échte foto's, van zo'n aangenaam avondrondje:

Zadelsnuiver
Heerlijk zo, net op tijd klaar dus! Interieur van de 9-3 ziet er ook goed uit, is het een speciale uitvoering?

Eigenlijk is elke Saab inmiddels wel een beetje speciaal, maar voor een Saab is deze niet eens zo heel bijzonder. Wel leuk! Het is een 2.8 V6 Aero, opgewaardeerd met de nodige Hirsch-goodies zoals het deels lederen dashboard, Bilstein B6 (wil ik eigenlijk ook op de 306), intercooler en DionHPT-software waardoor hij tegen de 330 pk draait. Op LPG.
Wat een fijne foto's weer van de Peugeot, maar dat kunnen we wel aan je toevertrouwen. drinking smiley
Zo! Ik heb weer een heel aantal pagina's mogen bijlezen in dit topic, dat blijft toch ontzettend prettig lezen hier.

Wat een perikelen; van de defecte motor in de 306 naar het 'verlies' van de 406 en dan nu een Volvo ertussendoor gehad!
Fijn om te horen (nou ja, zien) dat de 306 inmiddels weer rijdt zoals 't hoort (of nog beter zelfs) en hij staat er weer als een plaatje bij, echt.

Ik moet zeggen dat ik de 'gedebadgede' look niet fout vind in jouw geval. Het heeft wellicht te maken met het ouderwetse lettertype van het Peugeot logo dat er anders op zit, zoals je zelf al zegt, maar het laat de auto zo een stuk moderner ogen dan 'ie is.
Gespot, nu, in mijn straat... het gele monster vlakbij de 323i haha 20 meter achter je... leuk even kennis gemaakt te hebben in het echie!!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 22:16 door uwbuurman.
uwbuurman
Gespot, nu, in mijn straat... het gele monster vlakbij de 323i haha 20 meter achter je... leuk even kennis gemaakt te hebben in het echie!!

En of! Die fraaie 323i viel me al meteen op bij het inrijden van de straat, maar de link had ik niet gelegd. Leuk elkaar even gesproken te hebben!
Waarom staat je fantastische Volvo-verkoop filmpje niet hier?
Die is zo goed dat je hem best mag delen...drinking smiley
Haha, dank je CK! Ik wil er niet teveel een verkooptopic van maken, maar eigenlijk is de hele advertentie puur entertainment. Dus hierbij de advertentietekst inclusief video:

[www.elcovandermeer.com]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2020 02:22 door Elco.
Ja, daarom.
Als de moderators gaan klagen geef je mij maar de schuld.
In ruim 17 jaar AutoWeek nog nooit een ban gehad.winking smiley
Elco
Dan maar wat échte foto's, van zo'n aangenaam avondrondje:
Bij het zien van die foto's zou ik er bijna zelf eentje aanschaffen
Elco
En of! Die fraaie 323i viel me al meteen op bij het inrijden van de straat, maar de link had ik niet gelegd. Leuk elkaar even gesproken te hebben!

Ja, mooi haha en dat ik je zag rijden tijdens mijn hardloopronde, 18,5km, man man wat was het benauwd vandaag....

E21 323i en link leggen, tja mijn auto's hebben op een andere plek op internet hun eigen plekje. Niet op dit forum, dus daarmee zijn ze hier minder bekend. Maar jouw gele monster des te meer.
Als je hem nu niet meer verkoopt dan weet ik het ook niet meer hoor! Foto's, filmpje wat wil een potentiële koper nog meer? tongue sticking out smiley Leuk gedaan!
Zadelsnuiver
Wow wat een goed filmpje! Zouden ze bij Topgear nog iemand nodig hebben? grinning smiley

Nee, niks er van grinning smiley

Een goede video is het wel! thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.